"Çiyələk qadın"ın təqdimatında

 

 

 

Səhər saat beşdir. Avtobusun arxa oturacağında mürgü döyə-döyə yol gəlirəm. Bir gün əvvəl sənəd məsələsi ilə bağlı rayona getmişdim, indi isə özümü şəhərə çatdırmalıyam. Günorta saat 2-də Azərbaycan Yazıçılar Birliyində (AYB) Rəşad Məcidin kitab təqdimatı var. Müəllifdən imzalı kitab istəmişəm. Saat 10-un yarısı işə çatıram, həmişəki kimi qəzetləri götürüb yuxarı qalxıram, kompüteri açıb işə başlayıram. İş yoldaşlarım da bir-bir gəlməyə başlayırlar. Bu arada öyrənirəm ki, iqtisadiyyat müxbirimiz Samirə təqdimata gedəcək. Heç sevmədiyim təkbaşına yolçuluqdan canım qurtardı. Saat 2-nin yarısında altdan geyinib üstdən qıfıllanıb, üstdən geyinib altdan qıfıllanıb yola düşürük. Metroda həmişəki kimi, iynə atsan, yerə düşməz. Amma tələsmək lazımdı, gecikirik. Təhsil müxbirimiz Vəfa "Sahil"də bizi gözləyir, yolda Samirəyə zəng gəlir: xüsusi müxbirimiz Sevinc fotoqrafımız Firəngiz artıq Yazıçılar Birliyindədirlər.

 

Bu da "Sahil". Vəfayla görüşüb qaçmağa başlayırıq, təqdimat artıq başlayıb. Yazıçılar Birliyinin köhnə binasına çatırıq. Qapını özümə sarı dartıram, ağır qapı cırıltıyla açılır. Girişdə Rəşad müəllimin sürücüsü Zahir dayıyla rastlaşırıq, başı söhbətə yaman qarışıb, heç salamımızı da eşitmir. Metrodan Birliyin binasına qədər hamını geridə qoymağa çalışan Vəfa pilləkənlərə çatanda yarışmaq fikrindən vaz keçib, hamıdan arxada pilləkənləri sayır.

 

Nəhayət, üçüncü mərtəbədə yerləşənNatəvanklubuna çatırıq. Çoxdan buranı belə qələbəlik görməmişəm. Tanışlarla salamlaşıb içəri giririk. Firəngizlə Sevinc artıq yerlərini tutublar. əlbəttə, hamının gözü Rəşad Məciddədir. Bir ucdan kitab imzalamaqla məşğuldur. Firəngizin təbirincə desək, hamıdan xoşbəxt görünür. Gənc ədiblərin, oxucuların əlindən qurtulmağa imkan tapan kimi hanısısa telekanalın müxbiri Rəşad müəllimi yanlayıb müsahibə götürmək üçün zaldan çıxarır.

 

Tənqidçi Əsəd Cahangir tədbiri ələ alıb ədəbiyyatdan, şeirdən, gənc yazarlardan danışır. Müstəqilliyin ilk illərindəki Azərbaycan ədəbi mühiti ilə indiki ədəbi mühitin qarşılıqlı müqayisəsini aparır, Rəşad Məcidin Azərbaycan ədəbiyyatındakı yerindən, ədəbiyyat üçün gördüyü işlərdən söz açır. Sözünü bitirdiyi məqamda qapıda yenə Rəşad Məcid görünür:

 

- Neynirsiz, çox adam var burda, adamın gözü qaralır. Hamınız mənə görə gəlmisiz?...

 

Zalda gülüşmə qopur. Günün qəhrəmanının gəlişiylə gənclərdə bir canlanma yaranır.

 

Bu arada, "Çiyələk qadın"ı vərəqləyirəm. "Yaxşı" adlı şeir diqqətimi çəkir:

 

Günlərdən bir adi gün idi,

sonra tarixə çevrildi.

Yaxşımı? Yaxşı!

Üstü torpaqlanmış köhnə duyğular

yenidən dirildi.

Yaxşımı? Yaxşı!..

