Ekran nağılları
(Kinorejissor Tofiq İsmayılov – 75)
1939-cu ildə
Bakıda qulluqçu ailəsində anadan olub 190 saylı orta
məktəbdə oxuyan Tofiq İsmayılov müharibədən
sonrakı illərin əzab-əziyyətlərinə sinə
gərməklə boş vaxtlarını dram dərnəyində
keçirməklə aktyorluq sənətinin sirrlərini
öyrənir. Gənc
Tamaşaçılar Teatrının səhnəsində
epizodik rollar oynayırdı. 1962-ci ildə M.A.Əliyev adına Teatr İnstitutunun aktyorluq fakültəsini
bitirdikdən sonra aktyor kimi Gənc Tamaşaçılar
Teatrında əsas rolları bacarıqla yaradan Tofiq
İsmayılov 1964-cü ildən təhsilini rejissorluq
fakültəsində davam etdirməklə Tele-radio Verilişləri
Komitəsində rejissor köməkçisi, rejissor kimi
çalışır.
“Azərbaycanfilm”
kinostudiyasında dublyaj rejissoru kimi işə başlayan Tofiq İsmayılovun kino
yaradıcılığında bir neçə məqamın
əvvəlində “ilk” kəlməsini işlətmək gərəkdir.
Məsələn, Moskvada iki illik ali rejissorluq və sseanari
kursunun “televiziya rejissorluğu” bölməsində oxuyarkən
“Aztelefilm”in bazasında “Şəhrimin daşları” adlı
(1968) ilk kurs işi ilə uğur qazanan ekran rejissoru kimi
özünü təsdiqlədi.
Ali rejissorluq kursunu bitirərkən diplom işi kimi
Ənvər Məmmədxanlının “Ananın
çırağı” hekayəsi üzrə çəkdiyi
“İntizar” (1969)
qısametrajlı filmi o zaman Mərkəzi
Televiziyada Ümumittifaq miqyasda göstərilən ilk ekran əsəridir.
Mehdi Hüseynin “Abşeron” romanı əsasında
çəkdiyi üç seriyalı “Vulkana doğru” filmi
seriallarımızın pioneridir. “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasında çalışdığı illərdə
otuza yaxın bədii-oyun və sənədli film yaradan Tofiq
İsmayılov məhsuldarlıq baxımından da liderdir.
Tofiq İsmayılov çəkdiyi “Oxuyur Müslüm
Maqomayev” (1971) filmində ilk dəfə bu möhtəşəm
sənətkarı müğənni, pianoçu, bəstəkar
və hətta heykəltəraş kimi göstərə
bildi.
Sənədli
və elmi-kütləvi filmlər sahəsində də,daim
öz peşəkar üslubunu cilalayan Tofiq İsmayılovun ölməz rəqqasə
Əminə Dilbazi barədəki “Prima” filminin, Tibb
Universitetinin idman zalındakı çəkilişlərində
kinooperator Fikrət Əsgərovu assisentlərin sürətlə
sürüdükləri meşin döşəyə
oturtmasının şahidiyəm. Mövlanə Cəlaləddin
Ruminin 800 illiyi şərəfinə YUNESKO-nun keçirdiyi
yubiley ərəfəsində Tofiq İsmayılovun çəkdiyi “Gəl Rumi”
elmi-kütləvi filmi (ssenari müəllifi Rəfael
Hüseynov) filmi şairin həyatı və məişəti
türk xalqının etnoqrafik xüsusiyyətləri
kontekstində təzahürünü tapdı.
On beş
il ərzində Türkiyədə
Memar Sinan Universitetində pedaqoji fəaliyyətlə məşğul
olmaqla, TRT kanalında çalışmaqla, İstanbul
Böyük şəhər Bələdiyyəsinin mədəniyyət
bölməsində sədrin müşaviri vəzifəsində
çalışan Tofiq İsmayılov qardaş ölkədə
türk dünyasının kino festivallarının, ədəbiyyat,
opera sənətinə dair konsertlərin təşkilində
yaxından iştirak etdi. Türkiyənin qəzet və
jurnallarında 50-ə yaxın elmi-publisistik məqalə dərc
etdirdi, 18 seriyalı “Əfv et məni, xocam” telefilmində
çəkildi, qırğız yazıçısı
Çingiz Aytmatovun “Gün var əsrə bərabər”
romanı əsasında “Manqurt” və qazax şairi Muxtar
Şahunovun “Çingiz xanın sirri” mənzum romanını
İstanbul bələdiyyə teatrının sifarişi ilə
səhnələşdirildi. Tədqiqatçı
pedaqoq kimi Tofiq İsmayılovun həyatının İstanbul
mərhələsinin ən böyük uğuru üç
cildlik “Türk cümhuriyyətlərinin sinema tarixi” əsəri
oldu.
