Hakimiyyət-cəmiyyət-din münasibətlərinin
Azərbaycan modeli beynəlxalq səviyyədə müsbət
qarşılanıb
Bu günlərdə professor R.Əliyevin “Hakimiyyət, cəmiyyət
və din” adlı kitabı “Trafford Publishing” nəşriyyatı
tərəfindən Amerika Birləşmiş Ştatlarında
ingilis dilində çapdan çıxıb. Nəşriyyat müəllifin
bu kitabını özünün www.traffod.com saytında belə
təqdim edir: “Oxuculara təqdim edilən kitab günün ən
vacib və aktual mövzusuna – hakimiyyət, cəmiyyət və
dinin qarşılıqlı münasibətlərinə həsr
olunub. Müəllif, Azərbaycan Respublikasının Dini
Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsinə 5
il rəhbərliyi zamanı əldə etdiyi təcrübələrdən
çıxış edərək, cəmiyyətin bu
üç həyati mühüm tərkib hissəsi
arasında qarşılıqlı əlaqə və eyni
zamanda qarşılıqlı asılılıq və bu elementlərin
bir-birini tamamlaması barədə fikri əsaslandırmağa
çalışmışdır. Müəllif
hesab edir ki, onların dərin qarşılıqlı əlaqəsi
bütün cəmiyyətdə hakimiyyət və idarəçilik
balansının qorunub saxlanmasında məntiqi əsasdır”.
Dünya
miqyasında tanınmış bu nəşriyyatın kitab barədə
yuxarıdakı təqdimatı deməyə əsas verir ki,
professor R.Əliyevin oxuculara təqdim edilən “Hakimiyyət, cəmiyyət
və din” adlı kitabında elmi-nəzəri cəhətdən
əsaslandırılmış dini konsepsiya nəinki Azərbaycan
cəmiyyəti üçün, eləcə də beynəlxalq
səviyyədə ən ciddi din-dövlət münasibətləri
modeli kimi qəbul və təbliğ olunur.
Qısa zaman kəsiyində nəşriyyatın
saytına kitabla maraqlanan və onu almaq istəyən 12 min nəfərə
yaxın oxucu müraciət edib.
Ona görə də müəllifin zəngin
dünyagörüşü, fəlsəfi-elmi biliyi və təcrübəsi,
eyni zamanda tarixi həqiqətlər və faktlar əsasında
tərtib edilərək qələmə alınan və
oxuculara təqdim olunan bu maraqlı kitabı barədə fikir
yürütməyə dəyər.
Təqdim edilən kitabda din, cəmiyyət və hakimiyyətin
qarşılıqlı münasibətlərinin bütün
mümkün formalarını bütöv şəkildə nəzərdən
keçirməyə müəllif tərəfindən ilk dəfə
cəhd edilmişdir. O qeyd edir ki, cəmiyyətin həyatını təşkil
edən bu üç vacib komponentin əsaslandığı mənəvi
əxlaqi dəyərlər sistemi bütöv və həqiqi
varlıq mahiyyəti daşıyır. Bu mahiyyətin
təhlili və onun real anlamda təqdimatı cəmiyyətdə
hakimiyyət, cəmiyyət və din münasibətlərinin
qarşılıqlı münasibətini düzgün
qurmağa və lazım olan səviyyələrdə
onları tənzimləməyə imkan verir. Belə bir münasibətlər sistemini
daşımaq yükü və vəzifəsi hər bir cəmiyyətdə
əsrlər boyu mövcud olub və bu gün də var.
Hazırki
mərhələdə dünyanı yenidən nüfuz dairələrinə
bölmək, bununla da böyük maliyyə qaynaqlarına
malik olmaq istəyən güclü dövlətlər əllərində
olan geniş təbliğat vasitələrindən istifadə
etməklə bü gün Yaxın və Orta Şərq
ölkələrində, hətta bir sıra Avropa dövlətlərində
demokratiya şüarları altında geniş insan kütləsinin
ehtirasını ələ alır, onları idarə etmək
üçün bir sıra dağıdıcı ideologiya və
təşkilatlar formalaşdırırlar. Nəticədə,
cəmiyyət minlərlə insan tələfatı ilə
üzləşir, ictimai-siyasi təşkilatlar və müxtəlif
yönümlü dini qruplaşmalar hakimiyyətlə
qarşılıqlı münasibətlərdə ciddi təzad
və ziddiyyətlər obyektinə çevrilirlər.
