Prezidentin uğurlu siyasəti sosial təminat
sistemini daha geniş əhali kateqoriyalarına yönəldib
Azərbaycan Respublikasının əmək və əhalinin sosial müdafiəsi naziri Səlim Müslümov Yeni Azərbaycan Partiyasının saytına geniş müsahibə verib. Müsahibəni ixtisarla oxuculara təqdim edirik.
- Səlim müəllim, Azərbaycanda dinamik iqtisadi inkişaf prosesləri fonunda əhalinin rifah halının yüksəldilməsinə, insan inkişafına yönələn dövlət siyasətini necə xarakterizə edərdiniz?
- Azərbaycan gənc müstəqil respublika olmasına baxmayaraq, ötən 23 ildə ictimai-siyasi sabitliyin ilbəil möhkəmlənməsi zəminində dövlət müstəqilliyinin və ölkənin dünya birliyində mövqeyinin güclənməsinə xidmət edən mühüm tarixi nailiyyətlər qazanmış, ölkəmizin gələcək inkişaf perspektivləri üçün etibarlı əsas rolunu oynayan dolğun iqtisadi potensialın formalaşdırılması və onun dinamik artımı təmin edilmişdir.
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin müəllifi olduğu müstəqil Azərbaycanın hərtərəfli inkişaf strategiyasının 2003-cü ildən etibarən Prezident cənab İlham Əliyev tərəfindən qlobal proseslərə və müasir çağırışlara adekvat şəkildə, praqmatik yanaşmalar əsasında daha da təkmilləşdirilməsi, respublikanın ümumi inkişafında milli resurslardan istifadə imkanlarının daha səmərəli və elmi əsaslar üzərində səfərbər edilməsi, siyasi və iqtisadi idarəetmə metodlarının müasirləşdirilməsi ölkəmizi dünyada maraqla qarşılanan və bir çox ölkələr üçün örnəyə çevrilən milli inkişaf modelinə sahib etmişdir.
Son on ildə milli iqtisadiyyat 3,4 dəfə, əhalinin
gəlirləri 6,5 dəfə artmış, cari ilin
yanvar-oktyabr aylarında bu artımlar müvafiq olaraq 2,8 faiz və
5,4 faiz təşkil etmişdir. Ümumi Daxili Məhsulun
adambaşına düşən həcmi bu dövrdə 8,4 dəfə
artaraq 7500 ABŞ dollarına yüksəlmiş və gələn
il bu məbləğin 8 min ABŞ dollarına, "Azərbaycan
2020: gələcəyə baxış" İnkişaf
Konsepsiyasına əsasən isə 2020-ci ilədək iki dəfə
artaraq 13000 ABŞ dollarına çatacağı gözlənilir.
Dünya Bankının adambaşına düşən
Ümumi Milli Gəlir təsnifatına görə Azərbaycan
artıq "yuxarı orta gəlirli" ölkələr
kateqoriyasına yüksəlib. Bu gün 53 milyard ABŞ
dollarından çox valyuta ehtiyatlarına malik Azərbaycanda
iqtisadiyyata yatırılan investisiyalar son on ildə 150 milyard
ABŞ dolları olmuş, bu ilin 9 ayında isə
investisiyaların məbləği 19 milyard ABŞ dollarına
çatmışdır və növbəti 4 ildə ölkə
iqtisadiyyatına daha 100 milyard ABŞ dollarından çox
investisiya yatırılacağı gözlənilir. Dünyanın mötəbər
"Fitch", "Moody's", "Standard & Poor's" kimi
reytinq agentlikləri ölkəmizin kredit reytinqini daim
artırırlar. Dünya İqtisadi Forumunun son hesabatına əsasən
isə qlobal rəqabətqabiliyyətlilik reytinqinə görə
144 ölkə arasında Azərbaycan 38-ci pilləyə
yüksəlmiş, bununla da ən yüksək rəqabət
qabiliyyətli iqtisadiyyata malik 40 ölkə
sırasındadır.
Bu
müsbət proseslər uzunmüddətli inkişaf
üçün vacib amil olan iqtisadiyyatın şaxələndirilməsi,
neft strategiyası dividendlərinin qeyri-neft sektorunun və
regional inkişafın təmin olunmasına səfərbər
olunması ilə tamamlanır. Son on ildə bu sektorda 2,6 dəfə,
cari ilin 10 ayında isə 6,4 faiz artım olmuşdur və Azərbaycan
iqtisadiyyatında qeyri-neft bölməsinin payı 60 faizə
yaxınlaşmışdır.
