Fransa Senatı
“İfadə azadlığı cinayətdir” qərarını
verir
İNSAN HAQLARI SAHƏSİNDƏ
BEYNƏLXALQ TƏŞKİLATLAR İSƏ SUSUR
Fransa senatının qərarına
insan haqları sahəsində mövcud olan onlarla beynəlxalq
təşkilatın reaksiyası necədir?
“İnkarçılığın
Cəzalandırılmasına Dair” Fransa senatının nəinki
bu Avropa ölkəsində, bütövlükdə Qərbdə
demokratiyanın gələcəyini şübhə altına
alan qərarı azadlıq və demokratiya keşikçilərinin
təəssübkeşlərinin lal-dinməz sükutu ilə
qarşılanmışdır. Sual olunur: dövri olaraq demokratiyanı,
insan hüquq və azadlıqlarını dəyərləndirən
beynəlxalq təşkilatlar-Freedom House, “Transparency
İnternational”, “Human Rights Watch”, “Artikl 19” (ARTICLE 19: Global
Campaign for Free Expression), və s. və i.a. niyə susur? Yaxud bəlkə onları Fransada deyil, yalnız
başqa dövlətlərdə demokratiyanın vəziyyəti
maraqlandırır?
Dünyada
azadlığın səviyyəsini ballar və şkallarla
ölçən və mütəmadi olaraq “mühasibat
uçotunu” apararaq məruzələr təqdim edən,
başqa dövlətlərdə ifadə
azadlığının pozulmasını əldə bayraq edərək
“ani və vaxtında” bəyanatlar verən çoxsaylı təşkilatlar
senatın qərarından artıq bir neçə gün
keçməsinə, ona münasibəti üçün cəmi
15 gün vaxt olduğunu bilməsinə baxmayaraq hələ də
susmaq mövqeyində durmuşlar.
Əgər
Fransa senatının qərarı: 1.beynəlxalq konvensiya və
hüquqi aktlarla; Ümumdünya İnsan hüquqları Bəyannaməsi
ilə; 2. Kontinental-Avropa insan hüquqları Konvensiyası ilə
ziddiyyət təşkil edirsə; 3.Konkret olaraq Fransada
milyonlarla insanın hüquq və azadlıqlarını
kütləvi şəkildə pozursa o zaman növbəti ildə
bu təşkilatlar hansı demokratiyanı dəyərləndirəcəkdir?
Hələlik bu gün üçün yalnız 2 təşkilat
məsələyə münasibət bildirib. Mərkəzi Londonda yerləşən
“Amnesty International” İnsan hüquqları təşkilatı
“erməni genosidi”ni inkara görə cəza verilməsi barədə
qanun qəbul edən Fransa Senatına etiraz bildirirək, bunun
ifadə azadlığını təhdid etdiyini bildirib. Sitat:
“Əsas məsələ 1915-ci ildə baş verənlərin
“soyqırım” olub-olmaması deyil, əsas məsələ
Fransa rəsmilərininin söz azadlığını məhdudlaşdırmasıdır.
Fransa hökuməti beynəlxalq insan
hüquqları öhdəliklərini yerinə yetirə
bilmir. Qanun lahiyəsinin həyata
keçirilməsi ictimai debatlara güclü təsir göstərəcək
və Fransanın söz azadlığını qorumaq barədə
götürdüyü beynəlxalq öhdəliklərə
zidd olacaq”.
Yanvarın 26-da isə “Sərhədsiz reportyorlar” beynəlxalq
mətbuatı və ifadə azadlığını
müdafiə təşkilatı Fransa parlamenti üzvlərinə
Senatın təsdiq etdiyi erməni soyqırımının
inkarına görə cəza tətbiqi haqqında qanundan
Konstitusiya Məhkəməsinə şikayət vermək
çağırışı ilə açıq məktub
göndərib.
Məktubda
qanunu pozduğu çoxsaylı hallar sırasında bəziləri,
sitat: “ifadə azadlığı hüququna zidd olması,
cinayət və cəza arasında mütənasiblik
olmaması, parlamentin səlahiyyətlərini pozması və
təfsirində aydınlıq olmaması, hakimiyyət
bölgüsü prinsipinə uyğun olmaması, tarixin “təhrikçi
inkar” kimi şərh edilərək təhlükəli
pozuntulara yol açması, onun Avropa İnsan Hüquqları
Konvensiyasına, ATƏT prinsiplərinə və digər beynəlxalq
öhdəliklərə ziddir. “Konstitusiya Fransa
parlamentinə tarixi faktı müəyyən etmək səlahiyyəti
verməməsi, demokratiyanın mürtəce qanunla, xüsusən,
başqa ölkədə qəbul edilmiş qəbul etdirilə
bilməməsi”- qeyd edilir.
