Milli bədii təhsilin təntənəsi
Bu il 90 illik yubileyinə hazırlaşdığımız mədəniyyət və incəsənətimizin məbədgahı olan Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universiteti sintetik xarakterli ali təhsil ocağıdır. Bədii, yaradıcı və elmi düşüncələrin üzvi sintezi bu təhsil ocağının gözəçarpan özəlliyini müəyyənləşdirir. Uzun illərdir ki, universitetin rəhbərliyini və bütün məsuliyyətini üzərinə götürmüş əməkdar incəsənət xadimi, filologiya üzrə elmlər doktoru, professor Timuçin Əfəndiyev elə ilk gündən öz fəaliyyətinin konseptual proqramını hamıya bəyan etdi və onun həyata keçirilməsi uğrunda yorulmadan çalışmağa başladı.
“Mədəniyyət və İncəsənətimizin məbədgahı”
(Timuçin Əfəndiyev, Bakı-2013, ADMİU-nun Nəşriyyat-Poliqrafiya
mərkəzi) adlı yeni kitabı da T.Əfəndiyevin
uğurla həyata keçirdiyi konseptual proqramının
növbəti-bu günkü mərhələsini işarələyən
dəyərli tədqiqat əsəridir. Bu ensiklopedik əsər
kitabın redaktoru görkəmli alim, filologiya üzrə elmlər
doktoru, professor Aqşin Babayevin təbirincə
desək, “mədəniyyət və incəsənətimizin səlnaməsidir”.
“Mədəniyyət və İncəsənətimizin məbədgahı”
adlı bu əsər Azərbaycanda milli bədii təhsilin
görkəmli təşkilatçısı və uzun illər
Azərbaycan mədəniyyəti və incəsənəti
üçün kadr hazırlığı prosesinə rəhbərlik
edən sanballı alimin qələminin hələ ki, son məhsuludur. Sözügedən kitabda Azərbaycanda 90
yaşlı qocaman bədii təhsil ocağının
müxtəlif sahələrinin inkişaf xüsusiyyətləri
öz əksini tapıb və onun strukturu da sadədir,
produktivdir. Burada milli bədii təhsilin tarixi və inkişaf
mərhələləri 90 illik şərəfli yolun
uğurları konteksində “Azərbaycanda peşəkar teatr
təhsilinin yaranması və inkişaf mərhələləri”-aktyor,
rejissor və teatrşünas kadrların
hazırlığının yeni mərhələsi,
dövrün ictimai sifarişi zəminində “Ekran sənətlərinin
tədrisi”, “ADMİU-da musiqi təhsili”-püxtələşmə
dövrü və bugünü, “Azərbaycanda ilk ali rəssamlıq
təhsili”, “Tədris prosesində ictimai-humanitar elmlərin
rolu”, “Kulturologiya yeni elm və tədris sahəsi kimi”,
“ADMİU-da tədris prosesinə və yaradıcılığa
xidmət edən qurumlar”, “Universitetimiz dünya
meridianlarında” adlı hissələrdə
araşdırılır. Təqdirəlayiq
haldır ki, müəllif milli bədii təhsilin tarixini, onu
istiqamətləndirmiş və formalaşdırmış
görkəmli sənətkar-pedaqoqların pedaqoji fəaliyyətini
ümumi şəkildə araşdırmır, hər bir sənət
sahəsinə, hər bir pedaqoq-sənətkara xüsusi və
obyektiv bir münasibət nümayiş etdirir.
Müəllif milli bədii təhsilin ilkin inkişaf mərhələsindən
danışarkən yazır ki, “yarandığı ilk
dövrlərdən etibarən Azərbaycanda mədəniyyət
və incəsənət üzrə mütəxəssis
hazırlayan universitetimiz öz başlanğıcını
1923-cü ildə Azərbaycan Maarif
Komissarlığının qərarı ilə
yaradılmış Bakı Teatr Məktəbindən
götürür. O zaman məşhur sənətkarımız, Milan və
Kiyev şəhərlərində təhsil almış, opera
sənətimizin ilk professional müğənnisi, SSRİ xalq
artisti Şövkət Məmmədovanın təklifi və
təşəbbüsü ilə yaradılmış bu sənət
məktəbi böyük inkişaf yolu keçmişdir. Məktəbdə ilk illərdən başlayaraq dərs
demiş və onun inkişafında xidmətləri olmuş sənətkarlardan
Ə.Haqverdiyev, C.Cabbarlı, H.Cavid, A.M.Şərifzadə,
Ü.Rəcəb, M.Kirmanşahlı, A.Tuqanov, R.Sarabski və
başqalarının adları xüsusi qeyd olunmalıdır.
