Əxlaq siyasətin
girovuna çevrilir (davamı)
Böyük
Roma sərkərdəsi Qay Yuli Sezarın da cinsi
orientasiyasında qüsuru olduğu bildirilir.17 yaşında
olarkən o, bir qədər Bufiniyada yaşamışdı,
orada çap Nikomedin guya onunla intim əlaqədə olduğu
güman edilir. Düşmənləri bəzən
onu “Nikomedin arvadı” adlandırırdılar. Əxlaq pozğunluğuna görə Sezara
“bütün qadınların əri, bütün kişilərin
arvadı” deyirdilər. Belə ittihamlar,
ona olan paxıllıqdan da qidalana bilərdi.
Sezara cəsarət kimi,
hədyanlıq da yad deyildi, o, həm də istənilən
vaxt qanunlara, hətta dini qadağalara məhəl qoymamaqla
seçilirdi. Senatorlardan biri onun qanun layihəsinə qarşı kəskin
şəkildə çıxış etdikdə, Sezar onun
başına əvvəlcədən hazırlanmış bir
vedrə peyin tökmüş və senatı
alçaltmışdı. Peyinə müraciət
isə qanun layihəsinin aqrar məsələyə aid
olması ilə əlaqədar idi. Sonralar
isə o, ölkənin vətəndaş müharibəsinə
cəlb etdi və çar olmaq eşqinə düşdükdə
isə, senatorların hazırladığı sui-qəsddə
qətlə yetirildi.
Sonrakı ilkin 15 imperator arasında təkcə Klavdinin
kişilərlə məhəbbət əlaqəsində
olmaması güman edilir. Bu isə şairlər
və yazıçılar tərəfindən qeyri-adi
davranış hesab olunurdu və onlar Klavdini ələ
salınırdı. Onlar deyirdilər ki, yalnız
qadınları sevməklə Klavdi arvada bənzəyən
oldu. Ailəsində isə o, bədbəxt adam
idi, imperator əri sağ ola-ola əxlaqsızlıqda ad
çıxarmış arvadı Messalina başqasına ərə
getmişdi. Messalina öldürüldükdən
sonra Klavdi öz doğma qardaşı qızı Aqrippinaya
evləndi, o, gələcək imperator Neronun anası olmaqla,
bu vaxt dul qadın idi. Onun öz oğlu
Neronla intsest (qanqarışdırıcı) əlaqədə
olduğu iddia edilir. Neron isə öz sələfi,
doğma bacısı ilə intim yaxınlıq edən
Kaliqula kimi əxlaqi pozğunluq simvoluna çevrilmişdi, o,
bir oğlanla evlənmiş, digər bir oğlana isə ərə
getmişdi. Tarixçi Svetoni
özünün “On iki Sezarın həyatı” əsərində
nəcib imperatorlardan başqa digərlərinin iyrənc əxlaqından
geniş söhbət açır.
Sonralar
İtaliyada da məşhur
sənət adamları arasında homoseksualizmə meyl edənlər
olmuşdu. Renessansın dahi heykəltaraşı
və rəssamı Mikelancelonun və şöhrətdə ondan
geri qalmayan Leonardo da Vinçinin də həmin qrupun nümayəndələrindən
olduğu bildirilir. Mikelancelo ahıl
yaşına çatmasına baxmayaraq, evlənməmişdi,
məşuqəsi hesab edilən şairə qadınla isə
onu yalnız platonik məhəbbət birləşdirirdi.
XIV əsrin
əvvəllərində İngiltərə kralı olmuş
II Eduardın kişi məşuqu Piers
Qeyverston dövlətin idarə edilməsinə də
müdaxilə edirdi və bu, kralın fəlakətli vəziyyətə
düşməsinə gətirib çıxardı. Onun arvadı Eleanor da öz məşuqu Rocer
Mortimerin köməyi ilə kralı taxt-tacdan devirdi. Dahi ingilis dramaturqu Uilyam Şekspirin də
homoseksualist olduğu etiraf edilir. Görkəmli ingilis
dramaturqu və şairi Oskar Uayld lord Alfred Duqlasla yaxın
dostluq edirdi və onun atası Uayldı sodomitdə ittiham etdi
və həmin cinayətə görə o, 1895-ci ildə iki
illiyə azadlıqdan məhrum edildi. Dustaqxanadan
o, məşuquna gileylə dolu olduqca təsirli məktublar
yazırdı. Məhbəsdən
çıxdıqda o, ehtiyac içərisində idi. Bu səbəbdən də Parisə yollandı və
1900-cü ildə 46 yaşında orada da öldü və
şəhər qəbiristanlığında dəfn edildi.
