Sözün dörd
havası varmış...
“Onda Kür çayı evimizin
yanıyla axırdı...
Axşamüstü çimib evə qayıtmışdıq. Uşaqlar şeir yazdığımı anama xəbər verdilər.
Anamın düyünlənmiş qaşlarını görəndə,- biləmmədim, sevincdən idi, ya heyrətdən, “doğrudanmı şeir yazırsan” sualı qarşısında susub qaldım, çünki səsim qırılıb içimə dağılmışdı, cavab verə bilmədim.
İlk şeirlərim çıxmışdı, anam yazıları oxuyub üzümə baxdı:
– A bala, bunları Səməd Vurğundanmı köçürübsən?
Utandığımdan içimə çəkilib niyə şeir yazdığımı sorğuladım, cavab verə bilmədim”.
Bu səmimi etirafın
müəllifi şair
Nurafizdir. Və o, “sən niyə
şeir yazırsan” sualına cavab vermiş olsaydı, mənim zənnimcə, ona şair demək
qətiyyən düz
olmazdı. Çünki bu dünyada bircə şairliyin mənbəyi olmadığı
kimi, mənsəbi də yoxdur. Dünyanın heç bir
şairi şeir yazmağa başlayanda bunu nədən ötrü etdiyini, onu vəcdə gətirən bu ilhamın haradan gəldiyini və tədricən, günlər,
aylar, illər keçdikcə ürəyindəki
sözləri poeziya dili ilə əyan
etdiyini biləmmir.
Bircə onu bilir ki, şairlik
peşə deyil, lap elə sənət də deyil, bu Allah tərəfindən
sənə göndərilən
ilahi bir əzabdır. Elə bir əzab ki, səni ağrıdan
qədər də sevincə qərq edir, səni saflaşdırır.
Nurafizin şeirlərini oxuyanda da (“Sözün dörd havası”, Bakı, 2012) qəlbini, hissini, ruhunu şeirə təslim edən bir insanın
səsini, pıçıltısını
eşitdim. “Sən
niyə şeir yazırsan” sualı onun kitabının sonuncu səhifəsini qapayanda mənim üçün daha suala dönmədi. Çünki qarşımda həm
bütün şeirlərin
ruhunu bir araya gətirə biləcək bir obraz hasil oldu-bu
şairin öz obrazıdır ki, ondan hər bir şeirinə hissə-hissə paylaya bilib.
BİRİNCİ
HAVA: “Dərdini qalın
elə”. Bu şeirləri
bütövlükdə PAYIZ
LİRİKASI adlandırmaq olar. Burada xatirələr, ömrün
keçən günlərindən
acılı-şirinli nyüanslar
diqqəti cəlb edir. Rüstəm Kamal demişkən: “Nurafizin keçmişə
qayıdışı evə,
ilkinliyə qayıdışdır.
Çünki əzələ, ilkinliyiə qayıdış
bugünlə bütün
keçmişin əlaqəsini
yaşamaqdır”.
Nurafiz deyir ki:
Ömrümüzdən vaxt üyütdük
Özümüzə yol varmağa.
Dərd
faizsiz kreditdi,
Ömür çatmaz qaytarmağa.
Özümüzü aldatmışıq,
Batmışıq neçə günaha.
Kor qisməti adlatmışıq,
Demə, bu gündən sabaha.
İçiləsi and yerimiz,
Söyməyə də baxt qalmadı.
Sənsizlik dözmək öyrətdi,
Yaşamağa vaxt qalmadı.
Əlbəttə, şəxsən mən şeirdə “kredit” sözünün işlənməsinin
tam əleyhinəyəm. Amma həmin söz bu şeirdə yerinə düşür.Doğrudan
da, insan özünü dərk edənə qədər böyük bir ömür yolu keçir, şübhələr,
tərəddüdlər, yerli-yersiz
nigarançılıq hissləri,
gah sevinc, gah da qəm
gətirən günlər,
aylar...bunlar bir-birini əvəz edir və bir
də görürsən
ki, ömrün sonudur. “Yaşamağa
vaxt qalmayıb”.
Əslində, elə
bütün bunlar,elə yaşamaq imiş...
