Kinorejissor Şahirə Tacəddin:
“Düşünürəm ki, hələ öz
sözümü deməyə vaxtım olacaq”
Bugünlərdə
Azərbaycan Professional Kinorejissorlar Gildiyasının katibi (mətbuat
xidmətinin rəhbəri və icraçı direktoru),
kinorejissor Şahirə Tacəddin yubiley yaşını qeyd edəcək.
Bu münasibətlə yubilyar xanımla söhbətləşib
keçdiyi həyat yolu barəsində oxucularımıza da məlumat
verməsini istədik.
Şahirə
Tacəddin 1963-cü il, martın 26-da Zaqatalada dünyaya gəlib.
1981-1986-cı illərdə Azərbaycan İncəsənət
Universitetinin rejissorluq fakültəsində təhsil alıb.
İnstitutu bitirdikdən sonra Binəqədi rayon Mədəniyyət
Evində “Xalq teatrı”nın rəhbəri olub. 1990-cı ildə
Davud İmanovun çəkdiyi “Zirzəmi” filmində çəkilmək
üçün Azərbaycanfilm Kinostudiyasına dəvət
alıb. Eyni zamanda həmin ildə çəkilən “Zirzəmi”
ilə yanaşı, “Yapon və yaponiyalı” filmində də
rejissor assistenti olub. Böyük kinoda quruluşçu-
rejissor kimi debütü 1992-ci ildə Amerika fantastı Rey
Bredberinin “Təbəssüm” adlı əsəri əsasında
çəkdiyi film olub. Filmdə insanın öz pis əməlləri
ilə bütün dünyanı məhv etməyə qadir
olduğu, lakin sağlam düşüncəyə, təmiz və
pak mənəviyyata malik adamların hər cür fəlakətin
baş verməsinin qarşısını ala bilmək
imkanının mövcudluğundan söhbət
açılır. Sözügedən ekran əsəri
insanları iftiralara, boş və mənasız
çağırışlara uymamağa, ayıq olmağa
çağırır. Rejissor həmçinin
debüt-eksperimental “Gənclik” Studiyasında da fəaliyyət
göstərib. 1999-cu ildə təsis edilən, audiovizual sahədə
müəllif haqlarını qorumaqla məşğul olan Azərbaycan
Professional Kinorejissorlar Gildiyasına referent qismində dəvət
alıb. Sözügedən qurumda mətbuat katibi,
icraçı direktor, katib və Büronun üzvü olub.
2011-ci ildə Avropa Kinorejissorlar Federasiyasının Xorvatiyada
keçirilən Konfransında Azərbaycanı təmsil edib.
Şahirə Tacəddin həmçinin UNESCO-nun
Muğamın ekranlaşdırılması layihəsində,
daha sonra Cənubi Qafqazın internet şəbəkəsinin
yaradılmasında iştirakçı kimi fəaliyyət
göstərib.
– Rejissor
olmaq qərarına nə vaxt gəldiniz?
–
Artıq 15 yaşımdan mən bu fikrə
düşmüşdüm. Bu, mənim kinoya olan sonsuz məhəbbətimdən
irəli gəlirdi. Yeri gəlmişkən, deyim, hətta adım da kinodan
götürülüb. Rusca Şakira, azərbaycanca Şahirə.
1963-cü ildə nümayiş etdirilən “Vadidə döyüş” Misir ərəb
filmindən mənə verilən bu adın mənası
“şükredən”dir, bu da mənim xasiyyətimə tam
uyğundur. Anam uşaqlıqdan bizi bütün kinolara
aparırdı. Rəngarəng, maraqlı filmlər, iri planda
çəkilmiş maraqlı aktyor oyunları mənim uşaq qəlbimdə
kök salmışdı. Bəlkə də elə buna
görə uşaqlığımda maraqlı, rəngli
yuxular görürdüm. Düşünürəm ki, bu, mənim
təxəyyülümün məhsulu idi. Ona görə mən
bu istiqamətdə inkişaf etməyə başladım. Bu
sahə üzrə ali təhsil almışam. Təbii ki, kino
sahəsində dünya tərəfindən qəbul olunmuş, sözün əsl
mənasında öz “müəllif filmləri” ilə
tanınmış ustad sənətkarlar həmişə mənim
nəzər diqqətimdə olub, onların kinoda etdikləri açılışlardan, orjinal
fikirlərdən zövq almaqla yanaşı, həm də
bilik mənbəyi kimi istifadə etmişəm. Sonra
1993-cü ildə ailə qurdum və 1 il sonra qızım Dəniz
Tacəddinin dünyaya gəlməsiylə 5 il analıq məzuniyyətinə
getdim və uzun müddət ancaq ailəmlə məşğul
oldum.
–
Hazırki fəaliyyət sahəniz barəsində
danışmağınızı istərdik. Mətbuat xidmətinin
rəhbəri olmağınıza baxmayaraq, niyə şəxsən
öz haqqınızda internetdə məlumat azdır?
– Bayaq da qeyd etdiyim kimi Azərbaycan
Professional Kinorejissorlar Gildiyasının mətbuat katibi
olduğumdan təbii ki, mətbuatla əlaqəm çox
yüksək səviyyədədir. Gildiyaya və Audivizual
müəlliflərə aid mətbuatla bağlı
bütün suallarla çox zaman bilavasitə mənə
müraciət olunur. Amma məsələ şəxsən mənə
gəldikdə, qeyd etdiyim kimi fəaliyyətimi daha çox
müəllif hüquqları sahəsinə
bağladığım və yaradıçılığa
zaman ayırmadığım üçün dediyiniz kimi,
öz haqqımda az düşünmüşəm. Amma mənim
bugünkü həyatımda bu, bir qanunauyğunluq idi. Həm
də təbiətim bir az fərqlidir. Mən heç vaxt
şan-şöhrət üçün
çabalamamışam.