2015-ci ildə
dövlət büdcəsinin qeyri-neft sektoru üzrə gəlirlərinin
2003-2005-ci illərin cəmi büdcəsindən 1,4 dəfə,
qeyri-neft sektorundan isə 4 dəfə çox olacağı
proqnozlaşdırılır. Qeyri-neft sektorunun sosial
rifahın yüksəlməsi, yoxsulluğun azaldılması
üçün vacib olan yeni iş yerlərinin, məşğulluq
imkanlarının artmasında da xüsusi əhəmiyyət
kəsb edir.
Cari ilin 1
noyabr vəziyyətinə muzdla işləyən 1507,5 min nəfərin
93,3 faizi məhz bu sektorda çalışır. 2004-cü
ildən bəri ardıcıl dövlət dəstəyi nəticəsində
qeyri-neft sektorunun canlanması hesabına respublikada əksəriyyəti
daimi və regionlarda olmaqla yeni yaradılan iş yerlərinin
sayı 1 milyon 300 mini ötüb. Dünyada, hətta
inkişaf etmiş ölkələrdə işsizlik problemi kəskinləşməkdə
olduğu dövrdə Azərbaycanda işsizlik səviyyəsi
sürətlə azalaraq 5%-ə enib.
Azərbaycan
Prezidentinin sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasının prioritet
istiqamətlərindən biri vətəndaş
firavanlığı amilinin və
sosial dövlət prinsiplərinin ön planda
saxlanılması, sosial siyasət kursunun ilbəil güclənməsi,
ölkədə yoxsulluğun aradan
qaldırılmasıdır. Cənab İlham Əliyev hələ
2003-cü ilin oktyabrında respublikamıza rəhbərliyə
başlayarkən ölkədə yoxsulluğun aradan
qaldırılacağını əsas məqsədlərindən
biri kimi bəyan etmişdir.
Bildiyiniz
kimi, Azərbaycan 2000-ci ildə BMT-nin Minilliyin İnkişaf Məqsədlərinə
qoşulmuş 147 ölkədən biridir. Bu sənəddən
irəli gələn öhdəliklərdən biri də
2015-ci ilə qədər yoxsulluğun yarıyadək
azaldılmasıdır. Ötən müddətdə ölkəmizdə
iqtisadi inkişaf və yoxsulluğun azaldılması üzrə
gerçəkləşdirilən dövlət proqramları,
konkret sahələr, eləcə də regional inkişaf
proqramları yoxsulluğun səviyyəsinin 2003-cü ildəki
49 faizdən 5 faizə, yəni qlobal yoxsulluq səviyyəsindən
3 dəfə aşağı enməsi ilə nəticələnmişdir.
Hazırda
dünyada yoxsulluq səviyyəsi Dünya Bankının təklif
etdiyi metodologiya üzrə ölçülür və
gündəlik gəliri 2 dollardan aşağı olanlar yoxsul,
həmçinin 1 dollardan aşağı gəliri olanlar ifrat
yoxsul hesab edilirlər. Əgər 2003-cü ildə dünyada
gündəlik gəliri 2 dollardan aşağı olan 2,6
milyard əhalinin müəyyən hissəsi ölkəmizdə
idisə, bu gün dünyada gündəlik gəliri 2 dollardan
az olan 2,5 milyard nəfər arasında Azərbaycan əhalisi
artıq yoxdur. Çünki ölkəmizdə
adambaşına ehtiyac meyarının məbləği
(hazırda 100 manat) ayda 128 ABŞ dolları səviyyəsindədir
və bundan aşağı gəlirlərlə həmin səviyyə
arasında yaranan fərq yardım şəklində dövlət
hesabına ödənilir.