Teatr Məktəbinin ilk məzunları içərisində
F.Qədri, R.Əfqanlı, Ş.Şeyxov, H.Qafqazlı,
sonrakı illərdə Ə.Bədəlbəyli, Ə.Ələkbərov,
Ə.Şərifov, G.Həsənova, N.Zeynalova və başqa
tanınmış sənətkarlar olmuşlar”.
Müəllif sonra yazır ki, o dövrdə Bakı
Teatr Məktəbi təkcə Azərbaycan üçün
deyil, Özbəkistan, Türkmənistan, Dağıstan,
Krım və digər regionlar üçün də aktyor və
rejissor kadrları hazırlayırdı. Bu kadrlardan görkəmli
özbək aktyorları H.Nəsirova, N.Əliyeva, Z.Kabulov,
X.Xocayev, S.Curubayev, Q.Yaqubov, məşhur türkmən aktyoru və
rejissoru Altı Karlıyev və bir çox
başqalarını qeyd etmək olar. Onların bir çoxu,
o cümlədən görkəmli özbək aktrisası Həlimə
Nəsirova sonralar SSRİ xalq artisti adına
layiq görüldü. Bütün bunlar
Bakı Teatr məktəbinin 20-30-cu illərdəki
maarifçilik missiyasını bir daha təstiq edir.
Mədəniyyəti “xalqın enerji saxlancı” (T.Əfəndiyev. “Mədəniyyətdə
tarixilik və müasirlik”, Bakı, 2011) adlandıran T.Əfəndiyev
ADMİU-nun 90 illik yubileyinə həsr etdiyi “Mədəniyyət və İncəsənətimizin
məbədgahı” adlı kitabında milli bədii təhsilin
tarixini yazarkən tarixilik və müasirlik aspektini bir-birindən
ayırmır və tədris ocağının təməli
səciyyələrinin heç birini nəzərdən
qaçırmır.
Kitabın bütün fəsilləri maraqla oxunulur. Həm teatr və kino sənətini
tədris edən pedaqoqlar, musiqi təhsilinin nümayəndələri,
həm də rəssamlıq və kulturologiya tədris sahələrinin
təmsilçiləri və bu sənətləri öyrənən
tələbələr hər sahənin müxtəlif
dövrlərdəki tədris prosesinin mürəkkəb mərhələləri
ilə tanış olur, müəllifin bədii
təhsilin tarixinin çətin çağlarına obyektiv
münasibətinin şahidinə çevrilirlər. Bir
sözlə, səkkiz hissədən ibarət olan bu
kitabın hər bir hissəsi milli bədii təhsil tarixinə
dərindən bələd olan təəssübkeş bir alimin təhsil prosesini
ölkənin mədəni-ictimai hadisələri fonunda
orijinal araşdırmasıdır və bədii təhsil
tarixini bu günümüzün müstəvisində
obyektivliklə canlandırmasıdır. Sözügedən
kitabda 1945-ci ildə Teatr Məktəbinin bazasında Teatr
İnstitutu yaradılmasından, o dövrdə burada dərs
deyən görkəmli sənətkarların pedaqoji fəaliyyətindən
tarixi-xrolonoji ardıcıllıqla söz açılır.
1968-ci ildə bu ali təhsil ocağı
Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutu
adlandırılır və ölkəmizin teatrları
üçün kadr hazırlığı prosesi getdikcə
daha da intensivləşir. 1991-ci ildə isə institutumuz Azərbaycanın
ali məktəbləri içində ilk
olaraq universitet statusunu qazanır.
