Əvvəlsiz və axırsız ədəbiyyat
meydanı
(N.NƏCƏFOĞLUNUN
YARADICILIĞI BARƏDƏ DÜŞÜNCƏLƏR)
Novruz Nəcəfoğlu haqqında məsuliyyətli vəzifə
adamı kimi çox eşitmişdim. Dəvəçidə ( bu günkü Şabranda )
yaşayan dost-tanışlarımın böyük əksəriyyəti
onun ciddi səyi və nəzarəti altında gecəli-gündüzlü
görülən planlı, məqsədyönlü
quruculuq işlərindən ağızdolusu, razılıqla
danışırdılar.Və sözsüz ki, doğulub
boya-başa çatdığım rayonun bu günkü
dirçəlişi, anbaan öz simasını
yaxşılığa doğru dəyişməsi məni də
ürəkdən sevindirirdi.
Onunla ilk,
ayaqüstü tanışlığımız isə 2008-ci
ilin aprel ayında oldu.“Şabran” ədəbi
məclisinin 30 illik yubileyi tədbirinə
toplaşmışdıq.Rayon mədəniyyət evinin
gen-geniş klubu Bakıdan, Qubadan, Xaçmazdan, Siyəzəndən,
Dağıstandan dəvət olunmuş söz, sənət
adamları, eləcə də yerli ədəbiyyatsevərlərlə
dolu idi.Millət vəkili, yazıçı Aqil Abbasın,
Abbas Abdullanın , Oqtay Rzanın, Maarif Soltanın, Aydın
Tağıyevin, Qafar Süleymanın, dağıstanlı
şair Tahir Salehin və
başqalarının çıxışları
iştirakçılar tərəfindən hərarətlə
qarşılandı.Ədəbi məclisin üzvləri
şeirlərini oxudular. Amma bütün bunlara rəğmən
o təmtaraqlı məclisdən yaddaşıma daha çox
həkk olanı N.Nəcəfoğlunun qəlbdən axıb
gələn,dolğun məzmunlu, əhatəli,
məntiqli nitqi oldu.
Mənim təbirimcə həmin çıxış
bir də o cəhətdən dəyərli idi ki, o, sırf ədəbiyyat
bilicisi təki, ağlı kəsəndən bu işin
içində külüng vurub tər tökmüş kəs
sayağı, fikir və düşüncələrini
özünəməxsus səlislik və şirinliklə məclis
iştirakçılarıyla bölüşə
bilmişdi.
Mən o
lətif gündə, gözəl məclisdə Novruz müəllimə
qulaq asa-asa özümdən asılı olmadan təəccüb
edir, düşünürdüm, yox, onun bu keyfiyyətlərini
təkcə səriştəli natiq kimi qiymətləndirmək
ən azından insafsızlıq olar, dediyi hər
sözün çəkisini, dəyərini, ən
başlıcası da yerini bilən bu insan həqiqətən
də az-az rast gəlinən nadir şəxslərdən
biridir.
Amma yenə
də bilməzdim, inanmazdım, necə deyərlər yatanda
yuxuma belə girməzdi ki...
Günlərin
bir günü yazıçı dostlarımdan biri söz
salanda ki, deməzsən, Novruz müəllimin tutarlı qələmi
də varmış, özünəməxsus dəst-xətlə,
orijinal, oxucusunu dalınca
apara bilən, onu düşünməyə vadar
edən canlı,həyati lövhələrlə zəngin,
maraqlı hekayə və povestlər müəllifidir.Doğrudur,
mən bu xəbəri eşidib sevindim və eyni zamanda bir qədər təəccüb etdim: “
Başından aşan iş-güclə yanaşı həm
də yazı yazmaq üçün necə macal tapır? ” – deyə düşündüm.
