“Cholqala1992”
romanından parça
2009-cu
ilin yaz ağzı Vaşinqtonda yaşayan bir dostumun
ağacları hələ yarpaqlamayan meşə kimi sıx
parka açılan pəncərəsi önündə oturub
elədiyim cızma-qaranın uzun illər məndən əl
çəkməyən fikrə yön verəcəyi, aylarla
bir kəlmə yazmasam da məni bir an belə tərk eləməyən,
mənimlə bərabər şəhərlər, ölkələr
dolaşaraq bir roman mövzusuna çevriləcəyi, beş
ilin nəhayətində kitab olacağı ağlıma da gəlməzdi.
Diqqətli oxucu bilir, bir əsər əsər
olunca nələrdən keçir.
İnternet əsrində “Odnoklassniki”, “Facebook” kimi saysız-hesabsız
sosial şəbəkə müasir insan həyatının
bir parçasına çevrilib. Asılılıq dərəcəsinə
çatan bu vərdişin mənbəyi nədi? İnsanları bura çəkən hansı istəkdi,
qüvvədi? Yarandığı gündən
hamını maraqlandıran bu suala neçə il mən də cavab axtardım. Cavab
üçün belə şəbəkələrin fəal
iştirakçısı olsam da, kitabı bitirməkdən
ötrü ondan ayrılmalı oldum. Altı aylıq
ayrılıq beş il əvvəl
başladığım kitabı bitirməklə bitdi.
Fikir də, onun yazıya köçürülməsi də,
sonunda yazının böyük bir əsər olması da
öz yerində, məni onu üzə
çıxarıb-çıxarmamaq
düşündürürdü. Bugünkü ədəbi
yırğalanma zamanında janrını hələ tam
ayırd eləmədiyim mətnin çap məsuliyyəti
ağır idi. Ona görə də məsuliyyəti
bölüşməyə qərar verdim, əlyazmanı
mövzusunu nəzərə alaraq eyni vaxtda yaş, cins və
zövqüylə fərqlənən yeddi dosta yollayıb rəylərini
aldım. Aralarında peşəkar ədəbiyyatçı
da vardı, bişmiş oxucu da, sosial şəbəkə
dediyimiz virtual dünyanın fəal sakini də vardı, ondan
tamam uzaq olanı da, müasir ədəbi janrlara
üstünlük verəni də vardı, ədəbiyyatda
mühafizəkar baxışların saxlanmasının tərəfdarı
da.
Aldığım
rəylər bəzən bir-biriylə
çalın-çarpaz fərqlənsə də,
hamısının sonda dediyi bir oldu: “Dərc elə!”
Məsuliyyətə
çiyin verən, vaxt ayırıb oxuyan, qeydlərini
göndərən və ən əsası bu kitabı bitirməyə
həvəsləndirən, inam verən dostlara təşəkkür
edirəm!
Dostların
biri bu cümlələri qırmızı rənglə
işarələyib yazmışdı ki, kitabın məzmunu
bu abzasdadı: “Biz özgənin yaratdığı dünyada
yaşayırıq. Fərq etməz o dünya nədən
yaranıb, Allahın “Ol!” əmrindən, ya elmin dediyi
Böyük Partlayışdan! Bizə öz
dünyamız lazımdır. Hər kəs
özünü kirənişin sandığı özgə
dünyadan yeni dünyaya, özünün
yaratdığı, sahibi olduğu dünyaya can atır.
Öz dünyasını yarada bilən
insanlığın sirrini açmış kimidi”.
Dostumun fikriylə razıyam, o düz tutub, kitab oxucuya elə
o abzasla təqdim olunmalıdı. Bu, öz dünyasını
qurmağa can atanların kitabıdı, ömründə
heç olmasa bircə dəfə buna cəhd eləyənlərin...
Vahid Qazi
“Mən üçüncü dünyaya insan ruhunun məhsulu
kimi baxıram.
Üçüncü dünyanı biz özümüz
yaradırıq”.
Karl Popper
V
Bölüm
Qaraçı
qız
Şənbə gecəsi Səni çox incitdim. Deyəsən
vaxtsız zənglərim, mesajlarım çox oldu. Yəqin halımı duyub, üstündən
keçərsən. O gün Aydan gəldiyini
yazmışdın. Şənbə
axşamı Aya baxırdım. Ayın əksi
İssık-Kulun sularında xəfif mehdən tərpəşə
durmuşdu. Nişanələrini axtarırdım.
Tapdım da! Ay üzündə gözlərin, qaşların
apaydın idi, sonra dodaqların da göründü. Ay Sən
oldu.
Uzaq sahillərdən boy vermiş dağlaracan səpələnən
ulduzlar səmada nur saçırdı. Bax, Sənin
burdakı gözlərin kimi. Gecə
qaranlığında ulduzlar işıqları sönmüş
teatr zalından səhnəyə baxan
tamaşaçıydılar sanki. Onlar da Sənin
gözəlliyinə ağzıaçıq
qalmışdılar. O gecə Ayın sulardakı əksi
ruhumuzun görüş yeriydi – su üstündə
qurulmuş teatr səhnəsi kimi. Tanrı
dağlarından əsən soyuq küləklər
pıçıltıyla söylədiklərinin əks-sədasını
öz qanadlarında gətirirdi. Sanki
şaman duasıydı. Dodağından
qopan kəlmələr nəfəsin kimi istiydi, küləklər
soyuda bilmirdi. Nəfəsin nəfəsimə
qarışmışdı. Sevişirdilər.