-
İxtisasınız üzrə
yaradıcılığınızın arxa plana keçməsinə
baxmayaraq hazırki işinizə məsuliyyətlə
yanaşmağınızdan hiss olunur ki, bu da sizin
üçün ən azı ixtisasınız qədər
vacibdir...
–
Doğrudur. Bayaq ailə ilə əlaqədar yaradıcı
işimdən uzaqlaşdığımı dedim. Mənim
yaradıcılığımın ikinci plana keçməsinin
əsas səbəbkarı təkcə ailəm deyil, eyni
zamanda fəaliyyət istiqamətimi dəyişməyimdir.
Özünüz bilirsiniz ki, bu gün dünyada müəllif hüquqlarının
qorunması necə vacib və ciddi məsələdir. Və
o işə çox ürəkdən yanaşmaq
lazımdır. Mən də bunu etməyə
çalışıram, çünki mənim
çalışdığım Kinorejissorlar
Gildiyasındakı yaradıcı və səmimi mühüt
məni buna sövq edir...
– Bir
rejissor kimi yəqin ki, qəlbinizdə hansısa konkret, ürəyinizcə
olan bir mövzuda film çəkmək arzunuz var?
– Psixoloji cəhətdən insan
xarakterlərinin gətirib çıxartdığı nəticələri
əks etdirən çox maraqlı psixoloji bir dram janrında
film çəkmək istəyirəm. Artıq bir müddətdir
bu haqda düşünürəm. Amma bu çox çətin
bir janrdır- insan xarakterlərinin müxtəlifliyi qədər.
Çəkəcəyim filmdə özümü ifadə etmək
istərdim. Ancaq, bu, əlbəttə, gələcəyin
işidir.
–
Xanımın yaşını qabartmazlar. Amma hər halda bilmək
maraqlı olardı, Sizə görə yaşın artması
nə deməkdir?
– Gəncləşmək. Bilmirəm, bu sözü kim
deyib, amma mən belə
düşünürəm ki, doğrudan da insanın
yaşı onun mənəvi aləmi, energetikası və
daxili hissiyyatıdır. Nikbin ruhlu olmaq, həyatı və
bizi əhatə edən aləmdə gözəllik axtarmaq insanı
ruhən yaşadır və gəncləşdirir.
–
Övladınız hansı sənəti seçib, valideyn
kimi bu seçimdə rolunuz nədən ibarət olub?
– Gənc
yaşına baxmayaraq, sənət yolunu seçib. Dəniz
Tacəddin əslində aktrisa olmaq arzusunda idi. Çünki
o, 5 yaşından kino mühitində formalaşıb. Deyərdim
ki, kino onun qanındadır. 12 yaşında Ramiz Həsənoğlunun,
Anarın ssenarisi əsasında çəkdiyi “Cavid
ömrü” bədii filmində debüt olaraq baş rolda Turan
Cavidi canlandırıb. 2010-cu ildə
də Mirzə Fətəli Axundovun “Mürafiə vəkillərinin
hekayəti” televiziya tamaşasında baş rola çəkilməsi,
digər layihələrdə iştirakı buna sübutdur.
Amma mən valideyn olaraq, qızımın bu sənətin
arxasınca getməsini məsləhət görmədim.
Çünki bildiyimiz kimi aktyor sənəti asılı sənətdir.
Qızımın bəzi gözəl, istedadlı aktrisalarımız
kimi rol dəvəti gözləyərək
qocalacağından qorxdum. Lakin 5 yaşından skripka ilə məşğul
olması onun hazırda Bakı Musiqi Akademiyasının 2-ci
kurs tələbəsi olmasına zəmin yaratdı. İki
ixtisası olması ilə yanaşı, o, bəzən
fotomodel və aparıcı kimi də fəaliyyət göstərir.
– Adətən,
yubilyarlar yubiley ərəfəsində özlərinə
keçdikləri ömrün hesabatını verirlər. Siz
necə, özünüzü müəyyən mənada istəklərinizə
nail olmuş hesab edirsinizmi? Sonda yubiley arzularınızı
eşitmək istərdik.
–Təbii ki, mənim ali arzum təkcə çalışdığım sahədə deyil, bütün dünyada haqqın təntənəsidir, sülhün, əmin-amanlığın bərqərarıdır. Bundan başqa hər bir valideyn kimi övladımın cəmiyyətə faydalı şəxsiyyət, nümunə kimi yetişdirmək və bunu görmək, deyərdim ki, ən böyük məqsədimdir. Ailəm mənim həyatımın mənasıdır. Mən hamıya gözəl ailə arzu edirəm. Müəllif hüquqları sahəsində işə başladıqdan sonra, ailəmə, qızıma daha çox vaxt ayırdığım üçün yaradıcılığımı inkişaf etdirə bilmədim. Amma çox da təəssüflənmirəm, necə deyərlər, “balığı nə vaxt tutsan, təzədir”. Düşünürəm ki, hələ öz sözümü deməyə vaxt tapacağam.
Sevinc MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.-
2013.- 16 mart.- S.16.