Dahi rus mədəniyyət
xadimləri arasında da cinsi
orientasiyası ənənə halından uzaq olanlar
olmuşdur. Böyük bəstəkar
P.İ.Çaykovski belə davranışının
üstünün açılmasından qorxub, zəhərlənmə
yolu ilə həyatdan getmişdi. Balet sənətinin
məşhur xadimləri S.P.Dyagilyev və Rudolf Nuriyev öz
cinslərindən olanlarla yaxınlığa
üstünlük verirdilər. Axırıncı
belə nizamsız əlaqələrə görə AİDS
xəstəliyinə tutulmuş və bu fəsaddan
ölmüşdü.
Belə siyahını xeyli artırmaq olar. Geylər isə özlərinin ümumdünya
fenomeni olduqlarını göstərmək
üçün həmin dəstəyə aid olan məşhur şəxsiyyətlər
barədə çox iri siyahı təqdim edirlər və
burada əslində ciddi şişirtmə halı olmaya da bilər.
Cinsi orientasiyası fərqli
olanları nədəsə günahlandırmaq da insanlıq
ölçüsündə ədalətsizlik hesab
olunmalıdır. Bir çox hallarda bu təbiətin səhvidir
və ya genetik əsaslara
malikdir. Təbiətin qüsuruna və ya
valideynlərn təqsirinə görə kimisə
günahlandırmaq da ən azı rəhmsizlikdən xəbər
verir. Onların münasibətlərinə
insanlığı ləkələyən bir hal kimi baxmaq da nə
dərəcədə həqiqətə uyğundur? Əxlaqsızlığa, fahişəliyə,
öz bədənini alver obyekti edənlərə
qarşı bir sıra ölkələrdə hansısa hədlərdə
mübarizə aparılırsa, bircinsli intim
yaxınlığa meyl edənlərə əvvəlki tək
qəddarcasına münasibət bəslənməsi yolverilməzdir.
Geylərə ya lesbiyankalara qarşı ispan
inkvizisiyasını bərpa etmək nə dərəcədə
haqlıdır? Hisslərə görə,
əgər bu qanunu kobud surətdə pozmaqla müşayiət
olunmursa, insanlar nəyə görə hansısa ittihamlara məruz
qalmalıdır?
Lakin homoseksual lobbi də
homoseksualizmin normal hal
olduğunu təbliğ etməklə, əslində hədyanlıq fazasına keçib, digər əksəriyyət
tərəfindən özləri
üçün əslində aqressiv mühit
yaradılmasına səy göstərir. Geylərin
özünü elitar təbəqə hesab etməsi də
onlara qarşı tolerantlığı sıradan
çıxarıb, nifrət hissinin yenidən güclənməsinə
səbəb ola bilər. Təəssüf
ki, bəzi KİV-lər bu məsələdə
ölçü hissinə riayət etməyib, qeyri-ənənəvi
orientasiya azlığına aid hər bir uğurlu tədbiri, az qala onların triumfu kimi qələmə
verirlər.
Geylər,
lesbiyankalar
bircinsli nikaha daxil olmaqla
öz arzu olunan məqsədlərinə
çatırlar, cəmiyyət də bundan birbaşa ziyan çəkmir. Lakin cəmiyyətin
inkişafı üçün insan nəslinin artması mühüm şərt
olduğundan, bircinsli nikahlar ziyan vurmamış da ötüşmür.
