Milli dövlət quruculuğunda
Qurtuluş Gününün
müstəsna yeri
Azərbaycanın dövlətçilik tarixində
ümummilli lider Heydər Əliyevin fəaliyyəti misilsiz yer tutur və
böyük əhəmiyyət
daşıyır. Sovet dövründə
uzun müddət ölkəyə rəhbərlik
edən ulu öndərin respublikamızın
hərtərəfli inkişafı
üçün gördüyü
işlər, cəmiyyətin
bütün sahələrində
həyata keçirdiyi
islahatların bəhrəsini
müstəqillik illərində
də görürük.
Azərbaycan ikinci dəfə
müstəqillik qazanan
zaman bir qrup "dırnaqarası"
siyasətçi hər
vəchlə ulu öndərin Bakıya qayıtmasına mane oldu və ölkə üçün bunun zərərini izah etməyə artıq ehtiyac yoxdur. Məhz o siyasətçilərin səriştəsizliyi
ermənilərin Dağlıq
Qarabağ və ətraf rayonları işğal etməsinə
şərait yaratdı.
Dövlətçilik sistemi yarıtmaz
vəziyyətə salındı.
Siyasi iflasa gətirib çıxaran hadisələrin
fonunda xalq Ümummilli lider Heydər Əliyevin şəxsində xilaskarını
gördü. Cəbhədə bir-birinin ardınca məğlubiyyətlər, orduya
nəzarətin tamamilə
əldən çıxması,
iqtisadi və sosial partlayışla müşaiyət olunurdu.
Müxtəlif siyasi qrupların
tabeliyində olan hərbi birləşmələr
çox vaxt vətəni qorumaq əvəzinə şəxsi
maraqlar naminə istifadə olunurdu. Belə bir vaxtda siyasi
sistemin yarıtmazlığının
nəticəsi ortaya çıxdı. Azərbaycanın taleyinin həll olunduğu dövrdə, Dağlıq Qarabağ və ətraf rayonlarda ermənilərin aramsız hücumlarının
yaşandığı zamanda
baş vermiş qiyam o zamankı iqtidarın sahib olduğu mövqeyə layiq olmadığını ortaya
qoydu. Qiyamçılar qisa vaxtda respublikanın baş prokurorunu və digər yüksək vəzifəli şəxsləri
girov götürdülər.
İqtidarın məsələni silah yolu ilə
həll etmək cəhdi də uğursuzluğa düçar
olmuşdu. Qiyamçıların qarşısını almaq
mümkün olmadı
və onlar Bakıya doğru irəliləməyə başladılar.
Ölkənin suverenliyini, müstəqilliyini
itirməsi təhlükəsi
yaranmışdı. Xalqımız həmin dövrdə Naxçıvan Ali Sovetinin
rəhbəri vəzifəsində
çalışan böyük
dövlət xadimi, dahi şəxsiyyət Heydər Əliyevə üz tutdu. Naxçıvan Muxtar Respublikasını
ermənilərin hücumlarından
bacarıqla qoruyan, müdafəni təşkil
edən, sosial-iqtisadi sahədə islahatlar aparmaqla muxtar respublikanın dirçəldilməsinə
nail olan ulu öndər xalqın israrlı tələbi ilə yenidən Bakıya qayıtdı.
Ümummilli lideri 15 iyunda
Bakıya qayıdışı
dövlətin xilası
demək idi. Artıq xarici kəşfiyyat idarələrinin
əlində oyuncaq olmuş o zamankı rəhbərlikdə təmsil
olunanlar ulu öndərin qaydışına
mane ola bilmədilər.
Ölkənin ağır günündə
ağır məsuliyyəti
öhdəsinə götürən
Heydər Əliyev qısa zaman çərçivəsində vəziyyətə nəzarəti
ələ aldı.
Müstəqilliyimizin xarici və
daxili düşmənlərinə
xalqın dəstəyi
ilə qalib gələn ümummilli lider ölkəni xilas etməklə xalqın ona olan etimadını doğrultdu. Ulu öndərin
Bakıya qayıtdığı
15 iyun ölkəmizin
Qurtuluş Günü
oldu. Məlumdur ki, müstəqillik
qazanmaq nə qədər çətindirsə,
onu qorumaq dəfələrlə çətindir.
Azərbaycan xalqı bu təcrübəni ötən
əsrin sonlarında bir daha yaşadı.
Məhz Heydər Əliyevin peşəkarlığı, uğurlu
siyasi xətti nəticəsində Azərbaycanın
müstəqilliyini qoruyub-saxlamaq
mümkün oldu.
Beynəlxalq siyasətdə hüquq yox, güc əsas
faktordur. Böyük güclər daim
təbii ehtiyatlarla zəngin, mühüm geostrateji coğrafiyada yerləşən ölkələr
uğrunda amansız mübarizə aparırlar.
Bəzən bu açıq
formada, bəzən də müxtəlif adlar altında müşahidə edirik.
