Oralarda kimlər var: İnqilab
İsaq
Tofiq ABDİN
İNQİLAB İSAQ (1)
– Bioqrafiyanızla bir az
geniş tanış olaq.
– Əslində mənim üçün ən çətin
sual tərcümeyi-halım haqqında düşünməkdi. Çünki
bu barədə fikirləşəndə boş-boşuna
uzanan bir səhra gördüm. Bir də hardasa yellənən
boş beşik... Səhra ilə beşik arasında
ilğımlı yollar... Bu yollar mənim tale
yollarımdı. Ömür təqvimini ələk-vələk
eyləyib belə qənaətə gəldim ki, dünyaya gəlişim
Tanrının işi, bir də ata və anamın əkinçi,
biçinçi arzusu olub. Düz altmış il bundan əvvəl dağlar qoynunda – Daşkəsəndə
doğulmuşam. Özüm iməkləməyə
başlamamış yerim, yurdum iməklədi... Gah dağlı, gah aranlı oldum. Axır Gəncədə məskunlaşdım.
Orta və ali məktəbi Gəncədə
bitirdim. Həyatın qoynuna atıldım...
Atam
İsaq kişi qara dinməz, həm də
dəli-dolu adam idi. Baxışlarında həmişə
ağır bir zəhm vardı. Amma bu
baxışlar dünyanın ən məhrəm
baxışı idi. Atam dünyanın
gücü, dünyanın özü idi. Anam
mağmun, fağır, ipək kimi bir qadın idi.
Sonralar hiss etdim ki, həyatımızdakı tale
sınaqlarında anamın sükutu ona baha başa gəldi.
Əlbəttə, bütün bu söhbətləri
açmaq zorunda olmasam da taleyimin səhifələri
acılı-şirinli günlərlə açılıb,
örtülür... Görünür insanın özünəməxsus
elə dərdləri var ki, onu ömrü boyu
öz-özünə pıçıldayır... Sonralar taleyimə gələn qəfil ögeyliyə
uşaq çiyinlərimi verdim. Amma bu
ögeylik məni əzdi, uşaq oyuncaqlarımı
dağıtdı. Amma üzülmədim, içimdəki
ümidlərin doğmalığına
sığındım... Yaşadım,
düşündüm, sabaha baxdım...
Bir əlim qələm tutanda, bir əlim də işdən-gücdən
yapışdı ... Bütün bu ağrıları tərcümeyi-halım
hesab edirəm.
Bir də gördüm ki, Gəncədə
Pedaqoji İnstitutun Filologiya fakültəsinə qəbul
olmuşam. Onda ötən əsrin 70-ci ili idi... Kitablarla
ən böyük dostluğum o illərin payına
düşür. Tələbə təqaüdümü
elə ay olmurdu ki, çox hissəsini kitablara verməyim.
Həyatla kitabı doğmalaşdırdım... İlk şeirlərim sevdalı günlərimə
düşdü. O illərdən yaddaşımda qalan
bir nümunə:
Baxışın
könlümün ümid ocağı,
Həsrətin şeirimin sətirləridi.
Yollara
tökülən çinar yarpağı,
Gizli
sevgimizin ləpirləridi...
Özümü
ömrüm boyu nağıllar içində hiss etmişəm.
İndi də nağıl içindəyəm.
Bilmirəm bu duyğulardan xilas olmaq
mümkündürmü? Elə içimdəki
nağıllarla poeziyanın qapısını döydüm.
Say etibarilə bir neçə kitabım olsa da, “Ümidə
borclu dünya”, “Aydan axan bulaq”, (uşaqlar üçün),
“Bir çəmənin çiçəkləri”, “Canım sənə
desin...” kitablarımı özümə daha doğma hesab edirəm.
Əslində ən dəqiq tərcümeyi-halım şeirlərimdi...
Bir də
ki, sizin suallara yəqin bütün söhbət boyu
yaşadığım ömrə söykənə-söykənə
cavab tapmağa çalışacağam...
–
İndinin özündə də yaradıcı adamlar mərkəzə
çox can atırlar. Sizin Bakıda qalmaq
imkanınız yəqin ki olub. Bə nədən
əyaləti, belə deyək, Gəncəni seçmisiniz
yoxsa siz oralısınız?
–
Yaradıcılıq işi əkinçi işidi. Kimin dəni harda sünbül tutursa, harda
torpağı üzünə gülürsə elə ora
sözün Vətənidi. Amma bununla belə
məşhur bir atalar sözü də var. “Balıq dəryada
böyüyər”. Əslində yaradıcı insan paytaxtla
yaşadığı məkan arasında elə körpü
salmalıdır ki, onun inkişafına təkan olsun, dairəsi
genişlənsin. Bir də ədəbi prosesin qaynar həyatında
kim yaşamaq istəməz ki? Mənə qalanda qəlbən, ruhən dağ
havasına köklənmiş adamam. Mən
öz sükutumu şəhərin səs-küyünə dəyişə
bilmərəm. Şeirlərimin birində demişəm:
Ütülü
yoldan bezmişəm,
Çəkir daşlı cığır məni.