Öpüşümüz sulara səpələnmiş
ulduzları da ehtirasa gətirmişdi, gözləri dörd
olmuşdu – sayrışırdılar. O gecə
bütün kəhkaşan bizim sevgi tamaşamıza
durmuşdu. Dan yeri çırtlamamış Ay çəkiləndə,
özüylə bizi də aparanda göy üzünün
ulduz tamaşaçıları ayaqüstə bizə
alqış yağdırırdı...
lll
Burda olduğum günlərdə yanımdan heç
ayrılmadın. Hər yanda vardın. Hər
yer Sən idi. Bilmirəm bu hal Sənə
nə qədər tanışdı. Bəlkə
Sən də nə vaxtsa yaşamısan bunları.
Duyğuları yazmaq mümkün deyil! Onun heç mində
birini də olduğu kimi kimsə yaza bilməz! İnsan
söz qarşısında acizdi, bəlkə də buna
görə sözlə deyə bilmədiyini əli, hərəkəti,
əməliylə göstərir. Vaxt gələcək
insan qəlbinin, ruhunun da rentgen kimi şəklini çəkən
aparat kəşf olunacaq. Bax o gün
dünyanın bütün sevgiləri atəşfəşanlıq
edəcək. Dilləri açılacaq! Dinmədən
danışa bilmək insanın son kəşfi olacaq!
lll
Təyyarədəyəm. Qəribədi, təyyarəmiz
Bakının üstüylə uçur. Bakıya
Bakıdan keçib gedirəm. Türk Hava
Yollarında Bişkekə yol İstanbuldan keçir. Xəzərin şərq sahili, ucsuz-bucaqsız
çöllər, səhralar göydən olmayan kimi gözəl
görünür. Qumlu təpələr,
qırış dərələr Ayın kosmosdan görünən
səthinə bənzəyir. Qoca Şərqin
tarixi kino lenti sayaq sürətlə keçir göz
önündən. Dünyanı lərzəyə
gətirən orduların aylarla keçdiyi yolu dəqiqələrdə
keçirsən. İllüminatordan
aşağıya, Türküstan çöllərinə
tarix vərəqləyirmiş kimi baxırsan. Qəribə
duyğulardı...
Şərq demiş, yadıma bir Şərq rəvayəti
düşdü. Vaxtım boldu, mən danışım, sən
dinlə.
Bir gün varlı bir tacir dükanı qarşısında oturubmuş. Çarşablı bir qadın ona yaxınlaşıb əl açır. Tacir pul kisəsini çıxarıb qadına bir mis sikkə uzadır. Pulu dilənçinin ovucuna qoyanda çarşab qadının başından düşür, üzü görünür. Tacir gördüyü gözəlliyə heyran qalır. Ona əl açan Ay parçası bir qızmış. Qız cəld çarşabını başına çəkib çaparaq aralanır. Onların bir anda toqquşan baxışları tacirin ürəyinə vəlvələ salır, qığılcım alova dönür, vulkan kimi püskürür. O, itaətkar qul kimi qızın arxasına düşüb gedir.
Belə bir gözəlin dilənməsində sirr olmamış deyil! Yol boyu ürəyində boy verən dəli ehtiras marağa qarışır. Bir xeyli küçə keçir, tin dönürlər. Sonunda qız böyük bir imarətə girir. Tacir marağından elə bil bu andaca çatlayacaqdı. Tərəddüd etmədən imarətin darvazasını döyür.
Onu içəri buraxıb bir otağa gətirirlər.
Çox keçmir, evin
sahibi gəlir. Tacir görür ki, bu, çox
varlı bir qaraçıdı. Salamdan sonra tacir
başına gələni ev sahibinə
danışır. O qızı xəbər alır, bu sirri
açmasını xahiş edir. Öyrənir ki, o, ev sahibinin qızıdı. Tacir
qızı almaq istədiyini, nə qədər lazımsa pul
verəcəyini söyləyir. Ev sahibi
razılaşmır.
Ordan havalı ayrılan tacir özünə yer
tapmır. Qızı başından çıxara bilmir.
Ona dəli bir eşqlə aşiq olur. Səhəri yenə qızgilə gedir, o biri gün
yenə. Amma varlı qaraçını
razı salmaq mümkün olmur.
Tacirin
inadından dönmədiyini görən qaraçı
axırda bir şərtlə qızı ona verə biləcəyini
deyir:
“Sabah obaşdan şəhər darvazası ağzına
çıxarsan, bütün günü dilənərsən,
günboyu yığdığın pulu axşam gətirərsən,
qızı sənə verərəm”.
Tacir
eşitdiklərinə inanmır: “Mən sənə kisə-kisə
qızıl verərəm, qara qəpikləri neyləyirsən?”
Qaraçı
deyir: “Mənə sənin gətirəcəyin qara qəpiklər
lazımdı”.
Tacir yenə ordan kor-peşman ayrılır. Şəhər əhlinin
tanıyıb ehtiram elədiyi bir adam indi
küçəyə çıxıb necə dilənsin?
Bütün
gecəni yata bilmir...
Səhər tezdən şəhərin darvazaları
açılhaaçılda üzü-başı
bağlı tacir qala divarları dibində oturub şəhərə
girən karvan əhlinə əl uzadırdı. Keçənlər
bu qəribə dilənçinin ovcuna pul basırdılar.
Axşam tacir diləndiyi pulları da götürüb
qaraçının yanına gəlir, ona bir kisə qara qəpik
uzadır.