İncəsənət
Universitetinin (ADMİU) rejissorluq, aktyorluq fakultələrini,
Moskvada iki illik ali rejissorluq və sseanari kursunun “televiziya
rejissorluğu” bölməsini bitirmiş Tofiq
İsmayılovun Əkrəm Əylislinin “Gilas ağacı”
hekayəsinin motivləri əsasında yazdığı
ssenari üzrə quruluş verdiyi eyniadlı film ilk epizoddan ədəbi
mənbəyə söykənən diktor mətninin
altında mühitin məğzini açan təsvir həlli
ilə uşaqların “bənövşə bəndə
düşə” oyununun nağara sədaları altında təqdimatının
təbiiliyi ilə yadda qalır. Uşaq portretlərinin
bənzərsizliyi, fərqliliyi həmən üzə
çıxmaqla qədim oyunun təfərrüatının
canlanması informasiya gerçəkliyini artırır. Və qızcığazın əlindəki
saplaqlardan sallanmış qoşa gilasın fonunda bu meyvəyə
həsr olunmuş mahnının nağaranın müşayiətilə
xorla səslənməsi mövzunu diqqət mərkəzinə
gətirir.
Ortaya düşüb gözəl rəqs edən
qızın hərəkətlərinə Müşafər nənənin
(Leyla Bədirbəyli) adekvat reaksiyası kinematoqrafikliyi
artırır.
“Gilas ki var sırğadır, gilas yeyən
qarğadı” mətni ilə uşaqlara qoşulub rəqs edən
Qulam babanın (Məmmədrza Şeyxzamanov) hamını həyətindəki
bu dadlı meyvəyə qonaq etməsi ədəbi mənbənin
uğurlu təsvir ekvivalentini yaradır. Quruluşçu
operator Rafael Qəmbərovun obyektiv kamera metodu ilə, bir
planda ustalıqla yaratdığı epizoddakı müharibənin
başlanması ilə bağlı təsvirlərin cəngi
sədaları altında izlənməsi mübarizə ruhunun
təsdiqinə çevrilir.
Ədəbi əsərdəki palançı Qulam
babanın dəyirmançı kimi verilməsi mühitin ifadəliliyini
artırsa da insani münasibətlərin hekayənin ruhuna
uyğun önə çəkilməsi diqqətdən
yayınmır. Belə ki, cəbhəyə yola
saldığı ərinə oduna özünün gedəcəyini
bildirən qadının ağlamadığını, sadəcə
gözünə çöp düşdüyünü deməsi,
uşaqların atalarından ayrılmaq istəməmələri
ifadəliliyi artırır. Və kənd
kişiləri cəbhəyə yollandıqdan sonra Qulam
kişinin imkansızlara ərzaq yardımı xeyirxah
personajın psixoloji portretini də yarada bilir. Çılpaq dağ yamacına sərilmiş kənd
uşaqlarının fonunda çiçəkli gilas
ağacının, çayın içində fırlanan su
dəyirmanının pərinin, fasiləsiz
çalışan Qulam kişinin, uzanıb gedən taxıl
zəmilərinin və tənha gilas ağacının
bir-birini əvəz etməsi attraksionların montajını
yaradır. Zəmidə başaq yığan
qadınların söhbətində belə Qulam kişinin
gilas ağacından söz açılması mövzunun bir an belə diqqətdən yayınmasına imkan
vermir. Zəmidə ox kimi süzən qulanın
çapmasının, əli oraqlı Sadığın
taxıl biçməsinin, balaca Nigarın dərz
bağlamasının gilas ağacının fonunda verilməsi
belə təsvir həllini nizamlayır. Və
bütün hallarda gilas ağacının obraza
çevrilməsi prosesi nəzərdən qaçmır. Evdə
qənd olmadığından çaydan imtina edən Qulam
kişinin müharibənin uzun çəkəcəyinə
qüssələnməsi, atasının qara
kağızını alan
uşağın gözündə sanki dünyanın
fırlanması audiovizuallığı artırır. Dən
aclığı çəkən dəyirman
daşının Sadığın üyütməyə gətirdiyi
bir balaca torba kəpəyi udacağını bildirən Qulam
kişinin evinə gətirdiyi uşaqla son güman yeri olan un kisəsinin dibini bölüşdürməsi
ərzaq qıtlığını səciyyələndirir.
