Şəmkir, Şanxay, Şamxal
Çox sevdiyim Aleksandr Blokun şeirindəndir
bu misra: “Mən yaşamadım, yadların içində
azıb qaldım” ( Ya ne jil- blujdal sred çujix). Ara- sıra Şamxal Rüstəm
yadıma düşəndə, böyük rus şairinin bu
sözlərini xatırlayıram. Elə bil, bu sözlər
otuz ildən çox tanıdığım Şamxalın
keçdiyi ömür yolunun boyuna biçilib.
Ötən əsrin 70 -ci illərində
ədəbi aləmə gələnlərin hamısı
Şamxal Rüstəmi yaxşı tanıyır. Çünki Şamxal o
sıranın önündə gedənlərdən idi. Əlbəttə,
çox çap olunmağı ilə yox, şeirlərinin dəyəri,
gözəlliyi ilə. İmzası iki-üç ildə bir
dəfə görünərdi qəzet- jurnallarda. O
yazıları da ən yaxın dostlarının xahiş- minnəti
ilə aparardı redaksiyalara. Özünə qalsaydı, o
şeirlər də indi yox idi. Onların içində
“Uzaqlıq” adlı əzbər bildiyim bir şeir var.
Şamxal Rüstəmi də elə bu şeirə görə
sevdim:
Nə adla minmişdik bu qayığa
biz,
Niyə
düşünmədik bir azca qabaq.
Yenə dəli
olub bu dəli dəniz-
O tay da uzaqdı, bu tay da uzaq!
Gedirik- gözlərdə yaş gilə-
gilə,
Dönürük- arxada hər dalğa bir
dağ.
Bəs, indi üz tutaq hansı sahliə?
O tay da uzaqdı, bu tay da uzaq!
Onsuz da yetişməz nə səda, nə
ün,
Dostlara bir haray məktubu yazaq:
Amandır, biz gələn yerə gəlməyin,
O tay da uzaqdı, bu tay da uzaq!
Şamxal deyir ki, redaksiya əvvəlcə
bu şeiri çap etməkdən imtina etdi: “o tay”, “bu tay” nə deməkdir? Burda Şimali, Cənubi
Azərbaycan məsələsi var, bu siyasi şeirdir.
Axırda şeirin əvvəlinə” xilasedici” bir cümlə
yazırlar: “Peşmançılıq keçirən bir
qızın sevdiyi oğlana məktubundan.” Və şeiri bu
cümlənin kürəyinə qoyub çap edirlər. Otuz
beş il əvvəl yazılıb bu şeir. İndi
özünüz baxın. Şamxal bu “sürət”lə davam
etsəydi (poetika baxımından deyirəm),indi harda
olardı.
Bayaq dedim ki, bu gün ədəbi aləmdə
olan yetmişincilərin hamısı Şamxalı
yaxşı tanıyır və onların hər biri onun
haqqında saatlarla danışa bilər. Düzü, məni
bu yazını qaralamağa sövq edən Şamxal Rüstəmi
daha çox indiki cavan yazarlara tanıtmaq arzusudur. Qoy onlar
bilsinlər ki, otuz- qırx il əvvəl onların
yaşında, yaz səhəri kimi gözəl, qəlbi
işıqla dolu bir şair olub. Səmimiliyindən və
istedadından başqa heç bir arxa- dayağı olmayan bu
buruqsaçlı oğlanı dostları təkcə gözəl
şeirlərinə görə sevmirdi. O, söz üstündə ən
titullu şair, yazıçı və jurnalistlərlə
döş- döşə gəlirdi, sözü üzə
deyirdi, mərd idi.
Şamxalın jurnalistika fakültəsində
oxuduğu vaxtlar olur. Bulvarda- “ Venetsiya”da bir neçə qələm
əhli ilə yeyib- içirlər. Yaşca böyük,
tanınmış yazarların biri ilə Şamxalın
mübahisəsi düşür. Təbii ki, ədəbiyyatla
bağlı. Tərəzinin Şamxal tərəfə əyildiyini
görən yazar “qurşaqdan aşağı” zərbəyə
keçir:
- Sən
bilirsən, kiminlə danışırsan?
