“Analitik
düşünə bilən, cəmiyyətə dəyər
və fayda verə biləcək tələbələr
yetişdirmək istəyirik"
Bu gün xaricdə təhsil alan azərbaycanlı gənclərin bir çoxu Türkiyə universitetlərində təhsil almaqdadırlar. Hətta qardaş Türkiyənin bir sıra universitetlərində 100-dən çox azərbaycanlı tələbənin təhsil aldığı barədə məlumatlar da var. Əlbəttə ki, bu ölkənin seçilməsinin bir sıra səbəbləri var. Şübhəsiz ki, ilkin fakt olaraq digər ölkələrə nisbətən azərbaycanlılar üçün dil problemi olmur. Coğrafi yaxınlıq isə bu ölkənin seçilməsində daha mühüm bir faktordur. Türkiyənin 3-cü böyük şəhəri olan İzmirdə 3 dövlət və 4 özəl universit yerləşir. İzmir universitetləri mehriban və qonaqsevər mühiti, zəngin mədəniyyəti, Aralıq dənizi iqlimi, tələbələrə əsaslanan cəmiyyət, daha ucuz həyat şəraiti, Qərb və Şərq, Avropa və Asiya arasında körpü, artan iş imkanları, sadə viza imkanları, zəngin yemək mədəniyyəti, əbədi dostluq münasibətləri ilə diqqəti cəlb edir. Universitetlərin cəmiyyətdəki yeri və rolu, üstünlükləri haqqında, həm də Türkiyədə oxumaq, buradakı təhsil imkanları ilə ətraflı tanışlıq üçün İzmir Universitetinin rektoru prof. Kayhan Erciyeş məmnuniyyətlə həmsöhbətimiz olmağa razılıq verdi.
– Sayın rektor, universitetlərin cəmiyyətdəki yeri, rolu və üstünlükləri haqqında bilgilərinizi oxucularımızla bölüşərdiniz.
– Universitetlərin 3 əsas
universal vəzifəsi var
ki, biz də bunları hədəflədik.
Bunlardan birincisi, yaxşı bir bakalavr təhsili
verərək gənclərimizi
gələcəyə hazırlamaq
və onları yaxşı bir peşə sahibi etməkdir. Bu, İzmir Universitetinin bir nömrəli hədəfidir. İkinci hədəfimiz,
cəmiyyətdə öndər
bir təhsil təşkilatı və universitet olmaqdır.
Bu da yalnız
bakalavr təhsili ilə olmur. Bunun üçün universitetin araşdırma
və inkişafetdirmə
fəaliyyətlərinə geniş yer verərək, iqtisadiyyat,
o cümlədən sənaye
ilə birgə layihələr hazırlaması
lazımdır ki, biz bunun üzərində çox dayanırıq...
Bu məqsədlə, magistratura
və doktorantura bölmələrimizi açdıq
və təhsilə başladıq. Universitetlərin üçüncü və son vəzifəsi də ictimai problemlərlə maraqlanmaq
və onları həll etmək, təkliflər təqdim etməkdir. İstədiyiniz qədər bakalavr
təhsili verin, araşdırma, inkişaf
etdirmə fəaliyyətlərinə
başçılıq edin,
amma dünyanın, o cümlədən məmləkətinizin
problemlərindən uzaqsınızsa,
söylədiyimiz universal üçlüyü
tamamlamış sayıla
bilməzsiniz. Biz İzmir Universiteti olaraq, ictimai problemlərlə daim maraqlanmağa, bu mövzuda əlimizdən gələni etməyə
çalışırıq.
– Bildiyimə görə Siz İngiltərədə
Mançester Universitetində,
sonra isə Salford Universitetində magistr təhsili almısınız. Daha sonra
professor olarak Edinburq Universiteti, Oregon Dövlət
Universiteti və Kaliforniya Dövlət Universitetində fəaliyyətinizi
davam etdirmisiniz. Bunlar Qərbin təhsil sistemi ilə Türkiyənin təhsilini müqayisə
etməyə böyuk
şans verir. Bu barədə danışın...
