Misir Mərdanov: “Ali
təhsildə yeni maliyyələşdirmə
mexanizminin tətbiqi yönündə çox mühüm
işlər görülür”
Azərbaycanın
təhsil sferasında aparılan islahatlar artıq 10 ildən
çox bir müddəti əhatə edir. Belə ki,
ümummilli lider Heydər Əliyevin 1998-ci ildəki müvafiq
sərəncamı ilə təhsil sahəsində İslahat
Proqramı hazırlanmış, bu islahatlar dövlətimizin
və Dünya Bankının maliyyə və texniki dəstəyi
ilə həyata keçirilməyə başlanıb. Beləliklə,
əsası ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulan təhsil islahatları artıq uzun müddətdir ki,
uğurla davam etdirilir. Ölkədə aparılan təhsil
islahatları təhsilin bütün sahələrini əhatə
etdiyi kimi, təhsilin maliyyələşdirilməsi də bu
islahatların əsas komponentlərindən biri olub.
Təhsil
naziri Misir Mərdanov deyir ki, Azərbaycanda təhsilin maliyyələşdirilməsi
sahəsində mütərəqqi metodların tətbiq edilməsi
ilk əvvəl ümumi təhsildə sınanıb. Belə
ki, Dünya Bankının texniki və maliyyə dəstəyi
ilə Təhsil Nazirliyi tərəfindən həyata
keçirilən Təhsil Sektorunun İnkişafı Layihəsi
üzrə 3 pilot rayonunda – İsmayıllıda, Ucarda və
Şirvan şəhərində adambaşına maliyyələşdirmə
mexanizminin tətbiqinin sınaqdan keçirilməsi və
islahatların ikinci mərhələsində bu mexanizmin
bütün ölkəyə tətbiq edilməsi nəzərdə
tutulub. Bu maliyyə islahatlarının əsas hədəfləri
bir sıra məqsədlər olub. Məktəblərə
ayrılan vəsait bölgüsünü daha ədalətli
və şəffaf qaydada həyata keçirmək, məktəblərin
öz vəsaitlərindən daha səmərəli şəkildə
istifadə edə bilməsinə şərait yaratmaq, məktəb
şurası vasitəsi ilə məktəblərin daha
yaxşı idarə olunmasına nail olmaq: “Qeyd olunan bu məqsədlər
Azərbaycan üçün ümumi təhsil məktəblərində
adambaşına maliyyələşdirmənin tətbiqinin
aşağıdakı əsas üstünlükləri ilə
səciyyələnir. Yeni mexanizmin tətbiqi zamanı məktəbin
ayrıca xəzinə hesab-kitabı açılır,
müstəqil mühasibatlığı yaradılır və
məktəb mövcud qanunvericiliyə uyğun olaraq sərbəst
şəkildə özü maliyyə-təsərrüfat fəaliyyətini
həyata keçirir, məktəblərin büdcəsinin tərtibi
və maliyyələşdirilməsi ilə bağlı
subyektivizm halları aradan qaldırılır və şəffaflıq,
ədalətlilik təmin olunur. Belə ki, yeni mexanizmin tətbiqi
zamanı maliyyələşdirmə adambaşına normativlər
əsasında vahid düsturla müəyyənləşdirilir.
Məktəb büdcəsinin planlaşdırılmasında və
idarə olunmasında məktəbin birbaşa iştirakı təmin
edilir. Beləliklə, nəzərdə tutulan maliyyə vəsaitinin
məktəblərin ehtiyaclarına daha səmərəli
yönəldilməsi imkanı yaranır. Belə ki, təhsilin
keyfiyyətinə bilavasitə təsir edən müəllimlərin
ixtisasartırma tədbirlərinin daha səmərəli təşkilinə,
o cümlədən, xaricdə treninq, seminarlara cəlbinə,
məktəbin təlim materialları ilə təmin edilməsi
və digər inkişafetdirici tədbirlərə vəsaitin
yönəldilməsi imkanları genişlənir, məktəbdə
təhsilin keyfiyyəti artır və idarəetmə təkmilləşir.
