Böyük
Teatrın azərbaycanlı ulduzları
Rusiya Dövlət Akademik
Böyük Teatrında azərbaycanlı
izləri özünün mənəvi-bədii-tarixi
dəyərinə görə bizim üçün mühüm
məna kəsb edir. Hələ XX əsrin
lap əvvəllərində Böyük Teatrda balet tamaşalarına səhnəqrafik həyat
verənlərdən biri də V.Rəhmanov
olub. Onun eyni zamanda Rusiyada
ilk azərbaycanlı xoreorqraf,
– baletmeystr kimi musiqi tarixinə düşmüş
hesab etmək olar.
Ötən əsrin
50-ci illərində isə M.Orucov və M.Zeynalov teatrın orkestrində ən
aparıcı instrumentalçılar kimi
fəaliyyət göstəriblər, fəxri adlara
layiq görülüblər.
İndi könülaçan
daha maraqlı faktın şahidiyik;
istedadlı vokalçılar Elçin Əzizov,
Dinarə Əliyeva, balet ustası
Çinarə Əlizadə Böyük
Teatrın əsas solistlərindəndirlər. Bu,
sözün həqiqi mənasında qürur hissimizi
artırır.
Dinarə Əliyeva
Gənc və istedadlı müğənni
Dinarə Əliyevanı Böyük Teatrın səhnəsinə
aparan çətin və şərəfli
yaradıcılıq yollarının önəmli məqamlarına
nəzər salaq. Təqdirəlayiq
cəhət budur ki,
Dinarə peşəkar səhnəyə ayaq
açdığı ilk andan
ictimaiyyətin diqqətindən kənarda qalmayıb. Müxtəlif
konsert axşamlarında
çıxış etməsi üçün
ona artıq xüsusi
dəvətnamələr gəlirdi. Beləliklə də
Dinarəni dinləmək istəyən, canlı
ifasını görmək arzusunda olan pərəstişkarlarının sayı durmadan artırdı.
Beləliklə,
Böyük Teatrın gələcək solistinin Moskvanın tələbkar sənətsevərləri
qarşısında mütəmadi
çıxışları olurdu. 2010-cu
ildə Moskva Konservatoriyasının Böyük salonunda
görkəmli rus müğənnisi İrina Arxipovanın xatirəsinə həsr olunmuş maraqlı bir konsert gecəsi düzənlənmişdi. Həmin axşamda
çıxış etmək üçün
dünyanın şöhrətli, ifaçıları dəvət
olunmuşdular. Tədbirin bədii
rəhbəri, görkəmli sənət xadimi
Viktor Popovun şəxsi
dəvətini almış gənc azərbaycanlı
vokalçı da onların
sırasındaydı. Proqramda Şubertin və Kassinin
ayrı-ayrılıqda bəstələdikləri klassik “Avea Maria”ları əsas
yer tuturdu.
Moskvanın
nüfuzlu musiqi nəzəriyyəçilərindən
sayılan İqor Koryabin
müxbirlərə verdiyi müsahibəsində
onu da sözarası bildirdi ki, xatirə gecəsinin
konsert proqramında ən əlamətdar
hadisə gənc və istedadlı Dinarə Əliyevanın
necə deyərlər, “kəşf olunması” idi. Bir qədər sonra
dünyasını qəfil dəyişmiş Viktor
Popovun da öncə dediyi fikri mətbuatda yer almışdı: “Dinarə Əliyeva parlamaqda olan “ulduzdur”. Güclü, təmiz
səsi möhkəm texnika əsasa, tam tessitura diapazonuna
malikdir. Onu opera səhəsində güclü
partiyaların ifaçısı kimi
görürəm. Lirik məqamlarla
lazımi rəngləri tapa bilən
müğənni “mezza voce”
texnikasını ağılla tətbiq edir.
Yüksək oxuma mədəniyyəti ilə
qəlbləri oxşayır”.
