Azərbaycan təhsili yeni tədris
ili ərəfəsində
MİSİR MƏRDANOV:
“ÖTƏN DÖVRDƏ TƏHSİLİN MƏZMUNUNUN TƏKMİLLƏŞDİRİLMƏSİ
İSTİQAMƏTİNDƏ MÜHÜM İŞLƏR HƏYATA
KEÇİRİLİB”
“2011-2012-ci tədris ilində mək təblərin
infrastrukturunun müasirləşdirilməsi istiqamətində
çox ciddi işlər görülüb. Belə ki, 43588
yerlik 162 yeni məktəb binası inşa edilib, 21 məktəb
üçün 5104 yerlik əlavə korpuslar tikilib, 103 məktəb
əsaslı təmir olunub. O cümlədən Təhsil
Nazirliyi tərəfindən dövlət büdcəsində əsaslı
vəsait qoyuluşu hesabına 16640 yerlik 45 yeni məktəb
inşa olunub, 3 məktəb üçün 960 yerlik əlavə
korpus tikilib, 15 məktəb əsaslı təmir olunub. Şəhər
və rayon icra hakimiyyətləri tərəfindən isə
Dövlət Proqramı hesabına 19656 yerlik 93 yeni məktəb
binası, 13 məktəb üçün 3820 yerlik əlavə
korpus inşa olunub, 84 məktəb əsaslı təmir
edilib. Fövqəladə Hallar Nazirliyi tərəfindən
6792 yerlik 22 yeni məktəb binası və 1 məktəb
üçün 60 yerlik əlavə korpus tikilib. Məcburi
köçkünlərin Sosial İnkişaf Fondu tərəfindən
500 yerlik 2 yeni məktəb buinası inşa olunub, 1 məktəb
isə əsaslı təmir edilib. Yerli xərclər
hesabına 3 məktəb əsaslı təmir edili, Dövlət
Neft Şirkəti tərəfindən 1 məktəb
üçün 160 yerlik əlavə korpus tikilib,
ABŞ-ın Kant Port təşkilatı tərəfindən 2
məktəb üçün 80 yerlik əlavə korpus
inşa olunub. Hər il olduğu kimi bu il də dövlət
büdcəsindən təhsilə ayrılan ümumi xərclərin
miqdarı artırılıb. 2011-ci ildə bu rəqəm
1.268.528.881 manat idisə 2012-ci ildə 1.511.537.213 manat təşkil edib.
Dövlət büdcəsindən təhsilə ayrılan
investisiya xərcləri isə 2011-ci ildə 273,2 milyon manat təşkil
edirdisə 2012-ci ildə bu rəqəm 420,9 milyon manata
çatdırılıb”. Bu məlumatları 2011-2012-ci tədris
ilində həyata keçirilən tədbirləri dəyərləndirərkən
təhsil naziri Misir Mərdanov açıqlayıb. Nazir
bildirib ki, təhsil infrastrukturunun yeniləşdirilməsi
üzrə işləri davam etdirilir, məqsəd
bütün ümumtəhsil məktəblərinin
beşgünlük tədris həftəsinə və
birnövbəli iş reciminə keçməsini təmin etməkdir.
Ümumi təhsil müəssisələrinin mövcud şəbəkəsinin
optimallaşdırılması ilə bağlı
rasionallaşdırma tədbirlərinin hazırlanıb həyata
keçirilməsi, xüsusi istedada malik uşaq və gənclər
üçün təhsil müəssisələri şəbəkəsinin
genişləndirilməsi və müvafiq inkişaf mərkəzlərinin
təşkili, ümumi təhsil müəssisələrində
inkluziv təhsilin tətbiqi üzrə zəruri şəraitin
yaradılması həyata keçirilməsi nəzərdə
tutulan məsələlərdəndir.
AZƏRBAYCANDA I
SİNFƏ GEDƏCƏK ŞAGİRDLƏRİN SAYI 4
FAİZ ARTIB
Təhsil nazirinin dediyinə görə,
2012-2013-cü tədris ilində Azərbaycanda ümumi təhsil
məktəblərinin I sinfinə qəbul olunacaq şagirdlərin
sayı ötən tədris ilinə nisbətən 5046 nəfər
(4,02 faiz) çox olacaq. 2012-2013-cü tədris ilində 130454
şagirdin I sinfə qəbul olunacağı
proqnozlaşdırılır. 2011-2012-ci dərs ilində I
sinif şagirdlərinin sayı 125408 nəfər olub. Bu
göstərici, 2010-2011-ci tədris ilində 120032 nəfər təşkil edib.