Qaraçı pulu alıb deyir: “Mən hardan bilim ki, sən bu
pulları dilənmisən?” Tacir deyir: “Dilənmişəm! Bütün günü şəhər
darvazasının ağzında oturmuşam”.
Qaraçı
onu sınayıcı baxışlarla süzür:
“Yaxşı, baxarıq! De görüm, ovcuna
ilk qəpik qoyulanda hansı duyğuları keçirdin?
Nə oldu?” Tacir
başını aşağı dikib dərin fikrə gedir.
Sonra baxışlarını pud daşı kimi
qaldırıb bu sözləri deyir: “İlk qəpiyi mənə
elə mən yaşda bir tacir verdi. Pulu ovcuma basanda canımdan üşütmə
keçdi. Gözüm qaraldı,bədənimi
soyuq tər basdı. Alnımda
sıralanmış tər dənələri üzümə
axdı. Bir-iki dəfə də tərlədim,sonra daha belə olmadı”.
Qaraçı
qalxıb əlini tacirin çiyninə qoyur:
– Düz
deyirsən, pulları dilənmisən. Qızı verirəm!
– Səni
anlamıram. Qızı əvvəldən niyə
vermədin ki, bu qara qəpiklərdimi onun dəyəri?
– Yox, mənim
qızımı heç bir qızıl pul əvəz eləməz.
Onu yalnız dəlicəsinə sevən birinə
verəcəyimi əhd eləmişdim. Mənə
sənin qızılların lazım deyil. Mən səndə daha qiymətli olanı aldım.
İnsanda ən dəyərli şey
üzünün həyasıdır. Ovucuna
pul basılan anda səndən çıxan o soyuq tər sənin
şərm-həyan idi. Mən səndən
onu aldım.
Görürsənmi,
əzizim, sevgi insanı haralara aparır, nələrə
vadar eləyir...
lll
Bakıya bu gecə çatdım. Göndərdiyin
mahnını dinlədim. Tərifə dəyərmiş.
Sözləri də, musiqisi də əladı.
İfaçını tanımıram, ilk dəfə
eşidirdim. Pis oxumur. Amma
məncə, Röyada daha yaxşı alınardı. Bu mahnı zil yox, bəm səslər
üçündü.
Salam!
Xoş gəldin, əzizim! Necə keçdi səfərin?
Yazdıqlarından anladığım qədər
maraqlı günlər yaşamısan. O gecə
İssık-Kul sahilindən yazdığın mesajlar aləm
idi. Məni əsla yormadın, sadəcə evdə
idim, operativ cavab verə bilmirdim. Amma hər
mesajından zövq aldım. Özümü
Ayın sudakı əksində qurduğun səhnədə
duydum, özü də sənin qolların arasında. Öpüşlərin ağlımı
aparmışdı, bəlkə də suyun dərinliklərində
batırmışdı. O gecə bizə ağıl
lazım deyildi ki... Ölürəm də
ağılsız anlar üçün. Mənə
yaşatdığın o gecəyə görə sənə
təşəkkür edirəm. Öpürəm!
Pritçana
da söz ola bilməz. Soruşmuram
sən də o tacir kimi edərdinmi. Çünki
cavabını bilirəm... Bəstəni dinlədiyin
üçün də sağ ol. Bəyənməyinə
sevindim. Zövqü dartışmazlar, amma
məncə, bu mahnı yalnız onun ifasında yaxşı
alınır. İlqar Muradovdu adı.
Əsas nəfəsin həcmi deyil, idarə olunmasıdır:
bir ciyər dolusu nəfəsi boşuna bağıra da bilərsən,
“Qarabağ şikəstəsi”, yaxud Şubertin “Ave
Mariya”sını oxuya da. Mənə gəlincə
isə bu mahnını həm oxuyuram, həm də
çalıram. Amma bunların heç
birini sənin üçün etməyəcəm. Səninlə görüşdə yalnız
özümdən danışacam, bir də səni dinləyəcəm.
Bilirəm ki, mənə sinə dolu deyəsi
sözün var. Görüşərik, sağlıq olsa.
Dünənki telefon söhbətimiz ləzzət elədi. Türklər demiş, maləsəf,
hər vaxtkı kimi az oldu. Yaman
çox sualın varmış. Özü də
cavabını bilmədiyim suallar: “Niyə məni həmsöhbət
seçdin?”, “Məndən gözləntin nədir?”, “Niyə
məhz mən?..” Mənim
üçün də maraqlıdı. Ümumiyyətlə,
cavabı bilinməyən suallar ya maraqlı olur, ya bezdirici.
Məncə, Sənin suallarına birlikdə
cavab tapmalıyıq. Əsas odur nəyi
harada axtardığını biləsən. Yolunu,
istiqamətini deyim Sənə...
Bu sualların cavabı bizim indiyə qədərki
yazışmalarımızdadı. Necə
başlayıb, nədən başlayıb, hara gəldiyimizə
nəzər salsan, cavab tapacaqsan. Mənim
cavabım mesajlarımdadı. Bu gün zəng
vurmaq istədim. Dünənki kimi yenə
vaxtın olmaz deyə vurmadım. İndi
çıxıram. Amma növbəti həftə
ərzində, kəsəsi, ad gününədək
görüşmək istəyirəm. Bilirəm
“sıradan bir gündü” Sənin üçün. Amma doğum gününün, özü də 30
yaşın necə sıradan bir gün olduğunu başa
düşmürəm. Hər halda həmin
gün evdəkilərlə olacaqsan. Başqa
gün olsun, “sıradan bir gündə” görüşək.