lll
Kinorejissor
Tofiq İsmayılovun quruluş verdiyi, gənclərin peşə
yönümündən bəhs edən “Bizim küçənin
oğlanları” (ssenari müəllifi Oqtay Orucov. 1973) filminin bəstəkarı
Nazim Əliverdibəyovun “Yollar” mahnısının uşaq
xorunun ifasında səslənməsi ilə yeni tikilən
binalardan köhnə məhəllələrə keçidlə
çöldə qoyulmuş televizorda göstərilən “Nu
poqodi”ni izləyən əhalinin uşaqlı qadınla evinə
qayıdan mühəndis İbrahimə (Şahmar Ələkbərov)
heyrətlənmələri mühiti açır. Səhər
açıldıqda orta məktəbi yenicə bitirmiş
Arif (Ənvər Həsənov), Tofiq (Salam İsmayılov) və
Rasimin (Ömür Nağıyev) özünə toyxana quran
İbrahimin yanından keçərək şəhərə
üz tutmaları, futbol oynayan uşaqların birinin yay
gözlüyünün müzakirəsi və Səriyyə
xalanın (Nəsibə Zeynalova) qeybət qıran
qadınları durdurması, şəhərdən qayıdan
yeniyetmələrin “Ay məhəllə uşaqları, əl
çalın oynayaq” kimi meyxana ritmi altında rəqsləri,
Arifin aldığı medala mahnı qoşulması məntiqi
cəhətdən əsaslandırılmamaqla dramaturji strukturu
yığa bilməsə də, zurna nağara sədası
altında hamının toya yığılması karnaval
estetikası yaradır.
İbrahimin
dul, yanı uşaqlı qadına evlənməsinə etiraz
edən Mehdi kişi (Əliağa Ağayev) ilə Rüstəm
kişinin (Ağasadıq Gəraybəyli) yarı xoş,
yarı zorla məclisə gəlməsi, yeniyetmələrin
qol götürüb oynamaları və həqiqi musiqiçilərlə
əsasən aktyorlardan ibarət kənd əhlinin struktura
qoşulması təsviri zənginləşdirir.
Kəndin kənarındakı çayda
balıq tutmağa hazırlaşan Arifin şəhərli
qız Elmira (Sədaqət Dadaşova) ilə ünsiyyəti
məkan əlaqəsini reallaşdıran sevginin simvoluna
çevrilir.
Qızının patefonda Rəşid Behbudovun
ifasında yeniyetmələrin arasındakı Əliş
((Tariyel Qasımov) üçün səsləndirdiyi “Ay ana,
dostum evlənir” mahnısını evə qayıdan Rüstəm
kişinin yarımçıq kəsməsi digər sevgi
epizodunu da mexaniki olaraq ortaya atır. Və nəhayət Mehdi kişinin tibbə
dair aldığı kitabları evinə gətirərək
oğlu Rasimi həkim görmək istəməsi mövzuya
dair ilkin ziddiyyəti yaxınlaşdırır. Hərbi məktəbə
daxil olmaq istəyən Tofiqin atası Əbdülün (Məlik
Dadaşov) oğluna: “Hansı peşəni seçirsənsə
seç, peşəkar olmalısan!” deməsindən sonra onu
meşədəki taxta zavodunda çalışdırmaq istəməsi,
çayda balıq tutub oradaca ocaqda bişirib təbiətin
qoynunda açdıqları süfrədə yeyən Ariflə
Elmiranın peşə barədə söhbətləri problemi yeni kontekstdə təkrarlayır.