Axı belə nikahlarda övlad törəmir,
yalnız əks cinslərin ittifaqından nəsil artmağa
başlayır. Ona görə də hər
bir millət həm də özünün demoqrafik
inkişafına qayğı göstərməlidir. Onsuz da bir sıra Avropa ölkələrində
uşaq doğumunun kəskin surətdə azalması
hesabına, gənc yaşda olan əhalinin sayı azalır, həmin
ölkələr qocalar və ahıllar diyarlarına
çevrilirlər. Sodomiyanı az
qala ön plana keçirən cəmiyyət getdikcə yeni,
çox vacib olan təzə qandan məhrum ola bilər. Dinozavrların bir vaxtlar nəslini çoxaltmağa
həvəsini itirdiyi güman edilir, bu isə onların
növünün bütünlüklə sıradan
çıxmasında rol oynayan mühüm amillərdən
birinə çevrildi. Bəşəriyyət
dinozavrların taleyini yaşamağa azacıq meyl etsə, bu
görünməmiş fəlakətə səbəb ola bilər.
Bir
sözlə, bircinsli
əlaqələrə tolerantlıq göstərilirsə,
buna daxil olan adamlar da əksəriyyətə qarşı aqressivlikdən uzaq
olmalıdırlar. Qoy onlar özlərini tam hüquqlu və hörmət olunan vətəndaşlar
kimi hiss etsinlər, ancaq heç də özlərini yüksək
kasta hesab etmək iştahına düşməsinlər. Onlardakı bəzən güclü qısqanclıq
hissi həddi aşır və ətrafdakılara
ölçüyə sığmayan qəzəb hissinə
çevrilir. Dustaqxanalardakı gənc “məşuqəsinə”
kimsə söz atdıqda, ifrat qısqanclıq hesabına həmin
məşuq ən ağır cinayətə də əl atmaqdan
çəkinmir. Ona görə də məhbəslərdəki
bircinsli əlaqələr yeni, daha ağır cinayətlər
üçün şitillik rolunu oynayır.
Keçmişdə
təmiz əxlaqın
bərqərar olması naminə faydalı tədbirlərlə yanaşı,
ifrat cəzalar praktikası da tətbiq
olunurdu. Keçmişin dəhşətləri
yalnız xatirələrdə yaşasa yaxşıdır,
onların təkrarı və ya yeni şəkildə bərpa
edilməsi ümumilikdə bəşəriyyətə, həm
də hər bir xalqa böyük faciələr “ərməğanı”
bəxş edə bilər. Qeyri-ənənəvi cinsi
azlıqlara qarşı münasibət kin, nifrət, təcavüz
dalğası şəklini alsa, bu arzu olunmayan qorxulu hadisələrin
baş verməsinə gətirib çıxara bilər. Axı keçmişdə “ifritə ovu”
günahsız insanların faciələrlə üzləşməsinə
səbəb olmuşdu. Fərqli hisslərə
görə insanların alçaldılması, qurbana
çevrilməsi cinayətdən də betər bir hal hesab
edilməlidir. Axı əksər müasir
qanunlarda bircinsli intim əlaqələrin kriminal xarakter
daşıması kimi xarakterizə olunması artıq ləğv
edilmişdir. SSRİ-dəki cinayət məcəllələrində
isə bircinsli əlaqələr cinayət hesab edilirdi və
müvafiq cəza növu nəzərdə tutulurdu. Vaxtilə natsistlər öz dəhşətli cinayətlərinə
haqq qazandırmaq üçün belə bir mifə əl
atırdılar ki, yəhudilər öz bədbəxtliklərinə
görə özləri günahkardır. Geylərə hücum, təcavüz edənlər də
belə gülünc səslənən hansısa bir
uydurulmuş səbəbə əl ata bilərlər ki, guya cəmiyyəti
təmizləmək üçün onlar sərt tədbirləri
işə salırlar. Belə təmizləmələrdən
isə, əlbəttə ki, neofaşizm qoxusu gəlir.