İxtisasıma və fəaliyyət sahəmə
uyğun olaraq küll halında çox maraqla oxunulan bu
kitabın “Azərbaycanda peşəkar teatr təhsilinin
yaranması və inkişaf mərhələləri”, eyni
zamanda “Aktyor, rejissor və teatrşünas kadrların
hazırlığının yeni mərhələsi” bölmələrinin
üzərində dayanacağam. T.Əfəndiyev “Mədəniyyət və
İncəsənətimizin məbədgahı” adlı əsərində
xüsusi olaraq qeyd edir ki, “Azərbaycanda Bakı Teatr Məktəbi
yarandığı zaman (1923-cü il) artıq milli teatr sənəti
kifayət qədər uzun və səmərəli tarixi
inkişaf yolu keçmiş, çox uğurlu və qüdrətli
aktyorluq məktəbi formalaşmışdı. Bu mənada, belə bir faktı qeyd edə bilərik
ki, Bakı Teatr Məktəbi “quru yerdə”
yaranmamışdı, milli teatr prosesinin estetik platforması
üzərində bərqərar olmuşdu. Bir həqiqəti də qeyd etmək zəruridir ki,
Azərbaycanda teatr təhsili sistemi, daha konkret desək, Teatr Məktəbi
dövrün sosial-mədəni və ictimai-siyasi tələbi
ilə yaradılmışdı”. Daha sonra
müəllif yazır ki, “o vaxt teatrın
yaradıcılıq həyatının kökündən dəyişilib
yenidən qurulması üçün rejissor mədəniyyəti,
aktyor təhsili məsələləri günün vacib şərti
kimi irəli sürülürdü. Onu da
qeyd edək ki, Bakı Teatr Məktəbi yalnız Azərbaycanda
deyil, bütün Şərqdə ilk teatr rəhsili
ocağı idi. Bu məktəb eyni zamanda
Qafqaz və Orta Asiya xalqlarının mədəni
inkişafında, teatr sənətinin professional mərhələyə
keçməsində əvəzsiz xidmətlər göstərmişdir.
Cəfər Cabbarlının “Türk Teatr Məktəbi”
adlı məqaləsində oxuyuruq: “Azərbaycan teatr məktəbi
yalnız Azərbaycan deyil, bütün Şərq
ölçüsündə böyük bir əhəmiyyətə
malikdir”. Oxucu kitabdan öyrənir ki, Azərbaycanın
teatr xadimləri Bakı Teatr Məktəbinin təşkilinə
böyük inamla başlayır və 1926-cı ildə bu məktəbin
ilk buraxılışı (11 nəfər) olur. Milli səhnəmizin ilk peşəkar aktrisası F.Qədri
də bu məktəbin məzunu olmuş və 1933-cü ildən
Teatr Məktəbində aktyor sənətindən dərs deməyə
başlamışdır.
Oxucu eyni
zamanda kitabdan öyrənir ki, “Bakı Teatr Məktəbinin
işində yaxından iştirak edən görkəmli
dramaturq Cəfər Cabbarlı bu illərdə əsas diqqəti
yüksək səviyyəli dərs proqramlarının tərtib
edilməsinə, dərs prosesində tərcümə işlərinin
mükəmməlliyinə, ana dilində dərsliklərin
yazılmasına, dərslərin keçiriləcəyi
müvafiq bir məkanın tapılmasına, başqa yerlərdən
Bakıya, bu məktəbdə oxumağa gələnlərin
məişətlərinin qayğısına qalmağa,
müəllim heyətinin təşkil olunmasına yönəldirdi.
Bu barədə o, mətbuatda da
çıxış edir, Bakı Teatr Məktəbinin
inkişafı üçün əlindən gələni əsirgəmirdi”.