Sözün açığı bunca
qayğının içində onun diqqətəlayiq bir sənət
əsəri yarada biləcəyi ehtimalına hələ də
şübhə edirdim.
lll
Nə
yaxşı ki, çox intizarda qalmadım və tezliklə ədəbi-bədii
jurnalların səhifələrində N.Nəcəfoğlunun
imzası tez-tez görünməyə başladı.Əvvəlcə
“ Azərbaycan ” da “ Səhra gəmisi ” (¹ 11-2010 ), az sonra “
Ulduz ” da “ Köhnə kişilər ” və “ Bir
qonaqlığın sərgüzəştləri ” (¹ 1- 2011 )
hekayələrini özümdən asılı olmadan təkrar-təkrar
oxudum və bəyəndim.
Hekayələrlə
tanışlıqdan sonra hiss etdim ki, “ Səhra
gəmisi ” müəllimin ən öncə
yazılmış qələm təcrübələrindən
birisidir.
“ Səhra gəmisi ” hekayəsinin mövzusu nəyə həsr
olunub? Müəllif
bu əsərində qarşısına qoyduğu
məqsədinə ürəyincə nail ola bilibmi?
Sadə
sujet üzərində qurulan hekayədəki hadisələr
müəllifin yetərincə bələd olduğu Şabran
rayonu ərazisində baş verir.Zülfüqar müəllimin
başçılıq etdiyi təsərrüfatda səkkiz dəvə
saxlanılır.Dəvələrin xasiyyəti, vərdişləri
təsərrüfatdakı başqa heyvanlardan fərqli
olduğundan onları saxlamaq da çətindir.Dəvələri
otarmaq, onlara xüsusi qulluq göstərmək vəzifəsini
Giryan kişiylə oğlu Şirxana həvalə ediblər.Ömür
boyu əlinin zəhməti və alnının təri ilə
ailəsini dolandıran Giryan kişi təsərrüfat rəhbərliyinin
hər bir tapşırığına can-dildən əməl
etməyə alışmış, eyni zamanda haqsız
sözü, yersiz danlağı özünə
sıxışdırmağı bacarmayan sadə bir kənd
adamıdır.O, yaxşı bilir ki,
Zülfüqar müəllim dəvələrin
üstündə yarpaq kimi əsir, onların hər bir hərəkətinə,
davranışına, hətta necə nəfəs
almalarına belə göz qoyub maraqlanır. “
Allah tərəfi, qoyun-keçi, mal-heyvan tələf
olanda ağzını açıb bir söz demir.Belə
hallarda biz çoban-çoluq utana-utana xəbər verib
vaysınırıq.Kişi isə acıqqlanıb deyir ki,
ziyana göynəməzlər, bilərəkdən
öldürməmisiniz ki! Amma kişinin atlara, dəvələrə
münasibəti başqadır...”
Hekayədəki
hadisə dəvələrdən birinin Şirxanın
gözü qabağında dəstədən ayrılıb dəniz
tərəfə götürüləndən sonra yoxa
çıxması ilə başlayır.Bax, elə bu adi əhvalatın
üzərində qurulmuş hekayə müəllifin
yaradıcılıq laboratoriyası haqqında oxucuda
geniş, dolğun təsəvvür yarada bilir.Hekayəni
oxuduqca, bir tərəfdən qan-tər içində
itmiş dəvəni axtaran və onu
tapacağına
ümidini büsbütün itirmiş Giryan kişinin
qorxu-ürküsü,,həyəcanı sənə də
öz başına gəlibmiş kimi sirayət edir, digər
tərəfdən dəvələrlə bağlı xeyli
maraqlı bilgilər əldə edib zənginləşirsən.
Dəvələr “ evə ocağa bərəkətdir...
Dizi güc, dırnağı bərəkət rəmzidir
”. Sən demə, dəvələr başqa heyvanlardan fərqli
olaraq sürüdəki köşəyi ( dəvə
balasını ) nəzarətsiz
qoymur, həmişə onu istənilən hər
hansı təhlükədən, yırtıcı heyvanlardan
daha etibarlı qoruyurlar.Axşamlar dincələndə belə
köşəyi ortalıqda saxlayıb özləri dövrələmə
otururlar ki, nəsillərinin davamı olan bala xata-baladan uzaq
olsun.
