Çində möhtəşəm
10 gün
(Çin Xalq Respublikası barədə
düşüncələr)
(Əvvəli ötən
sayımızda)
BİRİNCİ GÜN
...Noyabrın 8-də
Şərqin ən dəbdəbəli şəhəri olan
Pekin şəhərinə 1478 reysi ilə yerli vaxtla gecə
saat 11- ə 10 dəqiqə qalmış çatdıq.
Yarım saatdan sonra hava limanından kontraslar şəhəri
adlanan və 3000 illik tarixə malik müasir Pekinin gesə mənzərələrini
seyr edə-edə Vanşou otelinə yola düşdük.
Hələ
yolboyu ÇXR barədə bir-birimizə bildiklərimizdən
söhbət açır, Çinin dünənindən və
bu günündən danışırdıq.
Açığı, səfər öncəsi bu ölkəylə
bağlı bəzi tarixi oçerklər, statistik məlumatları
əks etdirən məqalələr, o cümlədən
hörmətli akademikimiz Ziyad Səmədzadənin “Çin
qlobal dünya iqtisadiyyatında” kitabını oxumuşdum.
Tarixi mənbələrdən
məlumdur ki, Rusiyadakı Oktyabr inqilabından sonra Çin
intellektualları marksizmi ölkənin yeganə
qurtarıcı gücü olduğunu düşünərək,
1921- ci ildə ölkədə təşkil etdikləri
Birinci Milli Konqresdə Çin Kommunist Partiyasını
qurmuşdular. O vaxtdan 90 il ötür. Və vur-tut o zaman 50 nəfərli
üzvü ilə 12 nümayəndə tərəfindən təsis
olunub, marksizmdən ilhamlanan partiya idealist solçuları,
millətçiləri və cəmiyyətin zülmə məruz
qalmış təbəqəsini təmsil edirdi. Partiyanın əsas
məqsədi sosial ədalətsizliyə və Qərb
müstəmləkəçiliyinə son qoymaq idi...
Çinin XX
yüzil tarixinə nəzər salanda bu nəhəng ölkənin
hərc-mərclikdən, tayfabazlıqdan və sərvət
uğrunda hərisliklə yarışan bir qrup zülmkardan
boğaza yığılmış səfalət içində
yaşayan xalqın əziyyətlər çəkdiyinin
şahidi oluruq.
Çox
qürurverici faktır ki, İkinci Dünya müharibəsindən
sonra Çin xalqının azadlıq uğrunda mübarizəsi
Azərbaycan şairlərinin şeirlərində geniş tərənnüm
olunub. Hələ 1932-ci ildə Rəsul Rzanın
könlündən qopan:
“...Çinin mərd
oğulları!
Qaldırın
qan rəngli
Bayrağı
yuxarı!
Bağırın
gur səslə:
“Çindən əlini
çək!
Çin öz
tarlasını
Özü əkəcək!”
misraları Azərbaycan
xalqının Çin xalqıyla həmrəylik marşı
kimi səslənirdi. Yaxud, Süleyman Rüstəm:
“Çinli
qardaş! Unutma ki,
dərdin mənim
dərdim oldu,
Yaralandın – yaralandım,
Gözün doldu –gözüm doldu...”
misralarında Azərbaycan xalqının
humanistlik hissini nümayiş etdirərək, dünyaya
“Haqqın gücü var çinlilərin arzularında” – deyə
səslənir, Çinin xoş gələcəyinə inam
yaradırdı:
Bir gün qovuşar batsa da
əgər al qana çinli,
Öz doğma, əziz torpağına –
Tayvana çinlı.
Səməd Vurğun, Məmməd Rahim,
Osman Sarıvəlli, Əhməd Cəmil və başqa
şairlərimizin yaradıçılığında
Çin mövzusu diqqətəlayiq yer tutmuşdur...
lll
1949 –cu ildə Mao Tsze Dun Çin Xalq
Respublikasının yarandığını rəsmi olaraq
elan edəndən sonra ilk növbədə kəndlərdə
kollektivləşmə prosesinə başladılar. Çində
kollektivləşmə qolçomaqlığın bir sinif
kimi ləğv edilməsi əsasında aparılmadı, əksinə
onlar nümunəvi sahibkarlar kimi qəbul edildi və digərləri
onlarla bəhsə başladı...
