Yazıçılar Birliyində
"Ulduz" jurnalının yeni sayının müzakirəsi
keçirilib
Adətən, hər ay ustad dərslərini dinləmək
üçün bir yerə toplaşan Gənc Ədiblər Məktəbinin
(GƏM) üzvləri bu dəfə "Ulduz"
jurnalının Emin Pirinin rəhbərliyi ilə çıxan
nömrəsinin təqdimat mərasiminə
yığışmışdılar. Artıq
beşinci dəfədir ki, gənclərin redaktorluğu ilə
çıxan "Ulduz" jurnalı hər dəfə
geniş müzakirələrə səbəb olur.
13 dekabr. Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin "Natəvan"
klubu. Tənqiddən çəkinərək dəyirmi masada əyləşməyə bir az ehtiyat edənlər
də, gecikənlər də, gəlməyənlər də
vardı... Tədbiri giriş sözü ilə AYB-nin gənclər
üzrə katibi, GƏM-in rəhbəri Rəşad Məcid
açdı: "Emin Pirinin hazırladığı
"Ulduz" jurnalı artıq gənclərin
buraxdığı beşinci nömrədir. Hər
dəfə gənclərin hazırladığı nömrələrdən
sonra diskussiyalar aparılır. Bu jurnal da mətbuatda
reaksiya doğurub. Düzdür, bir az
zahiri görünüşü diskussiyaya çevrilib. Təəssüf ki, içərisini oxuyanlar
azdır. Ancaq mən çox sevindim ki,
bizim hörmətli professorumuz Cahangir Məmmədli bu jurnala
reaksiya bildirdi, jurnal haqqında fikirlərini bildirmək
üçün tədbirimizə qatıldı. Son illərdə Cahangir müəllimin ədəbi
tənqidə yenidən qayıdışı məni
çox sevindirir".
Bu nömrəni GƏM-in koordinatoru
hazırladığı üçün Rəşad Məcid
təvazökarlıq edərək jurnal haqqında fikir bildirməyi
qonaqların öhdəsinə buraxdı. Öncə "Ulduz"un baş redaktorunun müavini, şair Qulu
Ağsəs fikirlərini bölüşdü:
"Jurnaldakı yazıların hamısını
oxumuşam. Emin Piri, Ramil Əhməd, Aqşin Evren və
Könül Həsənqulu eyni estetikanın
adamlarıdır. Eminin şeirlərində
aşırı cəsarət var. Onun şeirlərində
yaradanla polemikaya girmək, yəni Allahı ata kimi qəbul etmək
və onunla oğul kimi dialoqa girmək cəhdi var və bu mənim
xoşuma gəldi. Eminin həm yazı
prosesini, həm də onun genetik olaraq haradan gəldiyini bilirəm.
Onun qardaşı Cavid Sabiroğlunun "Şimpanze" hekayəsini
necə yazdığını, bu hekayənin real həyatda
olan hadisədən götürdüyünü bilirəm.
Kompyuterin dilindən ironiya tipində olan hekayədir, ancaq
cümlələri bir az yaxşı qurmaq
olardı. Hərdən baxırsan ki, bu Caviddir,
kompyuter deyil.
Ramil Əhməd və Aqşin Evren şeirdə daha
çox məna qatına üstünlük verirlər. Aqşinin
şeirlərində çox maraqlı ifadələr var.
Ramilin şeirləri birmənalı olaraq intellektual
poeziyadır, sözün içinə girmək, mətnlə
oynamaq var. Ramil elə bil şəhərsalma idarəsinin
işçisidir, hər şeyi gözəl qurur. Məncə, bu qədər də şeirin içinə
girmək lazım deyil. Vəfa Mürsəlqızının,
Arzu Hüseynin şeirləri ilham gücünə
yazılmış şeirlərdir. Pərviz
Axundov isə həm modern, həm də ənənəvi
nominasiyada çıxış edir, onun şeirləri də
diqqətə layiqdir. Könül Həsənqulunun
şeirlərində yaxşı ifadələr olsa da,
şeirləri çox uzundur.
Müsahibələr haqqında deyə bilərəm ki,
dəfələrlə işlənmiş müsahibələrdir. Jurnalın bu sayında yeni
gənclər var, onlardan bir az əvvəlki nəsil olaraq Pərvin
var, orta nəsildən Vaqif Bəhmənli
var və palitra olaraq maraqlıdır ki, Anar müəllimin də
hekayəsi var. Əvvəlcə Anar müəllimin
"İzahat"ını, Fərid Hüseynin tərcüməsində
Dino Buzattinin və Vasili Şukşinin hekayələrini
oxuduğum üçün Günel İmranın hekayəsini
çətinliklə oxudum. Dəyanət
Əlizadənin hekayəsi isə monotondur.
