Azərbaycan təhsilinin son 15 ildəki
inkişaf mənzərəsi faktların və rəqəmlərin
dili ilə
Ötən 15 ildə milli təhsil quruculuğu istiqamətində
əhəmiyyətli addımlar atılıb,
bütövlükdə təhsil sisteminin milli ənənələr
və ümumbəşəri dəyərlər əsasında
yenidən qurulması mümkün olub. Ölkədə
və dünyada dinamik inkişaf tendensiyaları, o cümlədən
təhsil sahəsində əsaslı dəyişikliklərin
olması, Azərbaycanın keyfiyyətcə yeni inkişaf mərhələsinə
qədəm qoyması, Avropa və dünya təhsil məkanına
inteqrasiya istiqamətində mühüm addımların
atılması təhsil haqqında yeni qanunun qəbul edilməsi
zərurətini yaratdı. Bütün bu proseslərin məntiqi
nəticəsi kimi, 2009-cu ildə “Təhsil haqqında” qanun qəbul
edilib. Qanunun icrası istiqamətində Təhsil
Nazirliyi tərəfindən 50-dək normativ-hüquqi sənəd
hazırlanıb və hökumət tərəfindən təsdiq
edilib. Beləliklə, təhsil sisteminin
normativ hüquqi bazası tam yeniləşdirilib. Bu mərhələdə Azərbaycan yalnız
regionun deyil, həm də Avropanın siyasi cəhətdən ən
stabil ölkəsinə çevrilib, beynəlxalq aləmdə
yüksək nüfuz qazanıb. İqtisadi
inkişaf tempinə görə dünyada lider ölkələr
sırasına daxil olub.
DÖVLƏT BÜDCƏSİNDƏN
TƏHSİLƏ AYRILAN XƏRCLƏR 1,5
MİLYARD MANATA YÜKSƏLİB
Təhsil naziri Misir Mərdanov deyir
ki, ümummilli lider Heydər Əliyev hər zaman təhsil sahəsini
diqqət mərkəzində saxlayıb: “Ümummilli lider
deyirdi ki, cəmiyyət təhsilsiz inkişaf edə bilməz.
Heydər Əliyev ölkədə təhsilin
inkişafı üçün bütün şərait
yaratmışdı. Hazırda ümummilli
liderin bu ənənəsi Prezident İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilir. İ.Əliyev isə
bildirib ki, Azərbaycanın təhsil tarixi hər birimizin fəxr
etdiyi nailiyyətlərdəndir”.
M.Mərdanov
bildirib ki, ölkənin iqtisadi qüdrətinin
artması təhsilə yönəldilən investisiyaların
həcmini də əhəmiyyətli şəkildə
artırıb, dövlət büdcəsindən təhsilə
ayrılan xərclər 2003-cü ildəki 243 milyon manatdan
2013-cü ildə 1,5 milyard manata yüksəlib. İnvestisiya
xərcləri 2004-cü ildəki 5 milyondan 2012-ci ildə 420,9 milyon manata çatıb: “Bu mərhələni
Azərbaycanda təhsilin inkişafının intibah
dövrü adlandırsaq, heç də yanılmarıq. Məhz bu dövrdə təhsil tarixində ilk dəfə
olaraq 16 inkişafyönümlü dövlət proqramı təsdiq
olunub və uğurla həyata keçirilməkdədir.
Təhsilin ayrı-ayrı sahələrinin
inkişafı üzrə real vəziyyətin elmi təhlili əsasında
hazırlanıb təsdiq edimiş bu proqramların
reallaşdırılması nəticəsində təhsil
infrastrukturu müasir tələblərə uyğun qurulub.
