Bir sən, bir mən,
bir ölüm...- Anarın yeni hekayəsi
Yeddi aydan
bəri macal tapıb edə bilmədiyim işi bu axşam
başlamaq istədim. Dəqiq yadımdadır, noyabrın 21-də
rejissora söz vermişdim ki, xahişini hökmən yerinə
yetirəcəm, rayon teatrlarının birində qurduğu
tamaşa üçün bir neçə mahnı mətni
yazacam. İki mətn artıq hazır idi. Zaurun
mahnısını isə nəhayət, bu axşam bitirmək
niyyətindəydim. Kompüterimdə dünən gecədən
beynimdə bişirdiyim misraları yazdm. Mahnı Zaurun dilindən
Təhminəyə ünvanlanmalıydı:
Səni
möcüzə tək yaradıb fələk
Hər
addım səsindən titrəyir ürək.
Nə qədər
çalışdım bilə bilmədim
İnsansan,
şeytansan, yoxsa ki, mələk.
Durub bir
az var-gəl elədim, sonra bu beyti də yazdım:
Bildim ki,
beləsən, belə də qalasısan,
Qəlbimin
bayramısan, başımın bəlasısan.
Elə bu
vaxt cib telefonum səsləndi:
–Allo!
Həyəcanlı
səs gəldi:
–Sənsən?
–Mənim
telefonumda başqa kim ola bilər ki...
–Allaha
şükür, çox şükür. Bir şey
olmayıb ki?
Yaxın
dostlarımdan biri idi. Səsi hələ də təlaşlıydı.
–Nə
olmalıydı ki?
–Heç,
əşi... Çox yaşayacaqsan.
–Nə
olub axı?
–Band az.
saytına baxmısan?
–Yox.
–Onda
baxma. Fikir vermə.
–Nə
olub, adam kimi başa sal görək.
Bir qədər
tərəddütdən sonra dostum:
–Xəbər
yayıblar ki, ölmüsən – dedi.
Güldüm:
–Onda
çox yaşayacam.
–Mən də
onu deyirəm də. Allah bəlalarını versin. Ürək-göbəyimi
yemişdim. Zəng eləməyə də ürək eləmirdim.
Birdən, iraq-iraq, doğru olar...
–Narahat
olma, hələ çox gözləməli olacaqlar.
–Amin. Amma
sən belə-belə şeylərə fikir vermə.
–Vermərəm.
–Gecən
xeyrə qalsın.
–Xeyrə
qarşı.
Du, du,
du...
Kompüterin
arxasına keçsəm də, fikrim
dağılmışdı. Nə qədər hıqqansam da,
mahnı mətninin dalı gəlmirdi ki, gəlmirdi...
Axşam-axşam mənfur saytı açıb qara xəbəri
oxumağa da meylim yox idi.
Başa
düşdüm ki, daha işləyə bilməyəcəm.
Soyunub yatağıma girdim, istər-istəməz beynimi
ölüm mövzuları doldururdu. Daha doğrusu, dəfn səhnələri
canlanırdı fikrimdə. Öz dəfnim... Qulaqlarımda
sevdiyim musiqi səslənirdi – “Laçın” mahnısı,
Albinoninin Adajiosu... Qaralar geymiş yaxınlarımın
hıçqırıqları... Uzaqdan-uzağa
ağlaşanların göz yaşları... Az sonra yuxu
apardı məni.
Dümağ,
ucsuz-bucaqsız otaq. Divarları ağ kafelli. Bəmbəyaz əba
geymiş, başında ağappaq kapyuşon, sifətinə
un çəkmiş
keşiş məni içəri keçirir.
Otağın içində yalnız bir ağ masa, masanın
üstündə ağ tabut. Tabutun içində Toğrul...
Gözləri yumuludu, amma üzü canlıdan
canlıdır. Bircə saqqalı yoxdur. Düşünürəm
ki, yəqin indi yer üzündə
yaşayan adamlardan heç biri Toğrulun saqqalsız
vaxtını görməyib. Əynində mixəyi pencək,
pencəyinin döş cibində dama-dama dəsmal, eyni rəngli
dama-dama şərfi boynuna sarıyıb, sarı ipək
köynəyinin yaxasından içəri salıb.
–Salam
Toğrul, saqqalın hanı?
Gözlərini
açıb:
–Burda
qırxdılar – deyir. – Eşitmişəm Mərdəkanda təzə
restoran açıblar Qoşa qala. Gəl gedək ora.
