Oralarda kimlər var- PUBLİSİST
ZÖHRAB ƏMİRXANLI-1
Zaman o Zaman idi...O Zaman ki,mən
“Qobustan” toplusundan ayrılıb “Ulduz” jurnalına
sığınmışdım və burda yeni baş redaktor
Elçin Hüseynbəyli, şair Qulu Ağsəs, nasir
İlqar Fəhmi,şair Mahir Mehdi kimi gənclərlə
başbaşa işləyirdim. Axtarışlar olurdu,yeni-yeni proyektlər olurdu və hər nömrədə
bir yeni təkliflə
çıxış edən yaradıcılar həqiqətən
maraqlı və gözəyatımlı nömrələr
hazırlayırdılar. Bu təkliflərdən biri də
çağdaş jurnalistikamızda imzası olub, ancaq müəyyən
səbəblərdən müvəqqəti sorağı gəlməyən
qələm adamları ilə söhbətlər keçirilməsi
məsələsi ortaya düşəndə ilkin olaraq həmin nəsil Azərbaycan
jurnalistikasının vəya publisistikasının çox
tanınmış sıra nəfərlərindən biri
Zöhrab Əmirxanlı xatırlandı. Və onun məhz bu
yeni nəsil arasında seçilən yazar olmasına güvən
verən bir çox
insan vardı ki, onlar həqiqətən bir zamanlar
belə bir adda və soyadda bir yazarın olduğunu bu gün də
çox böyük bir məmnuniyyətlə
xatırlatdılar.Təbii ki,
bizim bu keçmiş zamanda yazmağımız heç kəsin
ağlına başqa bir fikir gətirməsin.Adam
sağ və salamatdır, uşaqlarının
yanındadır və yenə də Bakıda olur, yazıya
bir qədər ara verdiyi günlərdə Moskvaya
kedibmiş.Təbii ki, bütün bunlara biz söhbət əsnasında
toxunacayıq.
Bunu
açıq deyək ki, bir vaxtların çox qalmaqal və
çox riskli yazarıyla görüşmək birbaşa
“Ulduz” dərgisinin baş redaktoru Elçin Hüseynbəylinin
təşəbbüsü idi və bu çoxdan baş
tutmalıydı.Bəzi texniki səbəblər üzündən
bu məsələ bir az uzandı.
Və nəhayət
Zöhrab Əmirxanlı ilə
bir dostumuzun QUŞ DAMI deyə adlandırdığı
Yazarlar Birliyinin üçüncü qatındakı “Ulduz” dərgisinin
baş redaktor otağında
görüşdük.İndi Zöhrab bəyin 55
yaş günlərində bir az qalmaqallı o maraqlı
sorğuya yenidən qayıtmaq ləzzətini yaşamaq istədik.
Dediyimiz
kimi bu proyekti də, yəni SORAĞI GƏLMƏYƏNLƏR
proyektini də elə Elçinin özü
düşünüb tapmışdı, biz sadəcə bir
icraçıydıq bu işdə.Ona görə də
Zöhrabla bu söhbəti bir neçə nəfərin
dialoqu kimi də dəyərləndirmək olar. Və buna görə də ilk sorumuz məhz bu
proektin adındakı sualla oldu.Necə oldu ki, o zaman Zöhrab
Əmirxanlı qəflətən publisistikadan vəya belə
deyək qəzetçilikdən uzaqlaşdı. Bunun ana səbəbi nəydi?
Zöhrab : söhbətimiz məhz bu həndəvərdə gedəcək?
–Xeyr, xeyr
bu ana xəttidir, təbii ki, başqa şeylərə də
toxunula bilər.
