QHT-lər müasir Azərbaycanda cəmiyyətin
hərəkətverici qüvvələrindən biri kimi
Müstəqilliyin
bərpasından ötən 23 il ərzində Azərbaycanda
inkişafında bir neçə mərhələdən
keçən vətəndaş cəmiyyəti
institutları, qeyri-hökumət təşkilatları (QHT)
son 20 ildə vətəndaş cəmiyyəti quruculuğu,
totalitar sistemdən demokratik cəmiyyətə keçidin, cəmiyyətin
demokratik transformasiyası prosesinin, ictimai həyatın vacib
institutlarından birinə çevriliblər. Bu dövrdə
müxtəlif sahələrdə fəaliyyət göstərən,
cəmiyyətin bütün sektorlarına dərindən
nüfuz edən ictimai birliklərdən, fondlardan və digər
QHT-lərdən ibarət qeyri-hökumət sektoru,
üçüncü sektor formalaşıb. Bu illər ərzində
davamlı təkamül və inkişaf prosesləri
hazırda müxtəlif istiqamətlər üzrə QHT-lərin
sabit qruplarının formalaşmasına gətirib
çıxarıb. Ümumilikdə Azərbaycanda minlərlə
QHT dövlət qeydiyyatına alınıb. Dövlət
qeydiyyatından keçməyən, lakin
üçüncü sektorda geniş fəaliyyəti ilə
seçilən müxtəlif sahələr üzrə
ixtisaslaşan yüzlərlə QHT fəaliyyət göstərməkdədir.
Bütün
çətinlik və maneələrə baxmayaraq ölkəmizdə
üçüncü sektor nümayəndələri irəli
çıxmağa, onları qəbul etməyənləri
özləri ilə hesablaşmağa məcbur etdilər, bir
sözlə özlərini təsdiqləməyə nail
oldular. Son 20 ildən artıq zaman kəsimini obrazlı şəkildə
ifadə etsək, vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının məhz özünütəsdiq, cəmiyyətin
aparıcı qüvvələrindən biri kimi qəbul edilmək
və tanınmaq dövrü kimi xarakterizə etmək olar.
Keçilmiş yola nəzər salsaq, görərik ki, vətəndaş
cəmiyyəti institutları demək olar ki, bir çox
istiqamətlərdə neqativ təsirlərə məruz
qalır və bunlarla mübarizə aparmalı olurdular. Siyasi
təsisatlar vətəndaş cəmiyyəti
institutlarını onların ideyalarının başqa
formatda müdafiəçisi və təbliğatçısı,
dövlət orqanları öz qərar və
addımlarının, mənafelərinin dəstəkləyicisi, bəzi xarici qüvvələr
özlərinin ruporu, nüfuz agentləri və PR təsisatları
kimi görmək istəyirdilər. Təsadüfi deyildi ki, vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının, QHT-lərin missiyası, məqsədləri,
məramları ilə bağlı qızğın müzakirələr,
diskussiyalar son zamanlara kimi gündəmdən
düşmürdü. Bu müzakirələr və
diskussiyalar bu gün də zaman-zaman davam etdirilməkdədir.
Lakin artıq qəti şəkildə, inamla söyləmək
olar ki, Azərbaycanda öz missiyasını və cəmiyyət
qarşısında məsuliyyətini anlayan, hansı hədəfləri
seçdiyini, cəmiyyəti hara səslədiyini, aydın
şəkildə dərk edən və ictimai həyatın
müstəqil vahidi kimi çıxış edən
üçüncü sektor formalaşıb. 2007-ci ildə isə
vətəndaş cəmiyyəti institutlarının,
üçüncü sektorun özünütəsdiqləmə
mərhələsinin sonu və növbəti, keyfiyyətcə
yeni inkişaf mərhələsinin əsasını qoyan
addım atıldı. QHT-lərin və bütövlükdə
üçüncü sektorun möhkəmlənməsi
onların dövlət orqanları ilə münasibətlərinin
inkişafına da təsirsiz ötüşməmişdi.