Şamxalın belə mənasız sual- təhdidə
cavab vermədiyini görüb,
yumruğunu sinəsinə döyür:
- Sən .......danışırsan!
Ədəbiyyata təzə- təzə qədəm
qoyan, gözünə döndüyüm qəhrəmanım
da eyni tonda cavab verir:
- Sən də Şamxal Rüstəmlə
danışırsan!
Bəli, Şamxal belə Şamxal olub.
Yaxşıdır, pisdir, deyə bilmərəm:
Şamxal Rüstəm şöhrətpərəstlikdən
uzaq adamdır. Dediklərimi trafaret kimi qəbul etməyin. Bu
günə kimi onun haqqında hansısa qəzet- jurnalda, yaxud
radio- televiziyada bir yazıya, verilişə, kiçik bir video
süjetə belə rast gəlməmişəm. Bir də ki,
Şamxal özü haqqında yüz il qala, kiminsə nəsə
yazmasına razı olmaz. İllah da ki, o yazıda tərif ola.
Açıq danışaq: bu mətbuat bolluğunda, yazı-
pozu adamlarının çox hörmət etdiyi Şamxal
Rüstəm, guya özü haqqında bir yazı yazdıra
bilməzdi? Axı, Sovet dövründən üzübəri
bir çox istedadsız yazarlar bir- biri haqqında o qədər
mənasız məqalələr, şit resenziyalar,
parıltılı ön sözlər yazıb ki... Nə isə.
Hardasa, bir on
il əvvəl Şamxalla metronun “İçərişəhər”
stansiyasının qarşısında rastlaşdım (onu təsadüfən
üç- dörd ildə bir dəfə görürəm).
Hal- əhval tutandan sonra az qala, yalvara- yalvara dedim ki, ay
Şamxal, nə olar, o şeirlərini yığ, bir kitab
çap elə də. Elə bil, üzünə bulud
çökdü:- Danışmağa söz tapmırsan?-
dedi. Və bununla da kitab söhbəti bağlandı. Bax belə,
60 yaşı bu gün- sabah haqlayacaq Şamxal Rüstəmin
kitabı yoxdur hələ...
Onun hardasa, on mahnısı var. Və bu
mahnıları R. Muradova, F. Kərimova, N.Qasımova, M.
Bağırzadə kimi tanınmış sənətçilər
oxuyub. Şamxal Rüstəmin təkcə “ Elə qəmli
dayanma” mahnısını müxtəlif illərdə iyirmidən
çox müğənni ifa edib. Hərdən fikirləşirəm
ki, bu zalım, heç olmasa, mahnı
yaradıcılığından bərk yapışaydı gərək.
Tanınmaq, şöhrət qazanmaq baxımından deyirəm.
Ancaq neyləyəsən? Şamxalın canında, bayaq dediyim
kimi, şöhrət azarından əsər- əlamət
yoxdur.
Təkrar olsa da deyim: Şamxal çox səmimidir,
köhnə kənd kişiləri demişkən, düz
adamdır. Düz adamla gərək “salam”ın da düz ola.
O, saxtakarlığın özü yox, xırda bir
çalarından belə keçən deyil.
Sözümün bu yerində qayıdıram yenə də
cavanlıq günlərimə. Onda da dost- tanış
çevrəsində, təbii ki, “çiy” adamlar da olurdu. Və
Şamxal Rüstəm belələrinin, bizim kənddə
deyildiyi kimi, “vayına otururdu”. Onun belə tiplər
haqqında 30- 40 il əvvəl yazdığı həcvlər indi də
dostlarının dilində əzbərdir. Bəlkə də
həcv yazmaq ustalığına görə, Şamxal
Rüstəmi çox rahatca Q.B. Zakir, S.Ə. Şirvani və
Ə. Vahidin varisi hesab etmək olar. Şamxalı tanıyan,
onunla oturub- duran ən yaxın adam belə tam səmimi
olmağa çalışırdı. Çünki
sözün həqiqi mənasında, hamı ondan çəkinirdi.
