"Ömrün
qatarı" - ömrün karvanı
"Ömrüm" kitabından sonra Nəzakət Məmmədova
ikinci kitabı olan "Ömrün qatarı" ilə oxucuların görüşünə
gəlib. Nəzakət xanımın şeirləri
üçün bir tarix yazmaq lazım
gəlsəydi, o zaman
"50 yaş" yazılsa,
daha uyğun olardı. Çünki onun şeirləri
bu əlli yaşın içində
ərsəyə gəlib,
arzu və istəkləri ilə poetikləşərək əlli
ilin izlərini əks etdirir. Kitabda verilən "Ömrün
qatarı" poetik adı də zahirən sadə görünsə də, dərin fəlsəfi bir məna daşıyır.
Ömrün qatarı
öz sürəti ilə elə hərəkət edir ki, onu geri
döndərmək, istədiyin
kimi məcrasını
dəyişmək olmur.
Bu qatar sənin
yükünü uşaqlıqdan
çəkə-çəkə gəlir, haraya nə zaman çatacağını
söyləməyi də
bir müəmmaya döndərir.
"Ömrün qatarı"ndakı
şeirlər məna-məzmununa
görə rəngarəngdir. Bu şeirlərdə ömrün
müxtəlif məqamları
ilham və səmimiyyətilə qələmə
alınmış, poetikləşib.
Ata yoxluğu, ana nəvazişi, ana yoxluğu, bacı, dost, övlad məhəbbəti,
ailə qayğıları,
daha nələr, nələr… Uşaqlığın
sevinci, dəcəlliyi,
həyat sevgisi, Vətən, torpaq, yurd sevgisindən tutmuş bir ana-övlad sevgisi, övladının əsgər
olması ilə ananın yaşadığı
"Əsgər anası"
sevgisi bütün çalarları, öz poetik yükü ilə Nəzakət xanımın şeirlərinin
cövhərindədir.
Şeirlər ömrün uşaqlığından
yol alan
bir ömür karvanı, müasir dillə bir ömür qatarıdır.
Yola düşən bu ömür karvanı bir də geri
qayıtmayacaq, uşaqlıq,
həyat eşqi ilə dolu gənclik
illərinin yükünü
çəkə-çəkə sonu bəlli olmayan bir qatarla
yol gedərək, yaşanan anları poetikləşdirəcək, bütün
səmimiyyəti ilə
oxucusu ilə dil tapıb, ünsiyyət bağlayacaq:
...Bu ömür qatarına,
Kimlər, harda minəcək.
Kimi yarı yoldaca,
Kimi sonda enəcək.
...Kaş yolunun üstündə,
Acı rüzgar
əsməsin.
Qoy ömür qatarını,
Ümid çəkib aparsın.
"Ömrün qatarı"nda
Nəzakət xanımın
doğma torpağa,
el-obaya, həyatın
mənasını təmizlikdə,
qurub-yaratmaqda görən
adamların həyatına
həsr edilmiş ictimai məzmunlu şeirləri xüsusilə
seçilir. Bu şeirlər
ifadə və məna tərzləri ilə səciyyələnir.
Bir adam varmı
ki, diləksiz olsun,
Arzusuz adam yox
bu kainatda -
Arzumun şirini-şəkəri çoxdur,
Arzular yaşadır məni həyatda-
deyən
Nəzakət xanımın
ictimai məzmunlu şeirləri içərisində
Milli Ordumuzun zabiti olan oğlu
Ramilə həsr etdiyi "Zabit anasıyam mən" şeirində Ana sevgisi, Vətən sevgisi ilə bütövləşərək,
bir vəhdət təşkil edir:
Beşiyini asmışam, gözüm
tək qorumuşam,
Yuxusuz gecələri
gündüzlərə qatmışam.
Şirin-şəkər balama həzin layla çalmışam,
Beşiyinə, laylana, övladına
bağlanan,
Zabit anasıyam mən!
Şükür, sənin yanında
alnım açıqdır,
Vətən,
Bir cəsur,
bir qəhrəman oğul böyütmüşəm
mən.
Bir qarış torpaq üçün canını
fəda edən,
Bayrağına, himninə, şərəfinə
and içən,
Zabit anasıyam mən!