Əvvəlcə onlar qolçomaqların
ətrafında muzdlu işçi adlandırılan
qarşılıqlı kömək üçün əmək
briqadaları yaratdılar. İstehsalın artım həddi ilə
onlar yüksək tipli kooperativlərə çevrildi. Bu yolla
onlar kənd təsərrüfatının kollektivləşməsinə
tədricən gəldilər.
Z.Səmədzadənin qeyd etdiyi kimi,
iqtisadi islahatlarda Çin dövləti radikallığa yol
vermədi və burada mülkiyyət formaları
qarşı-qarşıya qoyulmadı.
Beləliklə Çində kollektivləşmənin
inkişafı Rusiyada olduğu kimi istehsalın azalmasına gətirib
çıxarmadı, əksinə artım baş verdi. Şəxsi
istehsalat və ticarətdə islahatlarla əlaqədar Mao
Tszedun deyirdi: “Bizə təkcə kapitalistlərin cibindəki
deyil, həm də onların başındakı kapital
lazımdır”.
Bəlkə Çinin qlobal dünya
iqtisadiyyatında indiki uğurlarının təməl
daşı elə bu fikirlər olub? Şübhəsiz ki, Den
Syaopinin birmənalı şəkildə bəyan etdiyi “ön
plana siyasət deyil, iqtisadiyyat keçməlidir. Bütün
digər məsələlər iqtisadiyyata tabedir” fikri də
öz mənbəyini məncə, bu təməldən
götürüb. Onun iqtisadi konsepsiyası Çində “Bir
ölkə iki quruluş” ideyasının çiçəklənməsinə
böyük töhfəsini vermişdir.
Çində 56 millətin nümayəndələri
yaşayır.
ÇXR Birləşmiş Millətlər
Təşkilatının əsasını qoyan dövlətlərdən
biridir.
1949-cu ildə Çinin ictimai istehsal və
milli gəlir strukturunda kənd təsərrüfatının
payına təxminən 70% düşürdü.
50-ci illərdən başlayaraq Çində
ilk dəfə olaraq sənaye ölkəsi üçün zəruri
olan təyyarəqayırma, avtomobil sənayesi, ağır və
dəqiq maşınqayırma, energetika, metallurgiya, mədən
avadanlıqları istehsalı və başqa sahələr
inkişaf etməyə başladı...
Çin bazar elementlərinə malik bir
ölkədir. Ölkədə bütün bank sistemi dövlətə
aiddir, bütün iri korporasiyalara dövlət nəzarət
edir. Qiymətlər yalnız əyalətlərin
üçdə birində azaddır, qalan hallarda o, dövlət
nəzarətindədir.
HAŞİYƏ: Burada istər-istəməz
ölkəmizdə 30-cu illərdə iqtisadiyyata, sənayeyə,
təhsilə, mədəniyyətə böyük zərbələr
vuran “kolxoz quruculuğu” illərinə aid tarixi faktları
xatırlamalı olursan. Bəli, Stalinin rəhbərliyi
altında 1930-cu ildə kollektivləşmə dövrü ilə
əlaqədar hər yerdə olduğu kimi Azərbaycanda da
aclıq, səfalət hökm sürməyə
başladı.
Sahibkar kəndliləri bir sinif kimi ləğv
etmək siyasəti 30 yanvar 1930-cu il tarixli “Elliklə kollektivləşmə
rayonlarında qolçomaq təsərrüfatlarının ləğv
edilməsi tədbirləri haqqında” Kommunist
Partiyasının MK qərarında təsdiqini
tapmışdi. Sovet höküməti dinə, milli adət-ənənələrə
məhəl qoymadan, məscidlərdən anbar kimi istifadə
edir, xanların-bəylərin torpaq sahələrini əlindən
alıb, varlı təbəqələri bir sinif kimi vəhşicəsinə
məhv etdi. 5-10 inəyi, qoyun-quzusu olan ortabab kəndli belə
qolçomaq kimi hədəfə çevrilərək minlərlə
insan uzaq yerlərə sürgün olunurdu. Kolxoz-kooperativ
mülkiyyətinə zidd mövqeyinə yüz minlərlə
yoxsul kəndlilər də belə cəzaya məruz
qalmışdılar.
