Mənsuriyyə
Ustad xanəndə Yaqub Məmmədovu
xatırlayarkən...
922-ci il...Bağdad. Şərqin ən
izdihamlı şəhəri. Meydanda dar
ağacı qurulub. “Allaha asi olduğuna və allahlıq
iddiasına düşdüyünə görə” bir sufi mütəfəkkiri edam edirlər. Həllac
Hüseyn ibn Mənsur adlı bu şəxs iddia edir ki: “Mən
haqqam” (“ənəl- həqq”) . Deyir ki, kim öz nəfsini islah etsə, həzzin və
şəhfətin məhrumiyyətlərinə dözüb
yüksək məqama, alimlik mərtəbəsinə
çatsa, əsl insani keyfiyyətlərə yiyələnər,
ilahinin ruhu onda təcəssüm edər. Bu vaxt
o, Allah səviyyəsinə yetişər. Çünki bütün yaranmışlar yaradana
qovuşmalı, bütün törəmələr öz
kökünə qayıtmalıdır. İnsandan Allaha
gedən yol, sufi təliminə görə Şəriət, Təriqət,
Mərifət və Həqiqət kimi dörd mərhələdən
keçir.Bax, bütün bu fikirlərinə görə Həllac
Mənsuru edam etdilər və o edam bütün Şərq
tarixində ən dəhşətli, ən faciəli bir səhnə
kimi xatırlandı. Çox-çox illər, əsrlər
keçəcək, Həllac Mənsurun bu dönməzliyi fəlsəfə
və poeziya tarixinin şanlı və həm də qanlı
bir səhifəsi kimi yaşanılacaq. O dəhşətli
edamdan sonralar Nəimilər, Nəsimilər pərvəriş
tapacaq, Mənsur adı tarixdə ən əzabkeş dahilər
cərgəsinə qatılacaq.
Ey
könül, Mənsur “Ənəl-həq” söylədi,
Həqq
idi, həqqi dedi, həq söylədi,
Mərifət
sirrini mütləq söylədi..
(Nəsimi)
Belə
bir ehtimal var ki, “Çahargah” muğamının zirvəsi-”Mənsuriyyə”
(həm də ayrıca bir zərb muğamdır) elə Həllac
Mənsurun o dəhşətli edamıyla )onun dönməzliyi, dililə
deyə bilmədiyi harayı ilə) bağlıdır. O edam həm də öz ölümüylə
nadanlar, qəlbən korlar mühiti üzərində qələbə
çalan böyük bir inam sahibinin
çağırış harayı idi. Buna görə də
“Mənsuriyyə”ni həm də qələbə
və təntənə kimi də səciyyələndirmək
olar.
Bu fikir nə dərəcədə doğrudur, deyə
bilmərəm. Amma “Mənsuriyyə” adı gələndə və bu zərb muğam ifa olunanda
ani olaraq gözəl muğam ustadımız, Xalq artisti (mən
ona mərhum demək istəmirəm, ölən onun cismidir,
ruhu və sənəti yaşayır) Yaqub Məmmədovu
xatırlayıram.Çünki Həllac Mənsur
harayını – “Mənsuriyyə”ni
Yaqubun yaşadığı dövrdə onun kimi oxuyan
olmayıb, indi də yoxdu...
lll
Yaqub Məmmədov Azərbaycan klassik muğam sənətinin
sonuncu korifeylərindən idi. Klassik muğam sənəti
deyəndə mən əsrlər boyu nəsildən-nəsilə
keçən və tutiya kimi qorunan MUHAM YOLUNU, ÜSLUBUNU nəzərdə
tuturam.
Deyirlər ki, Hacı Hüsü “Orta Mahur” oxuyanda
bütün Qarabağ əhlini heyrətdə qoyarmış.
Bütün muğamları böyük məharətlə
ifa edən Xanəndə Səttarın oxumağı
bütün Azərbaycanda, Qafqazda və İranda məşhur
idi. Görkəmli rus sənətkarları onun səsini
eşitmək üçün Tiflisə gələrmişlər.
Rus şairi Y.Polonski ona “Səttar” adlı
şeir də həsr etmişdi.
Səttar!
Səttar! Nə yaman
qəhərlidir ah-vayın,
O
boğuq fəryadında göy kişnər,
bulud
ağlar.
Kamanın
iniltisi, qavalın qəm harayı
Sinəmə
dağlar çəkər,
qəlbimdə yuva bağlar.