Bakı Teatr Məktəbinin qarşısındakı
mühüm məsələlərdən biri də milli
rejissor kadrlarının yetişdirilməsi idi. “Hələ 1930-cu ildə Cəfər
Cabbarlı Ümumittifaq Teatr Olimpiadasının nəticələrinə
həsr olunmuş, “İnqilab və Mədəniyyət”
jurnalında çap etdirdiyi məqaləsində Azərbaycan
teatrında savadlı rejissor kadrlarının olmamasını
ciddi bir problem kimi gündəmə gətirmiş, yerli
peşəkar rejissor kadrlarının
qıtlığından söz açmışdı.”
A.Tuqanov da milli teatr üçün yüksək
ixtisaslı professional kadrların hazırlanmasında çox
fəal iştirak etmiş, “yaradıcı heyətə
“Stanislavski sistemi”nin incəliklərini öyrətməyə,
Moskva Bədaye Teatrının müsbət ənənələri
ilə milli teatr ənənələrimizin vəhdətinə
nail olmağa çalışmışdı.” O, həm Bakı Teatr Məktəbinin,
həm də ADTİ-nun nüfuzlu pedaqoqlarından olmuşdur.
T. Əfəndiyev yazır: “1941-ci ildə Bakı Teatr Məktəbinin
“Teatrşünaslıq” şöbəsinin ilk buraxılışı
oldu. Həmin illərin məzunları
arasında görkəmli yazıçı, ədəbiyyatşünas-alim
Əzizə Cəfərzadə də var idi. O, təhsilini
bitirdikdən sonra bu məktəbdə müəllim və
daha sonra direktor kimi fəaliyyət göstərmişdi. Ə.Cəfərzadə Teatr Məktəbinin sonuncu
müdiri olmuşdur.”
1945-ci ildə, yuxarıda qeyd etdiyimiz kimi, Bakı Teatr Məktəbinin
əsasında Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutu
yaradıldı. İnstitutun direktoru respublikanın əməkdar
müəllimi M.Musayev oldu. O, 1959-cu ilə qədər
bu təhsil ocağına rəhbərlik etdi. Bu
illərdə institutda “Aktyorluq”, “Rejissorluq” fakültələri
fəaliyyət göstərirdi. Eyni zamanda, burada “Aktyor və
rejissor sənəti”, “Teatrşünaslıq”, “Dil və ədəbiyyatşünaslıq”
və başqa kafedralar da təsis edildi. “Aktyor və
rejissor sənəti” kafedrasına professor R.Təhmasib, “Teatr
tarixi” kafedrasına dosent A.Mudrov, “Ədəbiyyat”
kafedrasına filologiya elmləri doktoru, professor Ə.Sultanlı
rəhbərlik etməyə başladılar. Görkəmli Azərbaycan rejissorları A.İsgəndərov,
M.Məmmədov, M.Haşımov, dramaturqlardan S.Rəhman,
filoloq alimlərdən M.C.Cəfərov pedaqoji işə cəlb
edildilər. Qısa müddətdə bu ali məktəbdə
7 professor, 3 dosent, 4 baş müəllim, xalq artistləri, əməkdar
artistlər, əməkdar incəsənət xadimləri dərs
deməyə başladılar.
Müəllif
milli bədii təhsil prosesində böyük xidmətləri
olan xalq artisti K.Ziyanın və xalq artisti, professor R.Təhmasibin misilsiz
xidmətlərini böyük ehtiramla qeyd edir. 1945-ci
ildən Teatr İnstitutunda dərs demiş, yüksək
ixtisaslı kadrlar hazırlanmasında fəal iştirak
etmiş Kazım Ziya “Səhnə danışığı”
fənninin tədrisi və tədqiqi sahəsində
böyük xidmətlər göstərmişdir. O,
aktyorun səhnə danışığını həm
praktik, həm də elmi-nəzəri cəhətdən
inkişaf etdirməyə çalışmış, Azərbaycan
teatr tarixinə səhnə danışığı
ustası kimi daxil olmuşdur. K.Ziya
ömrünün sonuna kimi Azərbaycan səhnə dilinin
prinsiplərinin tədrisi ilə məşğul olmuşdur.
O, milli səhnə dilini sistemə salmış ilk Azərbaycan
teatr xadimidir. Onun “Səhnə dili haqqında”
kitabı aktyor və rejissorlarımızın ədəbi tələffüzə
yiyələnmələrində böyük rol
oynamışdır.