2010-cu il Dinarə Əliyevanın
yaradıcılıq həyatında çox
əlamətdar olub. Mixail
Pletnyovun rəhbərliyi ilə Rusiya mili orkestrinin
müşayiəti ilə müğənninin R.Çaykovski
adına konservatoriyanın Böyük
salonundakı çıxış da
unudulmazdır. Moskvada “Gələcəyin
musiqisi” devizi ilə
keçirilən möhtəşəm konsertdə azərbaycanlı
müğənninin böyük müvəffəqiyyətini
xüsusi qeyd etməliyik.
Onun Rusiya
paytaxtında verdiyi konsertlər
sırasında daha birini
yada salmalıyıq. Dmitri
Yurovskinin rəhbərliyi ilə Rusiya Milli Filarmoniya
orkestrinin müşayiəti ilə solo konserti həm
müğənninin özünün
şəxsi yaradıcılıq həyatında, həm də,
ümumiyyətlə, orkestrin fəaliyyətində
yeni səhifədir. Musiqişünas
Vladimir Oyvin azərbaycanlı
sənətçinin həmin konsert
axşamı çıxışını məhz belə səciyyələndirir.
Əla soprano səsli Dinarə Əliyevanın
səhnə davranışını o,
yüksək qiymətləndirir və bildirir:
“Solo konserti ilə tələbkar
sənətsevərlər qarşısında görünmək,
özü də hamını razı salmaq hər kəsin hünəri deyil. Yalnız yüksək ustalıq, əla ifa texnikası və bənzərsiz manera ilə musiqi əsərini
duyaraq təcəssüm etdirmək uğurun əsasıdır. Dinarə Əliyevanın
misilsiz müvəffəqiyyəti məhz
bu amillərlə bağlıdır”.
Artıq
hər ötən gün – onu şöhrət kürsüsünün
ən yüksək zirvəsinə aparırdı. Rusiyanın
ən məşhur orkestrləri, görkəmli sənətkarları,
musiqiçiləri onunla əməkdaşlığa
səy göstərir, konsert
proqramlarının tərtibində D.Əliyevaya xüsusi yer ayırırlar.
Dinarə Əliyevanın
xarici ölkələrə qastrol səfərləri çox
zəngindir. Fransanın Lion şəhərində,
Praqadakı Munisipal evdə Çexiya milli orkestri ilə (dirijor
italiyalı Marçello Rota),
Monakodo solo konsertləri
yerli sterlinq təşkil
etmişdi.
Avstriyanın Klaqenfurt Dövlət Teatrı səhnəsində
C.Verdinin “Trubadur”
operasının tamaşasında ifa etdiyi Leonora
partiyasını misilsiz uğurla
ifa etməsi bu
baxımdan önəmlidir.
Praqadan sonra Dinarə
xanım Vyananın, Berlinin, Parisin dünya şöhrətli
opera teatrlarının səhnələrində
qastrol tamaşalarında
çıxış edib.
Vokalçı Rusiya Dövlət Akademik Böyük Teatrın truppasına qəbul olunduqdan sonra
yaradıcılıq amalı, sənət “məni” ilə özünü bir daha təsdiqlədi. Bu, gəlişi,
gözəl sözlər, bəlağətli, kəlmələr
deyil. Ağlı başında olan, sənətə, musiqiyə meylli hər bir kəs
yaxşı anlayır ki, ciddi
rəqabətlə üzləşən
ifaçıların Böyük
Teatrın prima solistləri olması asan məsələ deyil.
Burada sənətin ölçü
həddi var və bu həddə
cavab verməyən vokalçı, yaxud balet artisti
heç vəchlə kollektivə daxil edilə bilməz.
2011-ci
ilin yanvarında Akademik
Böyük Teatrın “ulduz”
solisti Dinarə Əliyeva Bakıya qonaq gəlmişdi o, “Don Juan” operasının
tamaşasında Donna Elvira
partiyasının böyük müvəffəqiyyətlə
səhnə təcəssümünə nail
oldu. Aprel ayında isə biz onun yenidən doğma şəhərimizdə uğurlu çıxışının şahidi olduq. Bu dəfə soydaşımız “Trubadur”da baş
rolu oynadı.