Sosial
rifah halının yüksəlməsi sahəsində əldə
etdiyi nailiyyətlərə görə Azərbaycan BMT-nin son
hesabatına əsasən, insan inkişafı indeksinə
görə 187 ölkə sırasında 76-cı yerdə qərarlaşıb
və yüksək inkişaf səviyyəsinə malik ölkələr
qrupuna daxil olub. Bu uğurların əldə olunmasında əhalinin
gəlir imkanlarının artırılması
üçün çoxsaylı və keyfiyyətli iş
yerlərinin açılması, sahibkarlığın dəstəklənməsinə
və iqtisadiyyatın müasirləşdirilməsinə
yönələn fəal siyasətin aparılması, əmək
haqlarının, pensiya və digər sosial ödənişlərin
mütəmadi artırılması əsas rol oynayır. Məsələn,
minimum əmək haqqının məbləği son 10 ildə
11,6 dəfə, bir nəfərə düşən orta
aylıq əmək haqqı 5,5 dəfə, əmək
pensiyalarının orta aylıq məbləği 9,4 dəfə,
2006-cı ildən müəyyən edilən ehtiyac meyarının
məbləği isə ötən dövrdə 3,3 dəfədən
çox artmışdır. Pensiyaların orta aylıq məbləği
2003-cü ildə yoxsulluq həddindən 2 dəfə
aşağı olduğu halda, ötən dövrdə 9,4 dəfə
artaraq 18,4 manatdan 173 manata çatmış və bu həddi
1,7 dəfə üstələmişdir. Hazırda minimum
pensiya məbləği minimum əmək haqqı məbləğinə
nisbətdə 95,2 faiz təşkil edir ki, bu da MDB-də ən
yüksək göstəricidir. Bununla yanaşı, hazırda
ehtiyac meyarı məbləğinin (100 manat)
yaşayış minimumu məbləğinə (125 manat) nisbəti
göstəricisi də 80 faiz olmaqla, bir sıra inkişaf
etmiş ölkələrin müvafiq göstəriciləri
ilə eyni səviyyədədir. Ümumilikdə, əhalinin
gəlirləri 2003-cü ildəki 5,7 mlrd. manatdan 2014-cü
ilin əvvəlinə 37,6 mlrd. manata çatmışdır.
Əhalinin gəlirlərinin artımı müqabilində
inflyasiya səviyyəsinin ilbəil birrəqəmli
saxlanılması bu gəlirlərin rifah halının
yüksəlməsinə təsirini stimullaşdırır.
Cari ilin
oktyabrında IV Beynəlxalq Humanitar Forumun
açılışında BMT-nin Baş katibi Pan Gi Munu təmsil
edən BMT İnkişaf Proqramının rəhbəri Helen
Klark öz çıxışında Azərbaycanın
yoxsulluğun azaldılmasında əldə edilmiş təcrübəsinin
başqa ölkələr üçün də örnək
ola biləcəyini qeyd etmiş, təbii ehtiyatın ölkə
sərvətinə və daha geniş insan inkişafına
çevrilməsi üçün
düşünülmüş və uzaqgörən dövlət
siyasəti tələb olunduğunu və Azərbaycanın bu
sahədə əhəmiyyətli qərarlar qəbul etdiyini
vurğulamışdır.
- Sosial
siyasətin mütəmadi olaraq güclənməsi daha
çox həssas əhali qruplarına yönələn
dövlət qayğısının artmasında da
özünü göstərməlidir. Bu baxımdan başa vurmaqda
olduğumuz 2014-cü ili necə qiymətləndirmək olar?
- Son on ildə ölkəmizdə
sosial müdafiə və sosial təminat xərcləri 8 dəfə
artmışdır. Bu gün Azərbaycan
kifayət qədər geniş əhali kateqoriyalarını əhatə
edən sosial təminat sisteminə malik bir ölkə kimi
seçilir və həssas əhali qruplarına münasibətdə
Azərbaycan dövlətinin mövqeyi qlobal miqyasda ən
humanist yanaşmalara əsaslanması ilə diqqəti cəlb
edir.
Cari ilin
ötən dövründə respublika əhalisinin 4,4 faizinə
və ya 421245 nəfərə aylıq və birdəfəlik
sosial müavinət təyin olunub ödənilmişdir. Sosial
müavinət alanların 333750 nəfəri və ya 79,2 faizi
aylıq, 87495 nəfəri və ya 20,8 faizi isə birdəfəlik
sosial müavinət alanlardır. Bundan əlavə, 50896 nəfərə
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin müxtəlif Fərman
və Sərəncamlarına əsasən Prezident təqaüdləri
təyin olunaraq ödənilir. Bununla bərabər, 2014-cü
ilin on bir ayı üzrə penitensiar müəssisələrdə
cəza çəkməkdən azad edilmiş, tibbi və
sosial yardıma ehtiyacı olan 3971 nəfərə birdəfəlik
pul müavinəti təyin edilib ödənilmişdir.