Könlümə yaman düşbərə düşüb.
Zəng elə Yuran da gəlsin.
–Yuran
çoxdan ölüb, Toğrul – deyirəm, bura da Parisdir.
Təəccüblə:
–Paris?
Bakıda deyilik? – deyir.
–Yox,
Parisin meyitxanasındayıq. On beş gündür ki, burdasan.
–Mən
Bakıya istəyirəm, qoyma məni burda yandırsınlar...
Aramsız
telefon zəngləri gəlir. Hövlnak oyanıram. Cib
telefonumdur. Düyməni basıram, başqa bir dostumun həyacanlı
səsi gəlir:
–Sənsən?
–Mənəm
– deyirəm, – hələ ölməmişəm.
–
Görürsən bu... Yeddimərtəbəli
söyüş söyür.
–Yenə
ölümümdən yazıblar?
–Bəli,
“Avamlıq”qəzetinin saytını aç.
Bu ən
çox SATILAN qəzeti öz aramızda “Avamlıq”
adlandırırıq.
–Yaxşı,
indi durub baxaram.
Dostum:
–Sən
belə şeylərə fikir vermə – deyir.
–Vermərəm
– deyirəm.
Telefonun
düyməsini basıb internetə girirəm. Hər halda
öz ölümüm haqqında xəbərlə
tanış olmaq maraqlıdır. Münasib saytı
tapıram. Qara çərçivə içində şəklimi
görürəm. Şəklin altında öz
imzasını “Mürtəd” qoymuş köşə
yazarının “Nəhayət!!!” başlıqlı mətni dərc
edilib. Təəccüblənmirəm. “Aftafa
axtarışında” hekayəsiylə tanınan bu adamın
işi-peşəsi mənə sataşmaqdır. Necə deyərlər,
çörəyi məndən çıxır. Bu
nekroloqunda da yazır ki, mötəbər mənbələrdən
alınan məlumata görə mən, demə,
ölmüşəm. Sonra haqqımda tutuquşu kimi daima təkrar
etdiyi ifadələri bir daha təkrarlayır və əlavə
edir ki, ömrü boyu iqtidara xidmət edən adamı uzaq kəndlərin
birində, ümumi qəbirstanlıqda basdıracaqlar.
Yazısının axırında lap gül eləyib.
Yazıb ki, adının çəkilməsini istəməyən
etibarlı mənbədən alınan məlumata görə
mənim seyfimdən bir milyon Azərbaycan manatı, bir milyon
evro, bir milyon dollar və böyük miqdarda ləl-cəvahirat,
daş-qaş çıxıb. Yazı belə bir cümləylə
bitir: Sözünə inanılası bir mənbə belə
hesab edir ki, illər boyu yazıçılardan
yığdığı bu sərvəti vaxtlı-vaxtında
rütbəli məmurlarla bölüşmədiyinə
görə mərhumu bu sayaq cəzalandırırlar.
Yazını
oxuyub əvvəl-əvvəl xeyli güldüm. Sonra
düşündüm ki, bu səfsəfəni həqiqət
kimi qəbul edən sarsaqlar da ola bilər axı... Oturub “Hələ
ki, sağam” başlıqlı kəskin bir cavab yazdım.
Yazdım ki, kitabının üstündə dəmbərə
gözlü şəklini verib (yəni ki, bu sözlərin məhz
onun özünə aid olduğuna kimsədə şəkk-şübhə
oyanmasın) altında kitabının adını “Mən
–alçağam” qoyan müəllifə deməliyəm ki,
ölüm hamı üçün var. Mən də bir
gün öləcəm, o özü də öləcək.
Amma mərd-mərdana, ləyaqətlə
yaşayanlarçün, dünyada təmiz ad qoyub gedənlərçün
ölüm qorxulu deyil. Ölüm böhtan ata-ata, mənliyini
bir təqaüdə sata-sata, sülənə-sülənə,
sürünə-sürünə yaşayanlar
üçün qorxuludur. Çirkə çıxıb gedəcəklər,
adları belə kimsənin yadında qalmaycaq. Amma illər
boyu ömrünü mənə həsr etdiyi
üçün Mürtədə bir xoş niyyətimi də
bildirmək istəyirəm. Mən bir gün
doğrudan-doğruya öləndə seyfimdəki
bütün manatları, dollarları, evroları, ienləri,
lariləri, təngələri, tuqrikləri, üstəlik
bütün üzükləri, sırğaları,
kulonları, boyunbağıları, mirvariləri,
daş-qaşı Mürtədə vəsiyyət edirəm
ki, daha aftafa axtarışlarında ömrünü
çürütməsin.