Müxtəlif
ölkələrin sənət biliciləri, musiqi
xadimləri istedadlı vokal ustası Dinarə
Əliyevanın yaradıcılığının təhlilini
verəndə hamısı bir nöqtədə
birləşir: Rusiya opera
ifaçılığı səhnəsinə əvəzolunmaz
müğənni gəlib.
Elçin Əzizov
Onun çox
maraqlı, bəlkə də qəribə bir
yaradıcılıq taleyi var.
Lap erkən çağlarından kino rejissoru olmağı
arzulayırdı. Orta məktəbi bitirib öz arzusu ilə Azərbaycan Dövlət İncəsənət
və Mədəniyyət Unversitetinin “Kino rejissoru” fakültəsinə
qəbul olundu. Elə bu
çağlarında da “Bakılı oğlanlar” şən və hazırcavablar klubuna üzv
yazıldı.
1975-ci
ildən Bakıda həyata göz açan Elçin hələ
yeniyetməlik çağlarından incəsənətə, teatra, səhnəyə meyilli
idi. Şən və hazırcavablar klubuna da təsadüfi üzv olmamışdı. O ki,
qaldı oxumağa, bu,
başqa məna daşıyır. Elçin oxuyurdu, səsinin də gücünə söz yox idi.
Fəqət yalnız 30 yaşına çatdıqdan sonra dərk elədi ki,
deyəsən bu səs adi
səs deyil. Ona məsləhət
bildilər ki, bu haqda ciddi düşünsün.
Ağıllı məsləhətlərə həssaslıqla
yanaşdı, 2005-ci ildə Zalsburqdakı “Motsarteum”
universitetinin yay
akademiyasına qəbul olundu.
2006-2007-ci illərdə
Alesandro Misasinin
yanında təcrübə keçdi. Bu arada bir
müddət Bakı Musiqi
Akademiyasının Opera studiyasında da xüsusi məşğələlərdə
iştirak etdi.
İstedadını
və geniş diapazonlu
bas səsinə malik
olmasını görən Qalina Vişnevskaya onu özünün bədii rəhbər olduğu Opera Mərkəzinə
dəvət etdi. O, elə buradaca
görkəmli müğənni Badri Maysuradzenin yanında çalışaraq
ifaçılığını daha da təkmilləşdirdi. Bir
vokalçı kimi elə həmin Mərkəzin
hazırladığı “Karmen”
operasının tamaşasında Eskamilo
partiyasının ifası ilə debütünü
etdi. Rusiya Dövlət
Akademik Böyük
Teatrının rəhbərliyi tam heyətlə
həmin tamaşaya baxdı və qəti
qərar çıxarıldı ki, Elçin Əzizov möhtəşəm sənət
ocağında solist kimi
çalışmağa layiqdir. Beləliklə
də, 2008-ci ildən etibarən Elçin
Əzizov Böyük Teatrın
truppasının ştatlı üzvü
oldu. O, öz Eskamilosunun Moskvadan əlavə
Arxangelsk, Vyana, Zalsburq, Milan, Paris tamaşalarına da
sevdirə bildi.
Yeri gəlmişkən xatırladaq ki,
Böyük Teatrın səhnəsində
Eskamilo Toreador
obrazına layiqli “həyat vəsiqəsi”
– vermiş qüdrətli vokal
ustalarının adları Ümumrusiya musiqi mədəniyyəti xəzinəsinin
qırmızı kitabına həkk edilib.
Əminliklə
deyə bilərik ki, həmyerlimiz Elçin Əzizovun da
adı bunların sırasında şərəfli yer tutacaq.
Elçin yaxın dostu Anar Məmmədxanovun qəfil vəfatı ilə
bağlı Bakıya gəlmişdi. Onunla
görüşdük və imkan olduqca
yaradıcılıq məsələlərindən də
danışdıq.
Məlum oldu ki, Elçin
teatrda adaptasiya dövrünü yaşayır. Bu, o qədər də asan iş deyil.
