Əməkdar
artist Nuriyyə Hüseynova: “Heç vaxt Leylini oynamaqdan
ötrü kiminsə qapısını döymədim”
“ Əməkdar
artist, muğam ifaçısı Nuriyyə Hüseynovanın
APA-ya müsahibəsi
- Azərbaycan
muğam sənətinin bugünkü vəziyyəti
haqqında fikirlərinizi bilmək istərdik. Ümumiyyətlə,
bu gün “Azərbaycan muğamı inkişaf edir” fikri ilə
razılaşmaq mümkündürmü?
- Əlbəttə,
səmimi deyim ki, bu gün Azərbaycanda muğama diqqət və
qayğı dövlət siyasətinin tərkib hissəsinə
çevrilib. Azərbaycanın birinci xanımı Mehriban
xanım Əliyevanın təşəbbüsü və
qayğısı ilə bu gün muğama xüsusi diqqət
var. Sözsüz ki, dövlət rəhbərliyi ümumi
muğam ifaçılarına xüsusi təqaüd
ayrılması, ev verilməsi ilə bağlı ümumi qərar
verir. Dövlət başçısı İlham Əliyev və
xanımı Mehriban Əliyeva Azərbaycanın milli dəyərlərinə,
ənənələrinə sadiq qalaraq, əsasən də
bizim klassik sıralarda sadalanan aşıq sənəti,
muğam sənəti, folklor ənənələrinə
xüsusi diqqət yetirirlər. Azərbaycan muğamı
UNESCO-nun maddi-mədəni irs siyahısına daxil olunub.
Müsəlmanların dünyada sıxışdırıldığı
bir vaxtda Avropanın mərkəzində bu cür işlər
görmək, mədəniyyətimizi təbliğ etmək
böyük bir uğurdur. Bu da bir müharibədir, mədəniyyətin
müharibəsi... Mədəniyyətin müharibəsi isə
bəşəriyyətdə uğur və qalib gəlmək
üçün vacib şərtdir. Bəşəriyyəti
çox çətin maneələrdən xilas edən yeganə
bir şey varsa, o da mədəniyyətdir.
Dövlətimizin
xüsusi diqqəti sözsüz ki, təqdirəlayiqdir. Amma
yerdə qalan icraçılar görək, onlar bunu sona kimi
icra edib, yerinə yetirirlərmi? Yox. Yetirsəydilər, mən
də hamı kimi prezident tərəfindən tətbiq olunan,
Heydər Əliyev Fondunun milli ifaçılar
üçün verdiyi mükafatlardan alardım, amma
almıram. Mən şou adamı, restoranlarda, toylarda sənətimi
ucuz satan müğənnilərdən deyiləm. Özümə
və sənətimə sonsuz hörmət edirəm.
-
Söylədiyiniz mükafatlarla bağlı müvafiq
müraciətləriniz olubmu?
- Niyə
müraciət etməliyəm? Məgər mən
gürcüyə, rusa, erməniyə xidmət edirəm? Mən
Azərbaycan mədəniyyətinə xidmət edirəm.
Özü də çıxış etdiyim Azərbaycan Qədim
Musiqi Alətləri Ansamblı 1995-ci ildə ümummilli
liderimiz Heydər Əliyev tərəfindən təsdiqlənib,
dövlət statusu verilib, Azərbaycan Dövlət Musiqi Mədəniyyəti
Muzeyinin tərkibinə daxil edilmiş ən sanballı, ən
sevimli, unikal, bütün dünyaya çıxarılıb
göstərilə biləcək və fəxr ediləcək
bir ansambldır. O ansambl yaranan gündən bu günə kimi
bu ansamblın solisti işləyirəm. Dünyanın bir
çox ölkələrində Azərbaycan mədəniyyətini
o ansamblla birgə göstərmişəm. Bu, mənim peşəm
və işimdir, mən öz işimi sevirəm və mən
bundan zövq alıram. Sözsüz, ailəmdən, övladlarımdan,
dostlarımdan da zövq alıram. Bütün bu şeylərə
rəğmən, bu zamana kimi gedib kiminsə
qapısını döyüm, kimdənsə nəyisə
xahiş edim – belə şeylər xarakterimə ziddir. Mən
bunu etməmişəm və etməyəcəyəm də.