Tarixi mənbələrdə bildirilir ki,
kollektivləşmə nəticəsində Sovet
İttifaqında 10-16 milyon insan həlak olmuşdur.
1937-ci ildə qolçomaqların bir sinif
kimi ləğv edilməsi prosesi başa çatmasına
baxmayraq, kommunist partiyasının rəhbərləri öz səhvlərini
ört-basdır etmək üçün yenə də
ölkədə düşmən axtarışından əl
çəkmirdilər. Sonrakı dövrdə də SSRİ-də
o cümlədən Azərbaycanda görkəmli ziyalılar,
elm xadimləri böyük itkilər verdilər. Bir sözlə,
kollevləşdirmə Sovet dövlətinin tarixində
repressiyalarla həyata keçirilən ən faciəvi
dövrdür.
lll
ÇXR isə islahatlar zamanı öz
müəssisələrini özəlləşmə və
azad bazarla dağıtmadı. Dövlət bazarı
düzgün tənzimləmə yolunu tutdu və əmtəə
istehsalını fəal surətdə artırdı.
İstehsal olunan əmtəə və xidmətin həcminə
görə Çin artıq dünyada 6-cı yerə, ÜDM
inkişaf tempinə görə isə (ildə 10 %) birinci yerə
çıxıb. Bu gün Çini “dünya emalatxanası”
adlandırırlar. Onun məhsulları ilə ABŞ, Kanada,
Avropada olduğu kimi Azərbaycanın da mağazaları
doludur. Kommunistlərin idarə etdiyi Çin sərmayə
qoyuluşunun cəlb edilməsinə görə dünyada
birinci yerə çıxıb. Qızıl valyuta
ehtiyatlarına görə Çin dünyada ikinci yerə
çıxıb.
1982-ci il Konstitusiyasına görə
Çin fəhlə sinfinin idarə etdiyi (Çin kommunist
partiyası vasitəsilə) və fəhlə və kəndli
ittifaqına əsaslanan sosialist dövlətidir. Ölkədə
mərkəz səviyyəsində altı səlahiyyətli
struktur var: Ümumçin Xalq Nümayəndələri Məclisi
– qısaca ( ÜXNM) ÇXR-in sədri, Dövlət
Şurası, Mərkəzi Hərbi Şura, Ali Xalq Məhkəməsi
və Ali Xalq Prokurorluğu. ÇXR-in sədri, Dövlət
Şurası, Mərkəzi Hərbi Şura, Ali Xalq Məhkəməsi
və Ali Xalq Prokurorluğu ÜXNM tərəfindən
formalaşdırılır və onun Daimi Komitəsinə
tabedir. ÜXNM – ali dövlət hakimiyyəti orqanıdır.
Onun səlahiyyətləri 3 aspekti əhatə edir:
qanunvericilik, kadrların vəzifəyə təyin edilməsi
və kənarlaşdırılması, qərarların qəbul
edilməsi və nəzarət. Yerlərdə idarəetməni
xalq qarşısında cavabdehlik daşıyan və onu nəzarətində
olan müxtəlif dərəcəli Yerli Xalq Nümayəndələri
Məclisləri (XNM) hayata keçirir. Onlar əyalətlərdə,
muxtar rayonlarda, qəzalarda, şəhərlərdə və
nahiyələrdə yaradılır. (E. Həbibzadə “Salam,
Çin” Bakı, Azərnəşr, 2007).
Çin formal çoxpartiyalı sistemə
malik olan, həm də coxmillətli dövlətidir. Ən
güclü siyasi təşkilat kimi Çin Kommunist Partiyası
elita partiyası sayılır. Kommunist partiyası ilə
yanaşı Çində 8 siyasi partiya vardır. Demokratik
partiyalar qrupunu təşkil edən bu partiyaların
hamısı ÇKP ilə əməkdaşlıq edir.