Vədələşək. Vaxtı sən de!
Şopenin musiqi gecəsinə iki dəvətnaməm
var, bu axşama. Polşa səfirliyindən göndəriblər.
Sənlə də gedərəm. Kimin görəcəyi, nə deyəcəyi eynimə
deyil. Gedəkmi? Yenə
susacaqsan, bilirəm. Deyim ki, Sən elə
susanda da heyrətləndirirsən. “Gözəl”
yazmıram, çünki mənim duyğularımı ifadə
eləməyə gücü çatmır bu sözün.
Sən elə susanda da danışırsan,
eşidirəm Səni. Olsun, Sən sus, mən
də Səni dinləyim. Kor kimi
qaranlıq dünyamda təsvirini yaradım.
lll
Maraqlı şəkildi. Sənə bənzətmək
o qədər də asan deyil. Yalnız
qaşlarından oxşadıram. Əvvəlki
şəkillərin heç birində fotoaparatın obyektivinə
baxmamısan. Gözlərinin içini ilk
dəfədi görürəm. Dünən
kənardan seyr elədiyimi nəzərə almasam, deyərdim
Səni ilk dəfə görürəm.
– Salam! Hə? Məni görmüsən?
Onda görüş birtərəfli
keçdiyindən sənin görüşün olub, bizim yox.
Mən öz saatımı hələ də
gözləyirəm.
– “Aldanma ki, şair sözü, əlbəttə,
yalandır”. Zarafat eləyirəm, gəlməmişdim. Belə maraqsız olardı. Mən
Səninlə görüşə gərək ciddi
hazırlaşım.
– Əstəğfürullah,
nə hazırlaşmaq! Dünən yox, amma bu
gün çox istərdim məni görəsən.
– Niyə?
Nə olmuşdu bu gün?
– Gender
mövzusunda tədqiqatımı prezentasiya edirdim. Bu gün qeyri-adi idim. Geyimim də
başqaydı. Gözlərim də
ayrı cür parıldayırdı. Nə
bilim, mən bəyəndim. Hamı mənə
baxırdı: paxıl baxışlar da gördüm, sevə-sevə
baxanları da. Sən də sevərdin, mütləq
sevərdin.
–Deyirlər
dost dar gündə tanınar. Amma elə deyil,
adamlar sənin pis günündə yox, şad gündə əsl
simalarını göstərirlər. Dar
gündə tanımadığın insanların belə sənə
rəhmi gələr, əl tutar. Əsl dost insanın
şad gününə qəlbən sevinəndi.
–Sənə
məəttəl qalıram. Ürəyimi
oxuyursan, dilimin ucundakını deyirsən. Bu haqda bir skandinav pritçası var. O gün sən
bir Şərq rəvayəti yazdın, qoy, mən də bir Qərb
pritçası danışım.
Bir gün qoca vikinq Qrimr dostları ilə yeyib-içəndə
bir nəfər belə sadiq dostu olmadığından gileylənir. Dostları
etiraz edirlər. Biri deyir:“Yadına
sal! Sən sürgündə olanda birinci sənə
yardım əlini mən uzatmadımmı?” O biri deyir:
“Düşmənlər evinə od vurub yandıranda təzə
ev tikməyə sənə kömək eləmədimmi?”
Üçüncü deyir: “Döyüşdə səni
düşmən zərbəsindən kim
xilas elədi? Mən!”
Qrimr
onlara belə cavab verir: “Sizin mənim üçün nələr
etdiklərinizi yaxşı xatırlayıram və sizi sevirəm,
siz mənim başıbəlalı, bədbəxt günlərimin
dostlarısınız, buna görə hamınıza minnətdaram.
Amma nə gizlədim, xoşbəxt günlərimdə
dostum olmayıb. Mənsə, nadir hallarda
xoşbəxt olmuşam. Bir dəfə ov
vaxtı kralı xilas elədim. O, hamının
yanında məni qucaqlayıb özünün ən yaxın
dostu adlandırdı. Hamı mənə xoş
sözlər deyirdi, yalnız dostlarım susurdu. Mənim daha bir xoşbəxt günüm,
başçılıq elədiyim dəstənin
danimarkalılar üzərində qələbə
çaldığı gün idi. Məni
xalqın xilaskarı hesab edirdilər, lakin burda da
dostlarımın ürəyi susurdu. Neçə
belə misal çəkərəm. Onu dəqiq bilirəm
ki, xoşbəxtlikdə dost olmur...”
– O vikinq
də ağıllı adammış... Yaxşı,
bu şəkli nə vaxt çəkdirmisən? Klassik gözəllik var bu tabloda. Çox gözəlsən, istənilən rəssamı
dəli eləyərdin. Bu portreti çəkmək
üçün sürünərdilər arxanca...
– İki il əvvəl çəkilib. Adi
küçə rəssamı çəkib. Kiyevdə, parkda. Otuz qrivinə.
– Rəssamın
adisi olmur. Duyumu kasad rəssam ola bilər,
amma bu da ona adi deməyə əsas vermir. Bir
dostum var, Adil Mirseyid, rəssamdı, həm də gözəl
şeirlər yazır. O deyir ki, palitraya rəng
sıxanda boyaların düzülüşü ona heca vəznini
xatırladır. O ritm itəndə harmoniya pozulur. Hər kimdisə eşqlə çəkib Səni,
şeir yazırmış kimi. Vurulubmuş Sənə...