Məgər əməkdar artist fəxri adını alanda
kiminsə qapısını döymüşdüm? Mənə
əməkdar artist adını çox gec verdilər, amma yenə
də Əbülfəs Qarayevə çox böyük təşəkkür
edirəm. Əbülfəs müəllim nazir
kürsüsünə keçdikdən sonra mənə əməkdar
artist fəxri adı verildi. Düşünürəm ki,
yaxın zamanlarda diqqətdən kənarda qalmayacağam.
Həyatda
insanın övlada olan sevgisi heç bir hisslə əvəz
oluna bilməz. Mən çox xoşbəxt həyat
yoldaşı, ana və nənəyəm. Qızımın
uşağı dünyaya gəlib və hara getməyimdən
asılı olmayaraq evə getməyə tələsirəm.
Elə bilirəm ondan uzaq düşsəm ölərəm.
- Hər
bir xanım xanəndə üçün Leyli obrazında
çıxış etmək ən böyük arzular
sırasında olur. Bəs siz niyə heç zaman Akademik
Opera və Balet Teatrının səhnəsinə
çıxmamısınız və Leyli rolunu
oynamamısınız?
- Mənə
artist deyiləndə çox acığıma gəlir və
hər zaman deyirəm ki, mən bu sənətdə artist yox,
bu sənətin ziyalısıyam. Bu gün hər birimiz
yalnız evimizin içində özümüzük. Mən
Naxçıvanda bütün rayonlardan gələn
uşaqların arasından seçilərək Bakıya gəlib
Maestro Niyazinin sədrlik etdiyi, Şövkət Ələkbərova,
Rauf Adıgözəlov, Arif Babayev, Sara Qədimova, Canəli Əkbərov
və digərlərinin üzvü olduğu münsiflər
heyətinin qarşısında çıxış etdim və
uğur qazandım. Bu, artıq böyük bir mükafatın
başlanğıcı idi. Xatırlayıram, Niyazi mənim
başıma sığal çəkib Şövkət Ələkbərovaya
“səhnəmizin gələcək Leylisi hazırdır,
baxın bunun boyuna, simasına, saçlarına, görkəminə
- bundan gözəl Leyli ola bilərmi?” dedi. Niyazi nə biləydi
ki, dövr və zaman gələcək, Leylinin daxili
dünyasına, mənəviyyatına uyğun gəlməyən
Leylilər peyda olacaq, amma Leyli roluna Maestro Niyazi tərəfindən
layiq bilinən Nuriyyə Hüseynovanın ayağı
heç zaman Opera və Balet Teatrına dəyməyəcək,
heç qapısından da içəri girməyəcək.
Nuriyyə Hüseynova ona görə Leyli oynamadı ki,
heç zaman hansısa dövlət məmurunun və ya vəzifəli
şəxslərin qarşısında saatlarla boynunu
büküb qadınlıq qürurunu aşağı sala biləcək
bir hərəkət etmədi, əsl Azərbaycan
qadınına məxsus adət-ənənələri bu
günədək qoruyub saxladı. Hətta öz tələbələrinə
də bunları aşılayıram. Mən heç zaman Leyli
oynamaqdan ötəri hansısa insanın qapısını
döymədim, heç kimə yalvarmadım. Gərək bu
arzumu reallaşdırmaq üçün 10 dəfə gedəydim
kimlərinsə qapısına, yalvaraydım, ən azından
Opera və Balet Teatrının direktoruna müraciət edəydim
ki, qurban olum, başınıza dönüm, icazə verin mən
də Leylini oynayım. Bunu mən öz adıma və
qadın qüruruma sığışdırmıram.
Artıq Leylini oynamaq vaxtı keçdi, mən Leyli oynaya bilmərəm.
Leylini oynamaq üçün bizim səhnəmizə 22, 23
yaşında yaraşıqlı, gənc və istedadlı
qızlar gəlir. Hər halda, ortalıqda idim,
tanınırdım, iynə deyildim ki, məni görən
olmasın. Mən əgər bir işi bacarıramsa, o
yükün altına girirəmsə, alnıaçıq
çıxıram. Bu gün hər kimsə qolumdan tutub mənə
güclə “sən Ərəbzəngi oynamalısan” desə,
mən bunu oynaya bilmərəm. Onu mənə milyonlar da versələr,
yenə oynaya bilmərəm, çünki mən daxilən Ərəbzəngi
deyiləm.