Ariflə söhbətində bioloq olmaq istəyib, ötən
il imtahanda dodağına
sürtdüyü boyanın tərkibini bilmədiyinə
görə kimyadan kəsildiyini deyən Elmiranın mətni
orta məktəb proqramından kənar olsa da, mövzu istiqamətini
nizamlaya bilir. Yağışın
yağması ilə süfrəni
yığışdıran gənclərin qol-budaqlı
ağacın altında gizlənmələri və
qızın göy qurşağının altından
keçməsi təsvir həllini tapmaqla quruluşçu
operator Rafiq Qəmbərovun da peşəkarlığını
təsdiqləyir.
Ağsaqqalların şəhərdəki təzə
binalarda yaşamaq əzabından söz açmaları,
Rüstəm kişinin heç yerə köçməyəcəyini
bəyan etməsi mövzudan kənar kənd-şəhər
problemini yenidən önə çəkir. Mühəndis İbrahimin
söhbətə qoşularaq meşə ilə dəmiryol
arasında yerləşən yaşayış məntəqəsində
mebel kombinatının tikiləcəyini çertyojlarda
göstərməsi və bir-birlərini itirəcəklərindən
qayğılananlara: “Mən dağın arxasında olsa da
dostumu taparam!” deməsi epizodu qeyri-müəyyənliklə
bitirməklə sahildəki Elmira ilə Arifin rəqsi sevgi
motivini yenidən qabardır. Və pul
yığan qonşuların Arifi şəhərə
oxumağa göndərmələri humanizmin təzahürünə
çevrilir. Yük qatarının arası ilə gedərkən
vaqonun altında çalışan, köməkçisi uzaqlaşmış
ustaya açar ötürən Rasimi
atasının axtarması cəmiyyətdə hegemonluq edən
fəhlə sinfinin gələcək nümayəndəsinin qətiyyətini
təsdiqləməklə sosrealizmin tələbi yerinə
yetirilir. Köhnə məhəllədəki qəbələlikdə
həyatın yenidən qaynaması ilə şəhər mənzərələrinin
göstərilməsi filmi bədii çərçivədə
tamamlayır.
Arxiv sənədlərində
xüsusən ssenarinin müzakirəsinə dair sənədlər
başdan-başa təriflərdən ibarət olsa da, müəllifin
əsərin məğzi barədə özünün
yazdığı: “Çətin anlarda bir-birinə kömək
əlini uzatmaq ideyası” cəmisi bir epizodda həllini
tapır.
Bununla belə
çəkiliş prosesindən sonra Ümumittifaq
televiziyasının “Ekran” yaradıcılıq birliyinin
redaktoru İ.Vlasovanın: “Gələcək filmin materialda
görünən komediya ruhunun montaj-səsləndirmə
dövründə də davam etməli” tövsiyyəsinə əməl
edən quruluşçu rejissorun mühiti yaratmaq,
üstünlük verdiyi peşəkarlarla yanaşı
yeniyetmə aktyorlarla da işləmək bacarığı
göstərməsi maraqlı bir filmi ərsəyə gətirdi.
lll
Şifahi
xalq ədəbiyyatımızda fantasmoqorik obrazlı mühiti
və kəskin ziddiyyətlərin təqdimatı ilə
seçilən, mükəmməl dramaturji modelə malik “Məlikməmməd”
sehrli nağılı əsasında Oqtay Altunbayın
yazdığı “Gecə yarıdan keçəndə”
ssenarisində səksən yaşlı padşahın
böyük oğlu Böyükxan çovkan oynayan igid,
ortancıl oğul Xanməmməd isə yeyib–yatan
qarınqulu, kiçik oğul Xanəhməd isə tora
düşmüş ceyran balasını xilas edən xeyirxah
personaj kimi xarakterizə edilir. Padşaha alma
tingi bağışlayan qocanın nağıllara xas olan
rebus–tapmacaları əsasında Xanəhmədin
ağıllılığı sübut olunur. Alma
çubuqları ilə bağlı rebus “Güc birlikdədir,
yəni birliyi sındırmaq, məhv etmək olmaz” kimi ali qayə birbaşa təqdim olunur. Lakin hadisələrin gedişində qardaşlar
arasında dramaturji ziddiyyət yaranmadığından onlardan
hansının daha ağıllı olması xüsusi əhəmiyyət
daşımır və rebus oyunu klassik nağıl
üslubuna uyğun gəlsə də, hadisəlilik prinsipini
uzaqlaşdırır.