 

"Yaxşı" kəlməsi Rəşad müəllimin ən sevimli sözüdü. Bu sözü elə intonasiya ilə deyir ki, adam bilmir, ciddimi danışır, zarafatmı edir... İroniya, sarkazm, gülüş, ciddiyyətlə qaplanmış bir kəlmə...

 

Bariton səs diqqətimi dağıdır. Yazıçılar Birliyinin mətbuat katibi Xəyal Rza indicə oxuduğum şeiri deyir. Şeir bitəndə Rəşad müəllim replika atır:

 

- Xəyal, çox sağ ol, amma əzbər desəydin, daha yaxşı olardı.

 

Gülüşürük.

 

AYBkitab layihəsinin rəhbəri olan Xəyal Rza layihənin özəllikləri barədə danışdı. Bildirdi ki, layihə çərçivəsində Azərbaycanın tanınmış yazıçı şairlərinin kitabları çap olunacaq. Bütün ölkə ərazisində kitabları əldə etmək mümkün olacaq. Həmçinin, bölgələrdə müəlliflərin imza günü təşkil ediləcək. Sonda Xəyal Rza onu da nəzərə çatdırdı ki, dekabrın 20-si saat 1-də "Kitabevim.az" kitab evində Rəşad Məcidin, Sahilə İbrahimovanın Səidə Haqverdiyevanın imza günü olacaq.

 

Daha sonra söz "Ulduz" jurnalının baş redaktoru Qulu Ağsəsə verildi. Rəşad müəllim yenə zarafatından qalmır:

 

- Kitabın qiyməti 4 manatdır, onun  da 75 qəpiyi Qulu Ağsəsə düşür. Əvvəldə "Selfie" adlı bir yazısı var. Hamı gülür.

 

Qulu Ağsəs sözlərinə elə "Selfie"ylə başlayır. Rəşad müəllimin bir gününü təsvir etməyə çalışan Ağsəs zarafata zarafatla da cavab verir:

 

- Rəşad müəllim sözü mənə verib. Yenə özü danışır, 75 qəpikdən 25-i getdi...

 

Gülüşmə qopur.

 

Qulu Ağsəs Rəşad Məcidlə ilk tanışlıqlarından, müstəqilliyin ilk dövrlərindəki ədəbi mühitdən, ilk dəfə çap olunmasından şövqlə danışır.

 

Yenidən söz alan Rəşad Məcid şeiri, şeir yazmağı təbiət hadisəsi adlandırır: "Qulu Ağsəsin mənim bir günümü təsvir etməklə bu qədər işin arasında şeir yazmağa da vaxt tapmağıma işarə vurmaq istəyir. Həmişə düşünmüşəm ki, şeir yazmaq təbiət hadisəsidir. Düzdür, gənclik illərimdə olub ki, özümü şeir yazmağa məcbur etmişəm. Amma vaxt keçdikcə insan görür, hiss edir ki, sənin diqtə etdiyin yox, daxildən sənə diqtə edilən şeirlər qalır. Nəsr yazmaqsa tamam başqadır. Orxan Pamuk deyir ki, roman yazmaq iynəylə quyu qazmaq kimidir. Həqiqətən nəsr yazmaq, yazıçılıq daha ağır zəhmət tələb edən işdir. Günün 8-10 saatını sən davamlı olaraq yazmalısan. Amma şeir ani hisslərin şəklidir. Bu kitabdakı siqaretə yazılan ilk şeir belələrindəndir:

 

Ən uzun öpüşlərim

sənnəndir!

Dırnaqlarım dayanmır, sığallayır

Tellərinin ucunu...

Sənə görə yeriyir,

sənə görə gəzirəm!.."

 

Tədbirdə gənc yazar Arzu Hüseyn, əvvəlki Gənc Ədiblər Məktəbinin (GƏM) iştirakçısı Anar Amin, şairə və "525-ci qəzet"in əməkdaşı Sevinc Mürvətqızı öz ürək sözlərini, rəğbətlərini ifadə edirlər. Şair Oqtay Rza elə tədbirdəcə yazdığı şeiri oxuyur.

