Gənc rəssamın uğurlu
axtarışları
Milli təsviri sənətimizin
müstəqillik illərindəki
mənzərəsinə özünəməxsus
çalarlar əlavə
etməyə nail olan gənc rəssam Günay Mehdizadə bu yaxınlarda rəssamların
Konyada (Türkiyə)
keçirilən IV Beynəlxalq
festivalında iştirak
edib. Karatay universitetinin təşkilatçılığı
ilə baş tutan tədbirdə 60-dan çox ölkəni təmsil edən fırça ustası on gün ərzində müəyyən
şərtlərə müvafiq yaradıcılıqla
məşğul olub.
Əsərlərindən birini Mövlanə
Cəlaləddin Rumi yurdunun mənəvi dəyərlərinin bədiiləşdirilməsinə
həsr edən rəssam, digər tablosunda özünün çox sevdiyi motivə müraciət edərək qədim Azərbayan keramikasını
və narları bir araya gətirərək,
onlara çox cəlbedici görkəm verməyə nail olub.
Elə Günay Mehdizadənin bu sənət uğuru da bizi onun
yaradıcılığı haqqında oxuculara söz açmağa sövq etdi...
Çagdaş bədii proseslərin
çox təzadlı
bir axara kökləndiyi , yaradıcıların “müasir” görünmək
yarışının milli
bədii dəyərlərimizə
ziyan gətirdiyinın
qabarıq göründüyü
indiki şəraitdə
bəzən bütün
bunların əksini özündə yaşadan
sənət nümunələrinə
də rast gəlmək olur. Vurğuladığımız bu
yeni və özünəməxsus bədii
tutumu gənc rəssam Günay Mehdizadənin müxtəlif
mövzulu və janrlı əsərlərində
görmək mümkündür.
Əvvəlcə onun müxtəlif
sərgilərdə nümayiş
olunan rəngkarlıq
lövhələri, sonra
isə özü ilə şəxsi tanışlığımdan sonra
əmin oldum ki, rəssamlıq məkanımıza əski
milli dəyərlərimizə
özünəməxsus bədii
münasibət göstərmək
istəyində olan bir gənc yaradıcı
gəlib. Bu mənada
Günayın 2006-cı ildən sonrakı müxtəlif respublika sərgilərində davamlı
iştirakını dəyərləndirilib Azərbaycan Rəssamlar İttifaqına
üzvlüyə qəbul
edilməsini də onun yenicə gerçəkləşməyə başlayan bədii axtarışlarına rəsmi
dəstəyin ifadəsi
hesab etmək olar. Əsərlərinin 2013-cü ildə gənc Azərbaycan rəssamlarının Milanda
(İtaliya) keçirilən
sərgisində böyük
tamaşaçı rəğbəti
qazanması da bu uğurlu başlanğıcın təsadüfi
olmadığını təsdiqlədi.
Əslində gənc rəssamın
yaradıcılıq bioqrafiyası
kimlərəsə çox
qəribə və təzadlı da
görünə bilər.
Əgər təsviri
sənət sahəsində
professional təhsil almayan
və ixtisasca kompüter mütəxəssisi
olan Günayın rəssamlığa
meyl göstərməsi
bu təzadın yarısıdırsa, onun çoxları kimi müasir texnikanın bədii imkanları əsasında
kompüter qrafikası
nümunələri yaratmaq
əvəzinə, rəngkarlığın
klassik ifadə formalarına müraciət
etməsi bu qəribəliyin
digər və çox önəmli hissəsidir. Özü də əgər
Günay çoxlarına
bənzər bir yaradıcılıq-bədii ifadə
yolu seçsəydi, yəqin ki, əsərləri bir o qədər diqqət çəkməzdi. Odur
ki, onun qədim milli-mənəvi
qaynaqlarımıza diqqəti
və onlara yaradıcı və özünəməxsus yanaşması
bizi onun sənət dünyasına
münasibət bildirməyə
məcbur etdi...
