Mətbuatın mənzərəsi
və jurnalistika hazırlığı mühiti: ümumi nəzəri
rakursdan baxış
–
Sosial mediada varsınızmı?
–
Şəxsən mən özüm heç bir sosial şəbəkədə
yoxam. Amma ümumiyyətlə, sosial şəbəkələr indi çox inkişaf edib, hətta
qarşısı alınmayacaq dərəcədə irəliləyib.
Sosial şəbəkələrdə, forumlarda
çıxış edənlərin sonralar jurnalistlik
iddiasına düşdüyünü də eşidirik. Elə
ölkələr var ki, jurnalisti elə orta məktəbdən
gətirib redaksiyalarda hazırlayırlar. Amma jurnalistin
redaksiyada hazırlanması ilə universitetdə
hazırlanmasının fərqindən danışanda,
vurğulamaq istərdim ki, bəli, jurnalistikanı bitirməyən
şəxs də jurnalist ola bilər. Düzdür, kütləvi
yox, amma istisnalar var. Elə adamlar var ki, onlar elə dünyaya
jurnalist kimi gəlirlər.
–
İnternet medianın sürətli inkişafına baxmayaraq, əksəriyyət
bu gün də auditoriya əhatəliliyi baxımından
televiziyanın digər informasiya mənbələrini
qabaqladığını deyir...
–
İnformasiya mənbələrinin çoxalması artıq
bir faktdır. Amma o da var ki, doğrudan da televiziya bu gün də
kütləni ətrafına toplamaq baxımından liderdir.
Danılmaz faktdır ki, televiziyanın böyük
gücü var. O gücü necə istifadə etmək isə
artıq güclü siyasət tələb edir. Televiziya ilə
bağlı Moskvanın “İskusstvo” jurnalında bir lətifə
oxumuşdum. Oğul atasından soruşur ki, ata, şeytan nədir?
Atası televizoru yandırır və oradakı
açıq-saçıq bir verilişi göstərir.
Oğul yenidən atasından soruşur ki, bəs şeytandan
necə xilas olmaq olar? Atası televizoru söndürüb deyir
ki, belə xilas olmaq olar. Televiziyanı doğru istiqamətə
yönəltmək vacibdir. Bu
gün televiziyalarımız da elə proqramlar, verilişlər
hazırlamalıdır ki, bu dialoqu bizə xatırlatmasın,
televizoru söndürməyə məcbur olmayaq.
Televiziyanın gücündən ağılla istifadə etmək
lazımdır, o gücü lazımınca dəyərləndirmək
lazımdır. Təsadüfi deyil ki, qəzet
çıxarmaq üçün lisenziya lazım deyil, amma
televiziya açmaq üçün mütləq tezlik təyin
edilib lisenziya alınmalıdır. Çünki
televiziyanın təsir dairəsi daha genişdir.
– Müasir dövrdə zamanın tələbi ilə yeni janrlar yaranır, bəziləri aktuallığını itirir. Bununla mətbuatımız nə qazanır, nələrdən məhrum olur?
– Bu gün
dünyada müxtəlif məktəblər
jurnalistikanın müxtəlif janrlarını müəyyənləşdirir.
Məsələn, çex jurnalisti Tatyana Repkova janrları iki yerə
bölür: informasiya
və publisistik janrlar.
Biz jurnalistikada əsasən
üç janrdan – informasiya, analitik və bədii-publisisitik
janrlardan söz
açırıq. Lakin bu
bölgülərə çox aludə də
olmaq olmaz. Bu, nisbi bir
anlayışdır. Çünki elə
yazı var ki, onu konkret olaraq
hansısa janra aid etmək
çətindir. Səməd Vurğun “Aygün” poemasını yazanda
müzakirə vaxtı sual verirlər ki, bu əsər hansı
janrdadır? Şair qayıdır ki, mən yazmışam, janrın
adını necə qoyursunuz, qoyun. Janr məsələsi
də nisbidir. Zaman dəyişdikcə
yeni-yeni janrlar meydana gəlir, bəziləri
aktuallığını itirir. Bu təbii bir prosesdir. Məsələn, əvvəllər biz nekroloqu janr
hesab eləməmişik. Amma indi nekroloq informativ
janra aid edilir. Sovet dövründə
oçerk janrı daha populyar idi.
Burada daha çox kolxozdan, əmək qəhrəmanlarından yazardılar.
İndi dövrün tələbinə
uyğun olaraq oçerk kimi janrlar populyarlığını
itirib ortadan çıxmaqdadır. İndi ən
işlək janr fikrimcə, müsahibədir.
Amma bəzi qəzetləri açırsan, görürsən
eyni nömrədə
iki-üç müsahibə
dərc olunub. Bəzən hətta bir şəxsin iki müsahibəsi çap olunur. Mənim şəxsi fikrimə
görə, qəzetlərdə
xırda informasiyalar və sanballı analitik yazılar üstünlük təşkil
etsə, yaxşıdır.
Bəzən də qəzetlərdə
iki –üç dənə palaz yazı verilir. Vallah, heç kəs elə palaz yazıları oxumur.
Ancaq xırda informasiyaları hamı oxuyur. Jurnalistikada nədən yazırsan yaz, hansı janrda olur olsun,
onun kökündə
xəbərləmək dayanır. İstər boyat, istərsə
də isti xəbər olsun, amma xəbər olsun. Janrlaşdırmaq əslində şərtidir.
Əsas odur ki, jurnalist dəyərli
xəbər versin.
– Pedaqoq kimi tələbələrdən
razısınızmı?
– Təbii ki, tələbələrin hamısı
eyni ola
bilməz. Əgər dərs dediyimiz
50 tələbədən təxminən
15 nəfəri mətbuatda
özünü təsdiqləsə,
deməli istədiyimizə
nail olmuşuq. Məgər həkimlik,
müəllimlik oxuyanlar
hamısı yaxşı
mütəxəssis olur?
Mümkün deyil. Amma tələbələrimin
içərisində gələcəyinə
ümid bəslədiym
xeyli tələbə
var. Hazırda qiyabi dördüncü kursda, eləcə də əyanidə elə tələbələrimiz var
ki, gələcəyinə
böyük ümidlər
bəsləyirik. İlkin, Məmməd
adlı tələbələrimiz
var ki, rəngli
“Student tayms” qəzeti
buraxırlar ki, heç də o biri qəzetlərdən geri qalmır, yaxşı da satılır. Orada tələbələr
formalaşır, çox
yaxşıdır. Amma arzu
edərdim ki, fakültəmizdəki televiziya
studiyası yenilənsin.
Tələbə ancaq studiyada,
bir də qəzet redaksiyalarında formalaşır. Bunlar olmasa,
sadəcə nəzəriyyə
ilə jurnalist yetişdirmək olmaz.
İndiyədək jurnalistika fakültəsini
bitirmiş, hazırda
mətbuatımızda öz
dəsti-xətti olan xeyli yetirməmiz var. Hazırda jurnalistika fakültəsində elə
tələbələr var
ki, gələcəkdə
onların mətbuatımızın
inkişafı üçün
uğurla çalışacaqlarına
inanıram.
Sevinc MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.- 2012.- 31 oktyabr.- S.6.