Adı, sənəti
və məktəbi əbədiləşən Bülbül
Azərbaycan
professional vokal məktəbinin banisi dahi Bülbül hələ
çox gənc ikən gözəl səsə malik
olduğundan Şuşada xalq tərəfindən ona bu ad
verildi. Murtuza Məmmədov adlı gənc məktəb
yaşlarından Bülbül kimi tanındı və məşhurlaşdı.
İllər ötdükcə həqiqətən də
Bülbül dünya şöhrətli ifaçıya
çevrildi. Dahi Bülbülümüzün özündən
sonra böyük bir məktəb qoyub getməsi
gözümüz önündədir. Bu gün mən, Ramil
Qasımov, bu məktəbin davamçısı kimi,
Bülbül haqqında maraqlı fikirlər demək istəyirəm.
Bülbül (Murtuza müəllim) gənc yaşlarından vətənini
və xalqını sevən musiqiçi olub.
Bülbül
İtaliyada musiqi təhsili alanda hamı onun səsinə
heyran qalmışdı. Ona deyirdilər ki, sənin səsinin
çox geniş diapazonu var. Sən 1-ci oktavanın “Do” notundan
başlayaraq, 3-cü oktavanın “Fa-Sol” notuna qədər gələ
bilirsən, bu təhsil sənin nəyinə lazımdır
ki? Bülbül cavab verir ki, mənim gəlişimin məqsədi
səsim üzərində ciddi işləməkdir. Belə
ki, öz musiqimizlə yanaşı, dünya xalqlarının
musiqisini ifa edəndə də istəyirəm ki, bütün
ifalarım peşəkar səslənsin. Nitqimdəki şivə
hiss olunmasın. Və nəhayət, Bülbül İtaliyada təhsilini başa vurub
gələndən sonra məruzələr edərdi. Cabbar
Qaryağdıoğlu, Xan Şuşinski, Seyid Şuşinski
kimi tanınmış xanəndələr Bülbül müəllimin
məruzələrinə maraqla qulaq asardılar. Onun Azərbaycan
ifaçılığına etdiyi xidmətlər əvəzsizdir.
Mənim fikrimcə, həm də milli vokalizmin banisi də məhz
dahi Bülbül olmuşdur.
O,
ariyanı ariya kimi, romansı romans kimi, mahnını mahnı
kimi, kantatanı, odanı öz xarakterində ifa edərdi.
Bülbül sanki bir rəssam, yeri gələndə bir
rejissor idi. Nəyi ifa edirdisə öz xarakteri ilə musiqini
yaşayır, analiz edir və həmin ifanı
tamaşaçıya, dinləyiciyə çatdırmaq
üçün tələb olunan rola girirdi.
Bülbülün
İtaliyadan qayıdışından sonra Üzeyir bəy bu
gün də sevilə-sevilə dinlənən nəhəng
“Koroğlu” operasını yaradır. Zənnimcə bu opera Azərbaycan
milli vokal antologiyasına dəyərli bir töhfə oldu. Belə
ki, Üzeyir bəyin xalq yaradıcılığından, xalq
dastanlarından götürdüyü M.S.Ordubadinin librettosu əsasında
“Koroğlu” dastanı xalqın qələbəsi, şərin
xeyirlə mübarizəsi və xeyrin şərə qalib gəlməsi,
milli dəyərlərimizi, cəngavərliyimizi, millətimizin
mərdliyinin təcəssümüdür. Bu dastan
böyük türk dünyasını özündə əks
etdirir. 1937-ci ildə yazılmış və 1938-ci ildə
Moskva dekadasında səslənən bu əsər “Stalin”
mükafatına layiq görülür. Nəhəng
“Koroğlu” operası Bülbülün ifasında
böyük şöhrət qazanır. Bülbülün əsas
məqsədi Azərbaycan vokalını musiqimizin
çoxşaxəli qolları ilə birlikdə dünyaya
tanıtmaq idi. Bülbülün uğurlarından ruhlanaraq bəstəkarlardan
Müslüm Maqomayev, Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Tofiq
Quliyev, Əşrəf Abbasov, Zakir Bağırov, Ramiz
Mustafayev... öz yaradıcılıqları ilə onun səsinə
səs verirdilər. Buna misal olaraq, Müslüm Maqomayevin “Nərgiz”
operası, Əfrasiyab Bədəlbəylinin “Nizami”
operasında da milli vokalımız bir daha özünü təsdiq
edir.
Milli
vokal dedikdə, bunun əsası milli aşıq
yaradıcılığından başlayır. Gəlin
birlikdə keçmiş toy məclislərimizə nəzər
salaq. Bu məclislərdə aşıqlarımız günlərlə
dastanlar söyləyir və oxuyurdular. Bəs onların səsi
yorulmurdumu? Onların ifa tərzi düz idi. Allah verən səsdən
ustalıqla istifadə edirdilər.
