“Tolerant
mühiti ilə seçilən Oğuz rayonu dini və milli
dözümlülükdə nümunəvi bölgədir”
Müsahibimiz Oğuz rayon təhsil şöbəsinin aparıcı
məsləhətçisi, əməkdar müəllim,
tanınmış tarixçi-tədqiqatçı
Rəşid Nurməmmədov
bölgənin dini və milli fərqliliklərlə
seçilən mühitinə,
onun tarixinə dərindən bələd
olan bir ziyalıdır. Onunla söhbətimiz tolerantlıq
anlayışının mahiyyətinə
ümumi baxış,
dözümlülüyün Azərbaycan xalqının
həyat tərzinə
çevrilməsində mühüm
rol oynayan amillər, fərqli dinlərin nümayəndələrinin
yaşadığı çoxmillətli
Oğuz rayonunun Azərbaycanın tolerantlıq
simvollarından biri olması, Qarabağ münaqişəsinin həllindən
sonra millətlərarası
münasibətlərin tənzimlənməsi
istiqamətində görülən
işlər, milli vəhdətin qorunmasında
dövlət və xalq səviyyəsində həyata keçirilən
tədbirlər haqqında
fikirlər üzərində
qurulub.
(Əvvəli ötən sayımızda)
Təkcə yaşadığı bölgənin deyil, bütövlükdə ölkəmizin
və dünyanın tolerantlıq təcrübəsinə
müəyyən qədər
bələd olduğunu
deyən tədqiqatçı
Rəşid Nurməmmədovun
fikrincə, hazırda
Azərbaycanda, sözün
əsl mənasında,
multikulturalizmin təntənəsi,
dini və milli dözümlülüyün
aşkar təzahürü
müşahidə edilməkdədir.
Onun sözlərinə görə,
Azərbaycan dövlət-din
münasibətlərinin tənzimlənməsinə
və mövcud vəziyyətinə görə
dünyada nümunəvi
ölkələrdən hesab
edilir. Həmsöhbətimiz
deyir ki, bu, təkcə azərbaycanlıların qürurla
bəyan etdikləri fakt deyil, həm
də beynəlxalq təşkilatların nümayəndələrinin,
nüfuzlu din xadimlərinin
və diplomatların dilə gətirdikləri həqiqətdir: “Hətta
fəxrlə deyə bilərik ki, Azərbaycanın dövlət-din
münasibətləri bu
gün nümunəvi
model kimi qəbul olunur və öyrənilir. Bu sahədə çalışan
beynəlxalq ekspertlər
etiraf edirlər ki, ölkəmizdə dövlətlə dini qurumlar arasındakı qarşılıqlı etimad
mühiti, eləcə
də dini konfessiyalar arasındakı
əməkdaşlığın səviyyəsi ən demokratik cəmiyyətlərlə
müqayisə oluna bilər. Eləcə də qanunvericiliyin
möhkəmləndirilməsi Azərbaycanın modern dünyada
tolerantlıq nümunəsinə
çevrilməsinə səbəb
olub”.
R.Nurməmmədov bildirir ki, Azərbaycan müstəqilliyini
bərpa etdikdən sonra müxtəlif konfessiyalara mənsub ibadət evlərinin tikintisi və bərpasına lazımi şərait yaradılması
dövlət siyasətinin
prioritet istiqamətlərindən
birinə çevrilib:
“Hər kəsə məlumdur ki, Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyevin ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin bu sahədə əsasını
qoyduğu mütərəqqi
ənənələri uğurla
davam etdirməsi nəticəsində Bibiheybət,
Təzəpir, İçərişəhər
Cümə, digər məscid və ziyarətgahlar əsaslı
bərpa və yenidənqurma işləri
aparıldıqdan sonra
dindarların istifadəsinə
verilib. Təzəpir məscid kompleksindəki
dəyişikliklər, yüksək
səviyyəli təmir-bərpa
işləri sayəsində
bu abidə özünün həcm-məkan
memarlıq həllinə
görə tək Bakının şəhərsalma
strukturunda deyil, həm də Abşeronun dini tikililəri arasında xüsusi yerlərdən birini tutur. Bakıda Əjdərbəy, Həzrət
Məhəmməd, Şamaxıda
Cümə məscidlərində
və Gəncədə
İmamzadə ziyarətgah
kompleksində bərpa
və yenidənqurma işləri aparılıb.
Bundan başqa, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü və
qayğısı ilə
təmir edilən Bakı şəhərinin
kənd və qəsəbələrindəki dini ocaqlar – Buzovnada Cümə məscidi, Mərdəkanda
Pir Həsən ziyarətgahı, Binə qəsəbəsində İmam
Rza və Möhsün Səlim məscidləri, eləcə
də Daşkəsən
şəhərində Cümə,
Gəncə şəhərində
Şah Abbas və Həzrət Zeynəb məscidləri dindarların istifadəsinə
verilib. Azərbaycan öz dövlət
müstəqilliyini əldə
etdikdən sonra təkcə məscid və ziyarətgahlar deyil, kilsə və sinaqoqlar, eləcə də digər ibadət evləri bərpa edilib, hətta Bakının mərkəzində
Roma-katolik kilsəsi inşa olunub. Prezident İlham Əliyevin təşəbbüsü və
qayğısı ilə
dağ yəhudiləri
üçün Bakı
şəhərinin mərkəzində
tikilmiş yeni sinaqoq da dindarların
istifadəsinə verilib.