Yeni tədris ilində Bakı şəhərindəki
ümumi təhsil məktəblərinin I sinfinə 36102
şagirdin qəbulu gözlənilir. Ötən tədris
ilində bu göstərici 35509 nəfər olub.
BÜTÜN
NÖVDƏN OLAN ÜMUMİ TƏHSİL MÜƏSSİSƏLƏRİNİN
TƏDRİS PLANLARI HAZIRLANARAQ TƏSDİQ OLUNUB
M.Mərdanovun sözlərinə görə,
ötən dövrdə təhsilin məzmunun təkmilləşdirilməsi
istiqamətində mühüm işlər həyata
keçirilib. İbtidai təhsil səviyyəsində (I-IV
siniflərdə) yeni fənn proqramlarının
(kurikulumlarının) tətbiqi uğurla aparılıb.
Ümumtəhsil məktəblərinin V siniflərində yeni
təhsil proqramlarının (kurikulumların) tətbiqi ilə
əlaqədar bütün hazırlıq işləri
görülüb. Kurikulumların tətbiqi ilə
bağlı yerlərdə təhsil işçilərinə
peşəkar səviyyəli metodik köməkliyin təmin
olunmasına xidmət edən təlimçilər
qruplarının formalaşdırılması işi davam
etdirilib, 150 nəfərdən artıq təlimçi
hazırlanıb. 6 müəssisədə (Akademik Zərifə
Əliyeva adına lisey, 6 nömrəli lisey, Bakı Avropa
Liseyi, fizika-riyaziyyat və informatika təmayüllü lisey,
“Elitar” gimnaziya, “XXI əsr” Beynəlxalq Təhsil və
İnnovasiya Mərkəzi) tam orta təhsilin təmayülləşmə
əsasında təşkili üzrə pilot layihənin
reallaşdırılmasına başlanıb və
2012-2013-cü dərs ilində davam etdiriləcək. Bakı
şəhəri 6 nömrəli məktəbdə Beynəlxalq
Bakalavriat (İB) Proqramının tətbiqinə
başlanıb. Bütün növdən olan ümumi təhsil
müəssisələrinin tədris planları
hazırlanıb təsdiq olunub. 20 məktəbdə ingilis
dilinin, 50 məktəbdə rus dilinin intensiv tədrisi layihəsi
həyata keçirilmişdir və cari dərs ilində davam
etdiriləcək. Ulu öndər Heydər Əliyevin anadan
olmasının 89-cu ildönümünə həsr olunmuş
məktəblilərin ümumrespublika inşa müsabiqəsi
keçirilib. Heydər Əliyev Fondunun təşəbbüsü
ilə müsabiqənin qalibləri Avroviziya musiqi
yarışmasına biletlə mükafatlandırılıb.
Sayca 5-ci dəfə “Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi”
və “Ən yaxşı müəllim” müsabiqələri
keçirilib, 100 ən yaxşı müəllim və 50 ən
yaxşı məktəb ölkə prezidentinin sərəncamına
əsasən mükafatlandırılıb. Ümumilikdə isə
mükafatlandırılan müəllimlərin sayı 500-ə,
məktəblərin sayı 250-yə çatıb.
İstedadlı uşaq və gənclərlə, eləcə
də istedadlı gənc müəllimlərlə iş sahəsində
tədbirlər həyata keçirilib: “İbtidai siniflərdə
aparılmış milli qiymətləndirmənin nəticələrinin
təhlili və təhsil proqramlarının (kurikulumların)
təkmilləşdirilməsi üzrə təkliflərin
hazırlanması, V siniflərdə yeni təhsil
proqramlarının tətbiqini nəzərə alaraq məktəblərə
və müəllimlərə metodik xidmətin təşkili
nəzərdə tutulub. Həmçinin 2013-2014-cü dərs
ilində VI siniflərdə yeni təhsil proqramlarının tətbiqi
ilə əlaqədar müvafiq hazırlıq işlərinin
görülməsi, tam orta təhsil səviyyəsində təhsilin
təmayüllər üzrə təşkili istiqamətində
tədbirlərin davam etdirilməsi də
planlaşdırılır”.
