Köklənmə və ya kainatla təmasda
Musiqi alətində hansısa havanı ifa etmək üçün, aləti kökləməlisən, kökləməsən havanı düzgün ifa etmək mümkün olmayacaq. Alət köklənəndən sonra nəzərdə
tutulan hava düzgün
çalınır, alətdən
istədiyin səsləri ala
bilirsən. İnsan da belədi: beynindəki fikrə köklənəndə, fikir başlayır
addım–addım həyata keçməyə. Fikri beynə
oturtmaq, onu
beyində yaşatmaq o deməkdi ki, sən artıq o fikrə,
o “ideyaya” köklənmisən, sən o kökdəsən.
Mükəmməlliyə
gedən yol məhz burdan keçir, bir qədər də
konkretləşdirsək, mükəmməlliyə yetmək üçün bu
yoldan keçməlisən.
lll
Təbiətdə
bizim onları görüb-görməməyimizdən,
anlayıb- anlamamağımızdan, kəşf edib- etməməyimizdən
asılı olmayaraq hər şey var. İndiyə kimi olanlar
hamısı bizim onları dərk edib-etməməyimizdən
asılı olmayaraq olub və olacaq. İstər Nyutonun
qanunları olsun, istər Enşteynin nisbilik nəzəriyyəsi,
istərsə də,
Amerikanın kəşfi.
Yəni,
Amerika onsuz da
yerindəydi, var idi, indi də yerindədi, var! Təbiətin
nəyinə lazım, sən onu kəşf etmisən, ya yox! Onu “Amerika” adlandırmısan, ya “Hindistan”. Yəni
təbiətlə bağlı ən mürəkkəb hesab
olunan və ya ən sadə görünən indiyə qədər
kəşf olunan və bundan sonra kəşf olunacaq
bütün qanunlar bizim ətrafımızdadı- onlar
gözlə görünəndi,
fəhmlə duyulandı, bircə o qalır ki, sən
öz varlığınla (ağlın, ruhun, hissiyyatın,
intuisiyan və s.) təbiətlə vəhdət yarada, bir
kökə köklənə biləsən. Bu məqamda sən
İlahi qüvvənin bir parçası olan təbiətin
bir parçasına çevrilirsən, davamı olursan, olanları və olacaqları hiss edirsən,
qavrayırsan, təbiətin ötürdüyü
informasiyaları almaq, qəbul etmək üçün həmin
əlaqə xəttinə qoşulursan. Və məhz bu anda,
bu məqamda insanla təbiət arasında gözlə
görünməyən qarşılıqlı əlaqə,
informasiya mübadiləsi yaranır, başqalarının
duya, hiss edə bilmədikləri sənə aydın olmağa
başlayır.
...Heyvanlar isə təbiətlə
eyni kökə köklənib,
ona görə də insanlardan fərqli olaraq zəlzələ,
fırtına və s. kimi təbii fəlakətləri
qabaqcadan hiss edir, hətta öz dillərində biz insanlara xəbərdarlıq
da edirlər. Şüur sahibi olan insanlar isə, öz
köklərində olmadığından, bütün bunları hiss edə
bilmir. İnsanlar kosmosa peyklər göndərirlər,
nə qədər qəbuledicilər, aparatlar və s.lər
istehsal edirlər, amma onlar bu sadalananları və
sadalanmayanları dəqiq hiss edə bilmirlər. Ona
görə hiss edə bilmirlər ki, bir var təbiətin
yaratdığı, bir də var, təbiətin
yaratdığının (bu halda, insanın)
yaratdığı. Təbiətin
yaratdıqları idealdı, bitkindi, insanın
yaratdığı isə nə qədər mükəmməl
olsa belə təbiətin yaratdıqları ilə müqayisəyə
gələ bilməz.
Təsadüfi
deyil ki,
seçilmişlər də, həqiqəti dərk etmək üçün, təkliyə çəkilirdi, özüylə baş-başa
qalırdı, özünə qapanırdı, özünə
köklənirdi. Şüur mane olmayandan sonra, necə deyərlər, həqiqətin
qapıları onların üzlərinə
açılırdı, yəni, onların daxili köklənməsi
ilə təbiətin köklənməsi
vəhdətdə olarkən həmin o mükəmməl əlaqə
yaranırdı.
Bu İlahi
köklənmə olanda, sən
öz hissiyyatınla, varlığınla dünyanın, kainatın özü boyda olursan.Və
bu qədərində olduğundan dünyada olanları,
olacaqları görürsən, duyursan, anlayırsan və
qavrayırsan. Çünki sən artıq təkcə
olanların deyil, həm də olacaqların içindəsən.