Memarlıq xüsusiyyətlərinə
və ölçülərinə
görə təkcə
Azərbaycanda deyil, regionda digər yəhudi məbədlərindən
fərqlənən bu
sinaqoqun açılış
mərasimində rəsmi
şəxslər, Azərbaycanda
fəaliyyət göstərən
dini konfessiyaların rəhbərləri, yəhudi
icmasının üzvləri,
eləcə də İsrail, Rusiya və digər ölkələrdən qonaqlar
iştirak ediblər”.
R.Nurməmmədova görə, Azərbaycan, eyni zamanda, sivilizasiyalararası dialoqun inkişafına və bu istiqamətdə beynəlxalq inteqrasiya prosesinin sürətlənməsinə fundamental töhfələr bəxş edir: “Azərbaycan tarix boyu digər dinlərin və millətlərin nümayəndələrinə qarşı tutduğu mövqeyə görə tam mənada tolerantlıq nümunəsi kimi çıxış edib. Bu varislik əlaqələrinin əsasında hazırda da ölkəmiz dünyada ən tolerant məkanlardan birini təşkil etməkdədir. Çoxmillətli xalqın birliyinin aydın təzahürünü özündə əks etdirən xalqımız digər xalqlarla birlikdə özündə yüksək mədəniyyət nümunələrini təcəssüm etdirməkdədir. Təbii ki, bütün bunların stimulverici amili və tənzimetmə mexanizmi kimi, ilk növbədə, Azərbaycan dövlətinin qayğısı və dəstəyi mühüm əhəəmiyyət kəsb edir. Qanunvericiliklə hər bir millətin, dinin nümayəndəsinə öz millətinə bərabər hüquq və azadlıqlar verən, irqi ayrı-seçkiliyin heç bir şəkildə təzahürlərinə rast gəlinməyən, millətlərin yanaşı yaşadığı, möhkəm əlaqələrə malik olduğu və bir-birinə mühüm dəyərlər aşıladığı Azərbaycan mədəni nümunələrin, dəyərlərin əlaqələndiricisi – körpüsüdür. Elə buna görə də, ölkəmizin adı yüksək tolerantlıq sərgiləyən dövlətlərin siyahısında ən yüksək yerlərdən birini tutmaqdadır”.
Tədqiqatçının bildirdiyinə görə, müasir dövrdə multikulturalizmin əksinə olaraq özünütəcrid mövqeyi seçən xalqlar və dövlətlər nəinki inteqrasiya prosesindən kənarda qalırlar, eyni zamanda, bəşəri dəyər və normalardan təcrid olunurlar: “XX əsrin sonlarında monoetnik dövlət yaradan Ermənistanın iqtisadiyyatının bugünkü böhranlı vəziyyəti tarixi reallıqdır”.
R.Nurməmmədov vurğulayır ki, çox təəssüf, Azərbaycanda tolerantlığı, multikulturalizmi yalnış istiqamətə yönləndirməyə və ölkəmizdə dini-etnik sabitliyi pozmağa cəhdlər göstərilir: “Amma Azərbaycan müstəqil dövlətdir və heç bir dövlətin, xarici siyasi və dini dairələrin ölkəmizin daxili işlərinə, din siyasətinə müdaxilə etməyə nə hüquqi, nə də mənəvi haqqı yoxdur. Əslində, bu istiqamətdə edilən cəhdlər din təəssübkeşliyindən yox, məkrli, riyakar planları həyata keçirmək istəyindən irəli gəlir. Əgər hansısa dövlət və ya onun təsir dairəsindəki qüvvələr ölkəmizdə din pərdəsi altında məqsədinə nail olacağını düşünürsə, yanılır. Çünki buna Azərbaycan dövləti və cəmiyyəti imkan verməyəcək. İnsanlarımız, o cümlədən, dindarlar həqiqəti bilirlər və yalançı din təəssübkeşlərinin, islam adından danışan siyasətbaz “din xadimləri”nin onları aldatması mümkün olmayacaq. Hesab edirəm ki, İslam dini pərdəsi altında çıxış edən yalançı din təəssübkeşləri ilə özünü demokratiyanın beşiyi hesab edən, lakin eyni zamanda türk və islam dünyasına düşmən mövqe tutan Qərbin üzdəniraq siyasətçiləri eyni dəyirmana su tökürlər. Bu gün Azərbaycan müxtəlif xalqların nümayəndələri ilə yanaşı, sülh və təhlükəsizlik şəraitində yaşadığı ideal və arzuolunan məmləkət kimi dəyərləndirilməkdədir. Azərbaycan təcrübəsi onu deməyə əsas verir ki, multikulturalizmin alternativi yoxdur və bu, mədəniyyətlər, sivilizasiyalar arasında dialoqun inkişafına özünəməxsus töhfələr bəxş edir”.
Sevinc MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.-
2013.- 27 avqust.- S.4.