300 MƏKTƏBİN
IV SİNİFLƏRİNDƏ MİLLİ QİYMƏTLƏNDİRMƏ
APARILIB
Şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi
sahəsində görülən işlərdən söz
açan nazir bildirib ki, ölkənin 300 məktəbinin IV
siniflərində fənn kurikulumlarını qiymətləndirmək
məqsədilə milli qiymətləndirmə
aparılıb. Tədqiqatda 9205 nəfər şagird, 300 nəfər
məktəb direktoru, 503 nəfər müəllim, 8974 nəfər
valideyn iştirak edib. Nəticələr təhlil olunub və
yaxın vaxtlarda elan ediləcək. PİRLS 2011 və
TİMSS 2011 beynəlxalq qiymətləndirmə tədqiqatlarının
ilkin təhlilləri iştirakçı ölkələrə
göndərilib. PİRLS 2011 Proqramında Azərbaycan 53
iştirakçı ölkə arasında oxu üzrə
37-ci yerdə qərarlaşmışdır. TİMSS 2011
Proqramında isə 60 iştirakçı ölkə
arasında riyaziyyat üzrə 36-cı, təbiət elmləri
üzrə 41-ci yeri bölüşdürür. Hər iki
Proqram üzrə beynəlxalq hesabatlar cari ilin dekabrında
elan ediləcəkdir. PİRLS 2011 və TİMSS 2011
Ensiklopediyası üçün ölkəmizin ümumi təhsil
sistemi üzrə məlumatlar Təhsil Nailiyyətlərinin
Qiymətləndirilməsi üzrə Beynəlxalq
Assosiasiyasının Məlumatların İdarə Edilməsi
Mərkəzinə (İEA DPC) təqdim edilib. Yeni dərs
ilindən Bakı Dövlət və Azərbaycan Dövlət
Pedaqoci Universitetlərinin magistratura səviyyəsində “Təhsildə
qiymətləndirmə və monitorinq” ixtisası üzrə
kadr hazırlığına başlanacaq.
2011-2012-ci tədris ilində akkreditasiya
keçirilməsi və lisenziya verilməsi nəzərdə
tutulan 57 müəssisədə 16008 təhsilalan əhatə
olunmaqla qiymətləndirmə aparılmış, nəticələr
təhlil edilib. 2011-2012-ci dərs ilinin yekunlarına görə
118 şagird qızıl, 20 şagird gümüş medala
layiq görülüb.
194 ADDA 4.018.990
NÜSXƏ DƏRSLİK VƏ METODİK VƏSAİT
ÇAP EDİLİB
M.Mərdanov vurğulayıb ki,
2012-2013-cü dərs ilinə ümumtəhsil məktəbləri
üçün 194 adda 4.018.990 nüsxə dərslik və
metodik vəsait çap edilərək məktəblərə
çatdırılıb. Onlardan 32 adda I siniflər
üçün, 48 adda V siniflər üçün dərslik
və müəllim üçün vəsaitlərdir. Yeni fənn
kurikulumları əsasında II və VI siniflər
üçün dərsliklər və müəllimlər
üçün vəsaitlərin hazırlanması və nəşrinin
təmin edilməsi, 500 məktəbdə kitabxanaların
modernləşdirilməsi işinin davam etdirilməsi nəzərdə
tutulub.
