Rusiya təhsil sistemi ilə ümumi
tanışlıq: ənənələr və reallıqlar
Rusiya
Federasiyası Müstəqil Dövlətlər Birliyində
(MDB) təmsil olunan ən böyük dövlətdir.
Keçmiş SSRİ-nin varisi olan Rusiya Boloniya prosesinə ilk
qoşulan ölkələrdəndir. Son 10 ildə təhsil
sisteminin yenidən qurulması üçün ölkədə
ciddi təhsil islahatları aparılıb.Rusiyada mövcud olan
dövlət, özəl, bələdiyyə təhsil müəssisələri
fəaliyyətlərini hökumət tərəfindən təsdiq
olunmuş nümunəvi əsasnamələrə uyğun
qururlar.
Təhsil
naziri Misir Mərdanovun dediyinə görə, Rusiyanın təhsil
sistemi məktəbəqədər təhsil, ümumi təhsil,
ibtidai ümumi təhsil, əsas ümumi təhsil, orta
ümumi təhsil, orta peşə təhsili, ixtisaslı fəhlələrin
hazırlığı, orta səviyyəli mütəxəssislərin
hazırlığı, ali təhsil, bakalavriat, magistratura
(mütəxəssis hazırlığı), elmi-pedaqoji
kadrların hazırlığı təhsil səviyyələrinə
bölünür.
Məktəbəqədər
təhsil haqda danışan M.Mərdanov bildirib ki, Rusiyanın
məktəbəqədər təhsilində uşaqların
sağlamlığının qorunması kimi kifayət qədər
geniş kompleks vəzifələr yerinə yetirilir və ailələrlə
qarşılıqlı səylər əsasında
uşaqlara mənəvi dəyərlər aşılanır,
onların hərtərəfli və harmonik inkişafı
üçün zəruri şərait yaradılır. Məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinə təlim-tərbiyə
prosesinin prioritet istiqamətlərinin, təhsil
proqramlarının seçimində sərbəstlik verilib. Bu
da, öz növbəsində, məktəbəqədər təhsildə
rəngarəngliyə səbəb olur. Ölkədə fəaliyyət
göstərən məktəbəqədər təhsil
müəssisələri bir sıra cəhətlərinə
görə bir-birindən fərqlənirlər. Bu baxımdan
uşaqların bir və ya bir neçə prioritet istiqamətdə
(intellekt, bədii-estetik, fiziki və s.) inkişafını nəzərdə
tutan uşaq bağçaları, əsasən fiziki və
psixi cəhətdən qüsurlu uşaqların təlim-tərbiyəsi
ilə məşğul olan uşaq bağçaları,
sanitar-gigiyenik, profilaktik və digər
sağlamlaşdırıcı proseduraların həyata
keçirildiyi uşaq bağçaları, universal uşaq
bağçaları (onların tərkibinə müxtəlif
səviyyəli ümuminkişaf, bərpa və
sağlamlaşdırıcı qruplar daxildir) və uşaq
inkişaf mərkəzlərinin – bütün uşaqların
sağlamlığını, fiziki və psixoloji
inkişafını nəzərdə tutan uşaq
bağçalarının adını çəkə bilərik.
Onlardan əlavə, Rusiyada körpələr evləri də
fəaliyyət göstərir. Lakin son 10 il ərzində
körpələr evlərinin sayı nəzərəçarpacaq
dərəcədə azalıb. Bu, müxtəlif iqtisadi və
digər amillərlə əlaqədardır.
M.Mərdanov
vurğulayıb ki, ölkədə məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinə 3-6, körpələr
evlərinə isə 1-3 yaşlı uşaqlar qəbul olunur.
Nadir hallarda isə 2 aydan 1 yaşa qədər olan uşaqlar
da körpələr evlərinə verilə bilər. Məktəbəqədər
təhsil müəssisələri dövlət, bələdiyyələr
və müxtəlif idarələr tərəfindən maliyyələşir.
Son zamanlar özəl məktəbəqədər təhsil
müəssisələri də fəaliyyətə
başlayır ki, onlar da ölkə üzrə cəmi 8 faiz
təşkil edir: “Rusiyada uşaqların yalnız 59 faizi
uşaq bağçalarına gedir. 20 faiz uşaq isə
bağçaya getmək üçün növbə gözləyir.