Cavabımı
bitirib “525-ci qəzet”ə göndərdim. Nə dəhşətli
zəmanədə yaşayırıq İlahi, – deyə
düşündüm. Keçmişdə də belə
şeylər olurdumu? Keçmişdə də murdarlıq az
deyildi, amma heç kəs murdarlığıyla
öyünmürdü, heç kəs əclaflığıyla
fəxr etmirdi.
Gələcək
necə? Bunlardan törəyənlər gözlərini
açıb bu cür əxlaqa alışacaqlarsa, gələcək
bundan da betər olmayacaqmı? Qalır yalnız İNDİ.
Biz İNDİYƏ məhkumuq.
İndi,
indi, indi... Dünən bitirə bilmədiyim mahnının
bir bəndi də yadıma düşdü:
Nə
keçmiş, nə gələcək,
Yalnız,
yalnız var İNDİ.
İNDİ
axşam və səhər,
gecə-gündüz
– sənindi.
Telefonum səsləndi:
–Allo!
Salam-kəlamsız:
–Xəbərin
var? –Tanışım idi.
–Var
–dedim.
–Əşşi,
fikir vermə.
– Vermərəm
– deyə telefonu qapatdım.
Bir-bir
dostlarımı xatırladım. Dostlarım üçün
yaman qəribsəyirəm. Nə yazıq ki, çoxu o
dünyadadır, azı burda, bizim bu “yalan dünyada”.
Dostlarımın bəzilərini ölüm aldı məndən,
bəzilərini həyat. Çörəyi dizinin
üstündə olan nankorları, üzü dönükləri
bir dəfəlik sildim yaddaş dəftərimdən.
Fəxri
Xiyabanı ziyarət etməyə ehtiyac duydum. Gül alıb
Eminin, Arazın, Rasim Ocaqovun, Dilarə xanımın,
baldızım Elmiranın məzarlarına qoydum. Fəxri
Xiyabandan çıxırdım ki, nimdaş, yamaqlı
paltarlı,yaşlı qadın yanaşdı. Əlində
iri süpürgə vardı. Burda xidmətçi işləyirdi.
–Sən
Allah bağışla – dedi.
– Kimi
bağışlayım?
–
Oğlumu. O Mürtəd adıyla yazan mənim oğlumdu.
Eşitdim, yenə sənin haqqında nə isə murdar bir
şey yazıb.
– Belə
oğul böyütmüsən də – dedim.
–Onu
oğul sayanın dili qurusun. Mənim oğlum odur e, Şəhidlər
Xiyabanında yatır. Cavan arvadı, iki balası qalıb. Bu
mürtəd dediyin bir dəfə qardaşının ailəsiylə
maraqlanıb, bir dəfə qəbrinin üstünə gəlib?
Yazıçılıq eləyir, özü də, deyilənə
görə elə biabırçı şeylər yazır
ki, adam utandığından yerə girir. Qeyrətli oğul
olsaydı, anası burda işlərdi? Gün olur çörəyə
pul tapmıram.
Çıxarıb
on manat verdim.
–Allah səni
qorusun – dedi, – elə şeylərə fikir vermə.
–Vermərəm
– dedim.
Yadıma
düşdü ki, bu gün bankomatdan maaşımı
çəkməliyəm.
Nərimanov
heykəlinin yanındakı bankomata yanaşdım.
Bankomatın qarşısında eyniylə bayaqki qadın kimi
nimdaş paltarlı bir qoca dayanmışdı. Qoca qadın
bankomatın ekranını döyəcləyir:
– Ay bala,
başıva dönüm axı mənim iki manatım
qaldı – ekranla canlı adama müraciət edən kimi
danışırdı – belə də iş olar?
–Nə
olub, ay xala – deyə soruşdum.
–Bu nə
sayaq adamdı, əlli iki manatım var, əllini verdi, iki
manatı vermir ki, vermir, səhərdən yalvarıram...
–Xala
bankomat iki manatı, xırda pulları vermir.
–Bəs mənim
iki manatım necə olacaq.
Arvada
beş manat verdim, təəccüblə baxdı, amma
heç nə demədi.
