Sözün şəkli
... Nədən
onu bu qədər sevirlər?... Onu görəndə təbəssüm qonur
dost-tanışların, tanıyanların üzünə.
Nədən ona bu qədər yaxın, lap
yaxın olmaq istəyirlər?
Məgər
hər adama bu
qədər can atarlarmı, məgər hər adama onun kimi dost, arkadaş demək
olurmu?
Olmur!
Onda bu nə sirdir, qardaş?
Tanrıdan
və özündən başqa bu sirri, bu sehri heç kim bilmir. Yəni
heç mən də
bilmədim ötüb keçən bu qırx ildən
çox uzun bir ömür yolunda.
Yazıçı,
publisist, millət vəkili Aqil Abbas! Rəsmi
tanıtım belədir. Axı insanın xarakterini, özəlliyini də onun ictimai
statusu kimi rəsmiləşdirmək olmur. Məsələn,
bu cür təqdimatlarda “... ən demokratik qəzet sahibi”, “...ən yaxşı
dost”, “...ən əliaçıq
qarabağlı”, “...gözlərində bir damcı da yaş görünməyən...
ən kövrək kişi” və
başqa bunlara bənzər gözəl, qəribə ifadələri
onun peşəsi və vəzifəsi kimi sadalamaq
mümkün deyil. Doğrudan da, “ən yaxşı dost” adlı vəzifə yoxdur axı bu dünyada. Bu, sadəcə o
insanın xarakteri və mənəvi üstünlüyüdür. Bir
vaxtlar mən əbəs yerə Aqil Abbas haqqında bu sözləri yazmamışdım: “... Çünki onun
həyat tərzinin və dünyagörüşünün
indi çox nadir hallarda rast gəlinən
unikal bir özəlliyi başqa sualların da yükünü azaldaraq sadələşdirir.
Dövran elə gətirib ki, indi əsl dostluq, sonadək sədaqətlilik daha
çox keçmişlərə aid
məsələlər kimi
xatırlanır. Dostluq da limitləşir, müəyyən
haqq-hesablar üzərində
qurulur və deməli, özünün əsilliyini, ecazkar funksiyasını itirir. Bu cür metamorfozların Aqil Abbas kimi şəxsiyyətlərə dəxli yoxdur. ... Aqil Abbas ömrü və
mənəviyyatı bir
dostluq akademiyasıdır.
... Və
o bir “təcili
yardım” simvoludur. Çətinə düşən,
haqsızlığa düçar olan, kədər üz verən
dost-tanışları hələ özünə gəlməmiş
Aqil Abbasın əlinin istisini
kürəklərində hiss edirlər. Bu əllərin
istisi onun həmin
insanlara arxalarında bir dağ
ucalığını yada
salır. O, harada lazımdırsa, mütləq özünü yetirəcək,
orada olacaq...”.
Bax, bu mənada
Aqil haqqında pafosla
danışmaq təbii çıxmaz da. Onu
olduğu kimi tanımağın, təqdim etməyin yolları da,
aydınlığı, sadəliyi qədər... mürəkkəbdir.
Çünki o, həm də qeyri-adiliyin şəxsiyyəti,
qeyri-adiliyin
yazıçısı və publisistidir. Onun təmkinli,
həm də üsyankar qarabağlılığı, vətənpərvərliyi,
türkçülüyü bəzən ən çox sevib hörmət
bəslədiyi adamlara da güzəşt
tanımır. Hər halda Aqil Abbas şəxsiyyəti, təbii
ki, xüsusiləşmiş halda deyil, adi, lap adi bir insan
şəxsiyyəti ilə
sanki öz fəaliyyətindən və
yaradıcılığından
da yüksəkdə dayanır.
... Zəruri
bir ricət bu yazıya müdaxilə etməkdədir. Çarəm yoxdur, razılaşmalıyam. Mən
Aqil Abbasın 60 illik yubileyi
münasibətiylə 1
apreldən bir həftə əvvəlki
“yaz tətilində” qələmə aldığım məqaləni
ənənəvi üslubdan fərqli olaraq
birnəfəsə
tamamlamaq istəyirəm. Bilirəm ki, sevimli dostlar
çoxlu yubiley təbrikləri
yazacaqlar, ürək sözlərini, arzularını bildirəcəklər. Mən öz məqaləmi
1 apreldən sonrakı günlərdə
dərc etməyi
düşünmüşəm. İstəyirəm Aqil
Abbas haqqında
yazmağı, danışmağı arzulayanlar
üçün gecikmək anlayışı olmasın. Qoy
bu yubiley təəssüratları bir az uzun sürsün, lap elə
ilboyu davam etsin. Bunu təkcə Aqil Abbasın
layiq olduğu statusla simvollaşdırmıram. Başqa səbəblər
də var. Aqil Abbas mövzusu təmənnasız istək və
münasibətlə oxuculara və bütövlükdə cəmiyyətə
bir daha aşılansın. O, elə mükəmməl
bir xarakterə malikdir
ki, xoş sözlərlə yanaşı, yubileyində
də tənqidi yanaşmadan
inciməz. Bunları xatırlatmağı özümə bir qardaşlıq borcu bilirəm. Yaxın
çevrimizdə hamı bilir ki, biz Aqil Abbasla dost deyilik. O, müraciətlərində
də, yazılarında da mənə həmişə qardaş
deyir. İndi mən də bir qardaş imtiyazı ilə
arzulayıram ki, Aqil Abbası yaxşı oxumayanlar, yaxşı
tanımayanlar diqqətli
olsunlar. Bir yazıçıya, bir dosta,
bir insana olan sevgilərində də.
