“Bir
güllə bahar olmaz...”
Əməkdaşımız Razı Narazıoğlunun patriarx korifey Mənəm
Mənəmovla söhbəti
– Hörmətli patriarx, Mənəm müəllim,
çağdaş ədəbiyyatımızı
necə dəyərləndirirsiniz?
– Ədəbiyyatımız var ki, onu
dəyərləndirim?
– Yoxdur?
– Əlbəttə, yoxdur. Məgər
bizim ədəbiyyatda
Markesin “Borxes” romanı və Borxesin “Markes” romanı səviyyəsində
kitablar yaranıb? Məgər bizdə Lorkanın “Rilke” poeması
və Rilkenin “Lorka” poemasına bərabər əsər var?
– Bəs sizin əsərlər?
(məmnun halda
gülümsünür)
– Bir güllə bahar olmaz. Mən təkbaşıma
nə vaxtacan ədəbiyyatın bu qədər ağır yükünü çiynimdə
daşıyacam?
– Öz yaradıcılığınızı
necə qiymətləndirirsiniz?
– Necə qiymətləndirə
bilərəm?Əlbəttə
çox yüksək.Mənim
otuz beş romanım,qırx beş poemam, əlli beş pyesim dünya ədəbiyyatının
qızıl fonduna daxildir.Yəni buna şübhəniz ola bilər?
– Təəssüf ki, əsərlərinizlə tanış deyiləm.
Harda çap olunub?
– Hələ çap olunmayıb.
– Niyə?
– Çünki hələ yazıb bitirməmişəm.
Bitərəndə görəcəksiniz ki, analar necə
oğullar doğub.
Mən...( öskürür)
mən... (boğazı
tutulur), mən...(nəfəsi kəsilir)...
– Yaxşı, su için, sakit olun.Yəni deyirsiz Sizdən başqa müasir ədəbiyyatda yazıçı
yoxdu?
– Yoxdu, ola
da bilməz. İndi özünü yazıçı
adlandıranların hamısı
şarlatanlardır.
– Bəs klassiklər?
– Onlar da öz
vaxtlarının şarlatanları
olub. Hamısının yazdıqları nədi?
Boş laqqırtı,
cəfəngiyyat, plagiat...
–Bəs Dədə
Qorqud?
(Hirslənir, xeyli öskürür, su içir, durub otaqda var-gəl edir)
– Bəsdi bu Dədə
Qorqudu camaatın boğazına sırıdınız, kifayətdi
Dədə Qorqudla milləti qorxutdunuz, yetər Dədə Qorqudla xalqı doladınız. Mənim hər romanımdan beş Dədə
Qorqud, hər poemamdan on Dədə Qorqud çıxar. Dədə Qorqud kommunistlərin uydurduğu
və Sovet siyasətinə xidmət edən bir mifdir.
– Amma eşitmişdim
ki, Sovet vaxtı bu dastan
qadağan olunubmuş.
– Gözdən pərdə asmaq üçün. Mən yeddinci romanımda isbat edəcəm ki, əslində Dədə
Qorqud bütünlüklə
sovet ideologiyasına qulluq edən obrazdır. Kimdir bu Dədə
Qorqud? Ağsaqqal, hər şeyə
qarışan, hamının
başına ağıl
qoyan, hamıya öyüd-nəsihət verən
bir müdrik bilici. Soruşuram: kim idi sovet vaxtı belə bir müdrik
rəhbər? Cavab verirəm: Stalin. Deməli Dədə Qorqudu
Stalin kultunun təsdiqi
üçün vasitə
kimi istifadə edirdilər. İşə
bax ki, uşaqlara
ata-anaları deyil, Dədə Qorqud ad verməliymiş, özü
də kefi haçan
istəsə onda, lap otuz qırx yaşında. Belə də ağsaqqallıq
olar? Mən iyirmi birinci
poemamda bu məsələni əməlli-başlı
araşdıracam. Mən sübut
edəcəm ki, bizə ağsaqqal-flan lazım deyil. Bütün ağsaqqalların saqqallarını
qopardacayıq ki, Kosa olsunlar. Saçı
olanların da saçlarını yolub keçəl edəcəyik
onları. Xalqın əsas
qəhrəmanları Kosa
və Keçəl olmalıdır. Təsadüfi
deyil ki,Keçəl
Həmzə Koroğlu
kimi yalançı pəhləvanı uşaq
kimi aldadır, tutub atını əlindən alır, bu saxta qəhrəmanı piyada qoyur. Bax əsl igidlik
budur. Yoxsa Koroğlu demiş qoçaqlıq ondu,doqquzu qaçmaq, biri də gözə
görünməmək.Budur sizin qəhrəmanınız?
Mən əsərlərimin
doqquzuncu cildində yazacam ki, sovet dövrünün
belə miflərindən
nə qədər tez qurtulsaq o qədər yaxşıdır.
Mən onu da isbat edəcəm ki, mənə qədər ədəbiyyatımızda bir
nəfər də diqqətə layiq şair,yazıçı olmayıb.
– Nizami?
– Nədi Nizami, kimdi Nizami? Şahlara
mədhiyyə yazıb
ənam alan
saray şairi. Hər poemasının əvvəlində
bir şaha tərif tutuzdurur.
– Axı deyirlər Nizami saraylardan uzaq olub.