Hazırda ÇKP –nin 71 milyondan çox
üzvü var. Partiyanın ali rəhbər orqanı beş
idən bir çağırılan Ümumçin
qurultayı və seçilmiş Mərkəzi Komitəsidir.
MK-nın Siyasi Bürosu, Daimi Komitəsi, Baş katibi və
Katiblikləri MK Plenumu tərəfindən seçilir.
Müasir Çin böyük potensiala
malik olan dövlət kimi bu gün sürətlə tərəqqi
edir. Çin həm də xarici malların və xidmətlərin
ölkəyə idxalına ciddi nəzarət edən ölkədir.
Çin bunu bütün sferalarda, hətta internet saytların
və xidmətlərin ölkə ərazisində istifadəsinə
də tətbiq edir.
Azərbaycan müstəqilliyini bərpa edəndən
sonra ÇXR ilk əməkdaşlıq etdiyi ölkələrdən
biridir. 20 ilə yaxın davam edən bu əməkdaşlığa
təkcə dövlət strukturları deyil, həm də hər
iki tərəfin vətəndaş cəmiyyətləri
arasında formalaşıb. Lakin tarixə nəzər salsaq
görərik ki, Azərbaycan-Çin xalqları arasında
münasibətlər qədim “İpək yolu”
çağlarından başlayır.
İKİNCİ
GÜN
Noyabrın 9-da səfər proqramı
çərçivəsində nümayəndə heyətimizin
Çin Kommunist Partiyası MK-nın Beynəlxalq şöbəsinin
Avroasiya departamentinin rəhbəri və Ali Partiya Məktəbinin
professoru Lianq Yanhui ilə görüşü nəzərdə
tutulmuşdu. Rəsmi tanışlıqdan sonra səmimi
söhbət başlandı. Keçirilən
görüşlərdə söhbət zamanı iki ölkə
arasında münasibətlərin daha da inkişaf etdirilməsinin
zəruriliyi vurğulandı.
Diqqətimi çəkən məqamlardan
biri nümayəndə heyətimizin başçısı Əli
Əhmədovun ilk gündən görüşlərdə
yüksək səviyyədə intellektuallıq
nümayış etdirməsi idi. O, vətənpərvər
ziyilı kimi ölkəmiz barədə ətraflı məlumat
verir, bütün sualları tutarlı faktlarla
cavablandırırdı.
Söhbət zamanı olduqca maraqlı məqamlara
toxunulur, səmimi fikirlər söylənilirdi. Müasir və
müstəqil Azərbaycanımızın həqiqətlərini
dünyaya düzgün, obyektiv göstərmək Əli Əhmədov
başda olmaqla, təbii ki, hər birimizin ilk növbədə
vətəndaşlıq borcudur.
Mübaliğəsiz deyim ki, YAP sədrinin
müavini, Azərbaycan–Çin parlamentlərarası
işçi qrupunun rəhbəri Əli Əhmədov bu
dialoqlarda öz missiyasının öhdəsindən dövlətimizi
və partiyamızı təmsil edən kamil siyasətçi
kimi gəlirdi. Əlbəttə ki, bu, Əli müəllimin
çinli siyasətçilərlə ilk
görüşü deyildi. Əvvəllər Çində səfərdə
olmuş YAP sədrinin müavini- İcra katibi Ümumçin
Xalq Nümayəndələri Məclisinin Daimi Komitəsinin sədr
müavini İsmayıl Aytmatla və dəfələrlə
Çin Xalq Respublikasının Azərbaycandakı fövqəladə
və səlahiyyətli səfiri ilə
görüşmüşdü.
