Təzə katib
İlqar Fəhmi Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin katibi seçildi. Bu xəbər son
vaxtların mətbuat xəbərləri içində ən
işıqlısıdı. Yəqin
İlqarın özündən, daha çox da sözündən
gəlir bu işıq. Məncə, bu təkcə
İlqarın yox, onun ətrafında olan, AYB layihələrində,
tədbirlərində fəal iştirak edən gəncliyin qələbəsidi.
İlk öncə ona görə ki, İlqar gəncdi,
ikincisi isə ... İlqar cavan deyil və məncə,
heç vaxt da olmayıb. Əksinə, həmişə
“ağsaqqal” olub. Və bu mənada
İlqar Fəhminin uğuru həm də müdirkliyin, təmkinin,
zəhmətkeşliyin təntənəsidi.
İlqarı gözə gətirməkdən
qorxmasaydım, onun son zamanlarda imza atdığı
bütün uğurlarından söz açardım.
Ancaq hər
halda çalışacam bir təhər, sakit-sakit, az qala eşidilməyəcək tonla
danışım bunlardan. Elə İlqarın
özü kimi.
Yəqin
İlqar Fəhminin bütün yaşıdlarından əsas
fərqi də elə budu: o heç vaxt
qışqırmır, uğurlarını aləmə car
çəkmir, sakitcə işiylə məşğuldu,
sevinəndə də sakitcə sevinir, roman yazanda elə səssiz
yazır, paxıllarının ruhu da incimir, qəzəllərini
elə aramla qələmə alır, əruzun kefi kökəlir,
ssenariləri elə həzin-həzin işləyir,
rejissorların canına yağ kimi yayılır. Doğrusu, bütün bunları haçan edir, necə
vaxt tapır, bilmirəm. İlqarı şəxsən
tanıyanların hamısı, təkrar edirəm
hamısı mənim bu fikrimi təsdiq edər, onunla Yazıçılar
Birliyində nə zaman üz-üzə gəlib halını
soruşsan, cavabı eyni olacaq: “belə də
qaçırıq ora-bura, birtəhər
yaşayırıq”, “balacanın məktəbiylə məşğulam”,
“elə indi həkimdən gəlirəm, nəsə nasazam”,
“heç nəyi çatdırmıram”, “vaxtım olsa, filan
işləri də görərdim”... Bu
üslubda siyahını nə qədər istəsən,
uzatmaq olar. Özü də bütün bunları həmişəki
yarıyuxulu, həzin ahəngində elə deyir, az qalırsan yaylıq götürüb bu
böyük istdedadın əlimizdən getməsinə
ağlayasan. Bir az qorxursan da, yəni o
gözəl qəzəllərin, qeyri-adi romanların ardı
gəlməyəcək?! Müəllif məişət
problemləri, mühit qəlizlikləri içində bitib
tükənəcək?
...Amma! Elə səhərisi gün emeylini açıb
İlqar Fəhmi ünvanından məktub görsən, təəccüblənmə.
Altında da utana-utana – “bağışla
vaxtını alıram, amma təzə pyesimdi, imkanın olsa,
oxuyub fikrini deyərsən...” – yazır.
Düşünürsən İlqardı da, yenə gecə
yuxusuz olanda ağlına nəsə gəlib, yeni əsər
yazıb, amma oxuduqca
ciddi, maraqlı, peşəkar işdən, daha
çox da müəllifin təvazökarlığından
heyrətlənirsən. Yaxın günlərin
birində də rejissor Bəhram Osmanovun bu əsəri bəyənməsini,
quruluş verməyə hazırlaşmasını eşidib
sevinirsən. Deməli məişət bu
dəfə də uduzdu. İki gün sonra saytlarda
İlqarın satirik üslubda hekayəsini, üç gün
keçmiş yutubda öz səsiylə oxuduğu təzə
lirik qəzəlini görsən, yenə təəccüblənmə.
İlqar işləyir! Boş danışmır,
özünü öymür, görmədiyi işlərdən,
yazmadığı əsərlərdən ağız dolusu
müsahibələr verib “məndən yoxdu” – demir. Elə ona görə də ən müxtəlif
adamların, sənətkarların diqqət mərkəzində
olan yazıçıdı.
Rejissorların məmnuniyyətlə axtarıb
tapdığı, birgə işləmək istədiyi
ssenaristdi, rəhbərliyin inamla önə çəkdiyi
cavan kadrdı, Universitet proqramlarına əsərləri daxil
edilmiş ən gənc nasirdi.