Təbiət,
bəzən isə
şərait bu adamların cinsi
orientasiyasını belə bir qaydada aşkara
çıxarmışdır. Təbiətə qarşı üsyan
qaldırmaq isə ağılsızlıqdır, bütün
qanunları dəyişdirmək mümkündür, təbiətin
qanununu isə düzəlişə məruz qoymaq məchul
bir məsələdir. Axı bircinsli intim
yaxınlıqda olanlar öz hisslərinə uyğun olaraq hərəkət
edirlər, onlar heç bir xətaya yol vermir, cinayət
törətmirlər, sadəcə olaraq əksəriyyətdən
fərqlənirlər. Onlar
tolerantlığa möhtacdırlar, lakin bu tolerantlıqdan
sui-istifadə etmək, öz intim əlaqəsini İosif
Navinin tribunasına çevirib, onun səsi ilə
bütün əxlaq divarlarını uçurmaq niyyətinə
düşmək də ağılsızlıqdır. Onlar cəmiyyətə əxlaq dərsi keçmək
kimi əbəs işə də girişməməlidirlər.
Qərb dünyası insan
haqlarına hörmət ifadəsi
kimi onlara münasibəti kökündən dəyişmişdir,
lakin bu dəyişiklik əhalinin əksəriyyətinin,
ümumi əxlaqın məğlubiyyəti kimi qiymətləndirilməməlidir.
Cəmiyyətin əsrlər boyu davam edən ənənələrinə,
dinin ehkamlarına da hörmətlə yanaşılması
lazımdır. Dinin əxlaqın təmizliyi
sahəsindəki mövqeyinə qarşı çıxmaq cəhdi
yalnız əks effekt verə bilər. Tolerantlıq
bayrağı altında əxlaqın dayaqlarının
sökülməsinə edilən cəhdlər, bunu edən
qrupun özünə ağır zərbə vura bilər.
Bir sözlə, dünənki əxlaq qurbanları onlara
bəslənilən pis münasibət hesabına özləri
əxlaqın yeni cəlladları roluna həvəs göstərməməlidirlər.
Ənənəvi
cinsi orientasiyadan
kənar olanlara aqnostik münasibət, belə əlaqələrin
hansısa mənəvi “kodeks” hesabına inkar edilməsi
problemə gözü yummaqdan başqa bir şey deyildir. Ayrı-seçkiliyi mütləq həddə
çatdıranlar cəmiyyətdə
dözümsüzlük atmosferi yaratmaqla, onu sağaltmaq əvəzinə,
xəstəliklərə mübtəla edirlər. İnsanları hansısa qəlibə salmaq, hisslərə
arzu olunan formanı və ya məzmunu vermək istəyi əslində
təbiətin şah əsərinin müxtəlifliyini
danmaqdan, onu bir nüsxəli materiala çevirmək cəhdindən
irəli gəlir. Qədim yunan filosofu
Protaqor insanı “hər şeyin ölçüsü” hesab
edirdi. Müasir dövrdə insanların
hüquqlarını hansısa uydurulmuş mənəvi
saflıq xatirinə tapdalamağın özü də
yolverilməzdir.
Kimlərsə,
öz ölkəsində geylərin
olmadığını bəyan edə bilər, lakin belə
saxta bəyanatlardan vəziyyət
heç də hansısa bir dəyişikliyə məruz qalmır. İranın
keçmiş prezidenti Əhmədinecad öz ölkəsində
homoseksualistlərin olmadığını deyirdi. Görən böyük bir dövlətin
başçısı bu bəyanatı verərkən
hansı elmi tədqiqata əsaslanmışdı.
Bəlkə
də bəzilərinə elə gəlir ki, Qərb
homoseksualistləri yetişdirən istixanadır. Bu qətiyyən belə deyildir, sadəcə olaraq
orada insanın şəxsiyyətinə hörmət əlaməti
nişanəsi olaraq, onların cinsi orientasiyasına da
tolerantlıqla yanaşılır. Sadəcə
olaraq, bir sıra digər ölkələrdə isə bu məsələlərə
bir qədər fərqli münasibət mövcuddur,
adamları, onların istəyindən asılı olmayaraq
“yüksək əxlaqın” prinsiplərinin girovlarına
çevirmək istəyirlər. Azad cəmiyyət
bütün sahələrdə normal azadlığa şərait
yaradır və bundan nəyəsə, həm də azacıq
da olsa ziyan gələ bilər. Sadəcə
olaraq bu ziyanı şişirdib, əxlaqın
bütünlüklə məhv olması kimi qələmə
vermək də düzgün deyildir.