Bir sıra valideynlər isə hələ də
uşaqlarını bağçalara vermək barədə
düşünmürlər. Bu baxımdan dövlətin 3
yaşa qədər uşaqlar üçün effektiv təlim
proqramları qəbul etməsinin vacibliyi önə çəkilir”.
Nazirin
sözlərinə görə, ümumi orta təhsilin ilk mərhələsi
olan ibtidai təhsildə uşaqlar ətraf mühit, ünsiyyət
vərdişləri, tətbiqi tapşırıqların həlli
barədə ilkin biliklərə yiyələnirlər. Bu mərhələnin
uşaqların şəxsiyyət kimi formalaşmasına və
inkişafına göstərdiyi təsirə görə
ibtidai təhsil dövlət və cəmiyyət
üçün olduqca əhəmiyyətlidir. Rusiyada icbari
ibtidai ümumi təhsil hamı üçün əlçatan
hesab olunur. İbtidai məktəblərdə uşaqların
təlim-tərbiyəsinə 6 yaşdan (uşağın
sağlamlığı ilə əlaqədar ciddi səbəb
olarsa, 8 yaşdan gec olmayaraq) başlanılır. İbtidai məktəblərdə
rus dili, oxu, xarici dil, riyaziyyat, ətraf mühit, təsviri incəsənət,
musiqi, texnologiya, fiziki mədəniyyət fənlərinin tədrisi
icbari xarakter daşıyır. Fənlərin tədrisi
üçün ibtidai məktəbdə müvafiq şəraitin
yaradılmasına xüsusi diqqət yetirilir. Proqram üzrə
xarici dil II sinifdən tədris olunur. Texnologiya fənninin
“Kompüterdə iş təcrübəsi” (informasiya
texnologiyalarından istifadə) bölməsinin tədrisinə
III sinifdən başlanılır. Rus dili və ədəbiyyat
fənni isə federal təhsil proqramında iki variantda təqdim
olunur: rus dilində tədris aparılan məktəblər və
qeyri-rusdilli təhsil müəssisələri (digər
xalqların doğma dillərində tədris aparılan məktəblər)
üçün: “İbtidai məktəb federal təhsil
sisteminin qarşısında duran aşağıdakı əsas məqsədlərə nail
olunmasını təmin etməlidir: məktəblinin şəxsiyyətinin
inkişafı, onun yaradıcılıq qabiliyyətinin,
öyrənmək marağının, arzusunun və oxumaq
bacarığının formalaşdırılması və
inkişaf etdirilməsi, mənəvi və estetik hisslərin
tərbiyə olunması, özünə və ətraf
mühitə qarşı emosional müsbət münasibətin
formalaşması, biliklər sisteminin, bacarıq və vərdişlərin,
fəaliyyətin müxtəlif növlərinin həyata
keçirilməsi təcrübəsinin mənimsənilməsi,
uşaqların fiziki və psixi sağlamlığının
mühafizəsi və möhkəmləndirilməsi,
uşaqların individuallığının qorunması və
dəstəklənməsi. Ümumi orta təhsil Rusiya təhsil
sistemində əsas yerlərdən birini tutur. Orta təhsil
müəssisələri sırasına aiddir: orta ümumtəhsil
məktəbləri, ayrı-ayrı fənlərin dərindən
öyrənilməsini həyata keçirən xüsusi məktəblər,
gimnaziyalar, liseylər, axşam məktəbləri, internat
tipli təhsil müəssisələri, fiziki və psixi
qüsurlu uşaqlar üçün xüsusi məktəblər,
məktəbdənkənar təhsil müəssisələri
(uşaq musiqi məktəbləri, incəsənət məktəbləri,
xor və xoreoqrafiya studiyaları, folklor ansamblları,
uşaq-yeniyetmə idman məktəbləri, gənc texniklər
stansiyaları, istirahət mərkəzləri və sair.)”.