Böyük sənətkar Cabbar Qaryağdıoğlunun
dediyinə görə, “Mahur” muğamını Məşədi
İsi kimi də oxuyan olmayıb.
Şamaxılı Mirzə Məhəmmədhəsən
Nəvanın səsi fələklərə meydan
oxuyarmış. Onun “Şüştər”i, “Humayun”u illər
boyu dinləyicilərin yaddaşından silinməyib.
Cabbar Qaryağdıoğlu isə Azərbaycan muğam sənətində
yeni bir mərhələnin əsasını qoydu. Bütün muğamları
böyük məharətlə oxuyan Cabbarın qoca
yaşlarında “Mənsuriyyə”ni
fövqəladə bir istedadla ifa etməsi muğam sənətində
bir möcüzə idi. “Cabbar Qaryağdıoğlu “Mənsuriyyə”ni
oxuyarkən, xanəndələrin təbirincə desək, elə
gözəl yollar, elə üsullar tapıb seçərmiş
ki, tar çalanlar çaşıb özlərini itirərmişlər”
(F.Şuşinski).
Deyirlər ki, Keçəçi oğlu Məhəmməd
kimi “Şüştər” muğamını oxuyan
tapılmazmış.
Deyirlər
ki, Şəkili Ələsgər “Şur”un
ən gözəl oxuyanı olub. Deyirlər ki,
Məşədi Məmməd Fərzəliyev “Şur”un “Sarəng”
hissəsinə keçərkən dinləyiciləri valeh edərmiş.
Bir Zabul Qasım olub, deyirlər ki, o, “Zabul” oxuyanda
bütün xanəndələr, hətta Cabbar
Qaryağdıoğlu belə qavalı yerə qoyub ona qulaq
asarmış.
Bəs Segah İslam? Böyük şairimiz Səməd
Vurğun demişdi: “İslam “Yetim Segah”ı elə oxuyur ki,
bütün məclisi ələ alır”.
Bəs
Zülfü Adıgözəlov? Deyirlər ki,
onun “Rast”ı müasirlərini heyran qoymuşdu.
Bir böyük ustad da var ki, o da muğam sənətində
bir möcüzə kimi peyda oldu, ömrünün sonuna qədər
onun muğam möcüzələrinin heyranı oldu bu xalq. Bütün
muğamların əvəzsiz ifaçısıydı
O-SEYİD ŞUŞİNSKİ.
Nəhayət, XAN ŞUŞİNSKİ. “Rast”fn, “Segahın”,
“Şahnaz”ın,”Orta Mahur”un, “Qarabağ şikəstəsi”nin
misilsiz ifaçısı. İndi böyük
şöhrət sahibi olan bir çox muğam
ustalarının ustadı.
Mən bu bilgiləri, ustad sənətkarlar haqqında bu
məlumatları mərhum musiqişünas F.Şuşinskinin
“Azərbaycan xalq musiqiçiləri” kitabından əxz
etmişəm.
lll
F.Şuşinskinin kitabında ən sonuncu oçerk Xan
Şuşinskiyə həsr olunub və orada təbii ki, Yaqub Məmmədov
haqqında heç nə yoxdur.
Halbuki, o kitabda ən sonuncu elə Yaqub olmalıydı. Çünki
Yaqub Məmmədov həm o korifeylər nəslinin sonuncu
nümayəndəsidir, həm də o nəslin ən
yaşarı ənənələrini inkişaf etdirən,
yeni çalarlarla zənginləşdirən bir
ifaçıdır. Yaqub sənəti barədə az sonra söz açacayıq, indi isə onun sənət
yolu barədə.
Müharibənin son illəriydi. Amma insanların qəlbinə
vurulan yaralar təzəcə qaysaq bağlayırdı.
Yaqub Məmmədovun 13-14 yaşı vardı və bu
ağcabədili balası 2-3 il olardı
ki, oxumağa başlamışdı. İstər
Ağcabədidə, istərsə də qonşu rayonlarda, toy
şənliklərində Yaqubu da oxudurdular.