Xırda bir saxtakarlıq...və ertəsi gün
Şamxalın yazdığı həcv dillərdə gəzirdi...
(Bağışlayın ki, Şamxalın
yadımda qalan həcvlərindən burda verə bilmirəm,
çünki onların heç biri qəzetlik deyil).
Onun adı gələndə dost-
tanışın üzünə o dəqiqə təbəssüm
qonur. Şamxalla bağlı
saysız- hesabsız macəralar var. Və bu macəralar həmişə
Şamxalın düzlüyü, qəlbinin təmizliyi ilə
tamamlanır. Mən demirəm ki, o, idealdır. Yox, dostumun
çatışmayan cəhətləri çoxdur. Məsələn,
zəng eləyib saat ikidə görüş təyin edər,
ancaq saat dördə- beşə gəlib çıxar, ya da
heç gəlməz. Yaxud deyər ki, sabah rayona gedirəm,
üç günə qayıdıram, lakin bir aya da gəlib
çıxmaz, görərsən ki, sorağı Moskvadan gəlir.
Bu cür işlər Şamxalın təmizliyinə,
düzlüyünə toz qondurmaz, ondan heç kim inciməz...
Onda- 80- ci illərdə Şamxal Azərbaycan
radiosunda işləyirdi- “Gənclik” redaksiyasında. Bir
gün dedi ki, sabah axşam Zaqatalaya ezamiyyətə gedirəm.
Mənə bir “diplomat” sumka lazımdır. Gəldik bizə-
daha doğrusu, kirayədə qaldığım evə.
Sumkanı verdim. Və “diplomat” o gedən oldu. Bir xeyli keçəndən
sonra dostlardan biri dedi ki, 60 manatlıq (əslində qiyməti
25 manat idi, əldən 60- a alırdıq) sumkadır, sənin
bir aylıq kirəpulundur, al da onu Şamxaldan.
Dinmədim, dostum bir az da həvəsləndi:
- Mən aparsaydım, indi sumkanı
çoxdan istəmişdin məndən.
- Bəli, səndən istəyərdim
sumkanı, ancaq Şamxaldan yox.
Axı, nəinki dostların, heç
adamın doğma övladlarının da ürəkdə
yeri eyni olmur. Mən bilirdim ki, o “diplomat” Şamxalda yoxdur.
Bilirdim ki, hardasa dost- tanışlardan kimsə o sumkanı istəyib,
Şamxal da onu bağışlayıb həmin adama. Ya da pulu
qurtarıb, dəyər- dəyməzinə satıb. Bilirdim
ki, Şamxalın qızıl ürəyi var, elə indi də
belə düşünürəm. Guya, Şamxal mənim
yerimə olsaydı, neynərdi?
Yəqin, cavab aydındır.
Şamxal cavanlığından yeyib-
içməyə meyllidir. Nədənsə, bizdə söz-
sənət adamları ilə bağlı yazılarda “yemək-
içmək” məsələsindən yan keçirlər.
Ancaq bir həqiqət var ki, elm, ədəbiyyat, mədəniyyət
aləmində istedadları ilə tarixdə iz qoyanların
içində içkiyə aludə olanlar çox olsa da, bu
cəhət onların işıqlı adına heç vaxt
kölgə sala bilməyib. Bu haqda dünyanın neçə-
neçə nəhənginin həyatını misal çəkmək
olar. Uzağa getməyək, Ə.Vahidin sərməst həyatı,
yaradıcılığının parlaqlığını
bir zərrə də azaltmadı, əksinə, onu xalqa daha da
doğmalaşdırdı. Yeseninin həlim şeirlərindən
indi də gözəl məşuqələrin və şərabın
qoxusu gəlir, ancaq hamı onu sevir. Yaşadığı
laübali, abdal həyatına görə heç kim onu
qınamır...
Deyəsən, 80- ci ilin yazı idi.