M.Mərdanov
deyir ki, adətən, ümumtəhsil müəssisələrinə
uşaqlar 6 və ya 7 yaşında daxil olur, 17 və ya 18
yaşda orta məktəbi bitirirlər. Ümumi orta təhsilin
standart məktəb proqramı IX və ya XI sinfə qədər
nəzərdə tutulur. Dərslər sentyabrın 1-də
başlayır və mayın sonunda başa çatır. Tədris
ilinin bölünməsinin iki əsas üsulu var- tədris
ili 4 rübə bölünür və hər rübün
sonunda (yay, payız, qış və yaz) tətillər
verilir, tədris ili 3 rübə bölünür və
rüblər birhəftəlik tətillə başa
çatır. Bu zaman hər rüb 5 bloka bölünür.
Hər
rübün sonunda bütün fənlər üzrə yekun
qiymətləndirmə aparılır. Hər ilin sonunda isə
şagirdlərin illik qiymətləri müəyyən olunur.
Bəzən rüblüklərlə yanaşı,
yarımilliyin nəticələri üzrə də qiymətləndirmə
aparılır. Pis oxuyan, illik qeyri-kafi qiymətlər
almış şagirdlər sinifdə saxlanıla bilər.
XI sinifdə,
eləcə də IX sinfin sonunda şagirdlər bir sıra fənlər
üzrə imtahanlar verirlər. Bu imtahanların və illik
qiymətlərin əsasında attestat qiymətləri müəyyənləşdirilir.
İmtahanlar keçirilməmiş fənlər üzrə
isə rüblərə əsasən
çıxarılmış illik qiymətlər attestata
yazılır. IX sinfə qədər oxumaq icbari, X və XI
siniflər üzrə təhsil isə
könüllüdür. XI sinfi bitirən şagird tam orta təhsil
barədə attestat, IX sinfi uğurla başa vuran şagird isə
əsas ümumi təhsil haqda şəhadətnamə
alır.IX sinfin məzunu təhsilini orta ixtisas (texnikum, kollec,
bir sıra tibbi, pedaqoji və digər orta ixtisas məktəbləri)
və peşə təhsili müəssisələrində
(orta peşə texniki, peşə texniki məktəblərində)
davam etdirə bilərlər. Ali məktəbə daxil olmaq
üçün tam orta təhsil barədə attestat və
yaxud peşə texniki məktəbinin, texnikumun diplomu tələb
olunur. Məktəblərin əksəriyyəti 6
günlük iş həftəsi əsasında fəaliyyət
göstərir. Hər gün 4-7 dərs keçilir. Dərslər
45 dəqiqə davam edir. Həmçinin dərslərin həftədə
5 gün keçilməsi də mümkündür. Bu zaman dərslərin
sayı 9-a qədər artırıla, dərs saatı isə
45 dəqiqədən 35 dəqiqəyə qədər
azaldıla bilər. Şagirdlər məktəbdə dərslərdən
əlavə ev tapşırıqlarını da yerinə
yetirirlər. Müəllimlərin qərarına uyğun
olaraq aşağı siniflərin şagirdləri
üçün ev tapşırıqları verilməyə
bilər. Rusiyada ixtisaslaşmış orta məktəblərə
və ya ayrı-ayrı ixtisaslaşmış siniflərə
də təsadüf olunur. Bu halda bəzi fənlərin (xarici
dil, fizika-riyaziyyat, kimya, mühəndislik, biologiya və s.)
daha dərindən tədrisi təşkil olunur. İxtisas fənləri
üzrə dərslər ənənəvi məşğələlərdən
əlavə dərs yükü ilə fərqlənir. Son
vaxtlar Rusiyada günərzi məktəb şəbəkəsi
də inkişaf edir. Bu məktəblərdə uşaqlar nəinki
ümumi təhsil alır, onlarla böyük həcmdə dərsdənxaric
işlər aparılır, dərnəklər, bölmələr
və uşaqların əlavə təhsili üzrə digər
birliklər də fəaliyyət göstərir.