– Bakalavr təhsilindən başlasaq, ilkin onu görərik ki, qərb təhsilində
tələbə müəllimdən
tapşırıq istəyir,
tapşırığını yerinə yetirərkən başqasının məhsulu
olan bir cavabdan istifadə etməyin nə qədər zərərli
olduğunun başa düşür, bunun cəzasının sonralar
ödəmək məcburiyyətində
qalacağını dərindən
anlayır. Türkiyədə isə tapşırıq
verəndə, ümumiyyətlə,
tələbənin əhvalı
pozulur və bir-birinə kömək halları həddindən artıq olur. Bir də dərs saatı məsələsi
var. Dərs saatları,
hər fənn üçün həftədə
2-3 saat nəzərdə
tutulub ki, tələbələr anlamadıqları
mövzuları fərdi
şəkildə soruşub
öyrənə bilsinlər.
Amma bütün bunlara baxmayaraq, bu gün Türkiyədə
bakalavr təhsili, ümumiyyətlə, qərb
ölkələrindəki təhsildən
çox da zəif deyil.
Magistraturada isə vəziyyət
bir az fərqlidir.
Doktoranturanı bitirmiş bir
insandan, ədəbiyyata
əlavələr etmək
və müstəqil araşdırma – inkişaf
etdirmə səviyyəsinə
gəlmək gözlənilir.
Bu iki qayda
qərbdə ümumi
mənada tətbiq olunur. Bizdə isə bu mövzu bəzən o qədər ciddi qəbul olunmur. Daha təsirli təftişlər
lazımdır. Hər universitetin
doktorant verməsi də lazım deyil. Bir başqa mövzu
isə layihə mədəniyyətidir. Tələbələrimizi
və araşdırıcılarımızı
layihə hazırlamaq
üçün təşviq
etməmiz lazımdır..
– İzmir
Universitetinin yaradılması
tarixi və qazandıqlarınız haqqında
nə demək istərdiniz? Bu gün Türkiyə universitetləri
sırasında İzmir Universitetinin
yerini necə dəyərləndirərdiniz?
–
Universitetimiz rəhmətlik Necdət
Doğanata tərəfindən
qurulub. Özü gerçək bir
təhsil vurğunu və fədaisi idi. Bütün şüurlu həyatını təhsilə
həsr etmiş Necdət Doğanata, İzmir Özəl Fatih Kollecinin qurulmasında fəal iştirak etmiş, burada yüksək vəzifə almış və bu təşkilatı
bütün Türkiyədə
sayılıb-seçilən bir mərtəbəyə
çatdıra bilmlşdi.
Başlanğıcda qarşılaşdığı
bürokratik maneələr
bu işi uzun müddət ləngidib, amma bürokratiya onu sındıra
bilməyib. Nəhayət, 15 il səbr etdikdən
sonra universiteti qurma icazəsini alıb və İzmir Universiteti 18 may
2007 tarixində qurulub.
İlk tələbə qəbulu
2008-2009-cu təhsil ilində
keçirilib və həmin tədris ilində universitetimiz 526 tələbə və 60 müəllimdən ibarət
bir heyətlə təhsilə başlayıb.
İzmir
Universiteti, bu gün təməlində
təxminən yarım
əsrlik təhsil müəssisələrinin təmin
etdiyi məlumat və təcrübə fəaliyyəti olan Doğanata Şirkətlər
Qrupunun dəstəyi ilə təhsil fəaliyyətlərini uğurla
davam etdirməkdədir.
Doğanatadan danışarkən
bir faktı da bildirmək lazımdır ki, Doğanata Təhsil və Mədəniyyət
Cəmiyyəti qurulduğu
gündən bəri istər ibtidai təhsil, istərsə də ali təhsil
səviyyəsində maddi
vəziyyəti aşağı
olan şagirdləri və tələbələri
təhsil ödənişləri
və yemək haqqları kimi təqaüdlərlə təmin
etmiş, mədəni,
bədii və elmi tədbirlərin təşkilində köməklik
göstərmiş və
bu tipli layihələrə maddi dəstək vermişdir.