Mənim ustadım, Xalq artisti, professor Mobil Əhmədov
dahi Bülbül haqqında özəl xatirələr
danışırdı. Onun dediklərinə görə,
Bülbül tələbələrinə
ifaçılıq sənətinin sirrlərini öyrətməklə
yanaşı, onların şəxsi problemləri, məişətləri
ilə də yaxından maraqlanırdı. Sonra isə onlara
öyrətdiyi əsərlər barədə suallar verirdi.
Məsələn:
“Koroğlu” operasında Koroğlu partiyasını təhlil
edərdi: 1-ci pərdəsi lirik-dramatik, 3-cü pərdə
dramatik, 4-cü pərdə isə aşıqsayağı ifa
olunmalıdır. Üzeyir bəyin də dahiliyi onda idi ki,
harada ifa olunmağından asılı olmayaraq, onun əsərlərində
Azərbaycanlılıq bilinir.
Bülbül müəllim bir pedaqoq kimi
özünün səs məşğələlərini
yaradır. Məsələn: “Ay qara göz amandır”,
“Özümün gözü, sözümün sözü”,
“Bilsəydim mən”, “Əlvan gülüm” bu sözlərdən
ibarət səs məşğələləri insanın səsinin
həm təməlinə, həm səsin irəlidə oxunmasına,
onun tembrinin təbii tembr olmasına, səsin boğazda ifa
olunmamasına gətirib çıxarır. Bülbül daim
deyirdi: – Vokalçı , ifaçı mütləq səs mədəniyyəti
ilə məşğul olmalıdır. O, ifa etdiyi zaman məsuliyyətlə
düşünməlidir ki, ifa akademik və peşəkarcasına
səslənsin. Peşəkar
ifaçı isə, qeyri peşəkarlardan səs məşğələləri,
repertuarı və tutduğu mövqeyi ilə seçilir. Bülbülün
yaratdığı məktəb Azərbaycan vokal musiqisinə
öz musiqi töhfəsini verib və verməkdədir. Musiqiçilərimizdən Mobil Əhmədov,
Firudin Mehdiyev, Kamal Kərimov, Firəngiz Əhmədova, Ramiz
Mustafayev, Əli Zeynalov və bu kimi ifaçılar
Bülbül məktəbinin yetirməsi deyilmi? Öz növbəsində
mənim müəllimim Mobil Əhmədov Bülbül məktəbinin
sirlərini mənə öyrətdi və çox fəxarət
hissi duyuram ki, bu gün Bülbül məktəbinin
davamçısıyam.
Bir
daha vurğulayıram: Bülbül məktəbinin xüsusi
özəlliyi ondan ibarətdir ki, bu məktəb Milli Vokal
Akademiyasıdır. Yəni ifa zamanı Azərbaycan
romanslarını savadlı şəkildə ifa edirsən.
Onların piano, bəzən forte nüanslarına diqqət
yetirirsən. Eyni zamanda ifa etdiyin əsərin xarakterinə
öz nüaslarını əlavə etməklə ona
dolğun effektlər verirsən və nəticədə dinləyiciyə
keyfiyyətli bir əsər təqdim etmiş olursan.
Bu
günlərdə Bülbül məktəbi gözəl bir
təşəbbüs irəli sürərək Bülbül
müsabiqəsi keçirir. Bu müsabiqədə iştirak
etmək üçün dünyanın müxtəlif ölkələrindən
Bakıya musiqiçi qonaqlar axışırlar. Bundan
böyük xoşbəxtlik ola bilməz. Özlüyündə
bu tədbir bir daha sübut edir ki, Bülbül adı əbədiyaşardır,
dünya şöhrətlidir.
27
mart 2011-ci ildə mən Bülbül ruhuna ithaf olaraq, Akademik
Opera və Balet Teatrında Ü. Hacıbəylinin
“Koroğlu” operasında Koroğlu rolunu ifa etdim. Mən
çox xoşbəxtəm ki, onun yaratdığı məktəb
sayəsində mən də akademik musiqimizi təmsil edir və
ifalarımla şöhrət qazanıram. Tezliklə dahi
Bülbülün 115 illiyinə həsr etdiyim CD toplu
işıq üzü görəcək. Bu bir daha mənim
Bülbül sənətinə olan hörmət və
ehtiramımın təzahürüdür.
Mən
dahi Bülbülün və müəllimim Mobil Əhmədovun
ruhu qarşısında baş əyirəm. Müqəddəs
ruhlara ulu Tanrımızdan daim rəhmət diləyirəm.
Ramil QASIMOV
525-ci qəzet.- 2012.- 31 oktyabr.- S.7.