Ardıcıl və sistemli səylərdən sonra dövlət
orqanları ilə QHT-lər arasında tərəfdaşlıq
münasibətləri, əməkdaşlığın
inkişaf etməsi sahəsində müəyyən müsbət
nəticələr və təcrübə əldə
olunmuşdu. 27 iyul 2007-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin sərəncamı
ilə Azərbaycan Respublikasının Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Konsepsiyası təsdiqləndi. Vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının inkişafı
üçün yeni perspektivlər açan bu konsepsiyanın
qəbul edilməsi üçüncü sektorun böyük
tarixi uğuru, Azərbaycan dövlətinin isə demokratik
inkişaf yolunda irəliyə atılmış mühüm
addımı kimi qiymətləndirilə bilər.
Üçüncü
sektor təmsilçiləri öz inkişafında ən
müxtəlif çətinliklərlə üzləşmələrinə
baxmayaraq, nəticə etibarı ilə cəmiyyətdə
özlərini təsdiqləyə biliblər. Vətəndaş
cəmiyyəti institutları bu gün Azərbaycanda tərəqqi
proseslərinin, novatorluğun, modernləşmə təşəbbüslərinin
lokomotivi kimi qəbul edilirlər. Artıq vətəndaş cəmiyyəti
institutları cəmiyyəti irəli aparmaq, dövlətin həyata
keçirdiyi siyasətə, atdığı addımlara ən
müxtəlif formada dəstək vermək potensialına
malikdirlər. Şübhəsiz ki, vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının bu səviyyəyə gəlib
çıxmasında Azərbaycan dövlətinin, xüsusilə
ulu öndər Heydər Əliyevin və Prezident İlham
Əliyevin həyata keçirdiyi əməli tədbirlərin
müstəsna əhəmiyyəti var.
Zamanında
və ən zəruri məqamda dövlət tərəfindən
vətəndaş cəmiyyəti institutlarına tam dəstək
ifadə edildi, üçüncü sektor tamhüquqlu tərəfdaş
elan oldu.
Azərbaycan
Respublikasının Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Konsepsiyasının qəbulu və Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Şurasının
yaradılmasının vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının inkişafında yeni mərhələnin əsasını
qoydu. Bu mərhələ bir sıra xüsusiyyətlər ilə
əvvəlki dövrlərdən fərqlənir. Əvvəla,
vətəndaş cəmiyyəti institutları - dövlət
münasibətlərinin uğurlu modeli yaranıb. Bu model vətəndaş
cəmiyyəti institutları və dövlətə bərabərhüquqlü
tərəfdaşlar kimi bir-birinin fəaliyyətinə mane
olmadan, indiyə qədər mövcud olan neqativ faktorları
neytrallaşdırmaqla cəmiyyəti narahat edən problemlərin
həllində əməkdaşlıq etməyə imkan verir.
İkincisi, ictimai fikirdə vətəndaş cəmiyyəti
institutlarına olan münasibət bir qədər dəyişildi.
Vətəndaş cəmiyyəti institutları ilə
bağlı daha çox sovetlər sistemindən qalma ənənələri
dağıtmağa imkan verdi. Hazırda QHT-lər cəmiyyətlə
dövlət orqanları arısında etimadlı münasibətlərin
yaradılmasında körpü rolunu oynayan əsas instituta, təsisatlara
çevrilməkdədirlər. Bundan əlavə, QHT hərəkatı
daha da genişlənib. Bu və ya digər səbəblərdən
indiyə qədər xarici donorların dəstəyindən məhrum
olan QHT-lər yeni imkanlar əldə ediblər.
Üçüncü sektorun "kölgədə"
qalmış tərəfi inkişaf üçün stimul əldə
edib. Həmçinin, regionlarda QHT-lərin yaranması və fəaliyyət
göstərməsi istiqamətində irəliləyiş
müşahidə olunmaqdadır. Digər tərəfdən,
QHT-lərin fəaliyyətində, ümumilikdə III sektor
daxilində şəffaflığın, üzvləri, cəmiyyət
və dövlət qarşısında
hesabatlılığın artması istiqamətində
müsbət meyllər müşahidə olunur. Həmçinin
cəmiyyətin özündə vətəndaş cəmiyyəti
institutlarına inam artıb. Vətəndaş cəmiyyəti
ideyaları, bu institutların fəaliyyəti, nə istədikləri,
hədəfləri cəmiyyət tərəfindən daha
yaxşı aydın şəkildə qavranılmağa
başlayıb.