Bu gün isə İzmir Universiteti 3 min
500-ə yaxınlaşan tələbə
sayı ilə, 7 fakultəsi və 30-dan çox digər təhsil sahələri ilə Türkiyə universitetləri
sırasında çox
layiqli və mötəbər bir yerə sahiblik edir. Quruluşunun 5-ci ilində- 2012-ci ildə təhsil verməyə başladığı
Tibb fakültəsi ilə İzmir Universiteti, cəmiyyət universitetləri arasında
quruluş ilində ən çox seçilən 4-cü universitet
olma müvəffəqiyyətini
qazandı. Hər üç
tələbədən birinə
təqaüdlü təhsil
verən İzmir Universiteti, araşdırma
imkanları, ictimai məsuliyyət işləri
və elm dünyasında
iştirak etdiyi layihələri ilə qabaqcıl bir yerdə dayanır.
–Türkiyənin Azərbaycandakı
Səfirliyinin keçmiş
təhsil müşaviri
Halis Koyunçuoğlu
müsahibələrinin birində
bildirir ki, 2011-ci ildə Azərbaycandan 150 gənc dövlət, 2500 nəfər özəl xətlə Türkiyədə
təhsil almağa gedib. Türkiyənin seçilən bir universiteti kimi Sizin Universitetdə də təhsil alan azərbaycanlılar
varmı?
– İzmir Universitetində Keniya, İngiltərə,
Somali, Kosovo, Hollandiya, Ukrayna,
Tunis, Albaniya, İran,
Bolqarıstan, Tacikistan
və Suriya kimi ölkələrdən
gəlmiş tələbələr
təhsil alır. O, cümlədən Azərbaycandan
da tələbələrimiz
var, 6 azərbaycanlı
tələbəmiz psixologiya, beynəlxalq əlaqələr,
beynəlxalq ticarət
və maliyyələşdirmə,
hüquq, tibb və biznes idarəetmə üzrə
magistr proqramında təhsillərini davam etdirirlər.
–Türkiyə universitetlərində
bakalavr pilləsində
təhsil almaq üçün TQDK balı, YÖS və
ya atestat balı tələb olunur. Bu günlərdə bəzi
ali təhsil ocaqları YÖS, SAT üzrə
imtahanın tarixlərini
və TQDK üzrə
keçid ballarını
açıqladı. Bu sırada
Ankara Universitetinin, Orta
Doğu Teknik Universitetinin, İstanbul, Egey, Marmara Universitetlərinin,
Yıldız Teknik Universitetinin eləcə də onlarca universitetlərin adlarını
görduk. İzmir Universitetinin
adını bu sırada nə vaxt görəcəyik? Başqa sözlə İzmir Universitetini
seçmək istəyənlərə nə deyərdiniz?
– Adlarını çəkdiyiniş universitetlər Türkiyənin təhsil sistemində və cəmiyyətdə çox tanınan universitetlərdir. Onların hər birinin yaranma və fəaliyyət tarixi İzmir Universitetindən dəfələrlə çoxdur. Amma bu, heç də o demək deyil ki, bizim təhsil bilgilərimiz onlardan yaşımız qədər aşağıda durur. Bu cür olsa idi heç fəaliyyətimizə icazə verməzdilər. İzmir Universiteti də analitik düşünə bilən, yalnız özlərinə deyil, içində olduqları cəmiyyət və dünyaya da dəyər və fayda verməyi hədəfləyən, ictimai məsuliyyət sahibi olan, savadlı tələbələr yetişdirməyi hədəfləyir. Hədəflərimiz üçün isə dünya meyarlarını əsas götürürük. Bu mənada, müəyyən etdiyimiz beynəlxalq qəbul meyarlarına uyğun olaraq, universitet təhsili almağa ən uyğun iqtisadi, coğrafi və mədəni şərtlərə sahib olan bütün azərbaycanlı gəncləri Türkiyənin incisi olan İzmirə- İzmir Universitetinə dəvət edir, onları gözləyirik.
N.Əhmədov
525-ci qəzet.- 2013.- 18 aprel.- S.2.