Günay Mehdizadənin əsərləri
ilə tanışlıqdan
gəlinən ilk nəticə
onun milli dəyərlərimizdə hifz
olunan dəyərlərin
çox zəngin tutumlu, bədii çalar baxımından
çoxqatlı olmasına əminliyidir. Əgər bu əminlik
olmasaydı, yəqin ki, bizi orta
əsrlərdən başlayaraq
ovsunlamaqda davam edən miniatür üslublu əsərlərin
tapındığı bədii-estetik
və fəlsəfi-ruhani
dəyərlər bu qədər yeni bir biçimdə görüntüyə gətirilməz
və diqqət kəsb etməzdi. Doğrudan da miniatür üslublu əsərlərin bizə
gəlib çatmış
ən qədim XI-XIII əsr nümunələrinə əsasən
demək olar ki, Avropada məşhur
İntibahın törəməsi
olaraq tətbiq olunmağa başlayan optik-fiziki perspektivə alternativ olaraq müsəlman incəsənətində
dünyaya baxışın
bədii tutumunu gerçəkləşdirən və qərblilər tərəfindən əlyazmalarında
tətbiqinə görə “miniatür sənəti” adlandırılan,
amma əslində Şərq mədəniyyətinə üslub
kimi daxil olması danılmaz olan bir ölçüyəgəlməz
bədii dəyərin
bu günə kimi ilhamverici qaynaq olması Günay Mehdizadənin müxtəlif mövzulu əsərlərinə rəğmən
inandırıcıdır.“Miniatür” adlı bədii-fəlsəfi
qaynaqdan incəliklə
və yaradıcılıqla
istifadənin ona tapınan yaradıcının
əsərinə milli
ovqat və Şərq ruhu verəcəyi birmənalıdır.
Bu gün Azərbaycan
təsviri sənətinə
Qərbdə bir əsr bundan əvvəl yaşanan və tarixin arxivinə gömülən
üslub və cərəyanların tör-töküntülərini
gətirib “müasir sənət” adı ilə ictimaiyyətə təqdim edənlər unudurlar ki, Avropa üçün
belə təqdimatlar artıq köhnə və keçilmiş mərhələdir. Dünya
üçün bədii
tutumunda milliliyin dünyəviləşdirilməsinə nail olunan əsərlər daha maraqlıdır. Bu mənada Günay Mehdizadənin müxtəlif
janrlarda yaratdığı
lövhələrdə başqa
millətdən olan xalqlar üçün də özümlü və duyğulandıra görünə biləcək
bədii-estetik məqamlar
az deyil.
Düzdür gənc rəssamın yenicə formalaşan yaradıcılıq
irsində hələ
ki,
miniatür üslublu
əsərlərdə müşahidə
olunan sadə olduğu qədər də mürəkkəb olan kompozisiya strukturuna və dərin fəlsəfi-ruhani
tutuma rast gəlinmir. Mani fəlsəfəsinə
və uyğur-Çin
rəssamlıq prinsiplərinin
islam dini
dəyərləri ilə
qovuşuqda təqdimatında
gerçəkləşən “miniatür üslubu” doğrudan da bədii-texniki gücünə
və fəlsəfi-ruhani
tutumuna görə dünya incəsənətində
oxşarı olmayan bir mənəvi dəyərdir. Bu mənada bu miqyasda, yəni qədim nümunələrlə
anım yaradacaq əsərlər yaratmaq hər bir rəssamdan
milli bədii-fəlsəfi
dəyərlərimizə və
Şərq və müsəlman mədəniyyətinə
dərin bələdçilik
tələb edir.
İndiki durumda Günay
Mehdizadənin müxtəlif
mövzulu əsərlərində
əski ənənələrə
yaxınlıq, onların
müasir təfsirinə
meyl duyulur. Ən maraqlısı gənc rəssamın cəmisi altı-yeddi ili əhatə
edən yaradıcılığında
öz bədii axtarışlarını yeni-yeni
bədii keyfiyyətlərlə
zənginləşdirməsidir. Belə ki, əgər
o, miniatür üslubuna
tapınan axtarışlarında
əvvəlcə formaların
daha bütövlüyünə,
rənglərin
dekorativ-lakonik biçiminə
meyilli idisə, sonrakı dövr əsərlərində bu
bədii keyfiyyətləri
forma-biçimin “paralanmış”
hissələrinin məcmusunun
yaratdığı bədii-estetik
tutumla nail olurdu.
