Gənc xanım yazarlar
Xəzər Universitetində
Qadın
gülərsə, şu ıssız bəşəriyyət
güləcək.
Sürüklənən
bəşəriyyət qadınla yüksələcək.
–deyərək
“Peyğəmbər” əsərində qadını “bəşəriyyətin
xilaskarı” adlandırırdı Hüseyn Cavid. Bəli,
qadın olmaq sözün bütün mənalarında ən
ali səadətdi. Bu səadət o zaman daha da ülviləşir
və bütövləşir ki, dünyaya fərqli
özünəməxsus baxışı olan, bütün mənəvi-əxlaqi,
ruhani, irfani gözəllikləri özündə hifz edən
yaradıcı qadın olasan.
Azərbaycan
ədəbiyyatında Məhsəti Gəncəvi, Heyran
xanım, Xurşudbanu Natəvan, Nigar Rəfibəyli, Mirvarid
Dilbazi, Əzizə Cəfərzadə kimi daim adını
hörmətlə andığımız istedadlı qadın
şairələrimiz və yazarlarımız olub. Onlar bizim ədəbiyyatımızın
tarixini yaradıb, söz xəzinəmizin sağlam
bünövrəsini qoyublar. Bu gün həmin mənəvi
dayaqlar üzərində ənənəyə sadiq qalan və
ona öz zərif yazı üslubları ilə yeni rəng
qatan gənc nəsil formalaşmaqdadır.
Sevindirici
haldır ki, bu gənclər qədəm qoyduqları yolun –
kimlərin davamçısı olduqlarının məsuliyyətinin
böyüklüyünü dərk edirlər.
Mayın
15-i Xəzər Universitetində bu istedadlı gənclərdən
ikisi – nasir, Prezident təqaüdçüsü, nəsr
nominasiyasında “Qızıl kəlmə”
mükafatının qalibi Pərvinin və şairə,
Prezident təqaüdçüsü Feyziyyənin tələbələrlə
görüşü keçirildi.
Görüşdə
Xəzər Universitetinin tələbələri ilə
yanaşı həm də Azərbaycan Dövlət Pedaqoji
Universitetinin və Bakı Dövlət Universitetinin tələbələri,
magistrləri də iştirak edirdilər.
Tədbirin
təşkilatçısı filologiya elmləri doktoru,
professor Bədirxan Əhmədov məclisi giriş
sözü ilə açaraq qonaqlara – Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin Gənclərlə iş üzrə
katibi, “525-ci qəzet”in baş redaktoru Rəşad Məcidə,
tənqidçi-ədəbiyyatşünas Rüstəm Kamala
və günün səbəbkarlarına – Pərvinə və
Feyziyyəyə dəvəti qəbul edib gəldikləri
üçün minnətdarlığını bildirdi.
Pərvinin
“Qar yağacaq”, Feyziyyənin “Mesaj” kitabları haqqında tələbələrə
məlumat verən professor gənc xanımlara Rəşad Məcidin
cəmiyyətin mənəvi-əxlaqi, sosial-psixoloji problemlərini
özündə əks etdirən “10 sentyabr” hekayəsini
örnək gətirdi. Bədirxan müəllim onu da qeyd etdi
ki, “Əgər mənə Azərbaycan ədəbiyyatında
10 ən yaxşı hekayə siyahısı tərtib etmək
təklif olunsaydı, qeyd-şərtsiz mən Cəlil Məmmədquluzadənin
“Usta Zeynal”ından başlayar və Rəşad Məcidin “10
sentyabr” hekayəsində dayanardım. Həqiqətən də,
bu hekayə çağdaş nəsrin bütün tələblərinə
cavab verir və böyük sənətkarımız Sultan Məcid
Qənizadənin “Allah xofu” hekayəsi ilə səsləşir”.
Bədirxan
müəllim Rəşad Məcidin istedadlı gənclərə
xüsusi diqqət və qayğısından söz
açaraq bu gün ədəbi mühitimizdə ziyalı gənc
nəslin formalaşmasında
onun xidmətlərinin əvəzsizliyindən, əməyinin
böyüklüyündən danışdı.