Son bir ildə
Azərbaycan Respublikası Prezidenti tərəfindən
yalnız sosial cəhətdən həssas qruplarla
bağlı 10-dan artıq fərman və sərəncam
imzalanıb ki, bu sənədlər
sosial cəhətdən həssas qrupların sosial
müdafiəsinin gücləndirilməsinə və sosial təminat
sisteminin əhatə dairəsinin daha da genişləndirilməsinə
xidmət edib. Həmin sənədlərdən sosial ödənişlər
sahəsinə dair 4 Fərman və 1 Sərəncama əsasən,
orta aylıq Prezident təqaüdü müharibə əlilləri
və onlara bərabər tutulan şəxslər
üçün 50%-ə yaxın, Böyük Vətən
müharibəsində iştirak etmiş bəzi kateqoriyalardan
olan şəxslər üçün 81,8%, Qarabağ
müharibəsi veteranlarına aylıq sosial müavinətin
məbləği 21,6% artırılıb.
Həmçinin
bu fərman və sərəncamlar ölkədə bir
sıra yeni təminat növlərinin formalaşmasına da səbəb
olmuşdur. Belə ki, 23 dekabr
2013-cü il tarixli Sərəncamla İkinci Dünya
müharibəsində Leninqrad şəhərinin mühasirəsi
zamanı şəhərin müəssisələrində
işləmiş, müvafiq medal və döş
nişanı ilə təltif edilmiş şəxslərə
Prezident təqaüdlərinin ödənilməsinə
başlanılıb. 27 dekabr 2013-cü il tarixli 72 nömrəli
Fərmanla ölkədə ilk dəfə olaraq bu ilin əvvəlindən
beşdən çox uşağı olan qadınların
uşaqlarının hər birinə görə ayda 30 manat
müavinət, 2014-cü il 17 mart tarixli 128 nömrəli Fərmanla
I qrup əlilliyə görə sosial müavinət alan şəxslərə
ayda 67 manat sosial müavinətdən əlavə olaraq 60 manat məbləğində
Prezident təqaüdü təyin olunaraq ödənilir. Eyni
zamanda, Azərbaycan Prezidentinin 18 mart 2014-cü il tarixli Sərəncamı
ilə müharibə əlilləri və şəhid ailələrinin
ödənişli ali və orta ixtisas təhsil müəssisələrində
təhsil alan övladlarının təhsil haqlarının
2014/2015-ci tədris ilindən etibarən dövlət büdcəsi
hesabına ödənilməsinə
başlanmışdır. 11 avqust 2014-cü il tarixli Fərmana
əsasən isə gələn ilin əvvəlindən
Əfqanıstanda Sovet qoşunlarının tərkibində
beynəlmiləl borcunu yerinə yetirərkən həlak olan,
itkin düşmüş və məhkəmə qaydasında
ölmüş elan edilən hərbi qulluqçuların ailələrinə
ayda 200 manat məbləğində Prezident təqaüdləri
təyin olunacaqdır.
2014-cü
ilin on bir ayı ərzində aylıq və birdəfəlik
sosial müavinət, təqaüd və kompensasiyaların
ödənilməsi üçün 268,0 milyon manat vəsait
xərclənmişdir. Bu da ötən ilin müvafiq
dövrü ilə müqayisədə 48,3 milyon manat və ya
22 faiz çoxdur.
Qeyd edim
ki, son on ildə sosial müavinətlərin orta aylıq məbləği
2,6 dəfə, o cümlədən
əlilliyə görə sosial müavinətlərin orta
aylıq məbləği 8,1 dəfə, sağlamlıq
imkanları məhdud uşaqlara ödənilən sosial
müavinətin aylıq məbləği 7,4 dəfə, Azərbaycan
Prezidentinin fərdi təqaüdlərinin məbləği 5
dəfə, 2007-ci ildən şəhid ailələrinə
verilən Prezident təqaüdlərinin məbləği
ötən müddətdə 2 dəfə
artırılıb. Müharibə əlillərinə 2008-ci
ildən ödənilən Prezident təqaüdlərinin məbləğinin
artımı ötən dövrdə I qrup əlillər
üçün 66,6 faiz, II qrup əlillər
üçün 85,7 faiz, III qrup əlillər
üçün 100 faiz təşkil edib.
Ölkədə
həyat səviyyəsinin mütəmadi
yaxşılaşması və bu yardımların təyinatında
ünvanlılığın və şəffaflığın
təminatı sahəsində son vaxtlarda görülən
işlər ünvanlı yardım təyin olunan ailələrin
sayının azalmasına səbəb olmuşdur. Cari ilin
noyabr ayında Respublika üzrə 96265 ailə (420663 nəfər
ailə üzvü) ünvanlı dövlət sosial
yardımı almışdır ki, bu da 2013-cü ilin
müvafiq dövrü ilə müqayisədə 47638 ailə
(209632 nəfər və ya 33.3 %) azdır.