-
Axı bu gün 50 yaşında da Leylimiz var...
-
Vaxt-dövr gəlirsə, o getməlidir. Özü də
insan üzü sulu, zamanında getməlidir. 42-43
yaşında Leyli olmaz. Leylinin öz yaşı var. Leyli 22-23
yaşında sevib, bu yaşında Leyli obrazını yaratmaq
tamam başqa bir şeydir.
- O
zaman siz Nəzakət Teymurova, Gülyaz Məmmədova və
digərlərinin Leyli oynamasının əleyhinəsiniz...
-
Onlar özü bilər, bu mənim şəxsi fikrimdir. Əslində
sizə bir şey də deyim, mən yaşda olan sənətkarlar
səhnədən uzaqlaşdırılır, bunun əleyhinəyəm.
İnsan yaşa dolduqca kamilləşir, müdrikləşir.
Kamil dövründə sənət də kamilləşir. Bu
o demək deyil ki, insanın bir az saçı ağarır,
bir az yaşa dolur deyə səhnədən
uzaqlaşdırılmalıdır. Sənətkar ki səhnədən
uzaqlaşdırıldı, demək, o artıq yaşamır.
Bu sənət sanki bir balığın suda olmasıdır.
Onu məhv etmək üçün sudan çıxart və
at səhraya, nəticə göz önündə olacaq. Sənət
də, sənətkar da belədir. Sənətkar ürəyi
çox həssas, kövrəkdir.
Şou-biznes
deyəndə mənim gülməyim gəlir. Şou nədir,
biznes nədir. Biri var səviyyəli musiqi, biri də var
insanları toylarda, şənliklərdə əyləndirmək
məqsədi daşıyan musiqilər. Bunlar tamamilə fərqli
şeylərdir və bunları qarışdırmaq olmaz.
İnsan öz işini, peşəsini sevirsə, inkişaf edəcək.
Düzdür, kömək də lazımdır, köməksiz
çox çətindir. İnsanın bu gün irəli getməsi,
nəsə qazanması üçün maliyyə məsələləri
çox önəmlidir. Çox gözəl səsin ola bilər,
amma onu üzə çıxarmaq üçün maliyyə
mütləqdir. Adicə mahnının oranjimanı 500 manatdan
başlayır. Həqiqətən də bu gün çox
çətin zəmanədir. Kimin kimisə ola bilər, mənim
Allahdan başqa bir kimsəm yoxdur.
-
Maliyyədən söz düşmüşkən,
Bülbül adına Musiqi Məktəbindən, Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetindən və Qədim
Musiqi Alətləri Ansamblından aldığınız əmək
haqqı Sizə yetirmi?
-
Aldığım əmək haqqı heç mənim
maşınımın benzininə belə bəs etmir. Həftədə
üç dəfə həm universitetə, həm
Bülbül adına məktəbə gedirəmsə, həftədə
də iki dəfə ansamblla məşqim olursa, bunların
hamısını, eləcə də tıxacları nəzərə
alsaq, maşınımın benzinin pulu deyil. Mən gəncləri
öyrətməkdən zövq alıram, həvəslə
işləyirəm, onları öyrətmək mənə
milyonlara dəyər. Təbii ki, həyat yoldaşımın
çox böyük köməyi var. Yəni yalnız onun
hesabına böyük danışa bilərik. Maşınımı
da mənə yoldaşım alıb. Yaxşı pul qazanmaq
üçün gərək restoranlara gedib oxuyasan, mən də
bunu etmərəm.
- Siz
gənclik illərində olduğu kimi, indi də
özünüzü reklam etdirməkdən çəkinirsiniz...
- Mən
özümü heç zaman gözə soxmağı
bacarmamışam, utancaqlıq var. Bəli, mən bu gün
xalq artisti deyiləm, Leylini oynamamışam. Bunlar mənim
üçün o qədər vacib, önəmli şeylər
deyil. Əslində mən çoxdan xalqın artistiyəm.