Təhsilin məzmunu
müasirləşdirilərək yeniləşdirilib,
yeni dərslik siyasəti reallaşdırılıb, təhsilalanların
nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi üzrə
yeni model və mexanizmlər tətbiq edilməkdədir. Bununla
yanaşı əmək bazarının tələbatına
uyğun kadr hazırlığı və təminatının
yaxşılaşdırılması, təhsil müəssisələrinin
informasiya-kommunikasiya texnologiyaları ilə təmin edilməsi
və təhsil sisteminin informasiyalaşdırılması, məktəbəqədər,
texniki peşə, ali təhsil, xaricdə təhsil,
istedadlı uşaqların inkişafı, xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan uşaqların təhsilinin təşkili,
de-institutlaşdırma və digər bu kimi sahələrdə
əhəmiyyətli nailiyyətlər əldə olunub. 1998-ci ildə Prezident Heydər Əliyev “Azərbaycan
Respublikasında təhsil sahəsində islahatlar üzrə
Dövlət Komissiyası haqqında” sərəncam
imzalayıb. Bu sərəncama əsasən
“Azərbaycan Respublikasının təhsil sahəsində
İslahat Proqramı” hazırlanıb və 1999-cu ildə
prezident tərəfindən təsdiq olunub. İslahat
Proqramının əsas məqsədi məktəbəqədər,
ümumi, texniki peşə, ali təhsil
sahəsində mövcud potensialı saxlamaq və inkişaf
etdirmək, təhsil sistemini tənzimləyən
normativ-hüquqi bazanı yaratmaq, Konstitusiyada təsbit olunan, cəmiyyətin
tələblərinə əsaslanan təhsil siyasətinin həyata
keçirilməsi olub. Proqrama əsasən Azərbaycanda
təhsil islahatlarının 3 mərhələdə həyata
keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdu. I mərhələdə vətəndaşların təhsil
almaq hüququnu təmin edən, bazar iqtisadiyyatının tələblərinə
uyğun yeni təhsil sisteminin normativ-hüquqi, iqtisadi və
informasiya bazasını yaratmaq üçün təşkilati
işlər aparıldı. II mərhələdə
təhsil sahəsinin sosial-iqtisadi sabitliyinin təmin edilməsi
üzrə tədbirlərin həyata keçirilməsi,
genişmiqyaslı islahatların aparılması
üçün təşkilati, hüquqi-normativ, kadr, maliyyə,
maddi-texniki, elmi, tədris-metodiki və informasiya təminatının,
yeni idarəetmə modelinin yaradılması istiqamətində
əhəmiyyətli addımlar atıldı. III mərhələdə Proqramda nəzərdə
tutulan digər tədbirlər həyata keçirilməkdədir.
Azərbaycanda
uğurlu islahatların aparılmasına Dünya Bankı ilə
birgə həyata keçirilən layihələr əhəmiyyətli
töhfə verdi. 1999-cu ildə
Azərbaycan hökuməti və Beynəlxalq İnkişaf
Assosiasiyası arasında “İnkişaf üçün
kredit haqqında Saziş” imzalandı və prezidentin
müvafiq sərəncamı ilə təsdiq edildi”.
BU İLLƏRDƏ ÖLKƏDƏ
40-DAN ÇOX ÖZƏL MƏKTƏBƏQƏDƏR TƏHSİL
MÜƏSSİSƏSİ FƏALİYYƏTƏ
BAŞLAYIB
M.Mərdanovun dediyinə görə, mahiyyətcə
öyrədici xarakter daşıyan birinci layihə uğurla
başa çatdıqdan sonra 2003-2007-ci illəri əhatə
edən Təhsil Sektorunun İnkişafı Layihəsinə
(TSİL) start verildi. Layihə çərçivəsində
kurikulum islahatı, müəllim hazırlığı, dərsliklər
və oxu materialları, maliyyələşdirmə və
büdcə islahatları, rasionallaşdırma, idarəetmə,
planlaşdırma və şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi
sahəsində əsaslı islahatların aparılmasına
başlandı. Bu layihə də uğurla
başa çatdıqdan sonra Təhsil Sektorunun
İnkişafı üzrə 2009-2014-cü illəri əhatə
edən İkinci Layihə (TSİİL) hazırlandı və
təsdiq edildi. Layihə ümumi təhsil üzrə
kurikulum islahatlarının davam etdirilməsi, məktəb
kitabxanalarının müasirləşdirilməsi, pedaqoji
kadrların əlavə təhsil sisteminin yeniləşdirilməsi,
məktəbə hazırlığın inkişaf etdirilməsi,
təhsil sistemində idarəetmənin təkmilləşdirilməsi,
müəllim peşəsi ilə bağlı reqlamentləşdirici
qaydaların yenidən işlənməsi və tətbiqi
komponent və alt-komponentlərini əhatə edirdi.