– Bu da sovet alimlərinin
uydurmasıdır, nə
olsun saraylarda yaşamayıb, saraylardan ki bolluca faydalanıb.
Şahlar ona kənd bağışlayıb, hətta
arvad göndəriblər.
Biabırçılıqdır. Bəs bunun əvəzində
Nizami nə edib?
– Nə ?
– Dostu Xaqani həbs olunanda cıqqırını da çıxarmayıb. Soruşan gərək ay Nizami,
necə oldu ki, Xaqanini zindana
basdılar, sən isə ömrünün sonuna qədər kef-damaq içində azad yaşadın?
– Füzuli?
– Füzuli də onun tayıdır. Özü demir ki, “şair sözü əlbəttə,
yalandır”, deməli,
yalançı olduğunu etiraf edir. Füzulinin “Leyli və Məcnun”u
Şekspirin “Romeo Cülyetta”sından plagiatdır.
Mən bu barədə də yazacam. Dəqiq yadımda deyil on beşinci,ya
on altıncı cildimdə.
– Axı Şekspirdən əvvəl “Leyli Məcnun”u Nizami yazıb.
– Ay sağ ol, deməli
Füzuli süjeti Şekspirdən, qəhrəmanlarının
adlarını isə Nizamidən çırpışdırıb. Axı elə Nizaminin özü də bütün əsərlərini
ondan-bundan alıb.
Qoy bir iyirmi
səkkizinci romanımı
bitirim,bu məsələylə
ciddi məşğul
olacam.
– Romanınız nə barədədir?
– Molla Pənah Vaqiflə Molla Vəli Vidadini ifşa edirəm bu əsərdə. Kimdir Vaqif? Şairliyini xana xidmətə dəyişən
saray məmuru. Saray intriqaları nəticəsində onu
qayadan atıblar, guya ki,dostu olmuş
Vidadinin isə heç vecinə də olmayıb, ağlaya-ağlaya yüz il ömür sürüb. Budur sovet
rejiminin təbliğ etdiyi klassiklər?
Yaxud yubileyinin
UNESKO-da qeyd etdiyiniz Mirzə Fətəli. Azərbaycanı
işğal etmiş rus ordusunun polkovniki
olmuş bu adama kommunistlər
hələ heykəl də qoyub. Ya Moskvada təhsil alıb bura Rusiyanın havasını
gətirən Zərdabi?
Hamısı sovet
təbliğat maşınının
xidmətçiləridir. 11-ci pyesimdə onların
da, Sabirlə onun qumar dostu
Cəlil Məmmədquluzadənin
də maskalarını
yırtıb əsl simalarını göstərəcəm.
“Harda müsəlman
görürəm qorxuram”
deyən Sabir kommunist təbliğatçısı
deyildimi? Ya
elə “Molla
Nəsrəddin”də xalqı
biabir edən Cəlil Məmmədquluzadə müsəlman Usta Zeynalı rüsvay edib erməninin ayağına verir. Biz də hələ bu ermənipərəstə böyük
yazıçı deyirik?
Hamısı can-başla sovet
siyasətinə köləlik
ediblər.
– Təbii ki,Sovet
dövrünün yazıçılarını
da qəbul etmirsiniz?
– Onlar məgər yazıçıydılar? Mən “Hətərən-Pətərən”
adlı essemdə göstərəcəm ki,
onların bir qismi o biri qismindən
danos verib tutdurub. Amma onu da yazacam
ki, bunlar onları tutdurmasaydı,onlar bunları tutduracaqdı. Odur ki, hamısı
bir bezin qırağıdır.
– Sonra da gəlir
altmışıncılar.
(ürəyini tutur, valokardin içir)
– Aman, aman... Başına söz qəhətdi?
Kaş imkanım olaydı, altmışıncıların altmışını da divara dirəyib güllələyərdim, sonra
da qanlarını şpritslə çəkib
şərbət kimi içərdim.
– Bəs onlardan sonra gələn nəsillər?
– Bunlar onlardan da betərdi... Əzizim, qardaşım, arkadaşım, karanoy... birdəfəlik qəbul
et ki, bizdə ədəbiyyat olmayıb və
yoxdu.
– Sizdən başqa?
– Təbii...
– Amma axı ermənilər
də bunu deyir. İddia edirlər ki,
bizim heç vaxt nə ədəbbiyyatımız
olub, nə mədəniyyətimiz.
– Erməni olanda nə olar, düz
deyirlər də...Xalqımız bica yerə demir ki, işinin xətrinə erməniyə
dayı de... Sonda sənə
bir sirr açım. Burda qədrimi
yetərincə bilməsələr,
əllicildlik küllüyatımı
Ermənistanda nəşr
etdirəcəm. İndi qalır
onu yazmaq. Bu isə mənim səviyyədə istedadçün
çətin iş deyil.
– Haçan
yazacaqsınız?
– Sabahdan başlamaq fikrindəyəm.
– Hörmətli korifey Mənəm bəy, maraqlı müsahibə üçün təşəkkür
edirik.
– Bəs nə bilmişdin? Mən məgər maraqsız danışa bilərəm? Unutma ki, mən Mənəm.
10-11 sentyabr, 2013
ANAR
525-ci qəzet.- 2013.- 14 sentyabr.- S.22.