İtdim
şəhər səs-küyündə,
A dağ
çayı, cığır məni...
Mən o dağ çayının
çağırışına həmişə oyağam. Əslində mən Gəncədə
yox... Gəncənin yaxınlığında
Göygöl rayonuna məxsus Üçtəpə kəndində
yaşayıram. Şəhərdən
qopub bir kəndə sığınmışam. Bu kəndə gəlişim də tale işidi.
Qayalıqda narahat bir parça torpaq alıb
balalarıma yuva qurmaq istədim. İşim daşa
yamandı... Daşla əlləşə-əlləşə
axır ki, torpağı ram etdim, nazını çəkdim,
imtahanından üzüağ çıxdım. Ağac əkdim,
bağ saldım, ev tikdim... İndi
çox şükür yer üzündə əkdiyim
ağaclar, tikdiyim ev var...
Kim qoydu əlini
çiynimə birdən,
Nə sağda görünür, nə də solumda.
Dərdi
daşa basan dostlarım kimi,
Əkdiyim
ağaclar durur yolumda...
Bax, beləcə könlümün
qızındığı bir məkanda – Üçtəpədə
yaşayıram. Tikdiyim Evin hər daşının xasiyyətinə bələdəm...
...Əlbəttə,
yaradıcı adam bir budaqda oturub, min
budağı silkələyən, sirr çözələyən
adamdı. Onun harada yaşamasından
asılı olmayaraq nə yaratdığı daha ciddi məsələdir.
Bir də
qəlbimin yaralı yerinə toxunursunuz...
Bəzən belə olub ki, paytaxt mərtəbəli qələmdaşlarımdan
ürəküzücü soyuqluq görmüşəm. Hətta
çap olunmuş yazılarımın altına əyalət
möhürü də vurublar. Bax onda susmamışam demişəm: – Qardaş, sən
özün hansı rayondan, kənddən gəldiyini deyən
tamam unutmusan. Sözün əyaləti olmaz.
Axı, söz eyni günəşdən işıq
alır... Bax, söhbətimizə belə notlar
da daxil olur. Bunlar giley-güzar kimi,
çıxmasın... Olanını dedim...
Bir halda sözümüzün ana xəttini Gəncəyə
yönəltmək gərəkdi, onda ürəyim səslə,
işıqla, təbəssümlə dolur. Gəncə bəlkə də
dünyada yeganə
şəhərdi ki, qaçmağı yox səbrlə,
düşüncəylə addımlamağı sevir. Bəlkə Gəncə yeganə şəhərdi
öz dağından, öz oylağından, öz
havasından enmir. Bu şəhərin
havası ilə yaşamaq Adamı biganəlikdən, laqeydlikdən
xilas edir. Özüm Daşkəsəndə doğulsam
da, bütün uğurlarım bu şəhərlə – Gəncəylə
bağlıdı...
–Hər
bir yaradıcının taleyində mütləq kimsələrin
yardımı və köməkliyi olur. Sizin həyatınızda
belə bir insan olubmu?
– Hər
bir yaradıcı adamın özünəməxsus taleyi var.
Mən uzun illər kağızla qələm arasında
ayrılıq yaşamışam. Sözdən ehtiyat etmişəm...
Sözdən çəkinmişəm... Ona görə də
bir şeirimdə etiraf etmişəm:
Deməyə
sözüm var, deyim hər zaman...
Qəribliyə salmayasız sözümü.
Gec olsa da
ürəyimin odundan,
Sözə
büküb saxlamışam közünü...
Mən ürəyimin közünü gec
alışdırdım. Amma bilmirəm bu odu
alışdırmağa dəyərdimi? Qaldı
ədəbi taleyimdən ən böyük müəllimim həyatın
özü olub. Çünki
qayğılar içində o qədər çək-çevirdə
olmuşam ki, ən böyük dərsi oxuduğum kitablardan,
yollardan, taleyimə çıxan adamlardan almışam.
Bu adamlar yenə taleyimin dostlarıdı. Qələm
dostlarımdan Qərib Mehdi, Bahadur Fərman ədəbi
güvənc yerim olub... Ədəbi taleyimdə
Aleksandr Blok, Sergey Yesenin, Vaqif Səmədoğlu mühüm
rol oynayıblar.
Poeziya isə
həmişə taleyin və Tanrının işidi...
–Mərkəzdən
uzaqda yaşamağın bir çox çətinlikləri
var və sizcə bu çətinliklər adamı bezdirmirmi?