ABŞ, AB, Çin, Rusiya
kimi qlobal oyunçuların savaşdığı
Cənubi Qafqaz regionunda inkişafı və müstəqil xarici siyasət kursu ilə qonşularından fərqlənən
Azərbaycan Respublikasında
ulu öndər Heydər Əliyevin əsasını qoyduğu
strategiyanı bu gün də uğurla davam etdirilir. Son illərin hadisələrinə nəzər
salsaq (ABŞ-ın Əfqanıstan və İraqı işğal etməsi, Rusiyanın Gürcüstanın seperatçı
muxtar respublikalarını
müdafiə adı altında bu ölkənin bir hissəsini və Ukraynanın ərazi bütövlüyünü pozaraq
Krımı işğal
etməsi, Fransanın
Afrikadakı işğalları,
Orta Asiya hadisələri-Qırğızıstandakı
davamlı silsilə çevrilişlər, Ərəb
baharı, post sovet respublikalarında rəngli
inqilablar və.s) Azərbaycanın regionda sözün həqiqi mənasında müstəqil
olan yeganə dövlət olduğunu görürük.
Ötən əsrin 90-cı illərinin əvvəllərində
populist çıxışlarla qonşularla münasibətləri
korlayan, xarici siyasət, dövlət idarəçiliyi sistemindən
xəbəri olmayan rəhbərlikdən fərqli
olaraq, Ümummilli lider ölkəmizin uzun illər öz mövcudluğunu qoruyub saxlamasını təmin edəcək strategiya formalaşdırdı.
Məhz bu strategiya sayəsində
post sovet ölkələrində
xarici kəşfiyyat orqanlarının həyata keçirdiyi inqilablar, dövlət çevrilişləri Azərbaycandan
yan keçdi. Ölkəmizdə belə çevriliş
cəhdlərinə imkan
verilmir.
Cənubi Qafqazda Ermənistan və Gürcüstandan fərqli olaraq Azərbaycan hansısa xarici ölkənin forpostu statusunda deyil. Belnəlxalq nüfuz
savaşında tərəf
tutmayan, hansısa böyük dövlətin
"quberniyası"na
çevrilməyə respublikamız
xarici siyasətdə bəlli bloklara qoşulmamaq siyasəti nəticəsində məhz
bugünkü mövcudluğunu
qoruyub-saxlaya bilir. Məhz Ümummilli liderin əsasını qoyduğu xarici siyasət kursu ölkəmizin
tam müstəqilliyini qorumağa
və beynəlxalq güc mərkəzləri
ilə dialoq çərçivəsində bərabər hüquqlu əməkdaşlıq etməyə
imkan yaradır. Dünyada baş verən proseslər bir daha sübut edir ki, Azərbaycanın
dəqiqliklə hesablanmış
xarici siyasəti ölkənin dünyanın
güc mərkəzləri
arasında gedən mənfəət mübarizəsində
müstəqil dövlət
kimi mövcudluğunun
saxlanmamasının qarantıdır.
Tarix və dövrün reallıqları göstərir
ki, pafoslu bəyanatlarla, hansısa güc mərkəzinin diqtəsilə həyata keçirilən xarici siyasət uğursuzluğa
məhkumdur. 2008-ci ildə baş vermiş Rusiya-Gürcüstan
müharibəsi, 2014-cü ildə başlayan və hələ də davam edən
Ukrayna problemi postsovet ölkələrinin
xarici siyasətinin uğursuzluqlarının nümunəsidir.
Hamıya aydındır
ki, Qərbin razılığı və
yaxud da istəyi ilə başlayan bu proseslər acı nəticələr verdi.
Bu yaxınlarda rast gəldiyim aşağıdakı
fikirlər həmin dövrün və Qurtuluş Günündən
sonrakı mərhələnin
əhəmiyyətini aydın
izah edir: "Hazırlıqsız, heç
bir proqramı olmayan, eyni zamanda
Azərbaycanın düşdüyü
geosiyasi vəziyyəti
düzgün qiymətləndirməyən
həmin iqtidarın fəaliyyəti nəticəsində
iki il
Azərbaycan xalqı üçün itirilmiş
oldu. Ümummilli lider Heydər
Əliyevin hakimiyyətə gəlməsi ilə Azərbaycanın
dövlət müstəqilliyinin bünövrəsi
sözün əsl mənasında yenidən qoyuldu və ölkədə
düzgün, düşünülmüş siyasət
reallaşdırılmağa başladı. Dövlət hakimiyyəti möhkəmləndirildi,
Azərbaycanın qonşu ölkələrlə münasibətləri
qaydaya salındı. Beynəlxalq təşkilatların
tribunasından ciddi istifadə edilməyə
başlandı".
Tarix yalnız oxumaq üçün deyil, əsasən dərs
çıxarmaq üçündür. Müasir
dünyada baş verən proseslər ulu öndərin Azərbaycan
üçün seçdiyi yolun uğurlu olduğunu sübut
edir. Ümummilli liderin siyasi kursunun nəticəsidir
ki, bugün Azərbaycan MDB məkanında tam müstəqil
olan yeganə respublikadır.
Bu siyasi kursun başlanğıcı 15 iyun tarixidir. 15 iyun Azərbaycan
tarixinə Qurtuluş Günü kimi həkk olub. Ümummili liderin qayıdışı ilə Azərbaycan
dövlətçiliyi xilas edildi. Müstəqil
dövlət strukturları formalaşdırıldı. Müstəqilliyini itirmək təhlükəsi
qarşısında qalan Azərbaycan ulu öndər Heydər
Əliyevin praqmatik fəaliyyəti nəticəsində
çətin sınaqlardan uğurla çıxdı. Bu siyasətin nəticəsi olaraq Azərbaycan bu
gün regionun ən qüdrətli ölkəsidir.
Emin HƏSƏNLİ, politoloq
525-ci qəzet.-
2014.- 13 iyun.- S.6.