Əjdər Ol
Gənc Ədiblər Məktəbinin qonağı olub
İyunun
19-da Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin (AYB) “Natəvan”
klubunda Gənc Ədiblər Məktəbinin (GƏM) üzvlərinin
şair və yazıçı Əjdər Ol ilə
görüşü keçirildi. Əjdər Ol 2010-cu il
“Milli Kitab”, 2011-ci il “Qızıl Kəlmə” ədəbi
mükafatları laureatıdır. Bütün janrları
şərti hesab edən, “Mənim üçün yalnız ədəbiyyat
janrı var” deyən yazıçı otuza yaxın kitab
müəllifidir. Türkiyə, İran, Polşa, Almaniya və
digər ölkələrdə kitabları nəşr edilib.
Tədbiri
giriş sözü ilə açan Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin gənclər üzrə katibi,
“525-ci qəzet”in baş redaktoru Rəşad Məcid Gənc Ədiblər
Məktəbi haqqında yazıçıya məlumat verdi. Rəşad
müəllim GƏM-də 70-dən
çox üzvün bir araya gəldiyini, artıq bu gənclərin
bir neçəsinin AYB üzvü və prezident təqaüdçüsü
olduğunu bildirdi: “Əjdər Ol gənclərlə sıx
münasibətdə olan bir yazıçıdır. O, son
iyirmi beş-otuz ildir ki, addım-addım, heç bir
hay-küyə fikir vermədən ancaq öz ədəbi
yaradıcılığı ilə məşğuldur və
çoxlu uğurlar qazanan, qürur duyduğumuz sənətkarlarımızdandır.
Əjdər müəllim həm “Qızıl Kəlmə”, həm
də “Milli Kitab Mükafatı” laureatıdır. Eyni zamanda bu
yaxınlarda Avrasiya Yazarlar Birliyinin on ölkə arasında
keçirdiyi hekayə yarışmasında birincilik
qazanıb. Əjdər müəllimdən xahiş etdik ki,
sizinlə görüşsün, fikirlərini
bölüşsün və xoş oldu ki, bizim Almaniyada
yaşayan yazar dostumuz Orxan Aras da bu tədbirdə iştirak
edir. Həm də Orxan bəy xoş xəbərlə gəlib
– Almaniyada Əjdər müəllimin yeni kitabı nəşr
olunub”.
Sonra isə
Əjdər Ol yazıçılığın sirlərindən
danışdı: “Yazıçılıq aləminə qədəm
qoyan adam bir çox şeyləri bilməlidir. Bəzən
yaşın azlığı və təcrübəsizlikdən
bu şeyləri bilmir, tədricən
yazıçılığa alışır, peşəkarlaşır.
Mən bütün sənət aləmində peşəkarlığın
tərəfdarı olmuşam. Amma həmişə həvəskarlar
da olub. Yazıçılığın mahiyyətini bəzən
adamlar gec anlayır. Siz Gənc Ədiblər Məktəbinin
üzvüsünüzsə, yazı vərdişinə yiyələnmək
istəyirsinizsə, birinci bu işin doğru yolunu
tapmalısınız. Bu məktəbdə
olan gənclər az-çox dərəcədə
istedadlı gənclərdir. Ola bilər ki, mənim qələm
yoldaşlarım yazıçılığa başqa cür
yanaşırlar, ancaq mən sizinlə öz fikirlərimi,
öz şəxsi təcrübəmi bölüşmək
istəyirəm. Böyük məbədlərə, şəhərlərə
müxtəlif yollar gedir. Yazıçılıq da
böyük bir idealdır, hər kəs bura başqa-başqa
yollardan gəlir. Ancaq daha səmərəli yolla getmək
lazımdır. Onsuz da dolayı yolla getsən də, yenə həmin
yerə gəlib çıxırsan. Yazıçı ictimai
xadimdir, yazıçı öndə gedəndir,
yazıçı insanların min illərdən bəri
inandığı şəxsdir. Keçmiş zamanlarda
baş verən hadisələri yazıçıların,
şairlərin əsərlərindən öyrənmək
mümkündür. Deyək ki, XII əsr Nizaminin, XIV əsr Nəsiminin,
Nəiminin, XVI əsr Füzulinin
yaradıcılığında qeydə alınıb, eləcə
də Avropa ədəbiyyatında misal çəkmək olar.
