“Eybini cananə deyirlər...”-
YÜZ GÖZƏL SEVGİ ŞEİRİ
PƏRVİNin təqdimatında
Duyğular içərisində sevgidən
ciddisi varmı? Məncə, məhəbbət bu cəhətdən də rəqibsizdi. Əgər
bir hisslə bütün həyatın,
nizamın, ovqatın,
hətta maraqların,
ağrıların, qorxuların
– hamısı, hər
şey tənzimlənirsə,
bundan ciddi nə ola
bilər? Təbiətcə
azadlıq dəlisi, yaxud çərçivələrə
sığmayan adam belə, sevginin ciddiliyinə, qoyduğu, yaratdığı
qaydalara tabe olur... Özü də sevinə-sevinə! Amma bütün bu dərin, romantik, bəzən hətta sərt ciddiliyi yumşaldan, onun duzunu-ləzzətini artıran ayrı-ayrı detallar var... Əgər sevgini konstruktora bənzətsək, onun əsas hisslərindən biri də zarafat
olmalıdı. Və çox
güman ki bu detal sevgidən
ayrılsa, o laxlayar.
Məhz yumordu, qarşılıqlı
zarafatlardı münasibəti
möhkəmləndirən. Ona görə, səhərdən axşama
qaşqabaqlı gəzən,
həyatın faniliyini
“ahlar”, “oflar”, “ehlər”, “nə isələr”lə müzakirə
edən adamların eşqinə şübhəylə
yanaşıram, yaxud da belələrinin çox uzun zaman birgə olacaqlarına inanmıram.
Axı, ən kədərli, hirsli, kefsiz olduğun məqamlarda da birdən dalğanı dəyişməyindən,
sevdiyinin zarafatına qəhqəhə çəkib
gülməyindən gözəl
çıxış yolu
varmı?! Yumor, zarafat
çox anlaşılmazlıqları
yoluna qoyur, stressdən qoparır, qorxuları qovur, inamı artırır.
Şübhəsiz, duzlu
yumor, yerinə düşən zarafat! Hansı ki, bəlkə də elə sevməyin özü qədər böyük bacarıq tələb eləyir. Və nədənsə, mənə
belə gəlir daha çox kişiyə məxsus, onun bacarmalı olduğu keyfiyyətdi bu. Çünki zarafatlaşmada
(sevənlərin zarafatlaşmasında)
hansısa əzizləmə
tonu, əyləndirmə
üsulu var... Nə üçünsə
sevginin məhz bu tərəfi, ünsiyyətin həmin çaları çox az yazılıb.
Görünür, xoşbəxtlikdən şeir yazılmaz, yardan gülə-gülə
danışılmaz. Müasir dövrdə,
sərbəst şeirdə
belə mövzulara ara-sıra rast gəlinir, amma klassik ədəbiyyatda bu cür əsərlər
daha azdı.
...Sanki şairin ilhamlanması, şeirə köklənməsi
üçün mütləq
dərd lazımdı.
Amma real həyatda mübahisələri sovuşdurmağın,
dedi-qodulara tərzlə yanaşmağın
bir yolu da zarafata salmaqdısa,
poeziyada niyə olmasın?!
Süleyman Rüstəmin “Deyirlər”
və “Bilməz” rədifli qəzəllərində
məhz həmin ovqat,
yumor ifadə edilib. Lakin burada maraqlı
məqamlardan biri də odu ki,
aşiqin fikirlərini
ciddi də qəbul eləmək olar. Məncə, bu, şairin
ustalığının, incə
yumorunun və fərqli, poetik üsullarının sayəsində
belədi. Müəllifin
harda ciddi, harda zarafatla danışdığını çox həssas oxucu müəyyənləşdirə
bilər, yaxud da şairin təbirincə desək, gözləri ceyran, nazlı gözəl...
Birinci qəzəlində şair
aradakı sözgəzdirənlərə,
hər eybini cananə yetirənlərə xəfif
atmacalar atır, eyni zamanda zarafata
salıb günahsızlığını
sevgilisinə çatdırır.