Şair Oqtay Şamillə Şamxalgilə getmişdik- Şəmkirə.
Onların Dəllərdəki ata evində çox dostları
qonaq olub. Həyətə girəndə, qapısı yerlə
bərabər, uzunsov, damı şifer də yox, toldan olan,
çox kasıb görkəmli evlərinin qabağında
beş- altı qadın gördük. Məlum oldu ki,
Şamxalın təzəcə bir qızı dünyaya gəlib.
Atası İslam kişi bizə “xoşgəldin” elədi.
Onunla tez doğmalaşdıq. Həyətin darvaza tərəfində
ikiotaqlı, yığcam, kürsülü bir ev
qaralırdı. Bu yarımçıq evin təkcə
barısı qaldırılmışdı.
Çaydaşından tikilmiş barının iç tərəfi
quş yuvaları ilə dolu idi. Bilinirdi ki, bu tikili ən
azı on ildir belə yarımçıq qalıb. İslam
kişi evə baxdığımı görüb,- a bala,
Şamxal içməyindən əl çəksəydi, bu
evi çoxdan tikmişdik, - dedi.
Burda bir haşiyə çıxım: 80-
ci illərdə, istər Bakıda, istərsə də
rayonlarda həm leqal, həm də qeyri- leqal futbol lotoreyası
çox geniş yayılmışdı. Şamxal ikinci
varianta üstünlük verirdi və həmişə də
böyük məbləğdə pul udurdu. Onun intuisiyası
çox güclü idi. Yüz ilin futbol azarkeşlərinin əlinə, necə
deyərlər, çöp verərdi. Yəni Şamxalın
futbol matçlarının nəticələri ilə
bağlı təxmin etdiyi proqnozlar çox vaxt düz
çıxırdı. Bir dəfə, hətta, ən
yuxarı məbləğdə- 25 min rubl udmuşdu. Belə
vaxtlarda onu Bakıda tapmaq olmazdı. O pulların çoxunu
Moskva və Leninqradda xərcləyirdi. Əlbəttə, belə
vaxtlarda ara- sıra Şəmkirə- evə də gedərdi.
Amma bu gediş çox təmtəraqlı olardı-
hansısa dostunun təzə “Volqa”sı, əynində hələm-
hələm oğlanın geyə bilmədiyi son dəb
kostyum, xarici ayaqqabı, təbii ki, “Marlboro” siqareti (qutusu əldə
beş manat idi, hər oğul çəkə bilməzdi), ev
üçün yaxşı bir bazarlıq, bahalı
içkilər, qonum- qonşudakı uşaqların hərəsinə
bir üçlükdən, beşlikdən
bağışlamaq...bütün bunlar Şamxalın Dəllərə-
evlərinə getdiyi o az- az, lakin parlaq günlərin
xırda- para detalları idi. Ancaq onda qıraqdan baxanların
gözündə çox xoşbəxt görünən
Şamxal bu şeiri elə o uzaq illərdə yazıb:
Adını anmadığım babamın,
nənəminmi,
Oduna yanmadığım qonşu qız
Sənəminmi...
Eh, qəlbini qırdığım nə
bilim,
yüzmü, minmi,
Bircə biləydim məni
kimin qarğışı tutdu.
Yetməmişəm çətində
çox doğmamın dadına,
Çoxunu unutmuşam, çoxu gəlmir
yadıma.
Bir quzu kəsilibmiş doğulanda a
dıma,
Bircə biləydim məni kimin
qarğışı tutdu.
Hər çiçəyi, hər
gülü leysan yağışı tutmaz,
Xata hər ömrü tutmaz,
bəla hər başı tutmaz.
Süd əmmişəm döşündən,
ana qarğışı tutmaz,
Bircə biləydim məni kimin
qarğışı tutdu.
Onun tək bu yox, o illərin yadigarı
olan başqa şeirlərində də, zahiri
parıltısı göz qamaşdıran o həyatdan
xırda bir nişanə belə yoxdu. Yəni, qonum-
qonşunun, bəzi tanış- bilişin
tanıdığı o buruqsaçlı, kefcil oğlan
Şamxal deyildi. Əsl Şamxal ara- sıra
yazdığı, ürək kövrəldən şeirlərindən
görünən Şamxal idi.
