Dünənin, bu günün və
sabahın “Sabah”ı
ANAR: “ “Sabah”ın rəhbəri kimi Ramiz Həsənoğlu
böyük layihələr həyata keçirib. Ramiz Həsənoğluna
minnətdaram ki, “Evləri köndələn yar”ı,
“Nigarançılıq”ı çox böyük peşəkarlıqla
və istedadla yaradıb”
BƏHRAM
OSMANOV: “ “Sabah” mənə kamera ilə rəftar
eləmək imkanı, teatrda olan məhdudluğu aradan
qaldırmaq üçün kameranın verdiyi genişliyi
verib. “Sabah” studiyasında mən ilk dəfə
olaraq “Ac həriflər” tamaşasında aktyor kimi Zərbəlini
oynamışam. Teatrdan kənarda olan
bütün işlərimə görə, “Sabah”
studiyasına borcluyam. Bir məqamı da qeyd edim ki, əgər
Ramiz Həsənoğlu Azərbaycan televiziyasında və
kinosunda heç bir şey eləməyib də, bircə “Ac həriflər”
teletamaşasını çəksəydi, Azərbaycanın
teatr, kino və televiziya tarixində onun adı qızıl hərflərlə
yazılardı. Çünki doğrudan da Azərbaycanda
heç kim bu eksperimenti eləməmişdi
ki, bir-birindən xoşu gəlməyən rejissorların
hamısını bir yerə yığsın və onları
bir aya yaxın çəkiliş müddəti ərzində
bir-birilərini sevməyə məcbur eləsin.”
VAQİF
SƏMƏDOĞLU: “ “Sabah”ın çəkdiyi
televiziya tamaşalarının hamısına baxmışam.
“Sabah” Yaradıcılıq Birliyi milli
televiziyamızdakı parlaq nümunədir. Təkcə Azərbaycan televiziyası
üçün yox, bütün Azərbaycan mədəniyyəti
və incəsənəti üçün.”
AYDIN
TALIBZADƏ: “Azərbaycan televiziyasının tarixində
“Sabah” Yaradıcılıq Birliyi yeni teledüşüncə,
yeni teleestetika və yeni teleyaşantının
carçısı kimi çıxış elədi. “Sabah” Arif Babayev və Rauf Kazımovskinin tamaşa ənənələrini
davam etdirərək onların teleteatr ideyasını yeni bir
müstəvidə gəlişdirdi. Və
nəhayət “Sabah” Yaradıcılıq Birliyinin
eksperimentallığı ondan ibarətdir ki, Azərbaycan
televiziyası tarixində ilk dəfə olaraq teleteatr məktəbi
formalaşdı. Bütün bunlardan başqa məlumdur
ki, Azərbaycan televiziyasında tamaşalar necə
hazırlanırdı: pavilyonlarda dekorasiyalar, işıq
qurulurdu və bundan sonra telekameralar tamaşanı
ötürürdülər. Ramiz Həsənoğlunun
tamaşalar çəkilişinə başlaması ilə bu
estetika dəyişdi. Ramiz Həsənoğluda
artıq kamera şəxsləndirildi. Kameranın
şəxsi “mən”i yarandı və kamera özünün
subyektiv münasibətini ifa etməyi bacardı, bununla da
ümumiyyətlə, telerejissuranın özünün
xüsusiyyətləri dəyişdi. Bu
baxımdan “Sabah” Azərbaycan teleməkanında yeni rejissura və
yeni tipli aktyor ifasının yaranması üçün
şərait yaratdı”.
MİKAYIL
MİRZƏ: “Ramiz Həsənoğlunun əsas xüsusiyyəti
odur ki, o, heç kimin sifarişini yerinə yetirmir, yalnız
daxili sifarişi ilə iş görür. O, bir tamaşa
üçün on aktyoru orta, iri və böyük planlarda
panoram gəzir, gəzir və birdən işığı
konkret kiminsə üzərində saxlayır və
qurtardı, sən bunu ifa etməlisən. Ramiz
televiziya tarixinə yeni teatr modelini gətirib. Epik teatrın nəzəriyyəsini bilirdik, amma Ramiz
bunu praktik tətbiq edib. Minlərlə
adamı bir meydana toplamaq rahatdır. Ancaq on
istedadlını bir araya yığmaq çox zor işdir.
Sən “Sabah”la böyük istedadları bir yerə
toplamısan”.