Məhz müstəqillik illərində məktəbəqədər
təhsilin uşaqların intellektual, fiziki və psixoloji
inkişafında, onların şəxsiyyətinin
formalaşmasında və məktəbə
hazırlanmasında xüsusi əhəmiyyətə malik
olması tədricən cəmiyyət tərəfindən qəbul
edilməyə başlandı. Həyata keçirilən islahatlar nəticəsində
ölkə üzrə 50 yeni uşaq bağçası
tikilib istifadəyə verilib, 72 məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi əsaslı təmir edilib, 284
müəssisə müasir avadanlıqlarla təchiz olunub. Nəticədə
ölkədə məktəbəqədər təhsilə cəlb
olunan uşaqların sayı 103 mindən 113 minə yüksəlib,
Bakı şəhərində bağçalara cəlb olunub
uşaqların əhatə səviyyəsi 30 faizə
yaxınlaşıb. Müstəqillik tarixində
ilk dəfə olaraq uşaq bağçaları
üçün müasir tələblər səviyyəsində
190 adda təlim vəsaitləri hazırlanıb müəssisələrə
çatdırılıb. Müstəqillik
illərində ölkədə 40-dan çox özəl məktəbəqədər
təhsil müəssisəsi lisenziya alıb və fəaliyyətə
başlayıb.
BÜTÜN ŞAGİRDLƏR
MİLLİ-MƏNƏVİ VƏ BƏŞƏRİ DƏYƏRLƏRƏ
UYĞUN, DƏRSLİKLƏRLƏ PULSUZ TƏMİN OLUNURLAR
Təhsil
naziri bildirib ki, ümumi təhsil sistemində yeni təhsil
proqramlarının (kurikulumların) tətbiqinə
başlanıb, “hafizə”, “yaddaş” məktəbindən
imtina edilərək “təfəkkür”, “düşüncə”
məktəbinə keçid reallaşdırılmaqdadır.
2007-ci ildən başlanan məzmun islahatları
hazırda I-V sinifləri əhatə edib. Tələbyönümlü,
nəticəyönümlü, şəxsiyyətyönümlü
və inteqrativ xarakter daşıyan yeni kurikulumların tətbiqi
ilə ümumi təhsilin yeni modeli yaradılıb. Yeni
dərslik siyasətinin həyata keçirilməsi nəticəsində
ümumi təhsil sistemində istifadə edilən 400 adda dərslik
milli-mənəvi və bəşəri dəyərlər əsasında
müasir tələblərə uyğun məzmunda, yüksək
poliqrafik keyfiyyətlə yenidən hazırlanıb və
çap olunub. Bütün şagirdlər dərsliklərlə
pulsuz təmin olunurlar. Bu dövrdə
ümumilikdə 55 milyon nüsxə dərslik çap edilib.
Təhsil tariximizdə ilk dəfə olaraq yeni kurikulum tətbiq
edilən I-V siniflər üçün dərslik komplektləri
hazırlanıb: “Ölkədən kənarda yaşayan
soydaşlarımızın dərsliklərlə təmin
edilməsinə xüsusi diqqət yetirilir,
Gürcüstanın təlim Azərbaycan dilində olan məktəbləri
I-XI sinif dərslikləri və dərs ləvazimatları ilə
təmin edilirlər. Dağıstanın Azərbaycan məktəblərinə,
səfirliklər vasitəsi ilə Amerika, Hollandiya,
Macarıstan, İngiltərə, Kanada, Rusiya, Ukrayna, Belarus,
Almaniya və Orta Asiya
Respublikalarında fəaliyyət göstərən
“Bazar günü” məktəblərinə də hər il dərslik
və dərs vəsaitləri göndərilir. Məktəb
kitabxanaları əlavə oxu materialları – uşaq
ensiklopediyaları, Azərbaycan və xarici ölkə
yazıçılarının əsərləri ilə təmin
edilib. Heydər Əliyev Fondunun yaxından
köməyi ilə ayrı-ayrı fənlər üzrə
140 adda 1.4 milyon nüsxə tədris-əyani vəsait
hazırlanaraq məktəblərə verilib. Eyni zamanda məktəblər 19 adda 351 min nüsxə
xəritə ilə təmin edilib. “Təlim və oxu
materialları kataloqu” tərtib olunub, 1098 adda 549000 nüsxə
təlim və oxu materialı 500 məktəbin kitabxanasına
verilib”.