JURNALİSTİKA
MƏNİM ÜÇÜN BİR BAKİRƏ QIZ
TİMSALINDA İDİ
Zöhrab : Mən gərək ki, bir
müsahibəmdə də demişdim : təsəvvür edin
ki, bir kəndə gedirsən, bir toya düşürsən,
mağarın ətrafı qız-gəlinlə dolu, sən də
bu mağarın içindəsən vəya hardansa
baxırsan, gəncsən, baxırsan gözaltı bu insanlara
və birdən orda sənin gözünə gözəl bir
qız dəyir və sən ona, onun təmizliyinə, onun
bakirəliyinə nə qədər şablon olsa da, bu
sözlər və məhz sən bu detalları onun sifətində
görürsən.Və mənim də jurnalistikaya münasibətim
bax o təmiz, o bakirə, o dünyanın hələ bicliyini
bilməyən, qızlar bulağından yenicə su
içmiş bir kənd gözəlinin içimə verdiyi
işıq idi.Təsadüfən gözlər
baxışır, gözlər öpüşür... bir dəfə,
iki dəfə... dəli-divanə olursan...Mənim
üçün jurnalistika bax, o qız idi.Bu işin bir az
romantik tərəfi.Amma ilk yazımı altıncı sinifdə
oxuyanda yazmışam. Şamaxıda “Yeni
Şirvan” qəzeti çıxırdı, orada məqalə
fason bir şey yazmışdım. O zaman atam bir az xəstə-hal
idi və məni şəhərə
buraxmaq niyyətində deyildi.Onun gözünün
qabağında Şamaxıda Pedoqoji Texnikumda oxudum. Qurtarandan sonra bir rus kəndi vardı, məni
göndərdilər ora.Mən orda müəllimlik elədim.Bir
maraqlı faktı deyim ki, mən gedənə qədər o məktəbdə
Azərbaycan dilində dərs keçilmirmiş və ilk
birinci sinif açılmışdı mənim ora gəlişimlə.
Və orda müəllim
işləyə-işləyə sənədlərimi verdim
Jurnalistka fakültəsinə, yarım bal, bir bal, həmişə
bir əskiklik olurdu və mən dördüncü cəhdimdə
jurnalistikaya girdim. Mənim üçün hələ də o 1983-87-ci illər
jurnalistikası var. O fakültə var, son dərəcə
istiqanlı bir aura var və hətda az qala müəllimlə
tələbə arasında bir istiqanlı münasibət var
və birinci kursla beşinci kurs tələbələri
arasında bir fərq yox. Jurnalistikanı qurtarandan sonra, Allah rəhmət
eləsin Nəsir İmanquliyevə, müəllimimiz idi, həmdə
“Bakı” qəzetinin baş redaktoru idi.Eşitmişdi mən
qəzetlərə yazı yazıram.Bir gün dedi ki,
neyçin bizim qəzetə yazmırsan? Mən elə
birbaşa dedim : müəllim, sizin qezətinizdən
xoşum gəlmir.Niyə dedi.Dedim ki,qoca-qoca kişilərdi.Gedirsən,
adama o qədər yuxarıdan aşağı baxırlar
ki,tapdanıb gedirsən ayaq altında.Niyə, kim sənə
elə baxıb ?Yox, sən gəl bizim qəzetə. Və getdim. Allah ona da rəhmət
eləsin Şakir Abdullayev vardı, təsadüfən gəlib
düşdüm onun şöbəsinə.
(Baş
redaktor müdaxilə edir : Şakir o
Şakir Hənifəoğlu... Yox, canım, Hənifə oğlu Şakir
Yaqubovdur... Tofiq Abdinin müdaxiləsi).
...mən
başladım “Bakı” qəzetində işləməyə.Təbii
ki, o zaman baxın, bu balaca bir şey deyildi, atam tikinti
işçisi, səkkiz baş ailə saxlayır, anam evdar qadın və mənim bir
kimsəm yox və mən gəlib düşürəm
“Bakı” kimi bir populyar qəzetə.O zaman hətta hər
hansı bir qəzetdə korrektor işləmək bir şərəf
sayılırdı.Mən birbaşa
“Bakı” qəzetində müxbir işlədim.
(Elçin
Hüseynbəyli müdaxilə edir: bir az
mətləbdən uzaq düşdük. Sual belə oldu ki...
və o bir daha sualı başdan təkrar edib, Zöhraba
xatırladır və xüsusi vurğulayır: o gözəl-göyçək,
o qızlar bulağından su içən, o jurnalistika həvəsi...
nə oldu... niyə uzaqlaşdın? )
Zöhrab: ...deyirsən cavabı
qısa və konkret deyim : mən xaraktercə
bir az impulsivəm, bir az emosionalam, köz üstündə
oturmuş kimiyəm. Bir çox redaksiyalarda işləmişəm,
pis yerlər olub, yaxşı yerlər də olub, təbii ki, amma
bunu açıq deyirəm ki,mən heç bir yerdə
jurnalistikaya xəyanət eləməmişəm. Mənim
haqqımda heç kəs deyə bilməz ki, Zöhrabın
cibinə əlli manat qoymuşam.Doğrudur, indi bununla fəxr
eləyənlərə bir təhər baxırlar.