Nurafiz dərddən
də çox yazır, amma mən ona qətiyyən
DƏRDLİ ŞAİR deyə bilmərəm. Deyir ki: “Dərdi çəkə bildinsə,
buna da şükür
elə”.
Nurafizin
şeirlərində adı
tez-tez çəkilən
çəkilən,onun
əksər şeirlərinin
ruhuna hopan bir obrazın görüntüsü var. Bu, AYRILIQ obrazıdır. (Bu adda üç şeiri də var). Onun alim həmyerlisi Vəli Musayevin,qələm
yoldaşları Arif Mustafazadənin, Valeh Hacıların, Akif Səmədin, Eyvaz Əlləzoğlunun, Rafiq
Tağının xatirəsinə
həsr etdiyi şeirlər ənənəvi
vida-nekroloq şeirlərinə
oxşamır. Dediyim AYRILIQ obrazını
tam təsəvvürə gətirir.
Rafiq Tağıya həsr etdiyi şeir budur:
İçimizdə yatmışıq,
Kim oyatsın yatanı?!
Günah
sözü ah çəkir,
Qələm sözdən utanır.
Bıçaqlanan ümidin
Gözləri qan çanağı.
Güldürməyin sükutu,
Söz olar qançır, axa.
Bu yerin üstü şaxta,
Hər vaxtı,
anı tilsim.
Torpağı çək üstünə,
Torpağın qanı gülsün.
İKİNCİ
HAVA: “Ömür sıxıntısı”.Nurafizə
ŞAİR deməyə tam haqqımız çatır
doğma kəndi Təhlə, o kənddəki
anası, o kəndə
doğru yol gedən qatar,
oradakı ağaclar, quşlar və kəndlə özü arasında yaranan ayrılıqlar bu şeirlərdə poetik səmimiyyətlə diqqəti
cəlb edir. Yeri gəlmişkən deyim ki, kənddən
ayrılan və ömrü boyu şəhərdə yaşamağa
məhkum olan oğulların hissləri,
duyğuları, kədərli
sıxıntıları 70-80-ci illərdən çox şairlərin(özü də
əksərən cavanların)
şeirlərində öz
əksini tapmışdı.
Nurafizin şeirlərində də
bu motivlər diqqəti cəlb edir. Amma təkrarçılıq elementləri
nəzərə çarpmır,
Nurafiz çalışır
ki, təzə söz desin, hissini, duyğusunu, ayrılıq həsrətini
obrazlı şəkildə
ifadə eləsin.
Təhləlilər, bircə günlük yığışın,
Təhlədəki bu ocağın
başına!
Qoy, çox olsun burda tünlük, yığışın,
Əl söykəsin,
qocaları qaşına.
Bağlı qalan qıfılların
pasını
Yusun sevinc gözyaşları bu axşam.
Perik düşsün qapılardan
lal sükut,
Palçıq olsun ayaqlara bulaşan.
Hər qapıya bir açardan muştuluq,
Hər dodağa “şükür”
sözü pay olsun.
Hürməyi də yadırğayan
itlərin
Kal səsindən
yollarımız bayılsın.
Nurafiz şeirlərində qətiyyən
filosofluq etməyə
can atmır. Buna ehtiyac da qalmır.
Çünki onun olum-ölüm,
varlıq-yoxluq, xeyir-şər
və bu tipli əbədi təzadlar üzərində
düşüncələri Şairin içində bir Filosof əyləşdiyini
də bizə əyan edir. Amma bu Filosof təzə
bir “fəlsəfə”
yaratmır, yaşadığı
ömrün, günün
həyat təcrübəsini
ümumiləşdirir. Deyir ki:
Qurbanlıq toğlu tək
sığınıb ömrüm
Bıçaq tiyəsindən səbrimə
qədər.
Özümdən –özümə minillik
yol var,
Bir addım
yol qalır qəbrimə qədər.
ÜÇÜNCÜ
HAVA: “Vaxtın yedəyində”.
Bu bölmədəki şeirlər ruhən ikinci bölmədəki şeirlərin davamıdır.