Axı dedi-qodulardan əsəbləşib
münasibət çürütməyin
mənası varmı?!
Yoxdur, ondansa de-gül, keçib getsin. Süleyman Rüstəm də belə edir. Və onun zərif
ironiyasının da, şən, dəcəl ovqatının da, qeybətcillərə üstdən
baxışının da
əsas nümayişi
son beytdədi: “Məndən
sənə, ey gül, nə deyirlərsə, inanma, Səndən də gəlib gündə Süleymana
deyirlər.” Burda aşiqin sevdiyini şirin, incə bir tənbehi də sezilir... Amma üzündə təbəssümlə! Yəni
bax, mənə də gündə səndən danışırlar,
inanmıram, ancaq sən... Eyni dalğada giley,
yumor qarışıq
şikayət digər,
“Bilməz” rədifli qəzəldə də ifadə olunub. Şeirin əvvəlindən adama elə gəlir ki, şair sevgi
haqda ümumi sözlər işlədir.
Amma “deyirəm, sevgili cananıma bu can qurban” misrasıyla aşiqin dərdi və tonu açıq
hiss olunur. Məncə, sevdiyi qadından arzuladığı istiliyi,
qarşılığı görməyən adamın
hissləri yazılıb
burda. Yenə də yüngül bir yumorla... Eşqi əyləncə bilən nazlı gözəllərdən danışanda
isə zarafatı daha çox hiss olunur. Əsasən eşitdirmə üsuluyla
deyir sözlərini, gileyini də bu yolla edir.
Elə “nazlı gözəllər”-
dən bəhs edəndə də bir Qadını nəzərdə tutur.
Yəqin Qadın da başa düşür
bu yumoru və gülür... Axı bunları ciddiyə alsa, nəfəsini kəsib “Eşqi əyləncə bilən
nazlı gözəllərdən
nə xəbərin?”
soruşmazmı, keçmişini
burnundan, gələcəyini
gözündən gətirməzmi,
axırına çıxmazmı
aşiqin?!
...Süleyman çox da deyir, barmağını
kəs, bilməz, sevgilisinin qaş-qabağına
çətin tab gətirə!
...Hə, zarafat edir vallah! İnanma
deyilənlərə, heç
imtahan da eləmə! Ürəkdən
gül, ürəkdən
sevə bilirsənsə...
Süleyman Rüstəm:
“Səndən də gəlib gündə
Süleymana deyirlər”
Aşiq
olanın bağrı
dönər qanə deyirlər,
Atəşdə yanan aşiqə pərvanə deyirlər.
Dost-aşnanı öyrən,
baxıb ətrafına
könlüm, –
Hər addımını, eybini cananə deyirlər...
Aç
qəlbini cananına göstərki, inansın,
Bilsin, nə deyirlər ona, əfsanə deyirlər.
Ey nazlı nigar, sən mənim eşqim, həvəsimsən,
Eşq atəşidir,
can verən insana deyirlər.
Mən fəxr edirəm, çünki əleyhimdə
nə varsa,
Səntək gözələ, gözləri
ceyrana deyirlər.
Məndən sənə, ey gül, nə deyirlərsə, inanma,
Səndən də gəlib gündə Süleymana
deyirlər.
Süleyman Rüstəm:
“...barmağını
kəs, bilməz!”
Sevginin qədrini bu əsrdə hər kəs bilməz,
Doğru aşiq özünə dərdi, qəmi bəs bilməz.
Kim ki, qəlbiylə sənə bağlı deyilsə, könül,
Gecə-gündüz başı üstündə onun əs, bilməz.
Eşqi əyləncə bilən nazlı gözəllər var ki,
“Sevirəm” söylə, aləmə sal səs, bilməz.
Deyirəm, sevgili cananıma
bu can qurban,
Canı qurban deməyən eşqi müqəddəs
bilməz.
Rüstəmin ondakı canan görünür gözlərinə,
İmtahançın sən onun barmağını kəs, bilməz!
PƏRVİN
525-ci qəzet.-
2013.- 14 sentyabr.- S.21.