Daha sonra T.Əfəndiyev qeyd edir ki, “1953-cü ildə
“Teatrşünaslıq” ixtisası üzrə ilk
buraxılış oldu. Məzunlar arasında görkəmli
şair və dramaturq H.Cavidin qızı Turan Cavid də
vardı. T.Cavidin həyatı və fəaliyyəti
universitetimizlə sıx bağlı olmuşdur. O, uzun
illər “Azərbaycan teatrı tarixi”ndən dərs
demişdir. Onun pedaqoji fəaliyyəti böyük səmərə
vermiş, “Teatr tarixindən səhifələr”, “Kazım Ziya
haqqında xatirələrim”, “Bir aktyorun rol dəftərçəsi”
əsərləri, habelə “Azərbaycan teatr tarixi” adlı tədris
proqramı tələbələr üçün əyani vəsait
rolunu oynamışdır”.
Müəllif
böyük hörmət və ehtiramla SSRİ xalq artisti,
rejissor A.İsgəndərovun, SSRİ xalq artisti, sənətşünaslıq
doktoru, professor M.Məmmədovun, görkəmli rejissorlar xalq
artistləri M.Haşımovun, T.Kazımovun, Z.Nemətovun,
A.Kazımovun, C.Səlimovanın,
AMEA-nın müxbir üzvü, sənətşünaslıq
doktoru, professor, teatrşünas-alim C.Cəfərovun,
professorlardan M.Allahverdiyevin, İ.Kərimovun, R.Sadıxovun,
İ.Rəhimlinin, İ.İsrafilovun və başqalarının
pedaqoji ustalıqlarını təhlil edir.
T.Əfəndiyevin “Mədəniyyət və İncəsənətimizin
məbədgahı” əsərini oxuyarkən,
görürük ki, milli bədii təhsilin tarixində
imzası olan h e ç k i
m u n u d u l m a y ı b, h e ç
k i m y a d d a n ç ı x m a y ı b...
“Müstəqilliyimizin
ilk mərhələsində teatr təhsili sistemində
də ciddi çətinliklər özünü göstərməyə
başladı. Bu zaman İncəsənət
İnstitutu artıq universitet statusu qazanmışdı.
Universitetin yenidən qurulması və təkmilləşməsi
prosesi başlandı: yeni kafedralar açıldı, elmi-tədqiqat
və metodiki işlərin miqyası böyüdü, təzə
ixtisaslar yaradıldı və tədris prosesinin
inkişafı özünü həm də “Sənətşünaslıq”,
“Aktyor sənəti”, “Rejissor sənəti” fakültələrinin
yenidən təkmilləşdirilməsi istiqamətində
göstərdi”.
2001-ci ildə “Estrada və musiqili teatr” kafedrası
yaradıldı. Bu kafedranın ilk müdiri xalq artisti
Hacıbaba Bağırov oldu.
“Aktyor sənəti” fakültəsinin zəngin ənənələrə
malik kafedralarından biri də “Səhnə
danışığı” kafedrasıdır. Hal-hazırda
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent F.Atakişiyevanın rəhbərliyi ilə
kafedrada çalışan professor-müəllim heyətinin
qarşısında duran əsas məqsəd Azərbaycan ədəbi
dilini, onun xüsusiyyətlərini, qüvvətli və təsirli
səsə malik olmağın sirlərini tələbələrə
öyrətməkdir.
Müəllif
çağdaş Azərbaycan teatrının istiqamətini təyin
edən, öz yaradıcılığında milli teatr ənənələri
ilə dünya teatr prosesinin qabaqcıl təcrübələrini
üzvi şəkildə birləşdirən rejissorlardan
Vaqif İbrahimoğlu və Azər Paşa Nemətin də pedaqoji fəaliyyətini
xüsusi dəyərləndirir.