Elə dünən İlqar Fəhminin katib təyin olunmasını
biləndə qəribə bir nostalji bürüdü
içimi. Gənc Ədiblər Məktəbi, AYB-yə təzə-təzə
ayaq açdığımız zamanlar yadıma
düşdü. Hələ o vaxtlardan İlqar
özü də az qala
yaşıdımız olsa da, Rəşad Məcidlə bərabər
çalışıb vuruşurdu. Bizlərə
nəsə öyrətməyə, yeni əsərlər
yazmağa həvəsləndirməyə, təzə
kitabları oxutmağa çalışırdı. Onda səhv eləmirəmsə, İlqar Xəzər
Universitetinin Yaradıcılıq fakültəsində dərs
deyirdi və GƏM-ə bəzi gəncləri də ordan cəlb
etmişdi. Elə rəhmətlik dostumuz,
istedadlı həmkarımız Zərdüşt Şəfi
də İlqarın “tapıntısı” idi. Zərdüşt ona ömrünün sonuna kimi
“müəllim” deyə müraciət elədi.
Doğrudan da İlqar Fəhmi xarakterində qəribə bir
müəllimlik də var. Yadımdadı ki, o vaxtlar İlqar
“Ulduz” jurnalının şöbə müdiri idi və biz gənclər
onun tüstülü-dumanlı, tütün qoxulu, bir az da
yazıçı pintiliyindən xəbər verən, səliqəsiz
otağında yığışıb ədəbiyyat
söhbətləri edər, daha doğrusu başı
araxçınlı qəzəlxanı dinləyərdik.
Doğrusu, o günlərdən elə çox vaxt keçməyib
5-6 il nədi ki?! Amma nədənsə bu
illər ərzində həyat o qədər dinamik keçib
ki, adama elə gəlir, min il ötüb o
dövrdən və xiffət çəkmək
üçün də kifayət qədər uzaqdadı o
günlərimiz. Hə, elə o “qədim
zamanlarda” İlqar modernist, postmodernist, nə bilim daha nə
“ist” ruhunda köklənmiş yaşıdlarına klassik ədəbiyyatı,
şərq musiqisini, əruzu, qəzəli, Füzulini
sevdirirdi. Amma bu qədər Şərqə,
kökünə, genlərinə bağlı adamın Pelevin,
Sorokin, Nabokov oxumasını, bütün müasir Avropa ədəbiyyatından,
Qərb ənənələrindən, kinodan, teatrdan xəbərdar
olmasını görəndə yaxşı mənada qibtə
eləmişdim. O, Şərq miniatürlarından da
danışa bilər, fransız impressionizmindən də... Və bütün bu
zəngin biliklərin arxasında sadəcə istedadın yox,
həm də zəhmətin durduğunu açıq-aydın
hiss eləmək olar.
İlqarın
bir çox yazılarında, əsasən də qəzəllərində
gecə ovqatı var. Az qala səsi tutulur onun əsərlərinin;
xırıltılı səslə danışır qəhrəmanları,
yorğunluq yağır üz-gözlərindən...
Hamısı gecə yazmaqdandı, gözünün yuxusunu ağ kağızlara sıxmaqdandı, səsin
yatmalı olduğu zaman öz-özüylə danışmaqdandı.
Gündüz dediyi işlərlə məşğul
olur, ona görə - balacanın məktəbi, həkim, tədbir
və s.
Yazımın bu yerində İlqar Fəhimini “balam” deyib
tərifləyən anamdan danışmaq zamanı
çatdı.
Nədisə anamgilin, atamgilin nəslinin sənət,
ədəbiyyat adamlarına münasibəti fərqlidi.
Bizim nəsil, yəni 80-ci, 90-cı illərdə doğulanlar adamın
istedadına, yazdığı bir-iki yaxşı əsərə
görə yüz səhvini bağışlayar, sənətkardı
da, təki gözəl əsərlər yazıb sevindirsin
bizi - deyib göz yuma bilərik. Amma valideynlərimiz,
böyüklərimiz belə deyillər. Yaxşı
əsər, gözəl roman filan kompensasiya deyil onlardan
ötrü. Vay o gündən sevdikləri
yazıçını həyatda görüb tanıyalar,
onun bir saxta işini, səhv hərəkətini
müşahidə edələr. Vəssalam! Bundan sonra hər söz düşəndə, məqamı
gələndə əsərlərin dəyərini, filanı
danmasalar da, “heyif”lər mütləq dilə gələcək.
“Yaxşı
yazır, amma gərək belə eləməyəydi də...” üslubunda
danışıb təəssüflənəcəklər.
Xüsusən gənclərin qabiliyyət, tərbiyə,
böyük-kiçik yeri bilməsi, yaşlıların isə
özünü ziyalı kimi aparması bu nəsl oxucular
üçün son dərəcə vacibdi. Ona görə hətta mənə tez-tez elə gəlir
ki, kimsə mənim böyüyə ehtiramımdan
danışanda valideynlərim daha çox zövq alır, nəinki
yazılarımdan. Bu da təbiidi... Belə də
olmalıdı!
İlqar Fəhmi də özündən qabaq
sözüylə ailəmin sevimlisinə çevrilmişdi. Onun “Bakı
tarixindən kollaj” əsərini oxuyub özümüzü,
qonşumuzu, nənəmizi tapmışdıq orda,
romandakı incə yumoru ailədə tez-tez işlənir, məclislərimizə
duz qatırdı. Sonralar Televiziyada “Məclisi
Üns”dəki maraqlı çıxışlarıyla evdəki
ədəbi söhbətlərimizin müzakirə
mövzusuna çevrilirdi.