Uşaqların
əlavə təhsilini təmin edən məktəbdənkənar
müəssisələrdə musiqi, bədii, idman və digər
istiqamətlər üzrə məşğələlər
keçirilir. Bu məktəblərin fəaliyyəti
uşaqlarda yaradıcılıq potensialının inkişafına
təkan verir, onların ixtisas və gələcək həyat
yolunu müəyyənləşdirmələrinə kömək
edir.
Orta
peşə təhsili barədə söz açan M.Mərdanov
qeyd edib ki, Rusiya Federasiyasında peşə təhsilinə
xüsusi önəm verilir. Ölkədə 280-dən
artıq ixtisas üzrə praktik-mütəxəssislərin
hazırlanması həyata keçirilir. Peşə təhsili
iki əsas tədris proqramı üzrə aparılır: baza
səviyyəsi və yüksək səviyyə. Baza səviyyəsini
mənimsəyən məzuna L-texnik dərəcəsi verilir.
Təhsil müddəti bir il çox olan yüksək səviyyəli
peşə təhsili baza səviyyəsinə nisbətən
daha dərin və geniş hazırlığı nəzərdə
tutur. Peşə hazırlığını dərinləşdirən
məzuna L-baş texnik dərəcəsi verilir. Hazırda
Rusiyada iqtisadiyyat və sosial sahələrdə 21,6 milyon
peşə təhsilli mütəxəssis
çalışır. Bu isə məşğul əhalinin
ümumi sayının 34 faizinə bərabərdir. Orta
peşə təhsili müəssisələrində əyani,
əyani-qiyabi (axşam), qiyabi oxumaq mümkündür.
Peşə təhsili müəssisələrinə əsas
ümum təhsil (ümumtəhsil məktəbinin IX sinfindən)
və ya orta təhsil (ümumtəhsil məktəbinin XI sinfindən)
məktəblərinin məzunları daxil ola bilərlər.
Orta peşə təhsilinin müddəti əyani
hazırlığın profilindən asılı olaraq 2-3 il
arasında dəyişir. Əyani-qiyabi və qiyabi peşə
təhsili isə bir il artıqdır. IX sinif məzunları
orta peşə təhsilinə yiyələnmək
üçün tam orta (XI sinif) təhsilli gənclərlə
müqayisədə bir il artıq oxuyurlar. Orta peşə təhsili
müəssisələrinin 2 növü mövcuddur:- Baza səviyyəsində
orta peşə təhsilinin əsas peşə təhsili
proqramlarını
reallaşdıran texnikumlar, baza və yüksək baza səviyyəli
orta peşə təhsili proqramlarını həyata
keçirən kolleclər. Bəzən orta peşə təhsili
proqramları ali məktəblərdə də tədris
olunur. Müvafiq profilli peşə təhsili almış
şəxslər qısa gücləndirilmiş proqramlar
üzrə ali peşə təhsilinə yiyələnə
bilərlər. Rusiyada 25-dən artıq federal nazirlik və
idarənin nəzdində orta peşə məktəblərinin
bölmələri də fəaliyyət göstərir: “Ənənəvi
olaraq Rusiyada ali təhsil iki pilləyə bölünür:
bakalavriat və magistratura. Ali təhsil proqramlarının
normativ müddətləri aşağıdakı kimidir:
bakalavr dərəcəsi almaq üçün təhsilin əyani
forması üzrə bakalavriat proqramı – 4 il, mütəxəssis
dərəcəsi almaq üçün əyani forma üzrə mütəxəssis
hazırlığı proqramı – 5 ildən az olmamaqla, təhsilin
əyani forması üzrə magistr dərəcəsi almaq
üçün magistr
proqramı – 2 il, elmi pedaqoji kadrların aspiranturaya
(adyunktura)
hazırlığı proqramı – 3 ildən artıq olmamaqla. Ali təhsilin
tədris proqramını uğurla mənimsəmiş və
yekun attestasiyadan keçmiş şəxslərə
müvafiq qaydada ali təhsil təsnifatları (akademik dərəcələr)
verilir. Bakalavriat proqramını mənimsəyənlərə
– bakalavr, mütəxəssis hazırlığı
proqramını başa vuranlara mütəxəssis,
magistratura proqramını mənimsəyənlərə
magistr, elmi pedaqoji kadrların aspirantura (adyunktura)