Fevralın 15-də Azərbaycan Televiziyasının
(AzTV) nəzdində yaradılmış “Sabah”
Yaradıcılıq Birliyinin 20 yaşı tamam olur. Yarandığı
vaxtdan etibarən televiziya tamaşaları, film-tamaşalar, bədii
və sənədli televiziya filmləri, konsert və
şou-proqramlar hazırlayan birlik indiyədək 45-ə qədər
ekran əsəri təqdim edib. Eksperimental
bir qurum kimi “Sabah”ın nəzdində təşkilatlanmış
“Sınaq” studiyası efir vasitəsilə özünəməxsus
teletamaşalar paradı keçirir. Birliyin
ekranlaşdırdığı “Ac həriflər”, “6 nömrəli
palata”, “Ağ dünya”, “Bala-başa bəla!”, “Dəvətnamə”,
“Kamança”, “Gecən Xeyirə, Ana”, “Qayalarda qalan səs”, “Məhbus”, “Ömürdən uzun gecə”,
“Yarımştat”, “Cəza”, “Yaşıl eynəkli adam”, “Yurd
yeri”(iki seriyalı), “Şəkilçi”, “Kral ölür”,
“Qayıdış”, “Cəza”, “Gecə”, “Fatehlərin
divanı” (4 seriyalı), “Nigarançılıq”, “Nekroloq”, “Bəylik
dərsi”, “Mürafiə vəkilləri” kimi sənət
nümunələri bu gün də tamaşaçılar tərəfindən
sevə-sevə izlənməkdədir. Birliyin rəhbəri, Azərbaycanın Xalq artisti,
tanınmış teatr, kino və televiziya rejissoru Ramiz Həsənoğlu
ilə görüşümüzün məqsədi də
“Sabah” haqqında söhbətləşmək idi. Ramiz Həsənoğlu
söhbətində istedadı qiymətləndirən, təvazökar
rejissor kimi aktyoru önə çəkdi, amma səsləndirdiyi
fikirlərlə bəzən ümumi işin xeyrinə
çox tələbkar olduğunu da hiss etdirdi: “Sənətdə-
filmdə, tamaşada görünən və yaradılan nə
varsa, hamısının tacı aktyordur. Rejissor
həmişə kadr arxasında qalır. Amma
aktyor şübhəsiz ki, hər şeyin
daşıyıcısıdır. Müəllifin
də, rejissorun da, rəssamın da, operatorun da. Bu mənada aktyorla işə xüsusi əhəmiyyət
verirəm. Ona görə də mənim
hansısa aktyorlara aludəçiliyim var, amma bu, o demək
deyil ki, aktyor nə istəyirsə, onu eləyərəm”.
Rəhbəri olduğu qurum və öz fəaliyyəti
haqqında hədsiz təvazökarlıqla söz açan
Ramiz Həsənoğlu ilə müsahibəmizi mərhum Mailə
Muradxanlının “Sabah”ın 10 illik yubileyi ərəfəsində
hazırladığı, birliyin yaradıcılıq yolunu əks
etdirən film müşayiət etdi. Filmi izlədikcə,
bir-birindən sanballı sənətkarların “Sabah”ın və
rəhbərinin gördüyü işlər barəsində
səsləndirdiyi fikirlərdən anladım ki, əsl
istedadlı adamlar, onların işləri haqqında əslində,
özlərindən çox başqaları, cəmiyyət
söhbət açmalıdır. Bu, yəqin
ki, böyük yaradıcı adamların əksəriyyətinə
xas cəhətdir. Söhbətimiz ərzində
suallarımı çox xəsisliklə cavablandıran
müsahibimin fikirləri ilə yanaşı, yazımda
görkəmli mədəniyyət xadimlərinin “Sabah”
haqqında fikirlərini də təqdim etmək qərarına
gəldim. Yəqin bu, ən yaxşı vasitədir:
çünki “Sabah” bir nəfərə yox, hamıya məxsusdur,
“Sabah” haqqında
danışmaq hər kəsin haqqıdır.
–Ramiz
müəllim, “Sabah” hansı zərurətdən yaranıb? Bu uğurlu ad kimin ideyasıdır?
–
Yarandığı vaxtdan Azərbaycan Televiziyasının
gözəl ənənələrindən biri də bədii
tamaşalar çəkməsidir. Burada Rauf Kazımovski, Arif
Babayev, Kamil Rüstəmbəyov, Bünyad Məmmədov kimi
böyük rejissorlar çalışıb. Onlardan
sonra gələn nəsil biz olmuşuq, çox
çalışmışıq ki, bu işi layiqincə davam
etdirək. Lakin sonra elə bir dövr gəldi ki, cəmiyyətdə
dəyişikliklər baş verdi, siyasi
böhran fonunda Qarabağ münaqişəsi başladı,
siyasiləşmə artdı, camaat bir müddət bədii
verilişlərdən soyudu. Mən və ətrafımda
olanlar bunu hiss elədik, bu işi canlandırmaq məqsədilə
“Sabah”ı yaratdıq. Ancaq “Sabah”a qədər də mənim
müstəqil işlərim var idi. Lakin istədik
ki, bunu daha da professional, təşkilatlanmış səviyyəyə
çatdıraq, bir komanda yaradaq. Bunu
yaradanda necə rezonans doğuracağını belə təsəvvür
eləməzdik. “Sabah” adını
yazıçı Nahid Hacızadə təklif edib. İndi kadrlarda izlədiyimiz bəzi şəxslərin
çoxu bu gün həyatda yoxdur, ancaq sevinirəm ki,
onların işləri, yaradıcılıq layihələri
yadigar qalıb. “Sabah”ın gördüyü vacib işlərdən
biri də görkəmli
sənətkarlarımızın adını əbədiləşdirməkdir.
