“Şah və Şair”in premyerası böyük maraqla qarşılanıb
Azərbaycan Dövlət Milli
Dram Teatrında “Şah
və Şair” adlı
yeni tamaşanın premyerası keçirilib.
Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin sifarişi ilə hazırlanan tamaşa yazıçı
Kamal Abdullanın “Yarımçıq əlyazma”
əsərinin motivləri
əsasında səhnələşdirilib.
Janrı iki hissəli xəyali oyun kimi təyin
olunmuş tamaşada rolları Əməkdar artistlər Vidadi Həsənov, Elşən
Rüstəmov, Ayşad
Məmmədov, aktyorlar
Hikmət Rəhimov, İlahə Həsənova,
Oktay Mehdiyev və Vüsal Mustafayev ifa ediblər. Tamaşanın
quruluşçu rejissoru
Mikayıl Mikayılov,
quruluşçu rəssamı
Mustafa Mustafayev, neon effektlər
üzrə rəssam Fərid Ələkbərov,
işıq üzrə
rəssam isə Rəfael Həsənovdur.
Kamal Abdullanın
postmodern estetikayla qələmə
aldığı “Yarımçıq
əlyazma” romanı nəşr olunduğu vaxtdan bu yana istər Azərbaycanda, istərsə
də xarici ölkələrin mətbuat
səhifələrində geniş
müzakirələrə və
polemikalara yol açan əsər kimi yadda qalıb.
Müxtəlif ədəbi müzakirələrə
səbəb olan bu romanın motivləri əsasında
səhnələşdirilən “Şah və Şair” tamaşasını
da auditoriya böyük maraqla qarşılayıb.
Premyerada
iştirak edən şair Ramiz Rövşənin fikrincə,
tamaşa Milli Dram Teatrı üçün
ənənəvi deyil:
“Çox yaxşı
tamaşadır. Həm texniki,
həm yaradıcılıq
baxımından yenidir.
Məşhur romanın motivləri
əsasında səhnələşdirilib.
İntellektual əsərlərə bu gün çox
ehtiyac var. Məncə,
xüsusilə gənclərin
belə tamaşalara baxması lazımdır”.
AMEA-nın Ədəbiyyat İnstitutunun direktoru Teymur Kərimli tamaşanın quruluşunun
orijinallığı ilə
seçildiyini, aktyor oyununun yüksək səviyyədə olduğunu
deyib: “Əslində tarixi mövzuda yazılan əsərlərdə
hər şeyi gerçəkdə olduğu
kimi, yəni tarix kitablarındakı faktlar kimi qəbul
etmək olmaz. Müəllif baxışı var, onun hansı
rakursdan baxması önəmlidir. Bəlkə də
müəllifin gördüyü
sirri tamaşaçı
sezə bilmir. Əgər müəllif onu tamaşaçıya çatdıra
bilirsə, deməli
o, öz məqsədinə
çatıb. Ümumiyyətlə Kamal Abdullanın əsərlərində bu
xətt geniş yayılıb, müəllif
bu tamaşa ilə öz sözünü deyə bilib”.
Bəstəkar Arif Məlikovun
fikrincə, belə mürəkkəb tamaşa
haqqında danışmaq
üçün onu bir daha izləmək
vacibdir: “Azərbaycan dramaturgiyasında Cəlil
Məmmədquluzadə, Hüseyn
Cavid kimi nəhənglər olub. Müasir dövrdə də Kamal Abdullanın belə ciddi sahədə işləməsi
təqdirəlayiqdir. Mən müəllifi
də, bütün teatr kollektivini də təbrik edirəm”.
Media mütəxəssisi Zeynal Məmmədli tamaşada dramaturqun təsir imkanlarını,
onun paralel dünyalarla necə ustalıqla oynamasını,
bu çətin dövrü hansı vasitələrlə açıqlamasını,
bir sözlə, tamaşanın bədii gücünü aydın
hiss etdiyini bildirib.
Ədəbiyyatşünas alim professor Məhərrəm Qasımlı
tamaşada tarixə müasir yanaşma,
postmodernist xüsusiyyətlər olduğunu söyləyib:
“Bütün hallarda dramaturqun problemin həllini özünəməxsus
tərzdə verdiyi görünür. Tamaşada əski
dünya, mifoloji düşüncə və
orta çağ düşüncəsinin müasir
texnologi bilgilər səviyyəsində qovşağının
şahidi olduq”.
Tamaşanın quruluşçu rejissoru,
Musiqili Komediya, Pantomim, Yuğ Teatrlarında rejissor və aktyor kimi çalışmış
Mikayıl Mikayılov
bildirib ki, bu, tarixi dram deyil: “Tamaşada baş verənlərə
tarixi aspektdən yanaşmaq düzgün olmaz, bu, daha
çox bədii təfəkkürün məhsuludur. Əsərdəki hadisələr həqiqətlə
tarixin kəsişməsində
baş verir. Bu tamaşa xəyali
oyundur, burda yuxu estetikasından da istifadə olunub. Müasir dövrdə yeni
teatr ədəbiyyatı
formalaşır. Bu tipli əsərləri səhnələşdirərkən klassik dramaturgiyanın qanunlarını sındırmaq
lazım gəlir.
Xəyali əsərləri teatra gətirmək o qədər də asan deyil”.
Əsərdə iki zamanın –orta əsrlərin və müasir dövrü qarşılaşdırılması
və bunun vizual olaraq səhnədən
tamaşaçıya çatdırılması
mürəkkəb texniki
vasitələrin köməyi
ilə mümkün olub. Tamaşa boyu dekorasiyalar,
işıq effektlərinin
dəyişməsi, musiqi
və videoçarxlardan
istifadə tamaşanı
daha da baxımlı
və maraqlı edib. Tamaşada həmçinin videoartdan
da istifadə olunub.
GÜNEL
525-ci qəzet.- 2013.- 24 may.- S. 7.