MİLLİ QİYMƏTLƏNDİRMƏ
TƏDQİQATLARI APARILIB, MÜVAFİQ TÖVSİYƏLƏR
HAZIRLANIB
M.Mərdanov vurğulayıb ki, nazirlik tərəfindən
beynəlxalq təcrübəyə uyğun olaraq ölkədə
məktəbdaxili, milli və beynəlxalq qiymətləndirməni
əhatə edən yeni qiymətləndirmə sisteminə
keçilib. Yeni qiymətləndirmə sisteminin tətbiqinin
hüquqi və təşkilati əsasları 2009-cu ildə Azərbaycan
Hökuməti tərəfindən təsdiq edilib “Azərbaycan
Respublikasında ümumi təhsil sistemində qiymətləndirmə
Konsepsiyası”nda öz əksini tapıb. Məktəbdaxili
qiymətləndirmənin tərkib hissələri olan
diaqnostik, formativ və summativ qiymətləndirmənin tətbiqinə
başlanıb, müvafiq vəsaitlər və yeni qaydalar
hazırlanıb. Milli qiymətləndirmə
tədqiqatları aparılıb, müvafiq tövsiyələr
hazırlanıb. PİRLS 2011 və TİMSS 2011 beynəlxalq qiymətləndirmə
tədqiqatlarının nəticələrinə
əsasən PİRLS 2011 Proqramında Azərbaycan 58
iştirakçı ölkə arasında Oxu üzrə
37-ci yerdə qərarlaşıb. TİMSS 2011
Proqramında isə 60 iştirakçı ölkə
arasında Riyaziyyat üzrə 36-cı, Təbiət elmləri
üzrə 41-ci yeri bölüşdürür. Bu proqramlarda ilk dəfə iştirak edən Azərbaycan
üçün qazanılan nəticələr qənaətbəxş
hesab edilə bilər.
HAZIRDA 379 ÜMUMTƏHSİL MƏKTƏBİNDƏ
30 MİNƏ YAXIN ŞAGİRDƏ “ŞAHMAT” FƏNNİ TƏDRİS
OLUNUR
Nazirin sözlərinə görə,
2012-ci ilin yanvar ayından ölkənin bütün şəhər
və rayonlarında seçilən pilot məktəblərin
2-ci siniflərində şahmatın tədrisinə
başlanıb. Hazırda 379 ümumtəhsil məktəbində
30 minə yaxın şagirdə “Şahmat” fənni tədris
olunur.
Ümummilli
lider Heydər Əliyevin xeyir-duası ilə 2001-ci ildən
ilk özəl ümumtəhsil məktəbi fəaliyyətə
başlayıb, hazırda onların sayı 20-dən
çoxdur: “Müstəqil ölkəmizin təhsil tarixində
ilk dəfə olaraq 2010-11-ci dərs ilindən təhsil
aldığı müddətdə xüsusi nailiyyətlər
qazanan məzunların qızıl və gümüş
medallarla təltif olunmasına başlanıb. 2011-ci ildə
ilk dəfə olaraq 53 məzun qızıl və
gümüş medallarla təltif olunub, 2011-2012-ci tədris
ilinin yekunlarına görə 118 şagird qızıl, 20
şagird gümüş medala layiq görülüb. Bu dövrdə Azərbaycan məktəblilərinin
dünya və beynəlxalq fənn olimpiadalarında
iştirakı müntəzəm xarakter alıb və belə
yüksək səviyyəli bilik yarışlarında Azərbaycan
məktəbliləri 100-dən çox qızıl,
gümüş və bürünc medala layiq
görülüb. 2005-ci ildən etibarən
təhsil sistemində bilavasitə keyfiyyətin yüksəldilməsinə
xidmət edən informasiya-kommunikasiya texnologiyaları (İKT)
tətbiq edilməyə başlanılıb. Məhz bu dövrdə Azərbaycanın
bütün ümumtəhsil məktəbləri kompyuterləşdirilib,
ilk dəfə olaraq elektron tədris resursları təcrübəyə
gətirilib, təlim prosesində və idarəetmədə
İKT geniş tətbiq olunmağa başlanıb. Təhsilin
informasiyalaşdırılması sahəsində 2005-2007 və
2008-2013-cü illəri əhatə edən iki Dövlət
Proqramı təsdiq edilib, onların həyata keçirilməsi
nəticəsində ölkənin ümumtəhsil məktəblərində
hər 20 şagirdə bir kompüter nisbəti təmin olunub,
halbuki 2004-cü ildə hər 1063 şagirdə bir
kompüter düşürdü. Ümumtəhsil
məktəblərində işləyən 112 mindən
çox müəllim informasiya və kommunikasiya
texnologiyalarına dair xüsusi təlimlərdən
keçmişdir ki, bu da bütün pedaqoji kadrların 69%-ni
təşkil edir. 1700 məktəb genişzolaqlı
sürətli internetlə təmin olunan, internetə
qoşulan məktəblərin faizi 2004-cü ildəki 1,5 faizdən 2013-cü ildə 37 faizə
yüksəlib. 50 təhsil müəssisəsində
“Elektron məktəb” layihəsinə başlanıb. Yaradılan DATA mərkəz, elektron tədris
resursları bazası, vahid təhsil portalı səmərəli
idarəetməni təmin edib”.