Oqtay Şamil və Şamxal bizdən
aralıda, ağac altında söhbət edirdilər. Mən
Şamxala haqq qazandırmaqla məşğul idim. Kişi
razılaşmırdı: - yemək - içməyin də
bir təhəri olar da. - İlk dəfə gördüyüm
İslam kişinin mənimlə belə doğma və məhrəm
bir adam kimi danışmasından kövrəlmişdim. O,
sanki ailəsinin ən yaxın adamı ilə dərdləşirdi:
- Heç bir zalım qızı onda
oturmaz. Əmisi qızı olduğu üçün onunla
yola gedir...
Oğlunun- yeganə övladının əlinə
arabir pul düşdüyünü İslam kişi bilirdi. Şamxalın
hərdən ingilis şahzadəsi kimi gün keçirməsi,
təbii ki, atasında bir umu- küsü yaradırdı.
İslam kişi sonra, elə bil, sıxılan kimi oldu:
- Bilirəm,
arada əlinə beş- üç manat düşür, amma
çox bədxərcdir,- sonra da özünə haqq
qazandırırmış kimi işləməkdən cadar-
cadar olan əllərini irəli uzatdı,- Vallah gücüm
çatmır,- dedi. Bir qədər susdu, sonra da əlavə
etdi- ay oğul, belə danışmağıma baxma,
bunları hələ indiyə kimi onun üzünə çəkməmişəm.
Şamxalın əlinə yaxşı bəhanə
düşmüşdü. Bu hadisəni “yumaq” üçün
rayon mərkəzinə yollandıq. Məclisimizin sonunda
Şamxalın təzə dünyaya gələn qızına
ad seçdik- Sevinc...
Hardasa, Şəmkir səfərimizdən
10- 12 il keçmişdi. Bakıda avtobus dayanacağında təsadüfən
Şamxalı gördüm. Söhbət əsnasında:-
Sevinc artıq böyük qız olar, yəqin,-
deyə soruşdum. - Şamxal təəccüblə
üzümə baxdı:- nə Sevinc?- Ona neçə il əvvəl
Şəmkirə getdiyimiz günü xatırlatdım.
Şamxal şirin- şirin güldü:- Sevinc nədir? Elə
ad olar? Adını Əsmər yazdırdım.
Gördüm ki, həmin Şamxaldı.
Yalan- palan etiketlərlə, komplekslərlə, ağılla
yox, ürəyinin səsi ilə yaşayan Şamxal.
Sözümə qüvvət olaraq bu yerdə
Şamxal Rüstəmin bir şeirini də vermək istəyirəm:
Vaxtında gəlibdi ürəyə
ağrı,
Saçımın dəni də
vaxtına düşüb.
Dünyada heç nədən gileylənmərəm,
Dünyaya gəlişim ağ günə
düşüb-
Siz məni heç nəyə tələsdirməyin.
Vaxtında boşalar hər dolan bulud,
Şimşəklər nə bilər
çaxmaqdan özgə.
İnsan sevincinə gecikmək olar,
İnsan harayına çatmaqdan özgə-
Siz məni heç nəyə tələsdirməyin.
Şöhrət tamarzısı deyiləm
axı,
Axı nə yazmışam, axı nəyim
var?
Dağ yüklü bir ömrün
enişindəyəm,
Hələ zirvələrlə
döyüşməyim var-
Siz məni heç nəyə tələsdirməyin.
Vaxtında gəlibdi ürəyə
ağrı,
Saçımın dəni də
vaxtına düşüb.
Taledən hərəyə bir pay
düşəndə,
Mənim də gecikmək baxtıma
düşüb-
Siz məni heç nəyə tələsdirməyin.
Bir dəfə yenə metroda gördüm
onu. Qırımı xoşuma gəlmədi. Ordan- burdan
danışıb deyəcəyim əsas sözün
üstünə gəldim:
- Sən Allah, Şamxal, içmə!