Dəvələr həm kövrək, həm də
çox kinlidirlər. “ Dəvələrin özlərinə məxsus qəribəlikləri
də var idi.Bir müddət öyrəşsin,
ziyanlığa getməsin, deyə ana dəvələrdən
birini, köşəyi olanı yatağa yaxın yerdə
hörükləyirdilər.O biri dəvələr və balası uzaqlaşanda
hörüklənmiş ana dəvə elə
ağlayırdı ki, heyvanın göz yaşı, həqiqətən
sifətində selə dönürdü.Vallah, insan elə
ağlaya bilməz.Ana dəvə ağlayır, həm də
tükürpədici səslə
bağırırdı.Bunları Zülfüqar müəllimə
danışanda, az qalmışdı ki, kişi özü də
dəsmal çıxarıb dəvəyə qoşulsun.Odur
ki, bunları öyrənən
gündən arpanı, buğdanı viran qoysa da, dəvələri
hörükləməyi, çidarda saxlamağı
qadağan etmişdi.Böyük dəvələri öyrədənə,xamlığını
çıxarana qədər neçə çoban dözməyib
qaçmışdı.Malabaxanların, ən çox da
Şirxanın sir-sifəti dəfələrlə dəvələrin
üfürdüyü tüpürcək selində
üzmüşdü.Şoğəriblər həm də hər
dəfə bir ləyən dolusu tüpürürdülər...
Şirxan
bir gün yaxın kəndə toya getmişdi.Bəxtəvərlik
edib babatca da içmişdi.Toydan qayıdıb böyük
erkəyi, nər dəvəni
oturub-durmağa öyrətmək üçün məşq
etmək istəmişdi.Dəvə necə
tüpürmüşdüsə , onun sir-sifətində,
boyun-boğazında salamat yer qalmamışdı.Həmin
gün geyindiyi yeganə xeyir-şər kostyumu isə işə-gücə
də geyinilməz hala düşmüşdü.Demə dəvənin
içkidən, içkili adamdan zəhləsi gedirmiş. ”
Bu əhvalat
məni ən azı 50 il qabaqkı dövrə apardı.O
zaman bizim Dəvəçi ( indiki Şabran ) rayonundakı “
Ətlik ” dediyimiz təsərrüfatda dəvə də
saxlanılırdı.Dəvə sürüsü
küçə qapımızın ağzından keçəndə
qaçıb gizlənirdik.Bununla belə dəvələri
uzaqdan-uzağa seyr etməkdən həzz alırdıq.Dəvələr
Dəvəçiçayla paralel uzanıb gedən
dağların arasındakı düzənliyə yayılar,
axşama kimi otlardılar.Onu da xatırlayıram ki, bir dəfə
dəvələrdən biri qonşuluqda yaşayan sərxoş
kişini küçədə qovub üzünə
tüpürmüşdü.Özünü bir təhər həyətinə
sala bilən kişinin canında dəvənin xofu uzun müddət
qalmışdı
Yuxarıda adlarını çəkdiyim digər iki hekayədə süjet xətlərinin cazibəliliyi diqqəti daha
çox cəlb edir.Bu yazıları istəksiz və həyəcansız
oxumaq mümkün deyil.Bir-birindən seçilən bədii
detallar, xalqımızın
şəhd-şəkərindən süzülüb gələn
lakonik ifadələr, təhkiyə forması hekayələrə
xüsusi rövnəq verib rəğbət qazandırır.