MÜSTƏQİLLİK İLLƏRİNDƏ
MƏKTƏBLƏRİN İNFRASTRUKTURUNUN YENİLƏŞDİRİLMƏSİ
SAHƏSİNDƏ SON DƏRƏCƏ ƏHƏMİYYƏTLİ
İŞLƏR GÖRÜLÜB
M.Mərdanov qeyd edib ki, müstəqillik illərində
məktəblərin infrastrukturunun yeniləşdirilməsi
sahəsində son dərəcə əhəmiyyətli
işlər görülüb. Bu işlər 2002-ci
ildə ölkə Prezidenti Heydər Əliyev tərəfindən
təsdiq edilən və 2003-2007-ci illəri əhatə edən
Dövlət Proqramından sonra daha sistemli şəkildə
aparılmağa başlanıb. Prezident İlham Əliyevin
diqqəti nəticəsində məktəb tikintisi geniş
vüsət alıb və yeni ümumtəhsil məktəblərinin
tikintisi, mövcud məktəblər üçün əlavə
korpusların inşası, onların əsaslı təmiri, müasir
avadanlıqlarla təminatı, istilik sisteminin bərpası,
ümumilikdə infrastrukturun yeniləşdirilməsi nəticəsində
ölkə üzrə 1 milyon şagirdin təlim şəraiti
yaxşılaşdırılıb.1998–2012-ci illərdə Azərbaycanda
ümumilikdə bir növbədə 550 min şagird yerlik 2500
yeni məktəb binasının tikilməsi və əsaslı
təmiri, 708 məktəbin müasir avadanlıqlarla, 200-dən
çox məktəbin müasir kimya, daha 200 məktəbin
fizika laboratoriyaları ilə təmin edilməsi təhsil
tariximizdə ən əlamətdar hadisələrdəndir. Məktəblərin infrastrukturunun yeniləşdirilməsi
sahəsində Heydər Əliyev Fondunun müstəsna xidmətləri
olub, Fondun təşəbbüsü ilə 2005-2013-cü illərdə
370-dən çox yeni məktəb, uşaq
bağçası, uşaq evi, internat-məktəb binası
tikilib istifadəyə verilib, əsaslı təmir və bərpa
olunub, müasir avadanlıqlarla təchiz edilib. 2004-2012-ci
illərdə Təhsil Nazirliyinə ayrılan vəsait
hesabına 141184 yerlik 407 yeni məktəb, 188 məktəb
üçün 51040 şagird yerlik əlavə korpuslar
inşa edilib, 186 məktəbdə əsaslı təmir
işləri aparılıb. 1270 yerlik 11 yeni uşaq
bağçası, 1 peşə tədris mərkəzi
binası tikilib, 50 uşaq bağçasında, 9
texniki-peşə məktəbində əsaslı təmir
işləri aparılıb. Məktəb tikintisi sahəsində
həyata keçirilən tədbirlər nəticəsində
ikinövbəli məktəblər 73 faizdən 44 faizə,
ikinci növbədə təhsil alan şagirdlər 34,5 faizdən 21 faizə enib.
2500-DƏN ÇOX TƏHSİL
İŞÇİSİ YÜKSƏK DÖVLƏT TƏLTİFLƏRİNƏ,
FƏXRİ ADLARA LAYİQ GÖRÜLÜB
Təhsil naziri deyib ki, müstəqillik illərində
müəllimlərin və məktəblərin fəaliyyətinin
stimullaşdırılması istiqamətində əhəmiyyətli
addımlar atılıb. Prezident tərəfindən “Ən yaxşı ümumtəhsil
məktəbi və ən yaxşı müəllim
mükafatlarının təsis edilməsi haqqında” sərəncamına əsasən təhsil
tariximizdə ilk dəfə olaraq dövlət səviyyəsində
“Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi” və “Ən
yaxşı müəllim” müsabiqələrinin
keçirilməsi müəllim nüfuzunun yüksəldilməsinə
ciddi təsir edib, onları daha əzmlə işləməyə
ruhlandırıb. 2008-2012-ci illərdə qalib adını
qazanıb 250 məktəbin və 500 müəllimin yüksək
məbləğdə pul mükafatı ilə
mükafatlandırılması cəmiyyətdə çox
böyük və əlamətdar hadisə kimi qiymətləndirilməklə,
məktəblər və müəllimlər arasında
sağlam rəqabəti, innovativ fəaliyyətə istiqamətlənən
yaradıcılıq və təşəbbüskarlıq
meyillərini gücləndirməklə nəticə
etibarı ilə təhsilin keyfiyyətinin yüksəlməsinə
müsbət təsir göstərib. Müstəqillik
illərində Azərbaycanda təhsilə diqqət və
qayğının parlaq təzahürüdür ki, elm və
təhsilin inkişafındakı xidmətlərinə görə
ümumilikdə 2500-dən çox təhsil işçisi
yüksək dövlət təltiflərinə, fəxri
adlara layiq görülüb.