Son 20 ildən
artıq müddət ərzində vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının keçdiyi yol və əldə
edilmiş uğurları göz önünə gətiriləndə
görürük ki, əldə edilən uğurlar hər bir
üçüncü sektor təmsilçisini sevindirir, eyni
zamanda əldən verilən, istifadə edilməyən
imkanlar barəsində də QHT nümayəndələri tərəfindən
düşünülür və bunlarla bağlı
diskussiyalar aparılır. Bu da təbiidir, gələcək
inkişaf perspektivlərini müəyyənləşdirmək,
mövcud imkanlardan daha səmərəli istifadə edilməsi
üçün bu gün vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının üzləşdiyi problemlərin,
onların həlli yollarının müzakirəsi olduqca
vacibdir. Təbii ki, üçüncü sektor nümayəndələri
bu zaman rasional düşünməli, mövcud situasiyaya
obyektiv baxmalı və ən vacibi yalnız vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının inkişafının
sürətləndrilməsini hədəf götürməklə
çıxış yolları üzərində fikirləşməlidirlər.
Azərbaycanda
dövlətlə vətəndaş cəmiyyəti
arasında münasibətlərin uğurlu modeli vətəndaş
cəmiyyəti institutlarına və dövlətə bərabərhüquqlü
tərəfdaşlar kimi bir-birinin fəaliyyətinə mane olmadan,
indiyə qədər mövcud olan neqativ faktorları
neytrallaşdırmaqla cəmiyyəti narahat edən problemlərin
həllində əməkdaşlığa imkan verir. Ancaq bu da təbiidir ki, vətəndaş
cəmiyyəti institutları ilə dövlət orqanları
arasında əməkdaşlığın dərinləşməsi
prosesi davam etdirilməlidir. Bu proses "yuxarıdan"
"aşağılara" doğru dərinləşməlidir.
Dövlət orqanları sisteminin aşağı həlqələrində
üçüncü sektor təmsilçiləri hələ
də QHT-lərlə əməkdaşlığa maraq və
meyl görmürlər. Həmçinin, bir sıra mərkəzi
icra hakimiyyəti orqanları QHT-lərlə əməkdaşlığa
özlərinin PR fəaliyyətinin bir komponenti kimi
baxırlar. Yerli icra hakimiyyəti orqanları səviyyəsində
isə vətəndaş cəmiyyəti institutları ilə
əməkdaşlıq məsələlərində problemlər
müşahidə edilir. Dövlət tərəfindən vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının tərəfdaş elan
olunmasına baxmayaraq, bir sıra mərkəzi və yerli icra
hakimiyyəti orqanları hələ də sovet sisteminə xas
bürokratik buxovlardan azad ola bilmirlər. Bu isə
üçüncü sektor üçün əlavə
problemlər yaradır, onlara fəaliyyət sferalarını,
fəaliyyət coğrafiyasını genişləndirməyə
imkan vermir. Eyni zamanda regionlarda QHT hərəkatının
genişlənməsinə süni əngəllər
yaradır.
Vətəndaş
cəmiyyətinin böyüməsi və daha da inkişaf etməsi
üçün bu sahədə də mövcud problemlər həll
edilməlidir. Dövlət orqanları ilə vətəndaş
cəmiyyəti institutları arasında əməkdaşlığın
institusional səviyyəyə keçməsi təcrübəsi
daha geniş yayılmalıdır. Bunun üçün əlverişli
siyasi mühit və əsasən qanunvericilik bazası
mövcuddur. QHT-lər bu istiqamətdə təşəbbüskar
olmalı və mövcud imkanlardan maksimum
yararlanmalıdırlar. Dövlət orqanları tərəfindən
isə xüsusilə regionlarda dövlət
qulluqçuları üçün vətəndaş cəmiyyəti
institutları ilə əməkdaşlıq mövzusunda təlimlər,
məlumatlandırma və maarifləndirmə kampaniyaları
daha da genişləndirilməlidir.