– Yox, mənə
vurulan bir rəssam tanıyıram. Başqası yoxdur!
– Ad
günündə də görüşməyək? Uzun zaman oldu virtual dostluğumuz.
–
Tanışlığımız virtual olsa da, realda
doğmalaşdıq axı deyəsən. Səbrinə
bələdəm. Bilirəm, bir azdan
üsyan qaldıracaqsan, səbrinə son qoyacaqsan. Buna yüz faiz əminəm. Amma hələ tələsmə!
Görüşərik, sağlıq olsa. Mütləq görüşərik.
– “Görüşərik, sağlıq olsa”. Lap televiziya
aparıcılarının sağollaşmasını
xatırladır. Mən
tamaşaçı, dinləyici olmaq istəmirəm. Mənə canlı təmas lazımdı. Məni
canlı efirə dəvət elə!
– Mütləq
edəcəm. Bəlkə gələn həftəsonunda.
Baxarıq.
–
Svarovskini mən də sevirəm...
– Başa
düşmədim...
– Bilirsən,
bu gün çox qəribə bir şəkildə hədiyyə
aldım. Özünü nə qədər poçtalyona
oxşatmağa çalışsa da, kiminsə dost
xahişini yerə salmayıb özəl missiyası hər hərəkətindən
açıq görünən yaraşıqlı bir
“poçtalyon” mənə Svarovski firmasının xüsusi
bağlamasında gözəl boyunbağı və dəniz
üfüqündə doğan günəş tablosu gətirmişdi.
Tablonun arxasında bu sözlər yazılmışdı:
“Günəş də hər səhər “sıradan bir
gündə” doğur”. Sonra tarix və imza... Bu “poçtolyon”un mənim iş yerimi necə tapmağı da
sürpriz oldu. Çünki bunu heç onu
göndərən də bilmirdi axı. Səncə, bunu
kim göndərə bilər?
– Nə
bilim!
– Onda mən
deyim sənə... Bunu son aylar həyatıma
internet fəzasından girən birisi göndərib. Mən
onu nə vaxtsa, dünyanın hansı dənizindəsə
doğmuş günəş tablosuna atdığı
imzasından və mənim ona dediyim “Ad günləri mənim
üçün sıradan bir gündür” sözlərimi
özümə qaytarmasından tanıdım... Sən məni heyrətləndirməyi, heyran etməyi
bacarırsan. Hələ heç kim
bunu sənin kimi edə bilməyib. Boyunbağın
aləmdir. Onu sənin boynuma dolanan
qolların bilib bağladım. Alışıb
yanır. Hər qaşı mənə deyəcəyin
sözlərin anonsudur sanki. Bir rəssamın
haldan-hala düşən ovqatının min bir
çalarıdır elə bil. Onu sinəmdə
sən deyib daşıyacam. Tablona isə
söz tapmıram yazım. Dəniz
sularında barmaq izlərin aydın sezilir, azan səyyahlara yol
göstərir sanki. Sən çox istedadlı rəssamsan,
dahisən.Günəşə isə sənə
baxırmış kimi baxacam hər sabah. Ömrümə təzə doğan günəş
kimi. Sənə sevinirəm, mənim əzizim.
Təşəkkür edirəm hədiyyələrin
üçün.
– Nəhayət,
“görüşdük”... Mənim virtual dünyamdakı əziz
insan! “Poçtalyon” özüylə Sənin
qoxunu gətirdi. Tək qoxunu yox, Sənin
ruhunu, özünü gətirdi elə bil. Qayıdanda onun simasında dünyanın ən
doğma varlığını gördüm sanki. Qeybdən gələn səs kimiydi, o dünyadan
müjdə gətirən mələk üzlüydü o. Bəs
necə? Sənin yanından gəlirdi axı...
Hörmət etdiyim kəslərə diqqətli
olmağa çalışıram, onları daha çox sevmək
istəyirəm, amma mənə öz “eqo”m da əzizdi. Bu da mənim
xasiyyətimdi. Ad günündən sonra nə
baş verdiyini, Səndəki bu dəyişikliyi, soyuqluğu
anlamağa çalışıram. Hiss edirsənmi, son
telefon danışmalarımız bir qədər sərt
keçir. Könlünə dəyən nəsə
etdimsə, hansısa sözüm qəlbinə toxundusa, bunu mənə
başqa cür də duydura bilərsən. Bəlkə məni özündən
uzaqlaşdırmaqdı qəsdin? Sanki
özüm getməyimi istəyirsən, “get” deməyə
dilin gəlmir. Bu axşamkı sms-lərim
sərt idi, indi bir də oxudum. İnan,
bunu qəsdən eləmədim, sadəcə
etinasızlığa dözümüm yoxdu.
Çünki heç kimə, özəlliklə sevdiklərimə
etinasiz ola bilmirəm. Onlardan
laqeydlik görəndə isə dəli oluram. Hər an Səni düşündüyümü
anlatmaq, hiss etdirmək istəyirəm. Sənin
də belə olduğunu bilməyə, duymağa haqqım
yoxdumu? Mənə sarı gəl...Məni uzaqlarda
axtarma...Çox yaxındayam... Lap pəncərənin dibində,
qapının ağzında...
lll
“Sənə sonsuz hörmət və ehtiram hissi duyuram. Bu hisslər nə
zaman ehtiyaca dönsə, o saniyədən dostlar
siyahısından çıxacaqsan”. Bu
gün yazdığın mesajdı bu. Sənin dostlar
siyahında olmaqdan fəxr duyuram, ordan çıxmaq nədi,
qayalara çapılan ad kimi ismimi qəlbinə yazmağa
iddialıyam. Amma “ehtiyac” sözünü
niyə belə hörmətdən saldın, bilmirəm.