Demokratiyanı dəyərləndirməklə
məşğul olan beynəlxalq təşkilatların öz
obyektivliklərini göstərmək üçün
sınaq dövrüdür
Proseslər bir daha onu göstərir ki, demokratiya qeyd edilən
beynəlxalq təşkilatların hansısa ölkələrə
verdiyi adlar deyil, hər gün davam edən ardıcıl
prosesdir və onun yeganə meyarı siyasi rəhbərliyin qəbul
etdiyi qərarlarda əksini tapan demokratik prinsiplərə
sadiqlikdir. Buna görə də “mütərəqqi və
qabaqcıl demokratiya idealı olan ölkələr
“anlayışına yenidən baxılmalıdır.
Bəzi
ölkələri qüsursuz nümunə kimi, Azərbaycan da
daxil olmaqla digərlərinin isə stereotiplərlə təqdim
edən bu təşkilatlar məhz Fransanı azad ölkə,
demokratiyanın beşiyi mifinə o dərəcədə
inandıra bilmişdir ki, bu ölkədə qanunverici orqanda qərar
qəbul edilərkən onun nə qədər antodemokratik
ruhlu olduğunu düşünməyə, ehtiyac duymur.
Avropa Komissiyasının tapşırığı ilə
tanınmış ekspetlər qrupu Avropada plyuralizmin təhlilini
həyata keçirmişdir. Ekspert qrupu yanvarın
24-də nəticələri elan edərkən Fransanın bu
sahədə gerilədiyini, onun “Avropa üçün pis
nümunə” olduğu nəticəsinə gəlmişdir.
Bununla belə mətbuat azadlığını dəyərləndirən
“Sərhədsiz reportyorlar” beynəlxalq təşkilatının
son reytinqində 179 ölkə sırasında Fransanı 38-ci
yerdə, Türkiyəni 148-ci, Azərbaycanç 168-ci, Ermənistanı
isə 77-ci yerdə yerləşdirmişdir. Necə
deyərlər, şərhə ehtiyac yoxdur. Azərbayan dövləti “İnsan
hüquqlarının və azadlıqlarının müdafiəsinin
səmərəliliyini artırmaq məqsədilə Milli Fəaliyyət
Proqramını” təsdiq etməklə, demokratiyanın
dövlətin həyata keçirdiyi siyasətin prioritetlərindən
olduğunu da bir daha təsdiq edir.
Bu qərara münasibət bildirməyən beynəlxalq
təşkilatların bundan sonra demokratiya və insan
hüquqları haqda danışmağa mənəvi haqqı
olmayacaq. Buna görə də, dünya ictimaiyyəti,
xüsusilə də türk dövlətləri beynəlxalq
təşkilatlara müraciət ünvanlamalı və bəyanatla
çıxış etməlidir. Birmənalı
olaraq vurğulanmalıdır ki, əks təqdirdə növbəti
illərdə demokratik dəyərləndirmələrə
dair hesabatların dəyəri bu qərara reaksiya ilə
ölçüləcəkdir. Beynəlxalq
təşkilatlar susarsa bu qərbin və Avropanın demokratiya
ideallarının artıq boş ifadə olduğunu sübut
edəcək. Çünki yalnız
demokratik ideal və prinsiplərə sadiq olduğunu sübut
etməklə başqa ölkələri dəyərləndirmək
və ya onlara qiymət vermək olar.
“İnkar qanununa” münasibətdə beynəlxalq təşkilatlar
susarsa o zaman bu ifadə azadlığının cinayət
hesab edilməsinə onların birbaşa şahidliyi və dəstəyi
kimi dəyərləndiriləcəkdir.
Demokratiyanın bərqərar
olması üçün əsrlər,antidemokratik
qanunun qəbulu üçün illər, onun
qarşısının alınmasına isə 15+ 3 gün...
Fransa xalqı demokratik hakimiyyətin mənbəyinin xalq
olduğunu bir daha göstərmək üçün tarixi
şans –daha 3 gün vaxt əldə etmişdir. Fransa prezidenti
dövlətlərarası münasibətləri zərbə
altına qoymaqla, demokratiyanın və insan
hüquqlarının onun üçün boş bir
şüar olduğunu sübut etməklə siyasətdə
kobud, “sərt” güc adlanan mövqeyini sərgilədi.
Bunun qarşılığında beynəlxalq təşkilatlar
və Fransa xalqı ona qarşı “yumşaq
gücünü” səfərbər etməklə çox
şeyə nail ola bilər. Təkcə
Amnesty International öz cərgələrində 140 ölkədən
1,8 milyon fəal birləşdirir. Bu az deyil. Yalnız bu halda Fransa
xalqı və onu təmsil edən senatorlar demokratiyanın
siyasi hakimiyyət uğrunda mübarizənin vasitəsi deyil, əsrlər
boyu çətinliklə əldə etdiyi ümumbəşəri
dəyər olduğunu, əsrlərlə yaşı olan
“azadlıq, bərabərlik və qardaşlığın”
yalnız şüar olmadığına bir daha dünyanı
inandıra bilər.