Bir gün Xan Şuşinski ilə Şövkət
Ələkbərova Ağcabədiyə konsertə gəlmişdilər. Şövkət xanım
eşitmişdi ki, bu ətrafda Yaqub adlı bir oxuyan var,
cavandır, axtarıb tapdı onu, dedi gedək Xanın
yanına. “Ay Xan, dur ayağa, yanına bir cavan oğlan gətirmişəm,
qulaq as, gör necə oxuyur?”. Xan əmi üçün bir “Segah” oxuyur Yaqub, onun səsi
hər ikisinin xoşuna gəlir. Şövkət
xanım deyir ki, nə təhər olursa-olsun, gərək
Bakıya gələsən. İllər
keçir, yalnız Qarabağda deyil, ətraf rayonlarda da
şöhrətlənəndən sonra Yaqub Məmmədov
Bakıya gəlir. O, filarmoniyanın solisti olur, təkcə
Bakıda-filarmoniyada deyil, respublikanın bütün
rayonlarında konsertlər verir, Bakıda-muğamat bilicilərinin
məkanı olan Nardaranda isə toylarda ən çox oxuyan
xanəndələrdən biri olur.
Yaqub Məmmədovdan söz açanda
musiqişünaslar, muğam tədqiqatçıları onu
Xan Şuşinskinin şagirdi hesab edirlər. Bunu Yaqub Məmmədovla
görüşümdə ustadın özü də etiraf
etdi. Dedi ki, Xan əmidən, onun oxumalarından çox
şey öyrənmişəm.Əlbəttə, Xanın
şagirdi kimi ad çıxarmaq hər bir muğam
ifaçısı üçün şərəf
sayılmalıdır. Yaqub nəql edirdi ki, Xan əmi
ilə çox məclislərdə olub, həmişə
çalışırmış ki, elə oxusun Xan əmi bəyənsin. Bir dəfə Mərkəzi
Komitənin böyük bir müşavirəsindən sonra (əllinci
illərin axırlarıydı) konsert oldu. Axıra Xan əmiylə Yaqub qalır. Əvvəlcə Yaqub çıxır səhnəyə,
bir “Segah-Zabul” oxuyur. “Müxalif”də zil pərdələrdə
çox gəzişir, onu möhkəm
alqışlayırlar.İfasını başa
çatdırır və səhnə arxasına keçəndə
görür ki, Xan əmi trubka çəkir. Xanın qardaşı, tarzən Allahyar ondan
soruşur ki, ay Xan, nə oxuyacaqsan? Deyir: “Şur”.
Allahyar: “Ay Xan, nə “Şur”, indi dadey-dadey yeri deyil, Yaqub
çıxdı dağıtdı oranı”. Xan əmi dedi:
“Yaxşı, onda “Şahnaz” oxuyaram. Bəli, Xan əmi
çıxdı çəhnəyə, “Şahnaz”ı necə
bərdaşt elədisə, səsini necə zilə
qaldırıb oynatdısa, Yaqub görür ki, bu adam Həzrəti-Dauddur. Belə
də səs olar? “Ustad-şagird” məsələsinə bir qədər
başqa aspektdən də yanaşmaq lazımdır. “Şagird” bəzən o mənada başa
düşülür ki, bunun özünəməxsusluğu
yox imiş, ustadı hansı yolla gedibsə, bu da o yolu tutub.
Halbuki, belə deyil. Yaqub Məmmədov
təkcə Xan Şuşinskidən deyil, onunla bir dövrdə
yaşayan bütün ustadlardan öyrənib.Mütəllim
Mütəllimov onun gördüyü ilk ustad xanəndə
idi ki, Ağcabədidə klub müdiri işləyirdi. Yaqub deyirdi ki, o oxuyanda səsindən doymaq
mümkün deyildi. Uşaq ikən
Zülfü Adıgözəlovun da plastinkalarını
çox dinləyib. Zülfünü
bütün Bakı əhli sevirdi, muğam kəndi Nardaranda
ona böyük hörmət bəsləyirdilər. Hətta o zaman Nardaranda təzə doğulan
oğlan uşaqlarına Zülfünün adını
qoyurdular. Seyid Şuşinski-AĞA isə
Yaqub Məmmədov üçün ustadlar ustadı idi.
Bütün oxuyanlar ondan öyrənirdilər
necə muğam oxumağı. Yaquba da
çox köməyi dəyib.