Sənə olan ehtiyacımın miqyasını
bilsəydin, əminəm, bu sözə hörmət edərdin.
Sənə ehtiyacım var!
Mən bu sözləri Sənin də ciddi ünsiyyətə
ehtiyacın olan vaxtı yazıram. Söhbətdən
qaçsan da, duyuram ki, ünsiyyətə,
danışmağa, ağlayıb boşalmağa ehtiyacın
var. Özü də heç vaxt olmayan kimi. Əsl səbəbini
bilməsəm də...
Sənə duyduğum ehtiyacın qaynağını
bilmirəm. Bir onu bilirəm ki, sənlə söhbətə gələndə
elə bil yuyunub gəlirəm, namazdan əvvəl dəstəmaz
alanlar kimi. İçimin kiri, pası da təmizlənir.
Sənin qabağında ürəyim qat-qat
açılır, görünməyən bir
künc-bucağı qalmır. Bilirsən, bəzən adam istəmədiyi, xoşlamadığı
işlə məşğul olur. Amma əsl faciə
odu ki, sən istəmədiyin, xoşlamadığın
ömrü yaşayırsan. Bakıda
sürətlə uğur qazandım. Çox
bağlı qapıları açmağıma xanımımın
ailəsi dəstək verdi. Onunla tələbə
vaxtı tanış oldum. Çox
tez ünsiyyət qurduq, sonra bu, böyük sevgiyə
çevrildi. Sosial statusumuz çox fərqliydi.
Onun babası məşhur inqilabçılardan
olub. Atası respublikada o yüksək vəzifə
yox idi, işləməsin. Bir sözlə, ali təbəqənin adamlarıydılar. Onun qohum-əqrabasıyla mənimki tutmurdu. Hamısından zəhləm gedirdi. Mənə yad idilər. Heç
birinə fikir vermirdim. Məni yalnız
onun sevgisi maraqlandırırdı. O, təkid etməsəydi,
dirəniş göstərməsəydi evliliyimiz də
baş tutmayacaqdı. Sonra illər keçdikcə
onların iradəsi altında yaşadığımı
anladım.
Evliliyimizin ilk illəri təlatümlü dövrə
düşdü. Doxsanıncı illərin əvvəllərində
baş verənlər böyük dəyişiklərdən,
ümidlərdən xəbər verirdi. Dəyişiklik
oldu – həyatımızın altı üstünə
çevrildi. Sonunda doğulduğum şəhər,
böyüdüyüm dağ-dərə, ümidində
olduğum azadlığı da itirdim. Müstəqillikdən
sonra kommunist zümrəsi canharay dönüb demokrat oldu, yenidən
ölkəyə yiyələndi. Tək ölkənin
yox, elə bizim də taleyimizə sahib oldu...
lll
Bu gecə gözüm elə hey Səni gəzdi. Gəlmədin
ki, gəlmədin. Axtara-axtara qaldım, Səni tapmaq istədim,
amma harda axtarım, onu bilmədim!
“Görünmədin
bir kimsəyə,
Çətin mən də tapım səni.
Qanadım
yox uçum göyə,
Göy üzündə tapım səni.
Bir buludun
üstündəmi,
Göyə
qalxan tüstüdəmi,
Məsciddəmi,
kilsədəmi,
Hansı dində tapım səni?
Mən bu
Allahsız ölkədə
Azmışam yolu bəlkə də.
Hansı
dalanda, döngədə,
Hansı tində tapım səni?
Kim bilir,
necəsən, necə!?
Kim bilir,
bəlkə bu gecə
Sən
idin qapımdan keçən,
Tanımadı
qapım səni”...”1
Qaçma
məndən, xahiş edirəm!
Salam, mənim uşaq kimi küsəyən əzizim. Niyə səndən
küsüm ki? Ara-sıra məni
danışdırmaq üçünmü deyim, ya
qıcıqlandırmaqdan ötrümü, düzünü
desəm, bilmirəm, amma istənilən halda məndən
cavab almaq üçün sərt sözlər göndərmisən
mənə. Bunu sənin xasiyyətin
bilmişəm. Lakin son iki mesajında
artıq ultimatum verib, məni açıq davaya
çağırırsan. Sevdiklərimlə dava etmirəm,
bu zəif yerimi bilib üstümə hücum çəkirsən!
Sənə olan münasibətim günbəgün dəyişir,
daha da dərinləşir. Amma bəzən səbirsiz,
dözülməz olursan... Qəlbinə fikir
ver, yad duyğular girməsin. Məni
axtarmaq lazım deyil, mən yalnız bir yerdəyəm. İssıl-Kul sularında Ayın əksi
düşən səhnədəyəm, sən qurduğun səhnədə.
Gəlinlik gərdəyində aşiqini gözləyən məşuq
kimi gözüm qapıdadır...
Yazmadığıma,
demədiyimə baxma! Hərdən elə fikirləşirəm
ki, Allahım yaşatdığı acıların əvəzi
kimi göndərib səni mənə. Məni
fikir xaosundan, acı duyğuların burulğanından
qurtarmaq üçün gəlmisən. Həyatımın
mənası iki doğmam haqda yazmışdım sənə.