Daha sonra
çıxış üçün söz Rəşad Məcidə
verildi. Orijinal təfəkkürü, özünəməxsus
incə yumoru, xoş aurası ilə
çıxışının ilk dəqiqələrindən
tələbələrin marağına, diqqətinə səbəb
olan Rəşad müəllimin səmimi düşüncələri
gənclərin sərbəst şəkildə ədəbi-bədii
polemikalara qoşulmasına şərait yaratdı və sanki
tədbirin rəsmiyyətini aradan qaldırdı. O, Pərvinin
“Qar yağacaq” və Feyziyyənin “Mesaj” kitablarından
söhbət açaraq onların bu pilləyə gəlib
çatmasında təkcə istedadın yox, həm də
ağır zəhmətin, gərgin və fasiləsiz əməyin
böyük rol oynadığını vurğuladı. Daha sonra Rəşad müəllim
sevdiyi qadın yazar Elif Şafakdan maraqlı bir sitat gətirdi:
“Uğur qazanmağın yolu 17 faiz istedad, 83 faiz zəhmətdən keçir. Zəhmətsiz,
əziyyətsiz uğur mümkün deyil. (Bu məqamda
yadıma Marina Svetayevanın bir sözü düşür:
“İstedad nə qədər çox yazmağı yox, nə
qədər çox “gərilməyi” bacarmaqdı.” Hər iki
müəllifin kitabını nəzərdən keçirsək,
orada hər bir sətrin, misranın, hətta sözün belə daşıdığı məna
yükünün dərinliyindən bu əsərlərin
ağır “gərilmə”nin məhsulu olduğu aydın hiss
olunar.) Və onların zəhmətkeşliyi, iradəsi,
yorulmaq bilmədən çalışması mənə
inamla bunu deməyə əsas verir ki, bu iki gənc xanım ədəbiyyatın
tanınmışlarından olacaqlar.” Çıxışdan
sonrakı sürəkli alqışlar Rəşad müəllimin
fikirlərinin gənclərin ürəyindən xəbər
verdiyini təsdiqləməkdə idi.
Daha sonra
tənqidçi-ədəbiyyatşünas Rüstəm Kamal
qadın və kişi yazarlarla bağlı müqayisəli
şəkildə maraqlı fikirlər səsləndirdi:
“Kişilər tərcümeyi-halını danışa və
yaza bilir, qadınlar isə sirlərini daha asanlıqla
paylaşa bilirlər, istər ürək sirlərini, istər
təhtəlşüur sirlərini qadınlar daha gözəl
qələmə alırlar. Bu mənada onların
yaratdığı ədəbiyyat da öz zərifliyi və
sirliliyi ilə seçilir. Bir məqamı qeyd etmək istərdim
ki, ədəbiyyat təkcə görünən mətn deyil,
yuxu gizlinləridi, şüuraltı gizlinlərdi, iç
dünyasıdı.
Rüstəm
müəllim bu fikirləri söylədikcə mən beynimdə
Pərvinin və Feyziyyənin kitablarını “vərəqləyirdim”.
Pərvinin “Mən...Yuxu...Cənnət...”, “Balerina” əsərləri,
Feyziyyənin “Deyin ona” şeiri həqiqətən bu cür
yaranmış, ilahi pıçıltılar, yuxu gizlinləridi,
görünməyən, duyulan, hiss olunan mətnlərdi.
Rüstəm
müəllim çıxışı zamanı bu gənc
xanımların hər ikisinin gələcəyinə
böyük inam bəslədiyini bildirdi: “Feyziyyənin müəllimi
olmuşam. İlk qələm təcrübələrindən
şeirlərindəki musiqililik, ahəngdarlıq, tamlıq,
bütövlük məni sevindirir.
Pərvinin
isə hələ hekayə və povestini demirəm, əsərə
başladığı ilk cümlələrindən hiss olunur
ki, o, prozaikdi, özü də çox intellektli və təfəkkürlü
nasirdi. Onun “Gucci Fatoş” hekayəsindəki ilk cümlə
xüsusilə diqqətimi cəlb etdi: “Yenə də mənasız,
qeyri-estetik Günəş doğdu”. Məhz bu cümləyə
– belə uğurlu ifadəyə görə mən müəllifi
təbrik edirəm və yeni yaradıcılıq
uğurları arzulayıram.”
Görüş
zamanı tələbələr müəlliflərə
bir-birindən maraqlı suallar ünvanladılar. Sevindirici məqamlardan
biri də bu idi ki, iştirakçı tələbələrin
içərisində texniki sahələrdə oxuyanlar
çoxluq təşkil edirdi. İlk olaraq Xəzər
Universitetinin tələbəsi hər iki müəllifə
müraciət edərək: “Sonuncu dəfə hansı
kitabı oxumusunuz?”, –deyə soruşdu. Tələbənin bu
sualına Pərvin maraqlı cavab verdi: “Oxumaq artıq bizim həyat
tərzimizə çevrilib. Yeməyi
planlaşdırmadığımız kimi, mütaliəni də
planlaşdırmırıq. Bu günlərdə “525-ci qəzet”də
Rəsul Rza haqqında “Rəsul Rzanın RəngbəRəng
Dənizi” adlı essem işıq üzü görüb. Bu
yazıya başlamazdan əvvəl
Rəsul Rzanın 3 cildliyini, Xalq yazıçısı
Anarın “Mübarizə bu gün də var” kitablarını
oxudum.
“525-ci qəzet”də
“Dahilərin qadınları” adlı silsilə yazılarım
çap olunur. Bu silsilə ilə bağlı növbəti bir esse yazmağı
düşünürəm. Bununla bağlı rus xanım Lu
Salome haqqında oxuyuram.
Eyni
zamanda Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin Azərbaycan
Ədəbiyyatı kafedrasında
çalışdığım üçün tədris
prosesi ilə bağlı klassik ədəbiyyatdan tutmuş
müasir dövrə qədər olan əsərləri və
müəllifləri hər gün mütaliə edirəm. Bu
mənada, demək olar ki, hər günüm oxumaqla, öyrənməklə keçir.”