Yardım
alan ailələrin sayının azalması digər tərəfdən
aztəminatlı ailələrə ödənilən
yardımların məbləğinin artması ilə
müşahidə olunur. Belə ki, ünvanlı dövlət
sosial yardımının bir ailəyə düşən orta
aylıq məbləği 2013-cü ilin müvafiq dövrü
ilə müqayisədə 10.40 manat (7.5%) artaraq 148.97 manata,
bir ailə üzvünə düşən orta aylıq məbləği
isə 2.45 manat (7.7%) artaraq 34.09 manata
çatmışdır. 2014-cü ilin 11 ayı ərzində
ünvanlı dövlət sosial yardımı işlərinin
maliyyələşməsinə ümumilikdə 184.3 milyon
manat vəsait xərclənmişdir ki, bu da 2013-cü ilin
müvafiq dövrü ilə müqayisədə 2.5 milyon
manat (1.4%) artım deməkdir.
Bu ilin
ötən dövründə ayrı-ayrı ildönümlərlə
əlaqədar, həmçinin sosial-məişət problemlərinin
həllinə köməklik məqsədilə ümumilikdə
13173 nəfər əlilliyi olan şəxs və
sağlamlıq imkanları məhdud 18 yaşadək uşaq
birdəfəlik maddi yardımlarla təmin olunub.
Ümumilikdə
bu təminat növləri və sosial xidmətlərlə, həmçinin
pensiya ilə təmin edilənlər də nəzərə
alınmaqla sosial təminat sistemi respublika əhalisinin 23 faizdən
çoxunu əhatə edir. Bütün bunlar ölkəmizdə
əhaliyə Prezident qayğısının əməli ifadəsi
olmaqla, sosial təminat sisteminin getdikcə güclənməsinin
və daha geniş əhali kateqoriyalarını əhatə
etməsinin təzahürüdür.
- Son bir ildə
Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyinin fəaliyyəti
bir sıra mühüm islahatlarla müşahidə olunub. Bu
islahatların prioritet istiqamətlərini necə ümumiləşdirərdiniz?
- Bu
gün ölkə rəhbərliyinin sosial-iqtisadi inkişaf
strategiyasının ən mühüm uğurları eyni
zamanda əhalinin sosial müdafiəsinin mütəmadi olaraq
güclənməsində, sosial cəhətdən həssas əhali
qruplarına qayğının davamlı olaraq
artırılmasında öz əməli təsdiqini
tapır. Bir dövlət orqanı olaraq Əmək və Əhalinin Sosial
Müdafiəsi Nazirliyinin qarşısında duran əsas vəzifə
də Prezident qayğısının aztəminatlı
insanlara daha şəffaf və ünvanlı şəkildə
çatdırılması sistemini layiqli səviyyədə,
ölkəmizdə gedən sürətli tərəqqi
prosesinə, müasir dövlət quruculuğuna uyğun səviyyədə
təşkil etməkdir. İqtisadi idarəetmə və xidmətin
yeni texnologiyalar əsasında müasirləşdiyi bir zamanda
əmək və sosial müdafiə sistemində neqativ hallara
şərait yaradan iş üsullarının qalması
mümkün deyil və nazirliyin
fəaliyyətində yeni yanaşmaların tətbiqi
artıq günün tələbi kimi ortaya çıxır.
Bununla bağlı, cənab Prezidentin verdiyi
tapşırıqlar, imzaladığı fərman və sərəncamlar
bizim islahatların prioritetlərini müəyyən edir. Bu
prioritetlər əmək, məşğulluq və əhalinin
sosial müdafiəsi sahəsində beynəlxalq normalara və
milli reallıqlara əsaslanaraq qanunvericilik bazasının və
praktik iş mexanizmlərinin təkmilləşdirilməsi, bu
sahələrdə müəyyənləşdirilmiş
strategiya və qəbul olunmuş dövlət
proqramlarının icrasının səmərəliliyinin
artırılması, nazirliyin institusional və idarəetmə potensialının müasir
çağırışlara adekvat olaraq yüksəldilməsidir.
Konkret fəaliyyət istiqamətləri əmək münasibətləri
sahəsində elektron qeydiyyat mexanizminin qurulmasına, əlillik
və sosial yardımların təyinatı
prosedurlarının avtomatlaşdırılmasına, beləliklə,
bu sahələrdə şəffaflığın təmin
olunmasına, əhalinin həssas kateqoriyalarının sosial
müdafiə sistemindən şəffaf müstəvidə və
daha rahat yararlanmaq imkanlarına malik olmasına yönəlmişdir.