Taleh Mənsurun əvvəlki şeirləri
yaxşıdır, əsgərlik şeiri isə zəifdir. Əfsanə
Laçının uşaq hekayələri mənim diqqətimi
çox çəkdi, xüsusilə "Uzun adamın hekayəsi" xoşuma gəldi. "Sevilən
şeirlər", "Güney Azərbaycan Ədəbiyyatı",
"Ədəbi resenziya" kimi rubrikalar da
maraqlıdır".
Qulu
Ağsəs bütün bu xoş sözlərdən sonra isə
tənqidi fikirləri ilə çıxışının
final akkordunu vurdu: "Fikrimcə, jurnal çıxarmaq istəyən
gənclərin konsepsiyası olmalıdır. Təəssüf
ki, mən beş nömrənin heç
birində konsepsiyaya rast gəlmədim. Məncə,
yaxşı yazıların məcmusu yaxşı jurnal demək
deyil. Ümumən, jurnalda ayrı-ayrı
yaxşı nümunələr var, müxtəlif nəsillər
təmsil olunur, lakin bitmiş fikir yoxdur. Gənclərin
hazırladığı beş nömrənin
heç birində bitkin fikir görmədim".
Bakı
Dövlət Universitetinin jurnalistikanın nəzəriyyəsi
və təcrübəsi kafedrasının müdiri, professor
Cahangir Məmmədli "Ulduz" jurnalının budəfəki
nömrəsinin uğurlu olduğunu, ədəbiyyata yeni
istedadlı gənclərin gəldiyini vurğuladı:
"Ulduz" jurnalının sonuncu nömrəsini oxuyanda
çox sevindim ki, bizim belə istedadlı yazarlarımız
yetişir. Üz qabığından hiss elədim ki, ədəbiyyata
çox yaxşı bir gənclik gəlir. İlk
səhifədə Emin Piri uşaqlıq illəri ilə
bağlı yazdığı şeirində yetim bir
uşağın həyatını təsvir edir. Bu təsvir mənim üçün çox
realdır. Mənə bu sətirləri
oxutduğu üçün Eminə təşəkkürümü
bildirirəm. Onun "Sağ qalan
varmı", "Ayağım özümdən qeyrətli
çıxdı" və digər şeirləri mənə
çox doğma gəldi. Sonra Ramil Əhmədin
şeirlərini oxuyanda gördüm ki, Emin
kasıbçılıqdan ayaqqabıları
yırtılmasın deyə ayaqlarının böyüməsindən
qorxurmuş, Ramil isə müharibənin gətirdiyi
çətinliklərdən köynəklərini,
ayaqqabılarını, pencəklərini bir ölçü
böyük alır ki, sonra da geyinə bilsin. Ümumən,
mövzu, dərd bir-birinə oxşasa da, bu iki şairin
üslubu ayrıdır, hər birinin öz poetik dili var.
Aqşin Evrenin şeirində də gözəl kəşflər
var, Arzu Hüseynin şeirləri də məni yeni bir
şairlə görüşdürdü. Pərviz
Axundov isə qaçqınlar haqqında yazdığı
"Düşərgə" şeirilə məni
birbaşa öz dərdimə qaytardı. Könül Həsənqulunun,
Taleh Mənsurun, Vəfa Mürsəlqızının, Rüfət
Axundlunun, Elməddin Nicatın, Elmar Vüqarlının
şeirləri, Cavidin, Əfsanə Laçının,
Günel İmranın hekayələri, Fərid Hüseynin tərcüməsi
də çox xoşuma gəldi. Bütün
bunlarla yanaşı jurnaldakı müsahibələr də,
layihələr də yeni düşüncə tərzinə
malikdir və ədəbiyyata xidmət faktlarıdır.
"Sevilən şeirlər" layihəsi
xüsusilə mənim xoşuma gəldi. Bu
çox gözəl rubrikadır, bu rubrikanı tez-tez davam
etdirmək lazımdır. Adamların kimləri
oxuması, kimləri əzbərləməsini bilmək
yaxşıdır. "Ulduz"
jurnalı bu nömrə ilə məni özünə elə
cəlb etdi ki, yəqin ki, mən bundan sonra jurnalın
bütün nömrələrini alacam".
Daha sonra
söz alan gənc yazar Pərvin jurnal
haqqında fikirlərini bölüşdü və
iradlarını da bildirməyi unutmadı: "Ulduz"
jurnalının artıq beşinci dəfə gənclərə
tapşırılması humanist addımdır. Jurnalın bu sayında Vaqif müəllimlə olan
müsahibədə gənclərə xeyli mesajlar var. Burada ən
uğurlu mesaj - "Vaxtında can qoyub yetə bilmədiyim
ucalıqlar bu gün məni dara çəkir..." fikridir,
məncə, elə müsahibənin adı da belə
olmalı idi. Anar müəllimin
"İzahat" hekayəsinin seçilməsi isə
düşünürəm ki, onun son dövrlərdə
yazdığı əsər olduğu üçün
seçilib. "İzahat" hekayəsində
gənclər üçün çox ibrətamiz, öyrədici
məqamlar var.
