Vergi Məcəlləsində
edilən dəyişikliklər Azərbaycanın hədəfinə
istiqamətlənib
Azərbaycan
Respublikasının Vergi Məcəlləsində dəyişikliklər
edilməsi haqqında” Azərbaycan Respublikasının 2012-ci
il 21 dekabr tarixli Qanununa əsasən, Vergi Məcəlləsinə
əlavə və dəyişikliklər 2013-cü il
yanvarın 1-dən qüvvəyə minmişdir. Bu qanunla
müəyyən olunmuş dəyişiklik və əlavələr
son bir neçə ildə Vergi Məcəlləsinə
edilmiş ən çoxsaylı dəyişikliklər
paketidir.
Vergilər
Nazirliyinin vergi siyasəti və strateji araşdırmalar baş
idarəsinin rəisi Akif Musayev Vergi Məcəlləsində
edilmiş son dəyişiklikləri “AzərTAc”
üçün şərh etmişdir.
-
Akif müəllim, cari ilin əvvəlindən Vergi Məcəlləsinə
olunan dəyişikliklər qüvvəyə minmişdir. Bu
son 3 il ərzində Məcəlləyə edilmiş ən
böyük dəyişiklik və əlavələrdir. Bu dəyişikliklərin
əsas istiqamətləri nədən ibarətdir?
-
Vergi Məcəlləsinə son əlavə və dəyişikliklər
həm mahiyyəti, həm tətbiq dairəsi, həm də təqdim
olunmuş güzəştlərin həcmi və
kateqoriyaları baxımdan son illərin ən geniş dəyişikliklər
paketidir. Təkcə onu qeyd etmək istərdim ki, Vergi Məcəlləsinin
63 maddəsinə 131 bənd üzrə 176 əlavə və
dəyişiklik edilmişdir və bu, ümumilikdə Məcəllənin
müddəalarının 30 faizinə dəyişiklik
olunması deməkdir. Son dəyişikliklərin tətbiqi ilə
əlaqədar 35-dən yuxarı müxtəlif
normativ-hüquqi sənədlərin hazırlanması nəzərdə
tutulur. Bu, vergi qanunvericiliyinə edilmiş dəyişikliklərin
miqyasının əyani göstəricisidir.
Vergi
qanunvericiliyində edilmiş dəyişikliklərin konseptual əsasları
bir tərəfdən yeni qlobal iqtisadi
çağırışlara əsaslanır, digər tərəfdən
də ölkənin ortamüddətli hədəflərinə
istiqamətlənmiş məqsədlərə xidmət edir.
Bununla
yanaşı qeyd etməliyəm ki, bu dəyişikliklərlə,
həmçinin vergi qanunvericiliyinin beynəlxalq normalara
uyğunlaşdırılması, habelə son bir neçə
il ərzində qarşıya çıxan mübahisəli məsələlərin
həlli ilə bağlı məsələlər də nəzərə
alınmışdır.
Bütövlükdə,
biz dəyişiklikləri qruplaşdırsaq, onlar vergi siyasətinin
dörd istiqamətini əhatə edir. Bunlar vergi ödəyicilərinin
hüquqlarının müdafiəsi, vergi ödəyicilərinin
mənafelərinin qorunması, vergi
inzibatçılığının və vergi nəzarətinin
təkmilləşdirilməsidir.
- Dəyişikliklərin
bir hissəsinin vergi ödəyicilərinin
hüquqlarının genişləndirilməsi ilə
bağlı olduğunu qeyd etdiniz. Bu sahədə yeniliklər
nədən ibarətdir?
- Məcəllədəki
yenilikləri bir müsahibə çərçivəsində
əhatə etmək çətin olsa da, mən prinsipial dəyişiklikləri
qeyd etmək istərdim.
Bunların
sırasında vergi orqanları ilə vergi ödəyiciləri
arasında əməkdaşlıq münasibətlərinin
qurulmasını təmin edən normaların Vergi Məcəlləsinə
daxil edilməsi xüsusi yer tutur. Bu, bizim ölkənin təcrübəsində
ciddi bir yenilikdir.
Vergi
tərəfdaşlığı sazişi - vergi orqanı ilə
ödəyici arasında risklərin
minimallaşdırılması məqsədi ilə
könüllü şəkildə bağlanmış niyyət
razılaşmasıdır. Bu, vergi
inzibatçılığı prosesində vergi orqanları
ilə ödəyici arasında münasibətlərin tamamilə
yeni əsaslarda qurulması deməkdir.