Yazıçı öz dövrünün mirzəsidir. Hərdən
öz-özümə düşünürəm: biz niyə
bu yola gəlib çıxdıq? Bəlkə, diqqət mərkəzində
olmaq meylləri gətirdi, istəyirdik ki,
sözümüzü eşitsinlər, biz səhnədə
olaq, kitablarımızla cəmiyyətə təsir edək və
sair. Mən həmişə daxili tarazlığımı
qorumağa çalışıram. Yazıçı xarakter
baxımından depressiyaya tez düşən adamdır.
İstedad nə qədər çox olsa, insan bir o qədər
həssas olur. Bir o qədər həssaslıq səndə
başqalarına çətin görünən xarakter
yaradır. Biz sevdiklərimiz üçün çox asan
xarakterli adamlarıq. Ancaq çoxlu sayda adamlar var ki,
onların yanında darıxırıq. Səni başa
düşməyən adamlara anlaşılmaz və
darıxdırıcı görünürsən, həmçinin
onlar da sənə darıxdırıcı və maraqsız
görünürlər. Buna görə yazıçı
xarakteri dözülməz xarakterdir. Bu mənəvi əzabların
arxasınca maddi əzablar gəlir. Yazıçı gərək
bütün bunlara dözsün. Bütün bununla
yanaşı əsas məsələ nəticədir. Ola bilər
ki, çox əzab çəkirsən, amma heç nə
yaza bilmirsən, ya da çox yazırsan, amma
yazdıqlarının içində bir şey yoxdur. Adam var
ki, uzun müddətdən bəri ədəbi mühitdədir,
ancaq ortaya heç nə çıxara bilmir. Ömür də
gedir, şəxsi həyatından da məhrum olur. Bəlkə
də, gedib başqa bir işlə məşğul
olsaydı, onun üçün daha faydalı olardı. Azərbaycanda
yazıçı olmaq böyük imkansızlıqlarla
üzləşmək deməkdir. Geniş oxucu auditoriyası
olmadığı üçün, bu dildə oxuyanların
sayının az olduğu üçün vəziyyət
çətinləşir. Böyük dillərdə
yazıçılıq etmək daha asandır.
Yazıçılıq mənim üçün həm də
tənhalıqdır. Mən tək olmağı sevirəm,
amma əlbəttə, həyatımız ünsiyyətlərdən
ibarətdir. Həyat ruh üstündə qurulub, ruh da həmişə
ünsiyyətə can atır. Kitab da ünsiyyət vasitəsidir.
Biz hərdən kiminsə kitabını götürüb
XIII, XV əsrə, yaxud başqa bir xarici
yazıçını oxuyub başqa bir ölkəyə
gedirik. Yazıçılıq bu ünsiyyəti yaratmaq
bacarığıdır”.
Almaniyada
yaşayan və Azərbaycan ədəbiyyatı ilə
yaxından maraqlanan yazar Orxan Aras Əjdər Olun Almaniyada yeni
çap olunan kitabından və ədəbi dəyərlərdən
danışdı: “Almaniyada çoxlu sayda yazar var, onların
içindən sıyrılıb çıxmaq çətindir.
Mən alman dilini öyrəndikdən sonra kiçik hekayələr
yazıb çap etdirdim və gördüm ki, bu adamlar istedada
dəyər verirlər. Əgər sən istedadlısansa, bu
zaman sənin türklüyünə, dininə,
qaş-gözünə fikir vermirlər. Türkiyədə
iki ildir ki, Mədəniyyət Nazirliyi hər il 30-40
yazarın kitabını almanca, ingiliscə, rusca və
fransızca çap edib dünyada yayır. Əjdər bəyin
ilk oxuduğum hekayəsi “Usta Yusifin kamançası”dır.
Bu hekayə mənim çox xoşuma gəldi. Hekayəni bir
dostuma tərcümə elətdirib nəşriyyata göndərdim.
Naşir mənə dedi ki, bəzən bizə yaxşı
bir hekayə, şeir gəlir, ancaq digər
yazılarını istəyirsən, görürsən ki,
çox zəifdir. Mən daha sonra Əjdər bəyin
“Tütün limanı”nı, sonra isə naşir yeni bir əsər
istəyəndə “Namiq Abdullayevin axırı” hekayəsini göndərdim. O, çox bəyəndi,
dedi ki, sanki yazıçı bir adamın heykəlini
yaradıb. Beləliklə, Əjdər bəyin
kitabını Almaniyada çap elədik. Bu kitabı Almaniya və
almanca danışılan bütün ölkələrdə əldə
etmək mümkündür”.