Belə ki, məktəb maliyyələşdirmənin həcminin
və maliyyə imkanlarının artırılmasını təmin
etmək üçün əlavə şagird qəbuluna
stimullaşır. Bu isə, öz növbəsində, məktəblər
arasında rəqabəti gücləndirir və təhsilin
keyfiyyətinin yüksəlməsinə zəmin yaradır”.
Nazirin
sözlərinə görə, büdcədənkənar vəsaitlərin
məktəbə cəlbinə və şəffaf istifadə
edilməsinə şərait yaranır. Belə ki, məktəb
hüquqi şəxs statusu əldə etdiyi üçün
büdcədənkənar vəsaitlər üçün də
xəzinədə hesab açmaq imkanı əldə edir. Məktəb
müstəqil olaraq strateji sosial və iqtisadi planlar
hazırlamaq imkanı əldə edir. Məktəb şəbəkəsi
optimallaşır. Belə ki, yeni mexanizmin tətbiqi məktəbə
maliyyə vəsaitlərinin mövcud sinif komplektlərinin
sayına görə deyil, şagirdlərin sayına görə
verilməsinə səbəb olduğundan əlavə maliyyə
vəsaiti cəlb etmək məqsədilə az şagird
sayı ilə siniflərin açılması və əlavə
müəllimlərin işə qəbulu üçün
süni ehtiyacların yaradılması halları aradan
qalxır: “Sadalanan bu məqsədləri və
üstünlükləri nəzərə alaraq layihənin
icra planına əsasən 3 pilot rayonunun 59 ümumi təhsil
məktəbində adambaşına maliyyələşdirmənin
həyata keçirilməsi ilə bağlı həmin məktəblərin
hər biri üçün ayrıca xəzinə hesabları
açılmış, müstəqil
mühasibatlıqları yaradılmış və
seçilmiş beynəlxalq və milli məsləhətçilərin
dəstəyi ilə şagirdbaşına maliyyələşdirmə
düsturu hazırlanıb. Bundan əlavə, tətbiq olunacaq
yeniliklərlə əlaqədar pilot rayonların məktəblərinin
direktorları, mühasibləri ilə mütəmadi öyrədici
seminarlar, məşğələlər keçirilmiş,
onlarla yeni mexanizmin tətbiqi və istifadə qaydaları ilə
əlaqədar müvafiq işlər aparılıb:
“Müvafiq hazırlıq və sınaq işləri
aparıldıqdan sonra pilot məktəblərində
şagirdbaşına maliyyələşdirmənin
icrasına başlanılması və bu mexanizmin hüquqi əsasını
təmin etmək məqsədilə Təhsil Sektorunun
İnkişafı Layihəsinin “Maliyyələşdirmə və
büdcə islahatları” alt-komponentinin icrası haqqında
Nazirlər Kabinetinin qərarı qüvvəyə minib. Bu qərara
əsasən islahat layihəsi çərçivəsində
pilot rayonları kimi seçilmiş Şirvan şəhəri,
İsmayıllı və Ucar rayonlarının maliyyə
müstəqilliyi verilib. 59 ümumi təhsil məktəbinin
maliyyələşdirilməsinin 2007-ci il yanvarın 1-dən
şagirdbaşına maliyyələşdirmə prinsipi əsasında
həyata keçirilməsinə başlanılıb. Lakin
qeyd olunan qərara əsasən pilot məktəblərin
büdcələrinin tərtibi müvafiq qaydada
şagirdbaşına maliyyələşdirmə düsturu ilə
həyata keçirilsə də, məktəblər tam maliyyə
müstəqilliklərini təmin edən bir sıra səlahiyyətləri
əldə edə bilmədilər. Belə ki, ayrılan
büdcə vəsaitinin iqtisadi təsnifatın xərc
yarımmaddələri arasında
bölüşdürülməsi və il ərzində zərurət
yarandığı, həmçinin ilin sonunda qənaət
olunduğu hallarda xərc yarımmaddələri arasında
müvafiq yerdəyişmələrin aparılması kimi səlahiyyətlərin
məktəblərə verilməsi məsələsi ciddi
müzakirələrə səbəb oldu. “Büdcə
sistemi” haqqında qanunu ilə yuxarıda adıçəkilən
qərar arasında ziddiyyət olduğundan məktəblərə
tam maliyyə müstəqilliyinin verilməsi hüquqi cəhətdən
mümkün olmadı. Bundan əlavə, pilot rayonlarda
yaradılmış məktəb şuralarının fəaliyyətinin
istənilən səviyyədə olmaması, onların məktəb
büdcəsi və xərcləri barədə sərbəst
şəkildə və düzgün qərar verə bilmək
iqtidarında olmamaları da narahatedici amillərdən biri
hesab olunmalıdır. Məktəb şuraları yaradılsa
da, onların fəaliyyəti hələ də formal xarakter
daşıyır və məktəbin idarə olunmasında
onların fəallığı hiss olunmur. Buna görə də
məktəb şuralarının fəaliyyəti daim gücləndirilməlidir.