Artıq bu hekayələrdə daha yüksək peşəkarlıq
səviyyəsi duyulur.Hadisələrin
ardıcıllığı, onların arasındakı
keçidlər daha inandırıcı və oxunaqlıdır.Hiss olunur ki, müəllif boynuna
götürdüyü missiyanın məsuliyyətini dərindən
anlayır və bu prinsip və istəyə yazı prosesinin
bütün əzablarına qatlaşmaqla əməl etməyə
can atır.
Obrazın
– Bəhruzun diliylə nəql olunan “ Köhnə kişilər
” hekayəsi məni müəlliflə sanki daha da
yaxınlaşdırıb doğmalaşdırdı.Burada qələmə
alınmış hadisələr, təxəyyül tərzi,
obrazların sadə, lakin peşəkarlıqla
canlandırıla bilməsi məni də bir oxucu kimi uzaq
keçmişdə qalmış uşaqlıq və gənclik
illərimə qaytardı.Və elə bil birdən-birə
uzun müddətdir ki,içimdə dərin yuxuya dalıb
paslanmış duyğularım, hisslərim diksinib
ayıldı və gözlərim önündə mərhum
atamın üzüntü dolu, qayğılı, ciddi, eyni
zamanda aza da, çoxa da qane olub mehribanlıqla dolanan ailəmizin
varlığıyla nəfəs alıb yaşayan bu
kişinin nurlu çöhrəsi canlandı. O zamanlar, uşaq ağlımız , düşüncəmizlə
xoşagəlməz bir iş tutub nə boyda günahın
sahibi olsaq da atamız bizi söyməz , döyməzdi, amma ən
ağır cəza kimi onun kəskin deyilmiş bircə kəlməsi,
yaxud da adicə sərt baxışı hər hansı birimizə
səhvini anlamaq üçün genəbol kifayət edərdi.
“ Köhnə kişilər ” də də artıq rayonun rəhbər
işçisi kimi kəndə – valideyinlərinin
görüşünə xidməti maşınıyla gəlib-gedən
oğulun – Bəhruzun davranış zamanı
buraxdığı səhvinə görə bu gün
atasının hüzurunda körpə uşaq sayağı
müntəzir durması müasir gəncliyimiz
üçün örnək ola biləcək əhəmiyyətli
bir detaldır. “...Titrəməsəm də içimdən
iliyiməcən üşüdürdüm .
Bu üşütmənin isə düşməkdə
olan payız axşamının sazağına heç bir dəxli
yox idi. Duymuşdum, bilirdim ki, mənə olan sonsuz istəyinə rəğmən
atam bu hərəkətimi səsə salmadan
ötüşdürməyəcək ...”
Oğul – Bəhruz səhv eləmirdi. Az
keçmiş atası – Nəcməddin kişi əsib
coşmuşdu. “...Atam birdən mənə tərəf
dönərək özünəməxsus ötkəm səsi ilə:
–Ə, Bəhruz,
bir mənə bax! Sən kimsən ki, mənim qapımda qonağıma söz deyirsən,
evimə gələnə irad tutursan ? –deyə
acıqlı-acıqlı dilləndi.
Oturanlardan səs çıxmırdı. Mənim isə
nitqim qurumuşdu. Kişi azca ara verib sonra mənə bir də kükrədi:
–Bilməşmişik
vəzifən varmış, olsun da, o
özünçündür. Səni burdan indicə
qovardım, –həyətdəki kişilərə işarə
edərək : –Ancaq qurban edirəm
başıma yığışan bu hampalara ...”
Bu yerdə
hardansa və nədənsə fransız
yazıçısı Jül Renarın (1864-1910) bəlkə
də indiki məqam üçün o qədər də
münasib olmayan bu sözlərini xatırladım
: “ Yaşım çox olsa da, bələdiyyə
seçilsəm də, jandarm görəndə canıma
üşütmə düşür ”.
Şübhəsiz ki, atalar övladlarından incisələr
də və hətta bu səbəbdən nə qədər
coşub-daşsalar da, son məqamda yenə də
uşaqları üçün darıxar,
narahatçılıq keçirərlər. “ ...Aradan
iki bazar ötürmüşdüm. Kəndə
gedə bilməmişdim.