Onu da qeyd edim ki, ünsiyyətdə
olduğumuz ən sadə çinlidən tutmuş dövlət
adamınacan hər kəsin öz vətənlərini həyatları
qədər sevdiklərinə şahid olurduq. Məncə
ölkənin tərəqqisinin, dünyada ad
qazanmasının sirri də elə bu insanların vətəninə
sonsuz sədaqətindədir. Onların hər biri sanki öz
davranışlarında fiziki güclə mənəvi
gücü birləşdirərək əməli fəaliyyət
göstərir. Bu ruh ölkənin sadə otel
qulluqçusunda da var, dövlət məmurunda da...
Çinə səfərimiz başlayan ilk
gündən axıra kimi bizi Kommunist Partiyası Mərkəzi
Komitəsinin Şərqi Avropa və Mərkəzi Asiya
Departamentinin bölmə müdiri xanım Li Syao Tszun
müşayət edirdi. Ağlımıza gətirməzdik
ki, hər gün nümayəndə heyətimizlə birlikdə
olan üz-gözündən təbəssüm əskik olmayan
bu gözəl xanım bizi vətənə yola salan gün
kövrələ bilər. Vida məqamı çatanda o, məmnunluqla:
“Mən mütləq Bakıya gələcəyəm!” vədi
ilə bizdən ayrıldı. Çinin dünəni və
bu günü ilə tanışlıqda xanım Li Syao Tszun
böyük rolu oldu...
Çinlilər öz ölkələrinin
tarixinə böyük töhfələr vermiş dahi şəxsiyyətləri
də eyni ruhla sevir və yad edirlər. XX əsr Çin
tarixində əsasən dörd görkəmli xadim olub; Sun
Yatsen, Çan Kayşi, Mao Tszedun və Den Syaopin. Onlardan biri
demokrat, digəri – amerikayönümlü xadim, başqa biri
kommunist, digəri isə praqmatik olsa da çinlilər
üçün hamısı birdir. Bu şəxsiyyətlərə
münasibətlərində hörmətlə yanaşı,
dərin ehtiram, sonsuz məhəbbət vardı...
Onların siması öz xalqının
tarixində Tyan-şan kimi əzəmətli
görünür.
Çin xalqı öz tarixindən
böyük qürur duyur. Qədim çin filosofunun “Qədim,
möcüzəli daşlardan gələcəyin pillələrini
qurun” çağırışına əməl edən
çinlilər sanki uşaqlıqdan özlərində
öz xalqının zəngin mənəvi mədəniyyətinin
ənənələrini və irsini tərbiyə edir və
ölkələrinə gələn əcnəbi qonaqlara həvəslə
sərgiləyirlər.
Amerikanın siyasi liderlərindən biri
çox düzgün deyib ki, Çin təkcə başqa
ölkə deyil, həm də başqa irqdən olan adamlara məxsus
ayrı planetdir; onların sözlərinin və
davranışlarının motivi adi adam üçün
izaholunmaz çoxminillik dəmir məntiqə söykənir.
Konfutsinin “Keçmişin ardınca getməkdən
yaxşı heç nə yoxdur” tezisinə Çində
nümunəvi tərbiyənin əbədi devizi kimi baxmaq
olar.
Və bu deviz müasir çinlilərə
ictimai qaydalara əməl etməyi aşılayır.
Görüşlərdə və nümayəndə
heyətimizin şərəfinə verilən ziyafətlərdə
Çin mətbəxtinin zənginliyi bizi heyrətə gətirirdi.
Bu ölkənin milli xörəkləri siyahısında
beş mindən artıq xörək adı var.
Çinlilər zarafatla yemək masası
istisna olmaqla dörd ayaqlı hər bir çanlını yeyə
biləcəklərini söyləyirlər. Çində ilk
aşbazlıq kitabı təxminən 1500 il bundan əvvəl
tərtib edilmişdir.
Qəribə də olsa, səhər yeməyi
istisna olmaqla süfrəyə nə qənd, nə də
çörək qoyulur. Əsasən, qonaqlara yaşıl
çay verilir.
Çində çayı balaca fincanda və
ya piyalədə içirlər, onu birbaşa dəm
çaydanından süzür və qaynanmış su əlavə
etmirlər. İçərisi ağ olan fincanlara
üstünlük verilir: bu yolla dəmin
tündlüyünü rənginə görə asanlıqla
təyin etmək olur. Stəkan isə, çinlilərin
fikrincə, bu, süfrə başında söhbətə dad
qatan çay içkisinə təhqirdir.