Bu məqsədlə ictimai həyatda böyük nüfuza və
müstəqil qərar vermək qabiliyyətinə malik olan
şəxslərin məktəb şuralarının fəaliyyətində
iştirakı vacib amildir. Bu səbəblərdən islahat
layihəsi çərçivəsində pilot rayonları
kimi seçilmiş Şirvan şəhəri,
İsmayıllı və Ucar rayonlarının məktəblərində
maliyyə islahatları nəzərdə tutulan şəkildə
tam deyil, qismən həyata keçirildi və yalnız 3 pilot
rayonla məhdudlaşdı. Lakin bu islahatların
miqyasının genişləndirilməsi və qeyd olunan
problemlərin aradan qaldırılması məqsədilə Təhsil
Nazirliyi tərəfindən Təhsil Sektorunun
İnkişafı üzrə İkinci Layihə (2009-2014)
çərçivəsində əvvəlki layihədə
başlanılmış maliyyə islahatlarının qiymətləndirilməsi
və bununla əlaqədar hökumətə tövsiyələrin
hazırlanması qərara alınmışdır. Hazırda
bu istiqamətdə ciddi işlər aparılır. Belə
ki, Təhsil Nazirliyi maliyyə islahatlarının
respublikanın bütün ümumi təhsil məktəblərində
həyata keçirilməsini zəruri hesab edir və bu istiqamətdə
işlərin davam etdirilməsi niyyətindədir”.
M.Mərdanov
bildirib ki, ümumi təhsildə adambaşına maliyyələşdirməyə
keçid bir sıra problemlərlə üzləşsə də,
ali təhsildə yeni maliyyələşdirmə mexanizminin tətbiqi
istiqamətində ölkədə hazırda çox
mühüm işlər görülməkdədir. Belə
ki, prezidentin “Ali təhsil müəssisələrində yeni
maliyyələşmə mexanizminin tətbiq edilməsi barədə”
fərmanına əsasən 2010-2011-ci tədris ilindən
başlayaraq Azərbaycan ərazisində fəaliyyət
göstərən ali təhsil müəssisələrində
dövlət büdcəsinin vəsaiti hesabına maliyyələşdirmə
dövlət sifarişi əsasında adambaşına maliyyələşdirmə
prinsipi əsasında həyata keçirilir: “Qeyd olunan Fərmanın
mahiyyəti və icrası barədə danışmazdan əvvəl
bu yeni mexanizmin tətbiqinin zəruriliyinə və əhəmiyyətinə
nəzər salaq. Müasir dövrdə ali təhsilin
inkişafı yaxın perspektiv üçün ölkəmizin
sosial-iqtisadi inkişafının əsas prioritet istiqamətlərindən
biridir. Belə ki, indiki dövrdə ölkənin
inkişafının əsas amili təhsilin səviyyəsi və
keyfiyyətindən çox asılıdır. Bu baxımdan
ölkəmizdə təhsil sahəsində, eləcə də
ali təhsildə aparılan nəticəyönümlü
islahatlar mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Ali təhsildə
hazırda aparılan islahatların əsas ana xəttini
prezidentin sərəncamı ilə təsdiq olunan
“2009-2013-cü illərdə Azərbaycan Respublikasının
ali təhsil sistemində islahatlar üzrə Dövlət
Proqramı”nın icrası təşkil edir. Proqramın əsas
məqsədi ölkənin ali təhsilinin dünya təhsil
sisteminə inteqrasiyası, onun məzmununun Boloniya prosesinin
prinsiplərinə uyğun qurulması, ali təhsilin rəqabət
qabiliyyətliliyinin təmin edilməsi, ölkə
iqtisadiyyatının inkişaf tələblərinə
uyğun ali təhsilli kadrlara tələbatın ödənilməsi,
əhalinin ali təhsil almaq imkanlarının təmin edilməsi
üçün iqtisadi və sosial baxımdan səmərəli
ali təhsil sisteminin formalaşdırılmasıdır.
