Bahadır Fərmanın bahar ümidləri
Bahadır Fərman
Gəncənin urvatlı, dəyərli şairlərindən biridir, çünki onun sözündə əxlaqı, tərbiyəsi
görünür. Bahadır müəllimin
şəxsiyyətinə və sözünə yaxından bələd
olduğum üçün
deyirəm. Bahadır Fərmanda ürək söhbət edir, hər şeyi ürək
xatırlayır. Hətta epitetləri, təşbehləri də
qafanın quraması deyil, ürəkdən
gəlir. Ancaq ürəyi olan
şairlər dağla, daşla,
ağacla insan
arasında fərq qoymur.
And içəndə “Qoşqar
haqqı” deyən bir elin
oğlu başqa cür ola bilməzdi. Üzünün qırışlarını dağ cığırlarına bənzədən
bir şair başqa cür yaza bilməzdi.
Bahadır Fərmanın
şeirlərini oxumaq da
xeyirlidir, çünki
şeirlərində bolluca işıq yuva salıbdır.
Və hərdən
mənə elə gəlir ki, onun şeirlərində “gecələrin”
içindən də işıq topası boylanır. İışıqla
zülmətin kəskin qarşıdurması yoxdur.
Bütün təbiət obyektləri, təbiət
hadisələri işıq – od mahiyyətlidir.
Ona görə də çıraq,
çılçıraq, ulduz,
şimşək, ocaq onun
sevdiyi poetik
obrazlardır.
Yandır işıqları,
gülsün qəlbimiz,
Ay bahar ətirlim, tutum əlindən.
Sənin işığını
gözləyirik biz,
Bir gecə, bir ürək, bir də, bir
də mən.
Bəzən bütöv bir psixoloji
durumu od obrazı ilə təqdim edir. Diqqət yetirin:
Hirsindən içindən şimşəkmi
çaxdı,
Nifrəti canını yandırdı,
yaxdı.
Ata ocağına yad kimi baxdı,
Odu ayaqladı, közdən
yıxıldı.
Bahadır Fərman üçün
Daşkəsənin işıq
təcəssümü, nur
məkanı olması
da bu üzdəndir.
Güney işıq,
quzey işıq.
dağlar nurla yaraqlanıb.
Bu şəhərin qotaz-qotaz işıqları
ulduzlara çataqlanıb.
Şair kənd axşamının
təsvirində də
“işığ”ın işarətlərini
axtarır, işıq-od
detallarını görmək
istəyir.
Pozulmuş misra
tək görünür
cığır,
Yanır çəmənlərin böcək şamları.
Günəşi ötürüb kəndə
qayıdır
Soğança qoxulu kənd axşamları.
Məhz içindəki işıqdan
həmişə ümid
cücərir. Ümid duyğusu
onun ömür-gün
məkanını işıqla
doldurur. Bir insan
ümidini bundan zərif necə ifadə etmək olar?!
Ümidim göyərdi,
qəlbim göyərdi
Bahardan yapışan
budaqlar kimi
Bahadır Fərmanda ümid-təsəlli
kimi durumlar bahar mövsümü ilə əlaqədardır.
İnsana xas olan psixoloji durumunu, jest-mimikalarını təbiət
üzərinə keçirməsi
mifopoetik düşüncəsindən
gəlir. Folklora,
mifologiyaya az-çox bələd olan bir adam
kimi deyə bilərəm ki, onun şeirləri ilə əcdadlarımızın
metaforik dünyagörüşünü
bərpa etmək olar:
Dəlisov küləklər
batdı günaha,
Xəzəl tonqalını budaq
görəcək.
Bir bağban
dedi ki, ağaclar daha
Yuxuda nəğməli yarpaq
görəcək.
Bu düşüncə
tipi olmasaydı, poetik
müşahidələrindəki heyrət duyğusu da qalmazdı. Çağdaş şeirimizdə uşaq
saflığı olan
şairlərin seyrəlməsi
ürək ağrıdan
hadisədir.
Hərdən qəzəblənib
sənə daş atır
Kinli təpələrin
gədası, dağlar
Yaxud
Çoban tütəyinin
səsində otlar
Yağışı süd olan bulud sürülər.
Təbiət varlıqlarının və hadisələrinin mahiyyətini epitetlərlə
verməsi, xüsusən
feli sifət tərkibli epitetlərlə
mənalandırması həmin
dünyagörüşündən gəlir.
Öpdü çiçəkləri
bozköynək duman,
Sel içən
dərələr məhəbbət
uman...
Körpə cüyürləri
qorxutdu yaman
Od yeyən şimşəyin
hədəsi, dağlar.
