Cəmiyyətin
dinə ehtiyacı və Azərbaycan xalqının dinə
baxışı (davamı)
Dünyada dini siyasət alətinə çevirən,
ondan təzyiq vasitəsi kimi istifadə edən dövlətlər var. Onlardan
biri də bədnam qonşumuz Ermənistandır. Bu dövlətin
apardığı işğalçılıq
siyasəti nəticəsində
on minlərlə dinc sakin qətlə yetirilmiş, yaralanmış,
bir milyondan artıq azərbaycanlı
öz doğma yurd-yuvasından qaçqın
və məcburi köçkün düşmüş,
torpaqlarımızın iyirmi
faizindən çoxu işğal edilmişdir.
Ermənistanın apardığı etnik təmizləmə və təcavüzkar siyasəti nəticəsində
bu ölkədən nəinki azərbaycanlılar,
eləcə də digər xalqların nümayəndələri – ruslar,
almanlar, kürdlər,
ukraynalılar, tatarlar,
yəhudilər və
başqaları deportasiya
edilmiş, dünyada analoqu olmayan monoetnik dövlət yaradılmışdır.
Eyni zamanda erməni separatçıları
işğal etdikləri
Azərbaycan torpaqlarında
xalqımıza məxsus
milli və dini abidələri, ibadət yerlərini – ziyarətgahları, məscidləri,
məqbərələri, qəbiristanlıqları
dağıdıb viran
qoymuşlar.
O da qeyd edilməlidir
ki, Ermənistanda Qriqoryan kilsəsinə dövlət tərəfindən
rəsmi status verilmiş,
Konstitusiyada onun digər konfessiyalardan üstünlüyü vurğulanmışdır.
Dini radikalizmlə seçilən
ermənilər Azərbaycan
xalqının tarixində
böyük mərhələni
təşkil edən qədim alban abidələrini saxtalaşdıraraq
qriqoryanlaşdırmışlar.
Müxtəlif vaxtlarda erməni məkrindən və vəhşiliyindən əziyyət
çəkən Azərbaycan
xalqı dar məzhəbçilik və
qatı dindarlıq anlayışından uzaqdır. Xalqımız üçün din heç
vaxt siyasi düşüncəni formalaşdıran
amil olmamışdır.
Azərbaycan əhalisinin böyük
əksəriyyətinin müsəlman
olmasına, İslamın
xalqımızın taleyində,
onun milli-mənəvi
dəyərlərinin formalaşmasında,
mədəniyyətinin inkişafında
mühüm rol oynamasına baxmayaraq, islamçılıq ideologiyası
cəmiyyətimizdə uğur
qazanmamışdır. Xalqımız həmişə digər dinlərin nümayəndələrinə hörmətlə yanaşmışdır.
Postsovet məkanında ən
böyük yəhudi
yaşayış məskəni
hesab edilən Qırmızı Qəsəbə
və Qafqazda ən iri molokan
qəsəbəsi sayılan
İsmayıllı rayonunun
İvanovka qəsəbəsi
bunun bariz nümunəsidir.
Xalqımız üçün din ilk növbədə
mədəniyyətin ayrılmaz
hissəsidir. İslam bizim üçün
siyasi ideologiya deyildir. Bu həqiqəti
ulu öndərimiz Heydər Əliyev çox gözəl ifadə etmişdir: “Biz dini ilk növbədə mədəniyyətin, tarixi
irsin, milli mentalitetimizin bir fenomeni və ayrılmaz bir hissəsi kimi qəbul edirik”.
Dünyəviliyin xalqımızın fitrətindən
irəli gəldiyini desək, yanılmarıq. Buna görə də, dünyəvi, hüquqi və demokratik dövlət quruculuğu istiqamətində görülən
tədbirləri cəmiyyətimiz
həmişə ürəkdən
alqışlamış və
mənimsəmişdir. 28 may 1918-ci ildə Şərqdə
ilk demokratik respublika sayılan Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin yaradılması bu fikrin əyani təsdiqidir.