Oxucu xalq
artistləri H.Turabovu, Ş.Məmmədovanı, A.Pənahovanı,
Yaşar Nurini, Afaq Bəşirqızını, B.Cəfərovanı,
əməkdar incəsənət xadimi B.Osmanovu, əməkdar
artistlərdən pro. G.Baxşıyevanı, dosent
F.İsrafilovu, Məmmədsəfa Qasımovu, V.Həsənovu,
E.Osmanovanı həm də pedaqoq kimi tanıyaraq onların
“pedaqoji sirləri”nə agah olur.
Bəli, bu gün universitetimizdə uğurlu kadr siyasəti
həyata keçirilir. Təhsil prosesində gənc və
istedadlı kadrlara böyük etimad göstərilir. Universitetin yetişdirmələri olan istedadlı gənclərə
ölkənin müxtəlif teatrlarında məsul vəzifələr
həvalə olunur.
Universitetimizin
beynəlxalq əməkdaşlıq əlaqələrinin
genişləndirilməsi, dünyada teatr təhsilinin tədrisi
təcrübəsinin öyrənilməsi istiqamətində əhəmiyyətli
addımlar atılır;
Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universiteti bilavasitə ölkənin teatr şəbəkəsi
ilə sıx əməkdaşlıq edərək, eyni
zamanda, mədəniyyət mərkəzi və yeni rejissor,
aktyor, teatrşünas kadrlar yetişdirən müəssisə
kimi də məhsuldar işləməkdədir”. Azərbaycanda mədəniyyət siyasətinin, incəsənətin
tədrisinin düzgün qurulmasında, milli mədəniyyətin
inkişafında, mədəni irsimizin qorunmasında, onun tələbələrə,
gənc nəslə ötürülməsində Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin xidmətləri danılmazdır.
“Azərbaycan
teatrı 2009-2019-cu illərdə” Dövlət Proqramından,
teatr sənətinin inkişafına yönəlmiş
Prezident Sərəncamlarından irəli gələn vəzifələrin
yüksək səviyyədə həyata keçirilməsi
siyasətinin bir qolu da, heç şübhəsiz ki, Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində teatr təhsilinin düzgün təşkili və
professional şəkildə tədrisi prosesi ilə əlaqədardır.
Bəli,
bu gün müasir sənətşünaslığımızın
görkəmli simalarından olan T.Əfəndiyev mədəniyyət yolu ilə
inam və qətiyyətlə irəliləməkdədir. Hörmətli oxucu da şahid oldu ki, tariximizin
görünməyən, sezilməyən
çağlarından başlayıb sonsuzluğa qədər
uzanan bu ulu yolla Timuçin müəllim tək irəliləmir.
Bu gün Azərbaycan incəsənətinin bütün sahələrini
təmsil edən ən görkəmli sənətkarlar onunla birlikdə çətin
və şərəfli yolun
yolçularıdır.
Səlahiyyət sahibi olduğu gündən Timuçin müəllim zahiri çox sadə, amma gerçəkləşdirilməsi uzun illər tələb edən konseptual proqramının yeni tədris modelini açıqlamışdı. Bu modelin səciyyələri aydın və konkret idi: –nəzəriyyəçilər tədris proqramlarını bədii yaradıcı məqsəd və vəzifələrə uyğunlaşdırmalıdırlar; –yaradıcı kafedraların müəllimləri tədris prosesini elmi-nəzəri əsaslarla zənginləşdirməlidirlər; –Universitetin inzibati strukturunun fəaliyyəti göstərilən vəzifələrin təmin olunmasına yönəlməlidir. Etiraf etmək lazımdır ki, üçüncü səciyyə tez bir zamanda praktiki təzahürünü tapdığı halda, birinci və ikinci bəndlərin gerçəkləşdirilməsi xeyli zaman və zəhmət tələb etdi. Bunun səbəbi əski təcrübədən qaynaqlandığından, T. Əfəndiyev demək olar ki, sıfırdan başlamalı oldu. İllər lazım oldu ki, universitein istedadlı məzunları professor-müəllim heyətinin aparıcı qüvvəsinə