Deməli, Yaqub böyük xanəndə olana qədər
çox ustadlardan öyrənib və əlbəttə, əsl
sənətin yolu da elə burdan başlayır ki, sən
hamıdan öyrənirsən, hətta müəyyən
müddət kiminsə təsiri altına da düşürsən,
amma get-gedə sənətdə öz yolun olur.
lll
Yaqub Məmmədov gözəl, bənzərsiz muğam
ustası, xalq mahnılarının misilsiz
ifaçısıydı. “Şuşanın
dağları”, “Qarabağ şikəstəsi”, “Gül
açdı”...neçə belə xalq mahnısı onun
ifasında öz zirvəsini tapdı. “Rast”, “Segah-Zabul”,
“Mirzə Hüseyn segahı”, “Şur”, “Bayatı Şiraz”,
“Çahargah” muğamları isə onun ifasında klassik səviyyəyə
çatmışdı. İstərdim ki,
ağlım kəsəndən vurğunu olduğum bu sənətkarın
özünəməxsus keyfiyyətlərini qısaca da olsa
şərh edim (hərçənd ki, mən
musiqişünas deyiləm).
1. Yaqub Məmmədovun bənzərsiz səsi vardı. Bu səs
ölənə qədər korlanmadı, heç bir xarici təsirə
məruz qalmadı. Zili zil, bəmi bəm
yerində. Bir az nisgilli, bir az qəmli,
bir az da insana nikbinlik aşılayan bir səs. Oxuyanda
da bilirdin ki, bu, qarabağlı səsidir. Onun səsini təqlid
edənlər də oldu, “Bala Yaqub” dedilər belələrinə,
amma onlar Yaqub ola bilmədilər. Yaqub kimi xanəndələr təkrarolunmazdılar.
2. Onun səsi
təmiz, heç bir qatışığı olmayan Azərbaycan-Qarabağ
səsi idi. Dünən də, bu gün də
muğam oxuyanda İran-fars boğazları vuran olur, bunu
bacarırlarsa, nəyi pisdir ki? Amma Yaqub
bunu bacarsaydı da, yolunu dəyişməzdi. Onun muğam oxumalarında repertuar o qədər də
zəngin deyildi,-bəziləri belə deyirlər. Bəlkə də razılaşmaq olar. Amma
Yaqub Füzulinin bir qəzəlini (ən çox sevdiyi qəzəl
“Pənbeyi-daği-cünun içrə nihandır bədənim”
mətləli qəzəl idi), bütün muğamlarda səsləndirə
bilirdi və tamam başqa dad, başqa ahəng yaranardı və
onun belə təşəbbüsləri az
olmayıb. Məsələ qəzəlin
azında-çoxunda deyil, onu necə
çatdırmaqdadır. Həmişə
muğamda qəzəl oxuyurlar və qoşma, heca vəznli bir
şeir qəzələ nisbətən muğama o qədər
də girmir, amma Yaqub Məmmədov hansı muğamdasa Molla Pənah
Vaqifin “Sevgilim, ləblərin yaquta bənzər” misrası ilə
başlayan qoşmasını oxuyur və o qoşmanı
oxuduğu muğamın əyninə geydirir.
3.Yaqub Məmmədov
muğamları klassik səpgidə, dədə-baba, ustadlar
yaradan qaydada oxuyan bir sənətkar idi. Heç kim ona bu mənada bir irad tuta bilməzdi. Onun radioda lentə alınmış bir neçə
muğamı durur, hər biri iyirmi ya uzaqbaşı otuz dəqiqə
üçün nəzərdə tutulub. Amma
Yaqub Nardaran toylarında bir muğamı saat yarıma
oxuyurmuş.
O, həm
də Azərbaycan muğamlarının bir-birilə təmasda,
ünsiyyətdə olduğunu görən ilk sənətçilərdən
idi. Birinci dəfə olaraq “Çahargah”da,
özü də ona böyük şöhrət qazandıran
“Mənsuriyyə”də “Segah” boğazı vurdu. Bunu
eşidəndən sonra bir neçə adam dedi ki, heç “Mənsuriyyə!də də “Segah” olar? Yaqub o adamlara deyir ki,
gedin Ağanın-Seyid Şuşminskinin yanına,
görün olar ya olmaz? Həmişə Filarmoniyadakı
bağda oturub qəlyan çəkən Seyid
Şuşinskinin yanına gedirlər, soruşurlar ki, ay ustad
Yaqub “Mənsuriyyə”də “Segah” boğazı vurur, siz buna
necə baxırsınız? Ağa hirslənib deyir ki: “Bu nə
sözdür,kim deyir “Çahargah”da “Segah”
nəfəsi vurmaq olmaz? “Segah” elə
muğamdır ki, bütün muğamların içinə
girir. Səsin var oxu, sonra yenə qayıt
həmin muğama”.