Ölkəmizdə
məşğulluq imkanlarının getdikcə genişlənməsi,
digər tərəfdən əmək bazarında formal əmək
müqavilələrinin bağlanması hallarına tez-tez yol
verilməsi və belə halların, nəticədə, həm
işçi hüquqlarının təminatında, həm də
vergi və sosial sığorta haqlarının ödənişində
ciddi problemlərə yol açması bu sahəyə
dövlət nəzarətinin yeni informasiya
texnologiyalarının tətbiqi yolu ilə daha səmərəli
təşkili məsələsini
aktuallaşdırmışdı. Həmçinin, əmək
bazarı ilə bağlı real və etibarlı məlumatları
əks etdirən informasiya bazasının olmaması bu sahə
ilə bağlı düzgün və obyektiv təhlillərin
aparılmasını xeyli çətinləşdirirdi. Azərbaycan
Prezidenti cənab İlham Əliyevin
2014-cü il 3 fevral tarixli Fərmanı bu aktual məsələnin
həlli üçün mühüm islahatın aparılmasına əsas
yaratdı. Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyi tərəfindən qısa müddətdə mükəmməl
proqram təminatına malik əmək müqaviləsi
bildirişi üzrə elektron informasiya sisteminin hazırlanaraq
"Elektron hökumət" portalı üzərindən
istifadəyə verilməsi Azərbaycanda əmək
münasibətlərinin rəsmiləşdirilməsində
keyfiyyətcə yeni bir mərhələ açdı.
Bununla da əmək
hüquqlarının təminatına dövlət nəzarətinin
səmərəli təşkili,
əmək müqavilələrinin bağlanmasında
formal yanaşmalardan irəli gələn, işçinin
hazırkı əmək və gələcək sosial təminat
hüquqlarını sual altında qoyan, qeyri-leqal məşğulluq
hallarının aradan qalxmasına şərait yarandı.
Sistemdən istifadə ilə bağlı işəgötürənlər
arasında aparılan geniş nəlumatlandırma tədbirlərinin,
eləcə də bu prosesdə işəgötürənlərin
məsuliyyətlə və işgüzarlıqla iştirak
etməsinin müsbət nəticəsi olaraq,
bağlanmış əmək müqavilələrinin 90 faizdən
çoxu artıq sistemdə yerləşdirilib. Lakin etiraf edək
ki, əmək müqavilələrini elektron qeydiyyatdan
keçirməkdən yayınanlar da mövcuddur və
dövlət nəzarəti zamanı aşkar olunan belə
hallara qarşı ciddi inzibati tədbirlər həyata
keçirilir.
Qeyd olunan
islahat tədbiri Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyinin "Elektron hökumət" portalı üzərindən
əhaliyə göstərilən elektron xidmətləri
sırasına daha 3 yeni e-xidmət növünün
("Əmək müqaviləsi bildirişlərinin qeydiyyata
alınması və bu barədə işəgötürənə
məlumatın verilməsi", "Əmək müqaviləsi
bildirişləri barədə məlumatların
işçilər tərəfindən əldə edilməsi"
və "İş yerinə dair arayış") əlavə
olunmasına imkan vermişdir. Bu e-xidmətlər hazırda ən
yüksək istifadəçi sayı ilə seçilirlər.
Əmək
potensialının keyfiyyətcə yüksəldilməsi
üçün Dünya Bankının "Sosial Müdafiənin
İnkişafı Layihəsi" çərçivəsində
beynəlxalq ekspertlərin və yerli mütəxəssislərin
iştirakı ilə iqtisadiyyatın müxtəlif sahələri
üzrə hazırlanmış 200 peşə standartı
cari ilin əvvəllərində işəgötürənlərin
istifadəsinə verilib. Bu il daha 70-ə yaxın yeni peşə
standartının layihələri hazırlanıb. Kadr
hazırlığının daim inkişaf edən əmək
bazarının tələblərinə uyğun təşkilinə
xidmət edən peşə standartlarının
hazırlnması işləri davam edir və
qarşıdakı dövrdə daha 5 minə qədər
peşə standartının hazırlanması nəzərdə
tutulur.