hazırlıq proqramını keçənlərə ali məktəb
müəllimi və ya tədqiqatçı, dissertasiya
müdafiə etmiş şəxslərə isə elmlər
namizədi diplomu verilir. Rusiya hökuməti son illər ali təhsilin
inkişaf etdirilməsinə xidmət edən müvafiq dəstək
proqramlarının maliyyələşdirilməsi üzrə
bir sıra qərarlar qəbul edib. Bu proqramlar çərçivəsində
ayrılmış vəsaitlər istedadlı uşaqların
dəstəklənməsinə, elmi-tədqiqat institutları
yanında distant məktəblərin və federal universitetlərdə
istedadlı gənclərin inkişafı mərkəzlərinin
yaradılmasına sərf olunur. Bundan əlavə, federal
universitetlərin maddi-texniki bazasının
yaxşılaşdırılması məsələləri
də diqqət mərkəzində saxlanılır. 2010-cu ildə
ali təhsil müəssisələrində innovativ
infrastrukturun dəstəklənməsi məqsədilə
dövlət proqramı qəbul olunub. Bu proqram ali məktəblərdə
innovativ mühitin formalaşmasını, təhsil ocaqları
ilə sənaye müəssisələri arasında
qarşılıqlı əlaqənin inkişaf etdirilməsini
nəzərdə tutur. Xarici ölkələrin
tanınmış mütəxəssislərinin Rusiyaya dəvət
olunması ali məktəblərə dövlət dəstəyinin
bariz nümunəsidir. 2010-cu ildə Rusiya hökuməti
“Aparıcı alimlərin Rusiya ali təhsilinə cəlb
olunması tədbirləri barədə” qərar qəbul
edib. Qərara müvafiq olaraq dövlət büdcəsindən
bu tədbirlər üçün 2010-cu ildə 3 milyard rubl,
2011-ci ildə 5 milyard rubl, 2012-ci ildə isə 4 milyard rubl
ayrılması nəzərdə tutulub. Ayrılmış
qrantlar müsabiqə əsasında hər bir elmi-tədqiqat
işinə görə 150 milyon rubl həcmində müəyyənləşdirilib.
Rusiya hökuməti yanında fəaliyyət göstərən
qrantlar üzrə Şura bu vəsaitlərin ayrılması
barədə yekun qərar verir və dövlət dəstəyi
göstəriləcək elmi-tədqiqat sahələrinin
adlarını da müəyyən edir. Dövlət dəstəyi
göstərilən elmi-tədqiqat sahələri
sırasına astronomiya və astrofizika, atom energetikası və
nüvə texnologiyası, biologiya, biotexnologiya, hesablama
maşınları və informasiya texnologiyaları, riyaziyyat,
maşınqayırma, tibbi elmlər və texnologiya, kosmik tədqiqatlar
və texnologiyalar, mexanika və idarəetmə prosesləri,
nanotexnologiya, Yer haqqında elm, materiallar haqqında elm, psixologiya,
koqnitiv araşdırmalar, radioelektronika, tikinti və arxitektura,
fizika, kimya, ekologiya, iqtisadiyyat, beynəlxalq tədqiqatlar,
sosiologiya, energetika və digər istiqamətlərə aid tədqiqatlar
daxildir. Keyfiyyətin aşağı olması Rusiya ali təhsilinin
başlıca problemlərindəndir. Gənclərin 80 faizdən
çoxunun ali təhsil almasına baxmayaraq, ölkədə
mütəxəssis çatışmazlığı hiss
edilir, savadlı hüquqşünaslar,
iqtisadçıları və digər mütəxəssislər
çatışmır. Ali təhsildəki digər problemin
isə orta təhsildən irəli gəldiyinə dair fikirlər
səsləndirilir. Artıq Rusiyada orta təhsil müddətinin
12 ilə qaldırılması barədə müzakirələr
aparılır. Bildirilir ki, universitetlərin birinci kurs tələbələrinə
hələ orta məktəblərdə öyrənməli
olduqları biliklər tədris olunur. Eləcə də məktəbəqədər
təhsilə diqqətin artırılması, uşaqların
bağçalara cəlb olunma faizinin yüksəldilməsi məsələləri
ətrafında müzakirələr aparılır”.