Yenə də kəndlə, ana ilə bağlı xatirələr dil açır.Ancaq “Ömür
sıxıntısı”nda gündəlik
həyatdan gələn
reallıqlar diqqəti
cəlb edirsə, “Vaxtın yedəyində” bölməsində biz romantik
duyğularla qarşılaşırıq.
“Yuxusu bal dadan
bir kənd axşamının” seyrinə
dalırıq, bu kənd axşamı “Daş, ağac diliylə nəğmə
oxuyur”.Xüsusilə KÖÇlə
bağlı şeirlər
romantik duyğulardan yaranıb.
Öncə qeyd etdim ki,
Nurafiz payız duyğulu şairdir. O, payıza
çoxlu şeirlər
həsr edib. Amma təkcə buna görə yox, hissləri, duyğuları
etibarilə payızlı
şairdir, ötüb-keçən,
amma izi hələ də ürəklərdə qalan
xatirələr, Təhlə
ilə bağlı düşüncələr, analı
hisslər...bütün
bunlar elə bil sarı yarpaqlara,
xəzan çiçəklərinə
bənzəyir.
Elə ki, payız gəlir,
Sınır gözün kilidi.
Ağaclar köks ötürür,
Yarpaqlar ah kimidi.
Durna qatarlarının
Səfində yol göz yorur.
Gümanların əlində
Əsir olur söz yolu.
Dönüb baxdım arxaya,
Bir duman yol gəlirdi.
Dağlar
da anam kimi
Arxamca dikəlirdi.
Nəhayət, DÖRDÜNCÜ HAVA: “Ömrün
gözləmə zalı”.Bu
bölmədə Nurafiz
özünü çox
sərbəst hiss edir.
Sanki oxucu ilə
söhbətinin başa
çatmasına tələsirmiş
kimi həyat, vaxt, zaman, söz,
təbiət, ayrılıq,
həsrət-ümumiyyətlə onu düşündürən
bütün məsələlərə
bir də qayıdır, bir də urvatlı bir söz deməyə
cəhd edir. Xüsusilə, anasının ölümüylə
bağlı şeirlər
təzə bir kədərlə səni çulğalayır. Maraqlıdır ki, o biri bölmələrdə
ANA sağ idi, dipdiriydi, oğul yolu gözləyirdi, doğrudan da bilinmirdi ölümü.
Amma burada Anasızlıq havası vurur səni.
Nurafizin şeirlərinin əksəriyyəti
bizim doğma hecamızdadır. Amma o, sərbəstdə də özünü sərbəstçi kimi apara bilir.
İnadımın
göz yaşı damır
səbrimin ovcuna,
Təsəllimin qıçı sınıb
gələ bilmir
dilimin ucuna.
Bu bıçağın ucunda
sükut intihar edib,
ağzından qan iyi gəlir.
Nurafizin şeir dilində, ifadə tərzində ara-sıra nahamvar ifadələr, sözlər,
kal-küt misralar olsa da, ümumən
şeir ləfzi səni təmin edir. Olsun ki, onun bir çox şeirlərində obrazlılıq
zəif nəzərə
çarpsın, amma istər öz səviyyəsində yaxşı
və ortabab şeirlərinin hamısında
bir istilik var. Onun adı SƏMİMİYYƏTDİR.
Kitabdakı ən sonuncu şeirin adı “Əllərimin göz yaşı”dı. Bu şeirdə
şair günlərin
birində bağçada
güllərin qol-qanadını
sındıran bir uşağa sillə vuran əllərin...sonradan dərin peşimançılıq hissi
keçirməyindən söz
açılır. Əlbəttə, olsun ki, bu
mövzuda haçansa
şeirlər yazılıb.
Ancaq o şeirdə ƏLLƏRİN
GÖZ YAŞI ifadəsi var. Və Nurafizi də bir şair
kimi həyatda, gerçəklikdə, dünyaya,
bu dünyadakı gözəlliklərə, xatirələrə,
dünənə, sabaha
baxışında belə
şairanə ləfzi
saxlamağı arzu edirik.
Vaqif YUSİFLİ
525-ci qəzet.- 2013.- 11 yanvar.- S.7.