Aparılan
islahat tədbirlərindən biri də əlillik təyinatı
prosesinin tam avtomatlaşdırılmasıdır. Bu məqsədlə
yaradılan Tibbi-Sosial Ekspertiza və Əlillərin
Reabilitasiyası İnformasiya Sistemi əlillik müayinələrinin
aparılması üçün müvafiq qurumlar arasında
elektron məlumat mübadiləsinə şərait
yaradır. Artıq əlillik vəziyyətlərinin müəyyən
olunması üçün bütün məlumatların səhiyyə
müəssisələrindən Tibbi-Sosial Ekspert
Komissiyalarına (TSEK) və sonrakı mərhələdə əlillik
müayinəsinin nəticəsi barədə məlumatın
aidiyyatı qurumlara ötürülməsi elektron şəkildə
həyata keçiriləcək. Sistem vasitəsilə
yaradılmış elektron məlumat bazasına isə əlillik
qrupları almaq üçün müraciət edən vətəndaşların
xəstəlik vəziyyətləri, müayinələrinin nəticələri,
hər bir ilkin və təkrar əlillik təyinatı barədə
məlumatlar daxil edilir. Artıq bu bazaya 137 minə yaxın
şəxslə bağlı əlillik müayinəsinin nəticələrinə
dair məlumat daxil edilmişdir və ilin sonuna kimi bu prosesin
yekunlaşdırılması nəzərdə tutulur.
İnformasiya
bazası aidiyyəti təşkilatların informasiya
ehtiyatlarına inteqrasiya olunub və onlar vətəndaşlara
əlilliyə görə pensiya və ya müavinət təyin
olunması üçün müvafiq informasiyaları həmin
bazadan götürəcəklər. Bu sistem əlillik təyinatları
zamanı şəffaflığın təmin olunmasına,
neqativ hallara şərait yaradan məmur-vətəndaş
münasibətlərinin minimuma endirilməsinə yönəlib.
İslahatların
digər istiqaməti ünvanlı sosial yardımların təyinatı
ilə bağlıdır. Bildiyiniz kimi, ötən ilin
sonlarından etibarən ünvanlı sosial yardım təyinatında
şəffaflığın təmin olunması
üçün bu yardımları alanların
siyahıları həm nazirliyin saytında, həm də
Əhalinin Sosial Müdafiəsi Mərkəzlərinin inzibati
binalarındakı müvafiq lövhələrdə cəmiyyətə
açıqlanır. Bu siyahılarda adları olan, lakin əslində
ünvanlı yardım almaq hüququ olmayan ailələr barədə
nazirliyə daxil olan hər bir müraciət ciddi
araşdırılır və ünvanlılıq prinsipinə
əməl olunmadan yardım təyinatı həyata
keçirən əməkdaşlarla bağlı dərhal
inzibati tədbirlər görülür.
Eyni
zamanda, ünvanlı sosial yardım sisteminin tam
avtomatlaşdırılması işləri artıq
yekunlaşmaqdadır. Qabaqcıl dünya təcrübəsindən
yararlanmaqla bu sahədə Azərbaycana məxsus yeni bir sistem
yaradılıb və bu elektron sistem ünvanlı sosial
yardım üçün müraciətlərin elektron qəbulu
və yardımların təyinatının avtomatik şəraitdə
həyata keçirilməsini nəzərdə tutur. Digər
tərəfdən, aztəminatlı ailələrin səmərəli
əmək fəaliyyəti ilə məşğul olmaqla
reabilitasiya edilməsi imkanlarının yaradılması, həmçinin
ailələrin sosial yardımlara ehtiyacının müəyyən
edilməsi qaydalarının təkmilləşdirilməsi nəzərdə
tutulur. Bununla əlaqədar "Ünvanlı dövlət
sosial yardımı haqqında" qanuna əlavə və dəyişikliklər
edilməsi barədə qanun
layihəsi hazırlanaraq hökumətə təqdim olunub.
- Səlim
müəllim, nazirliyin digər fəaliyyət sahələri
ilə bağlı hansı yeni layihələr var?
Qarşıdakı dövrdə nə kimi yeniliklər
gözlənilir?