Üçüncü
bazar günü ərəfəsində atam telofon
açıb:
–Daha evə
gəlmirsən , –deyə azca giley
qarışıq qayğılı səslə dilləndi. –görünür işin çoxdu?
Atamın
sözünü təsdiqlədim:
–Elədir,
başım bir az qarışıq olub ,
çatdıra bilməmişəm , bu həftə gələcəyəm.”
N.Nəcəfoğlunun
qurduğu süjetlər, yaratdığı obrazlar əslində
bizim hər addımbaşı rastlaşdığımız
həyati əhvalatlardan qaynaqlanır və bu əhvalatların
qəhrəmanlarını bizə doğmalaşdıran,
sevdirə bilən yazıçı qələminin uğurlu
nəticəsidir.Müəllifin dili sadə, eyni zamanda xalq
deyimləriylə zəngin və aydındır.Dilin
aydınlığı isə aydın təfəkkürün
bəhəridir.Ürəkdən qələmə alınan hər
bir əsər gec-tez öz qiymətini alır və qəlblərə
yol tapır.Bu mənada “ Bir qonaqlığın sərgüzəştləri
” hekayəsi də yüksək yazıçı erudisiyası
ilə işlənmiş oxunaqlı əsərdir.Obrazlar
canlı, bədii detal və priyomlar yerli-yerində, bir
sözlə əsəri oxuduqca bütün baş verənlər
kino lenti kimi gözlərin önündə canlanır və
istər-istəməz özünü də bu hadisələrin
içində görürsən.
Hekayədə
“ Şəhər soy ” şirkətlər qrupunun kollektivi
onlarla yanaşı “ eyni işləri yerinə yetirən,
dünyanın o başından vurub bu başından
çıxan, nə çöldə, nə də evdə, yəni
burada – doğma yer-yurdumuzda ” da gözlərini açmağa
imkan verməyən “ Amador ” şirkətini qabaqlamaq istəyiylə
əcnəbi iş adamları ilə yaxınlaşmaq, onlarla
işgüzar əlaqələr yaratmağa
çalışır.Elə bu məqsədlə Abdulla
müəllim dəridən-qabıqdan çıxıb
öz evində şahanə məclis qurur və oturub “ bəxtəvər-bəxtəvər
” xarici qonaqların da iştirak edəcəyi bu məclisin
hansı təntənə ilə açılacağı,
sonra da necə idarə ediləcəyi barədə xoş xülyalara dalmaqla məst olduğu halda, məclis başlar-başlamaz hərəsinin ağzından bir avaz gələn həmkarları
tərəfindən əcnəbi qonaqlarının
qarşısında gülünc vəziyyətə
düşür, hörmətdən salınır.
lll
Son vaxtlar
N.Nəcəfoğlu ilə ara-sıra görüşlərimiz
olur.Şabranda keçirilmiş bir neçə mədəni-kütləvi
tədbirlərdə, o cümlədən “ Mədəniyyət
sarayı ” nın, “ Kitab evi ”
nin, XII əsr mütəfəkkir şairi Əfzaləddin
Xaqaninin ( 1120-1199 ) heykəlinin açılışlarında
dəvətlilər arasında mən də iştirak etdikdən
sonra bir neçə dəfə Novruz müəllimlə
çay süfrəsi arxasında oturub yaradıcılıqla
bağlı şirin söhbətlər edə bilmişik.Və
bu zaman onun özünəməxsus
dünyagörüşü, qeyri standart mülahizələri
məndə daim ciddi maraq oyadıb.Novruz müəllimin fikrincə
“ əsl qələm sahibi dünyanı
olduğu kimi görmür, onun öz bildiyi, öz
tanıdığı, özünün təsəvvür
etdiyi qeyri-adi, bambaşqa bir dünyası olur.Hamının
görüb bələd olduğu bu dünyanı elə
olduğu kimi qələmə alıb oxucuya təqdim etmək
kimin nəyinə lazımdır?”