8500 MÜƏLLİM
STİMULLAŞDIRICI TƏDBİRLƏR TƏTBİQ EDİLMƏKLƏ
ÖLKƏNİN UCQAR KƏND MƏKTƏBLƏRİNƏ
GÖNDƏRİLİB
M.Mərdanovun
sözlərinə əsasən,
ümumtəhsil məktəblərinin kadr təminatı
sahəsində əsaslı tədbirlər həyata
keçiririlib, 2008-ci ildən başlayaraq ölkənin
ümumtəhsil məktəblərinə müəllimlərin
işə qəbulu sahəsində beynəlxalq təcrübəyə
uyğun yeni mexanizmlərin tətbiqinə
başlanılıb, müəllimlərin seçilib yerləşdirilməsi
sahəsində informasiya-kommunikasiya texnologiyalarından istifadə
etməklə şəffaf və obyektiv sistem yaradılıb,
daha səriştəli, müasir kompetensiyalara malik
kadrların məktəblərə cəlb edilməsi
mümkün olub. 2005-2012-ci illərdə ümumtəhsil məktəblərinin
pedaqoji kadr təminatı üzrə Proqramıın həyata
keçirilməsi nəticəsində ümumilikdə 8500
müəllim stimullaşdırıcı tədbirlər tətbiq
edilməklə ölkənin ucqar kənd məktəblərinə
göndərilib, hələ sovet dövründən ciddi
problem kimi mövcud olan ucqar kənd məktəblərinin
müəlllimlərə kəskin ehtiyacı ödənilib.
Hər il müəllimlərə
ehtiyacın ödənilməsi məqsədilə 2010-cu ildən
başlayaraq bu tədbirlər Nazirlər Kabinetinin qərarı
ilə daimi xarakter alıb.
Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə təsdiq edilən
“Əlavə təhsilin məzmunu və təşkili
qaydaları”na əsasən yeni
ixtisasartırma sisteminə keçilib. Yeni sistemə əsasən
72 min nəfər müəllim, 4 minədək məktəb
direktoru, RTŞ rəhbərləri və əməkdaşları
fənn kurikulumlarının tətbiqi üzrə təlimlərdən
keçirilib. Modul-kredit sisteminə əsaslanan, rəqabət
mühitinin yaradılmasını, proqramların
akkreditasiyasını, stimullaşdırıcı vasitələrin
tətbiqini, karyera inkişafını nəzərdə tutan
yeni sistem ixtisasartırma tədbirlərini həyata keçirən
qurumlar arasında sağlam rəqabətin yaranmasına,
proqramların maraq və ehtiyaclara uyğun seçilməsinə,
peşəkar və səriştəli təlimçilər
komandasının formalaşmasına, təlimlərin
bütün mümkün hallarda bilavasitə yerlərdə təşkilinə
imkan verib.