Lakin bu mülahizə heç də homoseksualizmin təbliğatına xidmət etməməlidir, çünki belə təbliğat birinci növbədə uşaqların, yeniyetmə nəslin tərbiyəsinə sağalmayan yara vura bilər. Bu mülahizə heç də əxlaq pozğunluğu hallarına qapıları geniş açmaq istəyi olmayıb, yalnız onun, od üstündə olan köpən süd kimi öz qabından çıxıb, ətrafı batırmasının qarşısını vaxtında, həm də ağıllı qaydada almaq məqsədini güdür. Axı tarixən qadağalar istisnanın getdikcə böyüməsinə şərait yaratmış, sonralar onun qaydaya çevrilməsi üçün şlüzləri açmışdır.
Bircinsli nikahlara Qərbdə loyallıq göstərilməsi heç də Pandora yeşiyinin qapağını açmaq deyildir ki, bədbəxtliklər ətrafa yayılsın. Sadəcə olaraq, Qərb ölkələri cinsi orientasiyası fərqli olanların, bir qədər başqa cür görünən, ümumi haldan kənara çıxmaqla dönük taleyə malik olanların həyatına günəş işığının düşməsinə mane olan halları aradan qaldırmışlar.
Şərq ölkələri, xüsusən islam dininin hakim kəsildiyi ölkələr homoseksualizmin geniş miqyas almaması ilə fərqlənə bilərlər. Lakin bu hal heç də digər, daha eybəcər əxlaqdan kənara çıxmaları nəzərə almamağa gətirib çıxarmır. Kənd yerlərində, xüsusən cavanlar arasında zoofiliya halları məhz belə eybəcərliklərdən xəbər vermirmi? Bəzən hətta yaşlı, özü də cəmiyyətdə müəyyən nüfuzu olan adamlar gəncliklərində özlərinin zoofiliya təcrübələrindən ağız dolusu danışırlar, bunu məhz özlərinin vaxtilə yerli Kazanova olmaları kimi qələmə verməklə saxta qürur duyurlar.
Şərqdə zinakarlıq ümumiyyətlə məhkum edilir, bəzi ölkələrdə buna yol vermiş qadın daş-qalaq edilir, bu vaxt intim yaxınlığn necə və hansı şəraitdə baş verməsinə də əhəmiyyət verilmir. Qədim hettlərdə isə qadın əgər öz evində başqa kişi ilə intim yaxınlıq etmişdisə, onu öldürürdülər, uzaq bir dağda bu hadisə baş verdikdə isə, qadının bu vaxt köməksiz olduğu nəzərə alınaraq, onu cəzalandırmırdılar. Əxlaq pozğunluğuna görə sərt cəzalar hansısa hədlərdə fayda verə bilər, lakin onun bütünlüklə bu bəlanı yoxa çıxarmasını güman etmək sadəlöhvlükdür. Öz şəhvət yanğısını söndürmək istəyənlər daha hiyləgər üsullara əl atmaqdan da çəkinmirlər. Zinakarlığın birdəfəlik ləğv edilməsini düşünmək, daha çox dəvəquşunun guya gizlənmək üçün başını quma soxmasına bənzəyir.
Ümumiyyətlə, əxlaq məsələsi, onun təmizliyi hər bir xalqdakı qaydalara görə münasibətin necə olmasından asılı olduğuna görə, nisbi xarakter daşıyır. Bir vaxtlar Avropada kral ailələri arasındakı nikah əsasən siyasətə xidmət edirdi, digər hökmdarlara daha çox qız verən Habsburqlar sülaləsinin bu fəaliyyətinə görə hətta “Avstriya, ərə ver” şüarı da meydana gəlmişdi. Siyasət olan yerdə isə məhəbbətdən söhbət gedə bilməz. Osmanlı sultanları öz hərəmlərini saray əyanlarına ərə verirdilər və bu, sarayda ailə münasibətlərinin bərqərar olması kimi qəbul edilirdi. Ona görə bircinsli nikahlara da mikroskop altında baxmaq çox vaxt digər problemlərə göz yummaqdan irəli gəlir.