- Ölkəmizdə
sosial-iqtisadi tərəqqi prosesləri demoqrafiya və əhali
sakinliyinin inkişafına da öz müsbət təsirini
göstərir. Son 20 ildə Azərbaycan əhalisinin sayı
26% artaraq 9,6 milyon nəfərə
çatıb. Hazırda ölkə əhalisinin illik artım
tempi 1,3% təşkil edir. Körpə və uşaq
ölümü halları müvafiq olaraq 2,3 dəfə və 3,5 dəfə
azalıb, doğulanda gözlənilən ömür
uzunluğu isə 4,6 il artaraq 74,2 yaşa çatıb. Bu
müsbət demoqrafik tendensiya nəzərə alınmaqla
nazirlik tərəfindən 2014-2025-ci illəri əhatə edən
növbəti "Azərbaycan Respublikasının demoqrafiya və
əhali sakinliyinin inkişafı sahəsində Dövlət
Proqramı"nın layihəsi hazırlanıb və
yaxın vaxtlarda hökumətə təqdim ediləcək. Bu
Proqram ölkədə demoqrafiya və əhali sakinliyinin
inkişafını 2025-ci ilədək dövr
üçün stimullaşdıracaq.
Eyni zamanda "Ahıl vətəndaşların sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə dair Dövlət Proqramı"nın layihəsi hazırlanır. Layihənin hazırlanmasında ahılların layiqli həyat sürmələri ilə bağlı mütərəqqi beynəlxalq yanaşmalar əsas götürülür. "Azərbaycan Respublikasında əməyin təhlükəsizliyi və sağlamlaşdırılması üzrə Milli Strategiya"nın layihəsi də bu ilin oktyabrında artıq hökumətə təqdim edilib. Layihədə Əməyin Mühafizəsi üzrə Milli İnformasiya Mərkəzinin, Dövlət Əməyin Mühafizəsi Fondunun, əməyin mühafizəsi vasitələrini istehsal edən müəssisələrin yaradılması, əməyin mühafizəsi üzrə mütəxəssislərin hazırlanması üçün təhsil müəssisələrinə dövlət sifarişlərinin verilməsi və s. kimi mühüm yeniliklər nəzərdə tutulur. Strategiya qəbul edildikdən sonra onun icrası üçün Dövlət Proqramı hazırlanacaq. Sosial tərəfdaşların qarşılıqlı fəaliyyətinin sistemli şəkildə qurulması üçün yaradılacaq Sosial və İqtisadi Məsələlər üzrə Üçtərəfli Komissiyanın Əsasnaməsinin layihəsi isə daha təkmil variantda hökumətə təqdim olunub. "İstehsalatda baş verən bədbəxt hadisələrin təhqiqi və uçota alınması qaydaları"nın təkmilləşdirilməsi üçün də müvafiq işlər aparılır. Digər tərəfdən, "Dəyişdirilmiş Avropa Sosial Xartiyası"nın qadın və kişilərə bərabər imkanlar prinsipinə uyğun olaraq, qadınların işləməsi qadağan edilən iş yerlərinin siyahısının ləğv olunması, yalnız hamilə və yaş yarımadək uşağı olan qadınların işləməsi qadağan edilən iş yerlərinin müəyyən olunması üçün əmək qanunvericiliyində dəyişiklik edilməsi gözlənilir.
Bildiyiniz kimi, nazirliyin sifarişi ilə icra olunan layihələr çərçivəsində müxtəlif bölgələr üzrə 1500 nəfərdən çox uşaq sosial xidmətlərlə əhatə olunub. Bu xidmətlərin monitorinqi və qiymətləndirilməsi mexanizminin təkmilləşdirilməsi üçün qabaqcıl dünya təcrübəsi əsasında, beynəlxalq ekspertlərlə birgə sosial xidmətlərə dair minimum standartların hazırlanmasına başlanılıb. Qarşıdakı dövrdə yeni layihələrdən biri kimi Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi və Avropa İttifaqı ilə "Sosial xidmət sahəsinin inkişafı" üzrə Tvinninq layihəsinin reallaşdırılması da nəzərdə tutulur. Layihə üzrə keçirilən müsabiqə zamanı Avstriya təcrübəsinin daha mütərəqqi olması səbəbindən bu ölkə ilə sosial xidmətlər sahəsində əməkdaşlıq edilməsi qərara alınmışdır.
Son olaraq bildirim ki, yola salmağa hazırlaşdığımız 2014-cü il də möhtərəm Prezidentimiz cənab İlham Əliyevin uğurlu sosial-iqtisadi inkişaf strategiyasının Azərbaycana bəxş etdiyi yeni mühüm nailiyyətlərlə zəngin bir il kimi tarixə yazılacaq. Biz növbəti 2015-ci ilə Vətənimizin, dövlətimizin əldə etdiyi bu möhtəşəm uğurlarla gedirik və bu, gələcəyə daim nikbin duyğularla, inamla baxmağa əsas verir.
525-ci qəzet.-
2014.- 24 dekabr.- S.5.