Azərbaycanın oxuyan qəlbi
Şəmistan
Əlizamanlının oxuduğu nəğmələr
dünyaya
qalib gəlmək
istəyən Azərbaycan türkünün bu dünyanın
yiyəsi
olduğunun təsdiqidir.
Qloballaşan
dünyada yaşayırıq və mən bu gün
sivilizasiyaların dartışdığı bir dövrdə
hər cür sivilizasiyadan, hər cür dini, milli və sosial
təbəqələşmədən yüksəkdə duran
bir insan haqqında ürək sözlərimi qələmə
alıram və elə bilirəm ki, buna onun haqqı və bir
dost kimi mənim də onun haqqında söz deməyə səlahiyyətim
var. Söhbət Azərbaycanda öz nəğmələri,
vətəndaş və ziyalı mövqeyilə, heç kimə
bənzəməyən, özünəməxsus imic
qazanmış Şəmistan Əlizamanlıdan gedir.
Rus yazıçısı Mixail Prişvin deyirdi ki,
Tolstoyun, Dostoyevskinin olduğu rus ədəbiyyatı
dağının başında mənim yerim bir sərçə
caynağı altındakı yer qədərdir. Fəqət, bu mənim
yerimdir və heç kim o yeri mənim əlimdən
ala biməz. Şəmistanın da bu günkü
qloballaşma prosesində nəfəsi təngimiş Azərbaycan
mədəniyyətində özünəməxsus bir yeri var
və o yeri heç kim onun əlindən
ala bilməz. O yeri o öz nəğmələriylə
qazanıb. Vaxtilə Çe Gevara haqqında amansız bir qərar
çıxmışdı: “Güllələnsin, özü
də, nəğmələri də!” Bunu başqa cür dəyişib
demək istərdim: Yaşasın Şəmistan: özü də,
nəğmələri də! Çünki bu nəğmələr
bizim xalqımıza çox lazımdır, bu nəğmələr
bu gün vüsətlə inkişaf edən, öz iqtisadi,
siyasi, mənəvi təkamülü ilə dünyanı
heyrətdə qoyan Azərbaycanın nəğmələridir.
Və bu nəğmələr Azərbaycanın
gündən-günə artan dünyadakı imicinə, onun
şöhrətinə və şanına xüsusi bir
hüsn, xüsusi bir ucalıq gətirir. Bu
nəğmələr sadəcə bir müğənninin
hansısa telekanalın şou proqramında oxuyub
ötdüyü ötəri nəğmələr deyil.
“Hıçqıran
gülüşlər” kitabıma epiqraf olaraq yazmışam:
“Bu kitabı həyatda və sənətdə əbədini
ötəridən ayırmağı bacaranlara ithaf edirəm”.
Bu mənada Şəmistanın nəğmələri
şou nəğmələri kimi ötəri deyil. O,
dünyadan rəncidə olmuş azərbaycanlını bir
anlıq güldürməyə xidmət etmir. O dünyaya
qalib gəlmək istəyən Azərbaycan
türkünün bu dünyanın yiyəsi olduğuna
sübut üçün oxunan nəğmələrdir. Şəmistanın nəğmələrini Türkiyənin
hərbi marşları ilə müqayisə edərdim.
O hərbi marşların öz musiqi hüsnü, fəlsəfəsi,
siyasi-vətənpərvərlik qüdrəti var. Şəmistanın
nəğmələri isə eyni zamanda canlı bir insan nəfəsini,
yüksək türkçülük, Azərbaycançılıq
duyğusu və yüksək insaniyyət duyğusu ilə bərabər
eyni zamanda İlahidən gəlmiş ruhu özündə
daşıyan nəğmələrdir. 55
yaşı qoşalülə tüfəng kimi tarixə dirəyib
dayamış bir şəxsiyyət və sənətçidir.
Şəmistan
Borçalıda dünyaya gəlib... O torpağın və zəhmətin
ətrini ciyərlərinə çəkərək
yaşayıb... Borçalı bir Türk eli
kimi qəriblikdədir. Sovet rejiminin
yaratdığı, millətləri rahatca idarə edə bilmək
üçün sovet KQB-sinin çizdiyi sərhədlər
bizim Azərbaycan türklərinin xeyli hissəsini
bugünkü Gürcüstan ərazisində saxlayır.