“Sabah” məhz teatrımızda, kinomuzda bir
böhran yaşandığı- ən zəruri vaxtda meydana gəlib.
Əvvəla, ölkənin iqtisadi problemləri
var idi, müstəqilliyin ilk illəri bəllidir ki, çox
böhranlı keçdi. Demək olar, o
vaxt “Sabah” yeganə məkan idi ki, bura rejissorları dəvət
edirdik, dövlətin maliyyəsi əsasında birgə film və
tamaşalar ekranlaşdırılırdı. Yarandığımız ilk üç ildə biz
demək olar ki, hər ay premyera edirdik, tamaşa və filmlər
çəkirdik, bura gəncləri dəvət edirdik. “Sabah”ın nəzdində yaradılan “Sınaq”
studiyasında bir çoxları özünü sınadı
və onların ararsında Elxan Cəfərovun adını
çəkməliyəm. Bir rejissor kimi
onun debütü bizdə olub. O, indi artıq püxtələşmiş,
sanballı, tanınmış bir rejissordur. Bundan
başqa hazırda Finlandiyada yaşayan Kamran Şahmərdan,
Şamil Nəcəfzadə ilk və uğurlu işlərini
burada təqdim edib. Burada hətta rejissor olmayanların,
amma rejissuraya can atanların, məsələn, İlhamiyyə Rzayevanın
debütü olub. Dövlətin maliyyə dəstəyi
var idi və biz də bacardıqca istedadlı gənclərə
şərait yaradırdıq. Mən də
bir prodüser kimi bu işlərin ortaya çıxmasına
çalışırdım. Onu da deyim
ki, uzun müddət rejissorluqdan kənara çəkildim və
ancaq “Sabah”ın təşkilatlanması, prodüser işi ilə
məşğul oldum. Təsəvvür edin ki,
1994-cü ildə çəkdiyim “Ac həriflər”dən
sonra mən demək olar ki, “Fatehlərin divanı”nadək
ancaq təşkilati işlərlə məşğul idim;
rejissorları dəvət edirdik, ssenariləri qəbul edirdik,
istehsalata buraxırdıq. Yəni, böyük
bir komanda çalışırdı.
–
Yaşına istinadən “Sabah”ı həm də Azərbaycanda
ilk professional prodüser məktəbi hesab etmək olarmı?
–Bəli.
Hətta deyim ki, onda bizdən prodüserliyin nə
olduğu barədə tez-tez soruşurdular. Hətta, biz
məcbur olub
prodüser sənətinin mənasını, mahiyyətini
əks etdirən bir nizamnamə yaratdıq. Bundan
sonra Azərbaycanda prodüser məktəbləri təşəkkül
tapmağa başladı. Doğru qeyd
etdiniz ki, Azərbaycanda prodüserlik məktəbinin əsasını
1993-cü ildə “Sabah” qoyub. Respublikada ilk
prodüser kimi mən çıxış etmişəm və
düşünürəm ki, bu işi biz görə
bilmişik.
–
Hazırda hansı layihə üzərində işlər
gedir? Gələcək planlarınız nədən
ibarətdir?
–Ən son işimiz Mirzə Fətəli Axundovun
“Mürafiə vəkilləri” pyesi əsasında
hazırlanmış televiziya filmidir. Hazırda İrəvan
xanlığından bəhs edən, təxminən “Fatehlərin
divanı” estetikası üslubunda yeni layihə üzərində
işlər gedir, ssenari hazırlanır. “Sabah”ın
ürəyindən çox şeylər keçir. “Sabah” çox istəyərdi ki, sistematik şəkildə
təkcə mən yox, başqa rejissorları da dəvət
eləmək şərtilə
tamaşaçılarımızı mütəmadi olaraq,
yeni əsərlərlə görüşdürək.
Bu təkcə bizim istəyimizdən deyil, şirkətin
imkanlarının bizim istəklərimizlə üst-üstə
düşməsindən asılıdır. Çünki
“Sabah”ın işləri baha başa gəlir. Dekorasiyalar,
pavilyonlar, aktyoru kadra çıxarmaq üçün xeyli
iş görülməlidir. Bunlar hamısı
çox böyük zəhmətin və vəsaitin nəticəsində
ərsəyə gəlir.
–Qurumun rəhbəri
kimi necə düşünürsünüz, “Sabah” məqsədinə
nail olubmu?
–Sabaha
xidmət etməyi qarşısına məqsəd qoyan
“Sabah”ın əsas missiyası gənc rejissorlara, aktyorlara
meydan açmaqdır. Düşünürəm ki, 20 il ərzində biz buna nail ola bilmişik. Bundan sonra da bu missiyanı davam etdirərək həm
sənətkarları, həm də sənətsevərləri
sevindirmək niyyətindəyik.
Sevinc
MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.-
2013.- 9 fevral.- S.16.