Beynəlxalq
təcrübədə vergi risklərinin
minimallaşdırılmasını dövlətlər vergi
orqanları ilə vergi ödəyiciləri arasındakı
münasibətlərin qarşılıqlı anlaşma, əməkdaşlıq
və hər iki tərəfin könüllü öhdəliklər
götürməsi yolu ilə həll etməyə
çalışırlar. Bir çox qabaqcıl ölkələrdə,
o cümlədən ABŞ-da, Niderlandda, İrlandiyada və s.
vergi orqanları ilə vergi ödəyiciləri arasında
münasibətlər tərəfdaşlıq əlaqələrinin
qurulması ilə tənzimlənir. Bu təcrübənin səmərəliliyi
artıq beynəlxalq təcrübə ilə sübuta
yetirilmişdir. Tərəfdaşlıq sazişləri
könüllülük əsasında bağlanılır. Bu
cür münasibətlərin qurulması ilk növbədə
qarşılıqlı etimada və məsuliyyətə əsaslanır.
Bu da gələcəkdə vergi ödəyicisinin vergidən
yayınma risklərini minimallaşdırmaqla onların əlavə
maliyyə itkilərinin qarşısını alacaqdır.
Eyni zamanda, vergi orqanları ilə vergi ödəyiciləri
arasında yaranan mübahisələrin minimuma endirilməsi və
onların həllinə çəkilən
inzibatçılıq xərclərinin aşağı
salınması təmin ediləcəkdir.
Tərəfdaşlıq
münasibətlərinin qurulması heç bir halda vergi
öhdəliklərinin azaldılmasını və verginin
itirilməsini nəzərdə tutmur. Yəni, bu elə bir
razılaşmadır ki, vergi ödəyicisi öz üzərinə
müəyyən, məsələn, vaxtlı-vaxtında vergi
bəyannamələrini təqdim edəcəyinə və
hesablanmış vergiləri tam həcmdə ödəyəcəyinə,
nağd hesablaşmalar aparılarkən nəzarət-kassa
aparatlarından daim istifadə ediləcəyinə,
müştərilərin plastik kartlarla ödəmələr
aparmasına şərait yaradılacağına dair öhdəliklər
götürür, vergi orqanları da bunun əvəzində
vergi nəzarətinin distant formalarından istifadə ediləcəyinə,
sahibkarlıq subyektində və onun obyektlərində əlavə
yoxlamalar və inzibatçılıqla bağlı təsirlərin
olmayacağına razılıq verirlər. Bu bir növ,
“horizontal monitorinqdir”. Beləliklə, tərəfdaşlıq
sazişləri heç bir halda vergi nəzarətindən
imtina edilməsi və ya vergi ödəyicisinin ödəməli
olduğu vergilərin həcminin dəyişməsi demək
deyildir.
Vergi
orqanları ilə vergi ödəyiciləri arasında tərəfdaşlıq
münasibətləri qarşılıqlı əməkdaşlıq
əsasında qurulmaqla vergilərin tam və vaxtında
hesablanıb ödənilməsinin, vergi ödəyicilərinin
işgüzar fəallığına və azad iqtisadi fəaliyyətinə
xələl gətirmədən minimal resurslarla maksimum səmərəli
vergi nəzarətinin təşkilidir. Hesab edirəm ki, vergi tərəfdaşlığı
sazişləri bizə vergi ödəyicilərində maliyyə
risklərini azaltmağa, dövlət-biznes münasibətlərində
tərəfdaşlıq münasibətlərini genişləndirməyə
imkan verəcəkdir.-
Vergi Məcəlləsinə son dəyişikliklərdə
xüsusi diqqət çəkən məsələlərdən
biri də gəlir vergisi ilə bağlıdır. Bu dəyişikliklər
nədən ibarətdir və ölkə vətəndaşlarına
nə verəcəkdir?
- Dəyişikliklərə
əsasən, fiziki şəxslərin gəlir vergisinin
maksimal dərəcəsi 30 faizdən 25 faizə endirilmiş,
aylıq və illik gəlirlərin 14 faiz dərəcə ilə
vergiyə cəlb edilən məbləğləri müvafiq
olaraq 2000 manatdan 2500 manatadək və 24000 manatdan 30000 manata qədər
qaldırılmışdır.