Bu dövlət cəmi
23 ay mövcud olsa da, qısa müddət
ərzində vətəndaş
cəmiyyəti quruculuğunda
böyük nailiyyətlər
əldə etmiş, qədim dövlətçilik
ənənələrini bərpa
etmiş azərbaycanlılar
bir çox mütərəqqi addımlara
imza atmışlar. Milliyyətindən, irqindən və dinindən asılı olmayaraq hər kəsin qanun və məhkəmə qarşısında bərabər
olduğu elan edilmiş, qadınlara seçki hüququ tanınmışdır. Halbuki, həmin
dövrdə bir çox Qərb ölkələrində qadınlar
nəinki seçki, hətta vərəsəlik
hüququndan məhrum
idilər.
Xalqımızın dinə münasibəti ən gözəl şəkildə Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyətinin
yadigarı olan üçrəngli bayrağımızda
əks olunmuşdur. Dövlətçiliyimizin müqəddəs rəmzi
sayılan bayrağımızda
İslamın simvolu yaşıl rənglə yanaşı, türkçülük
mənasına gələn
göy və müasirlik anlamı verən qırmızı
rənglər təsvir
edilmişdir. Yaşıl rəng
göy və qırmızıdan sonra gəlir. Bu xalqımızın
İslamı mədəniyyətinin
bir parçası hesab etdiyini göstərir. Ümummilli
liderimiz bu barədə demişdir: “Dinimiz xalqımızın
milli-mənəvi sərvətidir”.
Azərbaycan xalqının təfəkküründə din məfhumu ilk növbədə ümumbəşəri dəyər və humanist ideyalar ilə eyniləşdirilmişdir. Bu isə azərbaycanlıların təbiətcə tolerant olması, hər cür radikal fikirlərdən və fanat ideyalardan uzaq durmaları ilə bağlıdır. Xalqımızın dini cəhətdən dözümlülüyü, tarix boyu ölkəmizin ərazisinə fərqli din ardıcıllarını cəlb etmişdir. Öz torpaqlarında sıxışdırılan bəzi konfessiya nümayəndələri Vətənimizə sığınmış və cəmiyyətimizin ayrılmaz ünsürlərinə çevrilərək, ayinlərini rahat şəkildə yerinə yetirmək imkanı əldə etmişlər.
Xalqımız üçün din, ilk növbədə qonşunun haqqına hörmət etmək, kasıb və yoxsullara yardım əli uzatmaq, başqasının inancına və adət-ənənəsinə hörmət bəsləmək, zəifi qorumaq, ədalətsizliyə qarşı mübarizə aparmaq, dövlət başçısı və böyüyə ehtiram göstərmək, Vətənin müdafiəsinə qalxmaq, millətini sevmək, milli dəyərlərə sahib çıxmaq, dövlətin qayda və qanunlarını gözləmək deməkdir. Eyni zamanda, bəzi insanlarımız İslam dedikdə daha çox pir, ocaq kimi müqəddəs yerləri ziyarət etmək, arzularının həyata keçməsi naminə buralara pul və digər qiymətli əşyalar bağışlamaq, evlilik həyatına qədəm qoymamışdan qabaq din xadiminin xeyir-duasını almaq, Məhərrəmlik mərasimində Kərbəla şəhidlərini yad etmək, yas mərasimini İslami qaydalara uyğun təşkil etmək, mərsiyyələr söyləmək kimi başa düşür.
Xalqımız əcdadlarımızdan yadigar qalmış dini inanc və dəyərlərinə həmişə həssaslıqla yanaşmış, sahib çıxmış və qorumuşdur. Rəsmi ideologiyası ateizm olan Sovet hakimiyyəti illərində hər cür dini düşüncənin təqib edilməsinə, məscid, mədrəsə və digər dini ibadət yerlərinin bağlanmasına və ya dağıdılmasına, din xadimi və dindarların məqsədyönlü şəkildə məhv edilmələrinə baxmayaraq, insanlarımız ölüm riski altında Məhərrəmlik mərasimini yerinə yetirmiş, müqəddəs yerlərə, pir və ziyarətgahlara baş çəkmişlər.
Dünyada öz dininə belə sahib çıxan, onun qorunması naminə əzmkarlıq və qəhrəmanlıq nümayiş etdirən çox az xalq tapılar. Azərbaycan xalqının günümüzə qədər milli-mənəvi dəyərlərini yaşada bilməsi, onun böyüklüyünün göstəricisidir. Belə şanlı tarixlə fəxr etməyə dəyər!
525-ci qəzet2013.- 29 avqust.- S.4.