Onun “Ailə”, “Nənə”, “Qonşular”,
“Məhsul bayramı”,
“Mahnı”, “Nar nağılı”,
“Küpələr”, “Novruz”,
“Rəqs”, “Mis qablar” və “Gənclik” lövhələrində qeyd etdiyimiz birinci mərhələnin
bədii-estetik dəyərlərini
görmək mümkündür.
Müxtəlif ovqatlı bu
əsərlərə rəğmən
demək olar ki, rəssamın yığcam detallardan təşkil olunmuş kompozisiyalarında biz onu milli adət-ənənələrimizin,
zəngin etnoqrafiyamızın
və geyim mədəniyyətimizin bilicisi
kimi görürük.
Etiraf edək ki, gənc
rəssamın rənglərin
ovqat yaradıcılığına
yönəli harmoniyasının
uğurlu nəticəyə
səbəb olmasındandır
ki, adlarını çəkdiyimiz əsərlər
kifayət qədər
təravətli baxılırlar.
Günay
Mehdizadə az
sonra yaratdığı
əsərlərdə isə
müxtəlif görüntülərin
bədii təqdimatında
əvvəlki işlərində
müşahidə etdiyimiz
geniş ümumiləşdirmələri
məqsədli şəkildə
paralanmağa yönəltməklə,
onların çox təsirli və ifadəli məcmusuna nail olub. Həmin əsərlərin özündə
mənzərə və
natürmort janrını
əhatə etməsi
də diqqətçəkəndir. Elə əsərlərin adlarından
da (“Qırmızı
ağaclar”, “Meyvələrlə
natürmort”, “Güllər”,
“Güldanla natürmort”,
“Nar və ağ kuzələr”, “Qədim qablar” və s.) bunu görmək mümkündür. Əslində
bu “paralalanmada” həm də şəbəkə-qurama kimi
milli maddi-mədəniyyət nümunələri
ilə anım yaradacaq bədii məqamlar duyulan olduğundan onlar duyğulandırıcı qəbul
olunurlar.
Günay Mehdizadənin yaradıcılıq
nümunələrində rənglərin
təsirliliyini bütün
tutumu ilə göstərmək bacarığı
da qabarıqdır. O, insan,
təbiət və təbii nemətlərin bədii görkəm almasında istifadə etdiyi rənglərin ən müxtəılif çalarlarının belə
əsərin ümumi
ruhuna qata biləcəyi ovqatı arzulanan tutumda göstərməyə nail olub.
Təbii
ki, gənc rəssam bu prosesdə avropalılar kimi kolorit bütövlüyü
əvəzinə, qədim
miniatürçü sələfləri
kimi rənglərin harmoniyasını əldə
etməyə çalışıb. Odur ki, “ilahi nuru”na bələnmiş gerçəklik təəssüratı
yaradan bədii görüntülər qeyri-adi
dərəcədə cəlbedici
və təsirli görünürlər.
Sonda deyək ki, yaradıcılıq axtaraşlarında davamlı mövqe nümayiş etdirən gənc rəssam ərsəyə gətirdiyi əsərlərlə həm real-gerçəkçi, həm də qədim bədii ənənələrin ifadə imkanlarının nəhayətsizliyini nümayiş etdirməyə nail olub. Düşünürük ki, Günay Mehdizadənin haqqında söz açdığımız əsərləri hər bir yaradıcını sayagəlməz sınaqlara çəkən sənət yolunda onun uğurlu gələcəyinə zəmanət verən yaddaqalan nümunələrdir. İnanmaq istərdik ki, onun adı çox tezliklə sənətsevərlərin sərgi salonlarında arayacaqları imzaya çevriləcək. Bunun üçünsə onun yaradıcılıq potensialı kifayət qədərdir...
Ziyadxan Əliyev
525-ci qəzet.-
2014.- 23 avqust.- S.18.