Bununla
yanaşı, gəlir vergisi üzrə güzəştlərin
həcmi də genişləndirilmişdir. Əlillərin, məcburi
köçkün və qaçqınların, əhalinin
güzəşt hüququ olan digər kateqoriyalarının
maddi vəziyyətinin yaxşılaşdırılması məqsədilə
onların aylıq gəlirlərinin vergidən azad olunan məbləğləri
2 dəfəyədək artırılmışdır.
I-II
qrup müharibə əlillərinə muzdlu işlə əlaqədar
aylıq gəlirinin vergi tutulan məbləğinin 400 manat məbləğində
azaldılmasını nəzərdə tutan güzəşt
hüququ indi bütün qruplardan olan müharibə əlillərinə
şamil edilmişdir. Muzdlu işlə əlaqədar aylıq
gəliri 200 manatadək, illik gəliri 2400 manatadək olan
şəxslərə verilən güzəştin məbləği
də artırılmışdır. Bu güzəştin
müəyyən edilməsində istifadə olunan “minimum əmək
haqqı” məbləği (93,5 manat) “əmək qabiliyyətli
əhali üçün ölkə üzrə
yaşayış minimumu” məbləği (125 manat) ilə əvəz
olunmuşdur.
Fiziki
şəxslərin gəlir vergisində edilmiş dəyişikliklər
vətəndaşların gəlirlərinin böyük bir
hissəsinin onların sərəncamında qalmasına şərait
yaratmaqla yanaşı, eyni zamanda, əmək haqlarının
leqallaşdırılması istiqamətində aparılan
iqtisadi təşviqetmənin tərkib hissəsi də hesab
edilə bilər.
Onu
da nəzərinizə çatdırım ki, qeyd olunan güzəşt
və imtiyazlar nəticəsində təkcə bu il əlavə
olaraq 47 milyon manatdan artıq vəsaitin vergi ödəyicilərinin
və vətəndaşların sərəncamında
qalacağı gözlənilir. Bu vəsait sahibkarlıq fəaliyyətinin
genişləndirilməsi, vətəndaşların sosial və
digər problemlərinin həlli üçün kifayət qədər
əhəmiyyətli dəstək olacaqdır.
-
Akif müəllim, Vergi Məcəlləsinə son dəyişikliklərdə
qanunvericiliklə sahibkarlıq subyektlərinə vergi güzəştlərinin
miqyası əhəmiyyətli şəkildə
artırılmışdır. Bu, hansı zərurətdən
irəli gəlir?
-
Vergilər maliyyə sisteminin bir hissəsi olmaqla dövlətin
iqtisadi tənzimlənmə alətlərindən biri kimi
çıxış edir. Dövlət vergi ödəyicilərinə
bu və ya digər vergi güzəştlərini verərkən
ilk növbədə vergi tənzimlənməsinin müxtəlif
iqtisadi proseslərə təsirini gücləndirir.
Vergi
Məcəlləsinə edilmiş dəyişikliklərdə
vergi güzəştlərini iki əsas qrupa bölmək
olar. Birinci qrupa daxil olan vergi güzəştləri,
yuxarıda qeyd edildiyi kimi, sosial məqsəd daşıyaraq
vergi ödəyicilərinin maddi vəziyyətinin
yaxşılaşdırılmasına, ikinci qrupa daxil olan
vergi güzəştləri isə
stimullaşdırıcı xarakter daşıyaraq müəyyən
sahələrin inkişafının təmin edilməsinə
yönəldilmişdir.
Azərbaycanın
yaxın illərdə qarşısında duran əsas məsələlərdən
biri iqtisadiyyatda karbohidrogen ehtiyatlarından
asılılığı aradan qaldırmaq və iqtisadi
artımın qeyri-neft sektorunun, o cümlədən onun
aparıcı tərkib hissəsi olan sənaye sektorunun
hesabına təmin etməkdir. Sənayenin innovasiyalar əsasında
inkişafının təmin olunması, texnoparkların sənayeləşmədə
əsas strateji layihələr kimi yer alması "Azərbaycan
- 2020: gələcəyə baxış" İnkişaf
Konsepsiyasında da başlıca hədəflər
sırasındadır. Yaxın gələcəkdə dövlət
investisiya siyasətində əsas istiqamətlərdən biri
də sənaye şəhərciyi infrastrukturunun
formalaşdırılması və qeyri-neft sənayesinin
inkişaf etdirilməsi ilə bağlı olacaqdır. Bu
proses artıq start götürmüşdür. Sumqayıt
şəhərində Kimya Sənaye Parkı, Yüksək
Texnologiyalar Parkı və Balaxanı Sənaye Parkının
yaradılması bu istiqamətdə atılmış ilk
addımlardır.