48 UŞAQ
BİOLOUİ AİLƏLƏRİNİN HİMAYƏSİNƏ,
8 NƏFƏR İSƏ ÖVLADLIĞA VERİLİB
Təhsil nazirinin sözlərinə əsasən,
“Himayədar (foster) qayğı və ailə əsaslı
xidmətlər üzrə modelin işlənib
hazırlanması” layihəsi çərçivəsində
Təhsil Nazirliyi tərəfindən daim müəssisədə
yaşayan 10 nəfər qız üçün ailə əsaslı
kiçik qrup evi tikilib. Dövlət uşaq müəssisələrində
qiymətləndirmə aparılıb və himayədar ailələrə
veriləcək 50 nəfər uşaq seçilib. Himayədar
ailə olmaq istəyən şəxslərə təlimlərin
keçirilməsi üçün Xəzər rayonunda Ailə
Təlim və Məsləhət Mərkəzi istifadəyə
verilib və Ailə Təlim Proqramının Azərbaycanda tətbiqinə
başlanıb. Dövlət Proqramının Tədbirlər
Planı və dövlət uşaq müəssisələrinin
transformasiyası üzrə Baş Plana uyğun olaraq Nazirlər
Kabinetinin qərarı ilə kar uşaqlar üçün
iki xüsusi internat məktəbi birləşdirilib,
onların bazasında
Sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar
üçün 3 nömrəli Respublika xüsusi internat məktəbi
yaradılıb və beləliklə, Təhsil Nazirliyinin tabeliyindəki
dövlət uşaq müəssisələrinin sayı 38-ə
enib: “Cari ilin əvvəlindən bu günədək 48
uşaq bioloci ailələrinin himayəsinə, 8 nəfər
isə övladlığa verilib. Uşaqların ailələrə
verilməsi ilə bağlı müvafiq normativ hüquqi
bazanın təkmilləşdirilməsinə dair 10 adda
normativ-hüquqi sənədlər hazırlanmış və
təsdiq üçün Nazirlər Kabinetinə təqdim
edilib. Sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar
üçün internat məktəblərində təlim-tərbiyə
alan şagirdlərin keyfiyyətli təhsil imkanlarının
yaradılması və təhsil hüquqlarının təmin
edilməsi məqsədi ilə yeni nəsil dərsliklər, əyani təlim vəsaitləri
hazırlanıb nəşr edilmiş və müəssisələrə
paylanıb. Dövlət uşaq müəssisələri ilə
Təhsil Nazirliyi arasında elektron idarəetmə sisteminin
yaradılmasının birinci mərhələsi başa
çatıb.
Nazir deyir ki, “Elektron məktəb” layihəsinə
cəlb olunan təhsil müəssislərinin sayı 40-a
çatdırılıb. “Bir şagird - bir kompyuter” layihəsi
çərçivəsində 2000 nəfər şagirdə
netbuk verilb. Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqlar
üçün Distant Təhsil Mərkəzi yaradılıb
və müəllim, şagird, valideynlərin təhsil prosesinə
cəlb olunması üçün www.mesafedenmekteb.edu.az təhsil
portalı istifadəyə verilib.
Azərbaycan Təhsil Şəbəkəsinə
əlavə olaraq 500 təhsil müəssisəsi qoşulub,
onların sayı 1200-ə çatdırılıb.
1300 nəfər pedaqoci heyət İKT-nin
tədrisdə tətbiqi sahəsində təlimlərdən
keçirilib. Dövlət Proqramı çərçivəsində
təlimlərdən keçən pedaqoci heyətin ümumi
sayı 76 980 nəfərə çatıb: “İnternetə
qoşulan ümumtəhsil məktəblərinin
sayının 2500-ə çatdırılması, mərhələlərlə
bütün ümumtəhsil məktəblərinin
İnternetlə təmin edilməsi, ümumtəhsil məktəblərinin
hər bir sinif otağının noutbuk, proyektor və elektron
lövhə ilə təmin edilməsi işinin mərhələlərlə
davam etdirilməsi nəzərdə tutulub”.
ŞAHMAT FƏNNİNİN
TƏDRİS OLUNDUĞU MƏKTƏBLƏRİN SAYI ARTIRILIR
M.Mərdanov qeyd edib ki, hazırda ölkədə
375 məktəbdənkənar təhsil müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. 226537 şagird maraq və qabiliyyətlərinə
uyğun olaraq həmin təhsil müəssisələrindəki
müxtəlif dərnəklərə cəlb olunub. Nazirliyin
tabeliyində olan idman məktəblərinin yetirmələri
respublika birincilik və çempionatlarında ümumilikdə
315 qızıl, 235 gümüş, 1121 bürünc olmaqla
ümumilikdə 1671 medal qazanıblar. İdman məktəblərinin
yetirmələri Milli yığma komandaların tərkibində
Avropa, dünya birinciliklərində və beynəlxalq turnirlərdə
62 qızıl, 47 gümüş, 92 bürünc medal
qazanıblar. İlin əvvəlindən hər şəhər
və rayonda bir ümumtəhsil məktəbində şahmat
fənninin tədrisinə başlanılıb. Cari dərs
ilində 379 məktəbin II sinfində, 75 məktəbin III
sinfində tədris ediləcəkdir. Bunun üçün
müvafiq proqram, dərs vəsaiti, o cümlədən
elektron tədris resursları hazırlanıb məktəblərə
çatdırılıb.