30-DƏK DÖVLƏTLƏ TƏHSİL
ƏLAQƏLƏRİ YARANIB
Nazirin söylədiyinə görə, 2006-cı ildən
başlayaraq dövlət uşaq müəssisələrindən
uşaqların ailələrə verilməsi
(de-institutlaşdırma) və alternativ qayğı sahəsində
beynəlxalq təcrübə əsasında işlərə
başlanılmış, bununla əlaqədar 2006-2015-ci illəri
əhatə edən Dövlət Proqramı təsdiq edilib. Proqrama əsasən
dövlət uşaq müəssisələrində olan
uşaqların ailələrə verilməsi və alternativ
qayğının təşkili mexanizmləri
yaradılmış və həyata keçirilib. Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan
uşaqların kütləvi məktəblərdə və
uşaq bağçalarında sağlam uşaqlarla birlikdə
təhsil almasını, cəmiyyətə
inteqrasiyasını təmin edən inklüziv təhsil təcrübəsi
tətbiq edilməyə başlanıb. Proqramın
icrası nəticəsində reabilitasiya mərkəzləri
yaradılıb, görülən tədbirlər nəticəsində
ölkə üzrə dövlət uşaq müəssisələrində
təlim-tərbiyə alan uşaqların sayı azalıb, 2009-cu ildəki
14 min nəfərdən 2012-ci ildə 8336 nəfərə
enib. Həmin dövrdə Azərbaycan müəllimlərinin
sayca XI, XII və XIII qurultayları keçirilib, təhsilin
inkişafı ilə əlaqədar mühüm qərarlar qəbul
edilib. Müstəqilliyin ilk illərində
dünyanın bəzi ölkələri ilə təhsil sahəsində
yaradılan səmərəli əməkdaşlıq
sonrakı dövrdə xeyli genişlənib. 30-dək dövlətlə təhsil əlaqələri
yaranıb. Bu əlaqələr digər ölkələrlə
təcrübə mübadiləsinə və ümumilikdə
ölkədə təhsilin inkişafına, dünya təcrübəsində
istifadə olunan yeni texnologiyaların, təlim
strategiyalarının, innovasiyaların tətbiqinə şərait
yaradır, beynəlxalq proqram və layihələrin Azərbaycanda
reallaşdırılmasına, eləcə də təhsil
sektoruna investisiya cəlbinə imkan verib. Ölkədə
təhsilin inkişafı sahəsində ümumilikdə
dünyanın 20-dən artıq beynəlxalq təşkilatı
ilə 70-dən çox birgə layihə və proqram həyata
keçirilir.
12 TEXNİKİ PEŞƏ TƏHSİLİ
MÜƏSSİSƏSİ ƏSASLI TƏMİR
EDİLİB, 2 PEŞƏ-TƏDRİS MƏRKƏZİ
YARADILIB, 14 MÜƏSSİSƏ ZƏRURİ AVADANLIQLA TƏMİN
OLUNUB
M.Mərdanovun
dediyinə görə,1998-ci ildən
başlayaraq texniki peşə təhsili müəssisələrinin
şəbəkəsinin optimallaşdırılması, təhsilin
məzmununun təkmilləşdirilməsi, təlim
metodları və texnologiyalarının yeniləşdirilməsi,
beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi istiqamətində bir sıra lahiyələr və tədbirlər
həyata keçirilib.
2007-ci ildə texniki peşə təhsilinin inkişaf
perspektivlərini özündə əks etdirən və
2007–2012-ci illəri əhatə edən “Azərbaycan
Respublikasında texniki peşə təhsilinin inkişafı
üzrə Dövlət Proqramı prezidentin sərəncami
ilə təsdiq edildi. Proqramda texniki peşə təhsili müəssisələlərinin
şəbəkəsinin genişləndirilməsi, maddi-texniki
bazanın gücləndirilməsi, kurikulumların yeniləşdirilməsi,
əmək bazarının tələblərinə
uyğun kadr hazırlığının təkmilləşdirilməsi
və digər məsələlər nəzərdə
tutulub. Dövlət Proqramı çərçivəsində
12 texniki peşə təhsili müəssisəsi əsaslı
təmir edilib, 2 peşə-tədris mərkəzi
yaradılıb, 14 müəssisə zəruri avadanlıqla təmin
olunub. Son 20 ildə müxtəlif peşələr
üzrə ilk dəfə olaraq 24 adda dərslik
hazırlanıb. Beynəlxalq təşkilatlarla
birgə layihələrin icrasına başlanıb. Dövlət Proqramının icrası peşə təhsili
müəssisələrinə şagird axınını
sürətləndirdi, həmin pillədə təhsilalanların
sayı 23 mindən 27 minədək yüksəlib.
ORTA İXTİSAS TƏHSİLİ
MÜƏSSİSƏLƏRİNİN
ŞƏBƏKƏSİNİN OPTİMALLAŞDIRILMASINA
BAŞLANIB
Nazir vurğulayıb ki, 2000-ci ildən başlayaraq orta
ixtisas təhsili müəssisələrinin şəbəkəsinin
optimallaşdırılmasına başlanıb, 2003-cü ildən
təhsilin məzmununun təkmilləşdirilməsi istiqamətində
tədbirlər həyata keçirilib. 45 istiqamət
129 ixtisas üzrə mütəxəssis
hazırlığının dövlət standartları
hazırlanıb təsdiq edilib. Regionların
sosial-iqtisadi inkişafının sürətləndirilməsi
proqramları çərçivəsində ölkədə
bir sıra yeni orta ixtisas təhsili müəssisələri
yaradılıb. Aparılan struktur dəyişiklikləri
nəticəsində orta ixtisas məktəblərinin
sayının azalmasına baxmayaraq, tələbələrin
sayı 1998-ci ilə nisbətən 2011-ci ildə 60 faizdən
çox artıb: “Orta ixtisas təhsili sisteminin müasir tələblər
səviyyəsində inkişaf etdirilməsi, iqtisadiyyat və
xidmət sahələrinin yüksək keyfiyyətli ixtisaslı
kadrlarla təmin edilməsi məqsədilə 2010-cu ildə
Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə “2010–2013-cü illərdə
orta ixtisas təhsili sistemində islahatlar üzrə tədbirlər
Proqramı” təsdiq olunub. Proqrama əsasən
kadr hazırlığının əmək bazarının tələblərinə
uyğunlaşdırılması məqsədilə orta
ixtisas təhsili müəssisələrinin statusu dəyişdirilib,
kadr hazırlığının strukturu yeniləşdirilib,
beynəlxalq təcrübəyə uyğun yeni ixtisas təsnifatı
təsdiq edilib”.
