"Yerli serialların heç birini
bəyənmirəm"
Bu günlərdə Azərbaycan
Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrında dahi Üzeyir Hacıbəylinin
“Arşın mal alan” operettası növbəti dəfə
tamaşaçılara təqdim olunub. Əməkdar
incəsənət xadimi, teatrın baş rejissoru Hafiz
Quliyevin quruluş verdiyi tamaşada bu dəfə Soltan bəy
obrazı Xalq artisti Ramiz Əzizbəyliyə həvalə
edildi. Soltan bəy obrazını özünəməxsus
tərzdə tamaşaçılara təqdim edən xalq artistinin səhnə
performansı tamaşa boyu izləyicilər tərəfindən
alqışlarla müşayiət olundu. Üzeyir Hacıbəylinin
bütün əsərlərinin dəyərli və
sayılıb-seçilən olduğunu, pedaqoji fəaliyyətində
mütəmadi olaraq Üzeyir Hacıbəyliyə müraciət
etdiyini deyən R. Əzizbəyli “Arşın mal alan” da rol
aldığı üçün qürur hissi keçirdiyini
dedi:
“Üzeyir Hacıbəylinin zəif əsəri yoxdur,
bütün əsərləri dəyərlidir,
sayılıb- seçiləndir. Üzeyir bəyin “Arşın mal alan” və eləcə də başqa əsərlərini
digər səhnə əsərlərindən fərqləndirən
cəhət odur ki, bu əsərlər heç vaxt repertuardan
düşmür. Bu əsərlər incəsənət,
teatr xadimlərinin, teatrsevərlərin, teatr tənqidçilərinin
həmişə diqqət mərkəzində olmaqla
yanaşı, həm də Azərbaycan xalqının
qürur yeri olub və olacaq.
Bu əsər insanları insanlığa səsləyir.
Mən bunu bu cür qiymətləndirirəm.
Bu o deməkdir
insanların bir yerdə yaşaya bilmə qabiliyyətinin mənəvi bünövrələrindən
birini qoyub Üzeyir bəy. Mən bir kafedra müdiri kimi pedaqoji
fəaliyyətimdə də hər zaman Üzeyir bəyə
müraciət edirəm. Ən çox təbliğ
etdiyim sənətkarlardan biridir Üzeyir bəy. Mən həm bu sahənin təbliğatçısı,
həm peşəkar rejissor işinin tədris edən müəllim,
həm də bir aktyor kimi fəxr edirəm ki, Soltan bəy
obrazını oynamaq mənə nəsib oldu”.
Sənətkar
Soltan bəy obrazını hələ illər öncə
oynamalı olduğunu,
lakin rejissorun təklifi
səhhətində yaranan ciddi problemlə əlaqədar
olaraq səhnə fəaliyyətini dayandırdığı
illərə təsadüf etdiyi üçün baş
tutmadığını bildirdi: “Opera və Balet Teatrında
“Arşın mal alan” əsəri çox oynanılıb. Teatrın baş rejissoru, bizim
çox istedadlı rejissorlarımızdan olan Hafiz Quliyev
neçə il bundan əvvəl Soltan bəy obrazında
oynamaq üçün
mənə müraciət etmişdi. Hətta
hörmətli nazirimizin “Arşın mal alan”ı yeni
quruluşda səhnəyə çıxarmaqla bağlı söhbətləri olmuşdu və ad çəkilmişdi
ki, Soltan bəyi Ramiz Əzizbəyli oynasın. O zamanlar mən
ağır xəstə idim. Mənim səhnəyə
çıxmağımın
mümkünsüzlüyünü görəndə
istedadlı, sevimli sənətkarımız Yaşar Nuriyə
verildi bu rol. O da bu rolun öhdəsindən çox
layiqincə gəldi. Yeri gəlmişkən mən çox təəssüf edirəm
ki, Yaşar Nuri bu günlər səhhəti baxımından
çox ağır günlər yaşayır. Allah onun şəfasını versin. Bu gün Yaşar Nurinin səhnəyə
çıxmaq imkanı yoxdur. Amma bizlər Üzeyir bəyi
yaşatmalıyıq axı. Onu repertuardan
çıxartmaq olmaz. Hafiz Quliyev mənə yenidən Soltan bəy
rolunda oynamaq üçün
müraciət edəndə bütün qəlbimlə
razılıq verdim və biz məşqlərə
başladıq. Bilirsiniz
ki, hazır kollektivin içərisinə girmək bir qədər
çətindir. Onlar artıq tamaşanı bişiriblər
və sən gəlib bir xam material kimi düşürsən onların arasına.