Artıq
bu gün Azərbaycanın ali təhsil sistemi Avropa ali təhsil
məkanına inteqrasiya istiqamətində inkişaf etməkdədir.
Ali təhsildə keyfiyyətin əldə olunması, effektiv
idarəetmənin və ayrılan vəsaitlərdən səmərəli
istifadənin təmin edilməsi üçün əsas amillərdən
biri də ali təhsilin maliyyələşdirilməsində
yeni və mütərəqqi mexanizmlərin tətbiq
olunmasıdır. Bu baxımdan ümummilli lider Heydər Əliyev
siyasətinin layiqli davamçısı Prezident İlham Əliyevin
bu ilin əvvəlində imzaladığı “Ali təhsil
müəssisələrində yeni maliyyələşmə
mexanizminin tətbiq edilməsi barədə” Fərman
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Belə ki, ali təhsilin
dövlət maliyyələşdirməsinin bugünkü
mexanizmi müasir qloballaşma və bazar iqtisadiyyatı şəraitində
rəqabətin gücləndiyi bir dövrdə tələb
olunan standartlara cavab vermir. Hazırda dövlət ali təhsil
müəssisələrinin büdcəsi əsasən
büdcə və büdcədənkənar vəsaitlər
(ödənişli təhsil) hesabına formalaşır.
Dövlət ali məktəblərinin illik büdcəsi əvvəlki
illərin xərcləri nəzərə alınmaqla
onların təqdim etdikləri xərclər smetasının
proqnozu əsasında müəyyənləşdirilir və
bu büdcə vəsaitləri mövcud qanunvericiliyə
uyğun olaraq xərclərin istiqamətindən və təyinatından
asılı olaraq 40-dan çox xərc maddələri çərçivəsində
icra olunur. Qeyd etməliyik ki, ali məktəblərin maliyyələşdirilməsinin
mövcud mexanizmi təhsil sahəsində beynəlxalq və
milli səviyyədə rəqabətin gücləndiyi, nəticələrə
əsaslanan strateji planlaşdırmanın və maliyyələşdirmənin
rolunun yüksəldiyi bir dövrdə müasir tələblərə
cavab vermir. Bu mexanizm ali məktəblərdə cavabdehliyin, rəqabətin,
təhsildə keyfiyyətin yüksəldilməsini tam təmin
etmir və son nəticədə büdcədən ayrılan
vəsaitlərin ali məktəblərdə müəyyən
dərəcədə səmərəsiz istifadəsinə səbəb
olur. Ali məktəblər onlara ayrılan dövlət vəsaitlərindən
mövcud ehtiyaclar üzrə sərbəst istifadə edə
bilmir, vəsaitlərin bölgüsündə bəzən
subyektivlik hallarına rast gəlinir. Bundan əlavə, ali təhsil
müəssisələri tələbə qəbulunun və
dövlət maliyyələşdirilməsinin həmin ali təhsil
ocaqlarının fəaliyyətinin nəticələrindən
və keyfiyyət göstəricilərinin səviyyəsindən
asılı olmayaraq planlı qaydada həyata keçirildiyi
üçün bir növ arxayınlaşır, keyfiyyətin,
cavabdehliyin artırılmasına ciddi səy göstərmir və
nəticədə sağlam rəqabət mühiti təmin
olunmur. Bu baxımdan deyə bilərik ki, ölkə
Prezidentinin “Ali təhsil müəssisələrində yeni
maliyyələşmə mexanizminin tətbiq edilməsi barədə”
10 fevral 2010-cu il tarixli Fərmanından irəli gələn tələblərə
əsasən ali təhsildə yeni maliyyələşdirmə
mexanizminin tətbiqi bu problemlərin köklü şəkildə