Arzuolunmaz
hallardan biri budur ki, vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının bütün səylərinə baxmayaraq,
özəl sektor üçüncü sektorla əməkdaşlıq
etməyə bir o qədər də maraq göstərmir.
Müasir dünyada vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının maliyyələşdirilməsində
özəl sektor böyük rol oynayır. Qonşu Türkiyədə
dərnək və vəqflər əsasən özəl
sektor tərəfindən dəstəklənir, son illər
Rusiya Federasiyasında bu praktika çox böyük sürətlə
genişlənməkdədir, həmçinin Avropa ölkələrində
biznes üçüncü sektorun əsas donorlarından biri
kimi çıxış edir. ABŞ-da özəl sektor və
iş adamlarından daxil olan ianələr qeyri-kommersiya təşkilatlarının
aldıqları maliyyənin 20 fazini, İtaliya və Almaniyada
4 faizni təşkil edir. XIX əsrin sonlarında və XX əsrin
əvvəllərində Azərbaycanda bu praktika geniş
yayılmış və dövlətin diqqətindən kənarda
qalan sosial problemlərin həlli iş adamlarının dəstəyi
ilə ictimai birliklər, dərnəklər tərəfindən
həyata keçirilirdi. Çox təəssüf ki, biz bu
gün bu ənənənin davamını görmürük
və özəl sektor vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının dəstəklənməsində passiv
mövqe tutur. Bu isə öz növbəsində vətəndaş
cəmiyyəti institutlarını əlavə imkanlardan məhrum
edir, onlara öz potensialını da geniş miqyasda
nümayiş etdirməyə imkan vermir. Milli özəl sektorla
yanaşı Azərbaycanda fəaliyyət göstərən
transmilli şirkətlər də ardıcıl olaraq, sistemli
şəkildə vətəndaş cəmiyyəti
institutları ilə əməkdaşlığa və tərəfdaşlığa
maraq göstərmirlər. Onlar bir qayda olaraq özləri tərəfindən
seçilən ayrı-ayrı QHT-lərə qrantlar
ayırırlar. Lakin onların dəstəyi yalnız konkret
istiqamət və konkret QHT-lərə yardım göstərilməsi
ilə məhdudlaşır. Transmilli şirkətlərin cəmiyyəti
narahat edən problemlərin həlli istiqamətində, vətəndaş
cəmiyyətinin özünün inkişafına yönəlmiş
sərmayə proqramları yoxdur.
Müasir
dünyada biznesin sosial məsuliyyətlə bağlı məsələlərə
diqqətlə yanaşmasının nümayiş etdirilməsi
rəqabət imkanlarını artırmağa kömək edən
əsas vasitələrdən biri hesab olunmasına baxmayaraq
milli özəl sektor və ölkədə fəaliyyət göstərən
transmilli şirkətlər bu tendensiyaya laqeyd
yanaşırlar.
Halbuki vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının yeni inkişaf mərhələsində
daha böyük nailiyyətlər əldə etməsi xeyli dərəcədə
özəl sektorla əməkdaşlıq imkanlarının
genişlənməsindən asılı olacaq. Bu əməkdaşlıq
özəl sektor üçün də böyük fayda verə
bilər. QHT-lərin korrupsiyaya qarşı mübarizədən
tutmuş biznes mühitin yaxşılaşmasına qədər
ən müxtəlif sahələrdə təşəbbüsləri
sonda özəl sektorun daha da inkişafına və genişlənməsinə
gətirib çıxaracaq. Nəticədə bütün cəmiyyət
bu əməkdaşlıqdan fayda götürəcək,
özəl sektorun dəstəyi ilə QHT-lər tərəfindən
sosial problemlərin həllinə yönəlik səyləri
cəmiyyətdə harmoniyanın saxlanması, sosial gərginliyin
azalmasıyla nəticələnəcək.