–
Deyirsiniz ki, mərkəzdən kənarda yaşamağın
çətinlikləri olur... Amma həyatı
quran insandı. İnsan istəsə ən
ucqar dağ kəndində də normal həyat tərzi
keçirə bilər. Amma söhbət
yalnız rahat otaqdan, çoxmərtəbəli evdən
getmir. Söhbət insan nəyi necə düşünür, o, bir vətəndaş
olaraq niyə narahatdı? Yaşadığı
cəmiyyətin havasını sinirə bilirmi? Ədalət hissi pozulanda o, özünü necə
hiss edir? Vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşmasında öz borcunu dərk edirmi? Suallar
çox, cavablar müxtəlif... Ona görə də ucqarda
yaşayan adam daha çox darıxır...
O, yalnız həyatının tələbatı haqqında
düşünür, yaşadığı cəmiyyətin
sabahını da unutmur... Amma laqeydlik bataqlığına
düşənlər də az deyil... Belələrinin işi istər ucqar olsun, istər
paytaxt fikri yalnız talançılıq, nə yolla olur-olsun
para qoparmaqdı. Nə kəsilən
ağac, nə xəstə bir adamın solmuş bənizi, nə
imkansızlıqdan içində qovrula-qovrula yaşayan
adamın kədərini duymamaqdı. Belələrinin
ordusu arta-arta gedir, adamı üzən budu...
Bax, istər mərkəzdə yaşa, istər ucqarda
baxır özünü yaşadığın
dünyanın vətəndaşı hesab edirsənmi?
ONLAR
NƏ DEDİLƏR: BAHADUR FƏRMAN
Bu gün Azərbaycanda şair bolluğudur. Mübaliğəsiz
demək olar ki, dünyanın heç bir yerində Azərbaycandakı
qədər şeir yazılmır. Bu, Gəncədə
də belədir. Lakin Bakıdan şair
deyib Gəncəyə baxanda şair kimi ilk yada düşənlərdən,
görünənlərdən biri İnqilab İsaqdır.
Barat Vüsal Qazaxdan, Ramiz Qusarçaylı Qubadan, Məmməd
Dəmirçioğlu İncədərəsindən, Nurafiz Təhlədən,
Sahib Camal Gədəbəydən, Qərib Mehdi, Sahib
İbrahimli Gəncədən Gəncəyə baxanda
sayılıb-seçilən qələmdaşlarımızla
yanaşı öz təmkini,
ağayana davranışı, sadəliyi, səmimiyyəti, ən
əsası isə şairliyi ilə seçilən qələm
qardaşımız İnqilabı görürlər.
Özəl nəşriyyatlar qalın-qalın şeir
kitablarını nəşr etmək üçün xəsislik
etmirlər.
Sağ olsunlar, onların bu “səxavəti” istər-istəməz
“poeziya
tıxacı” yaradır.Və bu tıxacın
arasından keçib, əsl oxucunu tapmaq çox çətindir.
Çünki məhəlli ədəbiyyatı, məhəlli
poeziyanı büt kimi qəbul edən, ondan bir addım o yana
gedə bilməyən sadəlövh oxucu müasir
düşüncəni, forma və məzmun cəhətcən
yeni olan ədəbi
nümunələri qəbul edə bilmir. O buna hazır deyil. Bu, əsl şairlərin gündəmdə duran ən
çətin problemidir. Bəli, tıxac
problemi. İnqilab
bu tıxacın içindən çoxdan çıxıb və
ondan ötrü daha tıxac qorxusu yoxdur.
Müasir
oxucu hər
yazılana əsər, hər uzun, gödək
misraların cəminə şeir demir. Bunu dərk edən,
ümumiyyətlə şair kimi şöhrətdən
qaçıb məsuliyyət
hissini önə çəkən qələm əhli
“mən şairəm” deyə bilər. Mən İnqilabın daimi oxucusu kimi, müşahidələrimə
əsaslanıb deyə bilərəm ki, İnqilabın “mən
şairəm” deməyə iki
qat səlahiyyəti çatır, çünki onun
yaradıcılığı bütünlüklə
özünə məxsusdur. Onun şeirlərində
heç kimin izini, ləpirini tapmaq mümkün deyil. İnqilabın şeir köşkündə ucuz
heç nə yoxdur.
İnqilabın
şeirləri öz daxili quruluşuna görə o qədər də
sadə deyil. Həssas oxucu İnqilabın şeirlərini
oxuyarkən mütləq diqqətli olmalıdır,
düşünməlidir, əks halda uduzar, böyük
bir zövqdən özünü məhrum etmiş olar.
İnqilabın
şeirlərində hər bəndin, hər misranın öz
fikir yükü var. Bəndlər də, misralar da öz
yüklərini mənzil başına – oxucunun hüzuruna
uğurla daşıyır...
(Davam edəcək)
525-ci qəzet.- 2013.- 8 avqust.- S. 23.