Necə ki, əlini, ayağını hiss edirsən,bütün dünyanı da eləcə hiss
etməyə başlayırsan. Əgər
dünənəcən sənin bədəninin,
canının, bütün varlığının sərhədləri
dırnaqlarına, saçına, dərinə qədər
idisə bundan sonra sən dünya, kainat boyda sərhədsizlik,
hüdudsuzluq qazanmış olursan. Və bu İlahi məqamlarda
sən dəyişiklikləri öz bədənin kimi hiss
edirsən, təbiətin səsini eşidirsən, olanların və olacaqların mehləri,
dalğaları (informasiyalar) səndən xəbərsiz sənə
ötürülür, sənə çatdırılır.
Səndə olan informasiyalar da ətrafa göndərilir,
ötürülür, çatdırılır: nə qədər,
hansı
biçimdə lazımdısa, hara və
necə lazımdısa eləcə. Bütün
bu ismarıcları təbiət özü tənzimləyir.
Ağıl, şüur olan yerdə tam bağlantı, əlaqə
yaratmaq mümkün deyil. Şüur insanı təkcə
idarə etmir, idarə edə-edə çaşdırır,
ikiləşdirir, İlahi əlaqədən sapdırır.
Nəticədə insanın kainatla
bağlantısı içindəki xaosda əriyib itir.
...Təbiətdə
insandan başqa hər şey öz kökündədi, təbiətdəki
bu köklənməni pozan bir varlıq varsa, o da insandı. Bu mənada, bəzi mülahizələr
özünü doğruldur. Bəli, ola
bilsin ki, insan bu yer üzünə yersiz əlavədi,
başqa dünyaların məhsuludu, bu yer üzünə məhz
nizamı pozmaq üçün göndərilib.
Və ya
lap əvvəldən
hansısa bir qüvvə
insanın həyat yolunu, yaşayış tərzini,
tamam səhv bir istiqamətə yönəldib, onu öz təbiiliyindən
çıxarıb. Tarix başqa yolla getsəydi, böyük
cəmiyyətlər, dövlətlər qurulmasaydı, dinlər,
təriqətlər yaranmasaydı çox güman ki, bu
günün insanı da tamam başqa cür olardı. O, təbiətin
dilini mükəmməl biləcək, onun bir parçası
olacaq, sözün əsl mənasında bu günkü
süni, qurama, riyakar cəmiyyətlərin yox,
yaranışından milyard illər keçsə belə
öz bəkarətini qoruyan kainatın vətəndaşı
olacaqdı.
...İnsan
dünyaya gələndən şüuru ( bəlkə də,
şeytan deyilən şey elə şüurdu) formalaşana qədər
İlahi köklənmədə olur.
Heyvanlarda
bu ilahi köklənmə əvvəldən sona qədər pozulmur. Ona görə
də, hər heyvan öz payına düşən “heyvan”
ömrünü yaşayır-yəni dovşan
dovşan ömrü, pələng pələng ömrü,
qarışqa da qarışqa ömrü yaşayır. Hər
dünyaya gələn
insan isə sırf insan ömrü yaşaya bilmir.
Ona şüur hakim kəsiləndən sonra
kökü (köklənməsi) davamlı olaraq pozulmağa
başlayır. Az sayda insan
olur ki, onlar bu prosesdən cüzi fəsadlarla
çıxır və çoxluq da onları ya dahi,
ya da dəli adlandırır.
Bir qədər də uzağa və dərinə getsək,
dünyanın, deməli, o cümlədən bütün
kainatın milyard illər boyunca yaşamasının səbəbi
də planetlərin bir-biri ilə və ümumilikdə
kainatla sabit, pozulmaz bir köklənmədə olmasıdı. Bu köklənmə
azacıq belə çat verərsə, bu,
əlbəttə ki,
son olacaq.
Bəli, şükürlər olsun ki, dünya
yaranışından indiyəcən eyni köklənmədədir. Ayrı-ayrı planetlerin
özlərində hansısa fəsadlar, hadisələr baş verə bilər, amma
planetlərin bir-biriləri arasındakı köklənmə
pozula bilməz.
Bizim
sakinləri olduğumuz Yer kürəsinin də, bütün
kainatla dəyişməz, sabit
köklənməsi var. Və Yer kürəsinin
özündə-onu təşkil və əhatə edən
flora və fauna adlandırdığımız canlılar və cansızlar
aləmi arasında da bir köklənmə var.