Qədim ellərimiz olan Qərbi Azərbaycan
torpaqlarından bütün Azərbaycan türkləri didərgin
salındı. Bunun tarixi mənası
üzərində dayanmaq istəmirəm. Bu
tarixi zərurətdən çox, bic bir iblisin qurduğu
siyasi oyunun nəticəsi idi. Nə
yaxşı ki, qədim yurdlarımızdan biri olan
Borçalıda soydaşlarımız yaşayır və
Şəmistan da qəlbi atlananda hərdən ziyarətinə
gedir doğma yurdunun.
Onun
oxuduğu nəğmələrdəki ruh iki mənbədən
güc alır: biri, ilahinin ona bəxş etdiyi istedad, ikincisi
onun damarlarında axan qandır. Böyük
alman filosofu Nitşe deyirdi ki, tarixi həqiqəti yazmaq istəyirsənsə,
qələmi qanına batır, qanınla yaz. Onda görəcəksən ki, qan ruhdur və sənin
ruhun yazdığın həqiqətə köçüb
onu tarixiləşdirib. Şəmistanın
nəğmələri onun qanından axan ruhunun ifadəsidir.
Şəmistanın nəğmələri
ilahinin ona bəxş etdiyi istedadın heç kimə bənzəməyən
ifadəsidir. Mən ikinci belə səs
tanımıram. Bu, nurun içindən
süzülüb gələn bir səsdir. Şəmistan İlahinin ona bəxş etdiyi Allah əmanəti
olan insan ruhuna xəyanət etməyib. Onun
səsi Allah əmanəti olan ruhunun sözdə, musuqidə
ifadəsidir ki, bu gün bizləri öz aurasında
saxlayır.
Onun əksər cəhətləri təqdirəlayiqdir. Bir cəhətini isə
xüsusi vurğulamaq istərdim: o, həm moderndir, həm də
klassik. Azərbaycan telekanallarında bir çox
“müğənniləri” dinləyəndə xəcalət
çəkirəm. Şəmistanı
dinləyəndə düşünürəm: nə
yaxşı ki, Şəmistan var, yoxsa biz millətin
qarşısında xəcil olardıq. Əslində
Şəmistan öz mahnıları ilə bizə yol göstərir.
Şəmistan klassikanı yaxşı duyur.
Məsələn, özünün ifasında
Qul Nəsiminin “Kimə nə” şeirinə bəstələnmiş
nəğmə ilə o, bütün nəsimiləşən
zamanları müasirliyə gətirir. Yaxud, Şeyx
Nizaminin, Yunis Əmrənin, Mövlanə Cəlaləddin
Ruminin, Məhəmməd Fizulinin, ruhunu poeziyaya gətirən
böyük sufi Aşıq Veysəlin sözlərinə
oxunan “Uzun incə bir yoldayam” və ya “Mənim sadiq yarım,
qara torpaqdır” nəğmələrini dinləyəndə
elə bilirəm Şəmistan məni əlimdən tutub məğlubedilməz
türk ruhunun içindən keçirərək qədim
türk ellərini, obalarını ziyarətə aparır.
Bir dinləyicisi olaraq mənə bu şərəf və
vüqarı bəxş etdiyinə və bütün
zamanların, o cümlədən modernləşən
Avropanın, qloballaşan dünyanın, imperialistlərin min
hoqqa ilə qurduğu bu oyunların əhatəsində,
onların içində mənə türk kimliyimi
unutmağa qoymadığına görə ona minnətdaram. Burada söhbət heç də təkcə məndən
getmir, bu qənaəti özünü MƏN bilən
bütün türk insanlarına, xüsusilə türk əsilli
Azərbaycan xalqına aid edirəm.
Şahidi
olduğum bir faktı xatırladım: Orta məktəblərin
birində Şəmistanla buraxılış gecəsində
iştirak edirdik. Bütün tədbir
iştirakçıları, uşaqlı-böyüklü hər
kəs Şəmistanın başına toplandı.
Çünki orada bur ruh vardı, bir özün olma vardı,
ən əsası da orada bir əsgər vardı... Şəmistan həm əsgər kimi, həm də
insan kimi vüqarlıdır. O, yeriyəndə sanki Azərbaycan
ordusu yeriyir.