Axı, teatrın yaradıcı heyəti çox
böyükdür. Heç
də hamısı ilə tanış olmaq
imkanı tapmayıb. O ki, qaldı məşğul
olduğu tamaşalarda
birgə çıxış etdiyi həmkarlarına,
təbii ki, onlarla
gözəl münasibətlər qurub.
Elçinin iş qrafiki çox
sıxdır. Yalnız həftənin bir gününü istirahət etmək
imkanına malikdir. O, hər gün səhər Böyük
Teatra gəlir, bir
neçə saatlıq məşqdən sonra
Qalina Vişnevskayanın rəhbərlik etdiyi Opera Mərkəzinə
üz tutur.
Özü belə deyir:
“Yaxşı bilirsiniz ki,
təkmilləşməyin həddi-hüdudu yoxdur.
Ən ürəyimcə olan budur ki, Badri
Maysuradro kimi qüdrətli
bir vokalçı pedaqoqdan
dərs alıram”...
Çinarə Əlizadə
Çinarə çox cavandır. Yəni sənət
dünyasında uzun və çətin yol keçməyib, çoxsaylı balet tamaşalarında mürəkkəb partiyalara “həyat vəsiqəsi” verməyib. Lakin peşəkar səhnəyə ayaq açdığı gündən özünün bacarığını,
müqtədir rəqqas olduğunu,
tükənməyən istedadını sübuta
yetirmişdir. Belə ki,
Moskvada keçirilmiş
balet ustalarının Beynəlxalq
müsabiqəsində əsas mükafata layiq görülərək ürəklərə
fərəh bəxş edə bilib. Onu fəxri kürsünün
ən yüksək pilləsinə dəvət edəndə
15 yaşı vardı və bu çağlarda belə bir
mötəbər sınaq imtahanında uğur
qazanmaq heç də
asan iş deyildi. Ancaq tale Çinarənin gələcək xoşbəxt
səhnə həyatına əsas zəmin
yaratmışdı.
Təbii
ki, onun yüksək
peşəkarlıq ustalığına əmin olan mütəxəssislər cəsarətlə
Çinarəni Böyük Teatrın balet truppasına dəvət etdilər. İndi hər gün səhər
bu möhtəşəm mədəniyyət
ocağına işə gələn artistlər sırasında üç azərbaycanlı sənətkar da var: vokalçılar Elçin Əzizov, Dinarə Əliyeva və
rəqqasə Çinarə Əlizadə.
Ümumiyyətlə,
tarixən yaranmış ənənələrə görə
Böyük Teatrda zəif
truppalar olmayıb. Hərgah keçmiş SSRİ-nin
hər hansı guşəsində yaşayıb işləməsindən
asılı olmayaraq bu
və ya digər qüvvətli sənət
ustasına ehtiyac duyulurdusa
dərhal Böyük Teatra
dəvət olunurdu: Gürcüstandan
O.Dimitriadi, Z.Soltkilava,
M.Ananayşvili, P.Amiranaşvili,
B.Maysuradze, Ukraynadan B.Qulyayev, Latviyadan M.Liyepa və onlarca digərini
göstərmək olar.
Bundan başqa
vaxtı ilə Lütfiyar İmanov,
Müslüm Maqomayev,
Fidan Qasımova kimi
qüdrətli vokalçılarımız da
təkidlə Böyük Teatra
dəvət edilmişdilər.
Fəqət bir məsələ var ki, Çinarə azərbaycanlı olsa da Moskvada
doğulub, həmin şəhərdə boya-başa çatıb. Atası Rauf lap çoxdan
burada yaşayır. Anası Gülnarə
isə Azərbaycandan getmiş
soydaşlarımızdandır.
Rauf inşaatçı-mühəndisdir,
şəhərdə tikinti şirkətlərindən
birinin rəhbəridir. Gülnarə
xanım isə evdar qadındır,
uşaqlarının tərbiyəsi ilə məşğuldur.