STİMULLAŞDIRICI
TƏDBİRLƏR NƏTİCƏSİNDƏ UCQAR KƏND MƏKTƏBLƏRİNƏ
800 NƏFƏR MÜƏLLİM
CƏLB OLUNUB
Nazir bildirib ki, müəllimlərin işə
qəbulu mexanizm beynəlxalq təcrübə nəzərə
alınmaqla daha da təkmilləşdirilmiş, elektron ərizə,
elektron imtahan, elektron yerləşdirmə, elektron əlavə
yerləşdirmə, müasir hesabatvermə tətbiq edilməklə
prosesə təsir və müdaxilə imkanları tam aradan
qaldırılıb. Elektron vasitələr tətbiq edilməklə
həyata keçirilən müasir mexanizm əsasında elan
edilmiş vakant yerlərə 16 mindən çox elektron ərizə
daxil olub. Müsabiqənin yekunlarına əsasən 2500-dən
çox müəllim ölkənin ümumtəhsil məktəblərində
vakant yerlərə işə qəbul edilib. İşə qəbul
edilən müəllimlərin 90 faizindən çoxu gənc
mütəxəssislər olub. Ucqar kənd məktəblərinə
işə qəbul edilmiş 800 nəfər müəllimə
stimullaşdırıcı tədbirlər tətbiq edilib:
“Ucqar kənd məktəblərinin pedaqoci kadrlarla təminatı
üçün nəzərdə tutulmuş maddi
stimullaşdırma tədbirlərinin gücləndirilməsi,
əmək haqqına əlavələrin
artırılması, ölkənin ucqar kənd məktəblərində
pedaqoci kadrlara olan ehtiyacın tam aradan qaldırılması
üçün yaxın ixtisaslar üzrə məqsədli
yenidənhazırlanma tədbirlərinin həyata keçirilməsi
planlaşdırılır. Həmçinin pedaqoci
kadrların işə qəbulu sahəsində tətbiq
edilmiş yeni mexanizmin beynəlxalq təcrübəyə
uyğun daha da təkmilləşdirilməsi, mərkəzləşdirilmiş
müsabiqənin regionlar üzrə keçirilməsi, müəllimlərin
işə qəbulu müsabiqəsinin daha səmərəli
keçirilməsini təmin etmək məqsədilə
müasir avadanlıqlarla təchiz edilmiş İmtahan və Təlim
Mərkəzinin yaradılması nəzərdə tutulub”.
SON 3 İLDƏ
30 NƏFƏRLİK MÜHƏNDİS-PEDAQOQ HEYƏTİ
TÜRKİYƏDƏ TƏCRÜBƏ KEÇİB
M.Mərdanovun söylədiyinə görə,
ölkədə 107 ilk peşə-ixtisas təhsil müəssisəsi
fəaliyyət göstərir. Həmin müəssisələrdə
28587 şagird təhsil alır, 4062 nəfər rəhbər
və mühəndis-pedaqoci heyət, 1453 istehsalat təlimi
ustası çalışır. Nazirlər Kabinetinin qərarı
ilə Sumqayıt şəhəri 2 və 4 nömrəli
peşə liseylərinin bazasında
10 nömrəli Peşə Liseyi yaradılıb.
2011-2012-ci dərs ilinə ilk peşə-ixtisas təhsili
müəssisələrinə ümumilikdə 16895 nəfər
qəbul planı müəyyən edilib. “Texniki-peşə təhsilinin
inkişafı üzrə Dövlət Proqramı (2007-2012-ci
illər)”, “Bakı şəhər
kənd və qəsəbələrinin inkişafı üzrə
Dövlət Proqramı” çərçivəsində
ümumilikdə 12 ilk peşə-ixtisas təhsili müəssisəsi
əsaslı təmir edilmiş və 2 yeni təhsil müəssisəsi
tikilib istifadəyə verilib. 2011-cu ildə ilk peşə-ixtisas
təhsili müəssisələrindən 12637 nəfər məzun
olub. Onlardan 4678 nəfəri işlə təmin olunub, 3834 nəfəri
həqiqi hərbi xidmətə çağırılıb,
375 nəfəri təhsillərinin davam etdirib. Məzunların
məşğulluğu 70.3 faiz təşkil edib. Nazirlər
Kabinetinin qərarı ilə “İlk peşə-ixtisas təhsili
üzrə ixtisasların Təsnifatı” təsdiq edilib.