Haşiyə:
Oğlum Fərid 15 yaşlarında olan zaman bir əsgər
köynəyi alıb geymişdi. Günlərin
birində evdə oturmuşduq, bu vaxt oğlum əynində də
həmin köynək içəri daxil oldu. Bu zaman nəvələrim Nicat və Elgün fərəqət
komandası alaraq dövlət himnimizi oxumağa
başladılar. Uşaqlar əsgər
paltarını görən kimi, ona bir dövlətçilik
simvolu kimi baxdılar. Ərazisinin müəyyən
faizi müvəqqəti işğal olunmuş, müharibə
şəraitində yaşayan bir ölkədə, əsgər
paltarının qədir-qiymətinin ağaşı
salındığı və imkanlı balalarının əsgər
getmədiyi bir dövrdə Şəmistan Əlizamanlı əsgər
paltarını Azərbaycançılığın simvolu
kimi daşıyır. Qeyd edim ki, əsgər
paltarı Şəmistana çox yaraşır. Elə
onun ən gözəl mahnıları sırasında “Cənab
leytenant”, təvazökarlıqdan uzaq olsa da deyim ki, oğlum Fəridə
həsr etdiyim sözlərimə Çilənay Hüseynlinin
bəstələdiyi “İgid oğlum, leytenantım” və digər
mahnıları oxunanda adam silahı
götürüb düşmən üstə getmək istəyir.
Mən Şəmistanı Həzrəti
Əlinin qılıncı Zülfüqara bənzədirəm,
o, Azərbaycan vətənpərvər musiqisinin
zülfüqarıdır.
O,
Borçalı elindən pərvazlansa da, bütün Azərbaycanın,
Türk dünyasının oğludur. Onun səsində
Türkün nəfəsi yaşayır. Bütün
dünya neçə əsrdir ki, Türkün nəfəsini
kəsmək istəyir. Ancaq Türkün
səsini kəsmək olmaz. Ulu Peyğəmbərimiz
Məhəmməd Əleyhissalam deyirdi ki, Türklərin dilini
öyrənin, gələcək onlarındır. Ulu Peyğəmbərin
dediyi o gələcək bu gün Şəmistanın
simasında Azərbaycanda çiçək açıb.
Həmişə demişəm, insan
yaşadığı cəmiyyətdən çox
doğulduğu təbiətə bənzəyir. Bu mənim fəlsəfəmdir.
Məhz Şəmistanın simasında bu həqiqətim
özünü doğruldur. Bir dəfə söhbətimiz
əsnasında söylədi ki, kəndimizdə, dağ
döşündə bir ev qaralatmaq istəyirəm.
Mən elə bildim ki, onda Şəmistan öz
obrazını yaratmaq istəyir.
Şəmistan mənim üçün
Borçalının ən uca təpəsində ağaran ən
uca daş saraydı və o yurdda olan bütün gözəlliklər
də o sarayın içərisindədir. Bu baxımdan
həqiqətən doğulduğu təbiətə bənzəyir,
onun saflığını qoruyur, doğulduğu kəndin əxlaqını
özündə yaşadır. Bax bu, əsl
türk kişisinin simasıdır. Məşhur
bir ifadədə deyilir ki, Türk balıqqulağının
içində gizlənmiş mirvaridir. Nə
qədər ki, balıqqulağının içindədir,
onun kimliyini dərk etməzsən, elə ki, yuvasından
çıxdı o qəhrəman, yenilməz pəhləvan
olur. Bu baxımdan Şəmistan
Əlizamanlının mahnıları Azərbaycan
xalqının milli-mənəvi özünüdərkinə
xidmət edir. O xalqın qəlbinə, yaddaşına
Borçalı ruhuyla, atasının, anasının təmiz
türk qanıyla daxil olub. Ona görə də
onun nəğmələri çox sevilir. Yəqin ki, diqqətli oxucular xatırlayar, Şəmistan
Qafqaz İslam Ordusunun döyüş marşına çəkdirdiyi
film-klipdə Nuru Paşa obrazını canlandırır.
Bunu xatırlatmaqda məqsədim Şəmistanın
həm də bir araşdırıcı kimi keçmişi
soraqlayıb bu günə yetirməsinə diqqət çəkməkdir.
Şəmistanın
türkçülüyü dayanıqlı bir idealdan su
içir, yəni o sadəcə “mən türkəm” deyərək,
qürur hissi ilə məhdudlaşmır. Onun
türkçülüyünün tarixi bir zəmini var. O da
ondan ibarətdir ki, o heç kimin duymadığı tərzdə
Füzulini, Aşıq Veysəli, Yunis Əmrəni və s.
böyük türk sufilərini duyur. Məncə
onun sənətinin, ruhunun, şəxsiyyətinin
bütövlüyünün üçüncü mənbəyi
də qədim Türk sufizmindən gəlir, yoxsa, ayrı
cür mümkün deyil.