İnkişaf
etmiş ölkələrdə vətəndaş cəmiyyəti
institutları innovativ ideyalar irəli sürməklə və
beyin mərkəzləri kimi çıxış etməklə
ənənəvi problemlərin həllində (yoxsulluğun
azaldılması, marginal qrupların məşğulluğu,
sosial xidmətlər, kiçik biznesin inkişafı və
s.) yeni üsul və vasitələr tapmağa nail olurlar. Bu isə
öz növbəsində vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının sosial-iqtisadi inkişafa məxsusi töhfə
verməyə imkanlar yaradır. Vətəndaş cəmiyyəti
institutları "insan kapitalı"nın
yaradılmasında müstəsna xidmətlər göstərirlər.
Cəmiyyəti irəli aparacaq, həmçinin iqtisadi tərəqqiyə
yeni impuls verəcək ideyalar bir çox hallarda vətəndaş
cəmiyyəti institutları tərəfindən irəli
sürülür və təşviq edilir.
Vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının məhz ölkənin
sosial iqtisadi inkişaf proseslərində daha fəal
iştirak etməsi III sektorun prioritet inkişaf istiqamətlərindən
biri kimi müəyyənləşdirilə bilər. Bu istiqamətdə
vətəndaş cəmiyyəti institutları hələ
ki, öz potensiallarından kifayət qədər istifadə
edə bilmirlər. Bunun obyektiv və subyektiv səbəbləri
var, lakin yeni inkişaf mərhələsində vətəndaş
cəmiyyəti institutları əsas diqqəti buna mane olan səbəblərin
aradan qaldırılmasına yönəltməlidirlər.
Dövlət isə öz növbəsində bu məsələdə
vətəndaş cəmiyyəti institutlarına fəal
yardım göstərməlidir. Bu yardım vətəndaş
cəmiyyəti institutlarına vergi güzəştlərinin
tətbiqi, dövlət sifarişlərinin verilməsi istiqamətində
ola bilər.
Həmçinin
dövlət proqramlarının hazırlanması və
icrasına vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının cəlb edilməsi praktikası daha da
genişləndirilməlidir. Hazırda vətəndaş cəmiyyəti
institutları 20-ə yaxın dövlət proqramının
icrasına müxtəlif istiqamətlər üzrə tərəfdaş
kimi cəlb olunublar. Amma bir çox hallarda onların bu
dövlət proqlamlarının həyata keçirilməsində
iştirakı simvolik xarakter daşıyır. Gələcəkdə
dövlət proqramlarının hazırlanması və həyata
keçirilməsində vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının rolu artırılmalıdır. Onlar
yalnız tərəfdaş kimi deyil, ayrı-ayrı istiqmətlərdə
tədbirlərin həyata keçirilməsində əsas
icraçı tərəflərdən biri kimi nəzərdə
tutulmalıdırlar. Vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının hazırkı inkişaf səviyyəsi və
potensialı bu məsuliyyəti öz üzərlərinə
götürməyə imkan verir.
Azərbaycanda
da vətəndaş cəmiyyəti institutları sosial
problemlərin həllinə əhəmiyyətli töhfə
verirlər, qaçqın və məcburi köçkünlərin
problemlərinin həllinə yardım göstərilməsi, əhalinin
aztəminatlı hissəsinin dəstəklənməsi, əlillərlə,
müharibə veteranlarına, yoluxucu xəstəliklərdən
əziyyət çəkənlərə yardım edilməsi
və digər sahələrdə QHT-lər kifayət qədər
fəaldır. Lakin inkişaf etmiş ölkələrlə
müqayisədə ölkəmiz bu sahədə çox geri
qalır. Dünya təcrübəsi göstərir ki, sosial
problemlərin həllində vətəndaş cəmiyyəti
institutları böyük uğurlar əldə edirlər. Bu
QHT-lərin fəlsəfəsi, çevikliyi və
novatorluğu ilə bağlıdır. Sosial problemlərin həllində
QHT-lər yeni ideyalar, mexanizmlər irəli sürməklə
təbət etibarı ilə ləng və bürokratik
buxovlardan əziyyət çəkən dövlət və
yerli özünüidarəetmə orqanlarını üstələyirlər.