...
Çünki bəziləri onun səmimiliyindən,
şöhrətindən, sağlamlığından, ailə səadətinə və
ailə
rahatlığına
hesablanmış duyğularından müəyyən məqsədlərlə istifadə
etməklə ömründən və
yaradıcılığından da...
qoparıb aparırlar. Hörmətcil, təmkinli və
məğrur olanda insanı bu qədərmi istismar edərlər?
O, bir nəfərdir. Yazıçı kimi
hamının ola bilər, deputat kimi seçicilərini
dinləyə və əlindən gələn köməkliyi göstərə bilər. Ancaq... O, elə hər xoş
söz deyənin və ya... umacağı olanın başına diademalar
düzə bilməz ki?!
Deyəsən mən də ifrata vardım.
Ancaq bəzi
yazılarımda olduğu kimi yenə də dostumuz Ramiz Rövşənin
qeyri-adi misraları şeirdən daha çox doğma insanlar kimi bizə həyan olur, sevincimizə-kədərimizə
qovuşur:
Ömür
deyilən şey
– uzun, ya qısa,
Dünyanın
ən çətin
dərsiymiş demə.
Bu qara,
qapqara yazı taxtası,
Bizim ömrümüzün tərsiymiş demə.
Ulduz-ulduz
yırtılan göy üzü tək,
O
taxtanı söz-söz yırtan biz olduq.
O qara
taxtanın qara bətnindən
Doğulan sözləri tutan biz olduq.
Yazdıq-pozduq
eninə-uzununa,
O qara
taxtanın hər qarışında
Əlimizin izi var.
Aldandıq...
o
yazı taxtasına.
Elə bildik hər
yazıya pozu var...
... Elə
indicə yadıma düşür ki, Azərbaycan ədəbiyyatında,
yəni son 30-40 ilin ədəbiyyatında həm Ramiz
Rövşəni, həm də Aqil Abbası fərqləndirən
qəribə bir məqam var. Ramiz Rövşən poeziyada, Aqil Abbas isə nəsrdə çox da məhsuldar
yaradıcılığa malik
deyillər. Yəni ildə
iki-üç kitab
nəşr etdirməyin “məşhurluğuna” enməzlər.
Ancaq hər iki ədibin əsərləri uzun illərdir ki,
sevilə-sevilə oxunur və masaüstü kitablara çevrilir. Mən Aqil
Abbasın “Şirinlik”dən,
“Evləri köndələn yar”dan tutmuş,
“Batmanqılınc”, “Dolu”, “Allahı qatil edənlər” əsərlərinə
kimi, aralıqda da nələr
varsa, hamısını həmişə dipdiri, canlı görürəm.
İndi
ki söz düşüb, digər fikirlərimi də bildirim. Mən peşəkar ədəbiyyatşünas tənqidçilər kimi
arzuladığım səviyyədə yaza bilmərəm. Hətta ən
çox sevdiyim
yazıçı və şairlər haqqında
da. Çünki istər-istəməz
qeyri-peşəkarlıq özünü göstərəcək.
Ancaq mövzuya publisistik yanaşma məni heç vaxt oxucu
qarşısında utandırmayıb.
Gənc
postmodern yazarların Ramiz Rövşəni, Vaqif Səmədoğlunu,
Vaqif Bayatlı Odəri sağdan, soldan, mərkəzdən topa tutduqları vaxtlar idi. Adını çəkməyəcəm,
ərkim çatan belə sentrionlardan birini səmimi söhbətə tutdum.
Sualımın biri belə oldu: arzulamazdın ki, Ramiz
Rövşənin çox yox, “Ayrılıq”, “Qara
paltarlı qadın” şeirlərinin, “Canavar ovu” poemasının
altında sənin imzan olsun?
Cavab verdi ki, arzulayardım...
Aqil
Abbasın əvvəlki
yaradıcılığı öz yerində, son romanları
olan “Dolu” və “Allahı qatil
edənlər” oxucu qıtlığı
adlandırdığımız son illərin ən
çox oxunan əsərləridir.
Bu əsərlər bəzən xəfif tənqidə məruz
qalsalar da reallıq budur: sevilir və oxunur. Yaradıcılığında hekayə və roman janrlarının
klassik üslubuna üstünlük verərək
oynaq dil və məntiqlə məqsədinə nail olan Aqil
Abbas bu dəfə fərqli bir manevr və iddia ilə məhz
postmodernin mükəmməl nümunələrini ortaya qoydu.