“Poçt
qutusu” yadıma düşdü. Allah sənə rəhmət
eləsin, Mirzə Cəlil. Yüz il ötüb, heç nə
dəyişməyib. Poçt qutusu yerinə bankomat, vəssəlam.
Həmin avamlıq, həmin dərdlər... Bu gün Mirzə
Cəlilin özünə belə ağız büzənlər
də elə o vaxtkı zırramaların taylarıdır...
Şəhərin
dağlıq hissəsindən bulvara tərəf düşməyə
başladım. Çala-çuxur ara küçələrinin
birində kələ-kötür səkiyə qəzətlər
salınmış, üstünə köhnə-təzə
kitablar düzülmüşdü. Gözucu kitablara baxıb
keçmək istəyirdim ki, satıcı adımı
çağırdı.
–Burda
sizin də kitabınız var – dedi.
Baxdım.
Nazım Hikmətə həsr etdiyim “Kərəm kimi”
kitabım idi.
Satıcı:
–Kiməsə
bağışlamısınız – dedi.
Kitabı
açdım. Öz xəttimi tanıdım: “Nazım
heyranı Qasıma müəllifdən” sözlərini
yazmış və imza atmışdım.
Qasım
orta məktəb yoldaşım idi. Nazım Hikmətin
vurğunuydu. Bir çox şeirlərini əzbər bilirdi.
Kitabım çıxanda eşidib yanıma gəlmişdi,
xahiş elədi ki, ona bağışlayım. Bir neçə
il bundan qabaq rəhmətə getdi. Axır illər çətin
dolanırdı. İşsizdi, evlərində olan-qalan hər
şeyi satmışdı. Ürəyim ağrıdı,
gör nə qədər ehtiyac içində olub ki, bu
kitabı da satmalı olub. Öz-özümü
qınadım. İldə-ayda bir görüşsək də,
gərək halına qalaydım, maddi yardım göstərəydim.
Sonrakı peşmançılıqdan nə fayda? Öz
kitabımı – Qasımın xatirəsi naminə – aldım,
addımlaya-addımlaya varaqlamağa başladım. Az qala
unutduğum yazılarım bir-bir yaddaşıma
qayıdırdı. On beşil qabaq, bu kitabı
yazdığım vaxt keçirdiyim hisslər yenidən qəlbimdə
canlanırdı. Qulaqlarımda Zülfü Livanellinin Nazım
sözlərinə yazdığı mahnı səslənirdi:
Qarlı
qayın ormanında
Yürüyürəm gecəleyin
Əfkarlıyam, əfkarlıyam
Ver əlini, nerdə əlin.
Məmləkətmi,
yıldızlarmı,
gənclyimmi
daha uzaq...
On beş il bundan əvvəl mənim də gəncliyim
belə uzaq deyildi. Elə bil cavanlığım
qayıdırdı. Nazımın son eşqi, son
ağrısı haqqında düşünürdüm. Nazımçün bu son
sevda – son eşqin möcüzəsi yox, son eşqin faciəsi
oldu. Son eşqi Nazımın həyatda son üsyanı idi.
Yaşına üsyanı... Taleyiylə oyuna girmişdi. Bu
oyunda kim uduzdu, kim uddu? Qismətinə qalib gəlmək,
sevdiyiylə böyük yaş fərqini unutmaq və
unutdurmaq istədi. Omu aldadırdı taleyini, taleyimi onu? Kim
bilir...
Bəlkə
də sonu yalançı deyil, həqiqi, doğruçu
ölümlə bitəcək ömrün qısa, bir göz
qırpımlıq səadəti, üzün illərin bitib-
tükənməyən yeknəsəkliyinə dəyər...
Bu eşq
macərasında
Qaldıq
üçümüz, gülüm,
Bir sən,
bir mən, bir ölüm...
Bu misralar
Nazımın deyil. Amma bu misraları ömrünün son
aşırımında Nazım yaza bilərdi... Ay hay... Bircə
Nazımın yerinə şeir yazmağın qalıb...
Yox, amma Nazım bizə sevməyi,
anlamağı, deməli bağışlamağı öyrədir.
Cib
telefonumu çıxarıb münasib düyməni basdım.
– Rəşad, xahiş edirəm
bayaq göndərdiyim yazını çap etməyin.
–Niyə?
– Əvəzində ayrı yazı göndərirəm.
Bax bu hekayəni.
525-ci qəzet.- 2013.- 26 iyun.-
S.7.