Ssenaridə rebus oyununun Xanəhmədlə padşaha xələt
və qılınc bəxş edən şər qüvvələrin
elçisi arasında davam etməsi və burada elçinin bir
xurcun qızılı padşahın ayaqları altına
tökərək “Sizin şimal qonşunuz mənim
hökmdarımın düşmənidir. Hökmdarım
sizə dostluq əlini uzadır” söyləməsi və Xanəhmədin
“Sənin hökmdarın bizi qızıl ilə satın almaq
istəyir. Ancaq qızılın göz qamaşdıran
parıltısı xəyanətin qaranlıq
uçurumlarını gizlədə bilməz və azərbaycanlıların
dosta sədaqət borcundan üstün ola
bilməz” cavabı hadisələrə dəxli olmayan xalqlar
dostluğu mövzusuna xidmət edir. Şahın əmrilə
ting bağda əkildikdən sonra qapısında
üçbaşlı əjdaha keşik çəkən
mağara – şər qüvvələrin mühiti təsvir
olunur. Elçinin yeraltı səltənətin
mücərrəd sahibinə sehrli almaların bar verəcəyi
haqda xəbəri əsas hadisənin mövzu istiqamətini
nizamlayır. Lakin əks qəhrəmanın
mücərrədliyi, görünməməsi hadisələrin
göz önündə inkişafına mane olur. Yeknəsək həyatdan təngə gəlmiş
divlərin dərd–qəmi dağıtmaq üçün
üçbaşlı əjdahadan dağ otlarından
hazırlanmış araq alıb içmələri
nağıl arxaizmini müasirləşdirsə də,
dramaturji ziddiyyətə xidmət etmir. Beləliklə
bu mürəkkəb quruluşlu ssenari əsasında
kinorejissor Tofiq İsmayılovun 1982-ci ildə quruluş verdiyi
“Əzablı yollar” filmi ilkin ədəbi mənbənin strukturunu
qismən təkrar etsə də, ideya-məzmun
baxımından tamamilə fərqlənir.
İlk
kadrlarda quru otların, ağacın yanması lokal şərtilik
yaratmaqla hadisələrin mühitinin tam
açılışına təminat verə bilməsə də,
alovların əhatəsində, qaranlıq zirzəmidə
divlər sarayının, filmin bəstəkarı Tofiq
Quliyevin gərgin musiqisi altında təsvirindən sonra
Hökmdarın (H.Məmmədov) quşların cəh-cəh
vurduğu güllü–çiçəkli sarayına gələn
qocaya üç oğlunun bir–biri ilə yola getmədiyini,
xalqın dərdini heç birinin çəkə bilməyəcəyini,
torpağın yağıdan qorunmayacağını söyləməsi
problemi səciyyələndirir. Nağılçı
qocanın (M.Şeyxzamanov) əlinin işarəsilə
görünən təsvirdə tənbəl qardaşları
Şahməmmədlə (Elşad Qazıyev) Xanməmməddən
(Viktor Demirtaş) fərqli olaraq Məlikməmmədin
(Ötkəm İsgəndərov) qartal yemləməsi Qarayelə
qarşı durmağın mümkünlüyünü səciyyələndirir.
Növbəti kadrda Qocanın əlinin gücü ilə
açılan mücrüdəki divin bağından
yığılan almaların olması
çaşqınlıq yaratsa da, dünyanı viran qoyan
Qarayelin (Haşım Qadoyev) Divlərini (Eldəniz Zeynalov,
Siyavuş Aslan, Yaşar Nuriyev) sir-sifətdən adama
çevirməsi yarımmifik personajları təqdim edir. Həmən rəqqasələrə çevrilən
divlərin ovsunu ilə qardaşların yatırılması,
Məlikməmmədin isə barmağını kəsərək
müqavimət göstərməsi nağıl motivini yeni kontekstdə
canlandırır. Div mücrüdəki
almanı götürüb apardıqdan sonra Məlikməmmədin
qardaşlarını çağırması “güc birlikdədir”
zərb-məsəlini struktura qoşur.
