Peşəkar
Əli Nəcəfxanlının
55 illiyinə
Hafiz İmamnəzərli
İZAHAT
İnsan yaradılışın ən qəribə və mübhəm duyğularını özündə
ehtiva edir. Bəlkə də ilk baxışdan şablon, bir az da
bəsit təsir bağışlaya biləcək,
fəlsəfi sitat lovğalığına cəhd
kimi qiymətləndiriləcək
deyimdir: – oxucu çöhrəsindəki istehzalı
cizgiləri sanki ekrandakıtək görürəm.
Olsun! Fəqət elə bu qəribəliyin
məna-məzmun saxlancında
bir devizin təşnəliyi də duyulmaqda: inad və təmkin atına minib hakimlərin oturub qərar çıxartdığı
yerə çapmaq və “sübut” ifadəsinin bayram libasını geyindirməyə
tələsgənlik!
“Hövsələ”
fənnindən ilboyu kəsiri olanların qulaq deşən, baş çartladan ayaq tappıltılarını
nəzərə alıban
“lakonik” təyininə
sülh missiyalı sağ əlimi uzatmaq məcburiyyətində
qalıram. Kəsəsi,
ey oxucu, əgər “insan qəribəliyi haqqında
standart düşüncəni
boş-boşuna havaya
atırsan”qınağını şax üzümə vurmaq istəyirsənsə,
mən razı və hətta təslim!
Onda bunun
adını “quru fəlsəfəçilik, əllaməçilik,
ibarəbazlıq və
s.” qoyanların bütün
nəsil-nəcabətinə rəhmət!
Amma və lakin, bütün bu giriş nitqi sadəcə bir insanın, istedadlı bir qələm dostumun portret cizgilərini apaydın təsvir etmək, bir mənalı ömür melodiyasının
strukturunda adajio variasyaları təqdimata çıxartmaq kimi önəmli və xoşniyyət bir missiya naminədir.
Çoxdandır publisist yazı
işləmirdim və
məni qələmə
sarılmağa vadar edən şəxs şair-publisist, çağdaş
jurnalistika məkanında
imzasının, dostlar
arasında sözünün
dəyəri olan Əli Nəcəfxanlıdır.
Və belə
başlamaqda da məqsədim bir növ Əlinin danışıq və yazı tərzindəki yarızarafat, yarıciddi,
bəzən də bir az ironik çaları müsbət koordinatda parodiya etməkdir.
Əli Nəcəfxanlının portretini təbii rənglər daha çox səciyyələndirir. Bəlkə də nadir adamlar sırasındadır ki, olduğu kimi görünür. O, zahiri
görünüşcə qaşqabaqlıdır, tutqundur,
tündməcaz adam təsiri bağışlayır, amma
heç zaman nəyinsə xatirinə, kiməsə xoş olsun deyə bu vizual mövqeyini
əldən vermir. Hətta təbəssümü də
qaşqabaqlıdır.
İNFORMASİYA
USTASI
Əli informasiya jurnalisti
kimi peşəkardır,
qələmi mükəmməldir. Xəbər yükü, mövzu seçimi, problem aktuallığı,
aksentin dürüstlüyü,
operativlik onun telereportajlarında ideal səviyyəsi
ilə seçilib.
Əli Nəcəfxanlının xəbəri çatdırma
tərzi rəsmiyyəti
ilə bərabər koloriti, estetikanı və dilin şəhdi-şirəsi
cəmi ilə birgə çeşidli palitradır.
Strukturuna görə
onun xəbəri arının ulu təbiətin ən ecazkar guşəsindən
topladığı bala
bənzəyir: qiymətli,
dəyərli, gərəkli,
faydalı, gözəl,
estetik, qeyri-adi.
Bəlkə də Yardımlı
və Laçın kimi füsunkar diyarların ab-havasını
öz genetik kodunda ehtiva etdiyindədir?!?
Televiziyanın texniki nəzəriyyəsində
“hərəkətli böyütmə”
və “hərəkətli
çəkiliş” terminləri
mövcuddur. Birincisi telekameranın
təsviri böyütməsini,
hər hansı predmetin xırda, yaxud orta plandan
iri plana gətirilməsini nəzərdə
tutur. Hərəkətli çəkiliş isə eyni çəkiliş
zamanında komeranın
müxtəlif yerdəyişmələridir.