Eyni cinsdən olanların nikahının çox sayda əleyhdarları kimi tərəfdarları da vardır. Birincilər nikah institutunun hörmətdən düşməsini, ailə birliyinin əvvəlki mahiyyətindən uzaqlaşmasını irəli sürürlərsə, ikincilər hüquq bərabərliyini ön plana çəkirlər. Solomonun hökmünə bənzəsə də, hər iki fikir həqiqətə söykənir. Ancaq insan haqları üstün mövqelərə yiyələndiyindən, nikahla meydana gələn ittifaq ənənəsini pozub, onu müəyyən deformasiyaya uğratsa da, bunun hesabına Avropa və hər iki Amerikanın bir sıra ölkələrində bircinsli nikahların bağlanmasında mövcud olan bütün maneələr aradan götürülmüşdür. Lakin bu yeni hədyanlıq fazasına çevrilməməlidir, çünki bir tərəfdə yaranan zorakılıq, bəzən onun imitasiyasının nümayişi belə, əks tərəfdə də kin və hiddət yaratmamış qalmır. Əgər əvvəllər geylər, lesbiyankalar ən azı mənəvi təcavüz hiss edirdilərsə, indi onun allotropiyası hədəf kimi öz əleyhdarlarına qarşı tuşlanmamalıdır. Təcavüzün hər bir zərbəsi kimə ünvanlandığından asılı olmayaraq, daha çox cəmiyyətə dəyir, onun birliyinin dayaqlarını laxladır.
Bəzilərinə elə gələ bilər ki, Şərq ölkələri
bircinsli yaxınlıq bitkisinin bitmədiyi susuz səhradır.
Əlbəttə, islam dininin sərt qaydaları bu kənara çıxmalara
qarşı möhkəm sipər çəkir. Lakin bu
heç də belə pretsendentin tam yoxluğuna dəlalət
etmir. Bəzi
islam ölkələrində isə Qərbin
təsiri güclü olduğundan, bu məsələyə
xeyli dərəcədə loyal münasibət bəslənilir.
Türkiyədə XX əsrin ikinci
yarısında incəsənət xadimləri arasında
homoseksualistlərə, transseksualistlərə nəinki rast gəlmək
mümkün idi, hətta onlar böyük hüquqa yiyələnir,
tamaşaçıların böyük sevgisi ilə əhatə
olunurdular və bu hal yenə də davam edir. Onların təcrübəsi də təsirsiz qalmr.
Azərbaycanın şou-biznesində də cinsi
orientasiyası üzrə fərqli meyli olanlar əvvəlki sıxıntılarından
xeyli azad olmuş kimi görünürlər.
Qeyri-ənənəvi nikahların icazə verilməsi Qərb
ölkələrinin özündə də heç də
birmənalı qarşılanmır. Ənənə, dini inam, müqəddəs
kitabların müddəalarına ehtiram bu sahədə
müqavimətin yaranmasında az rol
oynamır. Lakin bütün etirazlar, müqavimətlər
cinsi orientasiyası fərqli olanları başqa yola döndərmək
iqtidarında deyildir. Onlar öz əleyhdarlarına qibləgahları
saydıqları Oskar Uayldın sözləri ilə cavab verə
bilərlər: “I can resist anything, exept temptation” “Mən hər
şeyə müqavmət göstərə bilərəm, təkcə
məni şirnikləşdirəndən başqa”. Bu adamlar onları başdan çıxaran öz istəklərinə
müqavimət göstərə bilməzlər, heç
müqavimət göstərmək də istəmirlər.
Siyasətçilər isə onlardan bir alət
kimi istifadə etməkdən çəkinmirlər.
Bunun bariz nümunəsini isə biz 2012-ci il
və bu ilin ötən dövründə baş verən
hadisələrdən aydın şəkildə
görürük.
Telman Orucov
525-ci qəzet.-
2013.- 31 avqust.- S.24.