Bacım, ərim haqda. Həyatımı
mənasız bir insan ömrünə də elə onlar
çevirdilər. Təsadüfən
onları yataqda tutdum. Sən demə xeyli
müddət imiş görüşdükləri. Üzümə gülə-gülə mənə xəyanət
elədilər. Ən doğma iki adamı
bir gündə itirmək, özü də xəyanətə
görə itirmək çox ağır zərbə oldu mənə.
Yaşadığım şok məni elə bir
quyuya saldı ki, çıxılması
mümkünsüzdü. Depressiyam uzun
zaman çəkdi. Xəstə yatdım
aylar uzunu. Sonra eşitdim ki, İstanbula
köçüblər...
Vallah, hiss edirdim ki, həyat bu qıza sərt silləsini
çəkib.
Bizim gənclik illərimizdə ağıllı, oxumuş,
eyni zamanda həyatın acısını dadmış
qızların bir obrazı vardı: dərin düşüncəli
baxış, bir qədər hüznlü çöhrə,
asta yeriş, uzun qara palto və ən əsası, şəvə
kimi qara saçlardan aydın seçilən ağ
tellər.Çoxları bunu dəb kimi qəbul eləyirdi,
birinə yaraşsa da, obirinə yaraşmırdı. Bu obraza şeirlər də yazılırdı.
Elə bil belə qadın tipi bizə
baltikyanı ölkələrdən gəlmişdi. Mənə elə gəlirdi ki, bu qadın
obrazını Raymond Paulsla Alla Puqaçova öz
mahnılarıyla birgə yaradıblar. Bilmirəm!
Səndə bu obrazın cizgilərini gördüm. Amma Sən kədərli
görünmək istəyən yox, onu yaşayan,
keçirdiyi acıları bütün varlığı ilə
gizlətməyə çalışan qadınlardansan. Kədər insan qəlbini görən teleskopdu,
hüceyrələri görən mikroskop kimi. Mən Səndən gözümü
yayındırmıram. O gözlərdən axan acı
sellər qəfil oldu deyə, gözlərim onun qəbuluna
hazır deyildi bəlkə də. Sənə Sənin acı
günlərində rastlaşdım, başa düşmədimsə,
bunu laqeydlik bilmə!
Başqalarının acısı uzaq, soyuq olur,
sönmüş ulduzlar da belədi. Sənə yaxın gəlib
uzağı yaxın eləmək, soyuğu isitmək istəyirəm.
Hər şeydən uzaqlaşdığın bir vaxtda
tanımadığın, çatda təsadüfən
rastlaşdığın birisinin bir-iki ay sicilləmə
mesajları Sənin hələ soyumayan, qaysaq tutmayan yarana məlhəm
ola bilməz. Bəlkə də
usandırıb bezdirər. Mən bunu
başa düşürəm. Bir şeyi
anladım bu gecə, sənə ərkyana, atmacalı ifadələr
yox, isti, ana qucağıtək təhlükəsiz,
qayğısız yer lazımdı. Sənə
hər şeyi unutmaq lazımdı.
...Sənə
qadın olmaq lazımdı. Sənə
“işgüzar qadın” yox, sadəcə qadın olmaq
yaraşır. Kişini kişi eləyən
qadın olduğu kimi qadını da kişi qadın eləyir.
Mənim virtual həyatdakı qadınım da
belədi. Kəpənək qanadları tək incə, zərif...
Sevgisi yolunda Sibirədək gedən Dekabrist
xanımları kimi mübariz, vəfalı, aydın düşüncəli
və gözəl.
Mən səni
belə gördüm, duydum, tanıdım...
Qəlbindəki yaran çox dərindi, bilirəm. Hələ
desən, özündə bu qədər güc tapıb ayaqda
qalmağına təəccüb də edirəm. Sən bunları mənə yazmaya da bilərdin.
Görünür, Sənin etibarını
qazanmışam. Yaranı sarımağı
bacarmıram, məndə əksinə alınır. Çibanı basıb irini çıxarıram.
Çox incitsə də, sonda sakitləşir...
Bilmirəm nə yazım. Mənə elə gəlirdi,
artıq sənin üçün tam aydınam. Amma görürəm məni düz anlamamısan.
Tənha deyiləm, bilsən qəlbimdə nə
böyüklükdə istək daşıyıram... Beynimdə
nələr var... Bir bilsən... İnsan sevməyi
bacarmalıdır. Yanında olmayanları
da, lap tanımadıqlarını belə, yoldan keçəni
belə. Bilirsən, səni də sevirəm.
Anlaya bilmədiyim fərqli bir hisslə. Və
bunu çəkinmədən deyirəm: sənə
ehtiyacım yoxdur, amma sən olmasan, üzülərəm... Əslində heç kimə ehtiyacım yoxdur, amma
o “heç kimlər” olmasa üzülmərəm.
Qollarımı bir də yana
açmağı bacararam, qoynuma aldığımı isə
daha buraxmaram. Orxideya gülü
şikarını tutduğu kimi. Bağrında
boğub öldürsə belə buraxmadığı tək.
Bunun adı sevgidir, vərdişdir, ya
asılılıqdır, daha orasını bilmirəm. Nədir,
orxideyanın qurbanımı olmaq istəyirsən!?
Çalış müvazinətini itirib ora düşmə...
ÖLƏRSƏN!
“Sənə ehtiyacım yoxdur!” – yazırsan. Bunu
bildim, amma “heç kimə ehtiyacın olmaması” nə deməkdi?!
