“Qiymətləndirmə müsbət tədbir
oldu, müəllim özünün
peşəkarlığı haqqında düşünməyə
başladı”
Təhsilin inkişafı üzrə
Dövlət Strategiyasına uyğun olaraq, peşəkar bilik və kompetensiyalara malik müəllim və təhsil menecerlərinin hazırlanmasına, eləcə də müəllim peşəsinin nüfuzunun artırılmasına xidmət edən islahat yönümlü tədbirlər davam etdirilir. Təhsil Nazirliyi
tərəfindən bu
sahədə ötən
bir il
ərzində əhəmiyyətli
qərarlar qəbul olunub. İlk dəfə olaraq
Bakı şəhərindəki
ümumtəhsil müəssisələrində
çalışan müəllimlərin
bilik və bacarıqlarının sınaq
qiymətləndirilməsi keçirilib.
Bununla bağlı Bakı şəhəri Tahir Həsənov adına 23 nömrəli
məktəbin direktoru
Yuliya Kərimova ilə həmsöhbət
olduq.
- Yuliya xanım müəllimlərin
sınaq qiymətləndirilməsi
başa çatıb
və nəticələr
açıqlanıb. Siz bu qiymətləndirməni necə
dəyərləndirirsiz?
- Qiymətləndirmə müəllimlərimlərimiz
üçün çox
müsbət tədbir
oldu. Müəllim özünün peşəkarlığı haqqında
düşünməyə başladı. Müəllimlər arasında yaxşı nəticə göstərənlər
öz peşəkarlıqlarını
bir daha təsdiqləməli oldular.
Əlbəttə sınaq qiymətləndirmə
sistemi müəllimlər
arasında özlərinin
peşəkarlığını sınamaq üçün
bir vasitə oldu. Neçə il işləməyindən
asılı olmayaraq qiymətləndirmə hər
bir müəllimə
tətbiq olundu. Hamının peşəkarlıq səviyyəsi qiymətləndirildi.
- Müəllimlər
üçün keçirilən
sınaq qiymətləndirmə
müəllimlərin iş
fəaliyyətinə nə
kimi təsir edə bilər?
-Yaxın perspektivdə birbaşa təsirin müsbət nəticəsini
gözləmək olmaz.
Uzunmüddətli perspektivdə zəif
olanlar kursdan, təkmilləşmədən keçməlidir.
Peşəkarlar kimi onların
səviyyələri yüksəlməlidir.
Sonradan onlar öz işlərində
uğurlu nəticə
göstərə bilərlər.
Amma indiki halda,
məsələn, mən istəyərdim ki, bu, məktəb
olaraq məktəbin illik fəaliyyət planına daxil olsun. Mənim məktəbimin müəllimləri
əgər hansısa
sahədə zəifdirsə,
mən də onların inkişafı üçün təlimlər,
kurslar təşkil edə bilərəm.
Təbii
ki, məktəbin nəzdində belə bir işi həyata
keçirə bilərəm.
- Sınaq qiymətləndirmə zamanı
sizin məktəbdən
neçə nəfər
iştirak edib? Onların nəticələri sizi qane edirmi?
-Bizim məktəbdən
100-120 nəfər müəllim
iştirak edib. Onların çox hissəsinin nəticələri uğurlu
olub. Müəllimlər öz nəticələrindən
razı qalıb.
Belə olduğu halda göstərilən nəticə
məni də qane edir. Müəllimlərin uğurlu
nəticələri məktəbimizin
savadlı kadr yetişdirməsinin göstəricisidir.
-Yuliya xanım, hər halda sizə də məlumdur ki, növbəti tədris ilindən müəllimlərin praktik
təcrübəsi ilə
bağlı da yenilik tətbiq olunacaq. Belə ki, müəllim
hazırlığı prosesində
təcrübə müddətinin
uzadılması nəzərdə
tutulur. Bu məqsədlə məktəblərdə
gələcək müəllimlər
üçün təcrübə
saatları artırılacaq.
Sizin buna münasibətinizi bilmək maraqlı olardı.
-Əlbəttə, praktika
nə qədər çox və keyfiyyətli olarsa, hansısa uğurlu nəticə əldə etmək olar. Ancaq onu qeyd etmək istəyərdim ki, 5 saatın əvəzinə 10 saat eləmək o demək deyil ki, biz keyfiyyəti
təmin etmiş oluruq.
- Bilirsiz ki, yeni tədris
ilindən müəllimlik
ixtisasına qəbul olunmuş tələbələr
üçün xüsusi
stimullaşdırma proqramları
həyata keçiriləcək.
Belə ki, bu ixtisasları
öz arzusu ilə seçən və yüksək balla qəbul olunan gənclərə xüsusi imtiyazlar tətbiq ediləcək.