4. Yaqub Məmmədov yaradıcı xanəndə idi.
Mən onun bütün muğamlarını dinləmişəm. Tələbə ikən
Filarmoniyadakı konsertlərdə, sonra lent yazılarında,
sonra da ekranda. Xanəndələrin əksəriyyəti
“Bayatı-Şiraz” oxuyur. Əksəriyyəti də
muğama Füzulinin bu mətləli qəzəliylə
başlayırdılar:
Mənə
badi-səba ol sərvi-gülruxdan
xəbər verməz,
Açılmaz
qönçeyi-bəxtim,
ümidim
nəxli bar verməz.
Amma Yaqub
“Bayatı-Şiraz”a Füzulinin başqa bir qəzəliylə
başlayır:
Ey geyib
gülgün dəmadəm
əzmi-cövlan eyləyən,
Hər tərəf
cövlan edib döndükcə
yüz
qan eyləyən.
Ey məni
məhrum edib
bəzmi-vüsalından müdam,
Qeyri-xani iltifati üzrə mehman eyləyən.
Ey dəmadəm
rəşk tiğilə
mənim
qanım töküb,
Mey içib əğyar ilə seyri-gülüstan eyləyən.
Yaqub “Bayatı-Şiraz”ın kulminasiyon nöqtəsinə-”Bayatı
İsfahan”a çatanda zil və məlahətli səsi ilə
adamı yaxıb-yandırır.
Bəs “Mirzə Hüseyn segahı”? Ona dəfələrlə
qulaq asmışam, doymamışam və inanmıram ki, kimsə
“Mirzə Hüseyn segahı”nı Yaqub kimi
oxuya.
Bəs “Rast” necə? Yaqub bu muğamı oxuyanda elə
bil döyüşə girirdi, düşmən üzərinə
hücum çəkirdi, “Bərdaşt”dan, “Mayə”dən,
“Üşşaq”dan, “Hüseyni”dən, “Vilayəti”dən,
“Şikəsteyi-fars”dan, “Xocəstə”dən, “Əraq”dan,
“Xavəran”dan, “Pəncgah”dan, “Rak”dan keçə-keçə
qələbəyə doğru addımlayır. “Rast” Qəmin və Üsyanın birliyidir. Bəxtiyar
Vahabzadə demişkən:
Bir aqilin
hikmətli nəsihətləridir Rast,
Tarix danışan köhnə rəvayətləridir
Rast.
Ey Bəxtiyar,
ah atəşi söz rənginə girməz,
Həm dərdi
qürub çağı və
həm
dan yeridir Rast.
Bəs “Mənsuriyyə”?
Yaqub Məmmədovla birinci və axırıncı dəfə
(1997-ci ilin gözəl may günlərinin birində)
görüşümüzdə ona belə bir sual verdim: “Yaqub
müəllim, mən dəfələrlə Filarmoniyadakı
konsertlərinizdə olmuşam. Çox zaman
“Çahargah” oxumusunuz, amma o konsertlərdəki “Mənsuriyyə”
hara, lentə aldırdığınız “Mənsuriyyə”
hara? Bəlkə bunun bir sirri var?”
Onda Yaqub
Məmmədov qəlyanını tüstülədərək
belə dedi: “Vallah, niyəsini deyə bilmərəm. O gün (səhv eləmirəmsə,
64-cü ilin may ayı idi) kefim ala buluddaydı. Habil Əliyev
zəng elədi, dedi ki, gəl studiyaya, mənim haqqımda
veriliş hazırlayırlar, sən də bir şey oxuyarsan. Studiyada dedilər ki, elə bir şey oxu 4-5 dəqiqədən
artıq olmasın. Qərara aldıq ki, “Mənsuriyyə”
oxuyum. Vallah, heç bilmirəm mənə
necə ilahi bir qüvvə gəldi, Habil də elə
çaldı ki, kefimin yuxarı vaxtı elə oxudum.
Sonra bunu pozmadılar, eləcə qaldı”
F.Şuşinskinin kitabından Seyid Şuşinskinin “Mənsuriyyə”
barədə dediklərini burda xatırlamaq istəyirəm”
“Çahargah” çox ağır muğamdır, həm də
oxuyan üçün ciddi imtahandır. “Çahargah”ı
səsi geniş diapazona malik olmayan xanəndə oxuya bilməz.