Tanınmış ədəbiyyat
adamlarının dedikləri, yazdıqları hikmətli
sözlər, aforizmlərlə də zəngin olan
yaddaşı var Novruz müəllimin.Söhbətlərimizin
birində Kamal Abdulladan gətirdiyi bir sitat mənim də
beynimə paslı mismar kimi necə batıbsa, çətin
ki, havaxtsa çıxarıla bilsin: “ İnsanın ən təmiz
anı yəqin ki, yaratdığı andır.Bu zaman heç
kəsi aldatmaq, yaman düşüncələrə dalmaq,
şər barədə düşünmək mümkün
deyil.Və bu zaman bəlkə
ona görə təmizlənirsən ki, hər şeyi
unudursan, hər şeydən təcrid olursan.Yalnız
özün-özün üçün qalırsan.Heç
kim və heç nə səni maraqlandırmır.Gözlərin
və nəzərin ətrafı seçmir, sən ətrafa
yox, öz içinə baxırsan: elə bil burda hər
şeyi ilk dəfə görürsən və bu ilk dəfə
gördüyün yerdə gəzməyə başlayıb nəyisə
axtarırsan.Bu zaman sən əsər yaratmırsan, sən
özün özünü yaradırsan. ”
lll
Bir
neçə il bundan əvvəllərədək bədii
yaradıcılığnı üzə çıxarmağa
tərəddüd edən N. Nəcəfoğlu bulud
ötdükdən sonra görünüb parlayan ulduz kimi birdən-birə
çoxlarını təəccübdə qoydu
. O, “ Azərbaycan ”, “ Ulduz
”, “ Qobustan ” kimi jurnallarda, “ 525-ci qəzet ”, “ Kaspi ” və digər
nüfuzlu mətbuat orqanlarında dərc etdirdiyi hekayə və
povesltləri , esse və
publisistik yazıları ilə ədəbi ictimaiyyətin nəzər-diqqətini
özünə cəlb etdi. Onun rus dilinə tərcümə
olunmuş bir neçə hekayəsi “ Literaturnıy Azerbaydjan ” jurnalında işıq üzü gördü.
Qardaş
Türkiyədə “ Çarəsiz yolçu ” adlı irihəcmli povest
və hekayələrdən
ibarət kitabı, həmçinin “ Kardeş kalemler ”, “ Hecə
”, “ Berceste ”, “ Çınqı ”kimi ədəbiyyat dərgilərində
türkcədə yaradıcılığından nümunələr nəşr olundu.
Yazıçı
“ Bir qış gününün xatirəsi ...” ( 2010 ), “
Yollar uzanan gün ...” ( 2011 )
kimi povest və hekayələr, “ Dünya duracaq yer deyil ...”, “
Sinqapur böyük dünya şəhəri, iddialı
ölkə ”publisistik kitablarından sonra “ Ötən günlər
”dəftərindən “ Keçən cavan çağım
ola ”adlı, sayca 6-cı nəfis
tərtibatlı kitabı ilə oxucularının
görüşünə gəlmişdir.
Sonsuz
maraqla, demək olar ki, birnəfəsə oxuduğum bu
kitabı başa çatdırar-çatdırmaz yadıma
ingilis materialist filosofu
Bekon Frensisin (1561-1626 ) belə bir hikmətli kəlamı
düşdü: “ Bəzi kitabları dadmaq, bəzilərini
elə-belə udmaq olar, amma az miqdarda kitabı yaxşı
çeynəmək və həzm etmək lazımdır. ”
Odur ki, kitabı ikinci dəfə tələsmədən, həqiqətən
də “ çeynəyə-çeynəyə
” oxumaqla yaxşıca həzm etməyə
çalışdım.