- Bu sözü mənə evdə deyirlər,
heç olmasa, sən demə.
Dediyimdən peşman oldum, hətta bu cür
“Dədə Qorqud”luq etdiyimə görə bir az da utandım.
Bir sözlə, Məşədi İbadın “həna” məsələsi.
Nə isə.
Bayaq dediyim kimi, Şamxalın çox macəraları
olub. Bəlkə də onların içində improvizə
olunanları da var, deyə bilmərəm. Hər halda, onlar
Şamxalın adı ilə bağlıdır. O, bu macəralarda
bütün koloriti ilə göründüyü
üçün bir - ikisini dilə gətirməliyəm.
Şamxal tez- tez işdən qaçaq
düşürdü. Bir gün yenə də qeybə çəkilir.
İş yoldaşları tanış- bilişdən
soraqlaşırlar, amma nəticəsi olmur. Hardasa, bir həftədən
sonra redaksiyanın telefonuna Şamxaldan zəng gəlir. Dəstəyi
qaldıran iş yoldaşı Dəmir Gədəbəyli tez
soruşur:
- Bir həftədir harda itib- batmısan?
- Moskvadayam.
- Moskvada nə itin azıb?
- Moskvaya getməmişəm, burdayam. Pəncərəni
aç, çölə bax, məni görəcəksən.
Dəmir Gədəbəyli beşinci mərtəbədəki
otaqlarının pəncərəsini açır... və
üzbəüz “Moskva” mehmanxanasının eyvanından ona əl
eləyən Şamxalı görür. Demə,
Şamxalın əlinə babat pul düşübmüş.
Gedib o vaxtın “bərkgedən” mehmanxanasında bir lüks
otaq kirəliyib, bala- bala dincəlirmiş.
Düşünürəm ki, bir də
Şamxal haqda yazı yazası deyiləm, qoy onun işdəklərindən
birini də deyim. Bir gün Şamxal dostlarından biri ilə
yaxşı yeyib- içir. Və o dövrün dili ilə
desək, ictimai asayişi pozurlar. Onları tutub polis bölməsinə
gətirirlər. Polis serjantı bölmə rəisinə məruzə
eləməyə gedir. Şamxalgil də gözləmə
otağında oturub gözləyirlər.Şamxal ilk dəfə
dəniz görən uşaq marağı ilə dostundan
soruşur:
- İndi bizi neyləyəcəklər?-
Bu söz ağzından çıxar- çıxmaz meşin
qapı açılır. Şamxalı görən bölmə
rəisi qışqırır:
- Ə, sən nə abırsız
adamsan! Keçən həftə
getmədin burdan?
Şamxal Rüstəm portretinə
güzgü tutan bir əhvalatı da deyim, bəsdi.
Çünki Şamxalın həcv
yazmaq üçün göynəyən qələmindən
qorxuram.
Şamxal “Elmi kommunizm” fənnindən dövlət
imtahanı verməlidir. Hamı bilir ki, diplomun taleyi bu
imtahandan asılıdır. İmtahana üç gün
qaldığı və qrup yoldaşlarının gecə- gündüz, ürəyi əsə-
əsə imtahana hazırlaşdığı bir vaxtda
Şamxal dostu Baba Vəziroğlunu da götürüb
arın-arxayın şəkildə Şəmkirə gedir... və
bir həftədən sonra qayıdırlar. Şamxal diplomu on
ildən sonra alır, ancaq “Elmi kommunizm”dən imtahan verib- vermədiyini
deyə bilmərəm...
Heç görmüsünüz yaz
köhnələ? Çəpərin dibindən cincilim
yığan bir kənd uşağı üçün də,
min ilin dam-daşına söykənib, gözü yol çəkən
qoca üçün də yaz həmişə təzədir.
Şamxal Rüstəm də bütün “kələ-
kötür” işlərinə baxmayaraq, elə bil, bir yaz
ovqatı gəzdirir özündə. Təbəssümü,
gülüşü, zarafatı, səsi qulağına dəyəndə,
əhvalın yaxşılaşır. Bizim kənddə belədə
deyirlər:- elə bil, yağışdan sonra Gün
çıxıb.