çevrilərək T. Əfəndiyevin konsepsiyası üzərində qurulmuş tədris prosesinin əsas istiqamətlərini müəyyənləşdirməyə qadir olsunlar. İllər lazım oldu ki, yaradıcı kafedralarda dərs deməyə dəvət olunmuş görkəmli sənətkarlar yaradıcı peşələrinin nəzəri əsaslarını da tələbələrə öyrətməyə başlasınlar. T. Əfəndiyevin illərcə əvvəl tərtib etdiyi nəzəri modelin konkret təzahürünü bu gün Universitein Elmi Şurasının tərkibində görmək olar: çiyin-çiyinə çalışan nəzəriyyəçilər və praktiklər, sanballı alimlər və görkəmli sənətkarlar, təcrübəli pedaqoqlar və gənc müəllimlər rektor T. Əfəndiyevin rəhbərliyi ilə üç başlıca məqsəd uğrunda çalışırlar – elm və sənət sintezi, novatorluq və keyfiyyətli tədris prosesinin dinamikası bu günkü ADMİU-nun “siması”nı müəyyənləşdirir. Uzun illərdir ki, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində rektor vəzifəsində çalışan Timuçin Əfəndiyev vaxtilə yalnız 9 ixtisasda kadr yetişdirən, dövlət ali məktəbləri sırasında nüfuzu o qədər də yüksək olmayan İncəsənət İnstitutunu mədəniyyət və incəsənət üçün 40-dan artıq ixtisasda kadr hazırlayan, xarici ölkələrdən öyrəncilər qəbul edən, beynəlxalq aləmdə diplomu tanınan, özünün aspiranturası, doktoranturası, müdafiə şurası, muzeyi, nəşriyyatı, elmi-nəzəri jurnalı, müstəqil “Tədris teatrı”, müasir tədris korpusları və s. olan yüksək statuslu Universitet səviyyəsinə yüksəldib. Mədəniyyət və incəsənətimizin aktual tələb və ehtiyaclarını ödəmək məqsədilə Azərbaycanda bu vaxta qədər olmayan “Balet sənəti”, “Kino rejissorluğu”, “Televiziya rejissorluğu”, “Kinooperatorluq”, “Xalçaçılıq”, “Modaçı rəssam”, “Reklam işləri üzrə rəssam”, “Teatr və kino rəssamı”, “Estrada rejissorluğu” və bir çox başqa ixtisasları tədris edən fakültələri açıb. O, yeni elmi sahələrlə maraqlanır, aşkarladığı yeni problemləri öyrənir, araşdırır və 30-a yaxın kitabında, 300-dən artıq məqalədə əldə etdiyi qənaətləri oxucuları – öyrənciləri ilə səxavətlə bölüşür. Bu gün, ömrünün müdriklik zirvəsində tələbələrlə canlı ünsiyyətdən yorulmayan Timuçin Əfəndiyev gələcək teatrşünaslara dərs deyir, öyrədir və adətinə görə öyrənir. Bəlkə bundadır T.Əfəndiyev düşüncəsinin mütəhərrik olmasının sirri?!
T.Əfəndiyevin şəxsiyyəti haqqında düşünəndə birinci ağla gələn tərif “enerji” olur. Bu adamın yaşayıb-yaratmaq şövqü, hər şeyə səngimək bilməyən marağı, bu günün nailiyyətlərinə qane olmayıb sabaha – daha uzaq gələcəyə yönəlmiş yeni planlar qurmaq həvəsi, həyatın amansız zərbələrinə dözümü, insana müsbət təsir göstərən nikbinliyi keçdiyi uzun yolun mükafatları kimi dəyərləndirilə bilər.
T.Əfəndiyevin “Mədəniyyət və İncəsənətimizin məbədgahı” adlı kitabı isə milli bədii təhsilin təntənəsindən xəbər verməklə, eyni zamanda XXI əsrin milli bədii təhsil sisteminin möhkəm zəmin üzərində, güclü tarixi dayaqlara söykənərək bərqərar olunmasına və gələcəyə inamla yönəlməsinə dəlalət edir.
Məryəm Əlizadə,
əməkdar incəsənət xadimi,
sənətşünaslıq doktoru, professor
525-ci qəzet.- 2013.-
15 fevral.- S.4.