Kitabda
yaşanmış bir ömrün ötən günlərinə,
aylarına, illərinə bir növ səyahət olunur,
zamanın ayrı-ayrı anlarına qırılıb səpələnmiş
boyunbağı dənələri tək
ağlı-qaralı, acılı-şirinli xatirələr
müəllifin – Bəhruzun diliylə nəql edilir.
Povest-portretin
redaktoru yazıçı Aydın Tağıyev əsərlə
bağlı yazdığı ön söz əvəzində
mənim ürəyimdən keçənləri daha
dürüst və obrazlı şəkildə ifadə edib: “ Həcmcə o qədər də böyük
olmayan – Kəlbi əminin maraqlı, yaddaqalan və unudulmaz
obrazını bədii sözün gücü ilə
çox dolğun yarada bilib.Əsərin qəhrəmanı Kəlbi
əmi ilə bağlı müəllifin yaddaşında qalan həssas, bəzən
hüznlü, bəzən məzəli hər bir xatirə bu
azman kişini, müdrik el ağsaqqalını oxucuya daha da
doğmalaşdırır.
Hər bir xatirədə oxucu həm də
yazıçının qəhrəmanına qarşı həssas,
diqqətli, bəzən məftunluq həddinə çatan
münasibətini, hörmət və ehtiram dolu
obrazını da görür və bu da əsərin qəhrəmanı
ilə yanaşı xatirələr müəllifinə,
yazıçıya oxucuda hüsn-rəğbət oyadır.
Povest-portretdə
həm də torpaq sevgisi ağsaqqala, el-obaya
bağlılıq, həyat, zaman barədə
düşüncələr, doğulub boya-başa
çatdığı, əzəli və əbədi vətənimiz
Azərbaycanın dilbər guşələri-dağları, əsrarəngiz
təbiəti, gözəllikləri, elə dağlar qədər
uca və saf adamları, müqəddəs ocaqları, adət
və ənənələri də şirin , oxunaqlı və
koloritli bir dillə az qala tərənnüm olunur”.
Əsəri dəfən-dəfən oxuduqca
Kəlbi əmi ilə
bir az
da yaxınlaşıb doğmalaşdım və eyni
zamanda dərin təəssüf hissiylə
düşündüm, görən səbəb nədir
ki, gün-gündən belə mərd, etibarlı, həm də
sadəlövh insanlarla az-az rastlaşırıq.Heyflər
olsun ki, bu günümüzün əksər adamları Kəlbi
əmiyə xas olan saf, təmiz duyğulardan məhrumdular.
Gümüşü
rəngli eşmə
bığları girdə sifətinin ortasını yoğun
tağ kimi ikiyə bölüb qulaqlarına qədər gəlib
çatan boylu-buxunlu, qollu-qüvvəli bu nəhəng
kişinin alıcənab hərəkətləri ilə
yanaşı qəribəlikləri də çoxdur. O, hər
adamla oturub-durmaz, hər adamı bəyənib sirrini verməz,
hər adamın evində çörək kəsib əlindən
su içməzdi. Natəmiz adamları sevməz,
onlardan çimçişərdi.
“ ...
Günlərin bir günü Kəlbi əmiyə suyunu
çox bəyəndiyi bir bulaqdan pinti bir adamın
ağzını söykəyərək su içdiyni xəbər verdilər. Kəlbi əmi o gündən, susuzluqdan yansa da, bir də
o bulaqdan su içmir. Ələşrəf o
bulağı “ bulayıb ”, –deyib durur.
Ot
biçini vaxtı əyninin pencəyini çıxarıb
ağacın kölgəsində səliqə ilə yerə
sərir. Xasiyyətinə bələd olan yoldaşlarından
biri Kəlbi əminin təzə pencəyini
çınqıtmaq üçün başı
yarıkeçəl, ağzının suyu axan Ələşrəfin
papağını götürüb kişinin pencəyinin üstünə qoyur. Öynə vaxtı Kəlbi əmi əynini
soyunduğu yerə dönəndə Ələşrəfin
papağını pencəyinin üstündə görür.
