Şair Qabil, Mahir Qabiloğlu və “O dünyadan məktublar”
Bu yaxınlarda qonşum Mahir Qabiloğlu mənə müxtəlif vaxtlarda müxtəlif nəşrlərdə dərc olunmuş
publisist yazılarının toplandığı
kitabını hədiyyə etdi.
“Ərmən – Şuşanikin
sevgisi” adlı bu kitabı necə deyərlər, birnəfəsə oxuyub təəssüratlarımı oxucularla bölüşmək
qərarına gəldim.
Qəzet və saytlarda müəllif sütununun verilməsi son illər Azərbaycan jurnalistikasında
kifayət qədər
dəb halını alıb. Belə müəlliflərə azərbaycanlı oxucular “köşə yazarı”,
ruslar isə “kolumnist” (sütunçu) deyirlər. Son dövrlərin yaratdığı
belə köşə
yazarlarından biri də jurnalist, publisist və tərcüməçi Mahir
Qabiloğludur ki, mən onun “Modern.az” saytındakı sütununu
həmişə maraqla
izləyirəm.
Müəllif köşələri müxtəlif olur: kimisi sırf siyasi mövzulardan yazır, kimisi ailə və əxlaq problemlərini qaldırır, kimisi mədəniyyət sahəsində
ixtisaslaşır. Bəzi köşə
yazarı həddən
ziyadə subyektiv və hətta qərəzli, bəzisi də həddən ziyadə aqressiv və acıdil olur. Amma bütün bunlarla
bərabər, jurnalistikamızı
yeni adlar, bu və ya
digər problemlərə
yeni yanaşmalarla zənginləşdirən köşə
yazıları heç
şübhəsiz ki,
çox maraqlı hadisədi.
Mahir Qabiloğlunun
hətta imzasını
belə görmədən
tanıdığın yazıları
başqalarından seçilir. Əvvəla, onun həyatda baş verən real hadisələrə söykənən
və nağılvari
üslubda yazılan esseləri həmişə
canlı bir hekayət, bəzən hekayə-pritça təsiri
bağışlayır. Onun bəzi jurnalist esseləri belletristikaya yaxın olaraq, maraqlı obrazları, dəqiq müşahidələri,
koloritli epizodlarıyla
əsl bədii əsəri xatırladır.
İkincisi, Mahir kifayət qədər yerini bilən adamdı və opponentlərinə
qarşı aqressiv çıxış etməyi,
yaxud hansısa qəlbə toxunan söz deməyi özünə rəva görməz. Hakimiyyəti
və ya müxalifəti təmsil etməsindən asılı
olmayaraq, bu gün həyatda
olanlar və həyatdan köçənlərin
xatirəsinə hörmət
hissi də onun esselərini digərlərindən fərqləndirən
cəhətlərdəndi. Mahirin yazıları olsa-olsa yalnız, müəllifin yüngül təbəssümüylə
müşahidə olunan
yumoru və ironiyanı özünə
rəva görə bilər. Elə bircə Mahirin
öz məşhur atasının dilindən respublikada baş verən aktual məsələlərə verdiyi
qiymətin əks olunduğu bənzərsiz
“Qabilin o dünyadan məktubları” nəyə
desən dəyər.
İti düşüncəylə yazılan
bu məktubları oxuyarkən istər-istəməz
dodaqların qaçır
və bu “Məktublarda...” unudulmaz Qabilin səsini sanki sağlığındakı
kimi eşidirsən.
... Mahir bu həyatı
təəssüratları uzun
müddət toplayıb,
atasının, böyük
Azərbaycan şairi Qabilin danışdığı
koloritli əhvalatları,
onun müasir dövrün tanınmış
ədiblərindən olan
dostları və həmkarlarıyla söhbətlərini
sanki suçəkən
kimi canına hopdurub. Axı Mahir sözün
birbaşa anlamında
yazıçı mühitində,
yazıçıların Hüsü
Hacıyevdəki (indiki
“Azərbaycan” prospekti)
binasında böyüyüb.