Amma elə ilk məşqlərdə
mənim səhnə performansım gözlərdə
qığılcım yaratdı. Tərəf müqabillərimin
hər biri mənə ustad sənətkar
kimi birinci gündən necə münasibət göstərmişdilərsə,
sona qədər də o hörmət və izzəti
saxlayırlar”.
Səhnədə
özünü məhz Soltan bəy kimi hiss etdiyini deyən
xalq artisti, obraza həm də rejissor gözü ilə
baxdığını qeyd edir:
“Tamaşada
mən özümü
Soltan bəy kimi hiss edirdim. Adətən peşəkar
aktyor rolu
öz xarakterinə uyğunlaşdırmamalı, əksinə,
məhz obrazın həyatını yaşamalıdır. Mənim
nəzərimdə Üzeyir Hacıbəyliyə hardasa əgər
belə demək olarsa, bir büt kimi yanaşıldığı üçün Soltan bəyin xarakterindəki bəzi
xırdalıqlar hələ bu
vaxta qədər açılmamışdı. Zənnimcə mən
onlardan bir neçəsini aça bildim. Doğrudur, həm sənətkarlıq
nöqteyi- nəzərindən, həm də
tamaşaçılarımızın fikri Soltan bəyə
qarşı qəfildən dəyişməsin
deyə mən də bu surətə ehtiyatla
yanaşmışam. Ehtiyatla yanaşmağıma baxmayaraq
tamaşaya baxan
peşəkar sənətkarlar, teatr tənqidçiləri hamısı yaxşı mənada
öz yerimdə olduğumu vurğulayıblar. Tamaşada hər
hansı bir obrazı oynayan aktyorun müəyyən mənada
cüzi miqdarda müdaxilə etmək ixtiyarı var,təbii ki, əsas fikirdən uzaqlaşmamaq
şərtilə. Mən də tamaşada bunu
etməyə çalışırdım. Həm də etdiyim
müdaxiləni rejissorun icazəsi ilə edirdim. Fikirləşdim ki, əgər
bunu quruluşçu rejissor qəbul edirsə, deməli
tamaşaçı da qəbul edəcək. Mən
oynadığım Soltan bəy digərlərindən fərqli
idi. Bəlkə də ona görə ki, mən
özüm də rejissoram və obraza həm də bir rejissor
gözü ilə baxmışam”. Rejissor-aktyor heyətinin
işinin əsas məqsədinin xalqı maarifləndirmək
olduğunu deyən aktyor, teatra olan marağın azalması və
gənc nəslin
ciddi əsərlərə az maraq göstərməsi ilə bağlı fikirlərini
bildirib: “Bu peşənin ən birinci məqsədlərindən
biri xalqı maarifləndirmək,
məlumatlandırmaqdır. Əyləndirmək bu işin sonuncu dərəcəli
tərəfidir. Biz gərək yeni
tamaşaçımızı maarifləndirək,
inandıraq, onlara nüfuz etməyi bacaraq ki, onlar bizə
etibar edib ardımızca gəlsinlər. Əslində
teatra cəmiyyətimizdə marağın azalmasını Azərbaycan mədəniyyətində
bizdən asılı olan və olmayan səbəblərə
ayırıram. Cavan sənətçilər indi çox
ciddi əsərlərə az maraq göstərirlər.
Çünki ciddi əsərlərdə böyük əmək var. Zəhmət,
savad, istedad tələb olunur. Əgər bir
mahnı ilə
çıxıb səhnədə tamaşaçının
rəğbətini qazanmaq mümkündürsə əlbəttə
ki, gənclər buna
qaçacaqlar. Amma o sənətkarlar da müəyyən illər
keçəndən sonra, yaşa dolan məqamda, dərk edəndən
sonra ki, ciddi sənət nə deməkdir özləri də də
artıq böyük səhnə axtarmağa başlayırlar.