tədricən aradan qaldırılmasına yönəlib. Belə
ki, Fərmana əsasən 2010-2011-ci tədris ilindən
başlayaraq Azərbaycan ərazisində fəaliyyət
göstərən ali təhsil müəssisələrində
dövlət büdcəsinin vəsaiti hesabına maliyyələşdirmə
dövlət sifarişi əsasında adambaşına maliyyələşdirmə
prinsipi əsasında həyata keçirilir. Bundan əlavə,
Fərmana əsasən bundan sonra dövlət sifarişinin
formalaşdırılmasında ölkənin milli, mədəni,
humanitar və tarixi dəyərləri, mövcud əmək
bazarının xüsusiyyətləri və dövlətin
perspektiv inkişafı amilləri nəzərə
alınır”.
Nazir bildirib ki, təhsildə adambaşına maliyyələşdirmə mexanizmi dünyanın inkişaf etmiş ölkələrində tətbiq olunan ən mütərəqqi metodlardandır. Bu mexanizm dövlət büdcəsindən ali təhsil müəssisələrinə ayrılan vəsaitlərin bir tələbə üçün müəyyənləşdirilmiş xərc normativinə əsasən maliyyələşdirməni nəzərdə tutur. Yəni bu o deməkdir ki, müvafiq kadr hazırlığı üzrə dövlət sifarişini yerinə yetirən təhsil müəssisələrinə maliyyə vəsaitləri tələbələrin sayından asılı olaraq veriləcəkdir. Qeyd olunan Fərmanın əsas məqsədlərindən biri də ali təhsil müəssisələri arasında dövlət maliyyəsinin, daha doğrusu, dövlət sifarişi əsasında təhsil alacaq tələbə uğrunda mübarizəni, başqa sözlə, yarışmanı təmin etməklə rəqabətin yaradılmasıdır. Belə ki, yeni qaydalara əsasən ali təhsil müəssisələrinə qəbul üzrə aparılan müsabiqədə dövlət sifarişi ilə təhsil almaq hüququnu qazanan abituriyentlər mülkiyyət formasından asılı olmayaraq təhsil alacaqları ali təhsil müəssisəsinin seçimində sərbəstdirlər. Həmçinin mülkiyyət formasından asılı olmayaraq qanunvericiliyə uyğun fəaliyyət göstərən bütün ali təhsil müəssisələri dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsində iştirak edə bilərlər. Yəni dövlət sifarişi ilə təhsil almaq hüququnu qazanan abituriyentlər artıq əvvəlki qəbullardan fərqli olaraq özəl ali təhsil müəssisələrini də seçə bilərlər. Bu zaman tələbənin təhsili üçün nəzərdə tutulan dövlət vəsaiti tələbənin ardınca həmin özəl ali məktəbə gedəcəkdir. Bu bir növ dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsində dövlət ali məktəblərinin inhisarçılığına son qoymaqla təhsil almaq üçün bərabər imkanları və ədalət prinsipini təmin edir. Belə ki, ali təhsil müəssisələrinə qəbul üçün tətbiq olunacaq yeni qaydalardan fərqli olaraq əvvəlki qaydalarda tələbə yüksək bal toplasa da, dövlət hesabına oxumaq üçün yalnız dövlət ali təhsil müəssisələrini seçmək məcburiyyətində qalırdı. Bu isə tələbələrin bərabər seçim imkanlarını təmin etmirdi. Əlbəttə ki, tətbiq olunan yeni qaydalar təhsil