Eyni zamanda könüllülərin cəlb olunması, ictimai
dəstək və inam QHT-lərə bu məsələlərdə
dövlət orqanları və özəl sektorla çox
ciddi rəqabət aparmağa imkan verir. Bu baxımdan Azərbaycanda sosial problemlərin həlli ilə
bağlı QHT-lərin dövlət orqanları tərəfindən
daha geniş əməkdaşlığa cəlb edilməsi
praktikası çox böyük nailiyyətlər əldə
etməyə imkan verərdi. Azərbaycanda da vətəndaş
cəmiyyəti institutlarının inkişaf perspektivlərindən
biri də məhz onların sosial problemlərinin həllində
dövlətin və özəl sektorun əsas tərəfdaşına
çevrilməsidir. Artıq bu istiqamətdə ilkin təşəbbüslər
edilməkdədir. Həmçinin, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Qeyri-Hökumət Təşkilatlarına
Dövlət Dəstəyi Şurasının sifarişi ilə
"Sosial sifariş haqqında" qanun layihəsi
hazırlanır. Bu qanun layihəsinin hazırlanması və
qəbulu sosial problemlərin həllində QHT-lər
üçün yeni imkanlar açacaq. Sosial problemlərin həllində
dövlət siyasətində yeni praktika tətbiq ediləcək.
Bu isə vətəndaş cəmiyyəti
institutlarının cəmiyyətdəki rolunun daha da
artmasına şərait yaradacaq.
Sözügedən
prosesdən əsas və ən lazımlı gözləntilər
budur ki, vətəndaş cəmiyyəti ideyasının daha
geniş yayılması, onların potensialının
artırılması, üçüncü sektorun
inkişafına mane olan problemlərin həlli, yaxın gələcəkdə
və uzaq perspektivdə qarşıda duran hədəflər
barədə ümumiləşdirilmələr
aparılması və tövsiyələr verilməsi vətəndaş cəmiyyətinin
yeni inkişaf mərhələsi ilə bağlı gözləntilərin
daha aydın ifadə edilməsində yardımçı
olacaq. Yeni inkişaf mərhələsində vətəndaş
cəmiyyəti bu günə kimi əldə etdiyi
uğurları daha da möhkəmləndirməli və ictimai
həyatda "üçüncü" qüvvə kimi
dövlət və özəl sektorla yanaşı
bütövlükdə cəmiyyətin inkişafı
üçün məsuliyyəti bölüşməyə
hazır olduğunu nümayiş etdirməlidir. Vətəndaş
cəmiyyəti institutları bir sıra qüvvələrin təlqin
etmək istədiyi kimi dövlətin, dövlət
qurumlarının rəqibi kimi yox, cəmiyyəti narahat edən
problemlərin həlli ilə bağlı daha faydalı
alternativlər, novasiyalar irəli sürən, hər zaman bərabərhüquqlu
tərəfdaşlığa hazır olan qüvvə kimi
çıxış etməlidirlər. Yalnız bu halda Azərbaycanda
üçüncü sektor istər dövlətdən, istərsə
digər qüvvələrdən müstəqilliyini saxlamaqla,
onların təsir dairəsinə düşmədən özünəxas baza dəyərlərini
saxlamaqla inkişaf edə biləcək. Təbii ki, yeni
inkişaf mərhələsində vətəndaş cəmiyyəti
daha böyük nailiyyətlər əldə etməsi
üçün həm vətəndaş cəmiyyəti
institutları, həm dövlət, eyni zamanda bütün cəmiyyət
səviyyəsində bir sıra vacib problemlərin həlli
üçün səy göstərilməlidir. Vətəndaş
cəmiyyəti institutları, bütövlükdə
üçüncü sektor
öz təsir dairəsi və potensialını
artırmalıdır. Bu məqsədlə
könüllülük fəaliyyətinin genişlənməsinə
nail olmaq zəruridir. İnkişaf etməkdə olan ölkələrdə
könüllülərin təmənnasız yardımı
QHT-lərin fəaliyyəti üçün həlledici dəstək
rolunda çıxış edir. Vətəndaş cəmiyyəti
institutları bu istiqamətdə fəal olmalı və
onların dəyərlərini, ideallarını
bölüşən insanları ümumi fəaliyyətə
cəlb etməyin yolları üzərində ciddi
düşünməlidirlər.
S.QULİYEVA
525-ci qəzet.- 2014.- 24 iyun.- S.6.