SON 15 İLDƏ ALİ TƏHSİLİN
İNKİŞAFI SAHƏSİNDƏ CİDDİ
NAİLİYYƏTLƏR ƏLDƏ OLUNUB
Təhsil
nazirinin sözlərinə görə, son 15 ildə ali təhsilin
inkişafı sahəsində ciddi nailiyyətlər əldə
olunub, 2005-ci ildə Azərbaycan Boloniya prosesinə qoşulub,
Avropa təhsil məkanına inteqrasiya istiqamətində əhəmiyyətli
addımlar atılıb: “Boloniya Bəyannaməsinə
qoşulmaqla ölkəmizdə 1993-cü ildən həyata
keçirilən ikipilləli ali təhsil sisteminin inkişaf
etdirilməsi, bazar iqtisadiyyatının tələblərinə
uyğun olaraq ali təhsil istiqamətlərinin yeni
siyahısının
hazırlanması, istiqamətlər üzrə dövlət təhsil
standartlarının hazırlanması istiqamətində
mühüm işlər görülüb. Kredit sistemi barədə
mövcud dünya təcrübəsinin öyrənilməsi və
tətbiqi, xarici ölkələrin ali təhsil müəssisələri
tərəfindən verilən sənədlərin
nostrifikasiyası prosedurasının təkmilləşdirilməsi,
respublikamızda ali məktəb məzunlarına verilən
bakalavr diplomuna əlavənin Avropa ölkələrinin ali təhsil
haqqında müvafiq sənədlərinə
uyğunlaşdırılması, ali təhsilin keyfiyyətinin,
tələbələrin və müəllimlərin
mobilliyinin inkişaf etdirilməsi
nəzərdə tutulub, sonrakı illərdə nəzərtdə
tutulan bütün istiqamətlərdə əhəmiyyətli
addımlar atılıb. UNESCO və digər beynəlxalq
qurumların sənədlərinə, habelə beynəlxalq təsnifat
strukturuna uyğun olaraq ali təhsilin
bakalavriat və magistratura (rezidentura) səviyyələri
ixtisaslarının (proqramlarının) yeni siyahısı
hazırlanmış və Hökumət tərəfindən
təsdiq edilib. 2010-cu ildən başlayaraq ölkənin
bütün ali məktəblərində
tədrisin kredit sistemi ilə təşkilinə keçilib və
bu iş müvəffəqiyyətlə davam etdirilir.2006-cı
ildən başlayaraq ali məktəblərin şəbəkəsinin
genişləndirilməsi istiqamətində əhəmiyyətli
işlər görülüb. Prezidentin müvafiq sərəncamları
ilə Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin tabeliyində
Azərbaycan Turizm İnstitutu, Xarici İşlər Nazirliyinin
Diplomatik Akademiyası, Dövlət Sərhəd Xidmətinin
Akademiyası, Fövqəladə
Hallar Nazirliyinin Akademiyas, M.V.Lomonosov adına Moskva Dövlət
Universitetinin Bakı filialı, Dövlət Neft Şirkətinin
Bakı Ali Neft Məktəbi yaradılıb.Son illərdə
ali təhsil müəssisələrinin infrastrukturu tam yeniləşdirilmişdir.
Diplomatik Akademiya və MDU-nun Bakı filialı üçün yeni kampuslar,
Bakı Dövlət Universiteti, İqtisad Universiteti, Dillər
Universiteti, Tibb Universiteti, Naxçıvan Dövlət
Universiteti üçün yeni tədris binaları inşa
olunub, bütün universitetlərin binaları əsaslı təmir
edilib”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2013.- 6 aprel.- S.10-11.