müəssisələrinin qarşısında böyük məsuliyyət və yeni tələblər qoyur. Belə ki, təhsil müəssisələri keyfiyyətli təhsil xidmətləri təqdim etmədikləri halda tələbələr həmin ali məktəblərdə oxumağa həvəs göstərməyəcəklər və nəticədə dövlət sifarişi əsasında tələbəyə ayrılan dövlət maliyyəsi tələbənin ardınca digər ali təhsil müəssisəsinə gedəcəkdir. Bu, bir tərəfdən ali təhsil müəssisələrinin bu sahədə cavabdehliyini də artırır. Beləliklə, ən yaxşı tələbələr, öz növbəsində, daha keyfiyyətli təhsil verən ali təhsil müəssisələrinə üz tutacaqlar. Nəticədə aşağı keyfiyyətli təhsil müəssisələri dövlət sifarişindən və sonda dövlət maliyyəsindən məhrum olacaqlar: “Qeyd olunan yeni qaydaların tətbiqi üçün əlbəttə ki, çevikliyi təmin edəcək yeni və daha sadə mexanizmlərin və normativ-hüquqi aktların işlənib hazırlanması vacibdir. Nəzərə almaq lazımdır ki, Təhsil Nazirliyi ölkəmizin təhsil sistemi üçün yeni olan bu mexanizmin tətbiqinə başlanılan yeni tədris ilində daha çox radikal addımların atılmasının tərəfdarı deyil. Belə ki, əldə olunan dünya təcrübəsi də göstərir ki, ölkə üçün tamamilə yeni və fərqli olan bu mexanizmin tətbiqi zamanı qarşıya çıxa biləcək problemləri, riskləri həll etmək üçün bu işdə daha tədbirli olmaq və yeni qaydaları əsaslandırılmış şəkildə olmaqla tədricən həyata keçirmək lazımdır. Təhsil naziri olaraq mən müvafiq KİV-lərdə ali təhsildə yeni maliyyələşdirmə mexanizminin tətbiqi ilə bağlı çıxışlarımda da bu məsələni xüsusilə vurğulamışam və yeni mexanizmin tətbiqinin son nəticədə ali təhsildə keyfiyyətin təmin olunmasına xidmət etməli olduğunu ön plana çəkmişəm. Belə ki, ali təhsildə dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsi ilə bağlı tətbiq ediləcək yeni maliyyələşdirmə mexanizmi elə qurulmalıdır ki, ali təhsil müəssisələri arasında dövlət sifarişi uğrunda sağlam rəqabət və stimul yaransın. Bu mexanizmin tətbiqi zamanı əsas fikir dövlət sifarişi üzrə və ödənişli əsaslarla tələbə qəbulunun sayı arasında mütənasibliyin gözlənilməsinə verilməlidir. Belə ki, bu mütənasiblik gözlənilmədiyi halda, aşağı keyfiyyətli ali məktəblər dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsində iştirak etməsə də, ödənişli təhsil üzrə daha çox tələbə əldə edərək iqtisadi cəhətdən üstün vəziyyətə nail ola bilər və dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsində iştirak etməyə can atmaz, nəticədə keyfiyyəti təmin edəcək sağlam rəqabət mühiti yaranmaz. Buna görə də tətbiq olunan yeni mexanizm ali məktəbi tələbə, son nəticədə maliyyə vəsaiti əldə etmək üçün daim təhsilin keyfiyyətini artırmağa vadar etməlidir”.