Şair Əlisəmid
Kür gənclərə Əjdər Ol kimi
dözümlü, səbirli olmağı arzuladı. Daha sonra
tənqidçi Əsəd Cahangir yazıçı
haqqında fikirlərini bölüşdü: “Əjdər
müəllimin qəlbində insanlara qarşı
böyük sevgi var. Müsbət işıq onun
yazılarında həmişə qaranlığı üstələyir.
Ədəbiyyat nifrətdən, qaranlıqdan yox, sevgidən və
işıqdan ibarətdir. O əsərlər ki, işıqla
doludur onları daha asan oxuyuram. Amma elə əsərlər
var ki, orda müəllifin insanlara, həyata qarşı nifrəti,
kini var həmin kitabın hər səhifəsini çevirmək
mənim üçün zülmə çevrilir. Əjdər
müəllimin şeirlərindəki optimizm mənim çox
xoşuma gəlir. “Canım-gözüm, həyat elə budur,
bu!” – bu misra mənim üçün bir devizə
çevrilib. Yəni bugününü qurban vermə, sənin
indi bəyənmədiyin, əzab-əziyyət
saydığın bu dəqiqələr, anlar, bəlkə də,
ömrünün ən gözəl anlarıdır. Həyat
sevinci, kədəri, işığı, qaranlığı ilə
birlikdə gözəldir. Əjdər Ol həm də
intellektual şairdir. İstər dünya ədəbiyyatında,
istərsə də milli ədəbiyyatdan, poeziyadan, nəsrdən,
dramdan danışarsan, o, kübar bir şəkildə səndən
çox bildiyini göstərər. Müasir ədəbiyyatda
ən ciddi problemlərdən biri ziyalılığın arxa
plana keçməsidir. Yaxşı ki, Əjdər müəllim
kimi bir ziyalımız var. Bu görüş üçün
bir daha Eminə təşəkkürümü bildirirəm”.
Gənc Ədiblər
Məktəbinin koordinatoru, gənc şair Emin Piri
yazıçı haqqında fikirlərini
bölüşdü və sualını səsləndirdi:
“Etiraf edirəm ki, adamın bir neçə yazısı
çıxanda sonra özünü klassik kimi hiss edir. Məndə
də bu hisslər həddindən artıq güclü olub. “Nəsimi”
müsabiqəsində iştirak edəndə məndən
kimin kitabını istədiyimi soruşdular. Mən Əjdər
müəllimin kitabını mükafat kimi
götürdüm. Düzü, nəsr oxumağa həvəsim
yoxdu, ancaq bu kitabı su kimi oxudum. Namiq Abdullayevlə
bağlı ağrı-acılar bədii baxımdan mənə
böyük zövq verdi. Sovet dövrünə bir az
qapalı rejim deyirik, ancaq maraqlıdır ki, o dövrdə
etnik tərkib, mədəniyyətlər fərqli idi, hətta
Azərbaycan da yaşasalar belə dünayaya bəşəri
bir baxış bucağı yaranırdı. Ən azı
Ukraniyaya, Belarusiyaya gedə bilirdilər. Ancaq biz –
bugünkü gənclik müstəqil olsaq belə, yalnız
öz mədəniyyətimizin içində
qalmışıq. Mən hesab edirəm ki, bizim ədəbi gənclik
müəyyən dərəcədə çalışsa da
bu, dünyaya baxış bucağını müyyən mənada
əngəlləyir. Sizcə, bunu nə ilə kompensasiya eləmək
olar?”
Əjdər
Ol: “Bunu ancaq xarici dil öyrənməklə kompensasiya etmək
olar. Biz o zaman dünyaya rus dili vasitəsi ilə
çıxırdıq. Oxuduğum kitabların böyük əksəriyyəti,
demək olar ki, rusca olub.
Mütləq hansısa bir xarici dil öyrənmək
lazımdır. İstədiyin bütün kitabları Azərbaycan
dilində tapmaq olmur. Balaca ölkələrin hamısında
bu problem var”.
Daha sonra
Taleh Mansur, Sara Selcan, Günel Eyvazlı, Vəfa Qafarova və
digər GƏM üzvləri yazıçı haqqında
fikirlərini bölüşdülər, ona suallar verdilər.
Gənc qiraətçi Ülkər Piriyevanın təqdimatında
Əjdər Olun “Unutma” şeiri və müəllifin öz
ifasında “Bağışlama” şeiri alqışlarla
qarşılandı. Sonda yazıçı gənclərə
uğurlar arzuladı və onlar üçün
kitablarını imzaladı.
Ramil Əhməd
525-ci qəzet.- 2013.- 22 iyun.- S.20.