Beləliklə, istedadlı yazarımız belə bir ədəbi
sintezin
mümkünlüyünü və effektliyini sübut etdi. Çoxdandı
sanballı hərb, müharibə,
Qarabağ mövzularında əsərlər
arzulanırdı. Yuxarıda Ramiz Rövşən
haqqında başqa bir tərzdə
misal çəkdim. Aqil Abbasın bu cür lüksü
olmadığından konkret
olaraq belə deyərdim: hətta
məşhur
yazıçılarımız da istərdilər ki, “Dolu” kimi bir
romanın müəllifi
olaydılar. İlin-günün bu vaxtında hər yazıçını və
ya hər əsəri oxumurlar. “Dolu” oxunur.
... Hələ bir
hissəsi ekranlarda da
“oxunur”. Əksəriyyəti gənclər olan
çox istedadlı bir
kollektiv hər dəfə
anşlaqla başlayıb
ayaqüstü alqışlarla
başa çatan “Dolu” adlı
möhtəşəm
filmi məhz Aqil Abbasın
ssenarisi əsasında çəkdilər. Bu filmin uğurları Azərbaycan kinematoqrafının
uğurlarıdır. Mən bu filmin bəzi
çəkilişlərində də, kollektiv nümayişlərində
də iştirak etmişəm.
Bu dərəcədə səmimiliyin,
mehribançılığın və can
yanğısının nəticəsi məhz gördüyüm
heyranlıqlar səviyyəsində olmalı idi. Yubilyar
qardaşımızın qəzetçilikdə,
yazıçılıqda olduğu kimi, kino sahəsində də özünəməxsus dəst-xətti yarandı. Üstəlik kino aləmi,
kino sənətçiləri
bir məşhur yazıçının, bir məşhur mətbuat AS-ının və hörmətli millət
vəkilinin necə sadə, necə zəhmətkeş,
necə səxavətli şəxsiyyət
olduğunu da gördülər.
Özləri demiş, ilk dəfə!
“Ədalət”
də Aqil Abbasın
şah əsərlərindən biridir. Bu gün “Ədalət”i Aqil Abbasın
xanımı, həyat və qələm
yoldaşı İradə
Tuncay daha böyük zirvələrə daşıyır. Bu görkəmli yaradıcı tandemin
uğurları
hamımızı
sevindirir. Ən gözəl, ən uğurlu illər hələ qarşıdadır. Bu
günlər biz sevimli
Aqil Abbasın 60
illik yubileyinin qürurunu onu sevənlərlə paylaşmaqdayıq.
Ayrıca
mənim bir arzum da var. Tanrıdan Aqil Abbasa uzun və sağlam
ömür
arzulayıram. Qalan nə varsa, o, öz zəhməti,
fədakarlığı və istedadı ilə nail olmağı bacaran
güclü şəxsiyyətdir.
60-ın
və bütün
gələcək həyatın ən parlaq ulduz kimi bərq vursun, əziz
QARDAŞım!
P.S. Bunu çoxları bilmir: uşaqlıqdan rəssamlığa
həvəsi və həsədi o dərəcədə
böyük olub ki, dərslərindən və digər gündəlik məcburiyyətlərdən qalan
vaxtını
fırça və rənglərlə keçirib. Ancaq
çəkdiklərini
heç kəsə
göstərməyib. Gənclik illərində də hamımız onun nələrsə
çəkdiyini bilirdik. Qəribə
bir inadkarlıqla gizlədirdi çəkdiklərini. Bunu da
çoxları bilmir: Aqil universiteti bitirənə qədər
onun dilinə nə içki, nə
də siqaret dəyib. Bəzən onun tələbəliyi
haqqında davakar,
dəstə-tifaq adamı kimi danışıblar. Əslində
bunların hamısı onun daim axtarışda olan
xarakterinə heç də uyğun olmayan şeylərdi.
Bütün mühitlərdə görünməsi onun bu
mühitlərin hansısa birinə aludəliyi üçün deyil,
müşahidələrinin sərbəstliyi üçün
gərəkli idi. Çox səmimi
və duru baxışlarından, çiyninə tökülən
qıvrım saçlarından, “trapest və platforma” geyimindən və...
sakitliyindən nəsə bir gizlinlər
duyulurdu. Bizlər də onun
davranışlarından
anlaya bilmədiyimiz nəyi isə axtarıb
tapmağa
çalışırdıq.
İyirmi yaşlarında olan bizlər hələlik ona
Yucin deyirdik – Yucin Vitla! Aqil kiçik bir çevrədə – özü kimi axtarışlarda olan çevrədə hərdən bu adla
çağrılmağını
qəribə bir təbəssümlə qarşılayırdı.
Yucin Vitla
dünyaşöhrətli
rəssam olsa da, o ədəbi qəhrəman idi...
Aqil
fırçasını və boyalarını bir kənara qoyubmuş...
Aqil qələmə
sarılıbmış, qələmlə çəkirmiş...
...
Sözün şəklini çəkirmiş.
Heç kəsə bənzəmədən
özü olurmuş...
Aqil Abbas adlı bənzərsiz
ömür yolu ilə.
Məzahir Əhmədoğlu
525-ci qəzet.-
2013.- 2 aprel.- S.7.