Şəmistanın
nəğmələri içərisində müstəqil Azərbaycana
həsr olunmuş marşlar xüsusi yer tutur: Onun
“Çırpınırdı Qara dəniz”, “Can Azərbaycan”,
“Qalx ayağa Azərbaycan” və s. marşları
bugünkü gəncliyin yolunu aydınladan bir nurdur,
işıqdır. Buradan o qənaətə gəlirəm
ki, Şəmistan bizim milli İstiqlalımızı
yaşadan adamlardan biridir. Ancaq Şəmistan
həm sözü, həm də silahı ilə
vuruşanlardandır. Mən əminəm
ki, nə zamansa Azərbaycanın düşünən
adamları Şəmistana “Azərbaycanın Milli Qəhrəmanı”
adını verəcəklər. Bir var
döyüşdə düşmən öldürəsən,
bunun özü də əvəzsiz qəhrəmanlıqdır.
Bir də var Şəmistan kimi öz sözünlə minlərlə
qəlbi güllə qabağından xilas edib, minlərlə
ruhdan, həvəsdən düşmək istəyən insanları
öz səsinlə
ruhlandırasan. Onun səsi gələndə
adamın qəlbi ayağa qalxır, atlanır. Bu səsin qəhrəmanı Vətəndir,
işğal olunmuş Vətən! “Azərbaycançılıq”
kitabında yazmışam ki, bu gün Azərbaycan infarkt
keçirmiş ürəyə bənzəyir. Taleyin amansız zərbələrindən
parça-parçadır. Onun əlacı
millətin birliyidir. Bu birliyi Azərbaycanda
yaşayan bütün xalqları özündə birləşdirən
ideologiya yarada bilər ki, bu da Azərbaycançılıqdır.
Kitabda Azərbaycançılığı fəlsəfi-tarixi
aspektdən işləmişəm. Ulu
öndər Heydər Əliyev azərbaycançılığı
uğurla dövlətçiliyə tətbiq etdi. Düşünürəm ki, Azəbaycançılığın
Azərbaycan xalqının ruhuna köçürülməsində,
oturulmasında mühüm rol oynayan amillərdən biri Şəmistanın
mahnılarıdır. Bu böyük
çölün, böyük Türkün, böyük millətin
nəğməsidir. Şəmistan
Əlizamanlı Azərbaycan xalqının oxuyan qəlbidir.
Şəmistan Azərbaycan musiqisini özü ilə bərabər
ilahi məkana, çəkisizlik şəraitinə, orbitə
çıxarmış adamdır. O heç zaman oradan qayıdıb
cılız insanlar arasına enə bilməz. Necə ki, Qul Nəsimi
deyir:
“Gah çıxarım
göy üzünə,
seyr edərim
aləmi,
Gah enirim
yer üzünə
seyr edər
aləm məni”.
Bu baxımdan o, bir sənətkar
kimi bizlərdən çox-çox ucadadır. O
böyük ruhaniyyət adamlarının dalınca gedən və
qəlbində Allah əmanəti olan ruhu tarixin daha da uca zirvələrinə
aparan böyük bir alpinistdi, səyyahdı. Onu ucalıq
qorxutmur, xırdalıq qorxudur.Fəqət, Azərbaycanda
milliyyətindən asılı olmayaraq bütün xalq əzəmətli
bir səsin həsrətindədir: bu Şəmistan Hüseyn
oğlu Əlizamanlının səsidir!
Son olaraq onun bir xüsusiyyətinə də toxunmaq istərdim. Şəmistanda
liderlərə məxsus xarakter var, o öz ətrafında
mühit yaratmağı bacarır. Mən ona hər zaman ucalıqda
qalmağı arzu edirəm. Şəmistan, sən
mənim kiçik qardaşım, böyük dostumsan.
55 yaşın mübarək böyük dost! Sən
bizim üçün həmişə gəncsən.
Çünki sənin nəfəsin gəncdir...
Nizaməddin Şəmsizadə
Dövlət mükafatı
laureatı, professor
525-ci qəzet.-
2014.- 1 fevral.- S.20.