ÇİN
TOYUNDA
Nümayəndə heyətimizin
qaldığı Vanşou otelinin restoranında qurulan toy
mağarına bəylə – gəlinin yaxınları və
doğmaları gəlmişdilər. Bizi müşayiət edən
Çin Kommunist Partiyasının nümayəndəsi
marağımızı nəzərə alıb həmin toya
dəvət etdi.
Əgər toy məclisi səhər
vaxtına təyin olunubsa, demək, bəylə-gəlin
birinci dəfə, axşama təyin olunubsa, demək, təkrar
ailə qururlar.
Çində də toya dəvət olunan
qonaqlar bəylə –gəlinə hədiyyə və ya pul
verir. Biz də toy “xəzinədarına” pul verdik, evlənənləri
təbrik etdik.
Çinlilər eynən bizim dədə-babalara
xas olan ənənə kimi ailədə əsasən oğul
uşağı arzulayırlar. Hər bir valideyn arzu edir ki,
oğlunu evləndirsin, nəvə-nəticələrini
görsün. Çinlilər patriarxal ənənəsinə
– nəslin, xüsusilə, kişi nəslinin davamını
saxlamağa üstünlük verir: yəni, qız ərə
gedərək başqa ailəyə düşür; oğlan
isə ailə ilə qalır, evlənir, gəlin gətirir və
nəslin davamçısına çevrilir. Məhz buna
görə də statistikaya görə Çində kişilərin
sayı qadınların sayından çoxdur. Bir neçə
il əvvəl burada hər 100 qadına 106 kişi
düşürdü.
Çinlinin gözündə nigah
nigahsızlıqdan üstündür, uşaqların
çoxluğu – səadət, sonsuzluq – bədbəxtlik deməkdir.
Bir çin hikmətli sözündə deyilir: “Arvad seçərkən
özündən biliksizini, dost seçərkən
özündən biliklisini seç!” Valideyn ehtiramından məhrum
olmaq çinlilər üçün ən ağır cəzadır.
Milli mənsubiyyətindən asılı
olaraq Çində nigah bağlama ənənələri fərqlidir.
Lakin onların hamısı Nigah haqqında qanunda göstərilmiş
və qəbul edilmiş ümumi prinsipləri gözləyirlər.
Bu Qanuna əsasən 22 yaşına çatmış
kişilər və 20 yaşdan az olmayan qadınlar nigaha girmək
hüququna malikdirlər. Onu da qeyd edim ki, Çində ölkə
əhalisinin sayı çox olduğuna görə artıq
doğum nəzarət altındadır. Burada hər ailəyə
bir uşaqdan çox olmasını yasaqlayan qayda var. Buna
baxmayaraq, illik əhali artımı yüksəkdir. Hər il
ölkə əhalisi orta hesabla 8-10 milyon nəfər
artır. Hal-hazırda Çin Xalq Respublikasında əhalinin
sayı 1 milyad 339 milyon 724 min 852 nəfərdir.
Çin dünyanın ən çox əhaliyə
malik ölkəsi olsa da, bəzi əcnəbi ekspertlərin
fikrincə, üç onillikdən sonra bir övlad siyasətinin
mənfi cəhətləri ortaya çıxa bilər.
Çin hökumətinin mütəxəssisləri isə
bildirirlər ki, son 30 ildə doğumların sayını 400
milyon azaltmaqla bu siyasət ölkənin inkişafına
böyük təkan verib.
Deyilənlərə görə, Mao Tsze
Dun hakimiyyəti doğum üzərində nəzarətə
çağıranlarla razılaşmırmış. O hesab
edirdi ki, Çinin fövqəldövlət olması
üçün ona işçi qüvvəsi
lazımdır.
Mao öləndən sonra xələfi Den
Siaopin 1980-ci il sentyabrın 25-də Kommunist Partiyasının
Siyasi Bürosu bütün üzvlərinə “açıq məktubla”
müraciət edərək, partiyaçılardan bir övlad
siyasi kursunun yeridilməsində nümunə olmaq tələbini
irəli sürüb.