Gənc
şairə Feyziyyə isə: “Mən son günlərdə
“Oşo”nu oxuyuram. Və bu kitabı oxumağı bütün
gənclərə məsləhət görərdim.” – deyə
cavab verdi.
Tələbələrin
növbəti sualı yenə müəlliflərin hər
ikisinə oldu: “İlham qaynağınızı nədən
alırsınız? Ümumiyyətlə, nədənsə
ilhamlanıb, təsirlənib yazırsınız, yoxsa istədiyiniz
zaman qələmi əlinizə götürüb yaza
bilirsiniz?”
Feyziyyə:
“Bu suala şairlər və nasirlər fərqli cavab verərlər.
Şeir təbiət hadisəsidir. Bəli, mən mütləq
nədənsə ilhamlanıb yazıram. Başqa cür istəsəm
də, alınmaz.”
Pərvin: “Məncə, yaradıcı adam ilk vaxtlarda təcrübəsiz olur, ilhamı boş buraxır bir az... Hansısa əsərə başlamaq üçün Günəşin batmağını, Ayın çıxmağını, yağışın yağmağını, küləyin əsməyini gözləyir. Amma zamanla bu, idarə olunan hissə çevrilir... Hər kəs bir cür ruhlanır. Mən yazmaq istədiyim bir mövzu ilə beynimi blokadaya salıram. Məsələn, Jorj Sand haqqında yazmazdan əvvəl onun özünü bir neçə romanını, haqqında yazılan əsərləri oxudum, onunla bağlı çəkilən sənədli və bədii filmlərə baxdım. Və yazı prosesində Jorj Sandın sevdiyi melodiyaları – Şopenin bəstələrini dinləyirdim. Bu metoddan tez-tez istifadə edirəm.”
Tələbələrdən birinin verdiyi suallar isə xüsusilə diqqətimizi çəkdi. O dayanmadan bütün hekayələrin yekununda müəyyən qədər üstüörtülü verilən, obrazların sonrakı taleyi, aqibəti ilə maraqlanırdı. Bu, məni çox sevindirdi. Əgər yazıçı əsərin sonunda oxucunu hansısa mənada “tərpədirsə”, onu nigaran qoyursa, düşünməyə sövq edirsə, bu, əsl yaradıcılıqdı, elə həqiqi bədii əsər dediyimiz də məhz budu. Buna görə də, gənclər “Gucci Fatoş”, “Samir üçün” hekayələrinin prototiplərinin kim olduğunu və sonda başlarına nələr gəldiyini maraqla soruşurdu.
“Samir üçün” demişkən, məlumat üçün deyim ki, bu günlərdə həmin hekayə Bolqarıstanın “Rosiya seqodnya” qəzetində rus dilində işıq üzü görüb. Hekayəni və onun müəllifini oxuculara təqdim edən şairə Nataliya Yermenkova Pərvin haqqında “Qəlbi isidən Ulduz” adlı esse yazıb. Qeyd edim ki, bu hekayə Litvada “Şimal Afinası” qəzetində “Samiriu” adı ilə, Latviyada, Türkiyədə “Qardaş qələmlər” dərgisində, Rusiyada “Avrora 2” jurnalında işıq üzü görüb.
Tədbirin sonlarında tələbələr gənc müəlliflərdən öz əsərlərindən parçalar oxumağı xahiş etdilər. Bu isə günün ən şən, xoş zarafatlarla yadda qalan məqamı oldu. Feyziyyə qonaqlar üçün “Hər şey vədəsində bitməliydi əslində, vədəsində” şeirini oxudu. Poeziyaya, şeirə vurğun olan gəncliyimiz şairəni alqışlarla mükafatlandırdılar. Növbə Pərvinə gələndə o, özünəməxsus yumorla, şux zarafatlarla tələbələrdə xoş ovqat yaratdı: “İndi sizə rəhmim gəldiyi üçün burda “Balerina”nı oxumuram. Yoxsa, səhərəcən qalarsız burda. Son günlərdə “Unudulmaz sevgi şeirləri”silsiləsində Əliağa Vahidin qəzəlinə yazdığım “Canan sevir səni” essemi oxuyacağam...
Görüş zamanı bu günün səbəbkarlarına – Pərvinə və Feyziyyəyə baxdıqca sevinirdim, ədəbiyyatın aydın sabahına inamım daha da böyüyürdü. Bu gənclər ədəbiyyat aləminə qədəm qoyduqları ilk gündən zamanla nəsrimizi və poeziyamızı “saran” mövzulardan və onların çərçivələrindən kənara çıxaraq, bütün “izm”lərdən uzaq olan, ənənələrimizə söykənib ədəbiyyatımıza yeni düşüncəsi və fərqli baxış açısı olan obrazlar, xarakterlər gətirərək quru təsvir və təhkiyə deyil, həqiqi mənada poetikası olan orijinal proza, sadəcə qafiyəli nəzm deyil, sərbəst poeziya nümunələri yaradırlar.
Xəyalə Əfəndiyeva
525- ci qəzet.-
2013.- 18 may.- S.16.