Təhsil naziri qeyd edib ki, 2010-2011-ci tədris ili üçün ali təhsil müəssisələrinin magistratura səviyyəsinə isə dövlət sifarişi ilə tələbə qəbulunun proqnozu 2070, ümumi qəbul planı isə 4023 təşkil edir. 2009-2010-cu tədris ilində dövlət sifarişi ilə tələbə qəbulu planı 2021, ümumi qəbul planı isə 4063 təşkil edib. 2010-2011-ci tədris ili üçün dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsində ölkədə fəaliyyət göstərən 52 ali təhsil müəssisəsindən 37-si iştirak edib. Dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsi üzrə ali təhsildə yeni maliyyələşdirmə mexanizminin tətbiqi 2010-2011-ci tədris ilindən başlayaraq birinci kurs tələbələrini, növbəti illərdən ardıcıllıqla digər kursları da əhatə edib: “Məlumat üçün bildirim ki, fərmanın 6-cı bəndinin icrası ilə əlaqədar “Ali təhsil müəssisələrində yeni maliyyələşmə mexanizminin tətbiq edilməsi haqqında” Nazirlər Kabinetinin 25 iyun 2010-cu il tarixli, 120 nömrəli Qərarı qüvvəyə minib. Bu qərar əsasən aşağıdakıları əhatə edib. “Ayrı-ayrı ixtisaslar üzrə dövlət sifarişi ilə ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat səviyyəsində hər bir təhsilalana düşən təhsil xərclərinin miqdarı”, “Ayrı-ayrı ixtisaslar üzrə dövlət sifarişi ilə ali təhsil müəssisələrinin magistratura səviyyəsində hər bir təhsilalana düşən təhsil xərclərinin miqdarı”, “Azərbaycan Respublikasında ali təhsil müəssisələrində yeni maliyyələşmə mexanizminin tətbiqi ilə bağlı dövlət sifarişi ilə ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat və magistratura səviyyələrində kadr hazırlığının maliyyələşdirilməsi Qaydaları”. Təhsil Nazirliyi ilə ali təhsil müəssisəsi arasında nümunəvi çərçivə müqaviləsi, ali təhsil müəssisəsi ilə dövlət sifarişi ilə təhsil alacaq təhsilalan arasında nümunəvi fərdi müqavilə. Göründüyü kimi, ali təhsilin bakalavr və magistratura səviyyələri üzrə ayrı-ayrı ixtisaslar üzrə hər bir təhsilalana düşən təhsil xərclərinin miqdarı hökumətin müvafiq qərarı ilə təsdiq edilib. Belə ki, Təhsil, Maliyyə və İqtisadi İnkişaf nazirliklərinin apardıqları hesablamalar, təhlillər və müzakirələr əsasında ayrı-ayrı ixtisaslar və ixtisas qrupları üzrə ali təhsildə dövlət sifarişinin yerinə yetirilməsi üzrə hər bir təhsilalana düşən təhsil xərclərinin miqdarı müəyyənləşdirilib. Bundan əlavə, sözügedən qərarın əsas tərkib hissələrindən biri də “Azərbaycan Respublikasında ali təhsil müəssisələrində yeni maliyyələşmə mexanizminin tətbiqi ilə bağlı dövlət sifarişi ilə ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat və magistratura səviyyələrində kadr hazırlığının maliyyələşdirilməsi Qaydaları”dır. Bu sənəd əsasən ali təhsil müəssisələrinin bakalavriat və magistratura səviyyələrində kadr hazırlığının dövlət sifarişi əsasında maliyyələşdirilməsi ilə bağlı ümumi müddəaları, əsas anlayışları, adambaşına maliyyələşmənin həcminin müəyyənləşdirilməsini, dövlət sifarişi çərçivəsində təhsilalanların müəyyənləşdirilməsini, dövlət sifarişi əsasında maliyyələşmənin şərtlərini, dövlət sifarişi əsasında maliyyələşmənin səmərəliliyinə nəzarəti və digər aidiyyəti məsələləri özündə əks etdirir. Yeni qaydalara əsasən, Azərbaycan ərazisində fəaliyyət göstərən ali təhsil müəssisələrində kadr hazırlığının adambaşına maliyyələşdirmə prinsipi əsasında dövlət büdcəsinin vəsaiti hesabına dövlət sifarişi ilə həyata keçirilməsi zamanı tərəflər arasında yaranan münasibətlərin tənzimlənməsi məqsədilə Təhsil Nazirliyi ilə ali təhsil müəssisəsi arasında çərçivə müqavilələri və həmçinin ali təhsil müəssisəsi ilə dövlət sifarişi ilə təhsil alan təhsilalan arasında fərdi müqavilələr bağlanır”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2012.- 20 yanvar.- S.10-11.