Belə bir mənzərəni bu gün Suriya
timsalında görmək mümkündür. Nəinki
Suriyada, eləcə də regiondakı dövlətlərin
qarşılıqlı münasibətlər sistemində də
ciddi çətinliklər yaranmışdır və onun həlli
yolları və cözülməsi üçün ən
optimal və tələfsatsız yollar axtarılır.
Bütün bu sualların cavabını, adıgedən
region dövlətlərindəki siyasi-ictimai böhranların
yaranma səbəblərini, mahiyyətini və
çözülməsi yollarını müəllifin
oxuculara təqdim edilən bu əsərində əldə etmək
olar.
Kitabın
müəllifi çox sadə və anlaşıqlı bir
dildə və üslubda dövlətçiliyin əsas təməl
prinsiplərindən biri olan mənəvi təməl prinsipini
öz oxucularına izah edir, onun mahiyyətini açır,
dövlətin ictimai əsaslarını təşkil edən
cəmiyyətin, onun söykəndiyi əxlaqi dəyərlərin
möhkəmliyinin dövlət üçün nə dərəcədə
vacib və mühüm olduğunu qeyd edir.
Eyni zamanda müəllif kitabda ona da işarə edir ki,
dövlətlər əsrlər boyu öz mənəvi təməllərinin
möhkəmliyini insanların etiqad etdikləri dinlə də
qorumağa və təmin etməyə
çalışmışlar. Belə ki, həmin dinə
etibar etmişlər.
Hər
bir dövlətdə cəmiyyət, əxlaq və həyat tərzi
dini dəyərlərlə qarşılıqlı münasibətdə
olur, onların düzgün qarşılıqlı əlaqədə
inkişafının tənzimlənməsi və təmin
edilməsi hakimiyyətin qarantıdır!
Ona
görə də, dünyanı yenidən nüfuz dairələrinə
bölmək və bundan qədərincə faydalanmaq istəyən
güclü dövlətlər hədəfə
götürdüyu millət və dövlətin mənəvi
bünövrəsini sarsıtmaq üçün müxtəlif
dini təxribat və təfriqələrdən, müxtəliv
yönümlü ideya cərəyanlarından, onları təbliğ
etməkdən və yaymaqdan istifadə edirlər, dinin cəmiyyətdə
rolunu heçə endirməyə, mənəviyyatsızlığı
ön plana çəkməyə çalışırlar.
Müəllif
bu əsərində Azərbaycanın milli mənafeyini və
dövlətçiliyini, onun milli-mənəvi dəyərlərini
müdafiə etməklə onları öz oxucusunun müzakirəsinə
verir.
Professor
R.Əliyevin uzun illərin təcrübəsi nəticəsində
işlənib hazırlanmış və ortaya qoyulmuş
“Hakimiyyət, cəmiyyət və din” əsərini Azərbaycan
hakimiyyətinin dini siyasət konsepsiyasının nəzəri
əsasları, din dövlət münasibətlərinin tənzimlənməsinin
ən yaxşı modeli kimi qəbul etmək olar!
Azərbaycan
Respublikasında dini etiqad azadlığının təmin
edilməsi, din-dövlət münasibətlərinin tənzimlənməsi
sahəsində əsaslı islahatların həyata
keçirilməsi, dini azlıqların hüquqlarının
qorunması və təminatı sahəsində bir sıra
mühüm və ciddi addımların atılması məhz
professor R.Əliyevin Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət
Komitəsinə rəhbərlik etdiyi illərə təsadüf
edir.
Kitabın
müəllifi dövlət komitəsinə rəhbərlik
etdiyi illərdə cəmiyyətin hər bir fərdini vətənpərvərlik
ruhunda tərbiyə etmək, onlarda milli suverenliyi, ərazi bütövlüyünü
qorumaq, ölkənin iqtisadi potensialını inkişaf etdirmək
kimi hissləri aşılamaq, dini fəaliyyət sahəsində
dövlət siyasətini həyata keçirmək, cəmiyyətdə
dini dözümlülük, tolerantlığı bərqərar
etmək prinsiplərini də əsas fəaliyyət istiqaməti
kimi müəyyənləşdirdi.