İnsan
həm də yeganə varlıqdı ki, özü ilə təbiət
arasındakı köklənməni pozduğu kimi, bir-birləri
arasındakı köklənməni də davamlı olaraq
pozur və bu uçurum get-gedə daha da dərinləşir.
Bütün bunlar izsiz və təsirsiz
ötüşməyəcək.
İnsanlararası köklənmənin pozulması kainatın varlığında insan varlığının nisbəti nə qədərdisə, o nisbətə uyğun olaraq kainatdakı ümumi köklənmənin pozulmasına davamlı şəkildə təsir edir.Və neçə min, bəlkə də milyon illərdən sonra o cüzidən-cüzi təsirlərin kainatdakı ümumi köklənməyə çox əsaslı təsiri olacaq.
Digər canlılara gəlincə, mövcudiyyətlərindən bu günə qədər onların nə hərəkət və instinktlərində, nə də yaşam tərzlərində hansısa bir dəyisiklik baş verib.Və əgər nadir hallarda onlar da nəsə İlahinin yazdıqlarından kənara çıxırsa, bu da insanların günahı ucbatından, onların müdaxiləsi nəticəsində baş verir.
Bəli, insan şüuru bütün canlı və cansız varlıqların ümumi evi olan Yer adlı bu planetə öz yerli-yersiz müdaxilələriylə bədbəxtliklər gətirir. Çayların məcrasının dəyişdirilməsi, meşələrin qırılması, nüvə sınaqları və s. kimi insan əliylə törədilən hadisələr nəticədə təbiətin əks-reaksiyasına, təbii fəlakətlərə yol açmış olur.
lll
Məlumdur ki, insan, beyninin imkanlarından hardasa cəmi 5 faiz istifadə edə bilir. Bu rəqəmdən bircə faiz artıq istifadə edə bilənlər isə Napoleon, Enşteyn kimi dahilik zirvəsinə yüksəlirlər. Bir təsəvvür edək ki, insan bu imkanların hamısından istifadə edə bilir. Onda nələrin baş verə biləcəyini yalnız qeyri-adi fantaziyaya sahib olanlar təxmin edə bilərlər.
Bəli, İlahi varlıq insana sərhədsiz imkanlara malik beyin bəxş edib. İnsan bu imkanlardan istifadə edə bilmirsə, görünür, bunun özünün də hələ ki, bizim o “5 faizlik” beynimizin dərk edə bilmədiyi tutarlı səbəbləri var. Və bu səbəblərdən biri də ola bilsin ki, insanın, insan cəmiyyətinin inkişaf yolunun düzgün olmayan istiqamətə yönəlməsi və ya qəsdən yönəldilməsidi. İnsan o reallıqda yaşamağa məhkum olub ki, beyninin imkanlarını açmaq üçün uyğun şərait olmayıb. Məsələn, necə ki, Azərbaycanda iqlim və şərait münasib olmadığından banan bitmir. Buna uyğun şərait yaradılarsa, əlbəttə ki, burada banan, yaxud ananas yetişdirmək problem olmaz.
Milyardlarla sərmayələr yatırılır, Yerdən kosmosacan pullar səpələnir ki, təbiətdə baş verə biləcək kataklizmlərdən öncədən xəbər tuta bilək, bu məqsədlə peyklər, aparatlar istehsal olunur, amma hətta ən uitramüasir texnika belə təbiətlə bağlı informasiyanı adicə bir siçan qədər tam, düzgün ötürə bilmir. Deməli, Yerdən kosmosacan səpələnən o pullar tam məqsədə uyğun xərclənmir.
Bəlkə də bu sərmayə İlahi qüvvənin yaratdığının (insan) yaratdığına (dəzgaha) yox, özünə qoyulsa insanın beyninin imkanlarının açılması istiqamətində ciddi işlər görülsə, bu sahəylə bağlı qapalı və ya açıq müəssisələr, elmi institutlar, laboratoriyalar yaradılsa insanın gücü kənarında olanları, mümkünsüz görünənləri reallaşdırmaq mümkün olar.
Bəli, təəssüflər olsun ki, başı milyon kilometrlərlə uzaqlara qarışan insan özünü tamam unudub.
...Həmin İlahi qapının açarı isə insan varlığının düzgün köklənməsindən keçir.
Rüstəm Dastanoğlu
525-ci qəzet.-
2013.- 14 dekabr.- S.24.