Çox qəribədir əvvəllər
rütubətli, kif basmış divarlar arasında
aktyorlarımız çox böyük həvəslə
işləyirdi. O incəsənət xadimlərinin bu həvəsinə
görə bizim teatrımız inkişaf etdi. Ulu
öndər elə bir elm, mədəniyyət adamı yox idi
ki, onu dəyərləndirməsin. Prezidentimiz
də teatrlarımızın çox yüksək səviyyədə
təmir olunması üçün vəsaitlər
ayırır, sənət adamlarını daim diqqətdə
saxlayır”.
Rejissorun
geniş tamaşaçı kütləsini öz konseptual
iradəsinə, rejissor fikrinə tabe etməyi bacaran
yaradıcı şəxs olduğunu deyən sənətkar
düşünür ki, rejissor heç vaxt
“tamaşaçı belə istəyir “in ardınca getməməlidir:
“Bizim sənətimiz buna xidmət
edir . Mən səhnəyə çıxanda Soltan bəy
obrazına, həm aktyor Ramiz Əzizbəyli kimi, həm də tamaşanı
özüm qoymuş kimi rejissor Ramiz Əzizbəyli kimi
yanaşmışam. Düşünürdüm ki, tamaşanın
bu yerində görəsən tamaşaçı nə əldə
etdi, söylədiyim bu söz
onun ruhuna sirayət etdi ya yox. Mən bizim
tamaşaçımızın həddindən artıq
ağıllı olduğuna, müəyyən nəticə
çıxarmağı bacardığına şübhə
etmirəm. “Arşın mal
alan” da belə bir səhnə var ki, qızın “hə”sini verəndə Soltan
bəy çölə çıxıb görür ki, Əsgər
bəyin nökəri öz-
özünə çırtıq çalıb
oynayır. Orda mən,
yəni Soltan bəy soruşur ki, -Süleyman bəy Əsgər
bəy budur? Bax bu
bir tapıntı idi. Baxmayaraq ki, Soltan bəy
müflisləşmiş bəydir, onun heç nəyə imkanı
çatmır, bununla belə o öz bəyliyini saxlayır”.
Son zamanlar köhnə aktyor nəslinin nümayəndələrinin
səhhətlərində yaranan problemlərin ona çox pis
təsir etdiyini bildirən R. Əzizbəyli gələn yeni nəslin formalaşıb,
bərkimədiyi bir zamanda bu cür sənətkarlara hələ
ehtiyac olduğunu deyir. Yerli seriallar haqqında da öz fikrini bildirən əməkdar
artist kino sahəsində cılızlaşma getdiyini və Azərbaycanda
rejissor qıtlğı olduğunu
vurğulayıb:
“Kinomuzda cılızlaşma gedir. Film çəkən rejissorlar bilmirlər, film nə deməkdir, serialın mahiyyəti nədir. Məni bir neçə dəfə dəvət ediblər, ancaq bəyənmədiyim üçün getməmişəm. Bu seriallara çəkilən aktyorlarımız qoy sözlərimdən inciməsinlər, onlar istedadlıdırlar, buna şübhəm yoxdur. Məlum məsələdir ki, hamısı işləmək istəyirlər. Amma mən yerli serialların heç birini bəyənmirəm. Rejissor qıtlığı var Azərbaycanda”.
Sənətdə hər zaman irəli addımlamaq lazım gəldiyini deyən sənətkar hələlik bütün gücünü pedaqoji fəaliyyətə yönəltdiyini deyir. “Yaradıcılığımla bağlı yeniliklərdən biri elə Soltan bəy obrazı idi. Repertuar tamamlanandan sonra Opera və Balet Teatrı əsaslı təmirə dayanacaq. Qarşıdan tamaşanın özünün təntənəli yubiley günləri gəlir və ola bilsin ki, harasa yaxın və uzaq qastrol səfərləri olsun. Hələlik isə bütün gücümü pedaqoji fəaliyyətə yönəltmişəm”.
Günel MUSA
525-ci qəzet.-
2012.- 20 oktyabr.- S.26.