Professor
R.Əliyevin təşəbbüsü və uzun sürən
səyləri nəticəsində 2004-cü ilin oktyabr
ayının 26-da 40 müxtəlif təmayüllü dini
icmanın iştirakı ilə “Sülh və barış
naminə” adlı Azərbaycan Dini Qurumlar birliyi təsis edilərək
Dövlət komitəsində qeydiyyatdan keçdi və fəaliyyətə
başladı. Birlik öz fəaliyyəti dövründə
dini tolerantlığın bərqərar olunması,
dini-ayrıseçkiliyə, dözümsüzlüyə yol
verilməməsi yolunda bir sıra tədbirlərin təşkilində
iştirak etdi.
Bütün
bu səy və zəhmətlərin nəticəsi kimi Dini
Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsinin
2001-2006-cı illərdə din-dövlət münasibətlərinin
qaydaya salınması, hakimiyyət, cəmiyyət və din
modelinin qurulması və onun işə tətbiqi sahəsindəki
fəaliyyətinin yekunlarına belə qiymətlər verildi:
– “Azərbaycan
və onun xalqı həmişə dini
dözümlülüyü ilə fərqlənmişdir. Mən
şadam ki, burada hamı bunu qeyd etdi və bu həqiqətən
belədir” (Azərbaycan Prezidenti Heydər Əliyevin Bakıda
Baş Kafedral kilsənin açılışı mərasimindəki
çıxışından);
– “...Azərbaycanda
dini və milli zəmində tolerantlıq hökm
sürür, bütün xalqlar bir ailə kimi yaşayır. Əminəm
ki, bu ölkəmizin gələcəyi üçün
çox önəmli amildir...”( Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev,
21 sentyabr 2005-ci il, Bakı şəhəri);
– “...Bu
gün Azərbaycanda dinlər arasında yaranan
dözümlülük və tolerantlıq münasibətləri
hamı üçün, bütün Avropa ölkələri
üçün pozitiv bir misal ola bilər...” (Almaniyanın Azərbaycandakı
səfiri);
– “...Azərbaycandakı
tolerantlıq məni razı saldı. Azərbaycanda hər kəs
istədiyi dinə etiqad edir, istədiyi kimi ibadət edə
bilir...” (Rum Patriarxı I Varfolomey);
– “...Azərbaycanda
davamlı bir ənənə mövcuddur. Uzun illər boyu
burada müxtəlif dini icmalar bir-birilə yanaşı dinc
şəraitdə yaşayır...Biz onu ümumi mədəni
irsimizə münasibətdə nümunə kimi göstərə
bilərik...” (ATƏT-in İnsan haqları və demokratik
azadlıqlar departamentinin sədri Ştudman);
– “...Azərbaycanda
tolerantlıq mühiti hökm sürür və bu çox
vacibdir... Dünyanın hər bir guşəsində
insanların əmin-amanlıq şəraitində
yaşaması və möhkəm sülhün olması Müqəddəs
taxt-tacın əsas arzularından biridir...” (İncilin təbliği
konqeqasiyasının prezidenti kardinal Kreçensio Sepe);
– “...Azərbaycanın
siyasi təbəqələşmə, iqtisadi böhran
zolağından keçərək, hazırda Avrasiyada və
dünyada layiqli yer tutmasını, beynəlxalq proseslərdə
getdikcə daha böyük rol oynamasını görmək
xoşdur...” (Moskva və Rusiyanın patriarxı II Aleksi);
– “...Azərbaycanlılar
din sahəsində öz ənənəvi
tolerantlığı ilə seçilirlər...” (Roma
papası II İohann Pavel).
Bütün
bu verilən qiymətlər müəllifin “Hakimiyyət, cəmiyyət
və din” adlı oxuculara təqdim edilən əsərində
öz təsdiqini tapdı, Azərbaycan Respublikası dini siyasət
konsepsiyasının ən
uyğun modeli ortaya qoyuldu və bu model bu gün beynəlxalq səviyyəli
ülgü ola bilər.
Səməd BAYRAMZADƏ,
Tarix elmləri namizədi
525-ci qəzet.- 2013.- 5 aprel.- S.6.