Çin iqtisadiyyatının baş
islahatçısı Den Syaopin praqmatik idi. Çində onun
özünün islahatları ilə bağlı işlətdiyi
bir ifadə məşhurdur:
“Mənim üçün pişiyin
hansı rəngdə – ağ, yaxud qara olmasının əhəmiyyəti
yoxdur. Mənim üçün vacib olan onun siçan
tutmağı bacarmasıdır”
Görüşlərin birində bu fikir səslənəndə,
mən yenə fikrə dalıb, öz ölkəmizdə
30-cu və 90-cı illərin əvvəllərində bir
ictimai formasiyadan digərinə keçərkən,
iqtisadiyyatın idarə edilməsində bolşevikcəsinə
yol verilən nöqsanları xatırladım. Yəni Sovet
İttifaqı qurulan və dağılan zaman iqtisadiyyata, min
bir zəhmətlə qurulmuş sənaye müəssisələrinə
çox böyük zərbələr vuruldu, bütün sahələrdə
gerilik, boşluq yarandı. Yalnız Ümumilli liderimiz Heydər
Əliyevin hakimiyyətə qayıdışı Azərbaycanı
həm siyasi, həm də iqtisadi burulğanlardan qurtara bildi.
ZARAFAT OLMASAYDI...
Deyirlər, zarafat etmək insanın fitrətindən
gələn bir haldır. Doğurdan da elə məqamlar olur
ki, təbii zarafat insanda xoş duyğular əmələ gətirir,
onun həyata baxışının optimist tərzdə tənzimlənməsinə
kömək edir.
Zarafatsız insan həyatı,
keçdiyimiz uzun yollar görəsən necə olardı?
İmam Məhəmməd Baqir buyurur: “Allah-Təala xoş təbiətli
və zarafatcıl insanı sevir, ancaq bu şərtlə ki,
günah və nalayiq sözlərdən çəkinsin”.
Biz də bəzən görüşlərdən,
ekskursiyalardan qayıdandan sonra oteldə öz aramızda
söhbət edir, Bakını, dostlarımızı yada
salırdıq.
Elə bu unudulmaz və nostalji doğuran məqamlar
zarafatsız ötmürdü. Adətən, Siyavuş Novruzov
hərbi xidmətdə, tələbəlik illərində,
aspirantların yataqxanasında yaşadığı zaman və
parlamentdə şahidi olduğu məzəli əhvalatlardan
söz açırdı.
Olmuş əhvalatlardan birini də mən
danışdım. Qələm dostlarımdan biri ucqar
rayonların birində icra hakimiyyəti
başçısının mətbuat katibi işləyirmiş.
Bir dəfə aqrar islahatlar gedən bu
rayona Çindən qonaqlar gəlir. Başçının
da qəbulunda xeyli şikayətçilər varmış.
Şikayətçilərdən yaxasını candərdi
qurtarmaq istəyən başçı qonaqları görcək:
“Hə buyurun, bir-bir problemlərinizi danışın,
Çindən qonaqlarımız da gəlib, amma
çalışın şikayətinizi çin dilində
edin!
Bu zaman mətbuat katibi səbrini boğa
bilmir, başçıya deyir:
– Ay müəllim, siz bu adamların ana
dilində anlatdığı dərdə çarə tapa
bilmirsiniz, guya cin dilində anlatsalar, əlac tapılacaq ?!
Başçı da söz altında
qalmır :
– Zato, əlacı işgüzar çinli
qonaqlar tapacaq!
... Beləcə, bir-birindən maraqlı lətifələr,
eləcə də səfər təəssüratlarımız
söhbətlərimizə özünəməxsus
şirinlik qatır, hər birimizdə xoş ovqat
yaradırdı.
(Ardı var)
Hüseynbala
MİRƏLƏMOV,
Milli Məclisin
deputatı
525-ci qəzet.- 2012.- 20 yanvar.-
S.14-15.