Və o,
müxtəlif illərdə
müxtəlif kütləvi
informasiya vasitələrində
çalışaraq operativ
jurnalistikayla məşğul
olub, müəllif publisistikasına, yazıçılığa
özünün dediyi
kimi, müəyyən
qədər gec, 45 yaşından sonra gəlib. Ola bilsin, atasının adlı-sanlı dostlarından
utanıb, bəlkə
də Qabilin nüfuzu ona təzyiq edib. Amma son bir neçə ildə onun istedadı biz oxucular üçün yeni, gözlənilməz tərəfdən
açıldı.
Mahir Qabiloğlu
ironik tərzdə, şəxsi düşüncələri
müstəvisində, nəsihət,
məsləhət vermədən
özünə və
oxucuya ünvanladığı
suallarla Azərbaycan cəmiyyəti üçün
aktual olan məsələlərə-məişət məsələlərindən tutmuş,
ölkə həyatı
üçün taleyüklü
məsələlərə qədər müxtəlif
problemlərə toxunur. O, köhnə
adət-ənənələri, xurafatı tənqid edir, Azərbaycan diasporları arasında birlik və həmrəyliyin olmamasının
səbəbləri üzərində
düşünür, ruhən
və düşüncə
baxımından ona yaxın olan müasirlərinin portretlərini
yaradır.
Uzun illərini
yazıçı mühitində
keçirən bir şəxs kimi, mənim üçün Mahirin şair Qabil və onun
yazar həmkarları barədə xatirə və müşahidələrini
bölüşdüyü esseləri xüsusi önəm daşıyır. Bəzək-düzək
vurulmayan, səmimi, ata Qabilin əvəzsiz
yumorlarıyla zəngin
olan bu qeydlər
bizləri isti dost məclislərinə, əsl
kişi dostluqlarına, gülməli
vəziyyətlərə, qədim,
əziz Bakımızın
və onun ətrafının saf havasına aparıb çıxarır. Mən
günbəgün özünün
möhkəm jurnalist yaddaşına hopdurduğu
və bu gün Azərbaycan memuar ədəbiyyatına
miras qoyduğu esselərində adlarını
diriltdiyi şəxsiyyətlərə
– ona doğma olan Cabir Novruza,
Əliağa Kürçaylıya,
Bəxtiyar Vahabzadəyə,
İlyas Əfəndiyevə,
Hüseyn Abbaszadəyə,
Salam Qədirzadəyə görə
Mahirə olduqca minnətdaram: bu tarixçələrə görə
– bəzən gülməli,
bəzənsə dramatik
və hətta tragik həyat tarixçələrinə görə.
Elə bircə şair Əliağa Kürçaylının
ağır xəstəliyindən
və qızı Ülkərin ona olan hədsiz sədaqət dolu məhəbbətindən bəhs
edən esse nəyə desən dəyər. Yaxud da tanınmış Azərbaycan
nasiri, Xalq yazıçısı Bayram
Bayramovun taleyindən bəhs edən esse.
Dostluqda
sədaqət, öz xalqına bağlılıq,
böyüklərə hörmət,
şəxsi həyatda
ciddilik və aza qane olmaq,
sadə insanların qayğı və ehtiyaclarına diqqət göstərmək... Özünün
sadəcə “Bəxtiyar
əmi”, “Bayram əmi”, “Əliağa əmi” adlandırdığı
bu məşhur qonşular əvvəlcə
yeniyetmə, sonra isə gənc Mahirə bu cür olmağı təlqin etmişdilər.
Bu gün Mahir
özü də müəllif publisistikasında
bu yüksək həyati meyarları təlqin edir. Odur ki, Mahir Qabiloğlunun
hətta tənqidi məqalələri də
oxucunun qəlbində
işıqlı təəssürat
yaradır. Bu səbəbdən də pərəstişkarları Azərbaycan
jurnalistikasında öz
orijinal üslubunu yaratmış bu maraqlı müəlliflə
görüşü hər
dəfə səbirsizliklə
gözləyir. Şübhəsiz ki, məşhur atasının genləri də özünü göstərir. Deməli, mənim
böyük dostum və həmkarım Qabil öz yeganə
oğluyla qürur duya bilər.
Elmira Axundova
Əməkdar jurnalist
525-ci qəzet.- 2014.- 14 iyun.- S.15.