Amma günlərin bir günü İlqar özü də
bilmədən köhnə, qədim, sərt, qəliz
bakılı senzurasından, anamın senzurasından uğurla
keçdi. Oğlanları anamın
çalışdığı məktəbdə oxuyur deyə,
tez-tez orda görüşür, ünsiyyətdə olurlar.
Və hər dəfə bu uşaqlıqdan
zarafatla “despot” adlandırdığım, sərt tərbiyə
mexanizmi ilə kələyimizi kəsən qadının
İlqarı necə tərifləməsini,
qanacağından, mərifətindən
danışmasını eşidəndə gülümsəyirəm.
Anam neyləsin, axı müasir ədəbi gəncliyin
böyük əksəriyyəti “istedadlıyamsa, tərbiyəm
olmaya da bilər”, “intellektim varsa, qanacağa ehtiyac da yoxdu”
prinsipi ilə yaşayır, amma ən pisi odu ki, sadəcə
özüyçün yaşamır, belə yazır, bunu təlqin
edir, saytlardan bağırır az qala bu
düşüncəsini... Ona görə
İlqar Fəhmi kimi istisnalar böyükləri bir tərəfdən
sevindirir, digər tərəfdən də qorxudur. Birdən “korlanar”, birdən o da dəyişər deyə. Ancaq, nədənsə
mən əminəm ki, dolu, daxilən zəngin adamın dəyişilməsi,
hansısa vəzifədən, uğurdan başının gicəllənməsi
mümkün deyil. Uzağı bir-iki gün yuxulu kimi gəzə
bilər, tam da dərk eləməz nə baş verdiyini... Bu mənada İlqar üçün təhlükəli
nəsə yoxdu, onsuz da həmişə bu haldadı.
İlqar Fəhminin bütün bu sadaladığım
üstünlükləri içərisində ən
böyük üstünlüyü, qeyri-adiliyi onun
yaradıcılığıdı. İndiyə kimi onun şeirlərindən
də, film ssenarisindən də yazmışam, “Bakı
tarixindən kollaj” əsəri Humay Milli Mükafatı alanda
bir əndrəbadi söhbət də eləmişəm
onunla, “525-ci qəzet”də çap olunub, “Söhbətlər”
kitabıma daxil etmişəm, ona görə nədənsə
bu gün Fəhminin “sarı yarpaqlar”ından, “qarğa
yuvası”ndan, “kollaj”ından, “ölüm növbəsi”ndən,
“atvyorka”sından danışmaq istəmədim. Həm də bunların hamısı ayrıca, ciddi
yazı mövzularıdı. İnanıram
ki, İlqar Fəhmi yaradıcılığı tezliklə tədqiqatçıların
da diqqətini cəlb edəcək, əsərləri peşəkar
təhlil olunacaq. Mənsə, sadəcə uğurlarına sevindiyim həmkarımı,
ailəmin sevimlisini növbəti uğuru, katib seçilməsi
münasibətiylə təbrik etmək istədim. Bir də
axı ənənəmiz var!!! İki il
öncə “Qar yağacaq” kitabımın təqdimatından
bir gün sonra İlqar Fəhmi gözəl, xeyirxah bir məqalə
yazıb “525-ci qəzet”ə göndərmişdi. O zaman, ilk
kitabdan sonra gözüm zövqünə inandığım
adamların üzündə idi və onlardan rəy gözlədiyim
bir vaxtda İlqarın yazısı böyük stimul, güc
vermişdi mənə. Essenin əvvəlində
unutmadığım bir fikir vardı: “Həm də mənim Pərvinə
bir yazı və bir müsahibə borcum var. Ötən il ssenari müəllifi
olduğum “Ölüm növbəsi” bədii filminin təqdimatından
sonra Pərvin Abşeron həyatından bəhs edən bu film
haqqında yalnız əsl bakılı qələmindən
çıxa biləcək çox gözəl bir yazı
yazıb dərc elətdirmişdi... İndi mən də
yazı borcunu verirəm...”
...
Əlbəttə, burda İlqar Fəhminin Bakı kəndlərində
çox müşahidə etdiyimiz səmimi, incə
zarafatı aydındı.
Hansı borcdan söhbət gedə bilərdi ki? Bəyəndiyim
film haqqında tamaşaçı qeydlərimi
yazmışdım sadəcə.
Amma dünya gör, götür dünyasıdısa,
niyə yaxşını görüb götürməyək
ki? Həm də
axı heç mənim də borclu qalmaqla aram
yoxdu...
Yazımın sonunda arzu edirəm ki,
uğurlarımız bol olsun və İlqarla elə “525-ci qəzet”in
səhiflərindən bir-birimizin “borc”undan çıxaq.
PƏRVİN
525-ci
qəzet.- 2014.- 30 avqust.- S.17.