–Kimindi? –
soruşur.
–Ələşrəfindi. – deyirlər.
Əlindəki kərəntinin ucunu papağın
qulağının ipinə keçirib bir qədər
aralıdan keçən çaya qolaylayır.
Heç pencəyə tərəf gözünün
ucuyla belə baxmadan çıxıb gedir. Axşam evə
pencəksiz dönür.
“ Kəlbi əminin gözəl “ avtoruçkaları ” var idi. Onları nə vaxt, hardan aldığını
bilmirdim. Yəqin ki, satıldığı yerdə
rastlaşıb “ qomu ” ilə
almışdı. Bu gözəl avtoruçkalar
da, yəqin ki, yaxşı da xətt salırdı,
yazırdı. Bu sözləri ona görə ehtimalla
deyirəm ki, o “ avtoruçkalardan ” ancaq Kəlbi
əmi özü istifadə edərdi. İstifadəsi
də yalnız hansı zərurətdənsə ortaya
çıxan bir sənədə imza atmaq olardı.
Kəlbi əminin kolxozdan alacağı varmış.
...Kəlbi əmi ilə kəndin mərkəzindəki məktəbin qabağında rastlaşan kolxozun xəzinədarı ödəniş cədvəlini çıxarıb papkasının üstünə qoyur. Qələmini də Kəlbi əmiyə uzadır ki, bəs imzala, pulunu al. Kəlbi əmi isə kişinin uzatdığı qələm ilə imzasını atıb pulunu almaq əvəzinə qayıdıb kolxozun xəzinədarına deyir ki, bir az səbir elə, gözlə, adam göndərim evdən “ kitayiski ” ruçkamı gətirsinlər, imza atıb pulumu alaram. Xəzinədar da bu hörmətli şəxsin işin sonunda “ göstərəcəyi səxavəti ” nəzərə alıb keçib bir kənarda dayanaraq səbrlə Kəlbi əminin avtoqələminin gəlişini gözləyir...”
Kitabdan sitat gətirdiyim yuxarıdakı sətirləri oxuyarkən yadıma şahidi olduğum başqa bir əhvalat düşdü. Şabrandakı kitab evində dostumuz, yazıçı-dramaturq Elçin Hüseynbəylinin yeni kitabının “imza günü ”tədbiri keçirilirdi. Bir neçə gün əvvəl əldə etdiyim “ Yollar uzanan gün ... ” və “ Sinqapur – böyük dünya şəhəri, iddialı ölkə ” adlı N.Nəcəfoğlunun yeni nəşr olunmuş kitablarını öz qələmimlə qarışıq tədbirdə görüşdüyüm müəllifə uzadıb avtoqraf yazmasını xahiş etdim. O isə qələm tutduğum əlimi görmürmüş kimi uzanılı qoyub tələsmədən qoltuq cibindən özünün çernillə yazan “ avtoruçkasını ” ( nə bilim, bəlkə də “ kitayski ” idi ) çıxardıb səliqəli xəttiylə hər iki kitabda ürək arzularını yazdı və imzasını atdı. Heç bir şübhə yeri olmadan inanıram ki, avtoruçkaya olan bu həvəs və istəyi sevimli həmkarımız Novruz müəllimə elə Kəlbi əmisindən nişanə qalıb.
Özünə və sözünə sədaqətli qələm dostumuz Novruz Nəcəfoğlu yaradıcılığının məhsuldar dövrünü yaşayır.Şübhə etmirik ki, o, bundan sonra da özünün qədirbilən oxucularını yeni-yeni uğurlu əsərləri ilə sevindirəcək.
Nizami
ƏLİOĞLU
525-ci qəzet.-
2013.- 28 sentyabr.- S.22.