...o gözəl qız... o gözəl qız... ( Elçin
yenə də müdaxilə edir)
İSTEDADLI KOLLEKTİVİMİZ VARDI
Zöhrab : Yox, qız elə həmin qızdır, mən onu hələ də ürəyimin başında sevə-sevə saxlayıram, amma zaman onu da dəyişdirdi və mənim jurnalistikaya ilk ikrah hissim harda yarandı : “Azadlıq” qəzetində. “Azadlıq” qezətində qəzet içində bir qəzet vardı, humanitar sahəni içinə alan bir qəzet. Və burada o zamanın ən gözəl jurnalistləri Hacı Zamin, Afaq Əfəndiyeva, Azər Qaraçənli,Şahnaz Bəylərqızı,Mahir Mehdi və mən özüm daxil yeddi nəfərlə bir qəzet buraxırdıq.Bu o vaxt idi ki, yeddi pilləli bir senzura vardı, siyasi şöbələr bəzi şeyləri verə bilmədiyi biz onları bu humanitar şöbədə keçirə bilirdik.Bunun öhdəsindən çox böyük məmnuniyyətlə gəlirdim.Sonra qəzetdə qəribə şeylər yarandı : parçalanmalar başladı.Klassiklər, islahatçılar parçalanması oldu.Mən də belə şeyləri sevməyən bir adamam.Mənə dəxli yox idi siyasi şeyin. Və mən ordan getməli oldum.Dişimlə, dırnağımla qurduğum o qəzetdən getdim. Mahir bilir bunu.
( Mahir Mehdi bu sorğuda iştirak edir, yanımızdadır).
...Bu
çox ağır bir addım idi. Getdim və
fikirləşdim ki, nə çox qəzet gedib işləyərəm.
“Müxalifət” qəzetində işlədim,
ora “Azadlıq” deyildi, “Hürriyyət”də işlədim, ora
da “Azadlıq” deyildi, gəldik sonra “Şans” qəzetini
açdıq. Ora deyəsən
“Azadlığ”a bir balaca yaxın idi.Son dərəcə
gözəl bir mikromühit yaratmışdıq, adamın
içini doyduran gözəl bir kollektiv idi. Həftədə üç dəfə
çıxırdı, gözəl bir qəzetdi.Sonra maliyyə
mənbəyi kasadlaşdı və o qəzet də eləcə
bağlandı. Və məni çox
sındıran nə oldu? Yuxarıdakı
fikrimə nə əlavə edə bilərəm?
ZÖHRAB
ƏMİRXANLININ YAZILARINDAN ALINTILAR
(Publisistin
yazılarından alıntılar sonradan əlavə olunub)
...Aqil Qaçayoğludan yazı yazmadım, içimdə
yara kimi qalıb. Ondan yazmaq istəyirəm. Çox əziz dostum Hüseyn Əfəndidən
yazmaq istəyirəm. Allah ömür
versin, Şakir Yaqubovdan yazmaq istəyirəm. Çox böyük jurnalistdir. Çox
dəyərli adamdır.
...Azərbaycan
jurnalistikasında itmiş adamlar var. Çox böyük məmnuniyyətlə
Müsəllim Həsənovdan yazardım. Bu səviyyədə
jurnalistə bu ölkədə yer tapılmadı,
çıxıb gedib xaricdə yaşayır. Mövzular çoxdur. Çox
şey keçir adamın ürəyindən. Amma güc qalmayıb.
... Keçib əyləşdik. Yeri gəlmişkən, deyim ki, Flora xanımın aurasında müsbət enerji problemi heç vaxt olmayıb. Sənətçi elə bu dəfə də həmin statusunda və həmin mərtəbəsindəydi. Oğul istəyirdi ki, sel kimi üstünə axan o enerjini axıracan canına çəksin, əzalarına hopdursun. Stolun üstünə seçmə konfetlərlə dolu gözəl bir vaz qoyulmuşdu. Əvvəlcə söhbətə giriş üçün rabitəsiz, mətləbə o qədər də dəxli olmayan məqamlardan danışdıq. Arada hiss elədim ki, Flora xanım üzümə qəribə və bir az da təəccüblə baxır.
Yaddaşıma pərçimlənən yalnız Flora xanımın illərin o tayında qalmış narazı baxışlarıdır: “yəni o günə qalmışam ki, tanımadığım jurnalist mənim evimə sərxoş gəlir?..”
Sonralar Flora xanımla çox görüşmüşəm, amma həmin epizodun üstünə nə o qayıdıb, nə də mən açıqlama vermişəm. Bilmirəm niyə?
(HƏR İKİ HİSSƏ DAVAM EDƏCƏK)
Tofiq ABDİN
525-ci qəzet.-
2013.- 7 sentyabr.- S.23.