Türkiyənin Milli Təhsil Nazirliyi ilə birlikdə həyata
keçirilən “Sənaye avtomatlaşdırma
Texnologiyaları Sahəsində Müəllim Tədrisi” layihəsi
çərçivəsində 9 nəfər, İslam
Ölkələrinin Statistik, İqtisadi və Sosial Tədqiqat
və Təlim Mərkəzinin (SESRİC) təşəbbüsü
ilə 7 nəfər mühəndis-pedaqoci heyəti 2011-ci ildə
Türkiyədə ixtisasartırma kurslarında olublar.
Ümumilikdə son 3 ildə 30 nəfər mühəndis-pedaqoci
heyət Türkiyədə təcrübə keçib. Avropa
Komissiyası ilə birlikdə “Kənd təsərrüfatı
sahəsində ilkin peşə təhsilinin inkişafı”
layihəsinə başlanıb, Almaniya Hökuməti əsas
tərəfdaş ölkə kimi seçilmişdir. İki
il üçün nəzərdə tutulan Layihənin
büdcəsi 1,2 milyon avro təşkil edir.
BAKALAVR
HAZIRLIĞI APARILAN 148 İXTİSAS ÜZRƏ YENİ NƏSİL
TƏHSİL PROQRAMLARI HAZIRLANIR
Təhsil naziri vurğulayıb ki, ölkədə
52 ali təhsil müəssisəsi fəaliyyət göstərir.
Həmin təhsil müəssisələrində 143146 tələbə
təhsil alır. O cümlədən magistratura səviyyəsində
4225 tələbə təhsil alır. Professor-müəllim
heyətinin sayı 14650 nəfərdir. Hazırda 59 orta ixtisas təhsili
müəssisəsi fəaliyyət göstərir. Həmin
kolleclərdə təhsil alan tələbələrin
sayı 54456 nəfərdir. Professor-müəllim heyətinin
sayı 6536 nəfər təşkil edir. “Təhsil müəssisələrində
təhsilalanların attestasiyasının, o cümlədən
yekun attestasiyasının aparılması və təhsilalanların
biliyinin yenidən qiymətləndirilməsi Qaydaları”
hazırlanaraq təsdiq üçün Nazirlər Kabinetinə
təqdim olunub. “Ali təhsil müəssisələrinin
bakalavriat və magistratura səviyyələrində kredit
sistemi ilə tədrisin təşkili Qaydaları”
hazırlanaraq təsdiq üçün Nazirlər Kabinetinə
təqdim edilib. Ali təhsil pilləsinin dövlət
standartına uyğun olaraq “Magistratura səviyyəsinin ixtisas
üzrə təhsil proqramının strukturu” hazırlanaraq təsdiq
edilib, bu struktura uyğun 145 ixtisas üzrə təhsil
proqramları hazırlanması işi başa
çatdırılıb. Ali təhsil pilləsinin dövlət
standartına uyğun olaraq “Bakalavriat səviyyəsinin ixtisas
üzrə təhsil proqramının strukturu” təsdiq olunub,
buna müvafiq olaraq bakalavr hazırlığı aparılan
148 ixtisas üzrə yeni nəsil təhsil proqramları
hazırlanmaqdadır.
Təhsil pillələri üzrə Milli
İxtisas Çərçivəsi sənədi
hazırlanaraq təsdiq üçün təqdim olunub. “Ali təhsil
və cəmiyyət” curnalı təsis edilib.
2011-2012-ci tədris ilindən ali təhsil
müəssisələrində rezidentura təhsili üzrə
kadr hazırlığına başlanılıb.
Ali təhsil müəssisələrində
yeni maliyyələşmə mexanizminin tətbiqi ilə əlaqədar
tədbirlər həyata keçirilib. “Orta ixtisas təhsili
müəssisələrində tədrisin kredit sistemi ilə
təşkili Qaydaları” hazırlanaraq təsdiq
üçün Nazirlər Kabinetinə təqdim olunub. Orta
ixtisas təhsili müəssisələrinin şəbəkəsi
təkmilləşdirilib, bir sıra şöbələrin fəaliyyəti
dayandırılıb.