Əli Nəcəfxanlının müəllif mətnləri
hər iki nəzəriyyənin müdəaları
ilə uyğunlaşır. Onun peşəkar qələmi xəbərin
dramaturji strukturunda vacib olanın plan mövqeyini müəyyənləşdirir,
sözü kameranı
qabaqlayaraq gərəkliyinə
və siyasi-ideoloji, iqtisadi, mənəvi-əxlaqi
dəyərinə görə
müxtəlif rakusklar
seçir. Bütün bunlarla bərabər,
Əli öz üslubunu qurmaqla yanaşı, həm də audiovizual landşaftı, yəni cəmiyyətin bütün
təbəqələrinin marağını,
səviyyəsini nəzərə
alır.
İNFOTEYNMENT
İnfoteynment – informasiya həzzi,
“xoş informasiya” və ya daha
açıq desək,
xəbərin əyləncə
yolu ilə çatdırılmasıdır. Qərbdə
keçən əsrin
60-cı illərindən formalaşıb.
Bizə bir az gec gəlib çatıb. Bir neçə il öncə
ATV-nin həftə yekununda infoteynment süjetləri görünməyə
başladı. “Xəzər” televiziyası
isə yarandığı
gündən gündəlik
xəbərlərinə infoteynment
duzu qatdı və bu günə
kimi də davam edir. Əlbəttə, məqsədim heç
də televiziya nəzəriyyəsinə dair
bilgilərimi qabartmaq,
infoteynment strukturunu açıqlamaq deyil.
Mən infoteynment üslubu ilə Əli Nəcəfxanlı dəst-xətti
arasında oxşarlığı
vurğulamaq niyyətindəyəm.
İctimaiyyətə təqdimatında infoteynment Qərb modeli olsa da,
zənnimcə, təfəkkür
arxitipinə, sosial-fəlsəfi,
ədəbi mahiyyətinə,
elementlər incəliyinə
görə Şərq
ruhlu, bəlkə də Azərbaycan soyludur. Qosqoca kişilərimiz sözü zarafata salıb elə deyiblər ki, yeddi qatdan keçib,
ariflər də paylarını götürüblər.
Və bunları düşünərkən birdən-birə
Əlinin qaşqabaqlı
siması, sərt baxışları ilə
əvvəl-əvvəl təzad
yaradan yazı və danışıq üslubunu yanaşı qoyub belə qərara gəldim ki, infoteynment elə Əli Nəcəfxanlının üslub
köynəyidir. İnfoteynment elə Əli Nəcəfxanlının qan
yaddaşıdır.
XALQA VƏ
DÖVLƏTÇİLİYƏ XİDMƏT
Əli Nəcəfxanlı uzun
müddət Azərbaycan
televiziyasının “Maarifçilik”
baş redaksiyasında
işləyib. Elmlə təcrübənin
vəhdətindən doğan
istehsalat nəticəsini
onun qədər dürüst təqdimata çıxaran ikinci bir müəllif tanımıram.
Bu gün “Xalq qəzeti”nin
cənub bölgəsi
və Sumqayıt şəhəri üzrə
xüsusi müxbiridir.
Müasir, qüdrətli Azərbaycanın
tərəqqi tarixinə,
regionların sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət
Proqramına peşəkar
jurnalist töhfəsini
verməkdədir. Harada
işləməsindən asılı
olmayaraq, dövlətçiliyə
bağlılıq, xalqa
xidmət, milli məfkurəyə, azərbaycançılığa
xidmət amalı olub.
KLASSİK
ÜSLUB, POSTMODERNİST TƏCRÜBƏ
Əli Nəcəfxanlı istedadlı
şairdir.