Ali təhsil müəssisələrinə
qəbulda 500 və daha yüksək bal toplayan, ixtisas seçimində birinci müəllimlik ixtisasını
qeyd edən ilk 300 tələbəyə 100 manat
məbləğində əlavə
təqaüd veriləcək.
Əgər bu cür tələbələrin
sayı 300 nəfərdən
az olarsa,
o halda ixtisas seçimində müəllimlik
ixtisasını ikinci
yerdə qeyd edən tələbələrin
arasında seçim ediləcək. Sizcə bu addım uğurlu alınacaqmı?
Müəllimlik peşəsinə həvəs arta bilərmi?
-Bunu normal həvəsləndirici
bir addım hesab etmək olar. Bəzi ölkələrdə əlavə
təqaüd alan məzunlarla 2,3,4 illik müqavilə bağlanılır.
Onlara sonradan işləyərək
öz bacarıqlarını
göstərməyə şans
verilir. Bizdə elə bir stiuasiyadır ki, yaxşı orta məktəb şagirdi müəlllim olmaq istəmir. Müəllim hazırlığı proqramlarının da yaxşı məzunları
müəllim peşəsini
seçmir. Baxmayaraq ki,
müəllim ixtisası
alır, amma sonradan məktəbdə müəllim işləmir.
Fikirləşir ki, məktəbdə
karyera perspektivləri
azdır. Və beləliklə
müəllimlik ixtisasından
uzaqlaşır. Düşünürəm ki, bu addım abituriyentlərimizdə
müəllimlik peşəsinə
həvəsi artıra
bilər.
- Ucqar yaşayış məntəqələrində
çalışan gənc
müəllimlərin əməyinin
stimullaşdırılması üçün əlavə
tədbirlər planı
hazırlanır. Onların həmin
yerlərdə işləməsi
üçün həvəsləndirici
başqa hansı addımların atılmasını
istərdiz?
-Bəli, belə bir təşəbbüs var və həyata
keçirilir. Belə
olduğu təqdirdə
mən inanıram ki, ucqarlarda da işləmək
istəyən müəllimlərimizin sayı arta bilər. Bölgələrdən müəllim ixtisasını
seçən abituriyentlər
daha çoxdur, nəinki şəhərlərdən.
Həmin bölgələrdən
gəlib burda təhsil alan
məzunları sonradan
gəldikləri rayonlarına
və kəndlərinə
qaytarmaq üçün
həvəsləndirmək lazımdır. Belə olarsa, ucqar yaşayış məntəqələrində
müəllimlərə çox
da ehtiyac qalmaz. Müəllim işləmək
istəyən üçün
iş şəraiti də dəyişməlidir.
Məsələn, təhsil üzrə
Qərbdə aparılan
tədqiqatları təhlil
eləyəndə görünür
ki, əsasən həvəsləndirməyə gəldikdə maliyyə ikinci dərəcəli bir şeydir. Birinci həvəsləndirmə
mexanizmi gələcəkdə
işləyəcək müəllimin
iş şəraiti, iş mühiti, məktəbdəki peşəkarlıq
iqliminin dəyişilməsidir.
Elə bir mühit olmalıdır ki, gənc kadrlar orda işləmək istəsinlər.
- Türk liseyləri bağlanandan sonra sizin məktəbə
yerləşdirilən şagirdlər
varmı?
-Bəli. İyirmi nəfərə yaxın şagird gələn yeni tədris ilindən öz təhsillərini bizim məktəbdə davam edəcəklər. Onların arasında
hər sinifdən şagirdlərimiz var. Onlar
həm rus, həm də Azərbaycan bölməsindən
olan şagirdlərdir. Bir çoxları bizim
məktəbin şagirdləri
olub. Liseylərdə təhsillərini davam etdirmək üçün məktəbimizdən
ayrılan bəzi şagirdlərimiz də gələn tədris ilində yenidən bizim məktəbdə təhsil alacaqlar.
- Bilirsiniz ki, artıq qəbul imtahanları başlayıb. Sizin məktəbdən neçə
nəfər şagird
həmin imtahanlarda iştirak edəcək?
-Bizdə bu il 131 nəfər şagird məzun olub. Onların hamısı qəbul
imtahanlarında iştirak
edəcək. Təbii ki,
onların da arasında xarici universitetlərdə təhsil
üçün imtahan
verənlər var. Onu
da deyə bilərəm ki, artıq bir neçəsi qəbul olunub və yeni tədris ilindən öz təhsillərini xarici universitetlərdə davam etdirəcəklər.
Vəfa
MƏMMƏDLİ
525-ci qəzet.-2014.-15 iyul.-S.2.