Düşmənə "göz dağı"san, gücümsən,
qüvvətimsən,
Ürəyimin təpəri, gərəyim,
köməyimsən.
Vətənin "dar günü"ndə
səsinə hay verirsən,
Bu torpağa, bu elə, bu Vətənə
balğısan.
Səni
Vətənə verdim,
Sən Vətənin oğlusan!
Nəzakət xanımın şeirlərində
həyat və onun təzadlarına baxış gah üsyankar ifadə, gah da mülayim,
düşüncəli tərzdə
poetikləşir. Bu üsyankarlıq
xüsusən "Gözün
yaddaşı" şeirində
daha qabarıq şəkildə səslənir:
Gözümün səsindən qulaq
tutulur,
Bu kimin gözüdü
İraqdan baxır?
Çıxası gözlər var
- Qarabağdadı,
Oymalı gözlər var, qıraqdan baxır.
"Dərd" şeirində
isə Nəzakət xanım "dərd" sözünü incə bir eyhamla poetikləşdirir:
Deyirlər hər dərdə
məlhəm zamandı,
Bəs zaman dərdləri niyə azaltmır?
Niyə
dərd üstünə
dərdlər qalanır,
Zamanın gücümü dərdlərə
çatmır?
Onun şeirlərində
təbiət gözəlliklərinin
poetik təsviri səmimi şəkildə
mənalanır. Təbiət, onun dağı-daşı,
yaranışı mövzusunda
olan "Payız",
"Bənövşə", "Qar yağır", "Həmdəmim dəniz"
kimi şeirlərinin hamısı təbiətin
özü kimi təzə-tərdir.
Qar yağır,
Naxışlı, dümağ,bəmbəyaz,
Torpaq bərəkətə
bələnir, yatır.
Çılpaq ağacların qol-budaqları,
Bir ana hənrinə bələnib
yatır.
Payızı isə bərəkət,
toy-düyün ayı
kimi səciyyələndirir:
Onu çox gözləyib nişanlı qızlar,
Kim deyir əlləri
boş gəlib payız?
Bərəkət fəslidi, toylar
fəslidi,
Açın qapıları, xoş gəlib payız.
"Ömrün qatarı"
kitabındakı bir cəhət xüsusilə
diqqət cəlb edir. O da insandır.
Bu şeirlərdəki insan sözün əsl mənasında qürur hissi ilə, ən səmimi sözlərlə
qeyd edilir. Bu insan bizim mənəvi dünyamız,
şanımız-şöhrətimiz, sabahlara inamımızdır.
Bir bu gün var
- yaşayıram bu günümlə,
Bu günümə sığınıbdır
keçmişim də, dünənim də.
Bir sabah var
- ümid atın
sabahlara çapacağam.
Mən ömrümü sabahlara bağlıyıram,
İtirdiyim hər nə varsa,
sabahımda tapacağam.
Kitabın bir fəsli "Haçansa sevgi şeirləri də yazdım" adlanır. Buraya Nəzakət xanımın
"Küsmüşəm", "Ölənə qədər",
"Oldu", "Qəmin
yanında", "Sevgidən
ağla", "Bəhanə
gəzmə", "Gecikdin",
"Sən getsən",
"Deyiləm", "İstədim",
"Sevgidən danış"
kimi şeirləri toplanmışdır.
Şeirlər kövrək, həzin bir sevgi macərasını
xatırladır.
Ay ömrümə nur çiləyən,
Sonra gün-gün puç eləyən,
Elə getdin - köç eləyən,
Durnalar da yalan oldu.
Təmkinlə, səmimiyyətlə, giley-güzarsız
deyilən bu misralarda sevənlərin özünə götürəcəyi
çox məna ifadə edilir.
Səninlə biz elə doğmalaşmışıq,
Səndən özgəsini görən
deyiləm.
Ruhumda, canımda yerin başqadır,
Yerini heç
kəsə verən deyiləm.
- misralarındakı səmimiyyət, saflıq
Nəzakət xanımın
məhəbbət lirikasındakı
incə bir nəzakətin ifadəsidir.
Maarifə HACIYEVA,
filologiya elmləri
doktoru, professor
525-ci qəzet.- 2014.- 17 aprel.- S.7.