Sadəcə bir şey qalıb, prezident imza atıb təsdiq
eləsin. O qədər xalqın artisti olmayıb, xalqın tanımadığı,
sevmədiyi insanlar var ki, bu gün xalq artistidirlər. Elə məclislər
olur ki, orda məni xalq artisti kimi təqdim edirlər. Xalqın
artisti olmaq xalqın dəyərlərinə sədaqətlə
xidmət etmək, xalqın ənənəsini davam etdirmək,
təvazökarlıq, səmimilik, sədaqətlilik bir insanda
cərəyan edirsə, eyni zamanda gələcək
üçün tələbələr yetişdirirsə, o,
artıq xalqın artistidir. Mən televiziyadayam, kanallardayam, ifa
edirəm, görünürəm, qat-qat üstünəmsə,
daha bilmirəm necə olmalıdır. Mütləq kimsə
yada salmalı, xatırlatmalıdır, ya necə?.. Bunu giley
kimi də qəbul etməsinlər ki, giley edirəm. Sadəcə,
düşünürəm ki, ya heç kiminçün
olmasın, birdəfəlik götürülsün, ya da
yaxşıların hamısı üçün olsun. Bu mənim
haqqımdır. Mən Azərbaycan musiqisinə xidmət edirəm,
şou adamı deyiləm ki, deyim şou mənə ucuz
şöhrət, ucuz reklam, yaxşı da pul gətirir.
- Bu
gün Opera və Balet Teatrına başqa bir obraza dəvət
olunsanız, gedərsinizmi?
-
Yox, getmərəm. Leylinin anası oynamağa o qədər
adamlar var ki. Hər bir insan özünü bir ampluada, simada
görür. Mənə elə gəlir ki, hələ də
tələbəyəm, dərsə gəlmişəm,
İslam müəllim gəlib dərs keçəcək.
Övladlarımı böyütmüşəm, bunların
hamısı həyatımda çox tez baş verib. Bu il
oğlum rezidenturaya daxil oldu. Mən buna görə Məleykə
Abbaszadəyə xüsusi minnətdarlıq bildirirəm.
Çünki oğlum hərbi xidmətdə olarkən
rezidenturaya şam işığında hazırlaşdı,
hərbi xidmətdə olanlara isə xüsusi güzəştlər
oldu. Mən zamanımı boş keçirməmiş və
nəyləsə məşğul olmuşam. Övlad
böyütmək, ailəni qoruyub-saxlamaq və bütün
bunlarla yanaşı, sənəti inkişaf etdirmək asan məsələlər
deyil.
-
Nuriyyə xanım, niyə Azərbaycan toylarında muğam hələ
də qəbul olunmur?
-
Çünki Azərbaycan tamaşaçısının səviyyəsi
hələ biz istədiyimiz səviyyədə deyil. Adicə
baxın, bu gün respublikanın hər yerində gözəl
parklar, istirahət məkanları tikilir. Amma bu cür mədəni
yerlərdə insanların özünü aparmaq
qaydalarına diqqət etmək kifayətdir. Bu gün insanlara
nələri edib, nələri etməməyi demək
zamanı deyil, bunu insan özü dərk etməlidir.
Qadın xeylağı əgər avtomobillə gedə-gedə
su şüşəsini yerə atırsa, bu cür insanın
hansı zövqü ola bilər? Axı hər kəs
şüurlu şəkildə anlamalıdır ki, bunun
üçün zibil yeşikləri var. Muğam
düşündürücü təsirə malikdir. Toyda 5 dəqiqəlik
muğam oxumaq olar, ondan artıq oxusan, gözdən düşəcək.
- Bu
yaxınlarda dünyaca məşhur müğənni Cennifer
Lopez Bakıda konsert proqramı ilə çıxış
etdi. Sizcə, Azərbaycan müğənniləri nə zaman
yaxşı pullar müqabilində xarici ölkələrdə
konsertlərə dəvət alacaq?
- Səmimiyyətimə
inanın. Səhnə gözəlliyi və gəncliyi sevir.
Bizim xanımların hamısında da gözəllik var.
Bilirsinizmi, müğənninin dünyaya
çıxarılması üçün yüksək səviyyədə
menecerin olması lazımdır. Bütün bu şeylərin
hamısı külli miqdarda pul tələb edir. Azərbaycanda
hələ bu səviyyədə menecer yoxdur. Bu gün Azərbaycanda
haraya baxsan, Cenniferin diapazonu kimi diapazon taparsan. Sadəcə, dünyaya
çıxarılası menecerimiz yoxdur, nə edək... Əgər Flora Kərimovanın zamanında bu
cür meneceri olsaydı, o, indi bütün dünyaya
çıxmışdı.
525-ci qəzet.-
2012.- 29 sentyabr.- S.17.