 

Gəncliyini xatırlayan Rəşad Məcid ailəsinin şeirə, ədəbiyyata bağlılığına qarşı olmasını dilə gətirir: "Ədəbi taleyimi 17 yaşımda Hüseyn Arif müəyyənləşdirib. O vaxt onun yanına getmişdim ki, şeirlərimi dinləyib fikrini desin. Oxuduqca görürdüm ki, heç məni dinləmir. Hiss elədim, əvvəlcədən tapşırıblar, şeirləri zəifdisə, de ki, şeir yazmaq lazım deyil. Bir şeirimioxumağa başladım. Saxladı, biroxutdu. Sonra bir şeiroxudum. Sonacan dinlədi və dedi ki, nə riyaziyyat, nə iqtisadiyyat?! Sən yazmalısan. Bununla da mənim taleyim müəyyənləşdi. Ədəbiyyatla, jurnalistika ilə məşğul olmağa başladım. Sonra məlum hadisələr, işğal baş verdi. Ən sevdiyim şəhər olan Şuşa işğal olunanda düşünürdüm ki, ümumiyyətlə, yaşamağın mənası yoxdur. Folknerin bir fikri var: "Şeir yazmaq üçün ən münasib dövr 27 yaşa qədər olan dövrdür". Mən bu hadisələri yaşayandan sonra  yazdım ki, mənim 27 yaşım 24 yaşımda, məlum hadisələr başlayanda bitdi". Düşünmürdüm ki, daha şeir yazaram. "525-ci qəzet"i təsis etdik, ədəbiyyatdan bir qədər uzaqlaşdım, daha çox jurnalistikaya diqqət ayırdım. Amma vaxt keçdikcə yenə yazmağa başladım və beləcə bu şeirlər yarandı. Yadımdadır, 1979-cu ildə 9-cu sinifdə oxuyurdum, həmişə gəlib qarşı tərəfdə dayanardım, bu binaya gəlib-gedənlərə tamaşa edərdim. İçəri girməyə cəsarət etmirdim. 15 yaşım olanda "Ulduz" jurnalına, Vaqif Cəbrayılzadəyə şeir gətirmişdim. Şeirlərimi oxuyub üstünə yazmışdı ki, Mayakovskini, Nazim Hikməti, Məmməd Arazı oxumalı, rus dilini öyrənməli...

 

O vaxtlar çap olunmaq böyük hadisə idi, "Ulduz" jurnalı 60 min, "Azərbaycan" jurnalı 90 min, "Azərbaycan gəncləri" qəzeti 350 min tirajla çap olunurdu. Yazısı, şeiri çap olunan gənclər ölkə miqyasında tanınırdı. İlk şeirlərim 1985-ci ildə "Ulduz"da çap olunmuşdu. Amma indi saytlar, dərgilər hədsiz çoxdur, xaotik bir vəziyyət yaranıb. Yaxşını pisdən ayırmaq olmur. Bu mənada Yazıçılar Birliyi və digər ədəbi qurumlar çalışıb əsl dəyəri qorumalıdırlar. Kim öz zəhmətiylə, istedadıyla əzmlə çalışır, məqsədinə can atır, əvvəl-axır öz layiq olduğu yeri tutur. Gənclərə sözüm odur ki, heç vaxt qoyduqları məqsəddən yayınmasınlar, addım-addım istəklərinə doğru getsinlər. Azərbaycan kiçik ölkədir. Heç bir istedadlı cümlə, fikir diqqətdən kənarda qalmır".

 

... Kitabda başqa hansı şeirlərin olduğunu bilməyə səbrsizlənirəm. Yenə bir tərəfdən yaxşıdı ki, gənc ədiblər passivdi... Kitaba hücum çəkirəm:

 

Bilmirəm iblissən, ya mələk, Qadın,

Ətri, gözəlliyi çiyələk Qadın.

Bir də gəlməyəcək sənintək Qadın

Nə mənim dünyama,

                        bu dünyaya.

 

Bir də özümə gəlirəm ki, tədbir artıq yekunlaşıb. Sonda neçə vaxtdan bəri gözlədiyimə çatıram. Əsəd Cahangir indiki ədəbi gəncliyi asıb-kəsəndə aldığım kitabı imzaladır, son qeydlərimi də götürüb, redaksiyaya qayıdıram.

 

 

Cavid QƏDİR

525-ci qəzet.- 2014.- 9 dekabr.- S.8.