“Şah
və şair” Milli Dram Teatrında- Premyera
Mayın 22-də Milli Dram Teatrında “Şah və şair” tamaşasının
premyerası olacaq. Tamaşa Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə Yazıçı Kamal Abdullanın “Yarımçıq Əlyazma”
əsərinin motivləri
əsasında səhnələşdirilib.
Kamal Abdullanın postmodern estetikayla
qələmə alınmış
“Yarımçıq əlyazma”
romanı nəşr olunduğu vaxtdan bu yana istər Azərbaycanda, istərsə də xarici ölkələrin mətbuat səhifələrində
geniş müzakirələrə
və polemikalara yol açan ədəbi hadisə kimi yadda qalıb.
Romanın Rusiya, Fransa, Türkiyə, Braziliya, Misir, Polşa, ABŞ, Qazaxıstan
kimi zəngin ədəbi ənənələri
olan ölkələrdə
işıq üzü
görməsi, şübhəsiz,
Azərbaycan ədəbiyyatının
uğurudur. Ədəbiyyatşünas-alim
Andrea Brinyonun təbirincə
desək: “Bu kitabı
detektiv roman, mifologiyaya
giriş, ən vacibi isə, öz daxili aləminizə səyahətnamə
kimi oxuya bilərsiniz”.
2004-cü
ildə nəşr olunandan müxtəlif ədəbi müzakirələrə
səbəb olan romanın motivləri əsasında səhnələşdirilən
“Şah və şair” tamaşasının
cəmiyyətdə maraqla
qarşılanacağını söyləməyə əsas
var. Əsərdə iki
zamanın – orta əsrlərin və müasir dövrün çuğlaşması və
bunun vizual olaraq səhnədən tamaşaçıya çatdırılması
mürəkkəb texniki
vasitələrin köməyi
ilə mümkün olacaq. Tamaşa boyu dekorasiyalar,
işıq effektlərinin
dəyişməsi, musiqi
və videoçarxlardan
istifadə onu daha baxımlı və maraqlı edəcək.
Tamaşanın quruluşçu rejissoru
Musiqili Komediya, Pantomim, Yuğ Teatrlarında rejissor və aktyor kimi çalışmış
Mikayıl Mikayılov
bizimlə söhbətində
bildirdi ki, əsər tarixi dram deyil.
– Tamaşada baş verənlərə tarixi aspekdən yanaşmaq düzgün deyil, bu, daha çox
bədii təfəkkürün
məhsuludur. Əsərdəki olaylar
gerçəkliklə tarixin kəsişməsində baş
verir. Klassik janrların təyini artıq geridə qalıb, bu
tamaşa xəyali oyundur, burada yuxu estetikasından istifadə
olunur. Müasir dövrdə yeni teatr ədəbiyyatı
formalaşır. Ümumiyyətlə, təkcə bizdə
deyil, xaricdə də bu, yeni bir üsul, yeni bir dalğa
sayılır. Bu tipli əsərləri səhnələşdirərkən
klassik dramaturgiyanın qanunlarını sındırmaq
lazım gəlir. Xəyali əsərləri teatra gətirmək
o qədər də asan deyil. Aktyorlar da artıq fərqli bir
oyun tərzi nümayiş etdirir. Rejissura da köklü olaraq
fərqlidir. Şəxsən mənim üçün bu əsər
çox maraqlıdır. “Şah və şair” təcrübə
olaraq yaradıcılığımda yeni imkanlar açır.
Ümumilikdə tamaşa həm texniki, həm də
yaradıcılıq baxımdan bizim teatr üçün
yenilikdir. Tamaşada həm də video artdan istifadə olunub.
Mikayıl
Mikayılov premyeradan öncə aktyor oyunu barədə
çox söz demək istəməsə də tamaşada
Vidadi Həsənov, Elşən Rüstəmov, Hikmət Rəhimov,
Ayşad Məmmədov kimi aktyorların rol
aldığını söylədi. Tamaşanın ərsəyə
gəlməsindəki mərhələlərdən
danışdı.
– Müəlliflər,
ümumiyyətlə hər zaman tamaşanın məşqlərində
iştirak edir, rejissora öz məsləhətlərini verir.
Bu, normal yaradıcı prosesdir. Nümunə üçün
deyim ki, Stanislavski tamaşanı quranda Çexov özü
şəxsən məşqlərdə iştirak edirdi,
razı qaldığı, narazı qaldığı məqamları
bildirirdi. Bu baxımdan yazıçı Kamal Abdullanın da məşqlərdə
iştirakı, verdiyi tövsiyələr əsərin səhnə
üçün hazlanması prosesində çox önəmli
oldu. Bu tamaşada məntiq böyük rol oynayır.
Gerçəkliklə xəyal arasında məntiqi
düzgün qurmaq lazım gəlir. Burada aktyor və
rejisorlardan fərqli fəaliyyət gözlənilir.
Tamaşanı maraqlı edən də əslində elə
budur. O dövrün ruhunu saxlamaq, xəyali hadisələr və
gerçəklik arasında dramaturji körpü yaratmaq
mürəkkəb məsələdir. Əsərin dili
çətin olsa da, mətni olduğu kimi saxlamağa, mənimsəməyə
çalışmışıq. Səhnəyə də bu
cür gətirmişik. Tamaşaçı özü bunun
tezliklə şahidi olacaq.
Günel
525-ci qəzet.-
2013.- 21 may.- S.7.