HAZIRDA 23 ÖLKƏNİN
200-DƏK UNİVERSİTETİNDƏ 825 NƏFƏR AZƏRBAYCANLI
TƏHSİL ALIR
M.Mərdanovun dediyinə görə,
qüvvədə olan ikitərəfli razılaşmalar və
xarici ölkələrin Azərbaycan vətəndaşlarına
ayırdığı təqaüdlər çərçivəsində
azərbaycanlı gənclərin dövlət xətti ilə
dünyanın ayrı-ayrı ölkələrində təhsil
almağa göndərilməsi davam etdirilib. Göndərilən
tələbə kontingentinin sayına görə Türkiyə
və Rusiyanın ali məktəblərində oxuyan vətəndaşlarımızın
sayı üstünlük təşkil edir. Bu günədək
2000-ə yaxın Azərbaycanlı gənc dövlət xətti
ilə bu ölkələrə təhsil almağa göndərilib.
Hazırda Azərbaycanın universitetlərində 5590 nəfər
əcnəbi tələbə bakalavriat, magistratura və
doktorantura səviyyələrində təhsil alır.
“2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət
Proqramı” çərçivəsində 2011-2012-ci tədris
ilində 421 nəfər təhsil almaq hüququ qazanıb ki,
ümumilikdə bu tələbələrin sayı 1204 nəfərə
çatdırılıb. Hazırda 23 ölkənin 200-dək
universitetində 825 nəfər təhsil almaqdadır. Bu tələbələrin
böyük əksəriyyəti tibb, mühəndislik, iqtisadiyyat
və idarəetmə, informasiya və kommunikasiya
texnologiyaları sahəsində təhsil alır.
Proqram çərçivəsində təhsil
alan 322 nəfər təhsilini başa çatdırıb.
Ümumilikdə isə Proqram, digər mənbələr və
şəxsi təşəbbüslər hesabına hazırda
10 mindən çox azərbaycanlı gənc dünyanın
aparıcı universitetlərində təhsil alır.
Təhsil
Nazirliyi ilə Çinin Təhsil Nazirliyi təhsil sahəsində
əməkdaşlıq haqqında Saziş və Azərbaycan
Hökuməti ilə Tacikistan Hökuməti arasında təhsil,
elmi dərəcələr və elmi adlar barədə sənədlərin
qarşılıqlı tanınması və ekvivalentliliyi
haqqında saziş imzalanıb. Təhsil Nazirliyi Avropa
Şurası, Avropa İttifaqı, YUNESKO, İSESKO və sair
beynəlxalq təşkilatların təhsil sahəsində
proqram və layihələrində yaxından iştirak edib.
Avropa İttifaqının Tempus, Erasmus-Mundus, Uean Monnet,
TAİEX, Tvinninq və Siqma proqramları çərçivəsində
əməkdaşlıq edilib. 2012-ci ildə Azərbaycanın
ali təhsil müəssisələri (BDU, ATU, Qafqaz
Universiteti, NDU, ADNA, AzTU, LDU, Xəzər Universiteti,) Avropa
İttifaqının təhsil
layihələrindən iştirakçısı olduqları
5 Tempus layihəsinin qalibi olub ki, nəticədə Azərbaycanın
iştirak etdiyi Tempus layihələrinin sayı 32-yə
çatdırılıb. Eyni zamanda Azərbaycan universitetləri
Avropa İttifaqının 2
Erasmus-Mundus layihəsində iştirak edir: “Xaricdə təhsil
üzrə Dövlət Proqramı və ikitərəfli
müqavilələr çərçivəsində azərbaycanlı
gənclərin xarici ölkələrin nüfuzlu universitetlərinə
göndərilməsi işlərinin davam etdirilməsi nəzərdə
tutulub”.
AZƏRBAYCAN
ALİ TƏHSİL MÜƏSSİSƏLƏRİNDƏ
KİFAYƏT QƏDƏR ELMİ POTENSİAL VAR
Nazir bildirib ki, Azərbaycan ali təhsil
müəssisələrində elmi infrastruktur və kifayət
qədər elmi potensial vardır. Bu gün universitetlərdə
dövlət büdcəsindən maliyyələşən 4
elmi-tədqiqat institutu, 4 - elmi-tədqiqat mərkəzi,
92-elmi-tədqiqat laboratoriyası və 1 - təsərrüfat
hesablı elmi-tədqiqat institutu fəaliyyət göstərir.