Yaşadığı çətin həyatın
içində bu cür işıqlı qalmağın,
görünür, ayrı sirri
var. Yazımın bu yerində, bir vaxtlar Şamxalın öz
həyatı ilə bağlı danışdığı
bir məqam yadıma düşdü:
- 50- ci illərin əvvəllərində
atamı dəmiryolçu kimi Ağstafanın Muğanlı kəndinə
işləməyə göndərirlər. Bura köçəndən
bir həftə sonra mən anadan olmuşam. Doğulan uşaq
ailəmizə sevinc yox, kədər gətirirdi.
Çünki məndən əvvəl doğulanların
heç biri iki aydan çox yaşamayıb. Vəziyyəti
bilən qonşuluqdakı gürcü gəlin (Muğanlı
Gürcüstanın sərhəddində yerləşir) anama
məsləhət görür ki, uşağa başqa millətə
məxsus, yaxud qeyri-adi bir ad qoysa, şər qüvvələri
azdırar və uşaq sağ qalar. Və gürcü gəlinin
təklifi ilə uşağa “Şanxay” adını qoyurlar.
(ilk şeiri çap olunana kimi o, bu adla yaşayır). Bəlkə
də, o şər qüvvələri qovan
işığın- ilahi gücün nəzəri yenə də
Şamxalın üstündədir. Bəlkə də
Şamxalın işıqlı aurası daha çox ondan
qaynaqlanır? Bilmirəm. Bircə onu bilirəm ki, Şamxalla
görüşəndə ürəyim işıqlanır...
Bu yazını qaralayıb qurtarandan sonra
Şamxala zəng edib bir cavanlıq şəklini istədim və
ondan gözlədiyim cavabı aldım: yoxdur.
- Necə yoxdur?
- Hamısı orda- burda, kirədə
qaldığım evlərdə itib- getdi.
Sonra Azərbaycan radiosunda 10 ilə qədər
bir yerdə işlədiyi jurnalist Aybəniz Məmmədəliyevaya
zəng elədim. Sualımı eşidən kimi:
- Ay Qorxmaz, Şamxal heç işə gəlirdi
ki, şəkil də çəkdirə?- dedi,- bəlkə
Şəlalə Əlibəylidə olar, o da uzun müddət
bizimlə işləyib...
Daha sizi yormaq istəmirəm.
Gördüyünüz bu şəkli bir aya- Baba Vəziroğludan
tapdım. Bəli, Şamxalın şəkli belə
tapılmalıydı - əziyyətlə.
lll
Şamxalı sonuncu dəfə yenə də
təsadüfən, bu ilin iyulunda gördüm-
axırıncı görüşümüzdən təxminən
bir il sonra. Bilirdim ki, Şamxalgilin Dəllərdəki evlərində
təkcə atası qalır, anası dünyasını
çoxdan dəyişib.
Şamxal çox çalışsa da,
atası Bakıya gəlmir. Ona görə də o, az qala, hər
həftənin sonu Şəmkirə gedir. Bütün
bunları Şamxal bir il əvvəlki görüşümüzdə
danışmışdı. Ancaq mənə elə gəlirdi
ki, o görüşdən cəmi iki- üç həftə
keçib. Ona görə də çox sakitcə:
- Atan necədir?- deyə soruşdum.
- Bu ilin martında rəhmətə getdi.
Doxsan dörd yaşında.
İslam
kişinin səsini eşitdim. Onun cadar- cadar əllərini
gördüm. O yarımçıq, barısı quş
yuvaları ilə dolu ev gəlib durdu gözümün
qabağında.
-O yarımçıq evi tikdimi?
Şamxal doluxsundu:- yox- dedi.
Avqust, 2012-
ci il
Qorxmaz
ŞIXALIOĞLU
525-ci qəzet.- 2012.-
22 sentyabr.- S.26-27.