Jurnalda həm intellektual, həm də ilhamla
yazılmış maraqlı şeirlər olsa da, şeirlərin
çoxluğu bir qədər oxucunu həmişə eyni
aurada qalmağa məcbur edir. Bir də ki, şeirləri
qruplaşdırmaq və həmin şeirlərə təqdimat
yazmaq olardı. Nasirlər haqqında isə
deyə bilərəm ki, ilk yazılarda müəyyən xətaların
olması normaldı. Sadəcə, tənqidlərə
səbrlə yanaşmaq lazımdır. Tənqidçilərlə
bağlı layihədə
isə yaxşı olardı ki, hansısa bir məqaləyə
konkret olaraq fikir bildiriləydi. Jurnalın üz
qabığına gəldiksə isə mənə elə gəlir
ki, ədəbiyyatçıların dizaynına texniki yox, məntiqi
tərəfdən yanaşmaq lazımdır. İkinci
GƏM yarananda
düşünürdüm ki, yəni gündə-gündə
yeni istedadlı gənclər yetişə bilərmi? Ancaq bu jurnal göstərdi ki, bəli yetişə
bilər".
Tənqidçi
Əsəd Cahangir də jurnalın müsbət və mənfi
xüsusiyyətləri haqqında danışdı, gənclərə
iradlarını və tövsiyələrini bildirdi: "Tənqid
haqqında yazılarda gənclərdə aqressiya hiss etdim. Nisbətən Cavid mənim iyirmi illik tənqidçilik
fəaliyyətimə bir cümlənin yarısını xəsislik
etməyib. Lakin buna baxmayaraq Cavidin
"Şimpanze" hekayəsi haqqında xoş söz deyə
bilməyəcəm. Hekayələr
içində mən Dəyanət Əlizadənin hekayəsini
bəyəndim. Amma hekayənin sonu mənə
inandırıcı gəlmədi.
Jurnalda gedən "Variasiya" layihəsinin gənclik nörməsində verilməsi fikrimcə, lazım deyildi. Onun yerinə başqa bir layihə hazırlamaq olardı.
Bu nömrənin ən zəif şeiri Elmar Vüqarlınındır. Taleh Mənsurun, Elməddin Nicatın, Arzu Hüseynin şeirlərində maraqlı detallar olsa da, fikirlərin çoxu təkrardır, şablondur. Bu fikirlər qəzəl vaxtı qəzəl janrında, qoşma vaxtı qoşma janrında, poema vaxtı poema janrında çox deyilib. Qəzəl janrının az saylı təmsilçisi Vəlixan yeni obrazlar işlətməyə cəhd etməlidir. Klassik janrı yaşatmağın, bəlkə də, yeganə yolu müasir elementlərin həmin janra gətirilməsidir. Təəssüf ki, onun şeirlərində bunu duymadım. Vəfa Mürsəlqızının şeirləri bəzi məqamlarda Nazpəri Dostəliyevanın, Xədicə Abbasovanın mahnılarını xatırlatdı. Könül Həsənqulu, Aqşin Evren, Ramil Əhməd, Emin Pirinin şeirlərini bir qruplaşdırmaq olar, onlar modernist şairlərdir. Aqşinin şeirlərinin intonasiyası proza ilə heç nədən seçilmir. Bəzən elmi, publisistik elementlər şeiri üstələyir. Könül Həsənqulu istedadlı şairədir, onun müxtəlif şairlərə ithaf etdiyi və adlarını çəkmədən də təsirləndiyi şeirlər onun özünüaxtarış mərhələsindəki addımlardır. Bu nömrənin ən uğurlu bədii materialı kimi Emin Pirinin şeirlərini göstərmək olar. Onun şeirlərinin əsas fərqli cəhəti budur ki, Emində publisist informasiya birbaşa qəzet, kitab səhifəsindən yox, öz içindən gəlir. Emin həm də xəsis şairdir, onun şeirlərində artıq söz yoxdur. Ancaq onun "Qısa söz"ündə aqressiya hiss etdim. Yaxşı olardı ki, Emin fikirlərini daha açıq yazardı".
Tədbirində sonunda "Ulduz" jurnalının baş redaktoru Elçin Hüseynbəyli gənclərə uğurlar arzuladı, gənclər haqqında konsepsiyasını açıqladı: "Bu tədbir məni həm sevindirdi, həm də məyus etdi. Ona görə məyus etdi ki, gənc yazarları tərifləmək mənim konsepsiyama uyğun deyil. Çünki mən həmişə gənclərə ədəbiyyatdan öncə öz düzənlərini, həyatlarını qurmağı tövsiyə edirəm. Amma digər tərəfdən sevindim ki, ədəbiyyatımızda istedadlı gənclər var. Və şadam ki, onlara belə şərait yaratmaqda mənim də əməyim var".
Tədbirin ikinci hissəsində GƏM üzvləri jurnal haqqında fikirlərini bölüşdülər, şeirlərini səsləndirdilər.
RAMİL
525-ci qəzet.-
2013.- 17 dekabr.- S.8.