Fransa qanunlarına görə Senatda qəbul edilən
qanun prezident tərəfindən 15 gün ərzində təsdiqlənməlidir.Qanunun
Fransa Konstitusiya Məhkəməsi tərəfindən ləğv
edilməsi üçün cəhdlərə
başlanmışdır. Fransanın Konstitusiya
Şurası qanuna müxalif olan senatorların qanununa rəsmi
prosedurla müdaxilə etməsindən və sənədin əleyhinə
imzatoplama kampaniyasından xəbər tutaraq, onlara 3 gün əlavə
vaxt vermiş, layihənin prezidentə göndərilməsinin
ləngitmişdir. Azacıq görünən
bu 3 gün antidemokratik qanunun əleyhinə yeni qüvvələri
səfərbər etmək üçün çox
böyük imkan verə bilər.
Beynəlxalq təşkilatların
hansı prinsipləri rəhbər tutmasını aşkar edəcək
zaman
Bu qərarın yalnız Türkiyəyə, yaxud
türk dünyasına aid olduğunu düşünənlər
dərindən yanılırlar. Dünyanın
aparıcı, klassik demokratiya nümunəsi hesab edilən
dövlətləri də məsələyə mütləq
prinsipial münasibətini bildirməlidir.
Tarixdə belə presedentlər çox təhlükəli
proseslərin başlanğıcını qoyub. 2-ci dünya
müharibəsi ərəfəsində Berlində Sudetdə
yaşayan almanların müdafiəsi barədə
çağırışlar tez-tez səslənirdi. Belə fəlsəfənin məntiqi sonluğu isə
tarixidən məlum olduğu kimi fəlakətli müharibə
olmuşdur. “İnkar qanununun” N.Sarkozinin
imzalayacağı təqdirdə presedent yaratması da
çox təhlükəli perspektivlərdən xəbər
verir. İnsanların ədalətə
dair təsəvvür və inamlarının, demokratiyanın
Qərb-Avropa idealı və onun konkret Fransa modelinin puç
olmasından xəbər verir.
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsində Ermənistanın
işğalçı və təcavüzkar ölkə
olması qətnamələrində əksini tapan BMT-nin
nizamnaməsində insan hüquqları və demokratiyanın
ümumən qəbul edilmiş beynəlxalq standartların
olması rəsmən təsbit edilmişdir. Elə isə beynəlxalq
dövlətlərarası təşklatlar: BMT-nin İnsan
Hüquqları üzrə Ali Komissarlığı, BMT-nin
İnsan Hüquqları Şurası, ATƏT-in və Avropa
Birliyinin insan Hüquqları üzrə Komissarı, Beynəlxalq
İnsan Hüquqları Liqası,İnsan Hüquqları
üzrə Helsinki Fondu və s. bu qəbildən olan onlarla
qurumlar məsələyə prinsipial münasibət bildiməlidirlər.
Qarşıdakı müddət demokratiyanı dəyərləndirmək
səlahiyyətinə iddia edən, istənilən statusda olan
beynəlxalq təşkilatların birgə səy və əzmlərinin
maksimum istifadə etmək üçün həqiqi sınaq
zamandır. Beynəlxalq təşkilatlar bir nəfər kimi həmrəylik
nümayiş etdirərək demokratiyanın siyasi ambisiyalara
qurban verilməsinə, qanun layihəsinin N.Sarkozi tərəfindən
imzalanmasına mane olmalıdırlar.
Bu onu
göstərir ki, insan haqları və demokratiya sahəsində
özlərini “səlahiyyət sahibi” elan edən beynəlxalq
təşkilatların onlara “olan-qalan” etimadı itirmək istəmirlərsə,
yaxud ayrı-ayrı mərkəzlərin göstərişi və
ya subyektiv mülahizələr əsasında fəaliyyət
göstərmədiklərini sübut etmək istəyirlərsə,
səylərini artırmalı, qarşıdakı qısa zaman
müddətini mümkün qədər səmərəli
istifadə etməlidirlər.
Yalnız
bu halda məlum ola bilər ki, insan
hüquqları və demokratiya bu gün siyasi hakimiyyət
uğrunda mübarizənin siyasiləşmiş və ideoloji
aləti olmayıb real işlərlə qiymətləndirlən
kateqoriyadır. Belə olmadığı təqdirdə,
beynəlxalq səviyyədə qəbul edilmiş
qanunların subyektiv qərəzlərə qurban verildiyini,
demokratiyanın deyil, onun görüntüsünün, ikili
standartların mövcudluğunu etiraf etməlidirlər.
Tahirə ALLAHYAROVA,
Strateji Araşdırmalar Mərkəzi,
Daxili siyasətin təhlili
şöbəsinin
müdiri, fəlsəfə elmləri doktoru
525-ci qəzet.- 2012.-
28 yanvar.- S.7.