Bu
baxımdan orta və uzunmüddətli perspektivdə
texnoparkların inkişafını stimullaşdırmaq
üçün ölkənin vergi qanunvericiliyində sənaye
və texnologiyalar parklarında çalışan fiziki və
hüquqi şəxslərə, eləcə də
parkların idarəedici təşkilat və operatorlarına gəlir,
mənfəət, ƏDV, əmlak və torpaq vergiləri
üzrə 7 illik vergi güzəştləri nəzərdə
tutulmuşdur.
Hesab
edirəm ki, Vergi Məcəlləsinə texnoparklarla
bağlı edilmiş əlavə və dəyişikliklər
iqtisadiyyatın inkişafına müsbət təsir göstərəcək,
layihələrin miqyasının artmasına, bu sahəyə
investorların cəlb olunmasına, yüksək texnologiyalar əsasında
rəqabət qabiliyyətli sənaye məhsullarının
istehsalına, yeni iş yerlərinin yaradılmasına imkan
verəcəkdir.
- Məcəlləyə
dəyişikliklərin mühüm bir hissəsi də vergi
inzibatçılığının və vergi nəzarətinin
təkmilləşdirilməsinə yönəldilmişdir.
-
Vergi inzibatçılığının təkmilləşdirilməsi
həmişə vergi siyasətinin prioritet istiqamətlərindən
biri olmuşdur. Təsadüfi deyildir ki, Vergi Məcəlləsinə
edilmiş 70-ə yaxın dəyişiklik vergi
inzibatçılığının və vergi nəzarətinin
təkmilləşdirilməsini nəzərdə tutur.
Bu
sırada əsas yeniliklər sırasında elektron auditin tətbiqi
ilə əlaqədar dəyişiklikləri xüsusi
vurğulamaq lazımdır. Bu dəyişiklik və əlavələr
nəticəsində ilk dəfə qanunvericilikdə elektron
auditin tətbiqi üçün normativ hüquqi baza
yaradılmışdır. Dəyişikliklərə elektron
fayl formasında sənədlərin tələb edilməsi,
elektron daşıyıcılardakı məlumatlara birbaşa
və ya məsafədən çıxış
imkanının yaradılması, elektron qaydada audit aparılan
zaman sənədlərin müəyyən edilmiş müddətdə
təqdim edilməməsi, bilərəkdən təhrif
olunmuş formada təqdim edilməsi və sənədlərin
qanunla müəyyən edilmiş müddətdə
saxlanılmamasına görə maliyyə sanksiyasının
tətbiqi daxildir.
Hesab
edirəm ki, elektron auditin tətbiqi ölkəmizin milli vergi
sisteminin yaxın gələcək üçün həyata
keçirəcəyi ən mühüm və perspektivli layihələrdən
biridir və İT təməlli bilik menecmentinə əsaslanan
müasir vergi inzibatçılığının
inkişafına böyük töhfə verəcəkdir.
Vergi
inzibatçılığına dair digər dəyişikliklər
əsas etibarilə vergi ödəyiciləri tərəfindən
POS-terminalların quraşdırılmasını, vergi orqanı
tərəfindən kameral yoxlama zamanı vergilərin vergi
orqanının qərarı əsasında
hesablanmasını, bank və kredit təşkilatları tərəfindən
məlumatların verilməsi qaydalarının təkmilləşdirilməsini,
yol vergisinin hesablanmasının və ödənilməsinin təkmilləşdirilməsini,
təbii inhisar subyektlərinin sadələşdirilmiş
vergitutma sistemini tətbiq etmək hüququnun olmamasını
nəzərdə tutan maddələrdən ibarətdir.