Bahadır Fərman şeirlərinin
süjeti görüş
situasiyaları üstündə
qurulur. O, xəyalında canlandırdığı,
fikrində tutduğu,
yaddaşında əzizlədiyi
görüşlərin gerçəkliyinə
inanır. Ancaq bu cür şair
müharibə veteranı
Asqol Muradın görüşünə gələnlərin
sayını (beş qoca kişi, 150 arvad) xatırlamaq olar, şəhid balaların ruhlarını salamlamaq olar. (“Xoş
gördük, Səbuhi!
Xoş gördük, Vaqif!”)
Bir şeiri var – “Uşaqlıq sevincim” adlanır. Atası cəbhəyə
gedəndə onunla görüşə bilməyən
illərboyu bunun çəkdiyi əzabını
çəkən insanın
ifadəsidir. Əlbəttə, bir də ilk eşqin, ilk görüşün
xatirə həzinliyi də tez-tez ürəkdə ya da düşür.
Arabir gül
gətir görüş
yerinə
Burda dəfn olunan eşqi xatırla.
Ürəyinin döyünmə ritmi
görüş məqamlarını
xatırlama tezliyindən
asılı olur. O, həmişə doğma yerlərlə görüşün
həsrətini, görüşün
mutluluğunu yaşayır.
Bir-iki il
bundan öncə Gəncədə dostlarımla
(M.Dəmirçioğlu, İ.İsaq,
B.Fərman, Saleh müəllim) Daşkəsən
dağlarına getmək
qərarına gəldik.
Onda Bahadır müəllimin bu görüşə necə həyacanla getdiyi indi də
gözümün qabağındadır.
Bəlkə onda ürəyində pıçıldayırmış:
Ulu Qoşqar,
ulu dağım, xoş gördük.
Dağ inamım, dağ
ümidim, gərəyim.
Yalçın qaya, tənha palıd, sərt yoxuş,
Dağ keçisi, körpə
əlik-göyçəyim.
Bahadır Fərmanda ürək
sadəcə ontoloji kateqoriya, yaxud vacib fizioloji orqan deyil, ömrün
kədərlə, sevinclə
yazılmış salnaməsidir,
ən etibarlı yaddaşın adıdır. Onda yaddaş ağrısı
ilə ürək ağrısı var.
Yurd yeri ilə, uşaqlığı ilə
görüş həmişə
ürəyi ilə görüşə çevrilir. Bu görüşlərin bircə iştirakçısı
var – ürək.
Məni görüb
düz üstümə
yüyürdü
Ötən ildən burda qalan ürəyim.
Onun xatirə yaşantıları
ürəkdə yerləşir. Uşaqlıqdan uzaqlaşdıqca keçən günün
kədəri ilə ürəyi daha çox yüklənir.
Bu qədər xatirə
ağırlığına və obrazlara ancaq şair ürəyi tab gətirə
bilərdi.
Bulaq həzin-həzin
ağlar içində
Mamırlı dağları yalayıb
gedər.
Bu nisgil, bu ağrı biçimdə
Kövrək ürəkləri dalayıb
gedər.
Bahadır Fərmanın poeziyası
o qədər təmənnasız,
səmimi və təmizdir ki, ruhunun içini görə bilirsən. Şübhəsiz, bu təmənnasızlıq,
canıyananlıq, xoşgörü
obrazların zərifliyinə
və deyimin istiqanlılığına da
təsir edibdir.
Bənövşə qoynunda gördüyünü
damla
Sənsiz ağlamışam,
gözümdən düşüb
Yaxud
Dəli şəlaləyə
düşüb islanır
Mamırlı qayanın şirin
yuxusu.
Uşaqlığın xəritəsini doğma,
unudulmaz landşaft obrazlarının və təbiət obyektlərinin
adları ilə bərpa edilir. O, bu adları itirə biləcək varlıqlar kimi elə əzizləyir, elə oxşayır ki...
Səmimiyyətlə boynuma alıram: xalqımızın inanc düşüncəsində, mifoloji
dünyagörüşündə bulağın qutsal olması, ziyarət – pir yeri olmasını
ilk dəfə Bahadır
Fərmanın şeirindən
bildim. Kəndindəki Pir bulağı
müqəddəs yer
kimi xatırlayır.
Pir bulağım,
pirim mənim,
A dupdurum, birim mənim...
... “A billurum, bulanmağım
Varlığımı əzir”, – dedim
Durult məni,
ağrı dolu
Ürəyimi nəzir dedim.
Bahadır Fərman kimi şairlərin hesabına
millətimizin coğrafi
yaddaşı qorunub saxlanılıb.
Bahadır Fərmanın bu
dünyada qoruya biləcəyi daha bir dəyər var – ürəyinin işığı. Ondan muğayat
olsun. Çünki qabaqda həmişə
bahar var.
Rüstəm Kamal
525-ci qəzet.- 2012.-
19 sentyabr.- S.7.