Fəqət informasiya üslubu
onun şeir dilinə, poetik təfəkkürünə xələl
gətirmir. Əli
poetik duyğunun doğurduğu əzabı
söz bələyinə
büküb bağrının
başında soyudur, beyninin süzgəcinə
ötürür, bərkimişləri,
qayımlayıb ayağı
yer tutanları köçürür ağ kağıza. Sonra da quş körpə
balasını dimdiyində
qaldırıb yuvaya qoyurmuş kimi, sözləri piləyə-piləyə
götürür, bədii-estetik
meyar tərəzisinə
qoyur, təsir çəkisini öyrənir
və onun pasportunu yazır. İnformasiya
və publisistikadakı
peşəkarlığını Əli poeziyasının nəfinə yönəldə
bilir. O, sözdən
şeir evi tikir və təkcə
estetika, dizayn qayğısına qalmır.
Hər daş – hər kəlmə duyğu, düşüncə yükünün
daşıyıcısı, bir tale simsarıdır.
Fəqət, bunların düzülüş
trayektoriyası, daxili
ritmi, dramaturji ahəngi, duyğusal havacatı ümumi estetik planın strukturundan çıxmır.
Əli Nəcəfxanlı postmodernist deyil, amma onun
misraları, deyimi hər zaman təzədir. Əlinin avanqardlığı
janr anlamında deyil, bədii ifadə və yanaşma tərzindədir.
Əli sözə hörmətlə
yanaşır, sözün
urvatını gözləməyi
bacarır. Bu hal təkcə yazı masasında olmur. Bazara, dükana girəndə
də, avtomobil təmiri emalatxanasına, arayış dalınca gedəndə də sözə sıcaq, bir qədər də baməzə münasibətini, yəni
özəl nitq üslubunu qoruyur.
RASİONAL
DÜŞÜNCƏ SAHİBİ
Əli Nəcəfxanlı şairdir. Düşüncə və ruh adamıdır. Bir gülün
açmasına sevinəcək
dərəcədə lirikdir.
Amma dərviş də deyil, sufi həyat
tərzi də keçirmir. Rasionaldır, gerçək durumu
hər zaman barometr dəqiqliyi ilə qiymətləndirir.
Rahat yaşam tərzi üçün gərəkən
şəraiti dişi
ilə, dırnağı
ilə qurub. Özünün ehtiyac zənbilini
dürüst müəyyənləşdirə
bilir. Heç zaman onu gileylənən, “ağlayan”
görməzsən.
Əlinin hər nüansı
qədərində olan
poetik və gerçək həyat duyğuları tanıtım
nişanı kimi bir addım özündən öndədir. Bu gün Əli
Nəcəfxanlı qəzetçiliklə
çörək qazansa
da, biz onu daha çox televiziyonçu kimi tanıyır və qəbul edirik. Bir az da, doğma sahəsindən uzaq düşməsinə təəssüflənirik.
Qəzetlə televiziya ayrı-ayrı
üslubların, qavrama
tərzinin təqdimatını
tələb edir – bunu hər kəs
təsdiqləyə bilər.
Zənnimcə, Əli Nəcəfxanlı
qəzetlə televiziyanın
kəsişən nöqtəsini
taparaq, o nöqtədə
improvizələr kollajını
sərgiləyə bilib.
AH, YENƏ DƏ
BU TELEVİZİYA BAXIŞI
Sonda yenə yekun bir söz demək
istəyindəykən, televiziya
təfəkkür tərzi
öz hegemonluğu diktəsilə Əlinin portretinə bu baxış bucağından
nəzər salmağa
vadar edir. Dinamik montaj – çağdaş televiziya yaradıcılığı,
ələlxüsus, xəbər
sistemi üçün
önəmli şərtdir.
Bu üslub – hadisələri,
fikir və ideyanı sadəcə məntiqi ardıcıllıqla
göstərmək üçün
deyil, həm də çəkilmiş
səhnənin təsirini
daha çox gücləndirməkdən ötrü
tətbiq edilir. Burada daha qabarıq və dramatik təqdimat, kəskin rakurslar, çox iri planlar səciyyəvidir.
Əli Nəcəfxanlının 55 illik yaradıcı ömrü və yaradıcılıq üslubu
sanki dinamik montajın ehtivasıdır.
TƏBRİK EDİRƏM!
525-ci qəzet.- 2012.- 20 sentyabr.- S.7.