Mühüm
bir dəyişiklik daşınmaz əmlakın aylıq icarə
haqqı məbləğlərinə bazar qiymətlərinin
tətbiqi ilə bağlıdır. Bu dəyişiklik icarənin
vergiyə cəlb olunması zamanı mübahisə yaradan məsələlərin
aradan qaldırılması məqsədi ilə edilmişdir.
Bu sahədə çoxlu problemlər mövcuddur, xüsusən
şəhərin mərkəzində obyektlərdən
yüksək məbləğdəki icarə haqları,
qat-qat aşağı qiymətlə rəsmiləşdirilir,
külli miqdarda vergidən yayınma halları baş verir. Bir
çox hallarda rəsmiləşdirilən icarə məbləğləri
vergi orqanları ilə vergi ödəyiciləri arasında
mübahisəyə səbəb olur. Bu zaman obyektin dostlara,
qohumlara icarəyə verilməsi kimi əsaslar gətirən
bəzi vergi ödəyiciləri bu yolla vergilərdən
yayınmağa çalışırlar. Bu məsələyə
dair hətta Konstitusiya Məhkəməsinin qərarı
olmuşdur və bildirilmişdir ki, icarə haqqının məbləği,
tərəflər arasında müqavilə ilə tənzimlənməlidir,
lakin vergitutma məqsədləri üçün bazar qiyməti
əsas götürülməlidir.
Beləliklə,
bundan sonra, daşınmaz əmlakın (yaşayış
fondu istisna olmaqla) vergitutma məqsədləri
üçün aylıq icarə haqqının məbləği
bazar qiymətləri nəzərə alınmaqla müəyyən
ediləcəkdir. Yəni, sahibkar əmlakını istənilən
qiymətə icarəyə verə bilər, az məbləğdə
icarə haqqı ala bilər, lakin bu, vergi məbləğinə
təsir etməməlidir. Buna görə də vergitutma məqsədləri
üçün əsas olaraq əmlakın bazar dəyəri
əsas götürüləcəkdir.
Hazırda
Vergi Məcəlləsinin müvafiq müddəaları bazar
qiymətlərinin müəyyən edilməsinə imkan
verir. Bu zaman rəsmi mənbələrdən əldə
edilmiş məlumatlar, dövlət və yerli icra hakimiyyətlərinin
məlumat bazaları, vergi ödəyicilərinin bəyan
etdikləri məlumatlar, eləcə də vergi qanunvericiliyi
ilə istifadəsinə icazə verilən məlumat mənbələri
bazar qiymətlərinin müəyyən edilməsi
üçün əsasdır.
Vergi
nəzarətinin təkmilləşdirilməsi istiqamətində
Vergi Məcəlləsinə edilmiş dəyişikliklər
sırasında vergi ödəyicisinin filialı, nümayəndəliyi
və digər təsərrüfat subyektlərinin olduğu
ünvan üzrə uçota alınması, əcnəbilərin
və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin
Dövlət Miqrasiya Xidməti tərəfindən verilmiş
sənəd əsasında vergi orqanlarında uçota
alınması, vergi ödəyicisində əmlak vergisinin
hesablanması və ödənilməsinin düzgünlüyü
yoxlanılarkən inventarizasiya aparılması, vergi
orqanının əsaslandırılmış qərarına
əsasən növbəti və növbədənkənar səyyar
vergi yoxlamalarının 9 aydan çox olmayan müddətdə
dayandırılması kimi dəyişiklikləri göstərmək
olar.
-
Akif müəllim, dəyişikliklər sırasında ƏDV-nin
tətbiqi ilə bağlı məsələlər də
mühüm yer tutur. ƏDV-nin tətbiqi mexanizmindəki
yeniliklər barədə məlumat verməyinizi xahiş edərdik.
- ƏDV-nin
tətbiqi ilə bağlı Vergi Məcəlləsinə
edilən əsas dəyişikliklər ƏDV məqsədləri
üçün qeydiyyata dair dövriyyə həddinin müəyyən
olunmasında və ƏDV-nin hesablanması qaydasında dəyişikliklərin
edilməsi ilə bağlıdır.
Həmin
dəyişikliklərin birində ƏDV ödəyicisi kimi
qeydiyyata alınmalı olan hüquqi və fiziki şəxslər
üçün ardıcıl 12 aylıq dövr ərzində
vergi tutulan əməliyyatların həcmləri eyniləşdirilərək
120 min manat məbləğində müəyyən
edilmişdir.