Dünyada canlı-cansız hər şeyin nəyəsə,
kiməsə ehtiyacı var. Yer olmasa, Ay neylərdi? Çoxdan orbitindən çıxıb məhv
olmuşdu. Daş daşlığıyla
belə torpaqsız heçdi. Heç kimə
ehtiyacı olmayan yoxdu. Allahın da kiməsə
ehtiyacı var, inan! Bilirsən Allahın kimə
ehtiyacı var? Bəndələrə! Ehtiyacı
olmasaydı, yaradardımı onları...
“Sevgi”, “vərdiş”, yoxsa “asılılıq”. Bunların
yaşı bəşəriyyətin yaşı qədərdi.
Həvvanın Adəmə sevgisi vərdişə
çevrilmədimi? Belə olmasaydı,
onun yadına meyvə düşərdimi heç?
Sevginin vərdişə çevrilməməyinin yalnız
bir yolu var – ÖLÜM! Ən sadiq sevgi kəpənəyin
həyata sevgisidi. Bir gün yaşayır,
amma bir günlük ömrünü həyat eşqiylə
uçur.
Orxideya çox gözəldi, cəlbedicidi. Bəzən adam elə belə yerdə, Orxideyanın qoynunda, onun ləçəkləri arasında ölmək istəyir. Bundan bəxtəvər ölüm var?
– Salam, əzizim! İnşallah yaxşısan. Bəlkə də məndən inciksən, haqqın var. Son zamanlar məni çox “merak” edirsən, əndişələnirsən mənimçün. Bilirəm, bu, artıq çatda yaranan sıradan bir söhbətin davamı deyil, bu, insanın qəlbində cücərən maraq və o marağın törətdiyi fəsadlardır. Sənə ehtiyacım yoxdur, lakin mənə lazımsan yazmışdım sənə. Bilirsən, adını unutduğum bir xalq var, onlar kişiləri altuna, qadınları isə geyim əşyalarına bənzədirlər. Yəni kişilər istənilən halda, hər zaman dəyərlidirlər, lakin qadınlar əlbisə tək işləndikcə dəyərdən düşürlər. Sən mənim üçün zinət əşyası deyilsən, sən mənim qəlbimdən xəbər verən səssən, sənə ehtiyacım yoxdur, çünki qəlbimdə nə baş verdiyini özüm də bilirəm. Mənə lazımsan, çünki qəlbimdə hələ də sevgi olduğunu unutmağa qoymursan. Həyat hər zaman bizi gözləmədiyimiz anda yaxalayıb zərbəsini vurar, nə qədər zalım olduğunu anladar.
Adəmlə Həvvanın sevgisindən yazdın. Yaxşı ki onun günahını yada salmadın. Axı siz kişilər Həvvanın günahını biz qadınların boynuna biçdiniz. Cənnətdən qovulmanın bədəlini min illərdir bizə ödədirsiniz.
Nəysə, yenə filosofluğa başladım. Məndən inciməmisən?
– Səndən
inciməkmi olar?
– Niyə
də yox? Sonucda mən də bəndəyəm.
Bəndə günahsız olmaz.
– Bəndə
olanda inciyərəm. Hələ ki, mələksən.
– Yoxsa sən
də cənnətə, onun mələklərinə
inanırsan?
–
İnanmaq istərdim, amma...
– Dinlərin
cənnəti ürəyinə yatmırsa, özün
ayrı bir cənnət qur xəyalında... Deistlər
kimi Tanrını dindən kənarda görürsən.
– Eynən
elə. Tanrıya tapınmaq üçün
kiminsə köməyinə ehtiyacmı var?!
– Amma səmavi
dinlər öz kitablarında ilahi hökmlərin Allahdan gəldiyini
yazır. Bizim dinimiz son göndərişdir, demək,
dinlərin ən kamilidir.
– Xristian
dini yunan və Roma kimi əzəmətli mədəniyyətin,
İslam isə bədəvi ərəb ənənəsi
üzərində bərqərar olub. Bu fərqlilik
günümüzdə belə özünü aydın
göstərir.
–
İslamın sərhədləri böyüyəcək, gələcək
onundur– onun Quranı var!
– O vaxt mən
olmayacam... Mən Tanrını insan yaradan
halıyla sevirəm, sonrakı hadisələr mənə
maraqlı deyil. Nəysə... Sabah gənc
bir dostumun sərgisidi. Maraqlı əsərləri
var, bəzilərini görmüşəm. Saat üçdə İçərişəhərdəki
qalereyada olacam, gəlsən, sevinərəm. Sonra bir müddət olmayacam. Gələn
həftə uzaq bir səfərə çıxıram.
Braziliyada beynəlxalq bir sərgidə mənim
də rəsmlərim nümayiş olunacaq. Açılışına gedəcəm.
– Səfərin
uğurlu olsun. Özündən muğayat ol, mənim
tacir dostum, rəsm bazarında qaraçı qız əl
uzatsa, heç nə vermə, baxma da, yoxsa sehrinə
düşüb orda qalarsan. Qayıt gəl! Qayıdanda mütləq görüşəcəyik.
Son kərə söz verirəm! Sənə sözüm
olacaq, YALNIZ SƏNƏ! Mənə çox lazımsan!!!
İmza: sənə əl açan qaraçı qız!
1 Müəllif Ramiz Rövşəndir.
Vahid QAZİ
525-ci qəzet.-
2014.- 14 iyun.- S.24-25;31.