Almaları yediklərini bəhanə edən
qardaşların yalan söyləməsi, Məlikməmmədin
isə düzgün danışması doğruçuluğun
təsdiqinə çevrilir. Atlanıb: “Bu köhlən atları
çapıb gələrik, üç qızıl almanı
qapıb gələrik” nəğməsi ilə almaların
arxasınca gedən qardaşları qarşılayan Divlərin:
Bircə dözək belə dərdə, yaşamağa qoymur
bizi, bələkdəki bəbələr də, it yerinə
qoymur bizi” cavabını oxuya–oxuya vermələri ziddiyyəti
uzatmaqla hadisəni soyutsa da, uşaq auditoriyasını ələ
alacaq musiqili-komediya filmi estetikasına meydan
açılır. “Div deyilik oyuncağıq dərdimizi demək
olmur, adamları yemək olmur, adamların dadı qaçıb mətnli
mahnını oxuyan Divlərin: “Hamı yeyir bir–birini, daha
bizlik iş qalmayıb” kəlmələri mövzu ilə əlaqəsi
olmayan daha bir problemi üzə çıxarır. Yanan evdən
qızcığazı çıxartmaqla xilaskarlıq
missiyasını da yerinə yetirən qardaşların:
“İgidin bığı çıxar, qorxağın
canı çıxar” mətnli mahnısından sonra
mübarizəyə qalxan əhalinin Divləri basıb
çaya tökməsi qələbə əzmini səciyyələndirir.
Və adam yeməkdən bezərək
öz aralarında vicdan məsələsini müzakirə edən
Divlərin ruhən də insaniləşdirilməsi onları
şər konteksindən çıxarsa da, uşaq
auditoriyasının marağı tənzimlənir.
Yatmış
qardaşların silahlarını yığıb,
atlarını oğurlayan Divlərin kitab oxumaq üstündə
mübahisələri
komizmi üzə çıxarsa da, Məlikməmmədin
hesabına çoxsaylı yırtıcı qartallarla dil tapan
qardaşların yollarına piyada davam edərkən: “Yollar,
yollar, yollar, yollar, çətin yollar” mətnli
mahnının fonda səslənməsi illüstrativlik
yaradır. Yalnız qardaşların dərəyə
yuvarlanan Şahməmmədi yuxarıya dartdıqları kəndirin
az qala qırılacağı saspens
yaratmaqla gərginliyi nizamlayır. Səhranın ortasında
istiyə, susuzluğa, aclığa dözməyərək
geriyə qayıtmaq istəyən qardaşlarından fərqli
olaraq Məlikməmmədin almaların arxasınca getməkdə
israrının: “Yolların çətini ömür yoludur”
mətnli mahnı ilə ifadəsi dramaturji yükü musiqiyə
atmaqla illustrativliyi artırsa da, qarşıya çıxan
quyunun üstündəki daşın götürülməsi
nağıl motivini üzə çıxarır. Quyudan yana–yana çıxan Şahməmmədlə
Xanməmməddən fərqli olaraq Məlikməmmədin
iradəsini göstərməsi nağıl hadisələrini
irəliyə aparır. Qarayelin quyunun dibindəki
sarayında gözəllərə çevrilməklə sinilərdə
ləziz yeməklər gətirən divlərin: “Bu yol cənnət
yoludur, gözəllərlə doludur, hurilər nə hurilər,
ölü görsə dirilər” kəlmələri ilə
başlayaraq yemək-içməyin vəsf edən
mahnını: “Keçdin divin dişinə, avam gedir işinə,
hər tikəsi bu boyda, lap yekəsi qulağımdan
xırdadır” cümlələri ilə bitməsi musiqini təsvirdən
önə keçirir. Divlərə Əsir düşən
pərilərdən Pərizadın (Sonaxanım Əliyeva)
Xanməmmədlə, Nurzadın (Həmidə Ömərova)
Şahməmmədlə, Gülşadın (Leyla Manafova) Məlikməmmədlə
ünsiyyəti ədəbi teatra çevrilsə də, sevənlər
qarşısında caduların gücsüzlüyü
almalara doğru gedən yolun açarına çevrilir.
Döyüşçü libası geyinməklə
dünyaya ağalıq etmək istəyən Qarayelin
başlarını vurdurmaq istədiyi qardaşlara arxa duran
gözəllərin: “İgidin bığı çıxar,
qorxağın canı çıxar” mahnısının sədaları
altında Qarayeli məhv edib, əmin- amanlığı bərpa
etmələri filmi ictimai motivdə sona çatdırır.
Aydın Dadaşov
525-ci qəzet.-
2014.- 19 aprel.- S.19.