1995-ci ildə
Çinarə Natalya Nesterovanın Yeni Humanitar Universitetinin Rəqs Akademiyasına qəbul olundu. 4 il burada
təlim keçdi. Sonra
Moskva Dövlət Xoreoqrafiya
Akademiyasında təhsilini davam etdirdi. Xoşbəxtliyi də onda
idi ki, bu
müqtədir təhsil ocağında məşhur pedaqoqlar Natalya
Arxipovanın və Lyudmila Litavkinin
rəhbərliyi altında balet sənətinin
ən incə sirlərinə yiyələnirdi.
Akademiyada təhsil ala-ala
Çinarə Əlizadə öz üzərində
səylə çalışır, yorulmadan
məşq edir, burada
əlavə təlim saatlarında ən mürəkkəb təmrinlərin
icrası naminə səyini əsirgəmirdi. Məhz bu çalışqanlığı, yorulmadan öz
ustalığını artırmaq istəyi, zəhmətkeşliyi
son nəticədə Çinarəyə
misilsiz uğur gətirdi.
2005-ci ildə Moskvada keçirilmiş balet artistlərinin və xoreoqraflarının
Beynəlxalq müsabiqələrində o,
birinci yeri tutdu. Qızıl medal
qazandı. Elə həmin vaxtda da azərbaycanlı Çinarə Rauf qızı Əlizadə Rusiya
Dövlət Akademik Böyük
Teatrının möhtəşəm balet
truppasına qəbul olundu.
Çinarə teatrda yaradıcı fəaliyyətə
başladığı elə ilk gündəcə
ona P.Çaykovskinin “Qu gölü” baletində
çıxış etmək imkanı yaratdılar. Pedaqoq-məşqçi
Marina Kondratyevanın rəhbərliyi ilə
o, partiyanı yüksək səviyyədə
hazırladı və möhtəşəm səhnədə,
tələbkar sənətsevərlər qarşısında uğurla çıxış etdi.
Bir qədər sonra Minkusun “Bayadera”, Adanın
“Jizel” və s. baletlərin
tamaşalarında əsas partiyaların ifaçısı kimi səhnədə göründü.
Artıq onun tamaşalarını intizarla gözləyən pərəstişkarlarının
sayı durmadan artırdı.
2009-cu ildə Rusiya paytaxtında yaradıcılıq ezamiyyətim
zamanı Böyük Teatrın
afişalarında “Jizel” baletinin
tamaşası barədə elanı oxuyanda
çox məmnun oldum.
Belə ki, tamaşanın əsas
iştirakçıları sırasında həmyerlimiz
Çinarə Əlizadənin də adı var
idi. Birtəhər bilet
əldə edib tamaşa
zamanı mən də salonda idim. Çinarə Əlizadəni sözün həqiqi mənasında ürəkləri
fəth edə biləcək qüdrətli səhnə
ustası olduğunun yenidən canlı
şahidinə çevrildim. Sonralar o, Bakıya qastrol səfərlərində
teatrımızın səhnəsində “Jizel”,
“Don Kixot” baletlərinin
tamaşalarında baş rollarda
çıxış etdi. Doğma
həmyerliləri qarşısında daha
ehtiramla, ilhamla böyük ustalığını nümayiş etdirən Çinarəni sənətsevərlər
aramsız alqışlarla, gül-çiçək dəstələri
ilə qarşıladılar.
Bəli,
çoxsaylı sənətsevərlər bilsinlər ki, bu böyük
sənətkarları Böyük Teatra azərbaycanlı analar
bəxş ediblər.
Və
teatrımızın direktoru Akif Məlikovun bu
baxımdan məqsədyönlü xdmətini xüsusi
qeyd etməmək olmaz.
Məhz onun təşəbbüsü ilə
haqqında söhbət açdığımız
istedadlı sənətçi soydaşlarımızın doğma şəhərdə də mütəmadi
qatrol səfərləri uğurla
təşkil edilməkdədir.
Fazil RƏHMANZADƏ
525-ci qəzet.-2012.- 25 yanvar.- S.7.