Ölkədə çalışan
elmlər doktorlarının 59,5 faizi (1243 nəfər), fəlsəfə
doktorlarının 62,9 faizi (5869
nəfər), AMEA-nın 62 nəfər həqiqi və
müxbir üzvləri ali təhsil sistemində
çalışır. Bu ilin fevral ayında ölkədə
ilk dəfə olaraq “Sabahın alimləri” Respublika Müsabiqəsi
keçirilib. Müsabiqənin qalibləri sırasından
seçilmiş 5 nəfər bu ilin mayında ABŞ-ın
Pensilvaniya ştatının Pittsburq şəhərində
keçirilən İntel
İSEF sərgisində iştirak edib. Nazirlər Kabineti ilə
razılaşdırılmış siyahıya əsasən
ali təhsil müəssisələri tərəfindən 118
elmi və elmi-praktik konfrans, o cümlədən 87 respublika və
31 beynəlxalq səviyyəli konfrans keçirilib. Qrant
üsuluna əsaslanan bu mexanizmi həyata keçirmək məqsədilə
Prezident yanında Elmin İnkişafı Fonduna son 2 ildə hər
il dövlət büdcəsindən 6 milyon manatdan artıq vəsait
ayrılıb. 2010 və 2011-ci illərdə bu Fond tərəfindən
elan olunub qrant müsabiqəsində Təhsil Nazirliyi sistemindəki
ali məktəblərdən təqdim edilib layihələrdən
22-nə qrant ayrılıb.
Bundan əlavə alimlərimiz 39 Beynəlxalq qrant
proqramlarında iştirak edirlər: “Son illər ali məktəblərin
istehsalat müəssisələri ilə əlaqələri
daha da genişlənmiş, təsərrüfat hesablı
müqavilələr əsasında aparılan işlərin
sayı və maliyyələşmə həcmi artıb. Belə
ki, istehsalat müəssisəsələrinin sifarışləri
əsasında ali məktəblər tərəfindən
2008-ci ildə 420 min manat dəyəri olan 14 elmi tədqiqat
işi yerinə yetirilirmişdisə, 2011-ci ildə ümumi dəyəri
794 min manat olan 22 müqavilə bağlanmış və
onlara uyğun olaraq tədqiqatlar aparılıb. 2011-ci ildə
ali məktəblərdə 639 elmi problemi əhatə edən
2411 mövzu üzrə fundamental və tətbiqi xarakterli tədqiqatlar
aparılmış, onlardan 1853 mövzu tamamlanıb. Tamamlanan
işlərdən 12-i istehsalatda, 2073-u isə tədris
prosesində tətbiq edilib. Müxtəlif elm sahələrində
tədqiqat aparan alimlər tərəfindən alınan elmi nəticələrdən
180-ni mühüm elmi nəticə sayılmış və
respublika üzrə ümumiləşdirilmiş hesabata daxil
edilmək üçün AMEA-ya təqdim olunub. Ali məktəb
alimləri tərəfindən 333 monoqrafiya, 309 dərslik, 620
dərs vəsaiti, 1307 adda proqram və metodik ədəbiyyat nəşr
etdirilib. Xarici curnallarda alimlərimizin 1850 məqaləsi, beynəlxalq
konfransların materiallarında 1114 məruzə tezisi nəşr
edilib. 2011-cu ildə 45 ixtiraya patent, o cümlədən 2
Avrasiya patenti alınıb. “Təhsil haqqında” qanunu
uyğun olaraq Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə Təhsil
Nazirliyi sistemində fəaliyyət göstərən 20
dövlət ali təhsil müəssisəsində, Təhsil
Problemləri İnstitutunda və 6 özəl ali təhsil
müəssisəsində doktorantura yaradılıb. Yeni
doktoranturalara ilk qəbul 2011-ci ilin payızında
keçirilib. Nazirlər Kabineti tərəfindən təsdiq
edilmiş plana uyğun olaraq dövlət ali təhsil müəssisələrinin
doktoranturasına fəlsəfə doktoru proqramları üzrə
393 doktorant (o cümlədən 294 nəfər büdcə
hesabına, 99 nəfər ödənişlə əsaslarla),
385 dissertant (o cümlədən 241 nəfər büdcə
hesabına, 144 nəfər ödənişlə əsaslarla),
elmlər doktoru proqramı üzrə 63 doktorant (o cümlədən
57 nəfər büdcə hesabına, 6 nəfər ödənişlə
əsaslarla), 55 dissertant (o cümlədən 43 nəfər
büdcə hesabına, 12 nəfər ödənişlə əsaslarla),
qeyri-dövlət ali təhsil müəssisələrinə
isə fəlsəfə doktoru proqramı üzrə 70 nəfər
doktorant və dissertat qəbul edilib”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2012.- 8 sentyabr.- S.14-15.