Digər
dəyişiklikdə isə ƏDV-nin ödənilmiş məbləğlərdən
hesablanması nəzərdə tutulur. Bu, olduqca mühüm dəyişiklikdir
və birbaşa vergi ödəyicilərinin mənafeyinə
xidmət edir. ƏDV-nin ödənilmiş vəsaitdən
hesablanması o halda tətbiq ediləcəkdir ki, təqdim
olunmuş malların (işlərin, xidmətlərin) dəyəri
30 gündən gec olmayaraq ödənilmiş olsun.
Bu dəyişiklik
büdcəyə hesablanan verginin ödənilməsi
üçün ödəyicilərin maliyyə
imkanlarının artırılmasına imkan yaratmaqla debitor
borclarının vaxtında alınması üçün
onlarda stimul yaradacaqdır. Eyni zamanda, ƏDV-nin hesablanması
və əvəzləşdirilməsi qaydasına vahid prinsip əsasında
yanaşma təmin ediləcəkdir.
-
Ödənişli təhsilin ƏDV-dən azad olunması
2013-cü il üçün ölkənin ali məktəblərinə,
belə demək mümkünsə, gözəl bir hədiyyə
oldu. Sizin fikrinizcə, bu addım təhsil haqlarına necə
təsir edəcək və qiymətin formalaşması
mexanizmi necə olacaqdır?
-
Vergi Məcəlləsinin ƏDV-dən azadolmalara dair maddəsində
edilmiş dəyişikliklərə əsasən iştirak
paylarının və səhmlərin satışı, eləcə
də pullu təhsil xidmətləri ƏDV-dən azad
olunmuşdur. Bunlar da öz növbəsində təhsil sahəsinin
və qiymətli kağızlar bazarının
inkişafına öz müsbət təsirini göstərəcəkdir.
Məlumdur
ki, mövcud qanunvericiliyə görə təhsil
haqlarının müəyyən olunmasında təhsil
müəssisələri sərbəstdirlər. Dövlət
tərəfindən tənzimlənən qiymətlərdən
başqa qiymətin formalaşmasına müdaxilə edilmir.
Bununla belə, ƏDV istehlak vergisi olduğundan onun qiymətə
birbaşa təsiri var. Ona görə bu cür azadolma əhəmiyyətli
dərəcədə qiymətin aşağı
salınmasına şərait yarada bilər. Sözsüz ki,
18 faiz vəsait təhsil müəssisələrinə bir tərəfdən
yeni texnologiyaların və avadanlıqların
alınmasına, işçilərin əmək
haqlarının artırılmasına, digər tərəfdən
isə əhali üçün əhəmiyyət kəsb edən
təhsil haqqının da müəyyən dərəcədə
aşağı salınmasına imkan verir.
Lakin
təhsil müəssisələrinin sərəncamında
qalacaq vəsaitlərdən necə istifadə məsələsi
həmin müəssisələrin özündən
asılıdır. Hesab edirəm ki, istənilən halda bu
addımın təhsil müəssisələrinin maliyyə
imkanlarına müsbət təsir edəcəyini söyləmək
olar.
-
Vergi Məcəlləsinə edilən dəyişiklərdə
vergi ödəyiciləri üçün vacib olan bir dəyişiklik
də vardır ki, bu da əsas vəsaitlərin yenidən qiymətləndirilməsi
ilə bağlıdır. Bu proses kim tərəfindən
aparılacaq və necə həyata keçiriləcəkdir?
- Bir
çox müəssisələr əlavə vergi
yükünə məruz qalmamaq üçün öz əmlaklarını
yenidən qiymətləndirmirdilər. Bu, xüsusən
sığorta məsələlərində özünü
büruzə verirdi. Əsas vəsaitin balans dəyəri
aşağı olduğu halda, həmin əmlak qat-qat
yuxarı qiymətlə sığorta olunurdu. Çünki həmin
əmlakın real bazar qiyməti çox yüksək idi.
İndi isə bu dəyişiklik, müəssisələrə
mənfəət və əmlak vergisi ödəmədən
yenidən qiymətləndirmə apararaq öz əmlakının
dəyərini artırmağa imkan verəcəkdir. Yenidən
qiymətləndirmənin kim tərəfindən
aparılmasına gəldikdə, bu məsələ qiymətləndirmə
haqqında qanunvericiliyə uyğun olaraq öz həllini
tapmalıdır.