M.Mərdanovun dediyinə görə, Rusiyada həm dövlət və həm də özəl ali təhsil müəssisələri mövcuddur. Ali məktəblərin filialları və müxtəlif regionlarda nümayəndəlikləri də fəaliyyət göstərir. Hər bir ali təhsil müəssisəsi muxtariyyət hüququna malikdir.Ali məktəblər müvafiq qaydalara uyğun olaraq akkreditasiyadan (akkreditasiya ali məktəbə bir qayda olaraq attestasiyadan sonra verilir) keçməlidirlər. Ali təhsil müddəti, bir qayda olaraq, 4 ildən 6 ilə kimi davam edir. Ali təhsil əyani, axşam (əyani-qiyabi) və qiyabi formada həyata keçirilir. Rusiya Federasiyasında ali təhsil müəssisələrinin aşağıdakı növləri mövcuddur:
Federal universitetlər federal dairələrin ərazilərində fəaliyyət göstərən aparıcı ali təhsil müəssisələri, elm və təhsil mərkəzləridir. Artıq Rusiyada 14-ə qədər federal universitet fəaliyyət göstərir. Universitetlər müxtəlif sahələri əhatə edən zəngin tədris proqramlarına malik çoxprofilli təhsil müəssisələridir. Universitetlər unikal elm-təhsil kompleksi kimi xüsusi hüquqi statusa malikdirlər.
Universitetlər arasında yüksək nüfuza malik, Rusiya cəmiyyətinin inkişafında xüsusi əhəmiyyət kəsb edən iki ali təhsil müəssisəsinin – Moskva Dövlət Universiteti və Sankt-Peterburq Dövlət Universitetinin adlarını xüsusi olaraq qeyd etmək lazımdır. Rusiyanın aparıcı və ən böyük ali məktəbi, milli elm və mədəniyyət mərkəzi olan Moskva Dövlət Universitetinin (MDU) tərkibində 9 elmi-tədqiqat institutu fəaliyyət göstərir. MDU-da 40 fakültə və 300-dən artıq kafedra var. Universitetdə 31 mindən artıq tələbə və 7 minə yaxın aspirant təhsil alır. Fakültə və elmi-tədqiqat mərkəzlərində 4 mindən artıq professor və müəllim, 5 minə yaxın elmi işçi çalışır. Universitetin sərəncamında ümumi sahəsi 1 milyon kvadratmetr olan 600-dən artıq bina və tikili var. MDU yalnız Moskvada 205,7 hektar ərazini əhatə edir. 1997-ci ildə MDU-nun Sevastopolda (Ukrayna), 2000-ci ildə Astanada (Qazaxıstan), 2006-cı ildə Daşkənddə (Özbəkistan), 2009-cu ildə Bakıda, həmin ildə isə Düşənbədə (Tacikistan) filialları açılıb. MDU-nun elmi kitabxanası ölkənin ən zəngin kitabxanası hesab olunur. Burada müxtəlif sahələrə aid həm rus, həm də xarici dillərdə əksər ədəbiyyatlar cəmləşib. MDU-nun nəzdində 1963-cü ildən ixtisaslaşmış elm-tədris mərkəzi-internat-məktəb fəaliyyət göstərir. Bu məktəb ölkənin ən perspektivli təhsil müəssisələrindən biri hesab olunur.”World Reputation Rankings” jurnalının dünya universitetlərinin reytinq cədvəlində Rusiya ali məktəblərindən yalnız Moskva Dövlət Universiteti yer alıb. Jurnalın 2010-cu il üzrə tərtib etdiyi reytinq cədvəlində MDU 33-cü yerdə qərarlaşıb.