“Çahargah”ın bəzəyi, nə təhər
deyərlər, qaymağı “Mənsuriyyə”dir. Buna görə
də böyük konsertlərdə və məclislərdə
“Çahargah”ı mayədən başlasan, dinləyicini tez
yora bilərsən. Məclisi ələ almaq üçün xanəndə
gərək “Mənsuriyyə”dən başlasın. “Mənsuriyyə”siz “Çahargah” günəşsiz
torpağa bənzər”.
Yaqub Məmmədovun “Mənsuriyyə”si Azərbaycan
muğam sənətinin möhtəşəm qələbələrindən
biridir.
5. Və
nəhayət, Yaqub Məmmədovun bir sənətkar kimi
özünəməxsusluğunu səciyyələndirən
bir cəhəti də qeyd etməyi vacib bilirəm. Yaqub Məmmədov öz dövründə Azərbaycan
Toyunun muğam toyu kimi formalaşmasında böyük rol
oynadı. O illərdə (xüsusilə, keçən əsrin
50-80-ci illərində) Azərbaycan toyu Muğam və
Aşıq toyları kimi formalaşırdı, hələ
50-60 adamın birdən ortalığa düşüb
oynaması, ağız deyəni qulaq eşitməməyi,
“Bakılı balasıyam”, “A telli, telli oğlan”, “Telefonda demək
olmur”, “Can-cana”, “Kəmər belimi kəsdi” və s. belə bəsit
mahnıların toy repertuarında üstün olması, səsi
olmayanların toy padşahlarına çevrilmələri
dövrü başlanmamışdı. Muğamlı
toylar əhli ariflərin, söz xiridarlarının
yığışdığı məclis idi. Nardaranda qayda belə idi ki, gecə saat 10-a yaxın
xanəndə toyxanaya girir, o vaxtacan oynamaq, rəqs, filan olur.
Məclisin öz ağsaqqalı olur, elə ki,
xanəndə gəldi, o, üzünü camaata tutub xanəndə
nə oxuyacağını elan edir. Nardaranda gözəl
muğam bilicisi Səməd kişi olub, o
öləndən sonra oğlu Hidayət idi mubam sərrafı.
Səməd kişi bir toyda Yaqubdan
xahiş edir ki, “Bayatı-Şiraz” oxusun. Yaqub
düz saat yarım “Bayatı-Şiraz” oxuyur. Hamını valeh edir. Oxuyub qurtarandan sonra Səməd
kişi nə desə yaxşıdır:
“Ay camaat, daha bəsdir, bir “marş” dağılışma
havası çaldıraq, bu “Bayatı-Şiraz” qalsın
qulağımızda. Daha bizə kifayətdi,
gedib rahat yataq”. Halbuki, Yaqub hələ 2-3
saat da oxumalıydı. Bircə muğam
nardaranlılara bəs elədi.
Şükür
Allaha ki, indi az da olsa, muğama, muğam
oxuyanlara hörmət elə Nardaranda, bir sıra Bakı kəndlərində
qalıb.
Qısaca da olsa, Yaqub Məmmədov sənətinin
özünəməxsusluğundan söz açdım. Amma indi
peşimanam ki, gərək o böyük sənətkarla
tez-tez görüşəydim. Xatırlayıram
ki, o, cavanlara (özündən cavan sənətçilərə,
indi onların çoxunun yaşı əllini,
altmışı keçib) böyük ümid bəsləyirdi.
Ömründə paxıllıq nə olduğunu bilməyən
Yaqub Məmmədov o söhbətimizdə Alim Qasımovun, Ağaxan
Abdullayevin, Vahid Abdullayevin, Səfa Qəhrəmanovun
istedadlı olduğunu söylədi, onlara uğurlar
arzuladı. Süleyman Abdullayevi, Sabir Mirzəyevi isə o ki
var təriflədi. Xarici ölkələrə səfərlərindən
söz açdı, İranda konsertlər verməyini
xüsusi vurğuladı.
Dedi ki, İranda olanda bilirdim ora da muğam ölkəsidir
və ona görə mən Nizamidən, Füzulidən fəlsəfi
qəzəllər oxudum. Çox xoşlarına gəldi və
bir molla dedi ki, o Yaqub elə bizim adamdı, İran onun
üçün açıqdı, nə vaxt istəyir gəlsin.
Yaqub Məmmədov “Xalq artisti” fəxri adını
alanda yaşı altmışı keçmişdi. Amma onacan xalqın ürəyində
idi bu böyük sənətkar...
Vaqif YUSİFLİ
525-ci qəzet.-
2013.- 9 noyabr.- S.16-ardı 29.