-
Daha bir dəyişikliklə sadələşdirilmiş vergi
ödəyiciləri olan hüquqi şəxslər
üçün müəyyən edilmiş həddin 120 min
manata endirilməsi nəzərdə tutulur. Bu dəyişikliyin
zərurəti nədən qaynaqlanır?
-
Ümumiyyətlə, əksər beynəlxalq institutlar (Beynəlxalq
Valyuta Fondu, Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası, Amerika Ticarət
Palatası və s.) və vergi mütəxəssisləri sadələşdirilmiş
verginin tətbiqinin əleyhinədirlər. Bəzi hallarda eyni
yerdə eyni fəaliyyətlə məşğul olan vergi
ödəyiciləri vergiləri fərqli dərəcələrlə
ödəyirlər. Bu da müəyyən suallara səbəb
olur. Həmin səbəbdən bu dəfə həddin 120 min
manata endirilməsi qərara alındı. Gələcəkdə
isə bu həddin daha da aşağı salınması
mümkün ola bilər. Ölkəmizdə 480 mindən
çox vergi ödəyicisi qeydiyyatda olsa da, onların cəmi
19 mini əlavə dəyər vergisinin ödəyicisidir. Bu
isə çox azdır.
-
Akif müəllim, vergi ödəyicilərinin bank
hesablarında olan vəsaitlərinin dondurulması ilə
bağlı dəyişikliklərə də aydınlıq gətirərdiniz.
-
Vergi Məcəlləsinə edilən daha bir dəyişiklik
vergi orqanları tərəfindən vergi ödəyicilərinin
bank hesablarında olan vəsaitlərinə sərəncam
qoyulması ilə bağlıdır. Məcəlləyə
edilmiş son dəyişikliklərdən sonra vergi orqanı tərəfindən
hesablanmış vergilər, faizlər və tətbiq
olunmuş maliyyə sanksiyalarının bank
hesablarındakı vəsaitlərdən silinməsi bu barədə
bildirişin alındığı tarixdən 30 təqvim
günü müddətində məhkəməyə
şikayət verilmədiyi halda həyata keçiriləcəkdir.
Əvvəllər
vergi orqanı hesabladığı vergiləri 5 gündən
sonra sahibkarlıq subyektlərinin hesabına sərəncam
qoyaraq mübahisəsiz silirdi. İndi isə vergi ödəyicisi
30 gün ərzində vergi orqanının qərarından məhkəməyə
şikayət verə bilər. Həmin vəsaitlərin silinməsi
isə məhkəmənin qərarına uyğun olaraq həll
olunacaqdır.
Buna
görə də vergi orqanı tərəfindən həmin
vergilər, faizlər hesablananda və ya maliyyə
sanksiyaları tətbiq ediləndə, vergi ödəyicisi
bununla razılaşmazsa və həmin qərarlardan məhkəməyə
müraciət edərsə, bu şikayətlərə məhkəmədə
baxıldığı dövrdə və həmin şikayət
üzrə məhkəmənin çıxardığı qərar
qanuni qüvvəyə minənədək vergi ödəyicilərinin
hesabında olan vəsaitlər silinməyəcək və
yalnız mübahisəli məbləğin 105 faizi həcmində
dondurulması həyata keçiriləcəkdir. Vəsaitlərin
hesabda dondurulması vergi ödəyicisinin vəzifələrinə
aid edilmişdir. Beləliklə də, vergi ödəyicisi
öz hüquqlarını qorumaq üçün daha bir
mühüm imkan əldə etmişdir.
Hesab
edirəm ki, Vergi Məcəlləsinə cari il
üçün edilmiş dəyişikliklər təkcə
vergi ödəyicilərinin mənafelərinin qorunması və
hüquqlarının artırılması baxımından
deyil, həm də bütövlükdə iqtisadiyyatın
perspektiv inkişaf prosesinin stimullaşdırılması və
vergi inzibatçılığı sahəsində innovasiya
yönümlü intellektual texnologiyaların inkişafı və
tətbiqi baxımından əhəmiyyətli olacaqdır.
Bəxtiyar
525-ci qəzet.-
2013.- 6 fevral.- S.3.