1724-cü ildə əsası qoyulmuş Sankt-Peterburq Dövlət Universiteti Rusiya ali təhsil müəssisələrinin flaqmanı hesab olunur. Universitet 286 illik fəaliyyəti ərzində ali təhsil sahəsində zəngin ənənələri ilə tanınıb, Rusiya elminin, təhsilinin inkişafına layiqli töhfələr verib. Hazırda universitetdə 32000-dən çox tələbə 20 fakültədə 323-dən çox ixtisasa yiyələnir. Sankt-Peterburq Dövlət Universitetində çalışanların ümumi sayı 14000 nəfərdən çoxdur. Təhsil ocağının professor-müəllim heyəti içərisində tanınmış akademiklər, elm adamları da az deyil. Kifayət qədər tanınmış məzunları olan universitetdə V.İ.Lenin, V.V.Putin, D.A.Medvedyev və başqa məşhurlar da təhsil alıb: “Vahid Avropa təhsil məkanına inteqrasiya Rusiyanın milli təhsil sistemi qarşısında bir sıra vacib vəzifələr qoyub. Rusiya təhsil sisteminin modernləşdirilməsi və onun rəqabət qabiliyyətinin gücləndirilməsinə nail olmaq üçün təhsil sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığın genişləndirilməsinə xüsusi əhəmiyyət verir. 2003-cü ildə Boloniya prosesinə qoşulan Rusiya Avropa vahid təhsil məkanının bərabərhüquqlu üzvünə çevrilib. Hazırda ölkənin təhsil müəssisələri beynəlxalq əməkdaşlıq çərçivəsində 70-dən artıq proqram və layihənin reallaşdırılmasında iştirak edir. Rusiya təhsil sisteminin modernləşdirilməsinə xidmət edən layihələr sırasında TASİS texniki dəstək proqramı və universitetlərarası TEMPUS-TASİS proqramları (Avropa Komissiyası), orta və peşə təhsili sahəsində Rusiya-Böyük Britaniya əməkdaşlıq proqramı (Britaniya Şurası), Rusiya-Niderland əməkdaşlıq proqramı (KROSS bürosu), Avropa Şurası ilə əməkdaşlıq üzrə işçi proqramının adını çəkmək olar. Rusiya həmçinin YUNESKO, YUNİSEF, Avropa Şurası, Baltik Dənizi Dövlətləri Şurası, Barents-Avroarktika Şurası, ATES Forumu, Niderland, Fransa, Avstriya, Finlandiya və digər ölkələrlə təhsil sahəsində beynəlxalq əməkdaşlığının genişləndirilməsini nəzərdə tutur. Son illər Rusiya universitetləri ABŞ, Avropa, Asiya, Latın Amerikası ölkələrinin aparıcı elm və təhsil mərkəzləri ilə fəal əməkdaşlıq əlaqələri qurur, birgə təhsil proqramları reallaşdırılır. İlbəil xarici ölkələrin ali məktəblərinə təhsil almağa gedən rusiyalı gənclərin sayında artım müşahidə olunur. Əsasən, Böyük Britaniya, Almaniya, Fransa, Kanada, Avstraliya, ABŞ universitetlərində təhsil almağa üstünlük verən rusiyalı gənclər bir sıra prioritet ixtisaslara yiyələnir, ölkənin ixtisaslı mütəxəssislərə olan ehtiyacını ödəyirlər. Rusiya universitetlərində təhsil alan və ya öz təhsil səviyyələrini təkmilləşdirən əcnəbilərin sayı da durmadan artmaqdadır. Hazırda Rusiya ali məktəblərində 80 mindən artıq əcnəbi tələbə oxuyur ki, onların da 57,2 min nəfəri Müstəqil Dövlətlər Birliyi ölkələrindəndir.
Onu da qeyd edək ki, “2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət Proqramı” çərçivəsində, eləcə də dövlət xətti ilə Rusiya universitetlərində 300-ə yaxın azərbaycanlı tələbə təhsil alır. Azərbaycanın ali məktəblərində isə 220-dən artıq rusiyalı gənc təhsilini davam etdirir”.
M.Mərdanov əlavə edib ki, Rusiya ilə Azərbaycan arasında təhsil sahəsində geniş əlaqələr yaradılıb, ikitərəfli tələbə mübadiləsi proqramları həyata keçirilir. Qurulan bu əlaqələr sayəsində hazırda onlarlı azərbaycanlı gənc sözügedən ölkənin nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil alır.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2013.- 16 mart.- S.14-15.